מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ויטמין B12li13/07/2009
איזה מאכלים כדאי לאכול על מנת לעלות את הויטמין B12 ? בנוסף יש לי תת פעילות בלוטת התריס , האם מומלץ לאכול משהו ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר B12 ופעילות בלוטת התריס
ליה שומרון פינדר15/07/2009בנוגע ל B12, כמעט כל מזון מהחי מכיל B12. בעיקר כמובן בשר אדום, אך גם מקורות אחרים כמו יוגורט למשל.
אומרים שיש B12 גם באצות ים. שווה לנסות. ואם כבר דיברנו על אצות ים, הן מצויינות לטיפול בבעיה של תת פעילות בלוטת התריס כיוון שהן מכילות יוד. אפשר לשלב אצות במזון, יש מגוון של סוגים, ואפשר לקחת תוסף של אצות שניתן למצוא במחלקת תוספי המזון בבית המרקחת.
מי שיש לו בעיה של תת פעילות בלוטת התריס מומלץ להימנע מאכילה של משפחת המצליבים כיוון שהם גויטרוגנים (סופחים יוד). על משפחת המצליבים נמנים הכרוב, הכרובית, הברוקולי, הקולורבי, הצנונים למיניהם, הלפת ועוד כמה ירקות פחות דומיננטיים במטבחנו.
אגב - הגוף שלנו לא אוהבת להיות במחסור ב B12, לכן כדאי להתייעץ עם רופא ובמידת הצורך לקחת תוסף. גם לגבי בלוטת התריס, חשוב שהיא תהיה מאוזנת, לכן מומלץ להתייעץ עם רופא וליטול אלטרוקסין ובמקביל שינוי תזונתי בהחלט יכול להשפיע על המינון עד כדי להורידו לגמריי.
בברכה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בריאהli13/07/2009
היי, פעם ראשונה אני בפורום וממש נדהמתי איזה סבלנות ואיזה מתכונים רצים פה כל הכבוד על היוזמה. רציתי לדעת באופן כללי אני מאוד צעירה עסוקה שמתכננת הריון מה חשוב לאכול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK15/07/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=164 id=link]תזונת נשים בהריון[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי לי
שושי שטיינוביץ16/07/2009מאחלת לך הצלחה בכניסה להריון!!
אני בעד תזונה מאוזנת, עם 3 ארוחות + 3 ארוחות ביניים קטנות. כדאי להקפיד על ארוחות דלות שומן ודלות שמן (כפית לארוחה), ואז אפשר לאכול יותר ולהשאר שבעים ומסופקים. עקבי באתר אחר מתכונים של ארוחות ומנות בריאות ואשמח לעזור.
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרנולה ביתית-שאלהלי13/07/2009
בהכנת גרנולה ביתי, האם גם את המצרכים הבאים יש לקלות, או שמא להוסיפם לאחר הקלייה יחד עם הפירות היבשים:
אורז תפוח, חיטה תפוחה, שברי סויה, קורנפלקס וברנפלקס, שומשום מלא
תודה
לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרנולה ביתית
ליה שומרון פינדר15/07/2009את המוצרים הקלויים אין צורך לקלות שוב, קורנפקס וברנפלקס ניתן להוסיף לאחר הקלייה. אם האורז התפוח שלך והחיטה התפוחה קלויים, גם אותם תוסיפי אחרי הקלייה ואם לא, תוסיפי אותם לפני שלב הקלייה.
שומשום מלא כדאי גם להוסיף לקלייה.
בנוגע לשברי סויה... אני לא מכירה את המוצר, בעיקרון אותו הדבר, אם הוא כבר קלוי, אז אין צורך לקלותו שוב.
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני צריכה עזרה בבקשהשירן12/07/2009
שלום, אני בת 13.6 גובהי 1.54 ומשקלי 49 הייתי רוצה לרזות לפחות 5 קילו בשביל להרגיש נח עם עצמי ולהראות יותר טוב, חוצמיזה שאני בכושר גופני תמידי של כ-4 פעמים בשבוע שעה וחצי אבל לעולם אני לא יורדת וגם אני רקדנית וחשוב שרקדניות תראנה טוב :)
הבעיה היא שאני לא מפסיקה לרעוב וכל פעם אני פותחת את המקרר בשביל להכניס משו לבטן
הייתי רוצה לבקש מתכון בתפריט בריאותי שאני אוכל לרדת במשקל ולא להרעיב את עצמי
תודה רבה,
אלמונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ליה שומרון פינדר12/07/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=38 id=link]דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שירן12/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפיכת קינוחים לבריאיםדפנה10/07/2009
שלום,
אני מעוניינת להכין מתוקים לדוגמה אלפחורס+עוגת גבינה, אבל צריכה להמנע מקמח/סוכר לבן.. יש אפשרות להחליף את המרכיבים לקמח מלא/סוכר חום? ואם יש עוד המלצות בריאות לקינוחים אז בכלל אשמח!
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קינוחים בריאים
ליה שומרון פינדר11/07/2009הי דפנה,
כדי להפוך קינוחים לבריאים באמת כדאי להשתמש בקמחים מלאים ובממתיקים טבעיים, במקום חמאה לשים שמן ולהשתמש בכמה שיותר מוצרים טבעיים.
הפיכת מתכון לבריא מלווה בטסטים, כלומר, ניסוי וטעייה. אם תגידי לי איזה מתכון תרצי להפוך לבריא אני אוכל לעזור לך טוב יותר...
עד אז... קבלי מתכון בריא:
עוגה בחושה שוקולד תמרים
רכיבים:
2/3 כוס תמרי מג'הול ללא חרצנים (בערך 4 תמרים)
1/2 כוס סילאן
1/2 כוס סוכר חום דמררה
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים גדולות
1 חבילת חמאה (100 גר') מומסת
1/2 כוס קמח מלא (או 1/4 כוס קמח מלא ו- 1/4 כוס קמח שיבולת שועל)
2/3 כוס קקאו
1 כפית אבקת אפיה
קורט מלח
אופן ההכנה:
1. לחמם תנור לחום בינוני
2. במעבד מזון לרסק את התמרים והסילאן.
3. כשהם עיסה אחידה, להוסיף את תמצית הווניל, הביצים והחמאה המומסת עד לבלילה אחידה.
4. בקערה נפרדת מערבבים יחד את הקמח, הסוכר, הקקאו, אבקת האפייה והמלח.
5. מעבירים את בלילת התמרים לקערת הקמח ומערבבים היטב.
6. מוזגים את התערובת לתבנית משומנת (זהירות, לא למלא יותר מכ – 2/3 הגובה, העוגה תופחת).
7. אופים כ – 35-40 דקות.
לבריאות ובתיאבון!
ליה שומרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפיכת מתוקים לבריאים-המשך
דפנה13/07/2009תודה על המתכון אבל, זה לא מתוק מידי לעוגה בריאה?
מה גם שיש בו חמאה, שבתשובתך המלצת להחליף בשמן..
מה גם שאני מנסה להמנע משוקולד (לשמירה על עור הפנים..)
***בכל אופן, המתכון לאלפחורס (להמלצתך, מה ניתן להחליף בדברים "בריאים" :-)
כמות: 15-20 עוגיות
חומרים:
200 גרם חמאה רכה
200 גרם אבקת סוכר (2 שקיות)
3 חלמונים
1 חבילה (80 גרם) אינסטנט פודינג וניל
200 גרם קורנפלור (1/2 1 כוסות, פחות כף)
200 גרם קמח (1/2 1 כוסות, פחות כף)
2 כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
למלית: ריבת חלב לציפוי: קוקוס
***כמו כן אשמח אם תאמרי לי מה ניתן לעשות עם המתכון לעוגת הגבינה (לא פירורים):
בקערה:
6 חלבונים
1 כוס סוכר
3 שקיות סוכר וניל
בקערה נפרדת:
6 חלמונים
3 כפות קורנפלור
2 כפות אינסטנס פודינג וניל
750ג' גבינה 5/9 אחוז
תודה רבה! דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה בקוצר רוח לתשובתך (-:
דפנה14/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי דפנה
ליה שומרון פינדר15/07/2009שוב, כל קינוח אפשר לנסות להפוך לבריא, זה לא מבטיח שישארו לו אותו טעם ואותו מרקם. אני יכולה לנסות לתת לך כלים כלליים להפיכת המתכון, אך יש לבצע את זה שלב אחר שלב ולבדוק אם המוצר שהתקבל הוא רצוי ואולי דרושים בו תיקונים.
בנוגע לאלפחורס - זה מתכון שמאוד קשה להפוך אותו לבריא, כמעט בלתי אפשרי. בכל אופן אפשר לשדרג אותו מבחינה בריאותית. הייתי מתחילה בלהמיר את הקמח לקמח מלא עם יתר המרכיבים כמו שהם. בודקת איך יצא המרקם ייתכן שכדאי להוריד מעט בכמות הקמח כיוון שקמח מלא סופח יותר נוזלים. אם התקבל מרקם רצוי - הייתי ממשיכה עם סוכר ומנסה לשים סוכר חום במקום לבן. אפשר לטחון את הסוכר החום במטחנת תבלינים כדי לקבל מרקם דק יותר להחלפת אבקת הסוכר הרגילה. - ככה מתחילים. זה דורש המון סבלנות וסביר להניח שהמוצר הסופי יהיה שונה במרקמו ובטעמו מהמקורי.
בעוגת הגבינה הייתי מנסה גם כן להחליף את המוצרים שאפשר במוצרים בריאים יותר. לכן אני הייתי מתחילה בסוכר - והופכת אותו לסוכר חום. לאחר מכן הייתי בוחנת אופציה להחליף את הגבינת לגבינת עיזים. אני לא בטוחה שזה יתאים, אבל אפשר לנסות...
כיוון שקונדיטוריה זה מדע מאוד מדוייק, כדי לבנות מתכון בריא זו מצריך כמה וכמה טסטים. לא צריך לעשות את הטסטים על מתכון שלם, אפשר לחלק את המתכון לחצי או לרבע מתכון ולנסות עליו.
בהצלחה! אם הגעת למתכון בריא ומענין, נשמח אם תשתפי אותנו...
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצרים בריאיםענת04/07/2009
שלום,
ברצוני לדעת האם יש תו תקן למוצרים בריאים ואם כן מהו?
כשמדברים על מוצרים בריאים, מה זה אומר ביחסים בין המרכיבים: שומנים, פחממות וכו'?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ענת
ליה שומרון פינדר04/07/2009לצערינו אין תו תקן אחיד למוצרים בריאים. אבל מה שאני כן יכולה לתת לך זה כמה כללים מנחים לתזונה נבונה אשר יאפשרו לך לבחור טוב יותר את המזון אותו את צורכת.
1. לאכול מזון כמה שיותר טבעי וכמה שפחות מעובד. כלומר יותר ירקות, פירות דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, זרעים וגרעינים.
2. לאכול כמה שפחות סוכר לבן ולהפחית בכמויות המלח.
3. להימנע לחלוטין משומן טראנס שהוא שומן צמחי מוקשה.
4. להימנע כמה שאפשר מכימיקלים במזון - חומרי טעם וריח, צבעי מאכל, חומרי שימור, ממתיקים מלאכותיים, ריסוס על מזון וכד'...
5. ללמוד לקרוא את רשימת הרכיבים על המצרכים המעובדים ולקנות רק מוצרים שאנחנו מכירים את הרכיבים שלהם.
6. להקשיב לגוף - אם יש משהו שאנחנו אוכלים ואחרי כן הבטן שלנו נפוחה או כואבת, או שאנחנו רצים לשירותים... זוהי נורת אזהרה - אכלנו משהו שהגוף שלנו לא אוהב. הגוף שלנו הוא לוח מודעות, אנחנו רק צריכים ללמוד לקרוא את המודעות ולהתחשב בהן.
רק בריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרנולהרחל30/06/2009
היתתי רוצה בבקשה מתכון להכנת גרנולה כדי להוסיף ליוגורט. אני לא יכולה לאכול יוגורט טבעי וגם לא יכולה להוסיף מתיקות היות ונמצא לי מעט סוכר בדם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרנולה
ליה שומרון פינדר30/06/2009רכיבים:
1/3 כוס שמן לאפייה (קנולה או שמן סובין אורז)
1/3 כוס דבש או סילאן
1/2 כפית מלח
2 כוסות שיבולת שועל
1 כוס קינואה תפוחה
1 כוס שקדים קצוצים
3/4 כוס גרעיני חמנייה
3/4 כוס גרעיני דלעת
1/4 כוס פשתן
1/4 כוס שומשום
1/2 כוס צימוקים
1/2 כוס חמוציות מיובשות (ממותקות במייפל או ברכז תפוחים)
אופן ההכנה:
1. בסיר קטן מחממים יחד את השמן ואת הדבש תוך כדי בחישה למספר דקות.
2. מוסיפים את המלח וממתינים מעט עד לצינון
3. מערבבים את כל הרכיבים מלבד הפירות בקערה.
4. מוזגים לקערה את השמן והדבש ומערבבים היטב.
5. מוזגים את התערובת לתבנית גדולה ומשטחים.
6. אופים כ – 20 דקות, מערבבים ואופים כ – 10 דקות נוספות.
7. ממתינים שהגרנולה תצטנן ואז מוסיפים את הפירות.
אם יש לך בעייה עם מתוק אז אולי תפחיתי בכמות הדבש ואולי אל תשימי פירות יבשים.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפיית לחמיםנועה29/06/2009
שלום,
אולי מישהו יודע איפה אפשר לקנות קמחים לאפיית לחמים מקמח מלא? אני זקוקה לקמחים להכנת מחמצת שאור. קמחים כגון קמח שיפון מלא , קמח כפרי, קמח לחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קמח להכנת לחמים בריאים
ליה שומרון פינדר29/06/2009בכל סופר יש קמח מלא וקמח שיפון. אפילו יש מבחר. תחפשי באיזור הקמחים.
בחנות טבע ניתן למצוא גם קמחים נוסםים כמו קמח אורז, קינואה, סויה ועוד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריות כמהין.דניאל24/06/2009
אשמח לקבל מתכונים עם פטריות כמהין. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי יובל
ליה שומרון פינדר24/06/2009אני ממליצה לך לפנות לפורום בישול רגיל על מנת למצוא מבחר מתכונים עם פטריות כמהין.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לבחור סיר?טל22/06/2009
אני רוצה לבחור סיר טוב שלא משאיר שאריות כלשהם באוכל. איך אפשר לדעת שהמתכת היא איכותית ושתהליך הייצור נקי ולא משתמשים בחומרים מזוהמים או רעילים לייצור הסיר?
תודה רבה וסליחה על השאלה המורכבת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיר
ליה שומרון פינדר22/06/2009בעיקרון הבעיה היא עם סירים מאלומיניום כיוון שהם יוצרים תרכובות עם המזון. גם השימוש בטפלון שנוי במחלוקת ואינו נחשב לבריא במיוחד.
אני משתדלת להשתמש במוצרים שהם stainless steel, הם נחשבים טובים.
גם סירים מברזל יצוק הם טובים, אך לרוב מאוד יקרים.
מעבר לכך אני לא בקיאה ביתר החומרים.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פשטידה ללא חלב וללא קמח חיטהאימא15/06/2009
שלום
אנחנו כרגע בניסיון של תזונה ללא חלב וללא קמח חיטה - ילדה בת ארבע. אני
מחפשת מתכון לפשטידה טעימה (!!) בלי קמח חיטה ובלי חלב, כדי שאוכל לשלוח אותה לגן הילדים, לימים שבהם שאר הילדים אוכלים פשטידה אחרת. יש דבר כזה?.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פשטידה ללא קמח חיטה וללא מוצרי חלב
ליה שומרון פינדר15/06/2009זו פשטידה שאני עושה בד"כ משילוב של קמח מלא וקמח שיפון. אפשר לעשות אותה גם רק עם קמח שיפון, זה יוצא מעט יותר כבד.
המצרכים:
3 בצלים קצוצים
1/2 כוס תירס קפוא
2 ביצים
1 כוס קמח שיפון מלא
1 כוס נוזלים (1/2 מים, 1/2 שמן קנולה - אפשר לשחק עם זה ולהוריד מעט מכמות השמן)
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית מלח
מעט קינמון
אופן ההכנה:
מערבבים את כל המצרכים, שמים בתבנים ואופים כ- 25-30 דקות על חום בינוני (180 מעלות צ.)
בתיאבון,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקמח שיפון אסור לצליאק
רן17/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה נכון אבל...
ליה שומרון פינדר18/06/2009תודה רן,
יש אנשים שמחליטים להימנע מחיטה או להמעיט בצריכתה ואין להם צליאק. מי שיש לו צליאק, בהחלט מומלץ לו להתרחק גם משיפון.
בברכה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיבולת שועל - אסור לצליאק -
רן22/06/2009בכל זאת מוכרים בארץ לפחות בשתי חנויות באינטרנט ,שכותבות באתר שלהם שהם מוכרים ללא גלוטן
אני קראתי שמישהי קנתה והרגישה לא טוב - למה להטעות אנשים שיש להם צליאק ולאשה שקנתה יש צליאק
איך אפשר למנוע מהם למכור ..?.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחות ערב בריאותאלינור08/06/2009
בת 27 גובהי 1.59 ומשקלי 62.5 אני בדיאטה כבר 4 חודשים וירדתי עד עכשיו 5 ק"ג (בחודש האחרון נעצרתי).
יש לי התקפת בולסומים בלילות ונורא קשה לי עם זה אני אמנם מצליחה להחזיק את עצמי אבל זה מאוד קשה. אני חושבת שזה נובע מחוסר גיוון בארוחות ערב, אני אוכלת בד"כ סלט גדול עם טונה או ביצה אבל זה כבר משעמם ולא מצליח לספק את החשק...זה כבר הפך לשגרה.
אשמח לרעיונות לארוחות ערב בריאות, אני רוצה לציין שבד"כ בצהריים אני אוכלת את מנת הפחממות היומית שלי עם עוף לכל סוגיו וירקות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיוון בארוחת הערב
ליה שומרון פינדר08/06/2009שלום לך אלינור,
כל הכבוד על הירידה.
כדי להצליח לשמר את המשקל, ואולי אפילו לרדת עוד (במידת הצורך) כדאי וחשוב לגוון בארוחות. ארוחת הערב שלך יכולה להיות מורכבת מאותם רכיבים אבל בהכנה שונה, או להיות מורכבת מרכיבים חדשים.
למשל, את יכולה להכין לעצמך פריטטה (שהיא חביתה אפויה עם ירקות בפנים) עם קישואים, עם פלפלים, עם גבינת פטה, עם טונה וכד'...
את יכולה להכין לעצמך סלט קינואה עשיר שהוא גם משביע, את יכולה להוסיף לסלט שלך גרגירי חומוס ומגעיני חמנייה (זה ייתן לך גם חלבון מלא).
את יכולה להוסיף לסלט טחינה או אבוקדו.
אפשר להוסיף ירקות שונים ומיוחדים לסלט - כרובית, ברוקולי, סלק, קולורבי ועוד...
את יכולה להכין אנטיפסטי - בטטות, בצל, קישואים, חצילים ועוד... עם מעט שמן זית, מלח ופלפל בתנור, ולהוסיף את זה לסלט.
יש הרבה אפשרויות.
הצעה נוספת שלי - כשאין לי כח אני מכינה גיספצ'ו מהיר, שזה בעצם "מרק" קר. אני לוקחת מלפפון, עגבנייה ופלפל, עם שום ופטרוזיליה, שמה שמעבד מזון, מוסיפה שמן זית, מלח ופלפל ומגררת פנימה ביצה קשה (אפשר להוסיף גם גבינת פטה רזה, תירס, אולי גם טונה תתאים בפנים).
יש אינספור אפשרויות.
שיהיה בהצלחה!
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
אלינו09/06/2009אני יכולה לאכול סלט קינואה גם אם אני אוכלת את מנת הפחממות שלי בצהריים??
ואיפה אני יכולה ללמוד איך להכין את החביתה ההאפויה שהצעת לי.
תודה:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי אלינור
ליה שומרון פינדר09/06/2009אני לא יודעת איזה סוג דיאטה את עושה, אבל אני לא רואה כל בעייה לאכול סלט קינואה בערב, גם אם את אוכלת פחמימות בצהרים. קינואה היא אוכל בריא ומזין ויחסית לפחמימה יש לה ערך חלבוני גבוה!
חביתה אפויה - את יכולה לחפש באינטרנט מתכונים לפריטטות, או שאת יכולהפשוט לאלתר... לקחת את כל הירקות שהיית רוצה לשים בפנים, לשמן מעט מחבת שניתן להכניס גם לתנור, לשפוך אליה את הבלילה של הביצה עם הירקות ולאפות על חום בינוני עד שהפריטטה עשויה לטעמך.
את יכולה לעשות פריטטה משתי כמה ביצים ולחלק אותה לכמה ימים. אל תפחדי לאלתר.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה
אלינור10/06/2009אני לא עושה דיאטה מיוחדת, פשוט משתדלת לאכול 1000 קלוריות ביום.
פשוט אני קוראת הרבה שעדיף לאכול פחממות רק בארוחה אחת ביום... אני איישם את ההצעות שלך.
תודה רבה :-)
אם יורשה לי שאלה נוספת.
למה עדיף לאכול פחממה מלאה מאשר פחממה מורכבת הרי יש להם ערך קלורי דומה לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחמימה מלאה
ליה שומרון פינדר10/06/2009הי אלינור,
פחמימה מלאה היא פחמימה מורכבת. להבדיל מפחמימה ריקה שהיא פחמימה שאינה מורכבת.
למשל... לחם מלא המופק מחיטה מלאה הוא פחמימה מלאה וכיוון שהוא מכיל סיבים תזונתיים, חלבונים ויטמינים ומינרלים הוא גם פחמימה מורכבת.
לחם לבן המופק מחיטה לבנה ומעובדת הוא פחמימה ריקה כיוון שאינו מכיל דבר מלבד פחמימות. אין בו סיבים תזונתיים, אין בו חלבונים ואין בו מינרלים וויטמינים.
1,000 קלוריות זה ממש מעט! לא הייתי ממליצה לך לצרוך כמות כל כך קטנה של קלוריות לאורך זמן, כי קשה לי להאמין שאת מצליחה לספק לגוף את כל מה שהוא צריך בכל כך מעט קלוריות.
1,000 קלוריות בוודאי לא יספיקו לך אם את עושה פעילות גופנית (ואם את לא עושה, אז אולי כדאי לעשות פעילות גופנית ולהעלות את כמות הקלוריות הנצרכת במעט).
העיקר הבריאות (ולא הרזון הוא העיקר )!
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל רק ככה אני מצליחה לרדת
אלינור10/06/2009אני עושה פעילות גופנית (3 פעמים בשבוע לפחות) אבל אני מצליחה לרדת רק שאני אוכלת 1000 קלוריות ביום... אני אוכלת 6 ארוחות ביום (3 עיקריות + 3 ביניים)ולא מרעיבה את עצמי אבל עדיין מקפידה לא לעבור את ה1000 קלוריות. למשל בחודש האחרון יש לי התקפות בולסומים בלילות ולכן אני אוכלת גם פרי או קרטיב דיאט בלילות (אני לא מתפרעת על המקרר למרות שבא לי) ולכן בחודש האחרון אני אוכלת בערך 1200 קלוריות ביום ולכן חודש שלם כבר לא ירדתי ולפי קצב הירידה בשלושת החודשים האחרונים הייתי אמורה לרדת לפחות עוד 2 ק"ג.
כנראה שקצב חילוף החומרים שלי איטי מאוד בגלל הגיאטות המרובות שעשיתי בחיי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדגש על הבריאות
ליה שומרון פינדר10/06/2009אני מכבדת את הדרך בה את בוחרת. אם היא טובה לך ולגוף שלך.
אל תשכחי לשים דגש על הפן הבריאותי. לאכול אוכל בריא ולא להרעיב את עצמך. זה חשוב מאוד
בהצלחה, ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה למיגרנהמיקי06/06/2009
אני סובלת ממגרנות כ- 10 שנים עם התקפים של אחת לשבועים שלושה. נאטורפתית המליצה לי על מזון ללא קפאין ,ללא מוצרי חלב , ללא שמרים וללא מוצרי חיטה. תפריט האוכל מאוד מצוצמם אבל למרפא הפלא עוזר מאוד . השאלה איזה סוג של מזון גורם לי למיגרנות? איך עלי לדעת, אם הפסקתי בבת אחת לאכול מגוון של מוצרי מזון? האם הפסקת אכילת חיטה מונעת מיגרנה? ידוע שמוצרי חלב וקופאין. אודה על תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה
ליה שומרון פינדר06/06/2009שלום מיקי,
אני שמחה לשמוע שחל שיפור בנושא המיגרנות. כנראה משהו מהמוצרים שירדו מהתפריט היה גורם למיגרנות הללו. הדרך לבחון איזה מהם היא לנסות עכשיו להוסיף בחזרה לתפריט כל אחד מהמזונות באיטיות ובהדרגתיות תוך תשומת לב מירבית. הייתי מתחילה בחיטה בכמות קטנטנה.
בהצלחה בבדיקה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב לא גורם מיגרנות
סטודנט לתזונה07/06/2009היי,
ממה שמלמדים אותנו באוניברסיטה, כדאי לקחת בעירבון מאוד מוגבל המלצות של נטורופתים. לא רק שההכשרה שלהם לא אקדמית, חלק מהם מתנהלים כאילו הם בכת, וממליצים/אוסרים על דברים ללא שמץ ביסוס מדעי. אני לא שמעתי על חלב ומוצרי חלב כקטליזטורים למיגרנות, כך שאין לדעתי סיבה שתימנעי מהם.
ממה שאני יודע, במוצרי חלב, ובעיקר כאלה שהם דלי שומן, יש הרבה סגולות בריאותיות (לתזונה וספורט, למשקל הגוף ולמניעת מחלות). הסידן במוצרי חלב ומשקה החלב עצמו נספגים מעולה בגוף האדם, והרבה יותר טוב מספיגת סידן של כל מזון אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוצרי חלב
ליה שומרון פינדר08/06/2009שלום לך סטודנט לתזונה,
אני בטוחה שכוונותיך טובות ותשובותיך מסתמכות על מחקרים מדעיים כאלה ואחרים. אולם, לימודיך המדעיים לא משאירים מקום לתופעות שאינן מדעיות. ואם אדם שסובל ממיגרנות במשך שנים מצליח למצוא פתרון בכך שהוא נמנע ממזון כזה או אחר - יתכן שזה פתרון עדיף מלקחת תרופות חזקות נגד מיגרנות. אין כל סיבה לשלול את זה.
במקרה הזה תואר מקרה בו טרם נקבע הגורם למגרנות, אך כנראה משהו מהמוצרים הבאים: חיטה, שמרים, חלב או קפאין אכן השפיעו ואף ייתכן כי גרמו למיגרנות.
אגב, קיימת תופעה של רגישות לקזאין, שהוא חלבון החלב אשר בהחלט יכולה לגרום לתגובות קשות, ביניהן מיגרנות.
אני מתייחסת לכל המחקרים המדעיים בכבוד רב, אך איני מזלזלת בתחושות של אנשים לגבי גופם. ולפעמים, גם אם הדברים אינם מעוגנים במחקר זה או אחר או אינם מוסברים לגמריי, כשמקשיבים לאנשים ומתבוננים במה שקורה לגופם, רואים שלעיתים הימנעות ממזון כזה או אחר יכולה בהחלט לעזור ואף לרפא.
תמיד כדאי לשמור על ראש פתוח (ולהקשיב למטופל),
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה על פי סוג דםצביה04/06/2009
קראתי מאמר ונאמר שם לפי סוג דם שלי להימנע ממוצרי חיטה.שאלה האם לחם מקמח שיפון מלא 100% ללא תוספת סוכר גם ניחשב למוצר חיטה. ואם כן מה אפשר לאכול במקום הכוונה כמו לחם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם שיפון
ליה שומרון פינדר05/06/2009צביה שלום,
שיפון זה סוג אחר של דגן, זה לא חיטה.
אבל, כדאי לך לבדוק שהלחם שאת קונה מכיל 100% שיפון, כי הרבה פעמים כשכתוב לחם שיפון יש שם עדיין אחוז מסוים של קמח חיטה. אז שווה לבדוק.
בהצלחה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל לגןאימא27/05/2009
אנחנו מתחילים (בעקבות יעוץ) לנסות כעשרה ימים להעביר את הבנות (4, 6, עם נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה) לתזונה בלי קמח (מכל סוג, לא לבן, לא מלא), להפחית בסוכרים, ומוצרי חלב אנחנו כבר לא אוכלים כמה זמן.
השאלה היא מה אפשר לשלוח להן לגן לארוחת בוקר (במקום סנדוויצ'ם) ולארוחת צהריים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל ללא גלוטן
ליה שומרון פינדר28/05/2009שלום לך אמא נחמדה,
לא בדיוק הבנתי אם הבעיה היא עם קמח חיטה מכל סוג או גם קמח שיפון וכל מה שיש בו גלוטן. אם הבעיה היא רק עם קמח חיטה אז אין בעיה להשתמש בלחם שיפון (100%), יש כל מיני סוגי לחמים ללא קמח חיטה.
אם הכוונה היא ללא גלוטן, אז זה באמת בעיה לשלוח ילדים לגן עם אוכל ללא גלוטן.
אולם, הפתרונות הם רבים ומגוונים...
ניתן לקנות לחמניות ללא גלוטן, אני יודעת שיש בעיה עם העמידות שלהן (כי צריך לשמור אותן בפריזר) אז יש כאלה שדואגים שהגננת תכין את הכריך ממש לפני האכילה.
אני יכולה להמליץ לך לנסות להכין פנקייקים קטנים מקמח אורז מלא (מוסיפים פשוט מעט מים ותבלינים, ואפשר גם מעט ביצה) ומהפנקייקים מכינים סנדביצ'ים. אפשר לשים בפנים טחינה, או חומוס, או סלט ביצים או ממרח טופו, עם ירקות. מה שהילדות אוהבות.
יש פסטות מצויינות מאורז מלא או מתירס. אפשר להכין לחם תירס (אבל אי אפשר לעשות ממנו סנדביץ כי הוא מתפורר).
יש כל מיני פתרונות.
הייתי ממליצה לך לנסות להיכנס לפורומים בנושא צליאק, יש 3 גדולים שיש בהם הרבה מאוד תנועה ותוכלי למצוא שם המון פתרונות לאנשים שיש להם בעיה עם חיטה.
בהצלחה וחג שבועות שמח,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל...
אימא04/06/2009אסור להן קמח חיטה, וגם מוצרי חלב. שאר הדברים מותר, אבל הן לא כל כך מסכימות לאכול לחמים אחרים, הן מאוד בררניות. אני עוברת מחנות טבע לחנות טבע ולא כל כך מצליחה לקלוע לטעמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


