פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיטה מלאה
    אמנונים
    06/09/2009

    השותים מי חיטה מלאה לניקוי הגוף וכיצד נעשה הדבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיטה מלאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הכוונה לעשב חיטה?

    ליה שומרון פינדר
    06/09/2009

    אני מניחה ששאלתך מתייחסת לאלה השותים עשב חיטה.
    עשב חיטה צעירה הוא בעל סגולות של ניקוי הגוף, יש בו הרבה מאוד כלורופיל אשר מייצר התחדשות ורעננות אצלנו בגוף ופשוט עובד כ"מנקה" של הדם, של העורקים ועוד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קמח לבן
    סוזנה
    05/09/2009

    מה מזיק בקמח לבן ?

    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קמח לבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קמח לבן לסוזנה

    שושי שטיינוביץ
    05/09/2009

    מאת: ורד שומרוני.
    תאריך פרסום: 05/03/2008
    גרעין הקמח
    קמח מלא מכיל את גרעין החיטה השלם, כפי שמגיע אלינו מן הטבע, כולל הנבט והקליפה. החלקים החשובים ביותר בגרעין הדגן הם הנבט והקליפה. בתוך הנבט מצויה תמציתו של הצמח השלם והוא מכיל שפע ויטמינים. בקליפה, הנקראת גם סובין, מצויים הסיבים התזונתיים, מינרלים כגון: מגנזיום, זרחן, ברזל, אבץ, אשלגן וחלבונים.
    לסיבים התזונתיים חשיבות רבה בתזונה ומניעת מחלות ובראשם סרטן המעי הגס ששכיחותו בארץ נחשבת לגבוהה. הסיבים מסייעים בחילוף החומרים, נותנים תחושת שובע לאורך זמן וכן משתתפים באיזון הסוכר בדם ובסילוק רעלים ושומנים רעים מגופנו ככולסטרול וטריגליצרידים. לא בכדי הם נקראים: "המטאטא של המעיים".
    קמח לבן
    בעת טחינת הקמח הלבן, הוסרו מגרעין הדגן הקליפה והנבט ועמם הויטמינים והמינרליים לעיל, ובנוסף לכך גם חלבונים וסיבים תזונתיים. למעשה, מה שנשאר - זה רק העמילן. כתוצאה מכך, קמח לבן נחשב לפחמימה ריקה עם ערך תזונתי נמוך. העמילן עתיר קלוריות ומשמש כאנרגיה זמינה המתפרקת בקלות, נספגת לדם ומעלה בצורה חדה את רמות הסוכר (כשם שהסוכר עולה בקצב מהיר, כך הוא צונח באותו הקצב- התוצאה המיידית היא תחושת שובע וערנות אך עם צניחת הסוכר מרגישים חולשה, סחרחורות ובעיקר רעב גדול הגורם לאכילה מרובה).
    מאחר וגרעין הקמח הלבן דל בויטמינים ובמינרלים, נשאלת השאלה-מהיכן ייקח הגוף את הויטמינים והמינרלים החיוניים לתהליך עיכול הקמח והפיכתו לאנרגיה זמינה? באין ברירה, "שודד" הגוף מעצמו, מהלב, מהמוח, מהדם, מהעצמות, מהשרירים, מהבלוטות ההורמונאליות, מהכבד, מהכליות וממערכת העצבים והתוצאה- חוסר איזון בויטמינים ובמינרלים המשפיעים על תפקוד האיברים בגופנו. להלן הויטמינים והמינרלים העיקריים הנדרשים לעיכול הקמח הלבן והפיכתו לאנרגייה זמינה: ויטמינים מקבוצת B- B1, B2, B3, B5, B6 והמינרלים מגנזיום וזרחן.
    לסיכום, הקמח הלבן הוא עמילן עתיר קלוריות ריקות, דל ערכים תזונתיים ובנוסף, עם אכילתו, "שודד" הגוף מעצמו-ויטמינים ומינרלים המשמשים כקו אנזימים לצורך עיכולו. בעולם המערבי, אנשים ניזונים בעיקר מקמח לבן ומוצריו היוצר מצב של תת-תזונה על קיבה מלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המפורטת

    סוזנה
    06/09/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פופקורן
    מאיה
    05/09/2009

    אני מנסה להכין פופקורן בסיר בלי לשרוף את השמן אבל אני לא מצליחה. האם יש לכן עצות? כשאני שמה על אש בינונית הוא לא קופץ אלא משחים והעל אש גבוהה השמן בוודאי נשרף...יש פתרון?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פופקורן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פופקורן לענת

    שושי שטיינוביץ
    05/09/2009

    ענת היי,

    כדי לא לשרוף את הפופקורן, התחילי עם להבה גבוהה (לא מדי) וכאשר הגרעינים מתחילים להתפצפץ, הנמיכי את הלהבה לחצי. כאשר קצב הפצפוץ יורד, הסירי את הסיר מהאש והעבירי בזהירות לקערה (בזהירות כי הגרעינים עדיין ימשיכו לקפוץ). בהצלחה. שושי

    נ.ב. - בכל מקרה יש לשים רק שכבה אחת של גרעינים, אחרת זה לא ממש מסתדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיים לחם ללא קמח?
    רעות\אתי
    30/08/2009

    אני עושה דיאטה אשר עיקרה הוא פחות פחמימות.
    כלומר ארוחה אחת המכילה גם פחמימות וארוחה אחת ללא הפחמימות,עבורי זה מעולה.
    השאלה אם קיים מתכון או מוכן לחם ללא קמח? או שזו רק פנטזיה שלא תתגשם?:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קיים לחם ללא קמח?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי אתי

    ליה שומרון פינדר
    30/08/2009

    לחם ללא קמח זה כמו להגיד מגדל בלי קוביות.
    לחם יכול להיות עשוי מקמח חיטה, מקמח שיפון, מקמח תירס, מקמח אורז וכד'... אבל קמח זה אבן הבנין של הלחם. ובד"כ לחם הוא ברובו פחמימה.
    לצערי אני מכירה לחם שאינו מכיל פחמימות.
    בהצלחה,
    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה שקמח מלא הוא הממולץ ביותר

    רעות\אתי
    30/08/2009

    האם לחם מקמח מלא הוא אכן המומלץ ביותר?
    חשוב להתיחס לפרמטרים נוספים?
    ואיזה לחם הוא הכי בריא אך יחד עם זאת לא עתיר שומן ופחמימות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאתי, משושי

    שושי שטיינוביץ
    30/08/2009

    אכן, קמח מחיטה מלאה, קמח שיפון, כוסמין, נבט חיטה, סובין שיבולת שועל וכד., הם קמחים איכותיים ולחם שעשוי מקמחים אלה בהחלט מומלץ. קשה להמליץ על לחם כזה או אחר, קראי את המרכיבים של הלחם ושימי לב לסוגי הקמח אך גם לאחוז השומן. פוקאצ'ות, למשל, מכינים עם הרבה שמן ולא הייתי ממליצה לך לאכול אותן (גם אם הן מקמח מלא).

    כמו כן צריך לוודא שאין בלחם חומרים משמרים, אבקות או כימיקלים אחרים, ועם כף שמן, לכל היותר, לככר לחם.

    לחם איכותי, כדאי ורצוי לאכול, אך כאמור, להגביל את הכמות לכ-2 פרוסות ביום. כל זה נאמר בהסתייגות כי איני מכירה את תוכנית הדיאטה שלך ואיני דיאטנית. אני מאמינה שליה, המנהלת השנייה של הפורום תוכל לעזור לך בעניין זה. אני יודעת שיש תוכניות דיאטה שמבוססות על לחם..........ובדיאטות האלה אפשר לאכול יותר פרוסות ליום ועדיין לרזות.....

    מאחלת לך שבוע קסום,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך בוחרים לחם

    ליה שומרון פינדר
    30/08/2009

    הי אתי,

    כפי ששושי כבר הסבירה, יש הרבה פרמטרים לבחירת לחם ולכן אינני יכולה להמליץ לך על לחם ספציפי. אך מה שאני כל יכולה לעשות זה לתת לך את הכלים לבחור בעצמך.

    העדיפי שימוש בדגנים מלאים - קמח מלא, שיפון, שיבולת שועל, כוסמין וכד'...
    קראי את רשימת המצרכים ושימי לב שבראש הרשימה נמצאים אחד מהקמחים הללו. הרשימה מסודרת לפי ריכוז המצרכים במוצר. מה שכתוב ראשון הוא המרכיב העיקרי בלחם. לכן השתדלי שהראשונים ברשימה יהיו קמחים בריאים.
    שימי לב שאין קמח לבן. לפעמים קמח לבן כתוב גם כ"קמח חיטה" - הכוונה היא לקמח לבן שאינו קמח מלא.
    שימי לב גם לטבלת הערכים התזונתיים וחפשי את המזון עם הכי פחות שומן והכי הרבה סיבים. בנושא זה הערך הקלורי הוא פחות משמעותי כיוון שהסיבים נותנים ערך קלורי שאינו נספג אצלנו.
    הקפידי לפרוס את הלחם במכונה כך שכל הפרוסות תהיינה דקות ואחידות.
    העדיפי פרוסות מכריכים - כך תהני פעמיים מהממרח, פעמיים מהאכילה, תשבעי יותר ותוכלי להפחית בכמות הלחם. (כמובן שגם הממרח צריך להיות בריא ובכמות בריאה)

    בתיאבון ולבריאות,

    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לשתיכן,אתן מקסימות

    רעות\אתי
    30/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאתי, בהצלחה

    שושי שטיינוביץ
    31/08/2009

    ואל תהססי לפנות בכל שאלה שיש לך, שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה שקמח מלא הוא הממולץ ביותר - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    10/12/2010

    לחם במהותו מכיל קמח, שמרים ומים עם מעט מלח. כל השאר זה קישוטים ותוספות. מוסיפים כף או שתיים שמן כדי שיתייבש פחות, מוסיפים גרעינים כדי להוסיף טעם, אך לחם מקמח מחיטה מלאה או שיפון או כוסמין או כולם יחד הוא לחם בריאות.

    אם את קונה לחם, שימי לב מה הוא מכיל. הרבה לחמים תעשייתיים מכילים שומנים וחומרים משמרים. לא ממליצה לקנות לחם כזה. זו הסיבה שאני אופה את הלחם שלי. כך אני יודעת בדיוק מה הוא מכיל. וחוץ מזה, הוא הכי טעים. נתתי כאן בפורום כמה מתכונים והדרכה איך להכין לחם טעים. חפשי אותם. שבת שלום. שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם

    שושי שטיינוביץ
    03/11/2009

    יש לחם שעשוי מקמח תירס. כמבן קמח, אך ללא גלוטן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם ללא קמח?

    שושי שטיינוביץ
    30/08/2009

    אתי שלום,
    לחם במהותו בנוי על קמח. אך יש סוגי קמח נפלאים, בריאים וטעימים, ואיני רואה כל סיבה להימנע מהם לגמרי. יש לחמים מקמח שיפון, כוסמין, קמח מחיטה מלאה, עם סובין, שיבולת שועל ועוד. כל אלה מרכיבים שרצוי לכלול אותם בתזונה היומית. אפשר במינון מאד נמוך (פרוסה או שתיים ביום), אך איני רואה סיבה לדלג עליהם לגמרי.

    אם קמח תירס הוא בעינייך "לא קמח", אז אפשר לאפות לחם מקמח תירס.

    יש הרבה ככרות מחומרים שונים: ככר גבינה, ככר חצילים במילוי גבינה או בשר, ככר ירקות, אבל אלה אינם לחם........

    צר לי אם שלא ניתן לממש את הפנטזיה של לחם ללא לחם,

    שיהיה לך שבוע קסום,
    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיים לחם ללא קמח

    שחר
    03/11/2009

    הלחם נקרא לחם איסיי או לחם מחיטה נבוטה
    הוא עשוי מנבטי חיטה טחונים ואפויים ואני מכין כזה גם בעצמי
    יש אותו למכירה גם בחנויות טבע
    יש אותו במותג של נטורפוד ושל סאניויל ועוד כמה
    אבל הכי מומלץ להכין בבית :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם ללא פחמימות

    גלית
    10/12/2010

    יש מצב לקבל מתכון ללחם מנבט חיטה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם מחיטה נבטה

    יפה
    10/02/2011

    מנביטים דגן מלא (בינתיים הכנתי בהצלחה לחמים מחיטה מלאה ומכוסמין מלא)
    המעבד מזון טוחנם (רצוי בפולסם) את החיטה המונבטת עם שמן זית ומלח עד שיוצאת עיסה הדומה לטחינה גולמית.
    שמים בתבנית אפיה בצורת לחמניות בתנור שחומם מראש לחום בינוני גבוה כ 200 מעלות
    אופים כ15 דקות מנמיכים ל 170 מעלות ואופים עוד כ15 דקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לחם ללא קמח

    איזה גורן
    24/11/2009

    ישנם סוגי לחם ללא גלוטן וללא סוכר מקמחים כמו: חומוס, תירס, תפוחי אדמה וכד'. בריאים מאוד וטעימים למדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם ללא קמח, משושי, לאיזה גורן

    שושי שטיינוביץ
    24/11/2009

    איזה היי,

    הלחמים שמדובר בהם מקמח חומוס, תירס וכד'. ניתן לקנות אותם בחנות או שאת מכינה אותם לבד.

    אם מכינה לבד, אפשר לקבל מתכון?

    לי יש מתכונים של לחם תירס ולחם שמכיל קמחים אחרים, אך כדי שהלחם יהיה טעים, הוא צריך להכיל כמות די גדולה של שמן ורצוי להוסיף לו גם קמחים אחרים, אחרת הוא כבד ולא ממש טעים. אם בכל זאת יש לך מתכון של לחם כזה, אשמח לקבל ולבדוק אותו, ואולי נוכל לעזור לקוראים שמבקשים לחם ללא קמח חיטה (קמח אחר כן, אך לא חיטה).

    אגב, הקמחים האחרים גם הם מכילים פחמימות ואיני בטוחה עד כמה החליפין הזה הוא באמת כדאי ומעשי על בסיס יומיומי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתכון חזה עוף מעניין
    הילה
    27/08/2009

    הי, בוקר טוב.

    קניתי שני ק"ג חזה עוף (לא שניצל) ואנירוצה להכין משהו מקורי וחדש, לא שוב חזה עוף עם ירקות או רצועות מוקפצות.

    יש לכן איזשהוא רעיון טוב בשבילי? משהו לא משמין מדי אבל טעים שגם הילדים יאהבו?

    תודה רבה על העזרה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתכון חזה עוף מעניין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתכון לחזה עוף טעים מאד ודל שומן.

    שושי שטיינוביץ
    27/08/2009

    הילה שלום,

    להלן מתכון של חזה עוף בשום לימון ועשבי תיבול טריים שנתתי לגולש אחר לפני ימים אחדים. הוא הכין ויצא מאד טוב. בהצלחה. שושי

    להלן המתכון לחזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים. אם הילדים לא אוהבים עשבי תיבול (הבת שלי קוראת להם "לכלוכים", אז אפשר את המנות שלהם להכין בלי העלים הירוקים, ואחר כך להוסיף לכם). ניתן להכין את הרוטב גם מיין לבן או ציר עוף.

    בתיאבון.


    חזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים: כ- 220 קלוריות למנה
    מצרכים: ל - 4 מנות

    4 מנות חזה עוף כל אחת 180 גר'.
    כף עשבי תיבול טריים: בזיל, אורגנו, פטרוזיליה, רוזמרין
    2 כפיות קמח מלא
    כפית שמן זית
    כפית שום טרי, כתוש דק.
    מעט מים.
    הוראות הכנה:
    מנקים ומסדרים חזה עוף לשניצלים לא שטוחים מדי.
    לזרות על כל חזה מעט מלח פלפל. לזרות על כל חזה חצי כפית קמח מלא.
    למרוח כפית שמן עם מברשת סיליקון במחבת טפלון מחומם.
    ל"טגן" כל מנה שתי דקות מכל צד. להוציא מהמחבת.
    לטגן שום עד תחילת השחמה. אין צורך להוסיף עוד שמן. יש להקפיד לא לחרוך את השום, למניעת מרירות.
    להוסיף מיץ לימון ולדלל במים עד לקבלת טעם מדוייק. (טעם אישי).
    להוסיף עשבי תיבול טריים, קצוצים גס, מלח פלפל לפי הטעם.
    לטבול כל חזה ברוטב לעוד דקה מכל צד. להקפיד לא לבשל יותר מדי.
    להגיש כל מנה עם כף רוטב ומעט עשבי תיבול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שושי, יצא באמת מצוין

    הילה
    31/08/2009

    כולם נהנו, היה ממש טעים ולא הרגישו שכל הכמות הזו נעשתה עם שתיים וחצי טיפות שמן...

    תודה רבה לך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה, משושי

    שושי שטיינוביץ
    31/08/2009

    הילה, תודה על המשוב. אני שמחה שהצליח לך, ומקווה מאד שגולשים נוספים יוכלו גם ליהנות מהמתכון הזה.

    ערב נעים,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה ..=]
    סתו
    20/08/2009

    אני זקוקה למתכון של עוגיות גרנולה שמכיל בסביבות ה30-35 קלוריות לעוגיה...תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה ..=]

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוגיות גרנולה

    שושי שטיינוביץ
    23/08/2009

    מתנצלת, לצערי לא פיתחתי מתכון כזה (אפייה זה לא הצד החזק שלי), אך אם יש לך מתכון ותוכל לשלוח לי, אוכל להציע פתרון שיביא את התוצאה המבוקשת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוגיות גרנולה בריאות

    ליה שומרון פינדר
    23/08/2009

    קיבלתי פעם מתכון בריא לעוגיות קוואקר והנה הוא לפניך...
    המצרכים:
    2 כוסות קוואקר (כוס=250 מ"ל)
    3/4 כוס קוקוס (לא חובה. במקום, להוסיף רבע כוס קוואקר)
    100 מ"ל סוכר חום
    2 כפות דבש / סילאן
    כף טחינה גולמית
    כפית אבקת אפייה
    1/2 כוס שמן קנולה
    כפית קינמון
    כוס קמח מלא
    כ-5 כפות מים/ חלב/ חלב סויה

    אופן ההכנה:
    מחממים תנור ל-170 מעלות.
    בקערה מערבבים את כל המצרכים חוץ מהמים והקמח.
    בסוף מוסיפים את הקמח. מים מוסיפים במידת הצורך כדי שהתערובת תהיה דביקה ולא מתפוררת.
    אפשרות 1: שוטחים את התערובת בתבנית בינונית ומכניסים לתנור (רצוי להשתמש בנייר אפייה).
    אחרי 8 דקות מוציאים מהתנור וחותכים לקוביות. מחזירים לתנור ואופים עוד 14 דקות.
    כדאי לחכות קצת לפני שמעבירים לקופסה, אחרת הן עוד רכות ועלולות להתפורר.

    אני לא יודעת כמה קלוריות יש בחתיכה, זה כמובן תלוי בגודל החתיכה. זה אולי לא מתכון דיאטטי, אך הוא בהחלט מתכון בריא!
    שושי - אולי תוכלי להפוך אותו למתכון דיאטטי?
    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי שושי, שאלה בעקבות הטיגון בשמן
    ח. קראוס
    12/08/2009

    שלום שושי, מה שלומך?

    לא מזמן ראיתי בתוכנית בטלוויזיה שף שטען שטיגון עמוק בריא יותר ומומלץ מאשר טיגון "רגיל", זאת מכיוון שהמאכל סופג פחות שמן בזמן שטיגון רגיל במחבת נכנס לתוכו וגורם לו להיות שמן במיוחד.

    שאלתי היא: כיצד מומלץ להכין שניצל - בשמן עמוק או כרגיל, במחבת? אני מעוניין שהשניצל ייצא פריך, כמובן, אך שלא יספוג כל כך הרבה שמן כמו בד"כ...

    תודה על הטיפ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיגון בשמן

    שושי שטיינוביץ
    12/08/2009

    לח. קראוס שלום,

    טיגון בשמן זה טיגון בשמן זה טיגון בשמן.

    לתזונה בריאה באמת, מומלץ לא לטגן בשמן אלא להסתפק בכפית אחת, ויש שיטות להכין כך שיהיה טעים.

    אך אם בכל זאת ולמרות הכל אתה עדיין רוצה את השניצל, אז עדיף שהשמן יהיה קצת עמוק, כלומר בערך בעומק של כסנטימטר. הוא צריך להיות חם במידה הנכונה, כי אם לא, אז באמת השניצל יספוג המון שמן. חם, כלומר אם תשים פירור של לחם הוא ייטגן מיד וישמיע רחש של טיגון. מאידך, לא כדאי להלהיט את השמן, כי אז השניצל יישרף מהר והשמן ייאבד מאד מערכו התזונתי.

    אך אני חייבת לציין, שבכל מקרה, בתהליך הטיגון השניצל סופג המון שמן, וכל כן הוא עתיר קלוריות ולא ממש עונה על ההגדרה של אוכל בריא.

    אך מסכימה איתך ששניצל מטוגן מאד טעים.

    אם תהיה מעוניין, אשמח לתת לך ולגולשים האחרים מתכון לטיגון שניצל עם כפית אחת של שמן. יוצא שונה מהאורגינל, אך עדיין טעים ביותר.

    בתיאבון,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעונין, בטח שמעוניין :)

    ח. קראוס
    13/08/2009

    שניצל עם כפית אחת של שמן נשמע מעניין...

    אם תוכלי לרשום את המתכון המלא אודה לך מאוד, ננסה אותו כבר מחר בצהריים לילדים...

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתכון של חזה עוף בשום, לימון ועשבים

    שושי שטיינוביץ
    13/08/2009

    להלן המתכון לחזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים. אם הילדים לא אוהבים עשבי תיבול (הבת שלי קוראת להם "לכלוכים", אז אפשר את המנות שלהם להכין בלי העלים הירוקים, ואחר כך להוסיף לכם). ניתן להכין את הרוטב גם מיין לבן או ציר עוף.

    בתיאבון.


    חזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים: כ- 220 קלוריות למנה
    מצרכים: ל - 4 מנות

    4 מנות חזה עוף כל אחת 180 גר'.
    כף עשבי תיבול טריים: בזיל, אורגנו, פטרוזיליה, רוזמרין
    2 כפיות קמח מלא
    כפית שמן זית
    כפית שום טרי, כתוש דק.
    מעט מים.
    הוראות הכנה:
    מנקים ומסדרים חזה עוף לשניצלים לא שטוחים מדי.
    לזרות על כל חזה מעט מלח פלפל. לזרות על כל חזה חצי כפית קמח מלא.
    למרוח כפית שמן עם מברשת סיליקון במחבת טפלון מחומם.
    ל"טגן" כל מנה שתי דקות מכל צד. להוציא מהמחבת.
    לטגן שום עד תחילת השחמה. אין צורך להוסיף עוד שמן. יש להקפיד לא לחרוך את השום, למניעת מרירות.
    להוסיף מיץ לימון ולדלל במים עד לקבלת טעם מדוייק. (טעם אישי).
    להוסיף עשבי תיבול טריים, קצוצים גס, מלח פלפל לפי הטעם.
    לטבול כל חזה ברוטב לעוד דקה מכל צד. להקפיד לא לבשל יותר מדי.
    להגיש כל מנה עם כף רוטב ומעט עשבי תיבול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שושי, יצא מדהים, תודה רבה!

    ח. קראוס
    18/08/2009

    הכנו אתמול בערב, אמנם בלי הפטרוזיליה אך עם כל השאר ויצא פשוט מדהים. באמת לא מרגישים שכל המכון הוכן עם כל כך מעט שמן. הבשר יצא עסיסי והטעמים התפוצצו בפה.

    תודה רבה מכל המשפחה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל כך שמחה שהצליח לכם.

    שושי שטיינוביץ
    18/08/2009

    כל הכבוד על הביצוע!!!! ושמחה שהצליח. עם הזמן נעביר עוד ועוד מתכונים טעמים ובריאים.

    להשתמע,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטה לחולה צליאק
    סו אלן
    10/08/2009

    שלום וערב טוב.

    בני בן ה-9 אובחן לא מזמן כחולה צליאק וככזה אינו יכול, כמובן, לצרוך חיטה ומוצריה.
    האם יש פסטה מוכנה לחולי צליאק, כזו שעשויה מקמח שאינו דגן (אולי תירס?). האם אשר להכין בצק פסטה כזה בבית?

    תודה מראש ויום נעים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסטה לחולה צליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטה ללא גלוטן

    ליה שומרון פינדר
    11/08/2009

    שלום סו,
    אני ממליצה לך לבקר בחנות טבע, באזור ה"ללא גלוטן" תוכלי למצוא מגוון של פסטות שמתאימות לחולי צליאק, מאורז, מתירס ומעוד כל מיני רכיבים. אני מאוד אוהבת את הפסטה מהאורז המלא, היא ממש מצויינת!
    אני מעולם לא ניסיתי להכין בבית פסטה כזאת, לדעתי זה פשוט מסובך מדי להכנה ביתית.
    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש פסטה אורז אפילו בסופרים

    עומר
    02/09/2009

    היום יש פסטה ללא גלוטן מאורז שמאוד טעים ומומלץ יותר מהפסטה תירס לטעמי למרות שזה כבר טעם אישי... פסטות מאורז נמכרות היום גם בסופרים הגדולים כמו מגה בעיר שיש לי פה מתחת לבית. רק צריך למצוא את זה כי זה לא נמצא באותם מדפים כמו שאר הפסטות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטה ללא גלוטן

    שושי שטיינוביץ
    02/09/2009

    היי סו אלן,

    כל פסטות האורז (יש לוודא שאינן מכילות קמח) מצויינות וללא גלוטן.

    במרכול שאני עורכת קניות, של רמי לוי, יש פסטות מקמח תירס. הן למעשה מיועדות לפסח, אך מצויינות לחולי צליאק או כל מי שאוכל ללא גלוטן. כמו כן את יכולה למצוא פסטות כאלה בחנויות טבע ובחנויות של המזרח הרחוק. יש אפילו פסטות משעועית.

    לא ממליצה לך להכין פסטה לבד. כדאי למצוא את הפסטות המוכנות ולדעתי הן ממש נותנות מענה לצורך בפסטה וללא גלוטן.

    לילה טוב, שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטה ללא גלוטן

    רוזי
    10/09/2009

    שלום אני צליאקית כבר 3 שנים. יש מבחר לא קטן של פסטות, לחמים ועוד הרבה תחליפים.
    את יכולה למצוא בכל חנות טבע ואם את גרה באזור פ"ת יש שתי חנויות מרכזיות של מבחר מוצרים ללא גלוטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות לקארי?
    חגי
    02/08/2009

    שלום. אני מעוניין להכין חזה עוף בקארי, ע"פ מתכון שקיבלתי מחברים שנראה כמו מעדן אמיתי. העניין הוא שמעולם לא טעמתי מאכל כלשהוא עם קארי ולא מתחשק לי לגלות שאני אלרגי או רגיש לתבלין הזה.

    האם הקארי הוא למעשה תערובת של תבלינים שונים או שהוא צמח אחד ויחיד? האם יש זיכוי שעצם היותי רגיש לזעתר קשורה כהוא זה לרגישות כלשהיא לקארי?

    תודה על התשובות ויום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות לקארי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קארי

    ליה שומרון פינדר
    03/08/2009

    קארי זה תערובת של תבלינים הודית שבד"כ מבוססת על כורכום ויש בה גם צ'ילי ופפריקה ועוד כל מיני תבלינים.
    על פניו לא נראה שיש סיבה להיות אלרגיים לקארי, אבל אם היית רוצה לבחון את זה הייתי ממליצה לך לשים מעט מאבקת הקארי בפה, על הלשון. זה לא יהיה טעים, אבל תוכל לבחון אם אתה אלרגי. אם ביום שלאחרי יהיו תופעות אלרגיות, תדע שכן. אם לא, תוכל לנסות שוב את הקארי עם המתכון המצוין שיש לך.
    בברכה,
    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה טובה, תודה רבה!

    חגי
    03/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן שומשום
    נעמה
    28/07/2009

    שמן שומשום הוא מרכיב שאני מאוד אוהבת בכל הנוגע לבישול ולתיבול. האם יש לו תכונות תזונתיות טובות מעבר לטעם ולריח שהוא נותן לתבשיל? אולי הוא משמין מדי או לא טוב מסיבות אחרות, חשוב לי לדעת כדי לזכור אם להמשיך להשתמש בו או לא.

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמן שומשום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן שומשום

    ליה שומרון פינדר
    28/07/2009

    הי נעמה,
    שמן שומשום הוא שמן טוב אם הוא לא מזוכך ואם לא מחממים אותו. את השמן מומלץ להוסיף רק לאחר הבישול, כתיבול בלבד. אם מחממים אותו האיכות שלו יורדת.
    את מוזמנת להמשיך להשתמש, במידה.
    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חביתה עם תרד
    חן
    22/07/2009

    היום הכנתי חביתה משתי ביצים, עם כף תרד קפוא (מדליוני תרד) מבושל עם פטריות.
    רציתי לדעת האם השילוב של הביצים עם התרד אכן טוב, והאם חביתה שכזו מומלצת להעלאת רמת הברזל בגוף.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חביתה עם תרד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחן משושי, חביתה עם תרד

    שושי שטיינוביץ
    22/07/2009

    חן שלום,

    ביצים עם תרד זה שילוב מצויין. מקווה שיצא לך טעים, ואם לא, אשמח לתת לך מתכון כאן בפורום. כתבי לי. לגבי כמות הברזל, נראה לי שליה תוכל לתת לך תשובה מדוייקת. עד כמה שידוע לי יש ברזל בחלמונים של הביצים ולא הייתי ממש בונה על התרד בעניין הזה, בפרט אם מדובר בכמות של כף.

    אגב, אם קורא אחר מעוניין במתכון של חביתת תרד ו/או חביתת ירק, אשמח לכתוב. כתבו לי.

    שיהיה לך ערב כיף, שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    חן
    23/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל בחביתת תרד ופטריות

    ליה שומרון פינדר
    23/07/2009

    הי חן,
    ב- 100 גרם תרד יש 2.5 מ"ג ברזל, באותה כמות ביצה יש קצת פחות ברזל ובפטריות יש חצי מכמות הברזל בתרד. מה שהכנת נשמע לי מאוד טעים ומקור נחמד לברזל אך בהחלט לא מקור עיקרי. אם תרצי להעשיר את החביתה שלך בברזל תוכלי להוסיף לה למשל אצות ים, אצות מסוג וואקאמה משתלבות מצויין עם חביתות ומוסיפות המון טעם ויטמינין ומינרלים.
    אם ליד החביתה נניח תאכלי סלט רענן עם חופן של אגוזים טבעיים, לא קלויים, גם כן תגדילי כך את כמות הברזל במזונך.
    בתיאבון ולבריאות,
    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את החביתה אכלתי בתוספת

    חן
    23/07/2009

    סלט: עגבניה, מלפפון, חסה עגולה, בצל, צנונית, גזר, פלפל אדום ועלי רוקט.
    1 כף גרעיני פשתן ו-2 כפות של גבינה לבנה 3%.
    אני חייבת לציין שהחביתה יצאה ממש עסיסית....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצק לפסטה דיאטטי
    זאב
    22/07/2009

    צהריים טובים. אני מעוניין להכין פסטה תוצרת בית. יש לי מכונה להכנת הבצק עצמו ואני יודע כיצד משתמשים (כבר הכנתי לא מעט פעמים). השאלה שלי היא כיצד אפשר להוריד בכמות הביצים במתכון הבצק מבלי לגרוע מהטעם הנהדר של הפסטה הסופית?

    תודה על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בצק לפסטה דיאטטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטת בריאות לזאב

    שושי שטיינוביץ
    22/07/2009

    זאב היי,

    כמה ביצים אתה שם? הכמות לא אמורה להיות גדולה. בכל מקרה, ניתן להחליף ביצה עם 1/4 כוס מים. לשים במיקסר 2 ביצים, רבע כוס מים, כפית מלח, להתחיל לערבל ולהוסיף קמח עד שנהיה בצק. רצוי מאד להשתמש בקמח מלא, ואם זה כבד לך אז חצי חצי. יוצא מצויין.

    אפשר גם לעשות בצק פסטה שהוא בעצם בלילה בסמיכות של בצק לפנקייק (3 ביצים, 2 כוסות קמח ומים עד שמגיעים לסמיכות הרצוייה. מלח ואפשר גם כף שמן זית). להגליש את הפסטה עם כפית למים רותחים. יוצא בצורת "עננים" וטעים ביותר. טוב להוסיף לרוטב עוף או בשר.

    פסטה זו מנת פחמימה וכמות מדודה מותרת ואף רצוייה.

    בהצלחה ובתיאבון,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטגן בשמן
    מנחם גילה
    18/07/2009

    ראיתי בטלויזיה שאת מטגנת במעט שמן
    האם תואילי לפרט ולהסביר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לטגן בשמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיגון בכפית אחת של שמן

    שושי שטיינוביץ
    18/07/2009

    מנחם שלום,
    תודה על השאלה, אשר נשאלת רבות. בשיטת בישול גורמה לייט אנו מקפידים לטגן/לבשל בכפית שמן כמות של 6 מנות. הסיבה לכך היא הצורך להמעיט ככל האפשר את השימוש בשמן מבושל או מטוגן. שמן מטוגן או מבושל הוא מקור לקלוריות רבות ולבעיות בריאות עליהן אנו קוראים חדשות לבקרים.

    כדי לטגן למשל בצל גדול עם כפית שמן:
    מחממים מחבת (לא משנה איזה) היטב, מוסיפים כפית שמן ומורחים עם מברשת סיליקון.
    שמים את הבצל הקצוץ ומתחילים לטגן על להבה גבוהה.
    הבצל משחים במהירות. כדי למנוע חריכה אנו מזרזפים מעט מים (טיפות אחדות), שמטרתן להחזיר את הלחות שאבדה לבצל.
    ממשיכים לטגן ולזרזף לפי הצורך עד שהבצל נעשה רך ושקוף ומוכן להמשך הבישול.

    הערה: יש לשים לב לא להציף את הבצל במים, אלא רק לזרזף על מנת ללחלח בלבד.
    בהצלחה,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלידת שמנת או גלידת סויה
    נאוה
    15/07/2009

    שלום לכולם. יד לי שאלה בקשר לדיאטה שאני עושה כבר כשבועיים וחצי - מאוזנת וכזו שלא כל כך קשה לביצוע. איזו גלידה עדיפה למי שעושה דיאטה, גלידת שמנת או גלידה מחלב סויה? מבחינת קלוריות, שומנים וכו'...

    תודה על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גלידת שמנת או גלידת סויה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלידת שמנת או סויה

    שושי שטיינוביץ
    16/07/2009

    נאווה שלום,
    מהו תפריט הדיאטה שלך? ממי קיבלת אותו? האם התייעצת עם דיאטנית? אנא כתבי לי ואשמח לענות לך.

    בברכה,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשושי

    נאוה
    16/07/2009

    תודה על המענה.

    אין לי דיאטה מסודרת, הכוונה היתה שפשוט הפחתתי בכמויות האוכל, אני עדיין צורכת את כל אבות המזון, פשוט בלי זלילות. ועדיין, על גלידה קשה לי לוותר לגמרי, ולכן שאלתי מה פחות משמין (או יותר בריא, תלוי איך מסתכלים על זה...).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנאווה משושי

    שושי שטיינוביץ
    16/07/2009

    מכיוון שאין לך הדרכה תזונתית, קשה לי לענות לך. הייתי מתייעצת עם דיאטנית, ואולי ליה תוכל לענות לך. מה שאני הייתי עושה, הייתי בוחרת את הגלידה עם אחוזי השומן הנמוכים יותר ומסתפקת במנה קטנה, מידי פעם. אם ירידת המשקל תיבלם, הייתי בכל זאת מתייעצת עם דיאטנית.

    אגב, יש קינוחים נפלאים מפירות עם לימון או מיץ תפוזים או יין לבן, דלי קלוריות וטעימים להפליא. הסתכלי באתר, תמצאי כמה מתכונים שלי, שאולי יכולים לתת מענה לתשוקה למתוק.

    לילה טוב,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסטה מקמח מלא
    שמעון
    14/07/2009

    שלום רב, יש לי שאלה בעניין בריאות וקמח מלא.

    מדוע פסטה מקמח מלא נחשבת ליותר בריאה מפסטה "רגילה"? האם זה נכון ואמיתי, או שיש פה מין האגדה האורבנית?

    תודה על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסטה מקמח מלא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קמח מלא

    ליה שומרון פינדר
    15/07/2009

    שלום שמעון,
    כיום כבר ידוע לכל כי מוצרים מקמח לבן הם פחות בריאים (ואפשר לומר אפילו - לא בריאים).
    כל מוצר מקמח לבן עדיך להחליף במוצר מקביל מקמח מלא, במידת האפשר.
    בעוד קמח לבן מכיל אך ורק פחמימות - פחמימות ריקות, הקמח המלא מכיל ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, חלבונים וכל זה בנוסף לפחמימות. כיוון שהוא יותר מזין בהרבה מומלץ להעדיף אותו (את הקמח המלא) בכל הזדמנות.
    לכן עדיף לבחור בלחם מקמח מלא, ובפסטה מקמח מלא.
    מבחינת טעם אני הכי ממליצה פסטה מקמח דורם מלא.
    בתיאבון ולבריאות,

    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום