מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוספת ללילה?!ליאת27/03/2008
בני בן 4 חודשים עוד יומים יונק בלבד מאז שנולד. שינתו הייתה טובה ורציפה יחסית לתינוק יונק, לאחרונה השינה שלו בלילה התחילה להשתנות והוא מתעורר לעיתים קרובות אפילו כל שעה ופחות...
הייתי מעונינת לדעת אם יש לי אפשרות להאכיל אותו רק בארוחה שלפני השינה תחליב חלב (כי הוא מתעכל לאט יותר)?
ואם כן איך עושים זאת? פרוצדורה מסויימת? או אם יש רעיונות אחרים שלא חשבתי עליהם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לליאת
ג'ניס זאוסמר27/03/2008הי ליאת,
למה את מקשרת את ההתעוררות שלו עם אוכל?
אם הוא רעב יותר משך היום ולא עולה טוב במשקל - יש סיבה לחשוד שחסר לו אוכל.
תינוקות מגיבים שונה לתקופות שונות בחייהם בגלל התפתחותם והדבר משפיע מאוד על התנהגותם.
את יכולה לתת לו תחליף לא בטוחה שיעזור ובדרך את עלולה להשפיע על ההנקה.
תנסי להניק אותו מ-2 הצדדים , תני לו הרבה הזדמנויות שיחוש תחושה של בטחון וחום ותראי מה קורה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
ליאת28/03/2008הוא אוכל יפה במשך כל היום ועולה במשקל מצויין. (נולד 2.72 ועכשיו 6.2 לפני כמעט חודש)
אני ינסה לתת לו מ2 הצדדים מקווה שזה יעזור. כי בדר"כ איננו רוצה לאכול מהשני רק למצוץ פיטמה (אינו רוצה ולא מעוניין במוצץ).
אם הוא רק יכל לדבר הוא להראות מה מפריע לו.....
חום ואהבה הוא מקבל בשפע!!!
תודה שוב
ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעוררויות בלילה
אמא01/04/2008תינוקות כל הזמן משנים את דפוסי השינה שלהם. לא יודעת למה, אולי תחילת השיניים ואולי לא (זה גם לא משנה), הרבה פעמים זה קורה סביב 4.5 ו-8 חודשים אבל יכול להיות מתי שבא להם.
את יכולה לנסות להציע לו יותר בערב ולקוות שיאכל יותר ויישן יותר.
תזכרי שהשינה הקלה יותר עוזרת להפחית סיכון של SIDS (תסמונת מוות פתאומי בעריסה) כך שיש סיבה טובה להתעוררויות האלה. הידיעה הזאת לא תגרום לו לפחות התעוררויות אבל אולי תעזור לך לקבל אותן ביתר סבלנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיעוט חלב - המשךת.ג.25/03/2008
תודה על תשובתך, אני מאוד מעריכה את עזרתך בנושא. אני כבר נמצאת באמסטרדם המושלגת, וטרם הספקתי לשקול את בתי, אעשה זאת בימים הקרובים ואז נראה מה המצב. מספר שאלות נוספות:
1. מתי נכון לנסות ולתת את הבקבוק? בשבוע האחרון אני נותנת לה והיא מכניסה לפה (בקבוק של נוק), יוצא חלב אבל היא לא בולעת, קצת אולי... ממני היא דווקא מוכנה להכניס אותו. אני עושה זאת בשעות הבוקר והצהריים, כשהיא לא רעבה, כמו משחק. לאור תשובתך, נראה כי צריך יותר לפעול. האם צריך יותר פעמים גם בלילה וגם עם בעלי? אם אני אמשיך ככה, זה יכול לקחת זמן...
2. הרופא המליץ לרווח בין הארוחות כי אם היא יונקת יותר מדי פעמים ביממה וקצר 3-4 דקות, היא לא מגיעה לחלב השומני, שמגיע אחרי 5 דקות. היא אוכלת בערך כל שעתיים שעתיים וחצי, ובלילה כל 4 שעות בערך. האם להעיר אותה להנקה, לפעמים היא ישנה יותר, ועוברות להם שלוש שעות במשך היום..
3. האם החילבה לא משפיע על טעם החלב? והאם כמוסות סירפד יכולות לעזור?
תודה על העזרה והתמיכה, אהיה בקשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לת.ג.
ג'ניס זאוסמר25/03/2008שלום רב,
כמה כיף לך - חם כאן נורא.
היא תתרגל לבקבוק לט לאט - אין מה לדאוג.כשהיא תהיה רעבה היא תאכל.
אין שום אפשרות לדעת מתי החלב השומני מגיע - תני לה מתי שהיא רוצה.
חלבה לא משנה את טעם החלב.
לפי מיטב ידיעתי לסרפד אין השפעה - כמו חילבה.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חימום חלב אםעמית25/03/2008
האם יש צורך לחמם חלב אם שנשאב והוחזק בטמפרטורת החדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעמית
ג'ניס זאוסמר25/03/2008אין צורך לחמם חלב שנשאר בחום החדר.
אל תשאירי חלב בחוץ יותר מכמה שעות במיוחד בקיץ.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר תהיותיעל א.25/03/2008
1.אם תינוקת אכלה בשמונה בבוקר למשך ארבעים דק' נניח...האם אני סופרת מרווח בין שעת התחלת הנקה או שעת סיום ?? כלומר,משמונה בבוקר נניח שעתיים או משמונה ארבעים??
2.התינוקת שלי בת חודש וחצי - אני מגלה שהיא יונקת כמה דקות נרדמת על היד ושוב יונקת כמה דק' ושוב ושוב ושוב...השאלה כיצד אדע מתי להרימה לגרעפס ? לעיתים אני מרימה אותה ובעצם אני חוששת שמא היא רצתה עוד..אני מציעה את השד אך היא לא מגיבה אך לאחר מנוחה או גרעפס פתאום בא התיאבון...כיצד אוכל לדעת שהיא באמת שבעה?? מדוע זה בעצם קורה?
3.האם ייתכן ועד שגיליתי זאת בעצם השכבתי אותה ללא ארוחה מלאה?
הרי ניזונים מהנקה לא בהכרח בוכים כשרעבים נכון?
4.האם לתינוקות שלא יונקים מספיק תיתכן צמצום הרעב כמו אצל מבוגרים נניח שעושים דיאטה??
5. מה יכולה להיות הסיבה שכשאני מסיימת להניקה היא לא רגועה? לא בוכה אך מתפתלת בידיים ?
האם ייתכן שוב כי מדובר ברעב והיא רצתה לאכול עוד??
האם מתייחסים למשקל בלידה עם הולדת התינוקת או בשחרור כמדד לעלייה/ירידה??
היא נולדה במשקל 2970 כיום 4090 (בת חודש ו-19 ימים)...
תודה על התייחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לליטל
ג'ניס זאוסמר25/03/2008היי ליטל,
1 - אין לך שום צורך לעשות חישובים של דקות או שעות בין ההנקות. תני לה לינוק מתי שהיא רוצה מבלי להתחשב למתי ינקה מקודם וכמה זמן.
2 - גרעפס לא מהווה סימן בכלל לשובע. הוצאת האוויר משמעו " בלעתי אוויר והוצאתי אוויר". גם תזכרי שכשהיא מוציאה אוויר הקיבה שלה מתרוקן מעט ולה שוב יש תחושה שהיא רעבה ורוצה עוד כמה שלוקים.תני לה.
3 - כל התינוקות , גם היונקים, מביעים רעב באותה הדרך - קודם מחפסים אוכל ואם לא מוצאים בוכים.
4 - הרבה תינוקות מתפתלים לאחר האוכל ולוקח להן זמן להרגע - רגיל ועובר עם הזמן
5 - חשוב לדעת את משקל הלידה
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזיה עם ברזליםעינת24/03/2008
שלום
אני נמצאת בשבוע 30 להריון וקראתי שבשבועות כאלו יש כבר טפטופים של הקולסטרום ,אבל אני לא רואה שום סימנים של טפטוף
יכול להיות שזה בגלל שאני לובשת חזיה עם ברזלים שמהודקים על השדיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללירון
ג'ניס זאוסמר25/03/2008היי לירן,
יכולים להיות טיפטופים של קולוסטרום אך לא בהכרח ובדרך כלל אין - אין לך סיבה לדאגה.
אם החזיה שלך לא הדוקה מדי ולא לוחץ על השדיים אין צורך לדאוג.
הברזלים אמורים להיות מתחת לשדיים ולא על השדיים.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל בהנקה.האמנם?התמלאתי24/03/2008
זנ'ס הי.
לאחר הלידה הראשונה שלי (לפני 3.5 שנים) עליתי במשקל מיד לאחר הלידה היות וצרכתי כמויות גדולות יותר של אוכל...היה לי קשה לרדת במשקל
לאחר שהפסקתי להניק ירדתי מיד ובאופן משמעותי
גם אז וגם היום לאחר הלידה השניה שלי התעמלתי באופן קבוע והוצאתי המון אנרגיה.משום מה מאז לידתי השניה...לפני 7 חודשים אני לא מצליחה לרדת ולו גרם אחד במשקל. כאילו שהגוף שומר על כל המאגרים שלו למען לא יחסר...
חזרתי לעבודה לא מכבר ואני שואבת חלב פעמיים ביום.כמו כן מיניקה בבוקר אחצ וערב וגם בלילה לפעמים.
עדין מתעמלת...לא אוכלת הרבה בכלל (!!!) ועדין...הגוף בשלו.
מה קרה??
כל המנגנון השתבש??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה " התמלאתי"
ג'ניס זאוסמר25/03/2008היי,
המנגנון לא השתבש - כדאי לך לגשת לדיאטנית , היא תעזור לך.
כדי לעשות בדיקות לפניכן - במיוחד תפקוד בלוטת המגן.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות מונטגומרי מבטיחות ?מיכאלה24/03/2008
שלום רב,
שאלתי קצת מורכבת ולכן אנסה לנסחה נכון .
יש לי שני ילדים בבכור הנקתי כחודש ובקטנה שבועיים הנקה ושאיבות יש לי פטמה אחת מופנמת ורגישות גבוהה בשתיהן וכן הנקות אצלי היו קשות וכואבות עד זוב דם אך את רב יכולתי עשיתי וניסיתי.
עכשיו אני מנסה להרות בפעם השלישית כ שלושה חודשים של ניסיון להפתעתי ,כי בהריונותיי הראשונים נקלטתי מאוד מהר (גילי כמעט 35) אך שאלתי בהקשר לחזה , שאלה ראשונה: מדוע בכל חודש של ניסיון להרות סביב הפטמה מתגלות בלוטות מונטגומרי ממש כאילו יש הריון כי כך אבחנתי את קלטתי בהיונות הקודמים, לעניות דעתי , מה הסיבה שהם מופיעות כאילו הגוף מחפש הריון?
(לפני כשנתיים עברתי ניתוח הגדלת חזה ויש לציין שאני מאוד מרוצה מהחזה) .
שאלה שנייה האם נשים כמוני שעברו ניתוח להגדלת חזה עדיין יכולות להניק , יש לציין שהשתל
הונח מאחורי שריר החזה ? ונעשה אצל מנתח בין הטובים בארץ.
אשמח לתשובתך , תודה מיכאלה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכאלה
ג'ניס זאוסמר25/03/2008היי מיכאלה,
כל חודש גוף האישה מצפה לקלוט הריון - זה בעצם היעוד של גופך וסיבת המחזור.
לגבי הגדלת חזה והנקה - רוב הנשים יכולות להניק לאחר הגדלה אבל ההגדלה לא תשפר את הפטמה השקועה והרגישות היתר שיש לך. ולכן יתכן ויהיו לך אותם הבעיות. אני מציעה שלאחר הלידה עליך לקבל ייעוץ הנקה כדי להפחית בעיות כמה שאפשר.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה ושתיית מיםג'ני22/03/2008
שלום יש לי תינוקת בת חודשיים וחצי ניזונה רק מהנקה...
שאלה שלי האם בימים חמים כמו היום אפשר לתת לה לשתות מים?
מה שקורה כנראה בגלל החום היא אכלה היום כמעט כל שעתיים למציצה של חמש דקות פלוס מינוס.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לג'ני
ג'ניס זאוסמר23/03/2008היי ג'ני,
עדיף לתת לתינוק בגיל הזה יניקה ולא מים כל פעם שהיא מבקשת.
כדאי לוודא שהיא מבקשת לינוק כך מצמא ולא מחוסר קבלת אוכל - בבקשה תקחי אותה לטיפת חלב לשקילה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה וקלוריותטליה22/03/2008
בני בן 9 חודשים,האם הנקה של פעמיים ביום עדיין מנצלת קלוריות מהאם ותורמת להרזיה או שכבר לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לטליה
ג'ניס זאוסמר23/03/2008היי טליה,
אם הנקה מלאה תורמת לירידה במשקל או חזרה למשקל - עז הנקה פעמיים ביום מהווה כרבע מהנקה מלאה. ולכן כמות האנרגיה המנוצלת ליצירת כמות כזו של חלב לא משמעותית מאוד.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונת חלב אםשני20/03/2008
הי ג'ניס
בני ניזון מחלב אם בבקבוק.
בן כמעט שלושה חודשים, שוקל 6 ק"ג.
אני יודעת שלא ניתן לדעת כמה חלב בהנקה צורכים ביום.אבל בכל זאת..
עד השבוע בני צרך 140CC לבקבוק כל 3-4 שעות (בלילה שינה מלאה עד 5:00) ולפעמים
מבקש תוספת.
האם ישנו איזשהוא מפתח לפי משקל התינוק? אני חוששת שאני לא מצליחה לשאוב מספיק חלב לכל מנה. היום זה בדיוק 140 ואני לא מצליחה לשאוב מעבר לזה.
אציין שבני לא מוכן לינוק ישירות מהציצי...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשני
ג'ניס זאוסמר20/03/2008שלום רב,
כמו שאמרת לא ניתן לדעת כמה תינוק יונק אבל כל עוד התינוק ממשיך לעלות במשקל,מתפתח כמו שצריך ושמח - הוא מקבל מספיק אוכל.
תמשיכי לשאוב .
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה מועטה במשקלת. ג.19/03/2008
שלום רב,
בתי נולדה 3.5 ק"ג (אחוזון 60). היום היא בת 3.5 חודשים. בתחילה היתה עם תוספות עד שבעזרת יועצת הנקה, הצלחתי עד היום הנקה בלבד. הבעיה - היא לא עולה מספיק במשקל - היא שוקלת 5.3 ק"ג. רופא ייעץ לרווח הנקות למינימום שעתיים וחצי כי היא יונקת 3-4 דקות מכל צד ואז היא לא מקבלת את החלב השומני, ואם זה לא עוזר אז חובה לתת תוספות כי היא לא תכפיל את משקלה ב-5 חודשים. אני שוקלת אותה כמידי שבוע בטיפת חלב, והעלייה השבועית היא בדרך כלל 100 גרם לשבוע. השבוע האחרון עלתה רק 30 גרם. היא עדיין באופן עקבי באחוזון 25. (בנוסף אנחנו לפני מעבר למספר שנים בחו"ל, ברור לי שזה אולי משפיע...)
כמו כן, בתי סרבנית בקבוקים! הייתי נותנת לה תוספת שאובה, אבל היא לא רוצה (למרות שבעברה היתה עם בקבוקים). אני שואבת כמעט אחרי כל הנקה, וגם לוקחת חילבה וסירפד...
שאלותיי בבקשה:
1. האם בענייך העלייה תקינה? האם חובה להכפיל את המשקל בחצי שנה? מספיק שהיא עולה במשקל, לא משנה בכמה?
2. לי יש תחושה שחסר לי חלב. איך להגביר ייצור מעבר למה שציינתי?
3. יכול להיות שכך בתי אוכלת וזה הדרישה שלה?
4. הרופא ציין שיש לה פוטנציאל לאכול יותר. יכול להיות שהיא התרגלה למעט, כי זה הכמות שאני מייצרת? (היא חיונית, מתפתחת יפה, ישנה בלילה, מתעוררת כל 4 שעות לאכול ואז יונקת 4 דקות בערך מכל צד, אני מעבירה צד כי נראה שאין אחרי הזמן הזה, אני לוחצת ואין )
5. האם נכון לרווח לפחות שעתיים ביום ולא לתת כל פעם כי אז היא ממש יונקת דקה שתיים?
סליחה על האורך אבל חשוב למתן התשובה...) תודה מראש, ואשמח לכל עצה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לת,ג,
ג'ניס זאוסמר19/03/2008שלום רב,
כל עוד שתינוק לא יורד באחוזון זה אמור להיות בסדר. אבל עליה של 30 גר. בשבוע לא מספיק ובקרוב את כן תראי את הביטוי באחוזון קרוב לוודאי.
התינוקת שלך צריכה אוכל לא רק לעלות במשקל אלה גם להתפתחות תקינה שלה, של המוח שלה והשרירים שלה והעצמות שלה וכו.
אין אף אחד יותר בעד הנקה ממני ואני לא אומרת לך להפסיק אבל את חייבת לספק לה יותר אוכל.
אני לא מבינה את השיטה של הגבלה המרווח בין הרוחות - תנסי לתת לה מתי שהיא רוצה וכצה שהיא רוצה - ותראי. מי אומר שכך היא לא מקבלת את החלב השומני? אולי כן.
תקחי חילבה - 9 ליום
תשאבי עם מכשיר - סוס עבודה, חשמלי ולא ידני
מתח, כידוע לך , לא תורם למצב
תני לה תוספות בכל דרך אפשרית - תנסי בקבוקים ופטמות שונות ושמשהו אחר יאכיל אותה ולא את.
תבקשי מהרופא שלך תרופה בשם מוטיליום במינון של 20 מיליגרם שלוש עד ארבע פעמים ביום.
התרופה הזאת מגבירה חלב ויש לה השפעה טובה.
תודיעי לי מה קורה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיעוט חלב - המשך
ת.ג.25/03/2008תודה על תשובתך, אני מאוד מעריכה את עזרתך בנושא. אני כבר נמצאת באמסטרדם המושלגת, וטרם הספקתי לשקול את בתי, אעשה זאת בימים הקרובים ואז נראה מה המצב. מספר שאלות נוספות:
1. מתי נכון לנסות ולתת את הבקבוק? בשבוע האחרון אני נותנת לה והיא מכניסה לפה (בקבוק של נוק), יוצא חלב אבל היא לא בולעת, קצת אולי... ממני היא דווקא מוכנה להכניס אותו. אני עושה זאת בשעות הבוקר והצהריים, כשהיא לא רעבה, כמו משחק. לאור תשובתך, נראה כי צריך יותר לפעול. האם צריך יותר פעמים גם בלילה וגם עם בעלי? אם אני אמשיך ככה, זה יכול לקחת זמן...
2. הרופא המליץ לרווח בין הארוחות כי אם היא יונקת יותר מדי פעמים ביממה וקצר 3-4 דקות, היא לא מגיעה לחלב השומני, שמגיע אחרי 5 דקות. היא אוכלת בערך כל שעתיים שעתיים וחצי, ובלילה כל 4 שעות בערך. האם להעיר אותה להנקה, לפעמים היא ישנה יותר, ועוברות להם שלוש שעות במשך היום..
3. האם החילבה לא משפיע על טעם החלב? והאם כמוסות סירפד יכולות לעזור?
תודה על העזרה והתמיכה, אהיה בקשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך הנקה?!?עידית18/03/2008
ג'ניס שלום,
בתי בת 4 חודשים ויונקת מלא. אני אמורה לחזור לעבודה בעוד כחודשיים ויש מס' שאלות שמטרידות אותי:
1. האם עליי "להרגיל" אותה לבקבוק מעכשיו?
2. איך עושים את המעבר הזה (גם בשבילה וגם בשבילי), שהיא תאכל מבקבוק ולא תצטרך אותי במשך היום? היא גם נרדמת רק תוך כדי יניקה, אז איך עושים את זה?
3. בזמן עבודתי, לא תהיה לי אפשרות לשאוב, אז איך אני יכולה לשמור על תפוקת חלב טובה או שבגיל הזה, כשמתחילים לאכול אוכל רגיל להעביר אותה למטרנה? (אני מאוד לא רוצה... אבל אם אין בררה...)
חשוב לי להמשיך להניק כל עוד אני יכולה והיא רוצה וצריכה...
המון המון תודה מראש וסליחה על הבלבול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי??????
עידית20/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לעידית
ג'ניס זאוסמר20/03/2008היי עידית
עניתי לך פעמיים וכל פעם התשובה נמחקה - אנסה שוב.
יש תינוקות העוברים משד לבקבוק ובחזרה ללא בעיות ויש תינוקות אשר לא יודעים איך להתמודד בכלל עם בקבוק. מעבר לזה יש תינוקות אשר מתרגלים לבקבוק ולא רוצים כבר לינוק.
אני לא ממליצה להתחיל כל כך מוקדם , חכי ותראי כשבוע לפני החזרה לעבודה. את יכולה גם להתחיל לתת לה פעם, פעמיים בשבוע מעט מבקבוק. אי אפשר לדעת מה תהיה תגובתה.
אני גם ממליצה שמשהו אחר ייתן לה את הבקבוק ולא את.
בקשר לשאיבה - אני כל זאת ממליצה שתחשבי עוד פעם ואולי תמצאי לך פתרון לשאוב בעבודה. אם את לא שואבת בעבודה תפוקת החלב יירד ות עלועלה למצוא את עצמך עם מיעוט חלב מוקדם מלפי הציפיות .
אם את לא שואבת היא צריכה לקבל במקום.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן לייצור חלב...יעל17/03/2008
שלום,
אני אמא מניקה לבן 14 חודשים ויש לי שאלה, לצורך עבודה שאני כותבת לאוניברסיטה...
תוך כמה זמן, בממוצע, מתמלא השד לאחר הנקה?
האם השד מתמלא גם בזמן ההנקה?
מהו קצב מילוי השד בממוצע?
המון המון תודה!!!
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליעל
ג'ניס זאוסמר17/03/2008שלום יעל,
יופי של עבודה - מאוד מתענינת - ההיתי רוצה לקרא.
כדי שיהי לך מידע מבוסס ספרות תכנסי לאינטרנט למאמרים של Peter Hartmann וצוות החוקרים שלו. שם יש תשובות טובות לשאלות שלך עם סימוכין.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקהדינה16/03/2008
שלום אנ י כארבע חודשים אחרי לידה טבעית לגמרי, אני מניקה את הבת שלי באופן מלא, מה שקורה זה שעדין לא קיבלתי את המחזור החודשי האם זה בסדר כי אומרים לי מי שמניקה המחזור יכול להיעלם שלושה ארבעה חודשים , האם זה נכון? האם במידה ואני משתמשת בתרופה שמזרזת את המחזור או אשר מורידה את המחזור זה יכול לפגוע בהנקה ולהזיק לחלב???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לערין
ג'ניס זאוסמר16/03/2008היי ערין,
נורמאלי שאין לך עדיין מחזור, וייתכן שיהיה לך בקרוב או אפילו לא לכמה חודשים.
זה לא אומר שאת לא יכולה להכנס להריון.
הורמונים עלולים בהחלט להשפיעלרעה על תפוקת החלב - במיוחד אסטרוגן.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות הנקה.יעל א.16/03/2008
כאשר אני מניקה את ביתי בשד אחד אני מגלה שבעת היניקה נשפך לה בין הצדדים חלב.
האם זה בהכרח מעיד על כמות רבה או על זרימה מהירה?
האם ייתכן ובשל כך היא עושה הפסקות בין יניקה ליניקה - נניח כל 2 דקות?
בהנחה וכך-איך אדע האם היא אוכלת מספיק האם להמשיך להציע השד לאחר כל הפסקה - כי מצד אחד איני יודעת האם היא שבעה ומצד שני חוששת להעמיס עליה (היא הקיאה כבר פעמיים והחלה לפלוט)
לציין כי התינוקת בת 5 שבועות ומשקלה עלה מתחילת הלידה ב-750 גרם נכון ללפני כמה ימים.
שאלה נוספת מתייחסת להאכלה בלילה - התינוקת אינה רגועה כמעט כל הלילה אך לא בוכה ולכן איני יודעת האם כן להרימה ולהאכילה או לדלג עד שתבכה..
זה מאוד מתסכל שכן איני ממש יודעת להבחין מתי היא אכן רעבה
(בעיקר שבעת הלילה - היא מזיזה ידיים ורגליים בעצבנות אך אינה בוכה...)
שאלה אחרונה -= מדוע גם לאחר האכלה התינוקת לא רגועה כאשר אני מנסה לעשות לה גרעפס..
היא זזה כאשר אני מחזיקה אותה עד כדי קושי לעשות גרעפס בשל תנוחה שאינה נוחה...
האם בהכרח אם אחרי הנקה כאשר היא עושה תנועות עם הפה/ או מציצת גופי או החולצה שלה היא רעבה?
השאלה המרכזית - כיצד אדע שאני נותנת מספיק בזמן ההנקה כאשר היא מפסיקה לינוק ולא נוצר מצב של עומס (נניח הצעתי השד לאחר כל עצירה מס' פעמים עד שהיא הקיאה....)
מה עצתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לטלי
ג'ניס זאוסמר16/03/2008היי טלי,
תקין לגמרא שיש לך נזילת חלב בזמן שאת מניקה. לא בהכרח אומר שיש כמות רבה או זרימה חזקה .
כנראה שהיא אוכלת טוב מאוד וחבל שאת צריכה כל כך להתלבט. אם היא עדיין רעבה היא תוכל ואם לא עז לא. אין צורך לחשוש על עומס - אם היא פולתת לא קרה כלום.
אם בלילה היא לא רגועה אבל לא בוכה - אין צורך להאכילה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח להצעות!!
דפי23/05/2008הי יעל א.
רציתי להזדהות איתך ולדעת ( מכיוון שאני רואה שעברו כחודשיים מאז שאלתך...) אם מצאת תשובות. הבן שלי בן חודש וגם כן נשפך חלב מהצדדים בזמן ההנקה, בנוסף הרבה פעמים הוא נחנק בזמן ההנקה (אולי מזרימה גדולה או מתנוחה לא טובה....) ואחרי שאני מרימה אותו הוא מתפתל , כאלו משהו לא נוח לו, הרופאה אמרה לי לתת לו תרופה לריפלוקס בלי לבדוק אותו (ואפילו שהוא לא פולט בקשת) ואני חוששת שאולי זה לא ריפלוקס וישנו פתרון אחר. אשמח להצעות ותגובות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לדפי
ג'ניס זאוסמר23/05/2008היי דפי,
יש מצב של עודף חלב ו/או חלב הזורם בזרם או שפריצים חזקים. מצב כזה אם הוא קיצוני עלול להפריע לתינוק ולגרום לו להזיל חלב מהצדדים. אם זה המצב בלבד אין מה להתרגש - לא נורא. אם המצב כולל גם קושי באכילה עקב זרם חזק אפשר להניק אותו כאשר את בתנוחה של תצי שכיבה או ממש את שוכבת על הגב - דבר המקל על התינוק. אפשר גם להוציא חלב ידנית לפני היניקה עד שהשפיצים נפסקים ועז להתחיל להניק אותו. את כך חוסכת לו את הקושי של השפריצים והוא לא מתמלא על החלב הקדמי.
דרך אגב רפלוקס לא חיב להתאפיין על ידי הקאות בקשת.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



