מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חיטה מלאהאמנונים06/09/2009
השותים מי חיטה מלאה לניקוי הגוף וכיצד נעשה הדבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הכוונה לעשב חיטה?
ליה שומרון פינדר06/09/2009אני מניחה ששאלתך מתייחסת לאלה השותים עשב חיטה.
עשב חיטה צעירה הוא בעל סגולות של ניקוי הגוף, יש בו הרבה מאוד כלורופיל אשר מייצר התחדשות ורעננות אצלנו בגוף ופשוט עובד כ"מנקה" של הדם, של העורקים ועוד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קמח לבןסוזנה05/09/2009
מה מזיק בקמח לבן ?
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קמח לבן לסוזנה
שושי שטיינוביץ05/09/2009מאת: ורד שומרוני.
תאריך פרסום: 05/03/2008
גרעין הקמח
קמח מלא מכיל את גרעין החיטה השלם, כפי שמגיע אלינו מן הטבע, כולל הנבט והקליפה. החלקים החשובים ביותר בגרעין הדגן הם הנבט והקליפה. בתוך הנבט מצויה תמציתו של הצמח השלם והוא מכיל שפע ויטמינים. בקליפה, הנקראת גם סובין, מצויים הסיבים התזונתיים, מינרלים כגון: מגנזיום, זרחן, ברזל, אבץ, אשלגן וחלבונים.
לסיבים התזונתיים חשיבות רבה בתזונה ומניעת מחלות ובראשם סרטן המעי הגס ששכיחותו בארץ נחשבת לגבוהה. הסיבים מסייעים בחילוף החומרים, נותנים תחושת שובע לאורך זמן וכן משתתפים באיזון הסוכר בדם ובסילוק רעלים ושומנים רעים מגופנו ככולסטרול וטריגליצרידים. לא בכדי הם נקראים: "המטאטא של המעיים".
קמח לבן
בעת טחינת הקמח הלבן, הוסרו מגרעין הדגן הקליפה והנבט ועמם הויטמינים והמינרליים לעיל, ובנוסף לכך גם חלבונים וסיבים תזונתיים. למעשה, מה שנשאר - זה רק העמילן. כתוצאה מכך, קמח לבן נחשב לפחמימה ריקה עם ערך תזונתי נמוך. העמילן עתיר קלוריות ומשמש כאנרגיה זמינה המתפרקת בקלות, נספגת לדם ומעלה בצורה חדה את רמות הסוכר (כשם שהסוכר עולה בקצב מהיר, כך הוא צונח באותו הקצב- התוצאה המיידית היא תחושת שובע וערנות אך עם צניחת הסוכר מרגישים חולשה, סחרחורות ובעיקר רעב גדול הגורם לאכילה מרובה).
מאחר וגרעין הקמח הלבן דל בויטמינים ובמינרלים, נשאלת השאלה-מהיכן ייקח הגוף את הויטמינים והמינרלים החיוניים לתהליך עיכול הקמח והפיכתו לאנרגיה זמינה? באין ברירה, "שודד" הגוף מעצמו, מהלב, מהמוח, מהדם, מהעצמות, מהשרירים, מהבלוטות ההורמונאליות, מהכבד, מהכליות וממערכת העצבים והתוצאה- חוסר איזון בויטמינים ובמינרלים המשפיעים על תפקוד האיברים בגופנו. להלן הויטמינים והמינרלים העיקריים הנדרשים לעיכול הקמח הלבן והפיכתו לאנרגייה זמינה: ויטמינים מקבוצת B- B1, B2, B3, B5, B6 והמינרלים מגנזיום וזרחן.
לסיכום, הקמח הלבן הוא עמילן עתיר קלוריות ריקות, דל ערכים תזונתיים ובנוסף, עם אכילתו, "שודד" הגוף מעצמו-ויטמינים ומינרלים המשמשים כקו אנזימים לצורך עיכולו. בעולם המערבי, אנשים ניזונים בעיקר מקמח לבן ומוצריו היוצר מצב של תת-תזונה על קיבה מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המפורטת
סוזנה06/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פופקורןמאיה05/09/2009
אני מנסה להכין פופקורן בסיר בלי לשרוף את השמן אבל אני לא מצליחה. האם יש לכן עצות? כשאני שמה על אש בינונית הוא לא קופץ אלא משחים והעל אש גבוהה השמן בוודאי נשרף...יש פתרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פופקורן לענת
שושי שטיינוביץ05/09/2009ענת היי,
כדי לא לשרוף את הפופקורן, התחילי עם להבה גבוהה (לא מדי) וכאשר הגרעינים מתחילים להתפצפץ, הנמיכי את הלהבה לחצי. כאשר קצב הפצפוץ יורד, הסירי את הסיר מהאש והעבירי בזהירות לקערה (בזהירות כי הגרעינים עדיין ימשיכו לקפוץ). בהצלחה. שושי
נ.ב. - בכל מקרה יש לשים רק שכבה אחת של גרעינים, אחרת זה לא ממש מסתדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיים לחם ללא קמח?רעות\אתי30/08/2009
אני עושה דיאטה אשר עיקרה הוא פחות פחמימות.
כלומר ארוחה אחת המכילה גם פחמימות וארוחה אחת ללא הפחמימות,עבורי זה מעולה.
השאלה אם קיים מתכון או מוכן לחם ללא קמח? או שזו רק פנטזיה שלא תתגשם?:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אתי
ליה שומרון פינדר30/08/2009לחם ללא קמח זה כמו להגיד מגדל בלי קוביות.
לחם יכול להיות עשוי מקמח חיטה, מקמח שיפון, מקמח תירס, מקמח אורז וכד'... אבל קמח זה אבן הבנין של הלחם. ובד"כ לחם הוא ברובו פחמימה.
לצערי אני מכירה לחם שאינו מכיל פחמימות.
בהצלחה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מבינה שקמח מלא הוא הממולץ ביותר
רעות\אתי30/08/2009האם לחם מקמח מלא הוא אכן המומלץ ביותר?
חשוב להתיחס לפרמטרים נוספים?
ואיזה לחם הוא הכי בריא אך יחד עם זאת לא עתיר שומן ופחמימות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאתי, משושי
שושי שטיינוביץ30/08/2009אכן, קמח מחיטה מלאה, קמח שיפון, כוסמין, נבט חיטה, סובין שיבולת שועל וכד., הם קמחים איכותיים ולחם שעשוי מקמחים אלה בהחלט מומלץ. קשה להמליץ על לחם כזה או אחר, קראי את המרכיבים של הלחם ושימי לב לסוגי הקמח אך גם לאחוז השומן. פוקאצ'ות, למשל, מכינים עם הרבה שמן ולא הייתי ממליצה לך לאכול אותן (גם אם הן מקמח מלא).
כמו כן צריך לוודא שאין בלחם חומרים משמרים, אבקות או כימיקלים אחרים, ועם כף שמן, לכל היותר, לככר לחם.
לחם איכותי, כדאי ורצוי לאכול, אך כאמור, להגביל את הכמות לכ-2 פרוסות ביום. כל זה נאמר בהסתייגות כי איני מכירה את תוכנית הדיאטה שלך ואיני דיאטנית. אני מאמינה שליה, המנהלת השנייה של הפורום תוכל לעזור לך בעניין זה. אני יודעת שיש תוכניות דיאטה שמבוססות על לחם..........ובדיאטות האלה אפשר לאכול יותר פרוסות ליום ועדיין לרזות.....
מאחלת לך שבוע קסום,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך בוחרים לחם
ליה שומרון פינדר30/08/2009הי אתי,
כפי ששושי כבר הסבירה, יש הרבה פרמטרים לבחירת לחם ולכן אינני יכולה להמליץ לך על לחם ספציפי. אך מה שאני כל יכולה לעשות זה לתת לך את הכלים לבחור בעצמך.
העדיפי שימוש בדגנים מלאים - קמח מלא, שיפון, שיבולת שועל, כוסמין וכד'...
קראי את רשימת המצרכים ושימי לב שבראש הרשימה נמצאים אחד מהקמחים הללו. הרשימה מסודרת לפי ריכוז המצרכים במוצר. מה שכתוב ראשון הוא המרכיב העיקרי בלחם. לכן השתדלי שהראשונים ברשימה יהיו קמחים בריאים.
שימי לב שאין קמח לבן. לפעמים קמח לבן כתוב גם כ"קמח חיטה" - הכוונה היא לקמח לבן שאינו קמח מלא.
שימי לב גם לטבלת הערכים התזונתיים וחפשי את המזון עם הכי פחות שומן והכי הרבה סיבים. בנושא זה הערך הקלורי הוא פחות משמעותי כיוון שהסיבים נותנים ערך קלורי שאינו נספג אצלנו.
הקפידי לפרוס את הלחם במכונה כך שכל הפרוסות תהיינה דקות ואחידות.
העדיפי פרוסות מכריכים - כך תהני פעמיים מהממרח, פעמיים מהאכילה, תשבעי יותר ותוכלי להפחית בכמות הלחם. (כמובן שגם הממרח צריך להיות בריא ובכמות בריאה)
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לשתיכן,אתן מקסימות
רעות\אתי30/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאתי, בהצלחה
שושי שטיינוביץ31/08/2009ואל תהססי לפנות בכל שאלה שיש לך, שושי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מבינה שקמח מלא הוא הממולץ ביותר - תגובה
שושי שטיינוביץ10/12/2010לחם במהותו מכיל קמח, שמרים ומים עם מעט מלח. כל השאר זה קישוטים ותוספות. מוסיפים כף או שתיים שמן כדי שיתייבש פחות, מוסיפים גרעינים כדי להוסיף טעם, אך לחם מקמח מחיטה מלאה או שיפון או כוסמין או כולם יחד הוא לחם בריאות.
אם את קונה לחם, שימי לב מה הוא מכיל. הרבה לחמים תעשייתיים מכילים שומנים וחומרים משמרים. לא ממליצה לקנות לחם כזה. זו הסיבה שאני אופה את הלחם שלי. כך אני יודעת בדיוק מה הוא מכיל. וחוץ מזה, הוא הכי טעים. נתתי כאן בפורום כמה מתכונים והדרכה איך להכין לחם טעים. חפשי אותם. שבת שלום. שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם
שושי שטיינוביץ03/11/2009יש לחם שעשוי מקמח תירס. כמבן קמח, אך ללא גלוטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם ללא קמח?
שושי שטיינוביץ30/08/2009אתי שלום,
לחם במהותו בנוי על קמח. אך יש סוגי קמח נפלאים, בריאים וטעימים, ואיני רואה כל סיבה להימנע מהם לגמרי. יש לחמים מקמח שיפון, כוסמין, קמח מחיטה מלאה, עם סובין, שיבולת שועל ועוד. כל אלה מרכיבים שרצוי לכלול אותם בתזונה היומית. אפשר במינון מאד נמוך (פרוסה או שתיים ביום), אך איני רואה סיבה לדלג עליהם לגמרי.
אם קמח תירס הוא בעינייך "לא קמח", אז אפשר לאפות לחם מקמח תירס.
יש הרבה ככרות מחומרים שונים: ככר גבינה, ככר חצילים במילוי גבינה או בשר, ככר ירקות, אבל אלה אינם לחם........
צר לי אם שלא ניתן לממש את הפנטזיה של לחם ללא לחם,
שיהיה לך שבוע קסום,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיים לחם ללא קמח
שחר03/11/2009הלחם נקרא לחם איסיי או לחם מחיטה נבוטה
הוא עשוי מנבטי חיטה טחונים ואפויים ואני מכין כזה גם בעצמי
יש אותו למכירה גם בחנויות טבע
יש אותו במותג של נטורפוד ושל סאניויל ועוד כמה
אבל הכי מומלץ להכין בבית :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם ללא פחמימות
גלית10/12/2010יש מצב לקבל מתכון ללחם מנבט חיטה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם מחיטה נבטה
יפה10/02/2011מנביטים דגן מלא (בינתיים הכנתי בהצלחה לחמים מחיטה מלאה ומכוסמין מלא)
המעבד מזון טוחנם (רצוי בפולסם) את החיטה המונבטת עם שמן זית ומלח עד שיוצאת עיסה הדומה לטחינה גולמית.
שמים בתבנית אפיה בצורת לחמניות בתנור שחומם מראש לחום בינוני גבוה כ 200 מעלות
אופים כ15 דקות מנמיכים ל 170 מעלות ואופים עוד כ15 דקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לחם ללא קמח
איזה גורן24/11/2009ישנם סוגי לחם ללא גלוטן וללא סוכר מקמחים כמו: חומוס, תירס, תפוחי אדמה וכד'. בריאים מאוד וטעימים למדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם ללא קמח, משושי, לאיזה גורן
שושי שטיינוביץ24/11/2009איזה היי,
הלחמים שמדובר בהם מקמח חומוס, תירס וכד'. ניתן לקנות אותם בחנות או שאת מכינה אותם לבד.
אם מכינה לבד, אפשר לקבל מתכון?
לי יש מתכונים של לחם תירס ולחם שמכיל קמחים אחרים, אך כדי שהלחם יהיה טעים, הוא צריך להכיל כמות די גדולה של שמן ורצוי להוסיף לו גם קמחים אחרים, אחרת הוא כבד ולא ממש טעים. אם בכל זאת יש לך מתכון של לחם כזה, אשמח לקבל ולבדוק אותו, ואולי נוכל לעזור לקוראים שמבקשים לחם ללא קמח חיטה (קמח אחר כן, אך לא חיטה).
אגב, הקמחים האחרים גם הם מכילים פחמימות ואיני בטוחה עד כמה החליפין הזה הוא באמת כדאי ומעשי על בסיס יומיומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתכון חזה עוף מענייןהילה27/08/2009
הי, בוקר טוב.
קניתי שני ק"ג חזה עוף (לא שניצל) ואנירוצה להכין משהו מקורי וחדש, לא שוב חזה עוף עם ירקות או רצועות מוקפצות.
יש לכן איזשהוא רעיון טוב בשבילי? משהו לא משמין מדי אבל טעים שגם הילדים יאהבו?
תודה רבה על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתכון לחזה עוף טעים מאד ודל שומן.
שושי שטיינוביץ27/08/2009הילה שלום,
להלן מתכון של חזה עוף בשום לימון ועשבי תיבול טריים שנתתי לגולש אחר לפני ימים אחדים. הוא הכין ויצא מאד טוב. בהצלחה. שושי
להלן המתכון לחזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים. אם הילדים לא אוהבים עשבי תיבול (הבת שלי קוראת להם "לכלוכים", אז אפשר את המנות שלהם להכין בלי העלים הירוקים, ואחר כך להוסיף לכם). ניתן להכין את הרוטב גם מיין לבן או ציר עוף.
בתיאבון.
חזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים: כ- 220 קלוריות למנה
מצרכים: ל - 4 מנות
4 מנות חזה עוף כל אחת 180 גר'.
כף עשבי תיבול טריים: בזיל, אורגנו, פטרוזיליה, רוזמרין
2 כפיות קמח מלא
כפית שמן זית
כפית שום טרי, כתוש דק.
מעט מים.
הוראות הכנה:
מנקים ומסדרים חזה עוף לשניצלים לא שטוחים מדי.
לזרות על כל חזה מעט מלח פלפל. לזרות על כל חזה חצי כפית קמח מלא.
למרוח כפית שמן עם מברשת סיליקון במחבת טפלון מחומם.
ל"טגן" כל מנה שתי דקות מכל צד. להוציא מהמחבת.
לטגן שום עד תחילת השחמה. אין צורך להוסיף עוד שמן. יש להקפיד לא לחרוך את השום, למניעת מרירות.
להוסיף מיץ לימון ולדלל במים עד לקבלת טעם מדוייק. (טעם אישי).
להוסיף עשבי תיבול טריים, קצוצים גס, מלח פלפל לפי הטעם.
לטבול כל חזה ברוטב לעוד דקה מכל צד. להקפיד לא לבשל יותר מדי.
להגיש כל מנה עם כף רוטב ומעט עשבי תיבול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשושי, יצא באמת מצוין
הילה31/08/2009כולם נהנו, היה ממש טעים ולא הרגישו שכל הכמות הזו נעשתה עם שתיים וחצי טיפות שמן...
תודה רבה לך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהילה, משושי
שושי שטיינוביץ31/08/2009הילה, תודה על המשוב. אני שמחה שהצליח לך, ומקווה מאד שגולשים נוספים יוכלו גם ליהנות מהמתכון הזה.
ערב נעים,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ..=]סתו20/08/2009
אני זקוקה למתכון של עוגיות גרנולה שמכיל בסביבות ה30-35 קלוריות לעוגיה...תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוגיות גרנולה
שושי שטיינוביץ23/08/2009מתנצלת, לצערי לא פיתחתי מתכון כזה (אפייה זה לא הצד החזק שלי), אך אם יש לך מתכון ותוכל לשלוח לי, אוכל להציע פתרון שיביא את התוצאה המבוקשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוגיות גרנולה בריאות
ליה שומרון פינדר23/08/2009קיבלתי פעם מתכון בריא לעוגיות קוואקר והנה הוא לפניך...
המצרכים:
2 כוסות קוואקר (כוס=250 מ"ל)
3/4 כוס קוקוס (לא חובה. במקום, להוסיף רבע כוס קוואקר)
100 מ"ל סוכר חום
2 כפות דבש / סילאן
כף טחינה גולמית
כפית אבקת אפייה
1/2 כוס שמן קנולה
כפית קינמון
כוס קמח מלא
כ-5 כפות מים/ חלב/ חלב סויה
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-170 מעלות.
בקערה מערבבים את כל המצרכים חוץ מהמים והקמח.
בסוף מוסיפים את הקמח. מים מוסיפים במידת הצורך כדי שהתערובת תהיה דביקה ולא מתפוררת.
אפשרות 1: שוטחים את התערובת בתבנית בינונית ומכניסים לתנור (רצוי להשתמש בנייר אפייה).
אחרי 8 דקות מוציאים מהתנור וחותכים לקוביות. מחזירים לתנור ואופים עוד 14 דקות.
כדאי לחכות קצת לפני שמעבירים לקופסה, אחרת הן עוד רכות ועלולות להתפורר.
אני לא יודעת כמה קלוריות יש בחתיכה, זה כמובן תלוי בגודל החתיכה. זה אולי לא מתכון דיאטטי, אך הוא בהחלט מתכון בריא!
שושי - אולי תוכלי להפוך אותו למתכון דיאטטי?
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי שושי, שאלה בעקבות הטיגון בשמןח. קראוס12/08/2009
שלום שושי, מה שלומך?
לא מזמן ראיתי בתוכנית בטלוויזיה שף שטען שטיגון עמוק בריא יותר ומומלץ מאשר טיגון "רגיל", זאת מכיוון שהמאכל סופג פחות שמן בזמן שטיגון רגיל במחבת נכנס לתוכו וגורם לו להיות שמן במיוחד.
שאלתי היא: כיצד מומלץ להכין שניצל - בשמן עמוק או כרגיל, במחבת? אני מעוניין שהשניצל ייצא פריך, כמובן, אך שלא יספוג כל כך הרבה שמן כמו בד"כ...
תודה על הטיפ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיגון בשמן
שושי שטיינוביץ12/08/2009לח. קראוס שלום,
טיגון בשמן זה טיגון בשמן זה טיגון בשמן.
לתזונה בריאה באמת, מומלץ לא לטגן בשמן אלא להסתפק בכפית אחת, ויש שיטות להכין כך שיהיה טעים.
אך אם בכל זאת ולמרות הכל אתה עדיין רוצה את השניצל, אז עדיף שהשמן יהיה קצת עמוק, כלומר בערך בעומק של כסנטימטר. הוא צריך להיות חם במידה הנכונה, כי אם לא, אז באמת השניצל יספוג המון שמן. חם, כלומר אם תשים פירור של לחם הוא ייטגן מיד וישמיע רחש של טיגון. מאידך, לא כדאי להלהיט את השמן, כי אז השניצל יישרף מהר והשמן ייאבד מאד מערכו התזונתי.
אך אני חייבת לציין, שבכל מקרה, בתהליך הטיגון השניצל סופג המון שמן, וכל כן הוא עתיר קלוריות ולא ממש עונה על ההגדרה של אוכל בריא.
אך מסכימה איתך ששניצל מטוגן מאד טעים.
אם תהיה מעוניין, אשמח לתת לך ולגולשים האחרים מתכון לטיגון שניצל עם כפית אחת של שמן. יוצא שונה מהאורגינל, אך עדיין טעים ביותר.
בתיאבון,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעונין, בטח שמעוניין :)
ח. קראוס13/08/2009שניצל עם כפית אחת של שמן נשמע מעניין...
אם תוכלי לרשום את המתכון המלא אודה לך מאוד, ננסה אותו כבר מחר בצהריים לילדים...
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתכון של חזה עוף בשום, לימון ועשבים
שושי שטיינוביץ13/08/2009להלן המתכון לחזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים. אם הילדים לא אוהבים עשבי תיבול (הבת שלי קוראת להם "לכלוכים", אז אפשר את המנות שלהם להכין בלי העלים הירוקים, ואחר כך להוסיף לכם). ניתן להכין את הרוטב גם מיין לבן או ציר עוף.
בתיאבון.
חזה עוף בשום, לימון ועשבי תיבול טריים: כ- 220 קלוריות למנה
מצרכים: ל - 4 מנות
4 מנות חזה עוף כל אחת 180 גר'.
כף עשבי תיבול טריים: בזיל, אורגנו, פטרוזיליה, רוזמרין
2 כפיות קמח מלא
כפית שמן זית
כפית שום טרי, כתוש דק.
מעט מים.
הוראות הכנה:
מנקים ומסדרים חזה עוף לשניצלים לא שטוחים מדי.
לזרות על כל חזה מעט מלח פלפל. לזרות על כל חזה חצי כפית קמח מלא.
למרוח כפית שמן עם מברשת סיליקון במחבת טפלון מחומם.
ל"טגן" כל מנה שתי דקות מכל צד. להוציא מהמחבת.
לטגן שום עד תחילת השחמה. אין צורך להוסיף עוד שמן. יש להקפיד לא לחרוך את השום, למניעת מרירות.
להוסיף מיץ לימון ולדלל במים עד לקבלת טעם מדוייק. (טעם אישי).
להוסיף עשבי תיבול טריים, קצוצים גס, מלח פלפל לפי הטעם.
לטבול כל חזה ברוטב לעוד דקה מכל צד. להקפיד לא לבשל יותר מדי.
להגיש כל מנה עם כף רוטב ומעט עשבי תיבול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשושי, יצא מדהים, תודה רבה!
ח. קראוס18/08/2009הכנו אתמול בערב, אמנם בלי הפטרוזיליה אך עם כל השאר ויצא פשוט מדהים. באמת לא מרגישים שכל המכון הוכן עם כל כך מעט שמן. הבשר יצא עסיסי והטעמים התפוצצו בפה.
תודה רבה מכל המשפחה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל כך שמחה שהצליח לכם.
שושי שטיינוביץ18/08/2009כל הכבוד על הביצוע!!!! ושמחה שהצליח. עם הזמן נעביר עוד ועוד מתכונים טעמים ובריאים.
להשתמע,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסטה לחולה צליאקסו אלן10/08/2009
שלום וערב טוב.
בני בן ה-9 אובחן לא מזמן כחולה צליאק וככזה אינו יכול, כמובן, לצרוך חיטה ומוצריה.
האם יש פסטה מוכנה לחולי צליאק, כזו שעשויה מקמח שאינו דגן (אולי תירס?). האם אשר להכין בצק פסטה כזה בבית?
תודה מראש ויום נעים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסטה ללא גלוטן
ליה שומרון פינדר11/08/2009שלום סו,
אני ממליצה לך לבקר בחנות טבע, באזור ה"ללא גלוטן" תוכלי למצוא מגוון של פסטות שמתאימות לחולי צליאק, מאורז, מתירס ומעוד כל מיני רכיבים. אני מאוד אוהבת את הפסטה מהאורז המלא, היא ממש מצויינת!
אני מעולם לא ניסיתי להכין בבית פסטה כזאת, לדעתי זה פשוט מסובך מדי להכנה ביתית.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש פסטה אורז אפילו בסופרים
עומר02/09/2009היום יש פסטה ללא גלוטן מאורז שמאוד טעים ומומלץ יותר מהפסטה תירס לטעמי למרות שזה כבר טעם אישי... פסטות מאורז נמכרות היום גם בסופרים הגדולים כמו מגה בעיר שיש לי פה מתחת לבית. רק צריך למצוא את זה כי זה לא נמצא באותם מדפים כמו שאר הפסטות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסטה ללא גלוטן
שושי שטיינוביץ02/09/2009היי סו אלן,
כל פסטות האורז (יש לוודא שאינן מכילות קמח) מצויינות וללא גלוטן.
במרכול שאני עורכת קניות, של רמי לוי, יש פסטות מקמח תירס. הן למעשה מיועדות לפסח, אך מצויינות לחולי צליאק או כל מי שאוכל ללא גלוטן. כמו כן את יכולה למצוא פסטות כאלה בחנויות טבע ובחנויות של המזרח הרחוק. יש אפילו פסטות משעועית.
לא ממליצה לך להכין פסטה לבד. כדאי למצוא את הפסטות המוכנות ולדעתי הן ממש נותנות מענה לצורך בפסטה וללא גלוטן.
לילה טוב, שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסטה ללא גלוטן
רוזי10/09/2009שלום אני צליאקית כבר 3 שנים. יש מבחר לא קטן של פסטות, לחמים ועוד הרבה תחליפים.
את יכולה למצוא בכל חנות טבע ואם את גרה באזור פ"ת יש שתי חנויות מרכזיות של מבחר מוצרים ללא גלוטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לקארי?חגי02/08/2009
שלום. אני מעוניין להכין חזה עוף בקארי, ע"פ מתכון שקיבלתי מחברים שנראה כמו מעדן אמיתי. העניין הוא שמעולם לא טעמתי מאכל כלשהוא עם קארי ולא מתחשק לי לגלות שאני אלרגי או רגיש לתבלין הזה.
האם הקארי הוא למעשה תערובת של תבלינים שונים או שהוא צמח אחד ויחיד? האם יש זיכוי שעצם היותי רגיש לזעתר קשורה כהוא זה לרגישות כלשהיא לקארי?
תודה על התשובות ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קארי
ליה שומרון פינדר03/08/2009קארי זה תערובת של תבלינים הודית שבד"כ מבוססת על כורכום ויש בה גם צ'ילי ופפריקה ועוד כל מיני תבלינים.
על פניו לא נראה שיש סיבה להיות אלרגיים לקארי, אבל אם היית רוצה לבחון את זה הייתי ממליצה לך לשים מעט מאבקת הקארי בפה, על הלשון. זה לא יהיה טעים, אבל תוכל לבחון אם אתה אלרגי. אם ביום שלאחרי יהיו תופעות אלרגיות, תדע שכן. אם לא, תוכל לנסות שוב את הקארי עם המתכון המצוין שיש לך.
בברכה,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצה טובה, תודה רבה!
חגי03/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן שומשוםנעמה28/07/2009
שמן שומשום הוא מרכיב שאני מאוד אוהבת בכל הנוגע לבישול ולתיבול. האם יש לו תכונות תזונתיות טובות מעבר לטעם ולריח שהוא נותן לתבשיל? אולי הוא משמין מדי או לא טוב מסיבות אחרות, חשוב לי לדעת כדי לזכור אם להמשיך להשתמש בו או לא.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן שומשום
ליה שומרון פינדר28/07/2009הי נעמה,
שמן שומשום הוא שמן טוב אם הוא לא מזוכך ואם לא מחממים אותו. את השמן מומלץ להוסיף רק לאחר הבישול, כתיבול בלבד. אם מחממים אותו האיכות שלו יורדת.
את מוזמנת להמשיך להשתמש, במידה.
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חביתה עם תרדחן22/07/2009
היום הכנתי חביתה משתי ביצים, עם כף תרד קפוא (מדליוני תרד) מבושל עם פטריות.
רציתי לדעת האם השילוב של הביצים עם התרד אכן טוב, והאם חביתה שכזו מומלצת להעלאת רמת הברזל בגוף.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחן משושי, חביתה עם תרד
שושי שטיינוביץ22/07/2009חן שלום,
ביצים עם תרד זה שילוב מצויין. מקווה שיצא לך טעים, ואם לא, אשמח לתת לך מתכון כאן בפורום. כתבי לי. לגבי כמות הברזל, נראה לי שליה תוכל לתת לך תשובה מדוייקת. עד כמה שידוע לי יש ברזל בחלמונים של הביצים ולא הייתי ממש בונה על התרד בעניין הזה, בפרט אם מדובר בכמות של כף.
אגב, אם קורא אחר מעוניין במתכון של חביתת תרד ו/או חביתת ירק, אשמח לכתוב. כתבו לי.
שיהיה לך ערב כיף, שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
חן23/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברזל בחביתת תרד ופטריות
ליה שומרון פינדר23/07/2009הי חן,
ב- 100 גרם תרד יש 2.5 מ"ג ברזל, באותה כמות ביצה יש קצת פחות ברזל ובפטריות יש חצי מכמות הברזל בתרד. מה שהכנת נשמע לי מאוד טעים ומקור נחמד לברזל אך בהחלט לא מקור עיקרי. אם תרצי להעשיר את החביתה שלך בברזל תוכלי להוסיף לה למשל אצות ים, אצות מסוג וואקאמה משתלבות מצויין עם חביתות ומוסיפות המון טעם ויטמינין ומינרלים.
אם ליד החביתה נניח תאכלי סלט רענן עם חופן של אגוזים טבעיים, לא קלויים, גם כן תגדילי כך את כמות הברזל במזונך.
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת החביתה אכלתי בתוספת
חן23/07/2009סלט: עגבניה, מלפפון, חסה עגולה, בצל, צנונית, גזר, פלפל אדום ועלי רוקט.
1 כף גרעיני פשתן ו-2 כפות של גבינה לבנה 3%.
אני חייבת לציין שהחביתה יצאה ממש עסיסית....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצק לפסטה דיאטטיזאב22/07/2009
צהריים טובים. אני מעוניין להכין פסטה תוצרת בית. יש לי מכונה להכנת הבצק עצמו ואני יודע כיצד משתמשים (כבר הכנתי לא מעט פעמים). השאלה שלי היא כיצד אפשר להוריד בכמות הביצים במתכון הבצק מבלי לגרוע מהטעם הנהדר של הפסטה הסופית?
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסטת בריאות לזאב
שושי שטיינוביץ22/07/2009זאב היי,
כמה ביצים אתה שם? הכמות לא אמורה להיות גדולה. בכל מקרה, ניתן להחליף ביצה עם 1/4 כוס מים. לשים במיקסר 2 ביצים, רבע כוס מים, כפית מלח, להתחיל לערבל ולהוסיף קמח עד שנהיה בצק. רצוי מאד להשתמש בקמח מלא, ואם זה כבד לך אז חצי חצי. יוצא מצויין.
אפשר גם לעשות בצק פסטה שהוא בעצם בלילה בסמיכות של בצק לפנקייק (3 ביצים, 2 כוסות קמח ומים עד שמגיעים לסמיכות הרצוייה. מלח ואפשר גם כף שמן זית). להגליש את הפסטה עם כפית למים רותחים. יוצא בצורת "עננים" וטעים ביותר. טוב להוסיף לרוטב עוף או בשר.
פסטה זו מנת פחמימה וכמות מדודה מותרת ואף רצוייה.
בהצלחה ובתיאבון,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לטגן בשמןמנחם גילה18/07/2009
ראיתי בטלויזיה שאת מטגנת במעט שמן
האם תואילי לפרט ולהסביר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיגון בכפית אחת של שמן
שושי שטיינוביץ18/07/2009מנחם שלום,
תודה על השאלה, אשר נשאלת רבות. בשיטת בישול גורמה לייט אנו מקפידים לטגן/לבשל בכפית שמן כמות של 6 מנות. הסיבה לכך היא הצורך להמעיט ככל האפשר את השימוש בשמן מבושל או מטוגן. שמן מטוגן או מבושל הוא מקור לקלוריות רבות ולבעיות בריאות עליהן אנו קוראים חדשות לבקרים.
כדי לטגן למשל בצל גדול עם כפית שמן:
מחממים מחבת (לא משנה איזה) היטב, מוסיפים כפית שמן ומורחים עם מברשת סיליקון.
שמים את הבצל הקצוץ ומתחילים לטגן על להבה גבוהה.
הבצל משחים במהירות. כדי למנוע חריכה אנו מזרזפים מעט מים (טיפות אחדות), שמטרתן להחזיר את הלחות שאבדה לבצל.
ממשיכים לטגן ולזרזף לפי הצורך עד שהבצל נעשה רך ושקוף ומוכן להמשך הבישול.
הערה: יש לשים לב לא להציף את הבצל במים, אלא רק לזרזף על מנת ללחלח בלבד.
בהצלחה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלידת שמנת או גלידת סויהנאוה15/07/2009
שלום לכולם. יד לי שאלה בקשר לדיאטה שאני עושה כבר כשבועיים וחצי - מאוזנת וכזו שלא כל כך קשה לביצוע. איזו גלידה עדיפה למי שעושה דיאטה, גלידת שמנת או גלידה מחלב סויה? מבחינת קלוריות, שומנים וכו'...
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלידת שמנת או סויה
שושי שטיינוביץ16/07/2009נאווה שלום,
מהו תפריט הדיאטה שלך? ממי קיבלת אותו? האם התייעצת עם דיאטנית? אנא כתבי לי ואשמח לענות לך.
בברכה,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשושי
נאוה16/07/2009תודה על המענה.
אין לי דיאטה מסודרת, הכוונה היתה שפשוט הפחתתי בכמויות האוכל, אני עדיין צורכת את כל אבות המזון, פשוט בלי זלילות. ועדיין, על גלידה קשה לי לוותר לגמרי, ולכן שאלתי מה פחות משמין (או יותר בריא, תלוי איך מסתכלים על זה...).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנאווה משושי
שושי שטיינוביץ16/07/2009מכיוון שאין לך הדרכה תזונתית, קשה לי לענות לך. הייתי מתייעצת עם דיאטנית, ואולי ליה תוכל לענות לך. מה שאני הייתי עושה, הייתי בוחרת את הגלידה עם אחוזי השומן הנמוכים יותר ומסתפקת במנה קטנה, מידי פעם. אם ירידת המשקל תיבלם, הייתי בכל זאת מתייעצת עם דיאטנית.
אגב, יש קינוחים נפלאים מפירות עם לימון או מיץ תפוזים או יין לבן, דלי קלוריות וטעימים להפליא. הסתכלי באתר, תמצאי כמה מתכונים שלי, שאולי יכולים לתת מענה לתשוקה למתוק.
לילה טוב,
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסטה מקמח מלאשמעון14/07/2009
שלום רב, יש לי שאלה בעניין בריאות וקמח מלא.
מדוע פסטה מקמח מלא נחשבת ליותר בריאה מפסטה "רגילה"? האם זה נכון ואמיתי, או שיש פה מין האגדה האורבנית?
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קמח מלא
ליה שומרון פינדר15/07/2009שלום שמעון,
כיום כבר ידוע לכל כי מוצרים מקמח לבן הם פחות בריאים (ואפשר לומר אפילו - לא בריאים).
כל מוצר מקמח לבן עדיך להחליף במוצר מקביל מקמח מלא, במידת האפשר.
בעוד קמח לבן מכיל אך ורק פחמימות - פחמימות ריקות, הקמח המלא מכיל ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, חלבונים וכל זה בנוסף לפחמימות. כיוון שהוא יותר מזין בהרבה מומלץ להעדיף אותו (את הקמח המלא) בכל הזדמנות.
לכן עדיף לבחור בלחם מקמח מלא, ובפסטה מקמח מלא.
מבחינת טעם אני הכי ממליצה פסטה מקמח דורם מלא.
בתיאבון ולבריאות,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


