פורום פסיכיאטריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה דחופה לגבי הערכת אישיות לפני גירושין
    דודה
    05/05/2016

    אני כותבת בשמה של מישהי אחרת...:

    אני נשואה שנים רבות לאדם שההתנהגות שלו מתאימה מאד למאפייני אישיות של פסיכופת - מה שרק לאחרונה התברר לי.

    כעת אני בהליכי גירושין, ורציתי לברר, כיצד ניתן לבדוק / לאבחן אותו ככזה, כדי שיהיה לי הוכחה קבילה בבית הדין , לגבי הסכנה הטמונה לילדיי, ממנו (חלק מסרטי הפורנו שהחביא , גיליתי, על מצב בו, אבא ובת מקיימים אקט מיני.... וברור לי שפנטזיה בכיוון זה , יכולה ח''ו להוביל למעשה, ואני חוששת לבנותיי.)

    כמו כן יש לי בן, כיום בן 15, שגם הוא מגלה התנהגויות עם מאפיינים אלו. זה התחיל עוד בעבר.... (שוב, אז לא ידעתי שמדובר בהפרעת אישיות) אך נכון להיום, מעייני נתונים בעיקר לשלומו של בני, ורצון להציל אותו - עד כמה שניתן ....

    אם כן שאלתי היא:

    1) מהם הדרכים בהם עליי לנקוט בשביל לאבחן את בני ולעזור לו לצאת מהמצב הזה?

    2) מהם הדרכים בהם עליי לנקוט כדי להוכיח שבעלי הוא כזה? - או במילים אחרות, איך אוכל להביא לכך שהוא יעבור את האבחון, מבלי שהוא "יזייף" את התוצאות.

    תודה רבה על תשובה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי השאלות אינן במקום הנכון

    שמוליק
    05/05/2016

    שלום רב.

    השאלה הראשונה, מדברת על נער בן 15, ולכן המקום הנכון לשאול שאלה לגביו היא בפורום המיועד לילדים ונוער. כיוון שבכל זאת השאלה נשאלה, אז אגיד שכיוון שמדובר בנער בן 15, צריך קודם כל שהוא יראה בכך בעייה הדורשת טיפול; יהיה קשה מאוד לטפל בבעייה נגד רצונו.

    השאלה השנייה היא שאלה שהיא יותר משפטית מאשר פסיכיאטרית. שאלת משמורת הילדים היא שאלה משפטית ושפיותו של בן הזוג היא אך רק פרמטר אחד בשיקול הדעת הנתון לבית המשפט לגבי משמורת הילדים. ישנם מקרים שבהם המשמורת נתונה לאם מבלי שבית המשפט משתכנע שיש לאב אי אלו בעיות פסיכיאטריות כלל.

    מטרת הראיות מבחינתך צריכה להראות שבן הזוג אינו יכול לקבל את משמורת הילדים (מה גם שבדרך כלל המשמורת ניתנת בידי האם במקרה של גירושין), ואין שום חשיבות להוכיח קיומה של בעייה פסיכיאטרית כלשהיא.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה לגבי הערכת אישיות לפני גירושין - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    26/05/2016

    הדרך היחידה לשתף עו'ד בנדון
    ולדרוש בדיקת מסוגלות הורית והערכה נפשית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה - מבקש טיפול מיידי
    רן
    03/05/2016

    שלום, יש לי עבר פסיכיאטרי עשיר, הפרעה בי פולארית ועוד כל מיני דברים בעבר, טופלתי כבר במלא כדורים וכיום ליתיום 1200 וולבורטין 30 וסרקוואל 100, בעבר היו גם קסנקס, ציפרלקס, מירו, רסיטל זיפרקסה ועוד.... אני מצליח לחיות ולהתמודד עם הכל בעזרת עבודה קשה בלבד ואי וויתור עצמי. יש דבר אחד שלא התגברתי עליו וזה התקפי החרדה, התקפים קשים מלווים בזיעה קרה בפנים ותחושת סחרחורת וערפל, משהו שאיני יכול להסתיר כשקורה בציבורי, טיפלתי במשך שנה בעזרת cbt והייתה הצלחה גדולה כמו לעשות המון דברים ללא אהובי הקלונקס וגם לצאת מהבית בלעדיו. בחודשים האחרונים ההתקפים חזרו וכמובן שהפחד מהן גבר וכל המעגל הזה, לאחר כל הנסיונות אני מודה שכבר אין לי כוחות נפשיים לטפל יותר חוץ מאשר כדור, גם הבי פולאר שתופס את כל חיי ואין לי כוחות נפשיים להתקפים האלו - האם יש כדור ספציפי שאפשר להוסיף לליתיום ולוולבורטין ולסרקוואל 100 שאני לוקח שיתקוף את הזוועה הזו כי כל מה שאני לוקח לא עוזר.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה - מבקש טיפול מיידי - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    יש צורך בבדיקה מסודרת, הערכה ובניית תוכנית טיפול מקצועית.
    על פי התיאור הנ״ל
    יש לישקול להפסיק וולבוטרין בנדרגה ולעלות סרווקאל xr..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן זוג החולה בחרדה חברתית
    אורלי
    02/05/2016

    שלום רב
    הכרתי בחור שאני יוצאת איתו 5 חודשים .לאחרונה גילית שהוא נוטל כדור בשם סירנה 100 מ"ג ביום. הוא סיפר לי שבעבר התה לו טראומה ואז לקחו אותו לפסיכיאטר ומאז נוטל את הכדור על בסיס יום יומי. יש לציין שהוא שירות בצה"ל ואובחן במחלת חרדה חברתית.
    שאלתי היא גם לחברי הפורום.. מהם תופעות הלוואי העתידיות עם זוגיות זו..?
    מהן התגובות הקיצוניות העתידיות? מתי המחלה תתפרץ ואיך? איך ישפיע עליי בתור זוגתו. אני אם חד הורית ומגדלת ילדה קטנה.. מעט חוששת להתמסד לאדם עם בעיות נפשיות.. מעולם לא נתקלתי בזה בעבר ורוצה להבין איך זה ישפיע לי על העתיד איתו.. האם זה יהיה גדול עליי..
    אודה מאוד לכל תגובה כאן.
    מקווה לקבל תשובה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן זוג החולה בחרדה חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות נפשיות. לא תמיד מה שחושבים

    12345
    02/05/2016

    בעיות נפשיות אינן כתובות על המצח ובנוסף הציבור לא יודע דבר עליהן.הציבור רק נוטה לחשוש כאשר הוא שומע מילה זו וחושב ישר שמדובר במשוגעים בסרטים שהם חסרי רגשות ורוצחים מסוכנים,אבל במציאות אלה יכולים להיות אנשים חכמים ורגישים שכאשר הם לוקחים את התרופה נעלמת הבעיה והם מתפקדים כרגיל ,לדוגמה פרנואיד שלוקח תרופות ובעזרת התרופות הפרנויה שלו נעלמת בצורה מוחלטת כפי שקשב וריכוז (שזו גם הפרעה נפשית שכתובה בספר האבחונים הפסיכאטרים)נעלמת כאשר לוקחים את תרופת הפלא ריטלין.כאשר הפרנואיד תחת השפעת התרופה הוא לא פרנואיד אלא אדם רגיל מהשורה. ואגב אלא שלוקחים את הכדורים הם לא הבעיה אלא אלה שלא לוקחים את הכדורים כאשר כן יש להם בעיה. אגב הפרעות נפשיות רובם דווקא לא מסוכנים יש כאלה עם חרדה ויש כאלה עם אמונות תפלות מוגזמות- OCD זה נקרא שזה גם נחשב לבעיה נפשית ויש רק אחוז אחד מהאוכלוסייה שסובל מהפרעה נפשית מסוימת שהיא באמת מסוכנת וזו רק סוג אחד של מחלה נפשית מכל המחלות. אז תכנית רוב האנשים עם ההפרעות הם דווקא נורמליים משחושבים. וזה רק אחוז קטן באוכלוסייה שמבין את זה ובקיא בנושא. אני אישית מכירה ובקיאה בנושא של מחלות נפש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבחון את העניין מול המטפל שלו

    שמוליק
    02/05/2016

    שלום אורלי.

    הייתי אמור להיות לגמרי בעד להמשיך את הקשר, לו האינדיקציה הייתה השוואה אליי.

    לי יש עבר פסיכיאטרי הרבה יותר מעניין, הכולל ארבעה אישפוזים וחוץ מהאחרון - כולם היו במצב פסיכוטי חריף.

    למרות הכל, אני במצב טוב מאוד. אני עובד כיום כמהנדס תוכנה, והמשכורת שלי כבר מזמן עברה את הסף שבו עוד מקבלים קיצבת נכות.

    יתרה מזאת, אנשים שעברו התמודדות הם אנשים הרבה יותר חזקים וחסונים.
    אני משתדל כאן בפורום לעודד אנשים להתמודד עם קשיים נפשיים, ולפני כשנתיים ד"ר דוידאור גילה את דעתו שהוא מאמין שאני יכול להיות מטפל טוב, ואכן, היו לדברים האלה השפעה והתחלתי ללמוד פסיכולוגיה.

    מאידך, לא תמיד זה ככה; ישנם אנשים שעברו דברים כאלה, ולא הצליחו להתמודד יפה, והקשיים הכריעו אותם.

    לדעתי, הדבר הטוב ביותר הוא לבקש מידע מהמטפל שלו. אני מאמין שבנסיבות העניין - זו זכותך המלאה.

    כל טוב ושיהיה בהצלחה רבה.

    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בשבילך

    רן
    03/05/2016

    היי, קודם כל את צריכה להיות אסירת תודה על הכנות שלו, אני סובל מבעיות נפשיות חמורות הרבה יותר ואיני מסוגל לספר את זה במערכת יחסים חוץ מאחת בעבר. שנית אין היום מישהו שלא סובל מחרדה או בעייה נפשית כלשהית ההבדל רק אם מאובחנים או לא (לדעתי) חרדה חברתית מנסיוני כי גם לא יש יכולה להיות לו הרבה יותר קלה בעזרת התמיכה וההבנה שלך וקריאה והבנת הנושא (הלא כזה מפלצתי) מאשר שהוא בטוח מרגיש את החששות שלך וזה עלות לערער אותו יותר ואולי גם לא להאמין אם שמרת את העניין בסוד או שחלקת אם משפחתך ואז זה הופך אותו לעוד יותר "נוראי". התרחיש השני יכול להתבטא בכך שפחות יבוא לו להימצא באירועים המוניים או במקומות אם אנשים שהוא אינו מרגיש בנוח איתם ואין לזה חוקים למה עם אלו כן ועם אלו לא, ככה מרגישים בחרדה, זה לא תמיד הכי נעים אבל אם חושבים על זה לפעמים זה פותר אתכם מאירוע שלא בא לכם ללכת ומצ'ק מתנה מיותר, רק צריך להמציא תירוץ קבוע. אם אני מוציא את עצמי מעצמי לא הייתי מפחד בגלל חרדה חברתית להתמסד בקשר, להיפף אם אני אוהב את האדם אז יש המון דברים של יחד שנהנים לעשות ולא צריך תמיד המולה, כשיהיו ילדים זה יתחלף בחרדה כלכלית :) אם את באמת רוצה שהוא יטפל בזה תקראי ותמליצי לו על שיטת cbt - אני טיפלתי בזה בחרדה וזה עוזר עד מעלים רק מצריך עבודה קשה והתמדה תמידית אבל שווה. מאחל לך מעל הלב שבעולם המחלתי של היום שרק חרדה חברתית תהיה הצרות שלכם! מקווה שעזרתי ואני והחרדה שלי הולכים לישון! לילה טוב :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחים אשמח לקבל את תגובתכם והמצלתכ

    אורלי
    05/05/2016

    תודה רבה לעונים/ות מעריכנ מאוד את הכנות..

    אשמח לקבל תגובות נוספות בעיקר של המומחים בפורום וגם של חברי פורום נוספים שיש להם סיפורים דומים. כמו כן אשמח לקבל דוגמאות...

    עדיין מאוד מתלבטת להתמסד אליו.. למרות שמדובר בבחור עם לב גדול אחד כזה שלא פוגשים כל יום...


    שוב..תודה מכל הלב..!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומחי הפורום אני עדיין ממתינה לתשוב

    אורלי
    08/05/2016

    זאת הפעם השלישית שאני מבקשת את עזרתכם..

    אודה לעצתכם..



    שוב ,תודה מראש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מהקשיים והסבל שיהיו בעת גמילה מהויפאקס
    נורית
    02/05/2016

    שלום אני הייתי באשפוז בנס ציונה בגלל חרדה בעוצמות גבוהות ודכאון , שם החליטו לתת לי ויפאקס 225 מ"ג כששוחררתי משם, נחשפתי למידע אודות הבל הרב הנגרם במהלך תהליך הגמילה מהתרופה, מאז אני נמצאת בחרדה קטסטרופלית ולא מצליחה להרגע כבר יותר משבוע בגלל ההפחדים שלי ממה עלול לקרות לי אם וכאשר אצטרך להגמל מהתרופה. אודה לכם אם תוכלו לתת לי מידע מרגיע ולומר לי שאפשר לעבור תהליך גמילה מויפאקס בלי לסבול מתופעות לוואי נוראיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מי אמר שחייבים להפסיק?

    שמוליק
    02/05/2016

    שלום נורית.

    אינני רופא.

    נראה לי יותר מדיי ברור שבנסיבות שלך, יש מקום לשקול את האפשרות להישאר עם התרופה. יכול להיות שהנזקים מתופעות הלוואי אינם שווים בנזק של החרדות שיש לך מהפסקת התרופה.

    כדאי לבדוק את העניין עם הרופא המטפל.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממש לא לחזור לסם טעות שלקחת מההתחלה

    232323
    02/05/2016

    אם את לא רוצה לקחת את התרופות מגיל צעיר לכל החיים ואז בגיל ארבעים להיות כמו זקנה בת 60 שלא זוכרת כלום בגלל שהסמים המסוכנים האלה דפקו לך את המוח אל תחזרי לכדורים ותנסי כמה שיותר לחיות בלעדיהם ואם יש משבר לפתור אותי באמצעות טיפול פסיכולוגי ולא תרופתי. אני ילדה בת 19 ובגלל התרופות האלה הסוכר שלי בדם עלה , כי הכדורים שאני לוקחת יכולים לגרום לסכרת, אל תקחי את הכדורים שוב. אני מאוד רוצה להפסיק את התרופות אבל אני רוצה לראות אדם אחד שלקח תרופות ובאמת לא חזר לזה יותר . בקיצור יכול מאוד להיות שהרמאות היא לא רק בכך שקוראים לסמים ממכרים תרופות אלא גם בכך שנותנים אשליה שאפשר להפסיק לכל החיים. אני רוצה לראות אדם שהפסיק שיגיב פה ועכשיו. כי התרופות האלה תפקידם לדרדר אותכם נפשית ושתיהיו תלויים בהם ואז כשאתם מפסיקים שמצבכם הנפשי ידרדר וכך שוב ושוב תחזרו לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני הפסקתי

    שמוליק
    02/05/2016

    שלום רב.

    אני מצטער שאני שובר לך את הקונספירציה, אבל זו האמת.

    היו לי ארבעה אישפוזים, וחוץ מהאחרון כולם היו במצב פסיכוטי חריף.

    אמנם ההפסקה נעשתה בניגוד להמלצת הרופאה המטפלת, אבל הגעתי למצב שלא יכולתי לסבול יותר מתופעות הלוואי של התרופות. הרגשתי כל כך רע שכבר רציתי למות, והרגשתי שאין לי מה להפסיד; עדיף לחיות עם סיכון גבוה לאישפוז נוסף מאשר לסבול.

    בסופו של דבר אחרי כחצי שנה חזרתי לעצמי.

    מי שקיים חשש סביר שהוא סובל מתופעות הלוואי של התרופות - אני מציע לו לבחון עם הרופא המטפל את האפשרות להתמקד בטיפולים פסיכולוגיים כך שיהיה ניתן בסופו של התהליך להוריד מינונים ולבסוף להפסיק את הטיפול התרופתי על תופעות הלוואי שלו.

    עם זאת, לא ניתן להסיק על הכלל. יש מטופלים שבשבילם טיפול תרופתי זה טוב. יש גם מטופלים שממש מעוניינים בטיפול תרופתי, ומבחינתי זה לגיטימי לחלוטין.

    לפני כמה שנים כשהתחלתי להשתתף בפורום הייתי כותב דברים הרבה יותר חריפים ובוטים בגנותם של התרופות. מסיבה זו, הרבה מהתגובות שכתבתי נמחקו, וחטפתי ובצדק הרבה ביקורת מצד הרופאים המנהלים את הפורום.

    כדאי לציין, שהרופאים בפורום תמימי דעים בכך שתרופות זה לא הפתרון האולטימטיבי, ושצריך לשלב טיפולים פסיכולוגיים עם הטיפול התרופתי, וכדאי להיכנס לאתר של ד"ר דוידאור ולראות שהוא רואה בפסיכותרפיה (טיפול בשיחות), את הטיפול העיקרי לטווח הארוך ושהוא בכלל מעדיף לתת מה שפחות תרופות.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שטויות...

    רונן
    03/05/2016

    רואים נשאת צעירה חסרת ניסיון ,ביטחון וידע...בורות מובילה לסבל!!! המון הפסיקו טיפול תרופתי .התרופות עוזרות למי שזקוק לעזרה!! אנשים שוכחים שמספקים תרופות לאנשים שסובלים ולא לאנשים שאין להם בעיה או מתלוננים על סבל ופגיעה באיכות חיים. שאדם בדיכאון בחרדה לא ישן בקושי נושם מסתגר בבית ובעצם חיי מת אז עדיף לסבול קצת מתופעות לוואי ולהתחיל לחיות.הכדורים ממש לא עושים אותך זקן להפך ..בגדול הם עושים אותך צעיר! שאתה חיי אתה נשאר צעיר . שאתה כבוי מדוכא ובחרדות אז אתה מזדקן ונגמ ר!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עובדתית יש לתרופות השפעה קשה מאוד ו

    בדוי
    03/05/2016

    עובדתית ואיפלו הפסיכאטר שלי אמר לי שהתרופות יכולות לגרום לסכרת וגם גורמות לסערת ולכן צריך לבדוק,בנוסף עובדתית כתב לך מישהו תגובה שהוא הרגיש רע עם התרופות ולא יכל יותר לסבול את התופעות לוואי ככה שלאחר לקיחתן אין שמחה רבה.עובדתית יש גם רעידות להרבה אנשים שלקחו את התרופות וזאת תופעת לוואי ידועה וגם מאוד חמורה שמסיבה נזק עצום לתפקודו היומי של האדם. ולמה אתה חושב שכל כל הרבה אנשים מתנגדים לכך ? סתם? בנוסף שאלתי רופאים על מנת להבין מה השוני הביולוגי בין תרופה לסם ואף אחד לא ענה לי!!! ואפילו התפללתי ורציתי להאמין שיש שוני כי אני מאוד חוששת.הלוואי וכל התופעות לוואי הקשות האלה לא היו קיימת ואלה היו תרופות פלא מושלמות שעוזרות להרבה אנשים ובאמת מרפאות אחרת אנשים לא היו חוזרים לזה כל כך הרבה פעמים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו מעניין

    שמוליק
    03/05/2016

    שלום רב.

    אני יכול לומר לך ממה שנלמד בקורס מבוא לפסיכולוגיה פיסיולוגית שההבדל הוא די דק.

    כשלמדנו את הפקר שעוסק בפסיכופרמקולוגיה, והגדרנו את המושג סם, אז זו ההגדרה שלו: חומר שאינו מיוצר בגוף באופן טבעי המשפיע השפעה ניכרת בכמויות קטנות.

    תרופה נכללת בהגדרה הזו של סם.

    המושג סם בשפה המקובלת מתייחס יותר לסמים מסוכנים, ואילו תרופות שהן יותר בטוחות לשימוש לא מקובל לכנות אותן כסמים.

    יתר על כן, יכול להיות שתרופה וסם מסוכן תהיה להם בדיוק את אותה ההשפעה, וכל ההבדל בין התרופה לסם המסוכן הוא בכך שהסם המוכן בא בדרך כלל במינונים גבוהים יותר בעוד שהמינון של התרופה הוא יותר שקול ומדוד.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו מעניין

    ו. פקר
    06/05/2016

    "כשלמדנו את הפקר"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רונן

    יוני
    04/05/2016

    תיקח תרופות האלה לשבוע
    ותראה עצמך מתפורר.!!!
    מת זומבי מהלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באמת???

    רונן
    04/05/2016

    אני לוקח כבר שנתיים ואני מרגיש מצויין חדר כושר כדור סל עבודה מדהימה חברים בת זוג בילויים חיים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה להמלצה ודרך טיפול לפני שיהיה מאוחר מדי
    סטפני
    01/05/2016

    שלום רב לרופאים ,
    יש לי שאלה עקב בעיה שאנני יודעת אך לפעול לגביה ואיזה גורמים לערב בנושא הסיפור הוא כזה :
    יש לי אמא בת 53 גרושה עם 3 ילדים בני 19-26-32 שנמצאת כבר תקופה ארוכה בהתמכרות לשתייה חריפה ובסוג של דיכאון שהביאו אותה לנסות לשים קץ לחייה פעמיים, בפעם הראשונה יצא כך שזה לא הגיע למצב של גורמים רפואיים , ובפעם שנייה נאלצנו להביא אותה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי , לאחר אישפוז של יממה שחררו אותה הביתה והמלצה להמשך טיפול במסגרת קופת החולים.
    העניין הוא שהיא כלל לא מעוניינת בשום טיפול וטוענת שהיא בריאה והיא בסדר, ומאוד טוב מסתירה את ההתמכרות שלה לשתייה ולא מוכנה לשטף פעולה בשום דרך, אני מאוד פוחדת שיקרה אסון ואין לנו כלכך אמצעים לטיפול כלשהו באופן פרטי .
    אשמח לעזרה אך אפשר לפעול במצב זה
    תודה מראש על התשובות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    שמוליק
    02/05/2016

    שלום סטפני.

    אינני רופא.

    קודם כל, זה מצער לשמוע.

    אני רוצה להתייחס לשאלה של הילדים שהיא לדעתי חשובה מאוד מצד עצמה. הילדים בני ה 32 וה 26 אמורים להיות עצמאיים ולא תלויים כלכלים בהורים, כך שהם יוכלו להסתדר בכוחות עצמם, אך המצב של בן הזקונים הוא מסובך יותר.

    כיוון שמדובר באדם בגיר - לא יהי ניתן להיעזר בגורמי הרווחה. המירב שהם יוכלו לעשות הוא לתת אי אילו המלצות לעמותות פרטיות. הם אינם אמורים לסייע במקרים כאלה. נער בן 19 אינו, אע"פ מבחינת החוק הוא בגיר - לא ניתן בגיל כזה להסתדר בלי תמיכה כלכלית של ההורים. הייתי מציע לדאוג קודם כל לבן הקטן...

    לגבי האם - ניתן לאשפז אותה בכפייה רק אם היא נמצאת במצב פסיכוטי ויש מסוכנת לעצמה או לסביבתה. יכול להיות שהרופאים לא השתכנעו שהיא במצב פסיכוטי שמצדיק אישפוז כפוי.

    צריך להיות במודעות שלא תמיד מצליחים לטפל במקרים כאלה ביעילות. אני ממש מקווה שזה לא המצב, אבל צריכים להיות מודעים לכך. זה בדיוק היה המקרה עם אימא שלי ז"ל שסבלה ממחלת נפש, ולא הייתה מסוגלת ללכת לטיפולים, ומה שכואב לי באמת זה הסבל שאני ושאר האחים שלי סבלו, ושמי שהיה צריך לקחת אחריות התרשל בתפקידו.

    מסיבה זו הדגשתי את העניין של הילד הקטן.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה להמלצה ודרך טיפול לפני שיהיה מאוחר מדי - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    תוכנית נטיפול משולבת; משפחה, רופא משפחה, פסיכיאטר, ואם צריך עו״ס - רווחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מס' שאלות על תרופות גרנריות ותופעות לוואי
    עינב
    01/05/2016

    שלום לרופאים,

    1. תרופה גנרית - אני יודעת שהיא אמורה להכיל אותו החומר הפעיל/העיקרי בדיוק, האם אכן כך הדבר? האם מרוניל לא טובה יותר לטיפול ב-OCD ממרוניל, או להפך?

    2. תרופות גנריות עלולות/עשויות להכיל מרכיבים נוספים שיכולים להיות להם השפעה על תופעות הלוואי של התרופה?

    דוגמא: בעניין מרוניל ואנפרניל, ובהנחה שלא ניתנת כרגע תרופה נוספת כאוגמנטציה -

    3. האם הן (אמורות להיות?) אכן זהות מבחינת יובש בפה? אם הן לא אמורות להיות זהות בפרמטר הזה, מי משתיהן ידועה כגורמת לכך פחות?

    4. האם טופיתרים, טופמקס וכל התרופות המכילות Topiramate - הן תרופות אנטי-כולינרגיות?

    5. אם כן, מי משתיהן (או מ"טופיראמאטיות" אחרות, שיכולות להינתן יחד עם אנפרניל או מרוניל), תגרום יותר או פחות ליובש בפה?

    כמובן מהשאלות שלי, תופעת הלוואי הקריטית שעל הפרק, בעודי בפני טיפול חוזר בחלק מתרופות אלה (אך מושכל יותר), היא היובש בפה. אם כן -

    6. איזה שילוב מועדף בעינייך: מרוניל או אנפרניל ועם איזו תרופת "טופיראמאט"?

    7. ממשפחת הטריציקליים, האם קלומיפראמין הוא הטוב ביותר כנגד OCD? (תופעות הלוואי של האנפרניל במשך 4 שנים ויותר, היו בלתי נסבלות: יובש חמור בפה, יובש ווגינלי והזעה חריגה.

    8. האם יש שילוב מוצלח יותר, מוכח לטיפול ב-OCD, ממשפחת הטריציקליים (או כל משפחה אחרת, שיש בה תרופה מוכחת כנגד (OCD, והטופיראמאטיים, ללא יובש בפה, יובש וואגינלי (או כל פגיעה בתפקוד המיני) וללא סכנה של עלייה במשקל?

    9. בהתעלם כרגע מפרמטרים כמו גיל, מצב גופני, נטילת תרופות נוספות וכד' –
    מה נחשבת התרופה המנצחת או מה נחשב השילוב המוצלח ביותר,
    עם מיעוט תופעות לוואי – כנגד OCD?

    תודה רבה מראש,
    עינב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון לשאלה מס 1

    עינב
    01/05/2016

    התכוונתי - האם מרוניל לא טובה יותר לטיפול ב-OCD מאנפרניל, או להפך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחילת טיפול בציפרלקס ונדודי שינה
    ליבת
    01/05/2016

    שלום לרופאים,
    אשמח לחוות דעתכם.

    התחלתי לקחת ציפרלקס לפני מס' ימים בגלל מתח ואי שקט. קיבלתי 10 מג. בשלושה ימים הראשונים לקחתי חצי כדור ועברתי לכדור שלם.
    מנסיון קודם לפני חמש שנים, (לקחתי אז רק חצי שנה) הציפרלקס גרם לי לחוסר שינה בלילה ונאלצתי אז לקחת איזה שהוא כדור שינה על מנת להרדם, עד שהסתגלתי לציפרלקס. איני זוכרת מה שמו של הכדור.
    כרגע אני לוקחת רבע קלונקס כל לילה כתחליף לכדור שינה.
    שאלתי, האם מומלץ להמשיך עם הקלונקס עד להסתגלות לציפרלקס או שזה חזק מידי? האם כדאי כדור שינה? ואם כן איזה מומלץ לדעתכם?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בת 46. היפותירואיד. מאוזנת

    ליבת
    01/05/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחילת טיפול בציפרלקס ונדודי שינה - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    בהחלט עדיף נכדור שינה נלזמן קצר, כגון : אמביאן או כדור ללא מרשם טונייט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה עבור גיל המעבר אישה בת 57
    אייל
    01/05/2016

    שלום רב,
    אימי סובלת כבר 7 שנים מגיל המעבר זה מתבטא בכך שדעתה לא החלטית- שפויה בכל שנייה משנה את דעתה ומצב רוחה משתנה משמחה, עצב ועצבים רבים.
    בזמן שהינה בבית היא מחליפה את בגדיה בכל חצי שעה לפחות.
    מתחילה לעשות דברים או אומרת שתעשה ומהר מאוד משנה את דעתה.

    ברגע שאדם אומר לה את דעתו ישר נתקפת בזעם, תוקפני המגיע לצעקות ושבירת כלים.
    משנה את דעתה כמו הרוח, לא מאופסת ומפוקסת.
    היא לא מוכנה לקחת תרופות.
    מה ניתן לעשות בנושא?

    אודה לעזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה עבור גיל המעבר אישה בת 57 - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    בדיקה פסיכיאטרית וטיפול בהתאם וכן לישקול הורמון חלופי, לאחר יעוץ גניקולוג- אנדוקרינולוג hrt

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ בנושא גיל המעבר- אישה בת 57
    אייל
    01/05/2016

    שלום רב,
    אימי סובלת כבר 7 שנים מגיל המעבר זה מתבטא בכך שדעתה לא החלטית- שפויה בכל שנייה משנה את דעתה ומצב רוחה משתנה משמחה, עצב ועצבים רבים.
    בזמן שהינה בבית היא מחליפה את בגדיה בכל חצי שעה לפחות.
    מתחילה לעשות דברים או אומרת שתעשה ומהר מאוד משנה את דעתה.

    ברגע שאדם אומר לה את דעתו ישר נתקפת בזעם, תוקפני המגיע לצעקות ושבירת כלים.
    משנה את דעתה כמו הרוח, לא מאופסת ומפוקסת.
    היא לא מוכנה לקחת תרופות.
    מה ניתן לעשות בנושא?

    אודה לעזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לערב את גורמי הרווחה, אבל...

    שמוליק
    02/05/2016

    שלום אייל.

    מה שאפשר לעשות זה לנסות לערב את גורמי הרווחה, אבל צריך לדעת שיש מקרים שבהם עם כל הרצון הטוב - לא מצליחים לעשות יותר מדיי...

    לאימא שלי ז"ל הייתה מחלת נפש לא מאובחנת, לא היה שום מצב שהיא הייתה הולכת לפסיכולוג או פסיכיאטר...

    אני ושאר האחים שלי - סבלנו מכך.

    רק אחרי הרבה שנים הצלחתי להגיע להבנה שאין מה לכעוס עליה או להאשים אותה, כיוון שהיא לא הייתה אחראית למעשיה, אבל יש לי הרבה מאוד כעס על מי שאמור היה לקחת אחריות והתנער מתפקידו.

    אני אומר את הדברים לא כדי לייאש חלילה, אלא כדי להבין שיש מקרים כאלה, ומה שנכון לעשות בהם הוא להשלים עם המצב ולהשתדל שלא תהיה פגיעה בשאר בני המשפחה.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופה מירו - מינונים ועייפות ת.לוואי
    רמי
    30/04/2016

    שלום רב, בן 39 סובל 10 שנים מפיברומיאלגיה שמתאפיינת בכאבים חזקים מפושטים וגם בעייפות וחולשה. בשנים האחרונות התווסף גם דכאון וחרדה.

    לפני שנתיים לקחתי ציפרלקס שעזר להיבט הנפשי, לצערי הייתה תופעת לוואי של שפיכה מעוכבת וירידה בזקפה. בזמנו הרופאה הוסיפה לי מירו במינון 7.5 מ"ג בנסיון לטפל בתופעת לוואי. העניין הוא שיום אחרי באה לי עייפות מטורפת ומן תחושה כאילו אני חי בבועה. נתתי חודש צ'אנס, אך לצערי זה לא הסתדר והעייפות הנוראה לא חלפה.

    קראתי איפשהו שדווקא במינון גבוה של מירו אין תופעת לוואי של עייפות. כיוון שאני לא מסתדר עם ssri חשבתי לנסות (עם מעקב רפואי כמובן) מירו במינון גבוה.

    בהתחשב בנסיון הקודם עם מירו במינון נמוך ובהתחשב בפיברומיאלגיה והתשישות יש סיכוי ריאלי שהמירו במינון גבוה יעזור בלי העייפות המטורפת?

    אודה לכם מאד על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופה מירו - מינונים ועייפות ת.לוואי - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    מומלץ לישקול סימבאלטה או איקסל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה נפשית לא מאובחנת שמתבטאת ברעד קיצוני
    אורי
    29/04/2016

    שלום דר.
    אימי אובחנה בדכאון לפני כ 12 שנים בעקבות תאונת דרכים שעבר אחי.
    בגופה התגלה רעד שהתחיל מיד אחת וכיום כל גופה רועד ללא הפסקה.
    היא מטופלת בקנביס רפואי להקל את תסמיני הרעד.

    בחודש האחרון חלה הדרדרות קיצונית במצבה הנפשי. היא הוזה סיטואציות (ובטוחה שמשקרים לה, שלוקחים לה בגדים מהארון, שבונים בבית חדרים..), היא צועקת המון (מה שלא קרה מעולם) ומתפרצת בקלות.
    היא לא מטופלת באופן שוטף ואין לה רצון כרגע לדבר עם אף אחד.

    אנחנו אובדי עצות ולא יודעים מאיפה להתחיל.. היא מדברת המון על מוות ונפרדת מאיתנו בידיעה שבאוגוסט מגיע זמנה.
    האם קיים מישהו שמטפל במקרים כאלה? האם יש ביקורי בית למקרים קיצוניים?
    איך מתחילים לטפל?

    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה נפשית לא מאובחנת שמתבטאת ברעד קיצוני - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    מומלץ בדיקת פסיכיאטר וכן ניורולוג בהקדם.
    יש לשלול מחלה ניורולוגית ושיטיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יוצאים מתופועות לוואי קשות?
    אלמוג
    27/04/2016

    אובחנתי כסובל מסכיזופרניה וחרדות מזה 5 שנים ..אני ניחשב מאוזן על פי הרופא שלי אבל אני מרגיש תמיד שאלוהים שולט לי ומנהל לי את המחשבות ואני רוצה לצאת מזה אבל מה עושים גם עם כול התופעות לוואי כמו קהות חושים וחוסר היכולת לחשוב כמו אדם בריא וצלול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יוצאים מתופועות לוואי קשות? - תגובה

    ד``ר יונתן דוידאור
    04/05/2016

    בדיקה נוספת, חוו״ד שניה על ידי פסיכיאטר ממומחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחילת שימוש בויפאקס XR ובעיות בתחום המיני
    תומר
    27/04/2016

    שלום
    אתמול לקחתי לראשונה ויפאקס (75 XR). כמעט באופן מידי, אני לא מצליח להגיע לסיפוק מיני, בכלל.
    היה לי גם ניסיון עם תרופות אחרות שגרמו לתופעות לוואי שליליות בתחום המיני (ציפרלקס, איקסל, סימבלטה ועוד).
    לאור הנ"ל, ובמיוחד לאור מה ששמעתי בנושא הגמילה מויפאקס, האם להמשיך לנסות עוד כמה ימים במינון הזה (מניח שהעלאת המינון תחריף הבעייה?), או להפסיק באופן מידי?
    התרופה האחרונה שלקחתי הייתה בונסרין, אבל היא לא עזרה לי והיו לה גם תופעות לוואי בעיתיות.
    אודה לסיוע, אני מתלבט מה לעשות!
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחילת שימוש בויפאקס XR ובעיות בתחום המיני - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    27/04/2016

    שלום לך
    מה הסיבה שאתה נוטל התרופה?
    פעמים רבות תופעת לואי זו חולפת עם הזמן כך שכדאי להיות סבלני.
    תרגיש טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסיבה שאני לוקח תרופה זו

    תומר
    27/04/2016

    הינה חרדות:
    הפרעות חרדה, לחץ כללי רב, והתקפי חרדה במגוון של מקרים, כולל בזמן העבודה.
    האם תוך שבועיים זה זמן מספיק בשביל להבין מה ההשלכות? מקווה שלא אתמכר לתרופה בזמן הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אופציה שכדאי לבדוק

    שמוליק
    01/05/2016

    שלום תומר.

    אינני רופא.

    קשיים בתיפקוד המיני היא תופעת לוואי ידועה ושכיחה של תרופות מהמשפחות SSRI, ו SNRI, שהן המשפחות של התרופות שמקובל לתת נגד חרדות.

    ניתן לטפל בחרדות גם ע"י טיפולים פסיכולוגיים, ויתר על כן, גישתם העיקבית של הרופאים בפורום היא לשלב טיפולים פסיכולוגיים עם הטיפול התרופתי, שכן טיפול המבוסס רק על תרופות אינו מספיק יעיל.

    אם הטיפולים הפסיכולוגיים יהיו מספיק יעילים - יהיה ניתן בעתיד להפסיק את הטיפול התרופתי (ורק על פי הוראה של הרופא המטפל).

    הייתי ממליץ לבחון את האפשרות הזו מול הרופא המטפל.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה אפשר לעשות עם תופעות לוואי של זאפה?
    אילה
    26/04/2016

    שלום, אני סובלת מחוסר תיאבון וירדתי בעקבות כך למשקל נמוך מהתקין, לקחתי 2.5 מ"ג זאפה כבר שבוע, עוזר מאוד עם התיאבון אבל יש תופעות לוואי של כבדות, חולשה, רעד בכל הגוף, סחרחורות ואי שקט פיסי שלא מאפשרות לצערי לחזור לעבודה. מה אפשר לעשות? תודה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה אפשר לעשות עם תופעות לוואי של זאפה? - תגובה

    ד``ר יעקב חרמון
    27/04/2016

    שלום אילה
    האם ניתן להוריד עוד המינון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק למוח בלתי הפיך - הייתכן דבר כזה מתרופות אנטי פסיכוטיות
    יוני
    25/04/2016

    שלום
    לקחתי תרופות במשך כמה חודשים
    תרופות פסיכיאטריות נוגדי פסיכוזה
    מכנה סוגים .
    נראה שזה הרס את המוח , הרס את האיזון של המוליכים
    הרס את הכמות התקינה של הדופמין - וכעת , אני בחוסר איזון של דופמין , וחסר מוטיבציה ויכולת הנאה .
    ראיות לכך - מעל 50% מאלה שיקחו אנטי פסיכוטיות לאורך תקופה - יסבלו מרעידות - גם לאחר הפסקת הטיפול הרעידות ממשיכות!
    זה מראה שזה פוגע במערכת במוח ופשוט הורסת את המוח !
    הורס את הפעילות התקינה של מוליכים רבים במוח . פוגע בקשרים .
    האם הנזק הזה ניתן לתיקון ?????
    תוגה מראש חברים יקרים .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורס את המוח?

    רונן
    26/04/2016

    גם קולה שאתה שותה הורס את המוח והעשן שאתה נושם וגם אפילו אשתך הורסת לך את המוח...התרופות עוזרות במצב שדרכים אחרות לא עזרו . לא מספקים כדורים בכוח אלה אם כן אתה בטיפול בכפייה. בדרך כלל ההקלה לעומת התופעות לוואי שווה את המאמץ. מי שסובל מריעדות ולא מרגיש הקלה אלו אנשים שגם בלי הטיפול יחוו רעידות דיכאון קשה וחרדות .אנשים נוטים לייחס לטיפול את הרס החיים שלהם הרצון למות או להסתגר בבית ,בזמן שגם לפני הטיפול המצב היה בדיוק אותו דבר. הטיפול לא אמור לשנות אותך או לשדרג אותך אלה רק להקל על התסמינים שמראש הגעת לבקש טיפול. כמובן שהיה עדיף בלי כדורים בדיוק כמו שהיה עדיף לי לא להכיר את גרושתי חח אבל מה לעשות וזה קרה...לומדים לחיות בכל מצב והדגש בלחיות...הכדורים ממש לא גורמים לך לרצות להפסיק לחיות אלה לבטל את ההרגשה הזאת ולשפר את איכות החיים שלך! תחשוב על אדם שלא יכול לישון..שלא יכול לתפקד מרוב שהוא בדיכאון עצוק ..על אדם שבחרדה עד שלא יכול לנשום...מה עדיף? לסבול? בינינו כל הסיפורים על NLP וכל מיני טיפולים רגשיים ושיחות זה טוב למצבים כלים ואולי בינוניים ! אבל שאדם מפסיק לתפקד ..שום טיפול רגשי לא יעזור ! רק כדורים וזאת האמת!!! שהמצב ישתפר ,בבקשה קח טיפול רגשי תפחית את המינון של הכדורים ואפילו תפסיק .אבל אם לא תשנה את אורך החיים שלך ותמשיך באותו מקום שהיית לפני השיפור ,המצב יחזור לקדמותו. קח כלב קח אישה תכיר חברים לך לחדר כושר צא לבלות תעשה סקס יותר תשלים עם כל מי שרבת איתו תפנק את עצמך בעיסוי טוב ואז תראה איך הרעידות מפסיקות וגם החרדות הדיכאון וכל שאר הירקות חחח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לי יש המון חששות!!

    אנונימית
    30/04/2016

    שלום גם אני לוקחת תרופה אנטי פסיכוטית שהתחילה לפגוע בהנאה שלי מהחיים ,ואני חוששת מאותו הדבר כמוך,אני מתה מחרדה שהתרופה חלילה פגעה לי במוח,כי מאז שלקחתי את התרופה אני כבר לא נמשכת מינית לאף אחת ומשהו רע עובר עליי ואני מדיימנת דברים מיניים וזה לא מזיז לי,מקווה שזה לא מהתרופה פגיעה במוח. בכל אופן אני כועסת מאוד שאף רופא לא מגיב למה שאתה אומר!! אני רוצה שרופא יגיב ויגיד שמבחינה ביולוגית זה לא יכול לפגוע בתאים במוח וירגיע אותי מהסיוט הנוראי הזה. בינתיים אף אחד לא הגיב ולא אמר לי את מה שקיוויתי לשמוע. אני ציפיתי שלא יתנו לי ולאנשים כדורים שמסכנים את חיי והכי נורא את המוח!!! איך הציבור יכול לשתוק כאשר אני ואתה ועוד אלפי אנשים מתלוננים על נזק בלתי הפיך למוח!!! אתם הפסיכאטרים דינכם הוא גיהנום!! אתם רוצחים!! לא מרפאים!!!!! צריך לחשוף את המחדל הזה ולהגביל את היתר סמכויות שמקבלים הפסיכאטרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק למוח - וודאי !!!

    יוני
    03/05/2016

    זה גורם לשינויים ברמות דופמין
    להרס האיזון של הקולטנים במוח
    ולכן זה גורן לרעד וכיווץ שרירים !!!
    אפילו אם מפסיקים את התרופות , הרעת והעיוות והכיווץ שרירים לא תמיד עובר
    כך שזה משאיר חותם במוח . פשוט הורס את המוח
    אנשים שמשתמשים בקוקטין שזמן מחצית חיים שלו רק שעה . גורמים מהם מאוד לנזק למוח .
    אז התרופות שזמן מחצית שלהם הרבה שעות , גורמות לנזק
    זה מתבטא בכך שאין יותר הנאה מהחיים
    אין חשק
    אין יצירתיות .
    המערכת הדופמינית פשוט נפגעת והופכים לאדישים ללא רגשות וללא מרץ.
    לטיפש למעלה שרשם הקולה גורם נזק
    עובדה שקולה לא משפיע על רגש. התרופות האלה הורסות כל טעם בחיים .
    אני מדבר על תרופות אנטי פסיכוטיות .
    מצפה לתגובה רצינית ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בולשיט!!!

    רונן
    03/05/2016

    ניסת פעם לשאול את עצמך ואת המטופלים למה בעצם הם פנו לפסיכיאטר ודרשו או יותר נכון התחננו לעזרה ולטיפול?! בגלל שהחיים שלהם היו מקסימים?! הנאה מירבית?! אושר גדול?! "ושלא יעבדו עליכם"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בולשיט!!!

    יניר
    03/05/2016

    "ושלא יעבדו עליכם"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציטוט

    שמוליק
    03/05/2016

    שלום יריב.

    כדאי לצטט את הדברים שנכתבו ב"אודות" של הקבוצה מטופלים ומטופלות שוברים שתיקה בפייסבוק:

    "התכנים בעמוד אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי. חשוב שלא תמנעו מקבלת עזרה במקרה הצורך. קיים סיוע במערכת הפסיכיאטרית. ישנם צוותים שונים במוסדות שונים, במחלקות שונות, קיימות המון נקודות אור".

    ישנם הרבה ליקויים מערכתיים שאינם מתפקידה של הקבוצה בפייסבוק, ואני משתדל להעלות אותם מתוך אמונה שמדובר בטעויות אנוש סבירות, גם אם בעיני המטופלים זה מאוד כואב.

    אין לי שום צל של ספק שלפחות הרופאים שמנהלים כאן את הפורום התייחסו בצורה המכובדת ביותר לביקורת העניינית שהייתה לי על המערכת ולפחות לגבי עצמם - הם לא יחזרו על טעויות שנעשו איתי.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי עניין הרעד וההנאות

    בדוי
    03/05/2016

    האם ידוע לכם אם הנזק של חוסר הנאות בחיים כתוצאה מהתרופה הוא מפסיק כאשר מפסיקים לקחת את התרופה או שזה נזק לכל החיים? והאם הנזק של הרעידות הוא גם יכול להיפסק או שהוא לכל החיים? מישהו שיגיב בבקשה!! אני מתחננת): אני ממש בחרדות ואני מרגישה שאין לי יותר הנאות בחיים !!! אפילו אם יביאו לי גלידה ענקית עם קצפת אני לא ירגיש את הטעם שלה,זאת תופעה חדשה שקוראת לי כתוצאה מהתרופות ,אני כבר לא יודעת מה לעשות רע לי מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אצלי זה עבר אחרי חצי שנה

    שמוליק
    03/05/2016

    שלום רב.

    אצלי זה עבר אחרי חצי שנה מאז הפסקת הטיפול התרופתי.

    אבל אני רואה חובה מוסרית להזהיר אותך שלא להפסיק את הטיפול התרופתי בצורה לא זהירה. חובה לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי למזער סיכונים.

    ראשית, לדבר עם הרופא המטפל. סביר להניח שהוא לא יאהב את הרעיון, אבל אם הוא ייוכח שאת נחושה בהחלטתך - הוא אמור לכבד אותה, ויתרה מזאת, מתפקידו כרופא להדריך אותך כיצד להוריד את המינונים כך שיהיו מה שפחות תסמיני גמילה.

    צריך להפסיק את הטיפול מתוך אמון ברופא, ושתדעי שאם חלילה תהיה התדרדרות במצב, אז יהיה רופא שתסכימי ללכת אליו כדי לקבל טיפול תרופתי - ולו באופן זמני בלבד עד שהמצב ישתפר.

    צריך להמשיך את הטיפולים הפסיכולוגיים, ולדווח למטפל על ההחלטה להפסיק את הטיפול התרופתי.

    שיהיה בהצלחה.
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנונימית יקרה!

    רונן
    03/05/2016

    תאמרי לי בבקשה הנונימית יקרה...מאוד מעניין...מאז שהתחלת לקחת טיפול תרופתי הפסקת להנות מהחיים...אם כל כך היה לך טוב בחיים והמון הנאה אז למה פנית לעזרה ולקבלת טיפול?! אולי תשתפי אותנו למה פנית לקבלת טיפול ומה היו התסמינים והבעיות שלך?! שאת מדברת על אלפי אנשים שנגרם להם נזק מוחי מהכדורים את בקשר עם האנשים האלה ?! אלו עובדות?! רצוי שתספקי מידע אמין ומדוייק!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החמיר את הבעיה

    יוני
    03/05/2016

    פניתי לטיפול על בעיה קלה
    הטיפול החמיר את הבעיה.
    גרם לרעד
    ואין יותר הנאות בחיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש מטופלים שהתחילו בטיפול כפוי

    שמוליק
    03/05/2016

    שלום רונן.

    אני ממש איתך, אני זוכר שפעם כתבת תגובה מאוזנת שמציגה היטב את עמדתם של אלו שהטיפול התרופתי טוב ומועיל להם, ועם זאת, הצלחת גם לגלות פתיחות כלפי מטופלים שעבורם יותר יעיל להתמקד בטיפולים פסיכולוגיים.

    מי שמתחיל בטיפול כפוי, הרבה פעמים מפעילים עליו לחץ מסיבי לקחת תרופות ועוד כל מיני מניפולציות פסולות.

    חלק מהן היא לומר שקשיי תיפקוד שייתכן שהם תופעות לוואי של התרופות האנטי-פסיכוטיות הן בהכרח תסמינים שליליים של המחלה.

    דיכאון הנובע מקשיי התיפקוד הוא בהכרח דיכאון פוסט-פסיכוטי.

    הרבה מטופלים לוקחים את זה רחוק ומתחילים להאשים את הפסיכיאטרים כסוכנים סמויים של חברות התרופות, ואחר כך כבר אי אפשר לסייע להם כי הם כבר איבדו את האמון במערכת...

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק

    יוני
    04/05/2016

    התחלתי טיפול בכפייה!
    לא פניתי לאף אחד
    זו הייתה טעות
    תן תרופות האלה לאדם בריא ותראה שהוא מתפורר מהר מאוד!!!
    נסה בעצמך לשבוע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבנתי

    שמוליק
    04/05/2016

    שלום יוני.

    אם נראה לך שפגעו בך במהלך האישפוז, ומדובר בדברים חמורים, כגון אלימות בלתי סבירה, וכיו"ב - אז כדאי שתעלה את הדברים בקבוצה בפייסבוק של מטופלים ששוברים שתיקה, או לפנות לעמותת מגן.

    יש לציין, שהיה תחקיר של כלבוטק שבעקבותיו, שתי אחיות ואח נשפטו והורשעו

    גם אם אין לך באופן אישי ראיות, הרבה פעמים קורה שכאשר מצטברות הרבה תלונות, בסופו של דבר יוצאים תחקירים כגון זה שנעשה בכלבוטק, והדין עם הפושעים מתמצה.

    אם הטענות שלך מתמצות בעיקר בטיפול התרופתי, אז העניין הזה מאוד מסובך ומורכב.

    בעניינים האלה, הקבוצה בפייסבוק ועמותת מגן- הן לא הכתובת; ההתעסקות שלהם היא בעיקר נגד התעללויות המנוגדות לחוק, שטיפול תרופתי אינו נכנס לכותרת הזו. בעמותת מגן, יש הרבה מאוד חומר נגד טיפול תרופתי פסיכיאטרי, אך זו לא המטרה העיקרית של העמותה.

    בניגוד לרונן, שבאמת אין מה להתווכח איתו שהטיפול התרופתי מועיל לו, גם אני נמנה עם אלה שהטיפול התרופתי הרס אותם, כך שאני יכול להבין לליבך.

    מתוך חוייה אישית של אישפוז, אני משוכנע שהמשקל שהטיפול התרופתי תופס הוא יותר מדיי כבד, ושהרגישות כלפי מטופלים שסובלים מהטיפול התרופתי שואפת לאפס, ושהמצב בלתי נסבל וחייב להשתנות.

    אני יכול לומר, שלפחות הרופאים שמנהלים כאן את הפורום שמעו את הדברים שלי, ואין לי ספק בדבר שהם הפנימו את המסרים, ושהם מסוגלים לגלות רגישות כלפי הסבל של מטופלים מטיפול תרופתי, אבל הם כולם מטפלים פרטיים, ויש עוד הרבה דרך עד שהמסרים יגיעו למרכזים הרפואיים.

    בהמלצה ועידוד מד"ר דוידאור המנהל את הפורום, התחלתי בשנה שעברה ללמוד פסיכולוגיה. אני יכול לשתף אותך באירוע שהיה בקורס מבוא לפסיכולוגיה בשנה שעברה, שיבהיר מה המצב:

    הדיון היה בהסברים על מחלת הסכיזופרניה. המרצה אמר שהטיפול המקובל הוא תרופתי, ושאין מה לדון בטיפול ללא תרופות. בתור אחד שאובחן בסכיזו-אפקטיב ושהפסיק את הטיפול - זה ממש קומם אותי, אבל העדפתי בשלב ההוא לשתוק.
    המרצה הוסיף לתאר איך שהטיפול התרופתי עזר לחולים לצאת מהמרכזים הרפואיים ולהשתלב בחברה.

    הייתה סטודנטית שסיפרה שהיא עשתה שירות לאומי עם סכיזופרנים, והיא ממש לא מבינה מדוע הם כל הזמן רוצים "לזרוק" את התרופות שמועילות להם. המרצה ממש היה איתה.

    בקיצור, תבין שזה מה שמלמדים באוניברסיטה...

    אני מקווה בעתיד לעשות מחקר בעניין שיחשוף את האמת, ושייתן לטיפול התרופתי את מקומו הראוי.

    יכול להיות שמה שצריך לעשות זה לפתוח קבוצה בפייסבוק של מטופלים ששוברים שתיקה על הטיפול התרופתי, אם כי אני די מסופק האם קבוצה כזו יכולה להועיל מעבר לתמיכה של חברי הקבוצה אלה באלה.

    כל טוב,
    שמוליק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום