מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סיוע בבחירת מתנה לבעל שאוהב לבשלתמר24/12/2008
שלום לכולם לבעלי יש יומולדת, ואני רוצה לקנות לו משהו שקשור למטבח. במקור הוא רצה קיצ'נאייד או קנווד, אבל בשל העלויות הגבוהות בשילוב עם המיתון והעובדה שיחסית הוא לא ישתמש בזה הרבה - ירדנו מזה. אני עדיין רוצה לקנות לו מתנה, שאלתי אותו והוא אמר שישמח לקבל משהו אחר למטבח. האם יש לכם המלצות למשהו "מנצח" - כלי המטבח האוליטמטיבי שלכם - באזור של עד 300 ש"ח (אם יש בפחות אשמח :-)) סיר, סכינים או גאדג'ט אחר? מאישה אוהבת ולא מבשלת :-) תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאוהבת שלא מבשלת
ליה שומרון פינדר24/12/2008חשבתי על הדברים הבאים:
1. סכין שף טובה - אם ברפרטואר הסכינים שלו חסר אחת
2. אם יש לו סכינים - לייסט מגנט שמחזיק סכינים
3. סיר מברזל יציק - מצוין לתבשילי חורף
4. סדנת בישול
5. פוד פרוססור - אם אין לכם
6. פלאנצ'ה - פלטה מצויינת לעשות "על האש" בבית
תיכנסי לחנות טובה: ספייסס, 4שף או משהו בסגנון והם כבר יציעו לך את כל הגאדג'טים החדשים.
בהצלחה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עץ תפוזונים לא מנוצל.אהובה18/12/2008
שלום רב ! בגינתי גדל עץ תפוזונים שופע .שאלתי מה ניתן להכין מהם וגם שיהיה לבריאות תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפוז סיני
ליה שומרון פינדר19/12/2008שלום אהובה,
האמת שלא יצא לי כל כך לעבוד עם תפוז סיני, כנראה כי מעולם לא היה לי עץ כזה...
אני מכירה רק מתכונים לריבות מתפוז סיני, לא נתקלתי מעולם במתכונים לדברים אחרים. אני בטוחה שבחיפוש קל תוכלי למצוא מתכון לריבה או קונפיטורה, בריאותי זה לא בהכרח יהיה, אבל אולי טעים...
אם למישהו אחר בפורום יש הצעה, הוא מוזמן...
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופס... ואני רק רציתי לעזור :(
אורלי24/12/2008והבאתי קישור למתכון שעשיתי חיפוש ומצאתי. טוב, אז אסור קישורים? בגלל זה נמחקה ההודעה? אני מתנצלת מאוד מאוד. ואם תרצו אני יכולה להעתיק את המתכון ללא הקישור. אני ממש מצטערת... חג שמח ממני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכון
ליה שומרון פינדר25/12/2008נשמח אם תנסי שוב להעלות את המתכון
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימושים לתפוזונים
ליאת30/01/2009הי, אני באופן אישי מוסיפה אותם לסלטי פירות. כמו כן, ניתן לעשות מהן חליטות טעימות מאוד. אם יהיה לי רעיונות נוספים, אשתף. ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתכיני עוגת תפוזים (מצורף מתכון)
מרגלית17/02/2009עוגת תפוזים
המצרכים:
4 ביצים
1 כוס סוכר
½ כוס שמן
¾ כוס מיץ תפוזים
1 שקית אבקת וניל
1 שקית אבקת אפייה
2 כוסות קמח
אופן ההכנה:
מפרידים חלמונים וחלבונים.
מקציפים במיקסר את החלמונים עם חצי כוס סוכר ומוסיפים בהדרגה את השמן ומיץ התפוזים.
מקציפים בקערה נפרדת את החלבונים עם חצי כוס הסוכר שנותר עד לקבלת קרם אחיד. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה והווניל ומערבבים. מוסיפים את תערובת החלמונים בתנועות קיפול עדינות עד שנוצרת עיסה אחידה.
משמנים 2 תבניות אינגליש קייק ויוצקים את התערובת.
מכניסים לתנור שחומם מראש בחום של 180 מעלות כ-40 דקות או עד שקיסם המוחדר למרכז העוגה יוצא יבש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפ למתכון מנצח לעדשים כתומות,אהובה18/12/2008
שלום ! התחלנו לאכול בריא ובא לי להכין מאכל מעדשים כתומות רק שלא מתחשק לי הפעם במרק אשמח לקבל טיפ .תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשים כתומים
ליה שומרון פינדר19/12/2008שלום אהובה,
קודם כל אני מברכת על כך שהתחלתם לאכול בריא.
בנוגע לעדשים הכתומים, כיוון שהם מאבדים את צורתם בעת בישול לרוב משלבים אותם במרקים, אבל אפשר לעשות מהם עוד כל מיני דברים כמו למשל מג'דרה, ממרח, לביבות (בשילוב עם דגן) וכד'...
מתכון לממרח עדשים כתומים:
1 כוס עדשים כתומים (שטופים היטב)
2 שיני שום
2.5 כוסות מים
1/4 כפית כמון
מעט פלפל אנגלי
מיץ מלימון אחד
חצי כפית מלח
פלפל שחור לפי הטעם
אופן ההכנה:
1. בסיר מבשלים את העדשים יחד עם השום והפלפל האנגלי במים כ- 20 דקות, עד לריכוך העדשים וספיגת המים.
2. מערבבים עם הלימון המלח והפלפל, מצננים ומגישים.
*אפשר להוסיף כפית של טחינה לממרח.
בתיאבון לובריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה זמן ניתן לשמור את הממרח במקרר?
ענת02/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת, ממרח עדשים
שושי שטיינוביץ06/04/2010אפשר לשמור את הממרח במקרר לפחות שבוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. הכנתי והתינוקת שלי
ענת08/04/2010בת תשעה חודשים זללה בהנאה.
תודה רבה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לליה, משושי
שושי שטיינוביץ02/04/2010ליה היי,
האם ידוע לך איך נכון לומר, עדשים כתומות או עדשים כתומים?
ההגיון להיגוי בנקבה: אומרים עדשה אחת, ולכן אולי עדשים ברבות.
בכל זאת, יש לי ספק ולא מצאתי מקור מהימן לתשובה. אולי את יודעת?
הזדמנות לאחל חג שמח ולהודות לך על כל התשובות ,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי שושי
ליה שומרון פינדר07/04/2010חג שמח גם לך, סליחה שלא ביקרתי, הייתי בחופשה בחג השני.
אני לא יודעת אם עדשים זה זכר או נקבה. אני יכולה לומר שבתוכניות הבישול מתייחסים אל העדשים בתור נקבה. אני יודעת שבסופר על האריזות - אין תמימות דעים. ניסיתי במילון של בבילון במחשב וזה כתב שעדשים זה זכר. אני מבולבלת מכל הסיפור.
אם את מוצאת תשובה - ספרי לי (-:
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליה, משושי
שושי שטיינוביץ08/04/2010תודה על החיפושים. גם אני חיפשתי ונותרתי מבולבלת. בתרגום לספר של הנס כריסטיאן אנדרסן, "הנסיכה על העדשה", היא מופיעה כנקבה.......נראה לי שאפנה לאקדמיה ללשון. אני מאמינה שלהם אמורה להיות תשובה נכונה.
אם אמצא את התשובה, אודיעך כמובן.
סופש נעים,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה הלזניה יוצאת נוזלית ולא מוצקה?שלי17/12/2008
שלום, הכנתי אתמול לזניה. התערובות יצאו מאוד טעימות וגם הבצק. הבעיה הייתה שהכל יצא כבליל ולא מסודר לשכבות. כלומר שאלתי היא למה הלזניה יצאה נוזלית ולא מוצקה כמו פשטידה? שמתי אותה בתנור בערך שעה והמשכתי לחמם בתקוה שהרוטב יתקשה, אבל זה נשאר נוזלי. תודה לכל מי שיכול לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון בריאות
מיכל אשל17/12/2008הי שלי,
הייתי מציעה לך להפנות את השאלה לפורום שעוסק בבישול,
הדגש בפורום שלנו הוא מזון בריאות.
כל טוב, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלזניה (אפשר גם בריאה)
ליה שומרון פינדר17/12/2008שלום שלי,
למרות שלא סיפקת לנו פרטים אודות אופן הכנת הלזניה שלך אני יכולה להגיד לך שבאופן כללי מה שמחזיק את הפשטידות יחד זה הביצים והקמח. גם גבינה לפעמים יכולה לשמש כמגבשת. בלזניה יש שכבה של פסטה (אם את משתמשת באטריות מיוחדות ללזניה אז הן בטח לא מתפרקות לך), שכבה של רוטב עגבניות (שבו אין שום דבר מייצב או מגבש מהרשימה הנ"ל), שכבה של גבינה / שמנת וביצים ושכבה של גבינה צהובה. אם השכבה של הרוטב עבה מדי אז ייתכן שתתפרק לך הלזניה, השכבות צריכות להיות בעובי בינוני וכמה שיותר שוות בעוביין.
לשדרוג הלזניה לבריאותית יותר, אני מכינה אותה מהשכבות הבאות:
1. שכבה של פסטה מאורז מלא (משתדלת לבחור פסטה קצרה כמו צינורות קעורים)
2. שכבה של רוטב עגבניות בהכנה ביתית
3. שכבה של קוטג', פטרוזילה, 2 ביצים ותבלינים (שום מלח, פלפל ועוד) - כך את יכולה לקבוע כמה אחוזי שומן בלזניה שלך)
4. מי שרוצה - גבינה צהובה (אני מעדיפה מעט פרמזן או מעט גבינת עיזים צהובה).
חוזרים של השכבות פעמיים ומסיימים בגבינה צהובה או אם מעדיפים ללא גבינה צהובה, אפשר לזרות מעל נבט חיטה או מעט שומשום.
דבר נוסף - לעיתים פשוט צריך לתת ללזניה (או לפשטידה) להצטנן ורק אז היא נהיית מוצקה.
מקווה שעזרתי,
לבריאות ובתיאבון!
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת מתכון לריבה דיאטתית וללחם קלמיכל15/12/2008
ערב טוב לכן ליה ומיכל, אודה לכן מאוד אם תתנו לי מתכון לריבה דיאטית. בחיים לא עשיתית ריבה, אבל אם כבר לאכול ריבה, אז ריבה בריאה שאני הכנתי, ולא ריבה עם חומרי שימור ועוד. בקשתי השנייה היא, האם יש לכן מתכון ללחם מקמת מלא, שנחשב לדיאטתי. בתודה חמה לכן, מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבות טבעיות
מיכל אשל17/12/2008הי מיכל,
לצערי אין לי מתכון ללחם קל או לריבה,
אך קיימות להשיג בחנויות ריבות מצוינות ללא חומרי שימור בכלל (משתמשים בלימון)
וללא סוכר בכלל, וטעימות !
(אני לא נוהגת לתת המלצות על מוצרים ספציפיים, אך הפעם אחרוג ממנהגי, כיוון שאני לא מכירה מוצרים אחרים דומים - ישנן ריבות של חברה צרפתית שנקראת St Dalfour).
כל טוב ולבריאות, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה!
מיכל17/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטניותש09/12/2008
שמעתי שקטניות הן מזון בריאות ממולץ. תוכלו לתת לי הוראות כיצד להכין אותן? קניתי למשל גרגירי חומוס יבשים ואני לא יודעת למשך כמה זמן אני צריכה להשרות אותם, איך לבשל וכו'.. אשמח אם תתנו לי הוראות הכנה או אולי אפילו איזה מתכון למשהו... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליהיא שלום
ליה שומרון פינדר09/12/2008החומוס, העדשים, השעועית והאפונה משתייכים למשפחת הקטניות.
את רוב הקטניות מומלץ להשרות ללילה 8-12 שעות ויש קטניות שמומלץ אפילו מעט יותר. אם משרים למשך למעלה מ-8 שעות מומלץ להחליף את המים כל כמה שעות.
בעיקרון לאחר ההשריה, מסננים, שוטפים ומבשלים בסיר עם מים עד שהקטניות מתרככות. לעדשים לוקח 20-30 דקות ולשעועית, אפונה וחומוס לוקח יותר, לעיתים אף למעלה משעה. ככל שהקטנית ישנה יותר כך יקח לה יותר זמן להתרכך.
יש האומרים שבישול במי מלח מעכב את ההתרככות של הקטנית לכן אפשר לשים מעט מלח בהתחלה אך כדאי להמליח לקראת סוף הבישול.
בעיקרון זה הכל, ניתן גם להנביט את הקטניות ויש כל מיני טכניקות להפחתת גזים בקטניות אבל אני לא רוצה להציף אותך על ההתחלה.
מתכון לתבשיל תרד, דלעת וגרגירי חומוס (יש להשתמש בגרגירי חומוס שבושלו קודם לכן בבישול בסיסי)
מצרכים:
• 2 בצלים חתוכים לרצועות.
• 3 שיני שום פרוסות דק (או כתושות)
• 500 גר' דלעת חתוכה לקוביות בינוניות
• 1 כוס גרגירי חומוס מבושלים (1/2 כוס גרגירי חומוס = 1 כוס גרגירי חומוס מבושלים)
• 150 גרם תרד
• 1 כף כורכום
• 1 כפית כמון
• מעט פלפל אנגלי
• 1 כפית קינמון
• 1/2 כף מלח
• פלפל שחור
• חופן פטרוזיליה קצוצה
• 1/4 כוס גרעיני דלעת קלויים
אופן ההכנה:
1. לטגן במחבת גדולה ועמוקה (או בסיר) עם מעט שמן זית את הבצל עד שהוא הופך שקוף.
2. להוסיף את השום, הדלעת וגרגירי החומוס ולטגן עוד כמה דקות.
3. לערבב את התבלינים רבע כוס מים חמים ולהוסיף למחבת.
4. לכסות ולאדות במשך 30 דקות או עד שהדלעת רכה (אבל לא מדי).
5. להוסיף את הפטרוזיליה ואת עלי התרד ולכסות ל – 5 דקות.
6. לערבב ולכסות שוב ל –2 דקות.
7. להגיש חם, מומלץ להגיש עם קינואה או עם קוסקוס מלא.
** שילוב של גרגירי החומוס עם הקינואה או הקוסקוס יוצרת חלבון מלא.
לבריאות ובתיאבון,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ש12/12/2008תודה לך ליה, עזרת לי מאוד. אני קצת מפגרת בתחום המטבח אז סליחה על השאלה הבסיסית, אולי, אבל כאשר מבשלים את גרגירי החומוס - מה היחס בין החומוס למים? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבישול חומוס
ליה שומרון פינדר12/12/2008שלום ליהיא,
בישול חומוס בד"כ נעשה במים ביחס של 1:3. כלומר, 3 כוסות מים על כל כוס חומוס.
שמים מים פושרים ומרתיחים יחד עם החומוס, לקראת הרתיחה מתחיל להיווצר קצף על פני המים. מכפים את הקצף בעזרת כף, מנמיכים את האש ומבשלים עד שהחומוס רך ומוכן לאכילה (לעיתים לוקח 2-3 שעות).
בהצלחה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - גם אני השתמשתי במידע
רון06/09/2010ספטמבר 2010
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה כיף!
שושי שטיינוביץ06/09/2010כיף שהשתמשת במידע. בדיוק בשביל זה יש פורום. שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסיר לחץ בישול חומוס - 35 דקות
עדה07/10/2010אבל אז לא ניתן להוריד את הקצף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקטניות, הנבטה ומתכונים.
שושי שטיינוביץ06/09/2010בנוסף למה שליה כתבה, אוסיף שאפשר וכדאי להנביט קטניות. ההנבטה מעלה את הערך התזונתי ומקצרת את משך הבישול. התהליך דורש קצת השקעה, ולמי שמוכן, להלן הדרך לעשות זאת.
משרים את הקטניות למשך לילה בכלי עם הרבה מים (כן, גרגרים מכוסים לגמרי ועוד 4 ס"מ).
למחרת מסננים, שוטפים ומחזירים לקערה גרגרים רטובים ושטופים. מניחים על השיש במטבח. במשך היום שוטפים עוד פעם אחת ומסננים. עושים זאת במשך 2-3 ימים. לאחר כשלושה ימים יופיעו נבטוטים קטנים על פני הקטניות ואז הן מוכנות לבישול ואכילה. יש קטניות שאפשר לאכול כשהן מונבטות ללא בישול (עדשים, אפונה, תורמוס וכו').
ותסתכלו למטה, נתתי מתכון להכנת חומוס אמיתי.
ואיך להכין קטניות?
בעיקרון, אפשר להוסיף קטניות לכל תבשיל של בשר או עוף, אפשר להוסיף אותן למרק או לבשל אותן ככה עם ירקות (מה שנקרא "נזיד עדשים").
הבישול פשוט: מטגנים בצל קצוץ עם כפית שמן, אפשר להוסיף 1 כף שום קצוץ, מוסיפים תבלינים, (מוסיפים מים (פי 2 מכמות הקטניות לאחר השריה), מביאים לרתיחה. מוסיפים קטניות, מרתיחים שוב ומבשלים על אש בינונית קטנה עד ריכוך מלא. כחצי שעה לפני סיום הבישול, אפשר להוסיף קוביות של ירקות כגון: גזר, כרובית, קישואים, עשבי תיבול קצוצים, עוד 3-4 שיני שום קצוצות גס, ירקות שורש, דלעת ועוד. מבשלים עד שכל המרכיבים רכים והנוזלים מצומצמים לרוטב נעים.
טיפ חשוב - לא להוסיף מים קרים באמצע בישול קטניות. המים הקרים גורמים להתקשות ומעכבים מאד את הבישול. אם יש צורך להוסיף מים - אז רק רותחים.
מקווה שעזרתי. שנה טובה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת פנסיונרים שהתחילו לבשלאורלי07/12/2008
שלום, שמי אורית אני כתבת של עיתון יומי גדול. אני מחפשת פנסיונר או פנסיונרית שהתחילו לבשל אחרי שיצאו לפנסיה (או המשיכו לבשל) לצורך כתבה לעיתון. בבקשה צרו איתי קשר במייל וציינו מס' טלפון.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורית
ליה שומרון פינדר07/12/2008כדאי שתשאירי את כתובת המייל שלך כדי שאנשים יוכלו לפנות אליך
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלההדס03/12/2008
שמי הדס אני בת 33 +4 ילדים גובה 1.70 שוקלת 64 ק"ג לפי הנתונים אני יודעת שמשקלי תקין אבל משום מה אני לא מצליחהל להוריד את הבטן מה לעשות ? להמשיך לרדת במשקל ? האם יעזור? בבקשה עזרה / עצה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום הדס
ליה שומרון פינדר03/12/2008המשקל שלך מתאים לגובהך, זה כבר טוב.
אם מבחינה אסתטית יש לך רצון "להיפטר" מהשומנים בבטן, או לחטב אותם, לא מספיקה דיאטה, יש לשלב פעילות גופנית יחד עם תזונה נכונה.
פעילות גופנית שורפת שומן היא פעילות אירובית אשר מעלה את הדופק. פעילות כזו לאורך זמן ממושך (למעלה מ - 30 דקות) כ- 3 פעמים בשבוע תוכל להביא אותך לתוצאות שאת מחפשת.
(חשוב לזכור - יש גם אלמנט נוסף של מבנה גוף)
בהצלחה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירלי30/11/2008
בתקופה האחרונה, כשיותר קר לי, אני חשה שאני יותר רעבה מאשר כשחם. אני לא רוצה לחרוג מ-1400 הקל' היומיות. אז מה אוכלים כדי לחוש שבעים ליותר זמן, בלי לעלות במשקל? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתחמם בחורף
מיכל אשל01/12/2008הי שירלי,
זו תופעה ידועה שבחורף חשים יותר רעב מהקור,
יכול מאוד לעזור לשתות הרבה שתייה חמה- חליטות צמחים (המחממים בעיקר- ג'ינג'ר, קינמון, רוזמרין וכו'), תה ירוק.
לאכול מזון יותר חם ומבושל, להמעיט במזונות קרים ובסלטים קרים.
יותר ירקות מבושלים.
הכי נהדר- להרבות במרקים !!! בעיקר מרקי ירקות או ירקות + קטניות (עדשים / אפונה וכו'),
בכלל להקפיד לאכול חלבון- דגים, טופו, קטניות בארוחות עצמן.
כל טוב ובהצלחה, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה בחורף
דינה03/12/2008רק בשביל המרקים אני מחכה לחורף! איזה כיף :)
תודה על העצות שנתת פה, זה מאד חשוב במיוחד בגילנו.
שיהיה לכולנו חורף חמים ונעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמחונירועי23/11/2008
שלום אני נער בגיל 16 ולא מזמן נהייתי צמחוני היים זה יכול להשפיעה אל מצבי הבריאותי לרעה? או לטובה? ומה כדי לי לאכול כדי להשלים את הויטמינים שיש בבשר ? חשוב לציין שאני רגיש לחלב גבינות ואני בקושי אוכל זה כבר שנה וחצי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה תמחונית
ליה שומרון פינדר26/11/2008צמחונים צריכים לשים לב שהם מקבלים את כל רכיבי התזונה שהם לא מקבלים כיוון שהם לא אוכלים בשר.
בהנחה שאתה כן אוכל מוצרי חלב וביצים, אתה צריך לשים לב שאתה מקבל מספיק חלבון, ברזל וויטמין B12.
חלבון - אתה מקבל חלבון מביצים וממוצרי חלב אך כדאי לשלב בתפריט מזונות המכילים דגנים מלאים וקטניות כמו למשל: לחם מקמח מלא + חומוס, מג'דרה (אורז ועדשים) וכד'... כי שילובים אלה יספקו לך את החלבון החיוני.
ברזל - מי שלא אוכל בשר יצטרך להעשיר את התזונה שלו בברזל מהצומח אשר נמצא בעיקר במזונות כגון טחינה, ירקות עליים ירוקים, אגוזים, שקדים, זרעים וחיטה מלאה.
B12 - בעיקרון מקורו של ויטמין זה בבשר בלבד, אך יש הסבורים כי גם ביוגורט ובאצות ים יש ויטמין B12. בעיקרון, לא הייתי ממליצה לקחת תוסף כשאין מצב של חסר. בכל מקרה יש להיוועץ ברופא.
אם תשמור על תזונה מאוזנת המתאימה לצמחונים לא אמורות להיות לך בעיות בריאותיות.
לבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה משלימה
מיכל אשל26/11/2008הי רז,
אני מסכימה עם כל מה שליה כתבה,
הייתי שמחה להדגיש כמה דברים-
תזונה צמחונית יכולה להועיל לבריאות, אך חשוב לוודא שמקבלים את ההשלמות הנכונות.
חשוב מאוד להקפיד בכל יום לאכול לפחות מנת חלבון אחת-
אם אתה כן אוכל דגים, אז תוכל לאכול מנת דג כ- 3-4 פעמים בשבוע,
אם לא, תוכל לאכול איזשהו תבשיל עם טופו (תחליף חלבון צמחי) כ- 3 פעמים בשבוע
או לאכול שילוב של תבואות עם קטניות שמספק חלבון מלא (למשל- אורז עם עדשים= מג'דרה,
אורז / קינואה / תבואה אחרת עם שעועית / מאש / אפונה וכו').
חשוב שבכל יום יהיה לפחות מנה אחת ממה שהזכרתי.
חשוב שתערוך בדיקות דם כל מספר חודשים לוודא שלא חסר לך ויטמין B12 (שיש כמעט רק בבשר) וברזל.
כל טוב ושפע של בריאות,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה נוזליתחנה23/11/2008
שלום, בעקבות תאונה בעלי יאלץ בשבועות הקרובים לאכול אוכל נוזלי. אשמח לקבל המלצות למתכונים . (מרקים, משקאות...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום חנה
ליה שומרון פינדר24/11/2008בעיקרון כל דבר מוצק אפשר לטחון לכדי נוזל, במידת הצורך מוסיפים לו מעט נוזלים כדי לרכך את המרקם. אני יכולה להציע לך מתכון נחמד למרק כתום המכיל ירקות כתומים ועדשים
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7775
מיץ נחמד שאני מכינה לעיתים קרובות - מיץ תפוחים + מיץ רימונים + מעט יוגורט עיזים (מזכיר טעם של פרילי).
אם יש דברים ספציפיים שהיית רוצה עזרה בהפיכתם לנוזלים אנא פרטי.
בהצלחה ורפואה שלמה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל מעונות?משה23/11/2008
שלום אני סטונדט שגר במוענות אני בדרך כלל מכין ספגי עם שנצילים ומדי פעם סלט אני מצליח לחשוב מה יהיה יותר מזין או פחות משמין מאלכול את הספגטי שלא יהיה זמן הכנה ארוך תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיונות לארוחות בריאות ומהירות
מיכל אשל23/11/2008הי משה,
יש המון דברים שהם הרבה יותר מזינים משניצלים וספגטי !
אם אתה מעוניין בתזונה בריאה הייתי מציעה לך להחליף את הארוחה הזאת (שאגב, אינה נחשבת בריאה כלל) בארוחות מאוזנות ובריאות שגם הן מהירות להכנה, לעיתים אף יותר משניצל-
למשל - פילה דג בתנור או בטוסטר (רק לשים בתנור ותוך- 20-30 דקות זה מוכן, להפוך באמצע),
למשל- דגים כגון: אמנון, בס, פורל, סלמון וכו'.
לתוספת- תבשיל של אורז בסמטי או מלא או אדום או כל סוג אחר של אורז עדיף מאטריות,
אם אתה ממש רוצה לעבור לבישול בריא, כדאי מידי פעם במקום אורז לאכול- קינואה / דוחן / גריסי פנינה /או תבואה אחרת מלאה.
אפשר מידי פעם לבשל יחד- אורז / תבואה אחרת עם עדשים כתומים (שלא מצריכים השרייה ולכן זה צ'יק-צ'אק).
אפשרות אחרת - ירקות מוקפצים עם טופו ברוטב סויה למשל, כתוספת אפשר אטריות אורז / אטריות שעועית / קינואה / אורז וכו'.
כל טוב ושפע של בריאות,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדני19/11/2008
קראתי כתבות שטוענות שאסור לערבב לדוגמא מזונות עמילניים עם בשר או דגנים לדוגמא שאסור לאכול אורז עם שעועית טוענים שזה מזיק למערכת העיכול ויכול לגרום להרעלת דם. אני מתאמן במכון כושר ומחלק את החלבונים שלי על פני כמה ארוחות ביום אז אם אי אפשר לערבב מזונות אלה עם אלה איך בדיוק אני אוכל לצרוך את כמות החלבונים היומית שלי? לדוגמא בארוחה שאני אוכל בה אורז שזה פחמימות אני לא יכול לשלב קטניות. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להפריד או לא להפריד ? זאת השאלה...
מיכל אשל19/11/2008הי דני,
ישנה גישה בתזונה הדוגלת בהפרדת פחמימות וחלבונים, האמת היא שאין לכך כל ביסוס מדעי,
זה נכון שישנם מקרים בהם דברים עדיין לא הוכחו מדעית ועדיין מועילים ונכונים,
הפרדה כזו יכולה להועיל במצבים מסוימים, בעיקר לאנשים עם בעיות עיכול וספיגה קשות,
אלו יכולים לנסות לתקופה להפריד ולבחון אם ישנו שיפור במצב.
מפה ועד לטענה ששילובים כאלו עלולים לגרום לנזק ולהרעלת דם הדרך ארוכה מאוד ! ! !
שילוב של אורז או קינואה או דוחן או גריסי פנינה או כל תבואה אחרת יחד עם קטניות (כגון - שעועית / אפונה / עדשים / מאש וכו') נחשב דווקא שילוב מצויין, המספק לגוף חלבון מלא ואיכותי ממקור צמחי. שילוב כזה מאוד מומלץ בעיקר לאנשים שלא אוכלים בשר או חלבונים אחרים.
לסיכום,
אם אינך סובל מבעיות עיכול וספיגה לא הייתי ממהרת לשנות את הארוחות שלך ולהפריד פחמימות וחלבונים,
להיפך- בתור ספורטאי חשוב מאוד שמלבד תוספת החלבון תקבל גם פחמימות לבניית הגוף,
(אם הכוונה היא דווקא להוריד במשקל, לעיתים אפשר כן להקפיד על כמה ארוחות עם חלבון וירקות ללא פחמימות).
שפע של בריאות,
כל טוב, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאור16/11/2008
שלום אשמח לדעת אם יש דרך ל"חסוך" את האכילה המרובה בשעות הערב. אני שומר על תזונה מאוזנת כל היום אבל בשעות הערב, במיוחד אחרי ארוחת הערב הרעב אצלי עולה. אני אוכל סלט ומספר פרוסות לחם קל אבל מייד אחרי זה אני מרגיש צורך עז לאכול. אשמח לשמוע דעתכם בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השגת שובע בערב
מיכל אשל16/11/2008הי אור,
דבר ראשון נסה בארוחת הערב להוסיף גם חלבון, שיעזור לך להשיג שובע לאורך זמן רב יותר.
לפחות- ביצה אורגנית, טונה בסלט.
בנוסף כדאי מאוד לנסות לאכול מזון קצת יותר חם וגם בשילוב חלבון.
למשל- סלט מוקפץ עם נתחי טופו או דג.
יהיה מצויין גם לאכול מרקים בערב, למשל מרק קטניות (עדשים/ אפונה וכו') עם ירקות.
כל טוב, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיגון שניצלים בצורה הבריאה ביותריונית11/11/2008
יש חיה כזו? או שפשוט לוותר...? תודה, ואשמח לקבל גם מתכון למג'דרה אורז עם עדשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיגון שניצלים
ליה שומרון פינדר11/11/2008הי יונית,
טיגון אמנם לא נחשב לאופן הכנה בריא, אמנם אם נטגן בשמן איכותי, בטמפרטורה נכונה אנחנו נקבל תוצאה טובה יותר.
לצורך טיגון שניצל אין צורך ביותר ממעט שמן קנולה על המחבת. יש להמתין שהשמן יתחמם אך להיזהר שהוא לא יישרף ואז לטגן. בין טיגון לטיגון כדאי לשים לב שבמחבת לא נשארים רכיבים שיכולים להישרף. אפשר גם לנקות את המחבת ולהחליף את השמן באמצע תהליך הטיגון אם יש חשש שהשמן נשרף.
לבסוף מומלץ להניח את השניצלים על נייר מגבת כדי לספוג את יתרת השמן.
אפשרות נוספת היא לאפות שניצלים, הם יוצאים טעימים כמעט כמו בטיגון. אפשר להניח את השניצלים על תבנית או על רשת ומתחתיה להניח תבנית שתאגור את הפירורים שעשויים ליפול.
נקודה חשובה ונוספת - היום ניתן לקנות פירורי לחם מקמח מלא או מקמח כוסמין, כדאי להעדיף אותם על פני פירורי לחם רגילים.
בהצלחה ובתיאבון!
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכון למג'דרה
ליה שומרון פינדר11/11/2008מג'דרה מאורז מלא
----------------------
רכיבים:
1 כוס אורז מלא (או אורז בשלושה צבעים)
2 בצלים בינוניים קצוצים דק
1 גזר מגורר
1/4 2 כוסות מים רותחים
1 כף אבקת מרק טבעית (לא חובה)
1 כפית מלח
1/2 כוס עדשים שחורים (ניתן לבשל גם בלי השרייה)
2-3 בצלים חתוכים לרצועות
מעט פטרוזיליה קצוצה (ניתן להשתמש בשתי טבליות של פטרוזיליה קפואה)
1 כף כורכום
1/4 כפית כמון
מלח
פלפל שחור
אופן ההכנה:
1. מטגנים במעט שמן זית בצל על שהוא הופך שקוף. מוסיפים את הגזר ומטגנים עוד 2-3 דקות.
2. שוטפים את האורז ומוסיפים אותו לסיר. מטגנים כמה דקות ואז מוסיפים את המים.
3. מתבלים באבקת מרק ומלח, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים במשך 45 דקות או עד שנגמרים המים (משתדלים לא לפתוח את הסיר לזמן ממושך).
4. בסיר נפרד מבשלים את העדשים ב – 1/2 1 כוסות מים עד לריכוך (כ – 20-25 דקות).
5. במחבת מטגנים את רצועות הבצל עם מעט מלח. כשהבצל מפריש נוזלים זורים עליו את הכורכום ואת הכמון. מוסיפים את הפטרוזיליה המלח והפלפל ומטגנים כמה דקות נוספות.
6. לבסוף... הרכבה של המג'דרה: מערבבים את האורז עם העדשים ועם הבצל המטוגן המתובל.
7. טועמים ומשפרים טעמים לפני ההגשה
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)


