פורום פסיכיאטריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חולי דיסתימיה לשעבר בבקשה תעזרו לי אני מיואש כבר
    מיואש כבר
    29/06/2016

    היי אני בן 19 לפני 4-5 שנים התחלתי להבחין בתופעות שמפריעות לי באורח חיים תסמינים כמו : ירידה במצב רוח , חוסר תאבון , חוסר חשק מיני , רצון לישון כל הזמן , חוסר תקווה , לא הרגשתי מה זה אושר כבר כמה שנים .. זה היווה לי מכשול בעקבות זה לא סיימתי את הלימודים ושיחררו אותי מצה״ל , רק לפני כשלושה חודשים סיפרתי את זה פעם ראשונה לאמא שלי כי כבר לא יכלתי לשמור את זה לעצמי והייתי צריך מישהו שיעזור לי לצאת מזה , הלכתי לפסיכיאטר שאבחן אותי כחולה דיסתימיה והוא נתן לי מרשם לציפרלקס , אני משתמש בתרופה כבר חודשיים אין שיפור בכלל ואני מתחיל לאבד כל תקווה שאני ייצא מהמחלה הזאת אי פעם , הייתי שמח מאוד אם יש מישהו שייצא מזה אי פעם ויכול לספר לי איך הוא עשה זאת כי ממש אני מרגיש שאני מתחיל להשתגע ואני לא יכול להמשיך את החיים שלי ככה . תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולי דיסתימיה לשעבר בבקשה תעזרו לי אני מיואש כבר - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    29/06/2016

    שלום לך
    ליטול כדור ציפראלקס ולהמתין לישועות זה לא מספיק...
    תמשיך בטיפול כולל שיחות,החלפת תרופות או שילוב תרופתי עשויים לסייע..
    אל תכנע!
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן, מוכר לי כל מה שכתבת

    פני
    29/06/2016

    דיסתימיה היא אכזרית, היא יומיומית, היא מכרסמת... אבל היא ניתנת לטיפול.
    כדורים לסיוע יכולים להעלות את מצב הרוח שלך
    טיפול אצל פסיכולוג יתן לך את הכלים להתמודד עם ההפרעה.

    מניסיוני- קשה מאוד לעשות את זה לבד
    אדם חלש, שנפשו פגוע, שכלו משקר לו, לכן כמעט ואין לנו אפשרות לשכנע את עצמנו שאנחנו יכולים.
    אבל עם טיפול ראוי בהחלט אפשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לכך, כדאי לדבר עם פסיכיאטר לגב

    פני
    29/06/2016

    לגבי הציפרלקס, זה לא בהכרח עוזר לכל אדם.
    לי אישית זה לא עשה כלום ולאחר 3 חודשים נתנו לי בכלל ויפאקס שהוריד את הדיסתימיה מ100% ל 20%
    (אין לי אינטרס להמליץ על תרופה, את זה ידע רק פסיכיאטר)

    אבל אל תתייאש, אנחנו חייבים להמשיך כדי להחלים.
    לפעמים זה קשה ומייאש, אבל המלחמה עדיין נמשכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון פסיכיאטרי- איפה? כמה זה עולה?
    פני
    28/06/2016

    שלום

    רציתי לדעת איפה אני יכולה לעשות איבחון פסיכיאטרי.
    עשיתי איבחון לפני 10 שנים, דרך קופת חולים (האיבחון בוצע בגהה). ללא עלות.

    עכשיו אני לא יודעת לאן אני אמורה לפנות, איפה אני יכולה לקבל איבחון מדוייק וכמה זה אמור לעלות לי.
    אין לי יכולת לשלם יותר מידי כסף, אני משתכרת כנכה ולא עובדת.

    אני גרה במרכז

    אשמח למענה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לצורך מה?

    שמוליק
    28/06/2016

    שלום רב.

    איבחון פסיכיאטרי לא עושים סתם כך. צריכה להיות לכך מטרה, כגון: טיפולית, חוות דעת (למשל לצורך הוצאת רשיון נהיגה, או רשיון לנשיאת נשק), להגשת תביעה לקיבצת נכות, וכיו"ב.

    אם תפרטי בשביל מה את צריכה איבחון, יהיה אפשר לנסות לעזור.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, פירוט הסיבה:

    פני
    28/06/2016

    אף פעם לא התעסתי באיבחון עצמו, התיחסתי לדיכאון לחרדות והOCD.
    לא מזמן שמתי לב שיש לי גם אישיות גבולים שכתובה באיבחון, והדבר מאוד מבלבל אותי.
    לכן, אני רוצה חוות דעת נוספת, כדי לדעת איזה טיפול מדוייק לקבל, ומעבר לזה- להיות מודעת באופן מוחלט לבעיה האמיתית שלי.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמוליק, שאלה קטנה

    פני
    29/06/2016

    אני יודעת שאתה תופס פה מקום גדול וקשה להגיב לכולם..

    אז אקצר זאת לשאלה ישירה- האם מכון של פסיכיאטרים יכול להציע לי סוג של איבחון טוב?


    תודה
    ובכלל תודה לכל האנשים שאתה עוזר להם כאן, אתה מחייה את הפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדעתי, הטיפול חשוב יותר מהאיבחון

    שמוליק
    29/06/2016

    שלום.

    סביר להניח שמכון של פסיכיאטרים יוכל לתת איבחון, אבל כיוון שבסופו של דבר המטרה היא לדעת מהם הקשיים ולטפל בהם, אז טיב הטיפול חשוב יותר מהאיבחון.

    יש ב DSM ה-מ-ו-ן איבחונים, כך שאם תלכי ל-10 פסיכיאטרים שונים, תקבלי 10 איבחונים שונים, אם כי סביר להניח שיהיה דמיון רב בין האיבחונים השונים.

    הגורם החשוב בהצלחת הטיפול (שאינו מבוסס רק על תרופות) הוא הכימיה שיש עם המטפל.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרך קופת חולים

    שמוליק
    29/06/2016

    שלום רב.

    נראה שצריך לבקש הפנייה לפסיכיאטר מרופא המשפחה (יכול להיות שאפשר גם בלי; צריך לבדוק מהם הנהלים. ואם כבר יש לך רופא פסיכיאטר דרך הקופה, אז צריך לבדוק מהם הנהלים של בקשת חוות דעת נוספת.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון פסיכיאטרי- איפה? כמה זה עולה? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    ניתן לעשות בקופת חולים, מינמלי או באופן פרטי.
    אני שם דגש על אבחון , פגישה ראשונה שעה וחצי,
    יסודית, הכוללת התרשמות אבחנתית ובניית תוכנית טיפול אישית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ בעבודה ונטילת קלונקס...........
    מנשה
    27/06/2016

    שלום,
    לאחרונה קיבלתי קידום בעבודה.
    כתוצאה מכך אני שרוי כבר שבוע בסטרס מטורף ומחשבות טורדניות.
    קשה לי להירדם בלילה. אני נתקף התקפי חרדה אמיתיים.

    אני סובל מפחד קהל וממצבי עימות והייתי נוטל כדור קלונקס לפי הצורך (מקסימום אחת לשבוע 0.5 מ"ג, או פרולול 10 מ"ג).

    בימים האחרונים כדי להירדם אני מחלק כדור קלונקס לחצי ונוטל לפני השינה ובבוקר.
    הפחד הגדול של הוא מהתמכרות לכדור מאידך, אך עוד יותר מהסתגלות של הגוף לכדור והשפחה פוחתת.
    שאלותיי הן:
    1. האם ישנו כדור אחר המומלץ למצבי?
    2. תוך כמה זמן הגוף מפתח הסתגלות לכדור ומפסיק להשפיע?

    *חשוב לציין שטופלתי ב CBT ללא הצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CBT בולשיט אחד גדול וגנבת כסף

    רונן
    28/06/2016

    כל טיפולי הCBT הם בדיחה אחת גדולה!!!! כאשר המצב קיצוני וחמור שום טיפול רגשי לא עוזר!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ בעבודה ונטילת קלונקס........... - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    ממליץ לשקול טיפול בהיפנוזה רפואית, יש כדורים אחרים, ניתן להמליץ לאחר בדיקה יסודית.
    פרטים באתר שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה רק לד"ר חרמון! תנסה בבקשה להבין את השאלה ולענות.
    רונן
    27/06/2016

    ד"ר חרמון אני יודע שאתה רופא אמין ולכן אני שואל אותך... אפקסור במינון 225 מ"ג במשך שנתיים ורצון להפסיק ..מה סיכוי ההצלחה אם בכלל ? מה הסיכוי לחזרה של הסיפטומים? בסיס הבעיה היה חוסר שינה קיצוני שהוביל לדיכאון וחרדה. טיפול באסטו שעזר ולאחר מספר של חודשים של חזרה לשיגרה הופסק באופן עצמאי הטיפול . מאז נוסו מספר טיפולים בכדורים שונים שעזרו מעט ולאחר הפסקה נוספת בטיפול הגיעה נפילה חזקה שהעצימה את הדיכאון והחרדות . רק לאחר טיפול באפקסור עם עוד כדורים המצב התייצב . כאמור במשך שנתיים נלקח רק האפקסור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה בבקשהההההההההה

    רונן
    30/06/2016

    תשובה בבקשהההההה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי של תרופות והשפעתן..
    אנונימי
    27/06/2016

    שלום וברכה ובוקר טוב
    אני בן 28, נוטל 100 מג לוסטרל 100 מג למיקטל ו25 מג סרוקוואל לשינה
    לפני בערך כשבוע הורדתי מינון של למיקטל ולוסטרל מ-100 ל-50 מג
    מאז מרגיש שינויים בהרגשה, הרגש יותר חזק ועוצמתי, ז"א כאילו ההרגשה שהתרופות יותר "הכהו" לי את הרגש, מציפים אותי הרבה דברים לאחרונה (שדווקא אני מנסה להתמודד איתם ומולם), ואני כותב המון ושומע המון מוזיקה, ז"א מרגיש יותר את ה"כאב" ואת ההרגשה... אני לא יודע אם זה טוב או לא.. כאילו נדמה שהתרופות משנות את האישיות במידה מסוימת..
    אני מרגיש שאני פחות מרוכז בסביבה ובדברים ויותר מרוכז במחשבות שלי ובי, יותר רגיש לדברים, פחות סבלני אולי, קצת יותר טרוד..
    יש לי הרבה יותר חלומות שאני זוכר..
    השאלה היא האם אלו באמת השפעות התרופה, או שמא אלו השפעות פסיכולוגיות שמתלוות להחלטה עצמה להוריד את המינון, כי עשיתי זאת מבלי להיוועץ ברופא, הוא לא מעוניין כ"כ להקשיב לי כשאני אומר לו שאני רוצה לנסות להוריד את המינון, ואני מרגיש שאני לוקח אותן בסוג של "כפייה" ושיש איזו שהוא "קצר" עם הרופא המטפל, אז לצערי אני נאלץ לקחת את המושכות לידיים לבדי ולעשות דברים על דעת עצמי :\
    מה גם שאני נתמך ע"י ביטוח לאומי, ואני מרגיש הרבה פעמים שאני לוקח את התרופות רק בשביל "לרצות" את המערכת ולקבל תמיכה, ואני מרגיש צביעות ורמאות עם עצמי :\ והרופא לא מעוניין כ"כ להבין את הסיבות הללו, ועדיין עומד על כך שאקח את התרופות..
    בנוסף אני מטופל על בסיס שבועי בשיחות תרפיות דינאמיות
    העניין הוא שאצלי נדמה כי התרופה משנה אותי, ז"א אם אני לא אקח את התרופה אני לא אחשוב או אעשה את אותם דברים כמו שאני עם התרופה.. וזה מפריע לי..
    נראה שאני מנתח יותר דברים וחושב יותר...

    השאלה שלי האם כל אלו תופעות לוואי של הורדת המינון שיחלפו עם הזמן (ואם כן תוך כמה זמן בערך?), או שאלו דברים שיישארו איתי?

    תודה מראש ויום נעים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי של תרופות והשפעתן.. - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    27/06/2016

    שלום לך
    ככלל הייתי ממליץ שלא תחליט בעצמך על תרופות אלא הוועץ באיש מקוצ בענין.
    ממש הוא יוכל לענות על השאלות ששאלת לאחר שיבדוק אותך.
    לי כמובן אין דרך לענות ללא בדיקה.
    אל תכשיל את עצמך ותרגיש טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה שם האיבחון הזה? רק לאחרונה שמתי לב אליו
    פני
    27/06/2016

    בת 31, עברתי איבחון בגיל 21 בערך.

    כל הזמן הזה שהייתי בטיפולים התרכזו בדיכאון, מה שידעתי שיש לי זה- דיכאון, דיסתימיה, OCD, חרדה כללית וחרדה חברתית.

    היום הצצתי באיבחון, ומשום מה אף פעם לא שמתי לב לזה, ואשמח לדעת מה זה אומר-

    emotionally unstable personality disorder impulsive



    מה זה? האם זו אישיות גבולית?

    אשמח למענה

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה שם האיבחון הזה? רק לאחרונה שמתי לב אליו - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    27/06/2016

    שלום לך
    האבחנה שציינת הינה אבחנה בציר 2 דהיינו מבנה אישיותי ולא אבחנה בציר 1 כמו הOCD.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול תרופתי משולב לאוסידי כדי להגיע לאיזון
    נועה
    26/06/2016

    שלום, שמי נועה ואני מאובחנת באוסידי הפרעת קשב וריכוז ודיכאון עמיד שמלווה באי יציבות
    אני כבר הרבה מאוד זמן מנסה יחד עם הרופא שלי להגיע לאיזון תרופתי אך ללא הצלחה. התרופה היחידה שעזרה לאוסידי הייתה פרוזאק אולם היא גרמה לי לעייפות כרונית ולישנוניות רבה. רציתי לדעת אם זה מומלץ לשלב את התרופה הזו עם תרופה מעוררת למשל וולבוטרין ואם זה יכול לעזור לי ומה התופעות לוואי אם בכלל הצפויות משילוב זה?
    תודה רבה נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול תרופתי משולב לאוסידי כדי להגיע לאיזון - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    וולבוטרין מיועדת לדיכאון ועלולה תיאורטית להחמיר חרדה ואובססיות.
    במצבים קשים של OCD
    ראשית למקסם SSRI למינון מאקסימלי
    לשקול תוספת נוגד פסיכוזה או מייצב מצב רוח
    וכן חובה טיפול פסיכולוגי
    CBT ואו היפנוזה רפואית ( מניסיון שלי יעיל)
    ( פרטים באתר שלי )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה זמן לחכות להשפעה של הויאפקס
    תמיר
    25/06/2016

    דוקטור שלום,אני נוטל את הויאפקס שבועיים במינון 75מ"ג נוסף לכדור מירו,זיפרסה וקלונקס במינונים נמוכים.האם אחרי שבועיים אני יכול לראות שיפור מסויים ואם לא,כמה זמן לחכות ,אם אין השפעה לכדור עליי הייתי מעוניין להפסיק את השימוש בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפאקס זמן השפעה....

    רונן
    26/06/2016

    צריך להמתין לפחות 4 שבועות עד להשפעה ותקח בחשבון שהרופא כנראה יעלה בהדרגה את המינון.צריך לדעת שויפאקס עובד על יותר ממנגנון אחד ולכן רק במינון גבוה יותר בערך מעל 200 מ"ג הוא עובד על הדופמין בנוסף לסרטונין ואולי שם הבעיה שלך .תהיה סובלני הכל יהיה בסדר!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה זמן לחכות להשפעה של הויאפקס - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    יש לשקול לעלות מינון של הוויפאקס וכן מומלץ להוריד ולהפסיק קלונקס בהדרגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה גנטית להתאמת תרופה פסיכיאטרית
    סרג׳
    24/06/2016

    שלום רב
    הבדיקה קיימת כבר למעלה משנה בעולם ובארץ
    מה היעילות שלה, האם היא הוכיחה את עצמה ? מישהו מהקוראים אולי ניסה אותה ?
    אשמח גם לתשובה מרופא
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה גנטית להתאמת תרופה פסיכיאטרית - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    הבדיקה יעילה, אך צריך לזכור שהרבה מהמטופלים מגיעים לאחר כישלון ועמידות לתרופות. האיזון הנפשי לא כולל רק תרופות, אלא גם מרכיב נפשי וסביבתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים קיצוניים בהתנהגותו של בני וקושי להתמודד עם זה
    עדי
    23/06/2016

    בני, בן 17, הוא מנהיג בכיתתו. הוא מקובל חברתית ותלמיד מצטיין. לאחרונה החל להוביל את החבר'ה שלו להתנהגויות על סף העבריינות: שתייה מרובה והתקוטטויות אלימות במיוחד. הוא התחצף בצורה קשה אל כמה מורים מקצועיים שהובילו מהלך של הרחקתו מבית ספר. המחנך הזמין אותו לשיחה יחד עימי. בני שתק רוב הזמן, היה לו מבט מהורהר ומכונס. הוא סיפר כמעט בדמעות שהוא מתגעגע מאוד לאביו שנשאר בחו"ל וניתק מגע עם המשפחה. אני סיפרתי שהחיים אתו בבית הפכו לגיהינום. הוא חסר סבלנות ומגיע אף לאלימות עם האח הצעיר ממנו. אני מודאגת מאד מפני שלפעמים אני רואה אותו מצייר ציורים עם סמלים קודרים המשלבים אלימות, כעס ועצב רב.
    לטענת המנהל, אין לבית הספר כלים להתמודד איתו ויש להעביר אותו לבית ספר אחר. לדעתו מדובר במתבגר נורמלי שעשוי להתדרדר לעבריינות. היועצת רוצה להפנות אותו לפסיכיאטר והיא לא ממש מסבירה מדוע.
    רציתי להבין למה היועצת רוצה להפנות לפסיכיאטר? מה היא איבחנה ועל איזה הפרעה נפשית היא חושבת?
    בנוסף, איך עלי לטפל בו? למי לפנות?למה עלי לצפות מבחינת ההתנהגויות הצפויות ממנו?
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    24/06/2016

    שלום עדי.

    אינני רופא, בנתיים אני סטודנט לפסיכולוגיה בראשית הדרך.

    עדיף לשאול בפורום של ילדים ונוער.

    בכל אופן, יש משהו שנראה לי חשוב לומר אותו:

    ישנן סטיגמות חזקות לא רק על מטופלים אלא גם על מטפלים, וצריך לתת להן את המימדים הנכונים.

    לי אישית היה סיפור שלצערי הרב מחזק את הסטיגמה. כשהייתי פחות או יותר בגיל הזה רציתי להתגייס לצבא, אבל אימא שלי לא רצתה. למעשה, הייתי זכאי לפטור ולו בגלל המצב המשפחתי (יתום מאב ואח אוטיסט). הצלחתי לעבור את כל מסלול המכשולים עד שברגע האחרון אימא שלי הצליחה לטרפד את הגיוס. היה צריך להעריך את הנכונות שלי לשרת למרות כל הקשיים, והדבר היה צריך לבוא לידי ביטוי במתן פטור בשל אי התאמה, אבל נתנו פטור על סעיף נפשי בצורה הכי בזוייה שיכולה להיות. אי אפשר לשכוח את היחס המזלזל מצד י"ור הוועדה הרפואית.

    בן אדם כמוני שעבר חוייה כזו אמור לצאת סיינטולוג מושבע, וזה באמת מה שיצא ממני למשך כמה שנים. בסופו של דבר בשלב מאוחר יותר בחיים נזקקתי לתמיכה נפשית, וזכיתי להכיר פסיכיאטרית שאני גומר עליה את ההלל.

    פסיכיאטר זה לא מפלצת, אלא רופא שתפקידו לעזור, והסנקציה של אישפוז כפוי (או כל סנקציה אחרת) אמורה להיות מופעלת רק כלפי מי שאינו משתף פעולה.

    סביר להניח שמשהו קרה, ואם הילד יסכים לשתף פעולה על מנת לבחון את האפשרויות להתמודד בצורה נכונה עם הקשיים - יהיה אפשר לעלות על דרך המלך.

    ועוד משהו חשוב: למי שחושש מתרופות, פסיכיאטריה זה לא רק תרופות!!!
    ישנם הרבה מקרים שבהם פסיכיאטרים ממליצים על טיפולים פסיכולוגיים ללא טיפול תרופתי.

    כל טוב ושבת שלום.
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבעייה בחיים ולא יודע מה לעשות נמאס לי מהכל אני מרגיש גמור
    נאור
    23/06/2016

    לא יודע מאיפה להתחיל אני ממלא בבעיות קושי להסתכל בעיניים וקושי להסתדר חברתית בכל מקום שאני נמצא ובעיה שממש מפריעה ומפטרים אותי על זה ובחיים לא הצלחתי לעבוד 3 יום ובכלל פעם הייתי אומר לעצמי שאני לא יכול לעבוד ולא עבדתי אבל מה שאני בא להגיד זה שאני כל הזמן מעופף לא מרוכז לא כאן וזה חזק מדי ובלי שליטה זה פשוט מטורף אני תקוע באותו רגע במקום וזה ממשיך כאילו חסר לי חמצן בראש ..אני בן 24 עוד לא אובחנתי בכלום וחבל שלא עשו לי אבחנה מגיל קטן להכל מהכל אולי אני צריך קצבה לא מצליח להתקיים ולא כלום ומה אני עושה אם הריחוף הזה תמיד? תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר

    שמוליק
    24/06/2016

    שלום נאור.

    אינני רופא.

    נראה שהדבר הפשוט ביותר שצריך לעשות הוא לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר ולבדוק האם המצב שלך אכן מצדיק הגשת תביעה לקיצבת נכות. גם אם המסקנה תהיה שלילית - יהיה אפשר לבחון מהן הדרכים להתמודד עם הקשיים.

    שיהיה כל טוב.

    שבת שלום,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבעייה בחיים ולא יודע מה לעשות נמאס לי מהכל אני מרגיש גמור - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    הטיפול הכי טוב מבחינתי:
    SSRI + היפנוטראפיה ( היפנוזה רפואית)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס - העלאת המינון באופן עצמאי
    לורה
    21/06/2016

    שלום רב
    בת 29 נוטלת מזה שנתיים וחצי ציפרלקס 10 מ"ג
    לאחרונה התחלתי לחוש שוב חרדות ונפילות
    האם יש אפשרות לעלות על דעת עצמי את המינון מ10 ל15 מ"ג
    השאלה שלי האם ישנם תופעות לוואי לעלייה במינון
    כי בתחילת דרכי עם הציפרלקס היו לי תופעות לוואי נוראיות

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס מינון - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    ממליץ בדיקה ומעקב מסודר.
    לא מומלץ לשנות מינון לבד ללא פיקוח רופא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון מריחואנה לאחר התקף פסיכוטי
    מעיין
    20/06/2016

    שלום,

    חברה שלי חטפה התקף פסיכוטי לפני כ-10 שנים לאחר עישון מאסיבי של מריחואנה וחשיש. אחרי מספר חודשים בבית החולים, היא השתחררה ומספר חודשים אח"כ הפסיקה את התרופות. מאז ההתקף לא חזר. בשנה וחצי האחרונות היא סיפרה לי שמעשנת מריחואנה אחת לחודשיים, ושבמינון כזה היא אינה חוששת לבריאותה.

    האם היא מסכנת את עצמה? האם היא פגיעה יותר פיסית לאחר שחוותה התקף פסיכוטי?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וודאי

    יוני
    28/06/2016

    מי שעבר התקף פסיכוטי אסור לו לעשן גראס
    זה ממש רעיל עבורו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון מריחואנה לאחר התקף פסיכוטי - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    מומלץ לא להתקרב לסמים.
    בהחלט יש רגישות יותר מאחרים, לאחר התקף פסיכוטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי בתחילת טיפול תרופתי
    ירחית
    19/06/2016

    שלום,

    התחלתי טיפול תרופתי ממצב שהגוף היה נקי לגמרי מתרופות, אני כבר כמה ימים לוקחת ויאפקס 75 מ"ג, טופמקס 25 מ"ג, ואריפליי 2.5 מ"ג
    וההרגשה מזעזעת - כאבי ראש, בחילות ויובש בפה כאילו איבדתי נוזלים. חולשה ועייפות קיצונית. אני גם מדוכאת מאוד. זה ממש בלתי נסבל. כמה זמן אני יכולה לצפות שזה יימשך?
    כבר בשבוע הבא קיבלתי הוראה להעלות מינונים. יש הגיון בלחכות עם זה?

    אודה מאוד לתשובתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי בתחילת טיפול תרופתי - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    יש הגיון מסוים להמתין, אך מנגד, לא ברור מה הגורם, המצב הקליני הנוכחי, הכי נכון להתייעץ עם הרופא המטפל, לעדכן בתופעות לוואי ולשאול את דעתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריספרדל פגע בזיכרון בטווח הקצר
    לא ידועה
    19/06/2016

    שלום קודם כל הקדמה-אני מאחלת לכל הפסיכאטרים לקחת את התרופות האנטי פסיכוטיות ולראות בעצמם את הנזקים שהם עושים,אני מאחלת לפסיכיאטרים ללכת לכלא כמו שמגיע להם.ועכשיו לנושא ריספרדל, הריספרדל פגע לי קצת בזיכרון בטווח הקצר והחליפו לי תרופה לאריפליי השאלה שלי האם גם הארפליי ומרכיביו הכימיים ידועים כפוגעים בזיכרון ? למשל ידוע שאם הריספרדל פוגע קשות בתפקוד המיני אז הארפליי יכול לגרום לאותו הדבר אך כעקרון לפי מרכיביו הכימיים של הארפליי הוא שונה מריספרדל בקטע המיני ולכן לא אמור לפגוע,אז עכשיו אני שואלת האם הארפליי אמור לפי מרכביו הכימיים לפגוע בזיכרון כמו הריספרדל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ידועה מאוד מוזרה

    רונן
    19/06/2016

    אם את טוענת שהתרופות עושות לך נזק אז למה בעצם את לוקחת אותם? אם הרופאים הם רוצחים וצריכים ללכת לכלא ,אז למה את הולכת אליהם ופונה אליהם פה? את לא נמשכת לאף אחד ...השאלה האם את אוהבת את עצמך בכלל? אולי אני אוכל לעזור לך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    19/06/2016

    שלום רב.

    ראשית, אכן ישנה בורות בכל הנושא של תופעות הלוואי של התרופות הפסיכיאטריות. אני יכול לומר את הדברים מנקודת מבט מאוד ייחודית. גם בתור אחד שלקח תרופות פסיכיאטריות במשך זמן רב וסבל מהן, וגם בתור סטודנט לפסיכולוגיה בהווה.

    ישנה נטייה לומר על תופעות הלוואי שהן בהכרח תסמינים שליליים של המחלה. אין בכך וודאות. יכול להיות שבאמת מדובר בתסמינים של המחלה, כיוון שישנם חולים שאינם מטופלים תרופתית וסובלים מתופעות כאלו. אך גם אין וודאות שלא מדובר בתופעות לוואי. כאשר לא אומרים למטופלים את כל האמת - זה פוגע באמון של המטפל במטופל, והקללות שכתבת להם, מחזקות את ההשערה שלי...

    באופן יותר ענייני, התרופות האנטי-פסיכוטיות של הדור הראשון התאפיינו בכך שהן "הפחיתו" דופמין לא רק במסלולים הרצויים, אלא גם במסלולים אחרים, והיו להם תופעות לוואי כגון דיסקינזיה מאוחרת, פרקינסון, וכיו"ב. התרופות של הדור השני וביניהם ריספרדל, אמורות להתמקד יותר במסלולים הרצויים.

    אריפללי היא תרופה של הדור השלישי, ואמורה להיות טובה יותר, אך ראיתי שישנם מטופלים שמדווחים על תסמינים שמאפיינים את תופעות הלוואי של התרופות מהדור השני.

    יתרה מזאת, על פי התיאוריה, התסמינים השליליים באים לידי ביטוי ב"מחסור" בדופמין במסלול אחר מהמסלול שבו יש "עודף" דופמין. מעניין מדוע אף אחד לא חשב שאולי הסיבה לכך היא התרופות עצמן שמטרתן "להפחית" דופמין, והן מפחיתות לא רק איפה שצריך?!

    אין לי ספק, שהרופאים צריכים להיות מודעים לכך שהתסמינים השליליים יכולים להיות תופעות לוואי של התרופות, לומר למטופלים את כל האמת, ולהיות יותר רגישים לכך.

    בנוסף לכך, אפשר להתגבר על ה"מחלה" גם בטיפולים פסיכולוגיים, כך שאין מקום לייאש מטופלים שהם יצטרכו את התרופות כל החיים.

    הייתי מציע לך לנסות ללכת לרופא רגיש יותר שגם מאמין באפשרות של התמקדות חזקה יותר בטיפולים פסיכולוגיים.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריספרדל פגע בזיכרון בטווח הקצר - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/07/2016

    האריפלי יותר בטוח, כמעט אפס תופעות לוואי מיניות ומטאבוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום