מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היי ליה :)מיכל12/08/2008
אמרתי לך שאכנס להגיד שלום, תודה רבה על הסדנא אתמול, היה מעולה וטעים, ואת עצמך - מקסימה!! שיהיה יום בריא וטעים, ובהצלחה ;)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה מיכלי
ליה שומרון פינדר12/08/2008הבטחת ואכן קיימת!
גם אני נהניתי מאוד, היה נהדר...
תמשיכי לאכול בריא וד"ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פשטידטותקרן פ.10/08/2008
שלום, אם אני רוצה לעשות דיאטה ולאכול הרבה פשטידות ירקות, האם לשים בהן פחות קמח ויותר ביצים? איך עושים פשטידות שאינן משמינות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פשטידות
ליה שומרון פינדר10/08/2008קרן שלום,
קודם כל חשוב לי לציין שלא כל פשטידה היא דיאטטית, ישנן הרבה פשטידות מאוד עשירות.
שלד מצויין לפשטידה קלה וקלה:
1 גביע קוטג' (אפשר 3%)
3 ביצים
3 כפות שיבולת שועל או קמח מלא
שום
400-500 גרם ירק (יכול להיות בצל, ברוקולי, תרד, בטטה, קישואים - או כמובן תערובת)
אם מדובר בירק יותר נוזלי יש לסחוט את הירק או להוסיף שיבולת שועל.
ותבלינים
בתיאבו ולבריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בישול בשמן זיתאורי06/08/2008
שלום, האם יש הנחיות מסויימות לטיון בשמן זית? אם שמן שהוא גם לבישול וגם לתבול הוא טוב בדרך כלל? איזה שמן זית לא לקנות ואיך לבדוק את זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן זית
ליה שומרון פינדר06/08/2008שמן הזית הוא שמן בריא מאוד. הדרך הבריאה ביותר להשתמש בו היא לתיבול של סלטים או תבשילים.
ניתן לטגן בשמן זית טיגון קל בלבד, הוא לא מתאים לטיגון ממושך או עמוק כיוון שטמפרטורת השריפה שלו נמוכה יחסית.
חשוב לזכור שכששמן נשרף הוא מתחמצן ובמצב זה הוא מזיק לגופנו.
שמן הזית האיכותי ביותר הוא שמן זית מכבישה קרה. לא הייתי ממליצה לקנות שמן זית שלא כתוב עליו שהוא מכבישה קרה. את איכות שמן הזית ניתן בד"כ להרגיש בטעם, ובצבע - טעמו צריך להיות טעם של זיתים, לעיתים אף מריר, וצבעו ירוק.
כדאי לאכסן שמן זית במקום קריר וחשוך - או לקנות את השמן בפח.
שמן, מכל סוג, שנחשף לחום ולאור מאבד הרבה מערכיו התזונתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשיר03/08/2008
שלום!! אני בת 18 והתחלתי לא מזמן לעשות דיאטה לפי תפריט שאני הכנתי ,ואני מעוניינת לדעת אם הוא תקין. בבוקר: 2 פרוסות לחם קל עם גבינה לבנה (לפעמים בתוספת מלפפון) צהרים: שניצל תירס\ עוף ו אורז\ פירה ומשתדלת גם ירקות מבושלים. איזו כמות פחמימות היא האידיאלית? האם את הירקות המבושלים אפשר לאכול ללא הגבלה? ערב: עוד פעם כמו בבוקר, 2 פרוסות לחם קל עם גבינה לבנה. ושאלה אחרונה: זה הכרחי לעשות ספורט על מנת לרדת במשקל או שאני יכולה להסתפק בתפריט נכון? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK04/08/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=38 id=link]תזונה ודיאטה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותאור29/07/2008
שלום אילו מאכלים ניתן לארכול על מנת להסדיר את העיכול, האם יציאות קשות מצריכות הימנעות מאורז, תירס וכדומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעצור את העצירות
ליה שומרון פינדר30/07/2008
אור שלום,
בעת עצירות רצוי לאכול יותר מזונות עשירים בסיבים תזונתים ובנוזלים, לכן מומלץ לצרוך יותר פירות וירקות (תפוחים, אגסים, שזיפים מיובשים, תאנים וכד'), אגוזי מלך, זרעי שומשום, זרעי פשתן ועוד
נסה לשלב כף של זרעי פשתן שלמים במזונך, או להשרות בכוס מים למשך כה שעות, לסנן ולשתות את הנוזלים.
רצוי להימנע ממוצרי חלב, מאכילה מוגברת של בשר ומאכלים מטוגנים, רצוי גם להמעיט בצריכה של קפה ואלכוהול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלסדר את מערכת העיכול לתמיד
גיליה31/07/2008מתכון להצלחה 50 גרם תאנים יבשים (דבלות) 50 גרם תמרים 50 גרם שזיפים יבשים 50 גרם אבקת עלי סנה טחון - מבית מרקחת לטחון ולערבב הכל במקסר. ליצור רולדה ו/או עיגולים בגודל כפית 5cc לשתות 2-3 כוסות מים לפני השינה ולאכול מנה של כדור פלאפל כזה יש לשמור את המרקחה בצנצנת זכוכית במקפיא . לאחר כשבועיים טיפול הכיבה תסתדר לתמיד. נסו והעבירו טיפ זה לאחרים , שיעזור להם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לכאבים בפי הטבעתרבקה27/07/2008
שלום רב
היום פעם ראשונה התודעתי לאתר שליך ומאד נהניתי, אני סובלת מזה זמן מה מצרבות, לוקחת לוסק בבוקר אבל בהשפעה מעד מועטה, כמו כן התחילו לי לפני מספר חודשים כאבים בפי הטבעת, הרופא טוען זשה טחורים פנימיים, ברגע שאני אוכלת מוצרי חלב או אוכל עם תאית מתחילה החגיגה האם אתה יכול לעזור לי באיזה שהוא תפריט.
תודה מראש רבקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רבקה שלום
ליה שומרון פינדר29/07/2008קודם כל הייתי ממליצה לך להיוועץ בדיאטנית מוסמכת או בנטורופת על מנת שיוכלו להתאים לך תזונה באופן אישי.
אם את מרגישה שמוצרי חלב או אוכל עם תאית מפריעים לך במיוחד הייתי ממליצה להימנע, לפחות לתקופה הקרובה. תוכלי לצרוך במקום חלב מוצרי סויה, חלב אורז מלא או משקדים וכד'
באופן כללי, במקרה של טחורים רצוי להעשיר את התזונה קודם כל בהרבה סיבים תזונתיים וללוות את התזונה בהרבה מאוד מים.
שלבי בתזונתך דגנים מלאים, סובין חיטה, סובין שיבולת שועל, תפוחי עץ, אגסים, סלק, גזר, אגוזים (אגוזי ברזיל) וכד'. והימנעי מצריכה של בשר, מוצרי חלב, מטוגן, קפאין, אלכוהול, אוכל חריף או מתובל מאוד וכמובן ממזונות עם תאית (חסה, כרוב, מלפפון וכד') אם הגוף שלך מאותת לך.
ייתכן שגם צריכה יומיומית של סיבי פסיליום תוכל לעזור לך, או שאת יכולה להוסיף לתפריט כף של זרעי פשתן ביום. לזרעי פשתן שלמים יש איכויות מרככות יציאות. ניתן גם להשרות את זרעי הפשתן בכוס מי, ואז לסנן אותם החוצה ולשתות את המים.
תרגישי טוב,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף! בצק פריך ללא חמאהrev26/07/2008
יש למישהו רעיון טוב? שמעתי שלד"ר פולק יש אחד כזה, אני צריכה דחוף, יש לי אורחים שלא אוכלים מוצרי חלב ואני צריכה להכין בצק פריך לבקשתם, אבל אני לא יודעת איך עושים את זה. אני לא אוהבת מחמאה או מרגרינה, אשמח לעזרה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצק פריך
ליה שומרון פינדר27/07/2008קשה לעשות בצק פריך ללא חמאה.
בצק פריך נוצר כאשר במהלך האפייה גושים קטנים של החמאה הקרה נמסים ומותירים אחריהם כיסי אוויר בבצק. לכן על מנת ליצור בצק פריך באמת יש צורך בשומן שבטמפרטורת החדר הוא מוצק. אכן, מרגרינה או תחליפים מהסוג הזה הם בד"כ לא מומלצים ולא בריאים (מכילים שומן טראנס ומייצבים למיניהם). ושמן אינו מוצק בטמפ' החדר ולכן לא יוכל לשמש כתחליף.
הפתרון שלי הוא שימוש בשמן קוקוס. שמן קוקוס נכנס רק לאחרונה לתודעה בארץ וניתן להשיגו בחנויות טבע. השמן מוצק בטמפרטורת החדר וניתן להשתמש בו כמו בחמאה. לצורך המרת מתכונים כשמחליפים חמאה בשמן קוקוס יש להשתמש ב - 80% מכמות החמאה הדרושה, ובנוסף גם לקרר את השמן קודם לכן. התוצאה לא תהיה זהה כי שמן קוקוס נמס בטמפרטורה נמוכה יותר אבל בכל זאת ניתן להפיק איתו בצק פריך.
אני לא מכירה את הפתרון של ד"ר פולק, אני יכולה לנסות לברר אם יש לו פתרון אחר שאני לא מכירה.
מקווה שעזרתי,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס
ליאת17/10/2008ליה שלום רב, ברצוני לדעת האם שמן קוקוס בריא יותר משמנים אחרים? האם מתעכל יותר טוב? תודה מראש, וחג שמייח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס
ליה שומרון פינדר17/10/2008ליאת שלום,
בעבר היה נהוג לחשוב ששמן קוקוס לא בריא בגלל שהוא מכיל שומן רווי, היום המחקרים מעידים כי שמן קוקוס הוא בריא מאוד ואפילו בריא יותר משמנים אחרים גם כיוון שטמפרטורת השריפה שלו גבוהה יותר משמנים אחרים וגם מפני שיש לו ערכים בריאותיים אחרים ועל פי מספר מחקרים אף מייחסים לו תכונות המסייעות להרזיה.
חג שמח,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס.. המשך
ליאת17/10/2008ליה תודה מקרב לב על תשובתך המהירה (!) נותרו בעיני 3 שאלות : 1. האם המוצר המשווק בארץ המייוצר במקסיקו TROPICS BEST "שמן קוקוס כיתית מעולה - אכן מעולה וניתן לסמוך עליו? (בדיוק כמו קודמתי אני מעוניינת בו כתחליף לחמאה במאפים פריכים) 2. כיצד מומלץ לאחסן את שמן הקוקוס, האם לא נפגמת איכותי במעברי טמפרטורה? 3. האם את מעבירה סדנאות לבישול בריא וכיצד ניתן להצטרף? תודה מראש, (מתנצלת על ריבוי השאלות טרם מצאתי מישהו היכול לנדב לי מידע אמין..) ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בשמן קוקוס
ליה שומרון פינדר18/10/2008הי ליאת,
את שואלת שאלות מצויינות, אין צורך להתנצל. שמן הקוקוס TROPICS BEST הוא שמן טוב ואיכותי, יש עוד סוג אחד שנמכר בארץ למיטב ידיעתי ואני בד"כ מחליטה לפי המחיר, כי האיכות של שניהם טובה.
כל שמן כולל שמן קוקוס רצוי לאכסן במקום חשוך וקריר (לכן רצוי לקנות שמנים במיכלים אטומים ולא לאכסנם על עדן החלון אלא בתוך ארון סגור).
שמן הקוקוס הוא שמן מיוחד מאוד בעיקר בשל תכונת ההתגבשות שלו. בעיקרון בטמפרטורת החדר השמן הוא במצב מוצק, זה מה שמאפשר לנו להשתמש בו כתחליף לחמאה. אך כיוון שטמפרטורת החדר בארץ לעיתים נוטה לעלות מעל ל - 30 מעלות, לעיתים ניתן למצוא את השמן גם במצב נוזלי.
שמן קוקוס יכול להיות טוב מאוד לטיגון ולשם כך אין זה משנה כשמתחילים לעבוד איתו מה מצב הצבירה שלו. לעומת זאת אם אנחנו רוצים ליצור בצק פריך, היינו רוצים שהוא יהיה מוצק, לצורך כך (בדיוק כמו שאנחנו עושים עם חמאה) יש צורך לקרר אותו לפני הכנת הבצק ולהשתמש בו כשהוא מוצק וקר. יותר מכך, בשימוש בבצע על בסיס שמן קוקוס עדיף לא ללוש אותו בידיים ולגעת בו כמה שפחות כיוון שחום הגוף שלנו עשוי להמיס אותו.
בשלבי הביניים אני ממליצה להכניס את שמן הקוקוס למקפיא, וכך גם ממש לפני אפיית הבצק. זכרי, ככל שהשמן יישאר זמן רב יותר במצב מוצק, הבצק שלנו יהיה יותר פריך ואייכותי.
בהצלחה, נשמח אם תשתפי אותנו בתוצאות!
חג שמח!
אני מעבירה סדנאות בישול בריא וגם סדנאות אפייה בריאה, את מוזמנת ליצור איתי קשר בטלפון או להיכנס לאתר שלי
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס זול?
מיקיבל14/11/2008אולי מישהו יודע איפה קונים שמן קוקוס במחיר סביר? עד עכשיו הכי זול היה בחנות בשוק הכרמל שעלה כ 16 ש"ח ל 200 מ"ל אם אני זוכר נכון או שמן מחנות טבע (תוצרת מקסיקו) ב 60 ש"ח לחצי ק"ג בערך. אני צריך את השמן בכמויות (בהיעדר כיס המרה יש בעיות עיכול שומנים. שמן הקוקוס, בגלל סוג השומנים - שרשראות בינוניות וקצרות קל יותק לעיכול ללא מיץ מרה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס
ליה שומרון פינדר14/11/2008לצערי אלה המחירים, אם אני לא טועה ראיתי באיזה מקום ב - 52 ש"ח, שווה לעשות סקר בין חנויות הטבע השונות, אבל זה עדיין יקר. עד שהשימוש בשמן יתחיל להיות נפוץ יותר...
ישנן שתי אפשרויות לדעתי:
1. לנסות לקנות מהיבואן ישירות
2. אם יש לך קשרים בארה"ב שם המחירים זולים יותר
אני אשמח אם תעדכן את הפורום את אתה מוצא שמן קוקוס במחיר סביר
בהצלחה
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס זול יקר
שלי24/12/2008שמן קוקוס שעולה 16 ש"ח ל200 מל הוא כנראה באיכות מאוד נמוכה. הדבר דומה גם באיכויות שמן זית: יש כיתית מעולה, כיתית, שמן זית, ושמן זית למאור שאינו למאכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן קוקוס זול
יפתח02/10/2009שמן קוקוס הוא במקור מוצר זול מאוד והוא השמן העיקרי למאכל בחלקים גדולים מהעולם השלישי.
הסיבה שבארץ הוא יקר היא אך ורק כי היבואנים יכולים למכור אותו ביוקר.
ברגע שהביקושי גדל עוד יבואנים ייבאו את המוצר והמחירים יירדו.
ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצק פריך ללא חמאה, משושי
שושי שטיינוביץ04/10/2009שלום לך,
את יכולה להשתמש בשמן במקום חמאה ולקבל בצק מצויין שאפשר לעבד אותו לעשות כמעט את אותו הדבר. יש גם אפשרות להשתמש במרגרינה ולקבל את אותה תוצאה (אך לא את אותו הטעם). ייתכן שאת לא אוהבת מרגרינה, אך זה נותן פתרון. על בריאות אני לא מדברת, כי בצק פריך הוא בצק עתיר שומן והוא לא נכלל בהגדרה של מזון בריא.
שיהיה לך בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךאוחיון דוד25/07/2008
נזכרתי. ומה עם מוצרי חלב למיניהם, מותר כשיש קנדידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך להמשך
ליה שומרון פינדר27/07/2008
בדרך כלל ההמלצה היא להימנע ממוצרי חלב במקרה של קנדידה.
לטיפול בקנדידה הייתי ממליצה להיוועץ באיש מקצוע בתחום.
בברכה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנדידהאוחיון דוד24/07/2008
רציתי לשאול האם אפשר לאכול פירות "חופשי" כשיש קנדידה? ועוד שאלה, לחם מחיטה טרום נבוטה, אפשר לאכול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטת קנדידה
ליה שומרון פינדר27/07/2008דוד שלום,
בדיאטת קנדידה מומלץ להימנע מפירות בכלל, ואם בכל זאת תרצה לאכול פירות אז הפירות הפחות מתוקים הם היותר מומלצים: תפוח ירוק או אגס.
בנוגע ללחם, הכלל המרכזי הוא לחם ללא שמרים ואני הייתי גם ממליצה לחם שאינו עשוי ממחמצת. כמו לחם פומפרניקל למשל.
יש רשימה די ארוכה של מזונות שכדאי להימנע מהם על מנת לטפל בקנדידה, זו דיאטה לא קלה אך מה שטוב זה שהיא מוגבלת בזמן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו מתוקחנה22/07/2008
יש לי צורך לפחות פעם ביום למשהו מתוק כגון שוקולד מריר או עוגיה אני מודעת לכך שזה משמין אני מעוניינת לשמור על המשקל אך אין לי שליטה על המתוק............ מה עושים? מוכנה לקבל רעיונות ותודה מראש לכל העונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו מתוק לרונית
ליה שומרון פינדר22/07/2008רונית שלום,
אני לא רואה כל כך בחומרה את סיפוק הצורך למשהו מתוק. כפי שמשתמע מדבריך מדובר בעוגיה אחת ביום או מעט שוקולד מריר, לי זה נראה לגיטימי כל עוד זה במידה.
כמובן שאפשר להחליף את העוגיה באיזה פרי, זה עשוי להיות יותר בריא אך לא בהכרח בעל ערך קלורי נמוך יותר.
מה שאני אוהבת לאכול פעם ביום זה חלבה שאני מכינה בעצמי:
אני מערבבת:
1 כף טחינה משומשום מלא
1 כפית קטנה של דבש
אפשר לאכול את זה עם כפית או למרוח על פרוסה של לחם מלא. זה עונה לי על הצורך למתוק, זה בריא, אך זה לא בהכרח דיאטטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזון מקמח מלאיונית20/07/2008
שלום, אני אוכלת לאחרונה רק דברים מקמח מלא, אורז מלא וקמח תופח מלא לכל מאפה קניתי חבילת פתיתים מקמח מלא והכנתי באופן רגיל במים עם בצל מטוגן ותבלינים, אבל הטעם שלהם דומיננטי מדי,והם יבשים ולא טעימים, האם אתם מכירים מתכון שיתן לפתיתים טעם טוב יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יונית שלום
ליה שומרון פינדר22/07/2008מוצרים מדגנים מלאים לרוב הם בעלי טעם חזק יותר ממוצרים שעשויים מדגנים מעובדים. מוצרים מדגנים מלאים גם הרבה פעמים דורשים יותר מים כיוון שהסיבים סופגים את המים. לכן, כמות המים הנחוצה להכנת מוצרים מדגנים מלאים היא גדולה במעט.
על אריזת הפתיתים מקמח מלא תוכלי למצוא הוראות הכנה, אני מצאתי שאם עוקבים אחר ההוראות, ומטגנים בהתחלה את הפתיתים עם קצת בצל הפתיתים יוצאים מצויין. אפשר כמובן להוסיף למים מעט רסק עגבניות ותבלינים בשביל הטעם ואם תוסיפי אפונה קפואה זה יכול להיות אפילו יותר מענין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לליה שומרוןרינת15/07/2008
שלום אבקש מתכונים ללא גלוטן תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכונים ללא גלוטן
ליה שומרון פינדר15/07/2008רינת שלום,
להלן לינקים לאתרים רלוונטיים
[a href='http://www.celiac.org.il/' id='link']עמותת צליאק בישראל[/a]
[a href='http://www.ngluten.co.il/' id='link']אין גלוטן[/a]
מתכון לפשטידת תרד ללא גלוטן (ה"בצק" מפולנטה)
------------------------------------------------------------
רכיבים:
3/4 כוס פולנטה
1/2 שן שום
1/2 חופן שמיר קצוץ
1 כפית שמן זית
1/2 כפית מלח
1/2 כוס קינואה
450 ג’ר תרד
1 גביע קוטג’ (קוטג’ רגיל או עיזים)
3 ביצים
1 שן שום כתושה
מעט אגוז מוסקט
מלח ופלפל לפי הטעם
הוראות הכנה:
1. קולים מעט את גרגירי הפולנטה בסיר יבש עד שיש ריח קל של פופקורן באויר.
2. מוסיפים בהדרגה 1/2 2 כוסות של מים פושרים, תוך כדי ערבוב.
3. ממשיכים לערבב עד שהדייסה הופכת להיות קשה ונפרדת מהדפנות.
4. מכבים את האש ומוסיפים את השום, השמיר את המלח ואת שמן הזית, בוחשים היטב ומעבירים לתבנית פאי משומנת.
5. משטחים את הדייסה עד שמתקבל משטח חלק, ומניחים בצד להתקרר (למעלה משעה).
6. את התרד ניתן לחלוט במים רותחים או לטגן במעט שמן זית או על טלפון בלי צורך בשמן.
7. את הקינואה מבשלים (הכנה בסיסית של קינואה: שוטפים 1/2 כוס קינואה ומייבשים בקלייה בסיר. מוסיפים 1 כוס מים רותחים ומעט מלח, מנמיכים את האש ומבשלים למשך 20 דקות. אם אין עוד מים, סוגרים את האש וכעבור 2 דקות פותחים את הסיר ומפוררים את גרגירי הקינואה)
8. מערבבים את התרד עם הקינואה, הקוטג’, הביצים השום והתבלינים ומוזגים מעל הפולנטה.
9. מכניסים לתנור שחומם מראש ל - 180 מעלות למשך 25-30 דקות, או עד שקיסם יוצא נקי.
בתאבון ולבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגביניות ללא גלוטן
רינת15/07/2008שלום האם ניתן להכין גביניות במילוי אוכמניות על בסיס שמן ? אם כן אבקש מתכון ( אם לא - על בסיס חמאה אבקש מתכון לגביניות שמרים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה-מאכל מרוקאימתן15/07/2008
אשמח אם תוכלו לעזור לי כיוון שאני לא מוצא את המידע באף מקום באינטרנט.. כמה קלוריות יש בכוס מהמאכל המרוקאי ברקקוש(כמו קוסקוס עם חלב וחמאה)? רק במקום קוסקוס המאכל עשוי מסולת וקמח ומוסיפים לזה חלב וחמאה. כמה קלוריות בערך לכוס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK15/07/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=38 id=link]תזונה ודיאטה [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס בישולשירה14/07/2008
שלום רב, מחפשת ללמוד בישול מאכלים ליום יום ולילדים בריא במידה אצל מישהי/ו באופן פרטי האם תוכלו להמליץ? תודה שירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירה שלום
ליה שומרון פינדר15/07/2008את מוזמנת לפנות אלי באופן אישי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנגה12/07/2008
שלום רב, הילדים אוהבים קבבים מאוד. אני יודעת שקבבים מוכנים זה לא בריא ועדיף להכין אותם באופן עצמאי. הבעיה היא שאין לי זמן לעשות זאת. שאלתי היא, האם אפשר לקבל המלצה איזה קבבים מוכנים הכי כדאי לי לקנות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נגה
ליה שומרון פינדר14/07/2008כפי שציינת, הדרך הבריאה ביותר להכין קבבים היא באופן עצמאי, כך את יודעת בדיוק מה המרכיבים של הקבב, את יודעת מה מידת הטריות של הבשר ואת יודעת שאין בו חומרים משמרים וחומרים אחרים שאינם הכרחיים.
אם אין לך זמן להכין קבבים לבד, אני הייתי ממליצה לקנות קבבים מוכנים מקצב. קצב שאפשר לסמוך עליו שהוא משתמש בסחורה טובה, טרייה ואיכותית.
אפשרות אחרת היא להכין כמות גדולה ולהקפיא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)

.jpg)

.jpg)
