מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חולי דיסתימיה לשעבר בבקשה תעזרו לי אני מיואש כברמיואש כבר29/06/2016
היי אני בן 19 לפני 4-5 שנים התחלתי להבחין בתופעות שמפריעות לי באורח חיים תסמינים כמו : ירידה במצב רוח , חוסר תאבון , חוסר חשק מיני , רצון לישון כל הזמן , חוסר תקווה , לא הרגשתי מה זה אושר כבר כמה שנים .. זה היווה לי מכשול בעקבות זה לא סיימתי את הלימודים ושיחררו אותי מצה״ל , רק לפני כשלושה חודשים סיפרתי את זה פעם ראשונה לאמא שלי כי כבר לא יכלתי לשמור את זה לעצמי והייתי צריך מישהו שיעזור לי לצאת מזה , הלכתי לפסיכיאטר שאבחן אותי כחולה דיסתימיה והוא נתן לי מרשם לציפרלקס , אני משתמש בתרופה כבר חודשיים אין שיפור בכלל ואני מתחיל לאבד כל תקווה שאני ייצא מהמחלה הזאת אי פעם , הייתי שמח מאוד אם יש מישהו שייצא מזה אי פעם ויכול לספר לי איך הוא עשה זאת כי ממש אני מרגיש שאני מתחיל להשתגע ואני לא יכול להמשיך את החיים שלי ככה . תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולי דיסתימיה לשעבר בבקשה תעזרו לי אני מיואש כבר - תגובה
ד``ר יעקב חרמון29/06/2016שלום לך
ליטול כדור ציפראלקס ולהמתין לישועות זה לא מספיק...
תמשיך בטיפול כולל שיחות,החלפת תרופות או שילוב תרופתי עשויים לסייע..
אל תכנע!
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן, מוכר לי כל מה שכתבת
פני29/06/2016דיסתימיה היא אכזרית, היא יומיומית, היא מכרסמת... אבל היא ניתנת לטיפול.
כדורים לסיוע יכולים להעלות את מצב הרוח שלך
טיפול אצל פסיכולוג יתן לך את הכלים להתמודד עם ההפרעה.
מניסיוני- קשה מאוד לעשות את זה לבד
אדם חלש, שנפשו פגוע, שכלו משקר לו, לכן כמעט ואין לנו אפשרות לשכנע את עצמנו שאנחנו יכולים.
אבל עם טיפול ראוי בהחלט אפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר לכך, כדאי לדבר עם פסיכיאטר לגב
פני29/06/2016לגבי הציפרלקס, זה לא בהכרח עוזר לכל אדם.
לי אישית זה לא עשה כלום ולאחר 3 חודשים נתנו לי בכלל ויפאקס שהוריד את הדיסתימיה מ100% ל 20%
(אין לי אינטרס להמליץ על תרופה, את זה ידע רק פסיכיאטר)
אבל אל תתייאש, אנחנו חייבים להמשיך כדי להחלים.
לפעמים זה קשה ומייאש, אבל המלחמה עדיין נמשכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבחון פסיכיאטרי- איפה? כמה זה עולה?פני28/06/2016
שלום
רציתי לדעת איפה אני יכולה לעשות איבחון פסיכיאטרי.
עשיתי איבחון לפני 10 שנים, דרך קופת חולים (האיבחון בוצע בגהה). ללא עלות.
עכשיו אני לא יודעת לאן אני אמורה לפנות, איפה אני יכולה לקבל איבחון מדוייק וכמה זה אמור לעלות לי.
אין לי יכולת לשלם יותר מידי כסף, אני משתכרת כנכה ולא עובדת.
אני גרה במרכז
אשמח למענה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצורך מה?
שמוליק28/06/2016שלום רב.
איבחון פסיכיאטרי לא עושים סתם כך. צריכה להיות לכך מטרה, כגון: טיפולית, חוות דעת (למשל לצורך הוצאת רשיון נהיגה, או רשיון לנשיאת נשק), להגשת תביעה לקיבצת נכות, וכיו"ב.
אם תפרטי בשביל מה את צריכה איבחון, יהיה אפשר לנסות לעזור.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, פירוט הסיבה:
פני28/06/2016אף פעם לא התעסתי באיבחון עצמו, התיחסתי לדיכאון לחרדות והOCD.
לא מזמן שמתי לב שיש לי גם אישיות גבולים שכתובה באיבחון, והדבר מאוד מבלבל אותי.
לכן, אני רוצה חוות דעת נוספת, כדי לדעת איזה טיפול מדוייק לקבל, ומעבר לזה- להיות מודעת באופן מוחלט לבעיה האמיתית שלי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמוליק, שאלה קטנה
פני29/06/2016אני יודעת שאתה תופס פה מקום גדול וקשה להגיב לכולם..
אז אקצר זאת לשאלה ישירה- האם מכון של פסיכיאטרים יכול להציע לי סוג של איבחון טוב?
תודה
ובכלל תודה לכל האנשים שאתה עוזר להם כאן, אתה מחייה את הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדעתי, הטיפול חשוב יותר מהאיבחון
שמוליק29/06/2016שלום.
סביר להניח שמכון של פסיכיאטרים יוכל לתת איבחון, אבל כיוון שבסופו של דבר המטרה היא לדעת מהם הקשיים ולטפל בהם, אז טיב הטיפול חשוב יותר מהאיבחון.
יש ב DSM ה-מ-ו-ן איבחונים, כך שאם תלכי ל-10 פסיכיאטרים שונים, תקבלי 10 איבחונים שונים, אם כי סביר להניח שיהיה דמיון רב בין האיבחונים השונים.
הגורם החשוב בהצלחת הטיפול (שאינו מבוסס רק על תרופות) הוא הכימיה שיש עם המטפל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדרך קופת חולים
שמוליק29/06/2016שלום רב.
נראה שצריך לבקש הפנייה לפסיכיאטר מרופא המשפחה (יכול להיות שאפשר גם בלי; צריך לבדוק מהם הנהלים. ואם כבר יש לך רופא פסיכיאטר דרך הקופה, אז צריך לבדוק מהם הנהלים של בקשת חוות דעת נוספת.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיבחון פסיכיאטרי- איפה? כמה זה עולה? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016ניתן לעשות בקופת חולים, מינמלי או באופן פרטי.
אני שם דגש על אבחון , פגישה ראשונה שעה וחצי,
יסודית, הכוללת התרשמות אבחנתית ובניית תוכנית טיפול אישית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בעבודה ונטילת קלונקס...........מנשה27/06/2016
שלום,
לאחרונה קיבלתי קידום בעבודה.
כתוצאה מכך אני שרוי כבר שבוע בסטרס מטורף ומחשבות טורדניות.
קשה לי להירדם בלילה. אני נתקף התקפי חרדה אמיתיים.
אני סובל מפחד קהל וממצבי עימות והייתי נוטל כדור קלונקס לפי הצורך (מקסימום אחת לשבוע 0.5 מ"ג, או פרולול 10 מ"ג).
בימים האחרונים כדי להירדם אני מחלק כדור קלונקס לחצי ונוטל לפני השינה ובבוקר.
הפחד הגדול של הוא מהתמכרות לכדור מאידך, אך עוד יותר מהסתגלות של הגוף לכדור והשפחה פוחתת.
שאלותיי הן:
1. האם ישנו כדור אחר המומלץ למצבי?
2. תוך כמה זמן הגוף מפתח הסתגלות לכדור ומפסיק להשפיע?
*חשוב לציין שטופלתי ב CBT ללא הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CBT בולשיט אחד גדול וגנבת כסף
רונן28/06/2016כל טיפולי הCBT הם בדיחה אחת גדולה!!!! כאשר המצב קיצוני וחמור שום טיפול רגשי לא עוזר!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ בעבודה ונטילת קלונקס........... - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016ממליץ לשקול טיפול בהיפנוזה רפואית, יש כדורים אחרים, ניתן להמליץ לאחר בדיקה יסודית.
פרטים באתר שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה רק לד"ר חרמון! תנסה בבקשה להבין את השאלה ולענות.רונן27/06/2016
ד"ר חרמון אני יודע שאתה רופא אמין ולכן אני שואל אותך... אפקסור במינון 225 מ"ג במשך שנתיים ורצון להפסיק ..מה סיכוי ההצלחה אם בכלל ? מה הסיכוי לחזרה של הסיפטומים? בסיס הבעיה היה חוסר שינה קיצוני שהוביל לדיכאון וחרדה. טיפול באסטו שעזר ולאחר מספר של חודשים של חזרה לשיגרה הופסק באופן עצמאי הטיפול . מאז נוסו מספר טיפולים בכדורים שונים שעזרו מעט ולאחר הפסקה נוספת בטיפול הגיעה נפילה חזקה שהעצימה את הדיכאון והחרדות . רק לאחר טיפול באפקסור עם עוד כדורים המצב התייצב . כאמור במשך שנתיים נלקח רק האפקסור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה בבקשהההההההההה
רונן30/06/2016תשובה בבקשהההההה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של תרופות והשפעתן..אנונימי27/06/2016
שלום וברכה ובוקר טוב
אני בן 28, נוטל 100 מג לוסטרל 100 מג למיקטל ו25 מג סרוקוואל לשינה
לפני בערך כשבוע הורדתי מינון של למיקטל ולוסטרל מ-100 ל-50 מג
מאז מרגיש שינויים בהרגשה, הרגש יותר חזק ועוצמתי, ז"א כאילו ההרגשה שהתרופות יותר "הכהו" לי את הרגש, מציפים אותי הרבה דברים לאחרונה (שדווקא אני מנסה להתמודד איתם ומולם), ואני כותב המון ושומע המון מוזיקה, ז"א מרגיש יותר את ה"כאב" ואת ההרגשה... אני לא יודע אם זה טוב או לא.. כאילו נדמה שהתרופות משנות את האישיות במידה מסוימת..
אני מרגיש שאני פחות מרוכז בסביבה ובדברים ויותר מרוכז במחשבות שלי ובי, יותר רגיש לדברים, פחות סבלני אולי, קצת יותר טרוד..
יש לי הרבה יותר חלומות שאני זוכר..
השאלה היא האם אלו באמת השפעות התרופה, או שמא אלו השפעות פסיכולוגיות שמתלוות להחלטה עצמה להוריד את המינון, כי עשיתי זאת מבלי להיוועץ ברופא, הוא לא מעוניין כ"כ להקשיב לי כשאני אומר לו שאני רוצה לנסות להוריד את המינון, ואני מרגיש שאני לוקח אותן בסוג של "כפייה" ושיש איזו שהוא "קצר" עם הרופא המטפל, אז לצערי אני נאלץ לקחת את המושכות לידיים לבדי ולעשות דברים על דעת עצמי :\
מה גם שאני נתמך ע"י ביטוח לאומי, ואני מרגיש הרבה פעמים שאני לוקח את התרופות רק בשביל "לרצות" את המערכת ולקבל תמיכה, ואני מרגיש צביעות ורמאות עם עצמי :\ והרופא לא מעוניין כ"כ להבין את הסיבות הללו, ועדיין עומד על כך שאקח את התרופות..
בנוסף אני מטופל על בסיס שבועי בשיחות תרפיות דינאמיות
העניין הוא שאצלי נדמה כי התרופה משנה אותי, ז"א אם אני לא אקח את התרופה אני לא אחשוב או אעשה את אותם דברים כמו שאני עם התרופה.. וזה מפריע לי..
נראה שאני מנתח יותר דברים וחושב יותר...
השאלה שלי האם כל אלו תופעות לוואי של הורדת המינון שיחלפו עם הזמן (ואם כן תוך כמה זמן בערך?), או שאלו דברים שיישארו איתי?
תודה מראש ויום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי של תרופות והשפעתן.. - תגובה
ד``ר יעקב חרמון27/06/2016שלום לך
ככלל הייתי ממליץ שלא תחליט בעצמך על תרופות אלא הוועץ באיש מקוצ בענין.
ממש הוא יוכל לענות על השאלות ששאלת לאחר שיבדוק אותך.
לי כמובן אין דרך לענות ללא בדיקה.
אל תכשיל את עצמך ותרגיש טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה שם האיבחון הזה? רק לאחרונה שמתי לב אליופני27/06/2016
בת 31, עברתי איבחון בגיל 21 בערך.
כל הזמן הזה שהייתי בטיפולים התרכזו בדיכאון, מה שידעתי שיש לי זה- דיכאון, דיסתימיה, OCD, חרדה כללית וחרדה חברתית.
היום הצצתי באיבחון, ומשום מה אף פעם לא שמתי לב לזה, ואשמח לדעת מה זה אומר-
emotionally unstable personality disorder impulsive
מה זה? האם זו אישיות גבולית?
אשמח למענה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה שם האיבחון הזה? רק לאחרונה שמתי לב אליו - תגובה
ד``ר יעקב חרמון27/06/2016שלום לך
האבחנה שציינת הינה אבחנה בציר 2 דהיינו מבנה אישיותי ולא אבחנה בציר 1 כמו הOCD.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול תרופתי משולב לאוסידי כדי להגיע לאיזוןנועה26/06/2016
שלום, שמי נועה ואני מאובחנת באוסידי הפרעת קשב וריכוז ודיכאון עמיד שמלווה באי יציבות
אני כבר הרבה מאוד זמן מנסה יחד עם הרופא שלי להגיע לאיזון תרופתי אך ללא הצלחה. התרופה היחידה שעזרה לאוסידי הייתה פרוזאק אולם היא גרמה לי לעייפות כרונית ולישנוניות רבה. רציתי לדעת אם זה מומלץ לשלב את התרופה הזו עם תרופה מעוררת למשל וולבוטרין ואם זה יכול לעזור לי ומה התופעות לוואי אם בכלל הצפויות משילוב זה?
תודה רבה נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול תרופתי משולב לאוסידי כדי להגיע לאיזון - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016וולבוטרין מיועדת לדיכאון ועלולה תיאורטית להחמיר חרדה ואובססיות.
במצבים קשים של OCD
ראשית למקסם SSRI למינון מאקסימלי
לשקול תוספת נוגד פסיכוזה או מייצב מצב רוח
וכן חובה טיפול פסיכולוגי
CBT ואו היפנוזה רפואית ( מניסיון שלי יעיל)
( פרטים באתר שלי )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה זמן לחכות להשפעה של הויאפקסתמיר25/06/2016
דוקטור שלום,אני נוטל את הויאפקס שבועיים במינון 75מ"ג נוסף לכדור מירו,זיפרסה וקלונקס במינונים נמוכים.האם אחרי שבועיים אני יכול לראות שיפור מסויים ואם לא,כמה זמן לחכות ,אם אין השפעה לכדור עליי הייתי מעוניין להפסיק את השימוש בו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויפאקס זמן השפעה....
רונן26/06/2016צריך להמתין לפחות 4 שבועות עד להשפעה ותקח בחשבון שהרופא כנראה יעלה בהדרגה את המינון.צריך לדעת שויפאקס עובד על יותר ממנגנון אחד ולכן רק במינון גבוה יותר בערך מעל 200 מ"ג הוא עובד על הדופמין בנוסף לסרטונין ואולי שם הבעיה שלך .תהיה סובלני הכל יהיה בסדר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה זמן לחכות להשפעה של הויאפקס - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016יש לשקול לעלות מינון של הוויפאקס וכן מומלץ להוריד ולהפסיק קלונקס בהדרגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה גנטית להתאמת תרופה פסיכיאטריתסרג׳24/06/2016
שלום רב
הבדיקה קיימת כבר למעלה משנה בעולם ובארץ
מה היעילות שלה, האם היא הוכיחה את עצמה ? מישהו מהקוראים אולי ניסה אותה ?
אשמח גם לתשובה מרופא
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה גנטית להתאמת תרופה פסיכיאטרית - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016הבדיקה יעילה, אך צריך לזכור שהרבה מהמטופלים מגיעים לאחר כישלון ועמידות לתרופות. האיזון הנפשי לא כולל רק תרופות, אלא גם מרכיב נפשי וסביבתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים קיצוניים בהתנהגותו של בני וקושי להתמודד עם זהעדי23/06/2016
בני, בן 17, הוא מנהיג בכיתתו. הוא מקובל חברתית ותלמיד מצטיין. לאחרונה החל להוביל את החבר'ה שלו להתנהגויות על סף העבריינות: שתייה מרובה והתקוטטויות אלימות במיוחד. הוא התחצף בצורה קשה אל כמה מורים מקצועיים שהובילו מהלך של הרחקתו מבית ספר. המחנך הזמין אותו לשיחה יחד עימי. בני שתק רוב הזמן, היה לו מבט מהורהר ומכונס. הוא סיפר כמעט בדמעות שהוא מתגעגע מאוד לאביו שנשאר בחו"ל וניתק מגע עם המשפחה. אני סיפרתי שהחיים אתו בבית הפכו לגיהינום. הוא חסר סבלנות ומגיע אף לאלימות עם האח הצעיר ממנו. אני מודאגת מאד מפני שלפעמים אני רואה אותו מצייר ציורים עם סמלים קודרים המשלבים אלימות, כעס ועצב רב.
לטענת המנהל, אין לבית הספר כלים להתמודד איתו ויש להעביר אותו לבית ספר אחר. לדעתו מדובר במתבגר נורמלי שעשוי להתדרדר לעבריינות. היועצת רוצה להפנות אותו לפסיכיאטר והיא לא ממש מסבירה מדוע.
רציתי להבין למה היועצת רוצה להפנות לפסיכיאטר? מה היא איבחנה ועל איזה הפרעה נפשית היא חושבת?
בנוסף, איך עלי לטפל בו? למי לפנות?למה עלי לצפות מבחינת ההתנהגויות הצפויות ממנו?
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק24/06/2016שלום עדי.
אינני רופא, בנתיים אני סטודנט לפסיכולוגיה בראשית הדרך.
עדיף לשאול בפורום של ילדים ונוער.
בכל אופן, יש משהו שנראה לי חשוב לומר אותו:
ישנן סטיגמות חזקות לא רק על מטופלים אלא גם על מטפלים, וצריך לתת להן את המימדים הנכונים.
לי אישית היה סיפור שלצערי הרב מחזק את הסטיגמה. כשהייתי פחות או יותר בגיל הזה רציתי להתגייס לצבא, אבל אימא שלי לא רצתה. למעשה, הייתי זכאי לפטור ולו בגלל המצב המשפחתי (יתום מאב ואח אוטיסט). הצלחתי לעבור את כל מסלול המכשולים עד שברגע האחרון אימא שלי הצליחה לטרפד את הגיוס. היה צריך להעריך את הנכונות שלי לשרת למרות כל הקשיים, והדבר היה צריך לבוא לידי ביטוי במתן פטור בשל אי התאמה, אבל נתנו פטור על סעיף נפשי בצורה הכי בזוייה שיכולה להיות. אי אפשר לשכוח את היחס המזלזל מצד י"ור הוועדה הרפואית.
בן אדם כמוני שעבר חוייה כזו אמור לצאת סיינטולוג מושבע, וזה באמת מה שיצא ממני למשך כמה שנים. בסופו של דבר בשלב מאוחר יותר בחיים נזקקתי לתמיכה נפשית, וזכיתי להכיר פסיכיאטרית שאני גומר עליה את ההלל.
פסיכיאטר זה לא מפלצת, אלא רופא שתפקידו לעזור, והסנקציה של אישפוז כפוי (או כל סנקציה אחרת) אמורה להיות מופעלת רק כלפי מי שאינו משתף פעולה.
סביר להניח שמשהו קרה, ואם הילד יסכים לשתף פעולה על מנת לבחון את האפשרויות להתמודד בצורה נכונה עם הקשיים - יהיה אפשר לעלות על דרך המלך.
ועוד משהו חשוב: למי שחושש מתרופות, פסיכיאטריה זה לא רק תרופות!!!
ישנם הרבה מקרים שבהם פסיכיאטרים ממליצים על טיפולים פסיכולוגיים ללא טיפול תרופתי.
כל טוב ושבת שלום.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבעייה בחיים ולא יודע מה לעשות נמאס לי מהכל אני מרגיש גמורנאור23/06/2016
לא יודע מאיפה להתחיל אני ממלא בבעיות קושי להסתכל בעיניים וקושי להסתדר חברתית בכל מקום שאני נמצא ובעיה שממש מפריעה ומפטרים אותי על זה ובחיים לא הצלחתי לעבוד 3 יום ובכלל פעם הייתי אומר לעצמי שאני לא יכול לעבוד ולא עבדתי אבל מה שאני בא להגיד זה שאני כל הזמן מעופף לא מרוכז לא כאן וזה חזק מדי ובלי שליטה זה פשוט מטורף אני תקוע באותו רגע במקום וזה ממשיך כאילו חסר לי חמצן בראש ..אני בן 24 עוד לא אובחנתי בכלום וחבל שלא עשו לי אבחנה מגיל קטן להכל מהכל אולי אני צריך קצבה לא מצליח להתקיים ולא כלום ומה אני עושה אם הריחוף הזה תמיד? תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר
שמוליק24/06/2016שלום נאור.
אינני רופא.
נראה שהדבר הפשוט ביותר שצריך לעשות הוא לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר ולבדוק האם המצב שלך אכן מצדיק הגשת תביעה לקיצבת נכות. גם אם המסקנה תהיה שלילית - יהיה אפשר לבחון מהן הדרכים להתמודד עם הקשיים.
שיהיה כל טוב.
שבת שלום,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבעייה בחיים ולא יודע מה לעשות נמאס לי מהכל אני מרגיש גמור - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016הטיפול הכי טוב מבחינתי:
SSRI + היפנוטראפיה ( היפנוזה רפואית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס - העלאת המינון באופן עצמאילורה21/06/2016
שלום רב
בת 29 נוטלת מזה שנתיים וחצי ציפרלקס 10 מ"ג
לאחרונה התחלתי לחוש שוב חרדות ונפילות
האם יש אפשרות לעלות על דעת עצמי את המינון מ10 ל15 מ"ג
השאלה שלי האם ישנם תופעות לוואי לעלייה במינון
כי בתחילת דרכי עם הציפרלקס היו לי תופעות לוואי נוראיות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס מינון - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016ממליץ בדיקה ומעקב מסודר.
לא מומלץ לשנות מינון לבד ללא פיקוח רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון מריחואנה לאחר התקף פסיכוטימעיין20/06/2016
שלום,
חברה שלי חטפה התקף פסיכוטי לפני כ-10 שנים לאחר עישון מאסיבי של מריחואנה וחשיש. אחרי מספר חודשים בבית החולים, היא השתחררה ומספר חודשים אח"כ הפסיקה את התרופות. מאז ההתקף לא חזר. בשנה וחצי האחרונות היא סיפרה לי שמעשנת מריחואנה אחת לחודשיים, ושבמינון כזה היא אינה חוששת לבריאותה.
האם היא מסכנת את עצמה? האם היא פגיעה יותר פיסית לאחר שחוותה התקף פסיכוטי?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וודאי
יוני28/06/2016מי שעבר התקף פסיכוטי אסור לו לעשן גראס
זה ממש רעיל עבורו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעישון מריחואנה לאחר התקף פסיכוטי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016מומלץ לא להתקרב לסמים.
בהחלט יש רגישות יותר מאחרים, לאחר התקף פסיכוטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי בתחילת טיפול תרופתיירחית19/06/2016
שלום,
התחלתי טיפול תרופתי ממצב שהגוף היה נקי לגמרי מתרופות, אני כבר כמה ימים לוקחת ויאפקס 75 מ"ג, טופמקס 25 מ"ג, ואריפליי 2.5 מ"ג
וההרגשה מזעזעת - כאבי ראש, בחילות ויובש בפה כאילו איבדתי נוזלים. חולשה ועייפות קיצונית. אני גם מדוכאת מאוד. זה ממש בלתי נסבל. כמה זמן אני יכולה לצפות שזה יימשך?
כבר בשבוע הבא קיבלתי הוראה להעלות מינונים. יש הגיון בלחכות עם זה?
אודה מאוד לתשובתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי בתחילת טיפול תרופתי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016יש הגיון מסוים להמתין, אך מנגד, לא ברור מה הגורם, המצב הקליני הנוכחי, הכי נכון להתייעץ עם הרופא המטפל, לעדכן בתופעות לוואי ולשאול את דעתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריספרדל פגע בזיכרון בטווח הקצרלא ידועה19/06/2016
שלום קודם כל הקדמה-אני מאחלת לכל הפסיכאטרים לקחת את התרופות האנטי פסיכוטיות ולראות בעצמם את הנזקים שהם עושים,אני מאחלת לפסיכיאטרים ללכת לכלא כמו שמגיע להם.ועכשיו לנושא ריספרדל, הריספרדל פגע לי קצת בזיכרון בטווח הקצר והחליפו לי תרופה לאריפליי השאלה שלי האם גם הארפליי ומרכיביו הכימיים ידועים כפוגעים בזיכרון ? למשל ידוע שאם הריספרדל פוגע קשות בתפקוד המיני אז הארפליי יכול לגרום לאותו הדבר אך כעקרון לפי מרכיביו הכימיים של הארפליי הוא שונה מריספרדל בקטע המיני ולכן לא אמור לפגוע,אז עכשיו אני שואלת האם הארפליי אמור לפי מרכביו הכימיים לפגוע בזיכרון כמו הריספרדל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ידועה מאוד מוזרה
רונן19/06/2016אם את טוענת שהתרופות עושות לך נזק אז למה בעצם את לוקחת אותם? אם הרופאים הם רוצחים וצריכים ללכת לכלא ,אז למה את הולכת אליהם ופונה אליהם פה? את לא נמשכת לאף אחד ...השאלה האם את אוהבת את עצמך בכלל? אולי אני אוכל לעזור לך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שמוליק19/06/2016שלום רב.
ראשית, אכן ישנה בורות בכל הנושא של תופעות הלוואי של התרופות הפסיכיאטריות. אני יכול לומר את הדברים מנקודת מבט מאוד ייחודית. גם בתור אחד שלקח תרופות פסיכיאטריות במשך זמן רב וסבל מהן, וגם בתור סטודנט לפסיכולוגיה בהווה.
ישנה נטייה לומר על תופעות הלוואי שהן בהכרח תסמינים שליליים של המחלה. אין בכך וודאות. יכול להיות שבאמת מדובר בתסמינים של המחלה, כיוון שישנם חולים שאינם מטופלים תרופתית וסובלים מתופעות כאלו. אך גם אין וודאות שלא מדובר בתופעות לוואי. כאשר לא אומרים למטופלים את כל האמת - זה פוגע באמון של המטפל במטופל, והקללות שכתבת להם, מחזקות את ההשערה שלי...
באופן יותר ענייני, התרופות האנטי-פסיכוטיות של הדור הראשון התאפיינו בכך שהן "הפחיתו" דופמין לא רק במסלולים הרצויים, אלא גם במסלולים אחרים, והיו להם תופעות לוואי כגון דיסקינזיה מאוחרת, פרקינסון, וכיו"ב. התרופות של הדור השני וביניהם ריספרדל, אמורות להתמקד יותר במסלולים הרצויים.
אריפללי היא תרופה של הדור השלישי, ואמורה להיות טובה יותר, אך ראיתי שישנם מטופלים שמדווחים על תסמינים שמאפיינים את תופעות הלוואי של התרופות מהדור השני.
יתרה מזאת, על פי התיאוריה, התסמינים השליליים באים לידי ביטוי ב"מחסור" בדופמין במסלול אחר מהמסלול שבו יש "עודף" דופמין. מעניין מדוע אף אחד לא חשב שאולי הסיבה לכך היא התרופות עצמן שמטרתן "להפחית" דופמין, והן מפחיתות לא רק איפה שצריך?!
אין לי ספק, שהרופאים צריכים להיות מודעים לכך שהתסמינים השליליים יכולים להיות תופעות לוואי של התרופות, לומר למטופלים את כל האמת, ולהיות יותר רגישים לכך.
בנוסף לכך, אפשר להתגבר על ה"מחלה" גם בטיפולים פסיכולוגיים, כך שאין מקום לייאש מטופלים שהם יצטרכו את התרופות כל החיים.
הייתי מציע לך לנסות ללכת לרופא רגיש יותר שגם מאמין באפשרות של התמקדות חזקה יותר בטיפולים פסיכולוגיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריספרדל פגע בזיכרון בטווח הקצר - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור04/07/2016האריפלי יותר בטוח, כמעט אפס תופעות לוואי מיניות ומטאבוליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

