מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ויפאקס.אפקסור מידע דרכי גמילהרונן09/06/2016
האם מישהו נגמל מויפאקס \אפקסור ולא המשיך לקחת כדורים יותר בכלל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויפאקס.אפקסור מידע דרכי גמילה - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/06/2016במקרים קשים
מעבר לפרוזאק
ובהדרגה הפסקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי עוברות תופעות לוואי בתחום המיניענבל08/06/2016
הי ברצוני לשאול שאלה שמיועדת לכל משתמשי הפורום והאנשים הנמצאים בו .משתמשי הפורום אשמח אם תעזרו לי. כרגע עברו שבועיים מאז החלפת התרופה ואני לא מרגישה שינוי בתחום המיני. בעקבות כך השאלה היא -כמה זמן לקח לכם לכל אחד ואחד מכם שתעבור לו התופעת לוואי המינית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצלי לא עבר עד שהפסקתי
שמוליק09/06/2016שלום ענבל.
אצלי זה לא עבר עד שהפסקתי את הטיפול התרופתי.
אין לראות בכך עידוד להפסיק את הטיפול התרופתי, בוודאי שלא מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל.
צריך לדעת שישנן מספר משפחות של תרופות שפגיעה בתיפקוד המיני היא תופעת לוואי שכיחה שלהן (נוגדי דיכאון ונוגדי פסיכוזה), וכל מטופל מגיב אחרת לתרופות, וגם מי שסובל מתופעות הלוואי - עדיין יכול להיות שהתועלת מרובה על הסבל מהקשיים בתיפקוד המיני, כך שנדרש שיקול דעת של כל מקרה לגופו.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ענית על השאלה והתייחסת לדבר אחר
ענבל09/06/2016השאלה היא כמה זמן לאחר שהפסקת את התרופות ,עבר לך הבעיית תפקוד המינית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבערך חצי שנה
שמוליק09/06/2016שלום ענבל.
מצטער שלא הבנתי נכון את השאלה.
בכל אופן, הבעיות בתיפקוד המיני לא הפריעו לי יותר מדיי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתי עוברות תופעות לוואי בתחום המיני - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/06/2016זה מאוד אישי, יש סיכוי שהתופעות יחלשו..
באם לא עובר, ניתן לשקול לשנות טיפול
או להוסיף תרופה אשר תפחית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לכל בעיה בתפקוד המיני יש פתרון
לא ידועה19/06/2016אני לא יכולה להימשך מינית לאף אדם מאז לקיחת התרופות, ולבעיה הזאת אין פתרון אם זה לא עובר מהתרופות , אם היה אז הייתי רגועה, אבל התרופות יודעות לעשות נזק שלא תמיד למדע הרפואי של היום יש פתרונות ואני מאחלת לכל הפסיכאטרים הרוצחים לחטוף שבץ אמן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו הטיפול האופטימלי למאניה דיפרסיהגילי08/06/2016
יש לי קרוב משפחה בן 60+ הסובל ממאניה דיפרסיה מגיל צעיר יחסית, יחסית הוא מתפקד, נוהג ועוזר בבית. הוא מטופל במרפאת הנפש בגהה, הוא מגיע לשם אחת לחודש. הבעיה היא שהרופאים שם מתחלפים מידי זמן ומשגעים אותו כל הזמן עם מינונים שונים של כדורים ואף פעם לא מגיעים לאיזון, או שהוא בhigh מוגזם או שהוא בdown משתק. אני מניח שבגלל שמדובר ברפואה ציבורית הטיפול פחות יעיל, אשמח לקבל המלצה למי כדאי לפנות על מנת לשפר את איכות הטיפול וממילא את איכות חייו של קרוב המשפחה,תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהו הטיפול האופטימלי למאניה דיפרסיה - תגובה
ד``ר יעקב חרמון08/06/2016שלום לך
ככלל,כדאי להצמד לרופא אחד שמכיר את מהלך המחלה ויוכל לאזן.
ישנם בארץ רופאים רבים שיוכלו לעשות זאת.
יחד עם זאת, צריך לזכור שלמרות זאת,התקפים עלולים להופיע..
שירגיש טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוליאן או אבילפיי למי פחות תופעות לוואיmiki07/06/2016
ברצוני לשאול אותך מה עדיף לטיפול בסכיזופרניה סוליאן או אבילפיי מבחינת תופעות לוואי. לאיזו תרופה פחות תופעות לוואי פחות חמורות ואיזה מינון יש לקחת לתחזוקת סכיזופרניה ? ואיזה כדור נוסף ניתן להוסיף להעלאת מצב הרוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוליאן או אבילפיי למי פחות תופעות לוואי - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/06/2016אביליפי חד משמעית עדיף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבילפיי מספיק או שצריך עוד כדור
מיקי15/06/2016האם אבילפיי בלבד מספיק לסכזופרני או שצריך כדור נלווה בנוסף? ואם כן איזה מומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה של סטרס ותגובה כבר הרבה מאוד זמןדדי04/06/2016
שלום רב,
אני רוצה עזרה מקצועית בבעיה טורדנית שיש לי כבר המון זמן..
קודם כל אני יספר על הרקע הרפואי שלי..
אני יציין שאני בחור שמח ואופטימי והכל טוב אצלי בנושא הזה.
אני בחור בן 25 מאובחן מלידה כאחד שיש לו C.P - שיתוק מוחין קל ברגליים וכתוצאה מכך אני סובל מטונוס שרירים וחוסר שיווי משקל יחסי של הגוף.
בנוסף לכל זה יש לי C.O.P.D מולד - מערכת ריאות חסימתית שזה אומר קושי בנשימה והתנהלות איתה במהלך היום.
כל הבעיות הבריאותיות שלי מטופלות ע''י משאף, הנהלציות ומתיחות.
כמובן שמדובר בכאבי שרירים שמתכווצים וניתוחים מגיל צעיר וחוויות לא נעימות.
אני מתמודד עם כל זה די טוב, אבל זה לא הבעיה שאני מדבר עליה, נתחיל מזה שבמהלך השנים בתיכון בערך סבלתי מהזעה בידיים דופק לב והתרגשות, כאילו שאני נחנק ברגעים מסויימים ומין תחושת שבמפתח הלב יש בור, כמו התקפי חרדה וכדומה.. זה יכול לנבוע מגנטיקה ודברים אחרים.. בשביל לטפל בבעיה זו אני לוקח באופן קבוע ציפרלקס 20 מ''ג פעם ביום וזה עוזר לי מאוד בקטע הזה.
אני יתחיל מזה, וזה קשור... שלבית הספר הייתי נוסע במוניות וכל שנה היה מתחלף נהג.. ובשנה מסויימת נסעתי עם נהג שהיה לו צלצול חזק מאוד ברגע שהתקבלה שיחה.
ואם הזמן הרגשתי שאני נלחץ מזה, חרד מזה, וזה התפתח אם הזמן לתגובת בהלה במצבים שאין לך שליטה עליהם, כמו תגובות של אנשים שאתה נמצא לידם.
הבעיה היא שאני לא מבין למה אני מגיב ככה, למה הגוף בפאניקה וסטרס ממצבים שיש בהם תלות כזו. כמו צלצול חזק או מצב שאין לך מעין שליטה עליו.
מספיק שאתה חושב שמצב '' מאיים'' הולך לקרות ואז הגוף נכנס לסטרס ואז לבהלה.
וזה לא מצחיק. זה מעיק מאוד.
אני ניסיתי לפענח את זה לבד, זה כניראה נובע מלחץ או מחוסר שווי המשקל כמו שאתה חולם חלום ומרגיש שאתה נופל ואז מגיב בבהלה...
אז אני פונה למי שמבין כדי שיעזור לי איך לפתור את הבעיה הזו. כי אני רוצה למנוע את הבהלה והתגובה הזו ולהיות יותר רגוע כי זה באמת מעכב אותי בחיים.
שמעתי כבר על טיפול קוגניטיבי - התנהגותי או היפנוזה כלשהי אבל אין לי מצב ספציפי שמלחיץ אותי, לכן חשבתי שקיים טיפול תרופתי יותר נכון או משהו אחר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי טיפול פסיכו-דינמי
שמוליק05/06/2016שלום דדי.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה, ממש בתחילת הדרך.
טיפול C.B.T אכן אינו מתיימר להבין מודע באה החרדה. המטרת היא לגרום לכך שהחרדה לא תתפרץ כאשר הגירויים שגורמים לה להתפרץ מגיעים. בטפולים התנהגותיים, מנסים למנוע את ההתפרצות ע"י חיזוקים ועונשים, ובטיפולים קוגניטיביים - ע"י נסיון לתת אינטרפרטציות שונות לגירויים.
גם הטיפולים התרופתיים אינם מתיימרים למצוא את הסיבה, אלא לטפל בסימפטומים הפיסיולוגיים של החרדה. אבל אם אתה חושב שזה יעזור - לך על זה.
אם מה מעניין אותך, זה להבין מה הגורם להתנהגות הזו - אז זו בדיוק הגישה של הטיפולים הפסיכו-דינמיים; מטרתם למצוא הסברים בלא-מודע, ונראה לי שזה בדיוק מה שמעניין אותך.
שבוע טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחקר הפרכות נפשיות דרך כתבי ידענת03/06/2016
שלום לכולם
שמי ענת ואני גרפולוגית מוסמכת. אני עורכת מחקר לגבי השפעתן של הפרעות נפשיות שונות על כתב היד. אני מנסה לקבץ סימנים משותפים בין כתבי היד של אנשים עם הפרעה מסוימת. לצערי גם בימנו ישנם סטיגמות והכל מאוד חסוי ומתנהל בדלתיים סגורות. אני לא יודעת אם זה המקום לפנות אך הייתי שמחה לשיתוף פעולה מכל מי שמוכן לשלוח לי כתב יד של כותב בעל הפרעה מסוימת ולציין את סוג ההפרעה. כמובן שניתן לשלוח בעילום שם והכל נעשה מתוך כבוד גדול. וגם אשמח בהמשך לעדכן על תגליות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לשתף פעולה, ולשתף בחוויה אישית
שמוליק05/06/2016שלום ענת.
אני אשמח לשתף פעולה, אבל הייתי רוצה לשתף את חברי הפורום בחוויה אישית.
כפי שידוע לכולם, היו לי ארבעה אישפוזים, וחוץ מאחרון - כולם היו במצב פסיכוטי חריף.
הראשון היה בגיל 18, כאשר קיבלתי פטור מהצבא על סעיף נפשי שהיה ממש לא מוצדק, ולו מהסיבה שהיה מגיע לי פטור בגלל המצב המשפחתי. צריך היה להעריך את הנכונות שלי לשרת למרות זאת, ואם כבר פטור - אז בצורה מכובדת, ולא "לך מפה יא חולה נפש".
אחרי האישפוז הצלחתי לקום על הרגליים ולמדתי תואר ראשון במדעי המחשב, וסיימתי בהצטיינות. למרות זאת, לא הצלחתי למצוא עבודה. כל הזמן הייתי נופל בראיונות במשאבי אנוש. הקשיים למצוא עבודה היו חלק נכבד מהטריגר לאישפוזים הבאים.
אני זוכר, שבמהלך חיפוש העבודה, נכנס לי לראש פחד, שאולי חברות ההי-טק מעבירות את כתבי היד של המועמדים לגרפולוג מבלי ידיעתם, וחששתי שאולי ניתן לדעת על סמך כתב היד שלי שהיה לי אישפוז (:-) :-( - לא ברור לי אם צריך לשים סמיילי שמח או עצוב). הרבה פעמים חשבתי שאולי צריך לבחון את העניין עם גרפולוג מקצועי, ולבדוק אולי ניתן איכשהו "להערים" על הבדיקה הגרפולוגית. ההודעה שלך אומרת את הכל; כנראה שלפחות כרגע, לא ניתן לדעת על בן אדם אם הוא עבר אישפוז על סמך כתב ידו...
בכל אופן, היה לי סרטים בגלל זה, ואני זוכר שפעם אחת היה שאלון שאפשר היה לענות עליו באנגלית, אז העדפתי לענות עלו באנגלית, מפני שמישהו אמר שאיבחון גרפולוגי אינו אמין אם הכתיבה היא לא בשפת האם.
כיום, אני עובד בתחום, ומצליח מאוד, ואפילו מצליח לשלב עם העבודה לימודי פסיכולוגיה (בתקווה לחקור בעתיד האם הדרך שבה השתקמתי יכולה לשמש מתמודדים אחרים).
אני לא מגדיר את עצמי כחולה נפש, אבל מבחינת הגישה הרווחת, אין דבר כזה "להבריא" ממחלת נפש, כך שהאיבחון של הסכיזו-אפקטיב שריר וקיים.
אם את מעוניינית, אשמח להעביר לך בפרטי דוגמא לכתב היד שלי.
שבוע טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אביליפיי כמתגבר לנוגד דיכאון - עזרה - חשובאנונימי03/06/2016
שלום וברכה
בן 28
הבנתי שאביליפיי במינונים נמוכים משמש כמתגבר לנוגד דיכאון
כרגע נוטל 100 מג לוסטרל 100 מג למיקטל ו25 מג סרוקוואל
את הסרוקוואל לוקח בלילה לפני השינה, מרגיע אותי..
לגבי התסמינים של הדיכאון - הם נעלמים וחוזרים בתדירות גבוהה.. יום אחד "רוצה למות" ומחפש חומר על "המתת חסד" ומדבר עם העמותה שנותנת שירות זה.. למחרת מתפקד בלימודים כרגיל (על פניו).. מבחוץ נראה די יציב.. הרבה יותר מאשר מבפנים (בלב).. לא מראה את זה.. כבר לא סומך על עצמי על איזה רגל אקום..
מטופל על בסיס שבועי בפסיכותרפיה דינאמית
מוצף רגשית וכותב הרבה.. האפקט נורא אינטנסיבי וסוער
איך אתה יודע האם הבעיה היא ביולוגית או פסיכולוגית? איך תדע באיזו שיטה לטפל, תרופתית או טיפולית - שיחה? אולי כדאי להתחיל להאמין בה'? שמא זה יחזק אותי ויביא לריפוי הנפש?
איך תדע אם הבעיה "רוחנית" או "חומרית"? הרי רופא יתייחס לדבר כ"מחלה", ופסיכולוג\איש דת יתייחס לכך בצורה אחרת.. איך תדע לאיזה כיוון לפנות? והאם בכלל במצבך צריך תרופות?
הרי הרופאים מתייחסים לאדם כ"דרך הטבע", וה' הוא מעל הטבע..
אולי אם נלמד תורה נבין שאני כרגע עובר "תיקונים" של גלגולים קודמים, ושכול הסבל לא לחינם.. יהיה משהו להאמין בו.. להיאחז.. סיבה.. משמעות.. וד"א איך אתה יודע אם לייחס לכתיבה הנ"ל בעיה או חיפוש משמעות אמתית? או שאולי צריך פשוט להתחיל לחפש ולשאול שאלות במקום "לבלבל את המוח"
קיצור אני משנה כיוון.. רציתי לדעת האם אביליפיי יעזור במקרה זה? מה המינון המדויק שבו הוא מתגבר את הנוגד דיכאון?
האם אצטרך לקחת בנוסף ל"קוקטייל" שלי עוד תרופה? או שמא אפשר להחליף את הסרוקוואל באביליפיי? האם האביליפיי תרופה גם כן מרגיעה כמו הסרוקוואל? הסרוקוואל ממש מעייף אותי במינון נמוך (25 מג)
האם אביליפיי "מכהה" את הרגש והופך אותך לזומבי במינון נמוך? האם הוא משמין יותר מהסרוקוואל?
תודה מראש על המענה והעזרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק05/06/2016שלום רב.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה ממש בתחילת הדרך, וגם זה אודות לד"ר דוידאור.
בעיקרון, פסיכיאטריה זה לא רק תרופות, ואם ישנו רופא פסיכיאטר שמעדיף לטפל רק בתרופות - זו גישה אישית שצריך לכבד אותה, אבל המערכת כמערכת איננה תומכת בגישה כזו, והראייה שפסיכיאטר חייב לעבור הכשרה לטופלים פסיכולוגיים.
השאלה במה צריך להתמקד יותר, תרופות או טיפולים פסיכולוגיים - זו שאלה פרטנית שבסופו של דבר, השיקול המרכזי בה הוא איך כל אחת משיטות הטיפול מועילה לך.
לגבי גישה דתית לעניין, אז אכן, הרבמ"ן (רבי משה בן נחמן, לא התכוונתי לרמב"ם), נמצא בגישה לפיה כאשר באה על אדם מחלה, הסיבה לכך היא רוחנית, ואדם מאמין אינו צריך לפנות לרופאים, אלא לברר את הסיבה הרוחנית שבגללה באה עליו המחלה. לפי זה מה שאמרו שניתנה רשות לרופא לרפא, הכוונה היא שמי שחלש באמונתו, והולך לרופא, המקום לעשות את הדבר "הנכון ביותר" ולברר את הסיבה הרוחנית - אז ניתנה לרופא רשות לרפא. רוב מוחלט של הרבנים תמים דעים, שיש אולי מעט מאוד אנשים שנמצאים במדרגה כזו, וההגנה הטובה לכלל היא ללכת לרופא.
אגב, ישנה גישה שאומרת שייסורים אינם באים בהכרח על חטא, אלא הם תמיד מבטאים אהבה של הבורא (ראה סירטון מצורף).
מקווה שעזרתי.
שבוע טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד, האם זה קשור להפרעת ocd?רן03/06/2016
שלום רב,
האם מצב בו אדם מדמיין תמונה דמיונית של טריגר שמפחיד אותו, מודע לכך שזה פרי דמיונו, ונכנס לבהלה מאותו דמיון, תוך ניסיון לנטרל אותו לפעמים בטקסים או במלחמה במחשבות, האם זה יכול להיות חלק מocd?
כגון שאדם פוחד מרוח רפאים של מישהו מסויימת שתתנקם בו, וכל פעם שהוא נכנס לחדר הוא רואה אותו בדמיון בדלת, ונכנס לבהלה מזה ועובר לחדר אחר וכו'...
איזה סעיף זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי . אני לא פסיכיאטרית
מור08/06/2016אבל זה יכול להיות פשוט חרדות. זה יכול להשתייך לocd שההגדרה לocd זה מחשבות שווא טורדניות /כפייתיות וכתוצאה מכך חרדות כמובן.
לא היתי ממהרת לקשר את זה לפסיכוזה וכאלה דברים
כיוון שכמעט לכל אחד בחיים יש תקופה שהוא נכנס לעולם ה"רוח" ובגלל שזה עולם לא ממשי או מוכח אנחנו מתחילים לייצר במוח את כל התסריטים שנראים לנו אפשריים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה קשור להפרעת ocd? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/06/2016כל עוד מדובר בדימיון , האדם מודע שזה לא אמיתי ולא הגיוני
וזה גוזל הרבה זמן וסבל, בהחלט יתכן ומדובר ב OCD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מודעת שאני עוברת על החוק, אך יש לי שאלהפני02/06/2016
יש לי דיכאון, דיסתימיה, OCD, אישיות בלתי יציבה, חרדה חברתית וחרדה כללית.
הפסקתי טיפול פסיכולוגי- אני לא ממש מאמינה בשיטה אחרי 10 שנים של ניסיונות.
אני לוקחת סימבלתה וזה מאוד מאוד עוזר לי, מפחית את הדיכאון בצורה מאוד מורגשת כממו ששום כדור לא עשה בעבר.
אבל...
סימבלתה מוריד לי את הדיכאון, אבל החרדות מאוד גבוהות לאחרונה. אני חרדה הרבה הרבה, משום דבר.
עד לא מזמן לקחתי כדורי הרגעה, אבל עם הזמן זה בכלל לא השפיע עלי, אפילו לא מעט.
עכשיו התחלתי לקחת (מידי פעם) אוקסיקונטין, זה עושה לי טוב.
זה לא שאני נהיית מסטולה או משהו, ממש לא.. אני פשוט נהיית יציבה יותר, בלי בלבולים במוח, הכל יותר רגוע, אני לא בוכה, לא מתוסכלת, טוב לי... וזה מספיק לי מידי פעם לקחת חצי כדור. נורא קשה לי עם החרדות, מאוד מאוד קשה, לפני שבוע הגעתי למצב של רעד בלתי נשלט, בכי בצרחות, פאניקה.. פשוט בלתי נסבל.
אני יודעת שאני עושה דבר לא חוקי (אני מסיגה את הכדורים ממקור לא חוקי, אבל זו לא הנקודה)
האם הכדור הזה יכול לעשות לי נזק?
שוב- אני לוקחת רק מידי פעם, כשממש ממש קשה לי.
יש גם תופעת לוואי שקשה לי איתה, אם אני לוקחת אוקסיקונטין הOCD שלי עולה מאוד גבוה, למרות שבמצב רגיל אני לא צריכה להאבק בו יותר מידי ויש לי שליטה.
אני יודעת שאקבל תגובה של "גשי לטיפול"
אבל אני רק רוצה לדעת על הנזק, במידה ויכול להגרם כזה.
ושוב מציינת- לוקחת את הכדור רק פעם ב... רק כשאני ממש ממש במצוקה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה שאלה.....
רינת02/06/2016תראי,
אוקסיקונטין הוא הרואין ״חוקי״.
זה בדיוק כמו שתשאלי אם הרואין פעם בשבוע למשל יכול להזיק או למכר.
מה נראה לך התשובה שתקבלי??????
תפעילי את ההגיון הבריא שלך או שתעשי קצת מחקר באינטרנט בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכך עשיתי, אבל...
פני02/06/2016ככל הנראה, מאנשים הנוטלים אוקסיקונטין באופן לא קבוע, לא התעוררה שום בעיה.
אני בהחלט מודעת לזה שזה לא כדאי, אבל את בוודאי יודעת שלפעמים אנחנו בלחצים, חרדות, בלאגן בראש עד כדי שאין לאן לפנות.
את הכדור אני נוטלת 1-2 פעמים בחודש. לא מדובר בנטילה יומיומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליידע את הרופא המטפל
שמוליק02/06/2016שלום רב.
אינני רופא.
לדעתי, צריך ליידע את הרופא המטפל. סוף כל סוף, מדובר בתרופה מאושרת, ויכול להיות שעצם העובדה שהשתמשת בה באופן בלתי חוקי, יכולה להוות סיבה לכך שבדיעבד הרופא יראה לנכון לתת לך אותה באופן חוקי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יהיה הסוף עם הssri הארורים האלה??מור01/06/2016
היי. אני בת 22..לוקחת 6 שנים כדורים מסוג הssri.
שנתיים פרוזאק 3 שנים ציפרלקס ושנה סרנדה.
על הדרך ניסיתי תרופות פסיכוטיות ו snri שמרדים מאוד.
מגיל 16 נשלחתי לפסיכיאטר כי היתי חרדתית ומופנמת בצורה חריגה.
כל פעם שאני מנסה להוריד במינון ולאט לאט להפסיק הדיכאון חוזר לי צפים לי זכרונות מהעבר ופחדים מהעתיד..המוח שלי ער חד ולא נח ממחשבות ואני לא מפסיקה לבכות . מצד שני הכדורים פוגעים לי בעירנות בחדות ובזיכרון באופן משמעותי.מעכבים לי את הוצאת הרישיון ותחילת הלימודים במכללה אם בכלל. אני חייבת להפסיק. האם כל אחד יכול להפסיק בצורה מאוד הדרגתית? או שאצל מטופלים מסויימים זה כבר לא יתאפשר ועלול להחריף את המצב הנפשי ? האם יש לי תקווה שזה לא לכל החיים? אולי אפשר לשמור על מינון של 2 כדורים לשבוע אפילו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי
פני02/06/2016עכשיו העלתי הודעה, ויש שם שורה:
"אני לוקחת סימבלתה וזה מאוד מאוד עוזר לי, מפחית את הדיכאון בצורה מאוד מורגשת כממו ששום כדור לא עשה בעבר"
אני גם ניסיתי הרבה הרבה כדורים, ואחרי שהבנתי שהם לא כאלה אפקטיביים וירדתי מהם, הדיכאון היה פשוט מכניס לי סטירה לפנים.
כם הסימבלתה טוב לי, היא בכלל לא מרגימה אותי, התופעות לוואי עברו אחרי שבוע, הכדור הזה פשוט מציל אותי מהדיכאון הנורא הזה.
תנסי לברר על הכדור (אם כי עלייך לדעת שהוא לא בסל בתרופות והוא מאוד יקר).
אני לא יודעת למה עושים לך בעיות עם הרישיון, אותי שלחו לפסיכיאטר מטעם משרד הרישוי, אחרי חודש וחצי נתנו לי אישור להתחיל ללמוד נהיגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי טיפולים פסיכולוגיים
שמוליק02/06/2016שלום מור.
יש מטופלים שהתרופות מיטיבות עימם, ויש מטופלים שלא. אני נמנה עם אלה שלא, ואין להסיק מסקנות על הכלל.
אם את מרגישה שהתרופות גם מזיקות, אז אפשר לנסות להתמקד יותר בטיפולים פסיכולוגיים, שיכולים אף הם לתת האיזון הכימי הנדרש. כדאי לבחון את העניין מול הרופא המטפל.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת קורטיזול ופרולקטין גבוהים עם מודאלעמית31/05/2016
אני בן 25 לוקח כבר כחצי שנה 2 כדורי מודאל 50 mg ו2 סרנדה 50 mg , בגלל בעיות חרדה, עשיתי בדיקות דם לפני חודשיים ויצא לי שהקורטיזול עומד על 639 nmol/l ופרולקטין 1745 mIU/l.
לאחר התיעצות עם רופא משפחה ופסיכיאטר הורדנו לכדור מודאל אחד ביום וסרנדה ממשיכים 2.
אני צריך לעשות בדיקות חוזרות לראות את ערך הקורטיזול והפרולקטין אם הוא ירד עקב ירידה במינון המודאל.
שאלתי היא האם יש בעיה או למה לחשוש ברמות כאלה במידה והוא יורד וזה באמת מהכדורים , הכמות היחסית גבוהה של שני ההורמונים האלה לטווח הארוך או שהגוף מאזן את זה בגלל שזה נובע מכדורים ולא בגלל משהו פיזי? או שזה לא קשור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת קורטיזול ופרולקטין גבוהים עם מודאל - תגובה
ד``ר יעקב חרמון31/05/2016מודל אכן עלול להעלות את רמת הפרולקטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצחים רוצחים רוצחים רוצחים רוצחים רוצחים רוצחיםאנונימי31/05/2016
פסיכיאטרים רוצחים, פסיכיאטרים רוצחים, פסיכאטרים רוצחים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכתוב רוצחים על פסיכיאטרים??
רינת01/06/2016לפחות תרשום למה ומה הם עשו לך, שנדע!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכימה שהם רוצחים תנפש לבן אדם
מור02/06/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל מה שרשמת נכון
רינת02/06/2016אבל לא כל הפסיכיאטרים כאלה.
לא כולם נותנים את האנטי פסיכוטיים הארורים האלה.
מדובר על הפסיכיאטרים בבתי חולים לחולי נפש. רק שם זה קורה.
וכל עוד המקומות האלה סגורים ואיש לא יודע מה קורה שם, זה יימשך עוד שנים רבות מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאמת, חשבתי על זה ויש מצב שאתה צודק
רינת02/06/2016כשסרבתי לקבל תרופה אנטי פסיכותית מפסיכיאטר, מכיוון שיש לתרופות אלה תופעות לוואי מחרידות (כגון פרקינסון וכאבים עזים בשרירי הרגליים ועוד מלא תופעות והכי מצחיק שנותנים אותן לחולי דיכאון. הרי אנטי פסיכוטיים מורידים רמות דופמין במח וזה לכשלעצמו עושה דיכאון, אז מה הקטע לתת את האנטי פסיכוטיים לדיכאוניים?)
אז כשסרבתי והסברתי לו בהיגיון למה אז הוא פנה אל אחותי והתחיל להסית אותה נגדי ואמר לה שמרוב דיכאון אני לא יודעת על מה אני מדברת ושכנע אותה שהכדורים האלה הם מתנת האל לדיכאוניים.
כמובן שאחותי מיד עברה לצד הפסיכיאטר ושכנעה אותי לקחת אותם.
כשעמדתי בסירוב למרות השכנועים שלה, היא רתחה עלי מזעם וטענה שאני ״נהנית״ להיות בדיכאון ושאני לא רוצה לעזור לעצמי.
היא גם הסיתה את כל המשפחה שלי נגדי וכולם כועסים עלי בגלל שאני לא מוכנה לשתות כדור שגורם לפרקינסון, רעד בשפתיים וריור, אי שקט קיצוני, כאבים מטורפים ברגליים, נוקשות שרירים, ובחדשים יותר גם השמנה קיצונית וסכרת.
אין לי כבר עם מי לדבר, כל פעם שאני מבקשת עזרה בדיכאון הם צורחים עלי לקחת אנטי פסיכוטי ( שתבינו, אני לא פסיכוטית רק בדיכאון, אבל משום מה הפסיכיאטרים נותנים אנטי פסיכוטים גם לדיכאון).
בקיצור, נשארתי לבד במערכה, גם בדיכאון וגם בודדה.
אבל אני לא יודעת אם הפסיכיאטרים הם האשמים היחידים בכך ובטח שלחברות התרופות יש יד בהפצת ״התרופות״ האלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחמור מאוד
שמוליק02/06/2016שלום רינת.
הסיפור שלך ממש מזעזע.
אני מאובחן בסכיזו-אפקטיב, גם כן סבלתי מתופעות הלוואי שלהן, עד שהפסקתי אותן. הרופאה שלי זרמה איתי.
אני טוען שהמקרה שלי מוכיח שאי אפשר לדעת האם ה"זומביות" היא תמסינים שליליים של המחלה או שהיא תופעת לוואי של התרופות, ובעיקר האנטי-פסיכוטיות.
אני כל הזמן אומר שצריך לומר למטופלים את כל האמת, ולא לנפנף אותם עם הסברים של "תסמינים שליליים".
אני פעיל כבר כמה שנים בפורום, ואני בטוח שהרופאים כאן בפורום קיבלו את דבריי, והם אכן משתמשים במושג "תסמינים שליליים" ביתר זהירות, אבל למרבה הצער, יש הרבה פסיכיאטרים שייקח זמן עד שהמסר יגיע אליהם.
ד"ר דוידאור כתב פעמיים שהוא חושב שאני צריך לעשות הסבה מקצועית למטפל. בשנה שעברה התחלתי ללמוד פסיכולוגיה, ואני מקווה לעשות בעתיד מחקר שיבחן את הדברים.
המצב די עגום. בשנה שעברה בקורס מבוא לפסיכולוגיה, כשלמדנו על סכיזופרניה, הייתה סטודנטית שעשתה שירות לאומי עם סכיזופרניים, ותהתה מדוע הם נוטים לזרוק את התרופות שמועילות להם (כמובן על פי מה שמלמדים באוניברסיטה). המרצה ממש לא ידע מה לענות...
אני מציע לך ללכת לרופא אחר. אם את רוצה, אני יכול להפנות אותך לרופאה שלי, שהיא ממש מעדיפה לתת מה שפחות תרופות, ואני בטוח שהיא תגלה הבנה לעמדה שלך לפיה התרופות האנטי-פסיכוטיות לא עושות לך טוב, ושכנראה צריך להתמקד יותר בטיפולים פסיכולוגיים.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שמוליק
רינת03/06/2016הבעייה היא ששום נוגד דיכאון לא מצליח להשפיע עלי.
אמנם תופעות הלוואי של נוגדי דיכאון לא כל כך קשות אבל אני מגיבה אליהן הפוך.
הדיכאון מתגבר, החרדות מתגברות והלחץ בגוף עולה עד לכדי מחשבות אובדניות ממשיות. לכן אני מנסה שבוע כדור ואז מפסיקה אותו וכך עם כל הכדורים.
מהאנטי פסיכוטיים שנתנו לי קיבלתי את כל תופעות הלוואי המחרידות הקיימות בכדור.
אני קיבלתי חודשיים פרפנאן ורק זריקה אחת של מודיקאט.
לא אתאר עכשיו את מסכת הייסורים שעברתי מהתרופות האלה ולקח לי חודשים לצאת מזה ונראה לי שבכל זאת יש השפעה בלתי הפיכה. לפני נוגדות הפסיכוזה אמנם הייתי בדיכאון אבל לא כזה חזק. אני יכולה להישבע שהאנטי פסיכוטיים עשו לי נזק תמידי במח וגרמו לדיכאון שלי להיות חזק ועמיד יותר.
כמו שסיפרתי למעלה, המשפחה עומדת לצד הפסיכיאטר שרוצה לתת אנטי פסיכוטי שוב ואני לבדי במערכה נגדם, בדיכאון, שבורה, מרוסקת ללא עתיד ורק רוצה שהכל ייגמר כבר.
אם מישהו כאן יכול לעזור לי או לתת איזו עיצה, אז אני אשמח מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהחליף רופא
שמוליק05/06/2016שלום רינת.
נראה לי שמה שצריך לעשות, זה להחליף רופא, או ללכת לפסיכולוג קליני.
אם לא היה לך נסיון טוב עם תרופות, אז זה אומר שצריך לנסות דרכים אחרות, ויש לפחות עוד ארבע סוגים שונים של טיפולים: התנהגותיים, קוגניטיביים, פסיכו-דינמיים וטיפולים בגישה ההומניסטית. פסיכיאטר טוב אומר לדעת ולטפל בפועל גם טיפולים פסיכולוגיים; פסיכיאטריה זה לא רק תרופות!!
יכול להיות שאותו רופא שהלכת אליו הוא מהסוג שמעדיפים להתמקד בטיפולים תרופתיים, וזה פשוט לא מתאים לך, אז צריך ללכת לרופא אחר שהגישה שלו נוטה יותר לטיפולים פסיכולוגיים, או ללכת לפסיכולוג (שממילא אינו מוסמך לתת תרופות). יכול להיות שבנסיבות שלך צריך רופא שיתמוך בעמדה שלך שהנסיון האישי שלך הראה שתרופות לא עושות לך טוב על מנת שיניחו לך.
אם את רוצה, אני אשמח להמליץ על הרופאה שלי, שזו הגישה המוצהרת שלה.
שבוע טוב.
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים פסיכיאטרים זה זבל כימי
גיא12/06/2016כדורים פסיכיאטרים זה זבל כימי,הכדורים האלה זה סמים (בהגדרת משרד הבריאות). "טיפול" פסיכיאטרי זה לא טיפול זה מרדים את הבעיה זה מונע ממך להרגיש את מה שקורה סביבך. כדי לטפל בבעיות צריך ללכת לפסיכולוג שנותן לך כלים איך להתמודד עם הבעיות ואיך לפתור אותם. צריך תזונה נכונה צריך לעשות ספורט צריך למלא את הנפש בעשייה וביצירה.
ברצוני לשתף אתכם שהפסיכיאטר של אישתי אחרי הלידה של הילד שלנו גרם נזקים חמורים והמקצועיות שלו שואפת לאפס קודם כל הוא 1.הפר חיסיון לקוח (אישתי הגיעה אליו דרך אמא שלה והוא מטפל באחיה ובאבא שלה והוא מביא להם כדורים זהים) 2. הוא התרשל הוא גרם לאישתי לעלות במשקל גרם לה להיות עייפה גרם לה לאיבוד החשק המיני לא הייתה אינטימיות ביננו למעלה משנה) לא קרא את התיק הרפואי שלה(לפני ההריון היא הייתה מטופלת פעמיים בשבוע ב 10 מ"ג ציפרלקס ואחרי ההריון הוא הקפיץ ל 20 מ"ג שבעה ימים בשבוע ב 5 דקות אבחון!!) שיבש לה את המחזור הקשר שלי השתבש והיינו על סף גירושים עד שהחלטתי להילחם ולשקם את הקשר ולשקם את המשפחה שהקמנו והיום המינונים ירדו האינטימיות חזרה אבל הפסיכיאטר עדיין עושה בעיות בהורדת הכדורים.
ובגלל זה יש את עמותת מגן למען האנושות שהגישה תלונה
לגופים הממונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים פסיכיאטריים זה זבל כימי
גיא12/06/2016כדורים פסיכיאטרים זה זבל כימי,הכדורים האלה זה סמים (בהגדרת משרד הבריאות). "טיפול" פסיכיאטרי זה לא טיפול זה מרדים את הבעיה זה מונע ממך להרגיש את מה שקורה סביבך. כדי לטפל בבעיות צריך ללכת לפסיכולוג שנותן לך כלים איך להתמודד עם הבעיות ואיך לפתור אותם. צריך תזונה נכונה צריך לעשות ספורט צריך למלא את הנפש בעשייה וביצירה.
ברצוני לשתף אתכם שהפסיכיאטר של אישתי אחרי הלידה של הילד שלנו גרם נזקים חמורים והמקצועיות שלו שואפת לאפס קודם כל הוא 1.הפר חיסיון לקוח (אישתי הגיעה אליו דרך אמא שלה והוא מטפל באחיה ובאבא שלה והוא מביא להם כדורים זהים) 2. הוא התרשל הוא גרם לאישתי לעלות במשקל גרם לה להיות עייפה גרם לה לאיבוד החשק המיני לא הייתה אינטימיות ביננו למעלה משנה) לא קרא את התיק הרפואי שלה(לפני ההריון היא הייתה מטופלת פעמיים בשבוע ב 10 מ"ג ציפרלקס ואחרי ההריון הוא הקפיץ ל 20 מ"ג שבעה ימים בשבוע ב 5 דקות אבחון!!) שיבש לה את המחזור הקשר שלי השתבש והיינו על סף גירושים עד שהחלטתי להילחם ולשקם את הקשר ולשקם את המשפחה שהקמנו והיום המינונים ירדו האינטימיות חזרה אבל הפסיכיאטר עדיין עושה בעיות בהורדת הכדורים.
ובגלל זה יש את עמותת מגן למען האנושות שהגישה תלונה
לגופים הממונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים פסיכיאטרים שאינם גורמיםטל30/05/2016
כדורים פסיכיאטרים שאינם גורמים ביכלל לעליה במישקל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניסיוני
פני02/06/2016ויפאקס, סימבלתה, רסיטל, אלטרול. כל השאר הפכו אותי לפרה.
אבל רופא אחד הסביר לי שזה אינדיוידואלי, ויכול להיות שכדור שגורם להשמנה אצל אחד, אצל השני הוא יסתום את התאבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדוייק. כל מילה נוספת מיותרת.
שמוליק02/06/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואש משלוש שנים של התמודדות עם הפרעת חרדה-י30/05/2016
שלום, אני בן 22, חוויתי את ההתקף פאניקה הראשון שלי כשהייתי בן 18, בסין.
באותו יום כבר חוויתי את השני ויום למחרת את השלישי.
חזרתי לארץ ומספר מחודשים לאחר מכן אובחנתי כלוקה בהפרעת פאניקה.
מאז אני חצי בן אדם, הטריגר שלי הוא עליה בלחץ באוזניים (החוויה שגרמה להתרף הראשון היא עליה לקומה 127 בבניין בשנגחאי שיצרה לחץ באוזניים שלי ותחושה משמעותית של מחנק).
אני מתקשה לעלות עליות רציניות עם הרכב (לדגומא, לירושלים) ללא חרדה, לא עליתי על מטוס כבר שלוש שנים מאותה הסיבה ואני חווה אגרופוביה בכל חניון, מעלית והרבה מקומות אחרים ומשונים. אני כבר תקופה ארוכה מטופל לסירוגין בציפרלקס 15 מ"ג וקלונקס 10 מ"ג, כאשר בלושה חודשים האחרונים הרופא גם אמר לי להפסיק לצרוך אלכוהול. כל זאת לצד טיפול cbt כבר כמעט שנה. ישנו שיפור מסוים במספר ההתקפים- בערך אחד לחודש לעומט אחד לשבוע אך החרדה קיימת כל הזמן. לאחר שהרופא החליט שלא אשתה אלכוהול המצב הידרדר עוד יותר, בשל הריחוק שנוצר ביני ובין חברי כשהם שותים בשבתות ואני לא, מה שהכניס אותי לדיכאון דיי רציני, לצד זה שזה לא כל כך עזר.
אני מנסה לשאול מה דעתך? האם יש מקום לשינוי בצריכה של התרופות? או אולי בשיוני בטיפול הcbt? ובקשר לאלכוהול- לפני הפסקת השתיה המצב היה זהה (כבר שלושה חודשים שאני לא שותה) חוץ מהעניין שכרגע אני גם מורחק מהחברים שלי גם בדרך הזו. אני בדיכאון ואני לא יודע איך לצאת מהמצב הזה. אשמח מאוד לתגובה, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק02/06/2016שלום רב.
אינני רופא, בנתיים אני סטודנט לפסיכולוגיה ממש בתחילת הדרך.
טיפולי C.B.T. בדרך כלל עוזרים, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל. יכול להיות שצריך לנסות טיפולים פסיכו-דינמיים שמטרתם לחפש סיבות נוספות לחרדה שקרו לפני העלייה למגדל הגבוה בסין.
יכול להיות שטיפולי הצפה flooding יכולים לעזור, אבל משתמשים בהם במקרים נדירים, כי הם יותר מדיי מפחידים; מדובר בטיפול שבו חושפים את המטופל בצורה חזקה לחרדה (במקרה שלך זה יכול יהיה מגדל גבוה) בלי אפשרות לצאת לעזוב או לברוח. הטיפולים האלה יעילים בכל שתוך טיפול או שניים החרדה נפסקת, אבל הם כל כך מפחידים שכמעט אף מטופל אינו מעוניין בהם. בדרך כלל מי שמעוניין בטיפול כזה הוא קצין שעבר איזו טראומה והוא חייב לצאת ממנה מהר מאוד על מנת להגיע מוכן למבחנים שיחרצו את גורלו לגבי המשך השירות בצבא.
כמובן שאת האפשרויות האלה - רק אם הן נראות לך - צריך לשקול מול הרופא המטפל.
לגבי הטיפול התרופתי שמגביל את צריכת האלכוהול - יש מקום לשקול את העניין בשנית עם הרופא המטפל. התחושה של הריחוק מהחברים היא גורם פסיכולוגי שצריך לקחת אותו בחשבון, ומצוא את האיזון הנכון.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שמוליק
י07/06/2016תודה רבה על ההודעה שמוליק. Flooding דווקא נשמע מעניין. מעריך את ההודעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיואש משלוש שנים של התמודדות עם הפרעת חרדה- - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור17/06/2016במקרים קשים
לעתים יש צורך להוסיף נוגד פסיכוזה זמנית לטיפול ב SSRI
הטיפול הכי יעיל והכי מהיר:
היפנוזה רפואית
פרטים באתר שלי.
בנוסף CBT גם יעיל.. ומומלץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע להיפנוזה
י28/06/2016חשבתי המון בזמן האחרון לנסות היפנוזה כי באופן עקורני יש לי בעיה עם סוגסטיה של לחץ באוזניים ואיך שאני מפרש את הסוגסטיה הזו. אני מאוד מקווה שיכול להיות תהליך הטמעה מחדש של התגובה שלי לטריגר הזה. נשמע מאוד מעניין אני אחפש את המרפאה שלך ברשת תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בכדור מירטאזפין לצורך עלייה במשקלניר30/05/2016
שלום. למיטב הבנתי הכדור מירטאזפין (מירו, רמרון) גורם לעלייה במשקל (תופעת לוואי ידועה של הכדור). השאלה שלי היא האם ניתן להשתמש בכדור לשם מטרה זו? אני אקטומורף ומעוניין לעלות יותר מעשרה ק״ג, אך מאד מתקשה בלעלות במשקל. אציין כי אינני בדיכאון ולכן מטרת השימוש בכדור היא נטו עלייה במשקל. האם זה אפשרי להשתמש בו או שזה מסוכן עבור מטרה זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בכדור מירטאזפין לצורך עלייה במשקל - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/06/2016השימוש לשם עליה במשקל אפשרי, פחות מומלץ.
כל כדור , מלווה בתופעות לוואי אפשריות, יש לשקול , תועלת מול סיכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

