מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גליכולמיכל03/06/2009
עד כמה מומלץ לתת לתינות בת חודשיים גליכול להקלה על גזים? האם זה יכול להזיק? על אף שאני מניקה באופן מלא, היא מאוד סובלת מגזים. תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל
חיה כהן03/06/2009מיכל שלום! אפשר לתת את הגליכל,לא תמיד עוזר לפעמים רק הזמן עושה את שלו.
אפשר להעזר בעיסויים וברפלקסולוגיה,קצת עיסוי בכף הרגל.
כל טוב שיעבור בקלות חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אני יודעת שהתינוק שבע מההנקה?פז02/06/2009
היי,
בני בן חודש ואני מניקה אותו- הנקה מלאה ולפעמיים אני שואבת ונותנת לו מבקבוק (זה קורה אחת ל.. כשאני חושבת שהוא עוד רעב). בשבוע וחצי האחרון בההנקות הוא יונק מצד אחד 10 דקות פעילות ואז מתנתק לבד, לאחר הפסקה קצרה אני מציעה לו את השד השני ואיך שאני מורידה אותו לתנוחת הנקה הוא מתחיל לבכות ולא רוצה, כשאני מרימה אותו בחזרה על הכתף הוא מוצץ לי אותה אנ חושבת שהוא עוד רעב ??? לפעמיים הוא גם מתעצבן על הציצי וצובט אותו כאילו הזרימה חלשה לו או שאין חלב, אבל כשאני לוחצת על השד יוצא חלב. כמה פעמים שאבתי אחרי שזה קרה ויצאה לי כמות יפה של 70-80 מ"מ. מדןע זה קורה האם בגלל שהוא עדין רעב והחלב שלי לא מספיק לו והאם להמשיך לתת לו בקבוק אחרי שזה קורה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
פז02/06/2009הכמות שציינתי היא שאיבה משניי השדיים, מהשד שהוא ינק אני מצליחה לשאוב בערך 30-40 ואני יודעת שהוא אוכל כי אני שומעת קולות בליעה והשד לאחרק מכן רך למגע.
כמו כן הוא עולה במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפז
חיה כהן03/06/2009פז שלום! לא נראה לי שיש בעיה בהנקה. כל הסימנים מראים שתינקך יונק טוב.
התחושה שלך לגבי אי שקט אחרי ההנקה,יכולה לנבוע אולי דוקא מזה שהתינוק לא רוצה עוד חלב וכשיוצא לו חלב הוא מתרגז.
הצעה שלי להחזיר אותו לאותו שד.
בכל שלב שנדמה שאין מספיק חלב אפשר פשוט להעביר לשד השני ולתת עוד הנקה.בשלב זה לא נראה לי שיש צורך לשאוב ולתת מבקבוק.
כל טוב חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פז03/06/2009היי חיה,
בהמשך לקודם, שוב היום זה קרה מספר פעמיים אפילו עכשיו בערב- באתי להניק אותו, הוא תפס יפה את פיטמה והחל לינוק לאחר דקה החל לצאת לו זרימה חזקה יותר והוא החל לבלוע במהירות ולא עמד בקצב התנתק מהשד ואז החל לבכות כשניסיתי להחזיר אותו על השד הוא לא רצה והחל לבכות בהסטריה אחרי שהוא נרגע ניסיתי שוב והוא החל לבכות שוב. לבסוף שאבתי ונתתי לו מבקבוק. אני ממש לא מבינה וממש מתוסכלת מכל זה- מה לעשות?
לפעמים אני מרגישה כאילו אין לי חלב או שהזרימה חלשה לו ובהתחלה לרוב הזרימה חזקה לו- מה לעשות? אני ממש אובדת עצות האם כדי לסיים את ההנקה? כי רוב הזמן הוא בוכה בהנקות ואני לא רוצה שהוא יבכה.... מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפז
חיה כהן04/06/2009פז שלום! חבל חבל להפסיק את ההנקה יש הרבה אפשרויות לקבלת עזרה.
אם את בכללית יש אפשרות דרך המושלם להזמין יועצת הנקה הביתה בהשתתפות של המושלם.
יש גם מדריכות הנקה בטיפת חלב.
תבקשי עזרה בינתיים אם יותר טוב לך תשאבי ותתני חלב שלך בבקבוק.
בהצלחה חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק לא עולה במשקלאילנה01/06/2009
שלום,
חיה, ג'ניס, שמחתי לראותכן כאן - פגשתי אתכן בלידה ב"מאיר" ולא הספקתי להודות לכן על העזרה בתחילת הדרך!
התינוק שלי בן 7 שבועות ואינו עולה כראוי במשקל. נולד במשקל 3.5 ק"ג , אליו חזר תוך שבועיים, אך מאז הגיע רק למשקל של 3.9 ק"ג. התינוק יונק, ועד כמה שאני ראיתי וגם אחות שהסתכלה עלי מניקה בטיפת חלב, יונק כראוי. שאבתי עד כה 3 פעמים, די בקלות, והוא גמא מעל 100 מ"ל (אתמול ינק 140 מ"ל לפני השינה).
לפני שבועיים הרופאה לא מיהרה להמליץ על תוספת, אך היום המליצה לי לתת לו תוספת די בדחיפות.
תחושתי היא שמבנה התינוק רזה, (הוא גם ארוך) לכן אינני נלחצת מהמצב, אך אני מבינה שכנראה מדובר במשהו חריג ושיש להוסיף תמ"ל.
מה המלצתכן לגבי שילוב של יניקה עם תוספת? להוסיף תמ"ל לכל ארוחה, או להפריד בין ארוחות יניקה נטו ותמ"ל נטו? לא ברור לי כמה תמ"ל לתת.
האם כדאי לי בכל מקרה לראות יועצת הנקה, על אף שככל הנראה ההנקה מבוססת?
מניסיונכן - מה מומלץ לעשות? האם כדאי להוסיף ולשאוב כדי לפקח על כמות היניקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילנה
חיה כהן01/06/2009אילנה שלום!
קודם כל אם את מצליחה לשאוב כמויות יפות של חלב אז למה צריך מלתת תוספת של תמל ולא את החלב שלך.
בהחלט התינוק לא עולה מספיק במשקל ואולי כדאי פעם אחת לעשות שקילה בטיפת חלב לפני הנקה ומיד אחרי כדי לראות כמה הוא מצליח לינוק בארוחה.
אפשרות נוספת להגביר את מס ההנקות ביממה..
מומלץ אם יש צורך לתוספות לתת תוספת של חלב שלך אם אפשר בכל ארוחה ולאט לאט לרדת בכמויות.
יכול להיות שכדאי להפגש עם יועצת הנקה מוסמכת כדי לקבל את הטיפול הנכון.
בהצלחה ובהתמדה כל טוב חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה ופליטותשיר01/06/2009
שלום רב, בתי בת חודש והיא התחילה לפלוט המון כמעט אחרי כל הנקה. כמו כן כל הנקה מלווה בחוסר נוחות מצידה והיא מתעצבנת וצורחת לכן זמן ההנקה התקצר. לעיתים הפליטות צהובות והיא כמעט ולא עושה גיהוק אחרי הארוחות. מה ניתן לעשות בכדי להקל עליה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיר
חיה כהן01/06/2009שיר שלום!
יכול להיות שכמויות החלב גדולות או שרפלקס שחרור החלב חזק ואז היא מקבלת שפריצים של חלב,זה גורם לאי נוחות וגם לפליטות.
כדי להוריד את הכמויות אם זה המקרה יש להניק בכל ארוחה משד אחד בלבד,לאט לאט הכמויות יתאזנו.
אפשרות נוספת שצריך לבדוק אם הפתרון הראשון לא עובד ,זה רפלוקס,תופעה שגורמת לחזרה של האוכל מהקיבה לושט ואז יש פליטות-תינוקות אילו הם לא שקטים. במקרה כזה כדאי לפנות לרופא ילדים לאבחון.
בהצלחה וכל טוב. חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שד אחד גדוש בלילה- כואב נוראיעל01/06/2009
שלום, בני מתעורר פעם אחת בלילה, (לילה זה בערך משמונה בערב עד חמש- שש). הוא בן שמונה שבועות. שאלותיי הן: האם זה הגיוני לישון כל כך הרבה? הוא ששוקל כמעט שבעה קילו. דבר שני- בלילה הוא יונק מצד אחד בלבד (כמו בשאר היום) התוצאה היא שיש לי גודש נוראי בצד השני. אני לא מסתדרת עם שאיבה עדיין. מה לעשות? זה ממש כואב ולא מצליח לצאת מספיק עם מים חמים ומסאג'.אם אני נותנת לו משני הצדדים בלילה הוא מקיא מהצד הגדוש.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל
חיה כהן01/06/2009יעל שלום!
קודם כל נהדר שהוא ישן טוב בלילה. אחד הדברים שאת יכולה לנסות זה להעיר את תינוקך ביוזמתך לפני שאת הולכת לישון ולתת לו לינוק אולי זה יאזן את המצב,אם עדיין את מרגישה גדושה כדאי לעשות קומפרסים קרים או עם חיתול רטוב שהיה בפריזר או עם טיטול רטוב שהיה בפריזר. לאט לאט גופך יתרגל לכמויות הנדרשות.
בהצלחה וכל טוב חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שאוכל לעיתים קרובותחלי גורה30/05/2009
שלום שמי חלי ונולד לי בן מקסים לפני 3 חודשים.
הוא מאז שנולד אוכל את החלב שלי- אוכל מבקבוק בשאיבה.
בימים האחרונים שמתי לב שהוא אוכל 170 CC ולעיתים תכופות יותר- כל שעתיים בערך.
מה הסיבה לכך? האם איכות החלב נפגמה?
חשוב לציין כי התחלתי לשמור על המשקל- אבל אני גם אוכלת את כל אבות מזון.
האם יש צורך לשלב לו דייסות? תוספות מזון אחרות?
תודה חלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחלי
ג'ניס זאוסמר30/05/2009הי חלי,
התינוק שלך רוצה יותר אוכל - תני לו יותר.
איכות החלב לא נפגם.
לגבי תוספות - מוקדם מד.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה ופליטותאמאלה30/05/2009
שלום,
בני בן 6 שבועות.
יונק מלא.
לפחות בחודש הראשון עליה טובה במשקל - נולד 3600, שקל 5230 בגיל 4 שבועות.
בשבוע האחרון מאוד לא שקט - כשתמיד הסיבה פליטות וגרעפסים.
הפליטות בגודלן אינו גדולות - אך כמעט אחרי כל הנקה יוצאים המון גרעפסים ואחריהם פליטה.
לעתים יש גרעפס שמשתחרר רק כשעה אחרי ההנקה ואז באה אחריו פליטה לא נעימה (כאילו מעוכלת) ואני רואה שהתינוק (ובצדק) מאוד סובל מזה.
ברגעים המעטים שזה לא מפריע לו הוא מחייך, ערני לסביבה ומאוד רגוע וסקרן ואילו שאר הזמן עסוק בלעקם את הפנים שלו ולהשמיע קולות ולהאדים.תמיד הסיבה היא הגרעפסים - כאמר יש כמה אחרי כל הנקה.
התינוק יונק כל שעתיים ולכן נוצר מצב של סבל מתמשך מצדו.
בתחילת השבוע הוא קיבל בקבוק תמ"ל (כי הייתי צריכה להיעדר) ובעקבות כך נוצר לי גודש שגרם (לדעתי) לזרימת יתר של חלב - כך שבהנקה הסמוכה לתמ"ל הוא נחנק והקיא ומאז התחיל הבלאגן של הגרעפסים והפליטות.
אשמח לעצה מה עושים:
איך להקל עליו?
האם קשור לבקבוק תמ"ל שהוא קיבל (הוא קיבל בקבוק גם לפני שבועיים ולא הייתה תופעה כזאת)?
תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאמא של דן
ג'ניס זאוסמר30/05/2009שלום רב,
תינוקות פולטות מסיבות שונות:
1 - מקבלים עודף אוכל
2 - הסוגר של הקיבה חלש או עדיין חלש ומעט אוכל בורח חזרה. הבריחה יכולה להיות קרובה לארוחה ואז האוכל יהיה פחות מעוכל מאשר מאוחר יותר.
3 - כשמוציאים גרפס מעט אוכל יוצא יחד עם האוויר
4 - במקרים מסוימים כאשר יש הרבה מאוד חלב והתינוק מצליח רק לקבל את החלב הראשוני הוא סובל יותר מפליטות וגרפסים
כל עוד התינוק עולה במשקל אינו מהווה בעיה.
אני ממליצה:
1 - בדיקת רופא ילדים לוודא שאין רפלוקס ואם כן לקבל טיפול ולהמשיך להניק
2 - להניק מצד אחד בכל הנקה, לתת לו לינוק ממושך מצד אחד
רוב הבעיות הללו מסתיימות לאחר 3 חודשים.
בהצלחה
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה מצד אחדעדייה29/05/2009
שלום,
בני בן חצי שנה,יונק ובחודש האחרון התחלתי עם אוכל מוצק. מזה הרבה זמן שהוא מעדיף בהנקות צד שמאל על ימין וההרגשה שלי היתה כאילו הוא לא מקבל מספיק חלב בצד ימין אז בלי לשים לב התחלתי להניק יותר מצד שמאל.
כיום עיקר ההנקות לצערי הן מצד שמאל , וכמו כן אני משתדלת לשאוב מצד ימין אבל לא באותה תכיפות של ההנקות (בזמן טוב מצליחה לשאוב 60 מ"ל).
שאלתי היא , מה עליי לעשות כדי לחזור להניק גם מצד ימין , האם יש דרך להגביר ייצור חלב בצד מסויים? (מלבד שאיבות שמאוד מעיקות עליי...) האם יש השלכות על תזונתו של בני בעקבות כך? כיוון שלאחרונה לא עולה מספיק במשקל.
בתודה מראש,
עדייה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעדייה
ג'ניס זאוסמר30/05/2009היי,
הרבה תינוקות מתחילים להעדי,בגיל הזה, צד אחד על פני השני מכל מיני סיבות.
האמת היא שהם יכולים לקבל מספיק גם מצד אחד.
אין הרבה סיכויים לשנות את המצב בשלב הזה למרות שאת יכולה לנסות עם שאיבות.
בגיל הזה אפשר ואף מומלץ להתחיל במתן מאכלים אחרים.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן שבוענועה29/05/2009
בני נולד לפני כשבוע ומסיבות שונות לא הנקתי אותו. הוא כן מקבל חלב שלי אך מבקבוק בשאיבה, המהווה בערך שליש או חצי מהתזונה שלו. הוא לא מעוניין לינוק מהשד, ניסתי פעמים רבות ונעזרתי ביועצת הנקה. אני מיואשת מעניין השאיבות ומרגישה שסוג כזה של הנקה מחלישה את הקשר שלי עם בני. אני מעוניינת להפסיק את ההנקה אולם יש לי הרבה חלב והשד כל הזמן גדוש. אם אני פשוט אפסיק לשאוב האם החלב יעלם? או שצריך משהו תרופתי בכדי לעצור אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנטע
ג'ניס זאוסמר29/05/2009היי נטע,
אני מבינה שחבל לך שהוא לא יונק ישירות.
בדרך כלל אמהות אשר לא מצליחות להניק ישירות שמחות לשאוב לתינוקות שלהן - הענקה לא ישירה אבל הענקה בכל זאת.הקשר נוצר מסיבות שונות ולא מהנקה ישירה בלבד.
אם יש לך הרבה חלב אין סיבה שיקבל חצי או שליש חלב אם - זו הסיבה שאת גדושה כל כך.
יתכן ולא דאגת למכשיר מספיק טוב לעצמך - הציוד הנכון יכול לשנות את כל העניין.
אם בכל זאת את מחליטה להפסיק אפשר לבקש מהרופא שלך כדורים או אם לא החלב יתיבש לבד אבל יהיה לך גודש ניכר בשני המקרים עד שהחלב מפסיק להווצר.
אני מציעה לך לנסות שוב, להשיג מכשיר טוב מיד שרה(ספקטרה) ולקחת בחשבון את היתרון הבריאותי של קבלת חלב אמא לתינוק שלך.
הרבה אמהות עושות כך ובאהבה והצלחה רבה - תנסי שוב.
אני כאן לעוד שאלות ועזרה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת בקבוקאמא אוהבת29/05/2009
בתי בת חמישה חודשים.
אני מניקה. לעיתים כשהיה צורך שאבתי ונתנו לה בקבוק ולא היתה בעיה.
לפני שבועיים ]פתאום התחילה לסרב לקחת אך בסופו של דבר היתה לוקחת.
עכשיו שלושה יצים ברציפות בוכה ולא לוקחת.
אנחנו משתמשים בבקבוקים של MaM.
מה לדעתכם צריך לעשות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ל"אמא אוהבת"
ג'ניס זאוסמר29/05/2009שלום,
אני מציעה להפסיק עם הנסיונות לכמה ימים טובים (שבוע לפחות) ולהוריד לחץ.
בפעם הבאה תציעי לה את הבקבוק בכדרך אגב, בלי לחץ וברוגע.
יסתדר
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בחלב-גיל 7 שבועותאנה דוידוביץ28/05/2009
שלום!
רומי בת 7 שבועות, עד כה הנקתי בצורה מלאה מלידתה היה לי מספיק חלב, בתחילה היה אפילו גודש ועם הזמן נוצר איזון לפי הכמות שדרשה.
בחמשת הימים האחרונים אין לי מספיק חלב זה בא לידי ביטוי בכך שהיא אוכלת משני השדיים בכל ארוחה ומסיימת ארוחה בבכי, היא מתעוררת לעיתים יותר קרובות ודורשת אוכל וכן פחות רגועה,
כאשר אני שואבת אני רואה שאני מצליחה לשאוב משני השדיים ביחד כ-120 מ"ל, לא יותר ובפעם הבאה שהיא דורשת ארוחה השדיים לא מספיקים להתמלא ואני נותנת תחליף.
כיצד אגיע למצב שיהיה לי כל 3 שעות 120 מ"ל ואף יותר מכך.
רומי עוברת מקפצת גדילה והשדיים שלי לא עומדים בקצב (ובהרגשה שלי הקצב אפילו ירד)
תודה
אנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאנה
ג'ניס זאוסמר29/05/2009היי אנה,
אנה את מניקה בשפת הבקבוקים ואי אפשר.בהנקה צריכים לדבר את שפת ההנקה ולא שפת הבקבוקים.
הגוף לא מייצר כל 3 שעות 120 סמ"ק - יש תנודות בכמויות ובהרכב החלב, ואי אפשר לצפות או לגרום לגוף לעשות את זה.
אם יש לה צורך ליותר חלב - תניקי אותה יותר, אפילו אם את לא חשה מלאות, התפוקה תתגבר.
מתן תחליף מרגילה אותה לכמויות גדולות יותר וזרם חזק יותר ולכן זה מבלבל אותה.
אני מאוד ממליצה להוריד לחץ, להניק אותה יותר ולא לתת לה תמ"ל אם אפשר.
אפשר גם לקחת כמוסות חילבה - 3 כדורים 3 פעמים ביום - להגברת החלב.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה ובקבוקנוי28/05/2009
שלום רב!
האם זה משנה מה החברה של מחמם הבקבוקים ואיזו חברה הבקבוק עצמו?
ומה הבקבוק הכי טוב לשימוש שדומה להנקה כי אני הולכת ללמוד פעמיים בשבוע וביומיים האלה אני אצטרך לתת בקבוק, למרות שמאוד רוצה להניק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנוי
ג'ניס זאוסמר29/05/2009היי נוי,
יש מגוון בקבוקים בשוק היום.חלקם עם זרימה מהירה וחלקם פחות מהיר. אין אף בקבוק אשר מונע גזים או דומה ליניקה.
לפי דעתי כל המחממים דומים - אפשר גם להעמיד את הבקבוק במים חים מהרז וזהו - לא צריך להיות טמפרטורה מסויימת אלה לא ישיר מהמקרר. להגיד את האמת יש תינוות השמחים גם לאכול קר ולא קורה כלום.
אני מציעה לנסות בקבוק ולראות אם מתאים.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה מאודחני27/05/2009
שלום
בתי כבר בת 13 חודשים הרופא החליף לי מכדורי סרזנט למניעת הריון לכדורים המשולבים שלקחתי לפני ההריון, אני מניקה את בתי רק בבוקר ובערב קצת, ושנינו נהנית מזה, האם עדיף לי להפסיק להניק כליל בגלל הכדורים המשולבים, או אני יכולה להמשיך כשזה בין כה רק מעט
בבקשה צריך תשובה דחוף
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחני
ג'ניס זאוסמר27/05/2009הי חני,
לא,את לא צריכה להפסיק להניק בכלל - אין שום בעיה בלקיחת הכדור במיוחד בשלב הזה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת לשאלה הקודמתמ27/05/2009
שכחתי לציין שכבר קיבלתי מחזור מאז הלידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
ג'ניס זאוסמר27/05/2009אם את מודאגת גשי לרופא נשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיעוט חלבמ27/05/2009
בני בן חודשיים וצי. מאז הלידה ינק רק בהנקה מלאה, בנוסף התחלתי לשאוב כדי להתכונן לחזרה לעבודה. עד עכשיו היו כמויות יפות של חלב בשאיבה (לפעמים 100 מצד אחד)
השבוע פתאום יש ירידה גדולה בכמות החלב בשאיבות. הוא בינתיים לא נראה מתלונן, אבל אוכל מאוד מהר ורוצה לאכול לעיתים יותר תכופות.
חוץ מזה אני עיפה יותר, ונוטה יותר לבכי. בתחילת השבוע באחת השאיבות יצא דם.
יש לי חשש מסוים שאולי אני בהריון שוב (לא נזהרנו מספיק), האם זה יכול להיות קשור?
מה לעשות כדי להגביר את יצור החלב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ל-מ
ג'ניס זאוסמר27/05/2009שלום רב,
תעשי בדיקת הריון - הסמנים יכולים מתאימים להריון.
אם לא כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה - עייפות יתר, בכי לא מוסבר....
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
