מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מזון שרוףנועה14/03/2009
שלום, האם יש נזק בריאותי באכילת מזון שנשרף בעת בישולו (כאורז)?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרוף מסוכן
מיכל אשל15/03/2009הי שי,
אכן מזון שרוף הוא מסוכן- מכיוון שהוא יוצר חומר שעלול לגרום לסרטן.
המסוכן ביותר הוא בשר שרוף, אך גם פחמימות שרופות אינן בריאות.
כל טוב, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשר עוף טחון קפואנועה12/03/2009
שלום, רציתי לשאול האם בריא ואיזה מתכונים ניתן להכין עימו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נועה
ליה שומרון פינדר12/03/2009תמיד עדיף לקנות עוף טרי ולטחון במקום כדי שתוכלי בדיוק לראות שלא הכניסו שם שום דבר שלא היית רוצה בפנים.
אני ממליצה לקנות טבע-עוף, ללא אנטיביוטיקה וללא הורמונים ולבקש מהקצב בסופר לטחון או לטחון בבית במטחנת בשר.
מתכון ללביבות עוף ובטטה
(20-25 לביבות)
רכיבים:
500 גרם חזה עוף טחון (עדיף טבע עוף)
500 גרם בטטה
2 כפות קמח מלא מנופה
5 כפות שומשום (רגיל או מלא)
1 כף סויה
1/4 כפית קינמון (או לפי הטעם)
1/4 כפית אבקת ג'ינג'ר
1/2 כפית מלח
מעט פלפל שחור
פירורי לחם מקמח מלא (לא חובה)
אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות צ.)
2. קולפים את הבטטה, חותכים אותה לקוביות ומאדים מעל מעט מים או אופים בתנור עם מעט שמן זית עד לריכוך ומצננים.
3. בקערה גדולה מועכים את הבטטה המוכנה, מוסיפים את העוף ואת יתר הרכיבים ומערבבים עד לקבלת תערובת חלקה.
4. בידיים רטובות יוצרים כדורים מהעיסה בגודל של כדור פינג פונג, מניחים בתבנית משומנת ומועכים לקבלת לביבה שטוחה בעובי של ס"מ אחד. אפשר גם לצפות את הלביבות בפירורי לחם.
* אפשר ליצור מהתערובת לביבה בצורת שניצל ולצפות אותה בפירורי לחם, זה נראה ממש כמו שניצל והטעם מצוין.
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קינואה תפוחה בייצור עצמיענת07/03/2009
שלום, אשמח לדעת האם וכיצד אפשר להכין בייצור עצמי קינואה תפוחה בלי/עם סוכר? בברכה, ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינואה תפוחה
ליה שומרון פינדר07/03/2009פופקורן אני יודעת להכין בהכנה עצמית, אבל פצפוצי אורז תפוח, שלווה או קינואה תפוחה אני לא יודעת, אולי זה עובד על אותו העיקרון?
אם מישהו יודע, נשמח אם ישתף
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמר הינדיאורנה04/03/2009
מה דעתכם על תמר הינדי? קראתי באינטרנט על סגולותיו הרפואיות. על האפשרות לרדת ממנו במשקל. על האצת חילוף החומרים וכד'. האם אתם מכירים אותו? תודה אורנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמרינד
ליה שומרון פינדר04/03/2009הי אורנה,
אני מכירה את השימשים הקולינריים של תמר הינדי אבל לא את הפן הבריאותי. אז ערכתי מחקר קטן ולפיו יש כל מיני יתרונות לצריכה של תמר הינדי, הוא אנטיאוקסידנט, מכיל הרבה ויטמין C ויש לו השפעה מזרזת על תהליך עיכול המזון ועל היציאות. האם יורדים ממנו במשקל - אני לא יודעת...
אני בהחלט ממליצה לשלב אותו במזון, יש לו גם טעם מאוד ייחודי, אבל כמו כל דבר... לצרוך במתינות, זה לא סוד הדיאטה החדש.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלותרננה28/02/2009
האם יש בכלל ערך תזונתי לאכילת מלפפון ירוק וקישוא או שאין בהם הרבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלפפון וקישוא
ליה שומרון פינדר28/02/2009בוודאי, אין ירק אופ רי שאני יכולה לחשוב עליו שאין באכילתו כלל ערך.
המלפפון, אמנם הוא 90% מים, אבל זה גם יתרון לאלה מאיתנו שלא שותים וכן אוכלים. הוא מסדיר את זרימת הדם ולכן הרבה פעמים דיאטות ניקוי כוללות מיץ מלפפונים, הוא מסייע לספיגת סידן, ויש בו אינזימים שמסייעים בעיכול חלבונים, בניקוי המעיים ובסילוק של טפילים.
אכילה של מלפפון עוזרת גם בהתמודדות עם צרבת ובנוסף הוא ידוע בכך שהוא מרגיע את העור במקרה של כוויות (ואת העור מסביב לעיניים).
גם קישוא מכיל הרבה נוזלים והוא מצנן באנרגיה שלו, הוא מכיל יחסית כמות גדולה של ויטמין A ואשלגן.
אז אולי אין בהם הרבה כמו בירקות אחרים, אבל בהחלט יש בהם ואני ממליצה להמשיך לצרוך!
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דייסות.אורי26/02/2009
שלום רציתי לדעת איך אפשר להכין עוד דייסות חוץ מדייסת שיבולת שועל ודייסת סולת. האם יש לזה ערך תזונתי ? אשמח למכונים. :-) . תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דייסות
ליה שומרון פינדר28/02/2009יש כל מיני סוגים של דייסות, דייסת קמח תירס (פולנטה / ממליגה) יש דייסת אורז, דייסת אמרנת' ועוד... אני חושבת שאפשר להכין דייסה ממש מכל דגן. מה שיוצר את המרקם הדייסתי זה העמילן שמופרש החוצה בזמן הבישול ומתגבש בסמוך לרתיחה.
כל דייסה אפשר לבשל על בסיס של מים / חלב או שילוב של שניהם.
בד"כ מבשלים דייסות לאורך זמן הבישול של אותו דגן, עם כמות גדולה יותר של נוזלים, תוך כדי בחישה. התבלין הנפוץ ביותר בדייסה מתוקה הוא הקינמון, אפשר לגוון ולהוסיף גם ג'ינג'ר, הל, ציפורן, אגוז מוסקט, אניס וכד' כל אחד על פי טעמו.
אפשר להעשיר את הדייסה בפירות טריים (תפוח, אגס, בננה...) או בפירות יבשים, השילוב הנפוץ הוא תפוחים, צימוקים וקינמון.
אם רוצים להמתיק אפשר לעשות את זה במהלך הבישול או אחרי, עם סוכר חום, דבש, מייפל (אמיתי), סילן ועוד...
להעשרת הערכים התזונתיים אפשר להוסיף טחינה או שקדיה, זה ממש טעים ובריא.
למתכון להכנת דייסת קוואקר בטעמים הודיים אתה מוזמן לבקר באתר שלי. אז רוץ להכין דייסות לפני שנגמר החורף!
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סודה לשתיהגלי26/02/2009
שלום, מעיון בפורום ראיתי לא מעט מתכונים עם סודה לשתיה , מה היתרונות התזונתיים שלה? אפשר לוותר עליה ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סודה לשתיה
ליה שומרון פינדר28/02/2009סוגה לשתיה זה לא משהו שמוסיפים בגלל ערכו התזונתי, אלא בגלל מה שהוא תורם למרקם. סודה לשתייה מתפיח מאפים, והוא נותן טקסטורה אוורירית לעוגות ולעוגיות.
סודה לשתיה יותר בריא מאבקת אפיה.
אפשר כמובן לאפות ללא סודה לשתייה אך בד"כ הדבר ישפיע על המרקם באופן שהמאפה יהיה דחוס יותר ולעיתים גם לח יותר.
בברכה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן קוקוסתמי25/02/2009
לאחרונה קראתי שמומלץ לצרוך 2 כפות שמן קוקוס ביום. עוזר לחילוף החומרים, ירידה במשקל ואפילו כקוסמטיקה לפנים. מה ידוע לכן? תודה מראש תמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן קוקוס
ליה שומרון פינדר25/02/2009שמן קוקוס מכיל ברובו שומן רווי ומשום כך הוא שנוי במחלוקת. התזונה הקונבנציונאלית סבורה ששומן רווי הוא מאוד לא בריא וממליצה להימנע ממנו עד כמה שניתן.
לעומת זאת, מחקרים חדשים בשנים האחרונות טוענים שסוג מסויים של שומן רווי שנמצא בחלב האם (שהוא "המזון המושלם" והיחיד שאנחנו יודעים בוודאות שנועד לאדם) הוא אותו שומן רווי שנמצא בשמן הקוקוס, ולכן אין להתייחס אליו כשומן רווי המגיע משומן החי אלא באופן שונה.
מחקרים הראו שצריכה של שמן קוקוס מסייעת לפעילות הלב, שמן קוקוס מסייע להרזייה, הוא אינו מתחמצן ולכן מצריכתו אנו לא חשופים לנזקי חמצון ועוד...
זוהי הפעם הראשונה ששמעתי על ההמלצה לצרוך ממנו 2 כפות, זה נראה לי הרבה, אבל לדעתי בהחלט אפשר לשלבו במזון. אם את יכולה לשלוח לי את המקור על המינון הזה אני אוכל לבחון את אמינותו.
שימוש בשמן קוקוס על פני העור הוא ידוע מזה שנים, והוא השומן הבסיסי בהרבה קרמים ומוצרים קוסמטיים. לאחרונה החלו לשווקו באופן גולמי למריחה על הפנים, מתגובות ששמעתי זה נותן לחות מבלי להשאיר את הפנים שומניות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעי כוסברה נגד כולסטרולערן23/02/2009
שמעתי שזרעי כוסברה עוזרים מאוד נגד כולסטרול. האם זה נכון? ואם כן באיזה אופן צריך להכין אותם? (חליטת תה, קליה, לטחון ולסנן) תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי ערן
ליה שומרון פינדר25/02/2009האמת שלא שמעתי על התכונה הזו של זרעי הכוסברה, אם אתה יכול לומר לי מהו המקור אני אשמח.
עם זרעי הכוסברה אפשר לעשות כל מיני דברים, אפשר בהחלט לחלוט אותם לתה, אפשר לטחון אותם (או לקנות אותם טחונים) ולשלבם בתבשילים... האפשרויות בלתי מוגבלות.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרעי קוסברה מקלים על העיכול
מאיה28/03/2009אולי אתה מתכוון לזרעי פשתן שעוזרים נגד כולסטרול כי מכילים אומגה 3 יש להם צורה של שומשום אבל בצבע חום כהה. צריך לטחון אותם לפני האכילה כדי שיעשו את העבודה.
בתיאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרעי כוסברה ...
ש.20/05/2010בדואי אמר לי שהם טובים נגד סחרחורת ...
קניתי,טחנתי ... טוב, מה עכשיו ? אפשר להוסיף לדבש ...
חשבתי על להוסיף לטחינה.. בסוף, הוספתי לקוטג' ....
נראה לי שהוא התכוון לזרעי שומר ... יש דבר כזה ? חחח ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרעי כוסברה טחונים
שושי שטיינוביץ22/05/2010זרעי כוסברה טחונים הם אחד התבלינים שמככבים במטבח שלי. אפשר להוסיף אותם להכל: לקציצות, לתבשילי עוף ובשר, תבשילי דגים, לדגים בתנור, לפשטידות, לסלטים. פשוט להכל. זה טעים, מוסיף המון לכל מאכל וכמובן מאד בריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי שוקולדשני20/02/2009
הי לכולם! אני מכינה תמיד כדורי שוקולד עם 100 גרם חמאה... רציתי לשאול אם זה אפשרי להכין עם שמן קנולה שיהיה יותר בריא.. אם כן אז איזה כמות.... ויצא לי אותו טעם כמו עם חמאה? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן במקום חמאה
ליה שומרון פינדר20/02/2009הי שני,
אני לא מכירה את המתכון אבל אני מניחה שבמקום 100 גרם חמאה את יכולה לשים 1/3 כוס שמן נייטרלי (קנולה למשל) וזה יהווה תחליף טוב. את יכולה אפילו לנסות לשים קצת פחות.
בנוגע לטעם... לצערי לא יהיה לזה את אותו הטעם.
אבל אני בטוחה שזה עדיין יהיה טעים.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי ליה, תודה
שני20/02/2009בעיקרון המתכון הוא: 200 גרם ביסקוויטים 100 ג' חמאה 1/3 כוס חלב חצי כוס סוכר 1/3 כוס קקאו כפית תמצית וניל.... זהו בעיקרון.... אני אנסה עם שמן אבל עכשיו אני חושבת אם אפשר לוותר בכלל על השמן ופשוט לשים כוס חלב במקום... זה גם טוב? או שזה יתפורר לי? מה את אומרת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי שני
ליה שומרון פינדר20/02/2009אני לא הייתי שמה כוס חלב, אלא הייתי מחברת את כל הרכיבים מלבד החמאה ובודקת מה חסר לפי המרקם. את יכולה לנסות לשים חלב אבל בהדרגה, אפשר אולי קצת חלב וקצת שמן. צריך לנסות.
תכתבי בסופו של דבר את המינונים ותחלקי עימנו. נשמח מאוד!
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מבקש עזרה לבעיה רפואיתשלומי תבור14/02/2009
אני סובל מבעיה של ורטיגו(סחרחורות) קשות מאוד,עם צילצולים באוזן שמאל. אנה מי שיודע מי מטפל בבעיה ובהצלחה ,אשמח לקבל תשובה. יום טוב לכולם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ליה שומרון פינדר15/02/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=267 id=link]נוירולוגיה ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפתן מברוקוליורדה07/02/2009
האם יד מתכון לליפתן מברוקולי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ורדה
ליה שומרון פינדר07/02/2009לא שמעתי מעולם על לפתן מברוקולי...
אם מישהו שמע או יש לו את המתכון הוא מוזמן לחלוק
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קינואהלאה03/02/2009
רציתי לדעת כמה זמן קינואה(מוכנה) מחזיקה במקרר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינואה מבושלת
ליה שומרון פינדר04/02/2009שלום לאה,
אני מאמינה באוכל בריא וטרי, ולכן אוכל מבושל (בריא) שיושב שבוע במקרר הוא לא בריא לדעתי, ולא משנה אם אין לו עדין ריח.
דגנים וקטניות אני זורקת אחרי 4, מקס' 5 ימים.
עוף 3-4 ימים.
דג 2-3 ימים.
קינואה היא מסוג המאכלים שאני שומרת במקרר בסביבות 4 ימים.
בתיאבון ולבריאות
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה נחשב לממתיק הכי בריא לבישול?סיגל28/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ממתיק בריא
ליה שומרון פינדר28/01/2009הי סיגל,
אני יכולה להמליץ על שני ממתיקים בריאים יותר לבישול:
1) סילאן - דבש מתמרים, הוא יחסית לא מאוד מעובד ויש לו ויטמינים ומינרלים, הוא גם ממתיק זול יחסית. הבעיה איתו - שיש לו טעם! הוא לא בהכרח יתאים לכל דבר שנרצה לבשל.
2) סירופ אגווה - סירופ ממתיק, היום יש הממליצים על שימוש בסירופ זה לחולי סכרת, היתרון שלו הוא שהוא נטול טעם דומיננתי והוא פשוט מתוק, החיסרון שלו הוא שהוא לא זול.
לבריאות ובתיאבון
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתיק בריא
ירושלמית8801/02/2009במשך השנה האחרונה השתמשתי בסוכרלוז להמתקת הקפה האחד (1/2 כפית קפה) שאני שותה פעם ביום כדי להעלות את לחץ הדם ומצב הרוח בבוקר.. לאחרונה, קראתי שתהליך העשיה שלו מאד לא בריא והפסקתי להשתמש בו. קודם הוספתי מעט בעת בישול קציצות במיץ עגבניות, או לסלט סלק וכד'. קניתי אגווה. ניסיתי להמתיק את הקפה, אבל כפית שלימה בקושי מורגשת בזמן שכאשר אני ממתיקה בסוכר קנים, די לי בחצי כפית. אולי כדאי לחזור לסוכר קנים ודי? האם בישול פוגע בו? לא כתוב עליו שהוא נועד לבישול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתיק
ליה שומרון פינדר03/02/2009הי ירושלמית,
סוכר קנים הוא סוכר מקנה סוכר, יש גם סוכר לבן שכתוב עליו סוכר קנים. אז מענין אותי לדעת באיזה סוכר מדובר.
בלי קשר, אם את שותה כוס סוכר אחת ביום ובשביל זה את מחפשת ממתיק, אני לא חושבת שזה ממש משנה כי מדובר בכמויות מזעריות. בכל אופן סוכר הוא סוכר, מכיל בעיקר פחמימה וכדאי לצרוך אותו ברמה הכי פחות מעובדת (דמררה). אומרים שאגווה יותר בריא, זה לא משנה אם את משתמשת ביותר מכפית כי אי אפשר להשוות את זה לסוכר מבחינת נםח / כמות לעומת מתיקות.
בכל אופן, הסירי דאגה מליבך.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחינהאורי25/01/2009
שלום יש לי שאלה שאני מתחבטת עודותיה רבות , ברב קופסאות הטחינה הגולמית מצוין שיש כ600 קלוריות פלוס מינוס אבל יש סוג שאינני זוכרת של טחינה גולמית שכביכול רגיל שמצוין עליו 320 קלוריות וברכיבים מצויין רק שומשום מלא כמו בכל השאר . שאלתי היא איך זזה הגיוני ולמה זה . דרך אגב הטעם טוב מאוד ואינו שונה בטעמו ומרקמו מהאחרים. אשמח לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אורי
ליה שומרון פינדר25/01/2009השאלה שלך גרמה לי ללכת לבדוק את הטחינות שאצלי במלאי.
יש לי 3 סוגים של טחינה משומשום מלא וכולן בעלות ערך קלורי של 600 +.
בתשובה לשאלתך... איני יודעת את הסיבה, אני חושבת שאולי כדאי לפנות ליצרן.
אני אשמח אם תעדכני אותנו
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטחינה
מיכל אשל27/01/2009הי אורי,
זו בטוח טעות, אם יש שם רק שומשום מלא, אין שום דרך שהערך הקלורי יהיה 320,
אלא אם כן זה שומשום שחצי ממנו מהול במים.
כל טוב, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


