מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה בבקשה לדר יהונתןדנית27/05/2016
אני סובלת מאו סי די . נערה עברה עם כלב מסוכן לידי. היתי בהלם. אחרי כמה דקות ראיתי שהיא גרה קרוב למקום שהיתי. נגשתי לבית שלה בחוץ.ואמרתי לה שנבהלתי מהכלב. בדיעבד היתי צריכה להגיד שיצא חוק לשים מחסום לכלב . זה באמת מסוכן רוטווילר. הנערה אמרה שהיא היתה רחוקה ממני.לי נדמה שהיתה קרובה כמטר ממני. פתאום אמה יצאה והתחילה לקלל אותי בנוסף לקללה שלה .עוד המשיכה לקלל שאלוהים יקח אותי. אני כמובן פחדתי הם היו שתים . והיתי בגינה שלהם. עניתי לה בעדינות שתעבור מה שעברתי. אני אוכלת את עצמתי שלא קיללתי אותה ורק אמרתי לה שתעבור מה שעברתי. שאלתי היא האם עניתי לה בעדינות מדי..? יחסית לקללות שלה. בבקשה תענה לי כי אחת כזאת היתי צריכה לקלל אותה עוד. בתודה וסליחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה רק לדר יהונתן לא לאף אחד אחר
דנית27/05/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעידות בגוףנורית27/05/2016
שלום רב,
בני נוטל את התרופה פריקט הלופרידול בזריקות אחת לחודש. אחת מתופעות הלוואי שלו הן רעידות בגוף. האם הרעידות הללו עלולות להזיק לו לתפקוד הכללי? האם יש סכנה בכך? מה ניתן לעשות?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות בגוף - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/06/2016חובה יעוץ עם רופא מטפל
וטיפול מיידי בתופעות לוואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבלתי שירות לקוי מפסיכאטרית מה עושה עכשיועדינה26/05/2016
ראיתי פסיכאטרית בשם רינה קופר שנתנה לי תרופה שהתבררה כלא מתאימה לי, שניסיתי לדבר איתה טענה לי שאני לבסדר לא רגועה ועצבנית ולכן לא מדבר ת איתי.
היא לא מקשיבה ולא עוזרת איז רופא זה? ניסיתי ללכת לאחות בקופה שתראה מה קורה איתי. הד"ר הזאת קופר אמרת לאחות לא רוצה לראות אותה כי לא מדברת יפה. שקרנית.
זה לא בסדר, מה היא ד"ר מנגליה או מה.לא מבינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבלתי שירות לקוי מפסיכאטרית מה עושה עכשיו - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור14/06/2016ממליץ לפנות לרופא אחר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לשמוליקדנית25/05/2016
שמוליק תוכל ליצור קשר אני רוצה לשאול משהו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - נטילת תרופות פסיכיאטריות והריוןליל25/05/2016
אני מאובחנת כביפולארית ומטופלת בתרופות: אינווגה 9 מ"ג ולמוג'ין 150 מ"ג.
מתכננת להיכנס להריון.
הרופאה המטפלת המליצה לפני הכניסה להריון להפסיק עם האינווגה ולעלות את הלמוג'ין ל-200 מ"ג.
ברצוני לשאול האם למוג'ין תרופה בטוחה בזמן ההריון? והאם אין סכנה שברגע שאפסיק עם האינווגה אגיע למצב פסיכוטי?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
שמוליק25/05/2016שלום ליל.
אינני רופא.
לא בטוח שלמוג'ין היא תרופה בטוחה בזמן ההריון למרי, אבל צריך להבין שהרגשה לא טובה בזמן ההריון, מעבר לפגיעה הברורה באם - פגיעה במצב הרוח של האם, פוגעת בעובר, כך שיכול להיות שהסיכון של פגיעה בעובר כתוצאה מלקיחת התרופה הוא קטן ומזערי ביחס לפגיעה שעלולה להיות כתוצאה מהחמרה במצב הנפשי עקב הפסקת התרופה.
זה כנראה בדיוק מה שכתבת לגבי החשש שלך שהפסקת האינווגה עלולה לגרום למצב פסיכוטי. בעיקרון, מייצב מצב רוח אמור להיות מספיק לטיפול במאניה-דיפרסיה, והתרופה האנטי-פסיכוטית אמורה לסייע נגד הפאזה המאנית. סביר להניח שהרופאה שלך סבורה שבמקרה שלך אין חשש, אבל אם למרות זאת את חוששת - כדאי להביע את החשש בפני הרופאה המטפלת על מנת לשקול מחדש האם נכון להפסיק את האינווגה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בטסמינים שלילים של סכיזופרניהדני25/05/2016
שלום שמי דני ושאלתי היא כזאת:
לפני 15 שנה הייתי מאובחן בדיכאון פוסט פסיכוטי שהיה גם קליני ממנו סבלתי כ 5-10 שנים. באותה תקופה טופלתי במיספר תרופות אנטי דיכאוניות מסוג ssri ומיספר תרופות snri אך ללא הואיל כלל.
רק המירו שניתן לי ביום בהיר אחד שינה את התמונה ב 180 מעלות.ומאז אני לא בדיכאון , אבל ...הסימפטומים השלילים של הסכיזופרניה שלי שמבוטאים בחוסר מוטיבציה מוחלט ותיפקוד ברמה נמוכה , מפריעים לי מאוד.
שאלתי היא לאור הטיפול התרופתי שלי (סוליאן 600מג ומירו 45מג)
ומה שסיפרתי למעלה , האם יש תרופה אנטי דיכאונית/חרדתית שיכולה להישתלב ולעזור לי בתסמינים שהזכרתי או כל תרופה ?
תודה דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין באמת תרופה כזו
שמוליק25/05/2016שלום דני.
אינני רופא. אני סטודנט לפסיכולוגיה, ואגב, גם אני סבלתי מ"תסמינים שליליים".
ראשית, צריך לומר את כל האמת על התסמינים השליליים ועל דיכאון פוסט פסיכוטי.
אלה היו ההסברים שניתנו לי כשהייתי במחלקה פתוחה אחרי אישפוז כפוי במצב פסיכוטי חריף.
מנקודת המבט שלי, השתכנעתי שהתסמינים השליליים, היו למעשה תופעות לוואי של התרופות האנטי-פסיכוטיות. הדיכאון הפוסט פסיכוטי, הוא למעשה היה דיכאון שנבע מחוסר היכולת לתפקד שהוסברה כ"תסמינים שליליים" שלמעשה הייתה תופעות לוואי של התרופות האנטי-פסיכוטיות.
עובדה היא, שכחצי שנה אחרי שהפסקתי את התרופה האנטי-פסיכוטית - התסמינים השליליים נעלמו כלא היו.
אי אפשר להסיק ממני על הכלל, אבל אפשר בהחלט להסיק שקיימת אפשרות שגם אצל מטופלים אחרים התסמינים השליליים אינם אלא תופעות לוואי של התרופה האנטי-פסיכוטית ושהדיכאון הפוסט פסיכוטי הוא דיכאון הנובע מחוסר היכולת לתפקד בגלל ה"זומביות".
אינני מציע להפסיק את התרופה האנטי-פסיכוטית מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל; זה עלול להיות מסוכן. אבל מה שכן, חייבים לומר את כל האמת; ישנם מטופלים שמרגישים שה"זומביות" היא בגלל התרופות, ואחרי שכל הזמן אומרים להם שאלה תסמינים של המחלה - הם מאבדים את האמון, שזהו הבסיס ההכרחי לטיפול.
כדאי לבדוק עם הרופא המטפל את האפשרות של התמקדות חזקה יותר בטיפולים פסיכולוגיים, שעם הצלחתם, ניתן יהיה להוריד את המינון של התרופה האנטי-פסיכוטית, ואז יהיה אפשר לבדוק "על רטוב" את ההשערה שמדובר בתופעות לוואי (אם כי לא יהיה ניתן להוכיח בוודאות שזו הסיבה, כי עדיין יהיה ניתן לומר שהמחלה עברה).
כדאי לציין ממה שלמדתי בקורס פסיכולוגיה פיסיולוגית, שהתסמינים החיוביים באים לידי ביטוי בעודף דופמין במסלול מסויים, ואילו התסמינים השליליים באים לידי ביטוי במחסור בדופמין במסלול אחר. זה עצמו אומר דרשני, שאולי התרופה האנטי-פסיכוטית ש"מפחיתה" דופמין (המונח המקצועי הוא אנטגוניסטיות לדופמין), למעשה מפחיתה דופמין גם במסלול האחר, ואולי זו הסיבה לתסמינים השליליים.
בכל אופן, לי אמרו שאולי לפונקס יכולה לעזור לתסמינים השליליים, אבל אני די סקפטי; שמעתי ממטופל שקיבל לפונקס שהוא סובל מ"זומביות", ומה גם שלא ממהרים לתת אותה כי היא עלולה לפגוע בכדוריות הדם הלבנות, שזו ממש סכנת חיים, והיא בדרך כלל בקו האחרון.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזדהה איתך
אנונימי26/05/2016בן 28
לפני כשלוש שנים עברתי אפיזודה פסיכוטית כתוצאה מנטילת נוגדי דיכאון במינון גבוה (סרוקסט 60 מ"ג).. למרות שה"פסיכוזה" שעברתי שנויה במחלוקת הגעת לאחר מכן לרופא פסיכיאטר אחר ממי שנתן לי את הנוגד דיכאון והכניס אותי למצב הזה
הפסיכיאטר שהגעתי אליו במצב פסיכוטי הביא לי סוליאן 200 מ"ג בשביל לאזן אותי.. היו ימים שעליתי גם ל-400 , אבל אגיד לך ת'אמת תופעות הלוואי מהתרופה הזו היו אצלי בלתי נסבלות, עליתי 20 קילו מה שגרם לי בעצם גם למצב רוח רע שנהייתי שמן.. הייתי "כבד" מין זומבי כזה.. קהה בחושים וברגש.. לא היה לי כוח וחשק לכלום..
פשוט חזרתי אל הפסיכיאטר ועמדתי על כך שאני לא נוטל את התרופה הזו יותר.. עברתי ללמיקטל מאז לאחר התעקשותי
תכלס הרופא דאג ורצה למנוע ממני להגיע שוב למצב מאני בגלל זה הוא התעקש שאקח סוליאן אבל לא יכולתי לסבול את התופעות לוואי
לדעתי העלות ששילמתי מלקיחת התרופה הזו עלתה על התועלת (מה גם שנשארתי עם ה-20 קילו שהעלתי לצערי וגם גורמים לי להרגיש רע לעתים תכופות..)
יש אנשים שאולי זה יעזור להם יותר כמו ששמוליק אמר לא ניתן להסיק במקרה זה מהפרט אל הכלל.. רפואה זה מדע לא מדויק ובטח ובטח שפסיכיאטריה גם כן..
אני חושב לעצמי כמה אנשים "נופלים בין הכיסאות" שנכפה עליהם איך שהוא לקחת את התרופות האלה עם תופעות הלוואי שלעתים בלתי נסבלות :\* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדם הרוצה לברר לגבי עצמו האם יש דרישה לאשפז אותו בכפיהאלמונית25/05/2016
קרוב משפחתי חולה נפש והוא היה בחו"ל תקופה ארוכה. לפני שנסע לחו"ל ניסו (ממחלקה פסיכיאטרית של אחד מבתי החולים בארץ) לאשפז אותו אשפוז כפוי.
כעת הוא חזר ארצה והוא רוצה לברר האם הוא עדיין נדרש לאשפוז כפוי או לא. איך ניתן לברר זאת? למי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סביר להניח שאין כלום
שמוליק25/05/2016שלום רב.
אינני רופא.
לא נראה לי שיש סיבה לדאגה. צו לבדיקה כפוייה (שהוא צעד אחד לפני אישפוז כפוי), ניתן רק כנגד אדם שלכאורה נמצא במצב פסיכוטי ויש חשש שהוא יפגע בעצמו או בסביבתו. כיוון שהוא שהה בחו"ל, ואם שם לא קרה כלום, אז כאשר הוא חזר לארץ, צריך שתהיה איזו תלונה עדכנית עליו. תלונה כזו צריכה להיות מטופלת באופן מיידי, ואם לא קרה כלום - אין ממה לחשוש.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יכול להיות שאני בחרדה אם אני מרגישה רגועה?דנה22/05/2016
סביב ביוץ יש לי בריחת שתן מסיבית. בנוסף סביב ביוץ כל פעם תופס אותי הצטננות או שיעול או חולי אבל כמות השתן לא פרופורציונית. בדיקות סוכר תרבית שתן ובדיקות גיניקולוגיות תקינות. השיעול לא כ"כ תקין - קיבלתי משאף בגלל ירידה בבדיקות ריאות או לעיתים אנטיביוטיקה ברונכיטוס. יכולה לעשות פיפי ואחרי חצי שעה יהיה לי שוב כמות מסיבית של פיפי כולל בלילה. וכשבורח זה בורח בכמות כך שפד רגיל לא סופג את זה.
אני מרגישה פסיכולוגית כאילו רגועה אבל זה מפריע לי ברמה התפקודית שמתביישת שיש כזאת בריחה כמות מסיבית.
בעבר אחרי לידה לקחתי פעם ראשונה כדורים פסיכיאטרים. כרגע בלי כלום אבל בגלל העבר רופא משפחה חושב שיש בעיית חרדה. האם יכול להיות לי בעית חרדה שגורמת לכמות כזאת של פיפי למרות שחושבת שאני רגועה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יכול להיות שאני בחרדה אם אני מרגישה רגועה? - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/05/2016קשה לנחש ללא בדיקה והערכה.
יש להתייעץ עם פסיכיאטר.
באופן כללי , פחות סביר , אם רגועים..
יש לשלול תחילה בעיה גופנית, דלקת בדרכי השתן, שתייה מוגזמת, קפה מוגזם ועוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה: SSRI עם שילוב מנגנון דופאמיןרון21/05/2016
שלום,
רציתי לשאול מדוע לא מייצרים תרופות המשלבות מנגנון מעכבי ספיגה של סרוטונין ודופאמין כמו שיש תרופות SNRI המשלבות מעכבי ספיגה של סרוטונין ונורדרנאלין.
ידוע כי גם חוסר בדופאמין יכול לגרום לדיכאון, מאיפה מטופל יכול לדעת אם מה שחסר לו הוא נורדרנאלין או הדופאמין.
ואם כן מדוע לא מבצעים תרופות המשלבות את הסרוטונין והדופאמין אלא רק סרוטונין ונורדרנאלין?
ככלל האם מותר לשלב SSRI עם וולבוטרין במינון נמוך כדי להגיע להשפעה הרצויה על דיכאון והפרעות קשב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה עלול לגרום לסכיזופרניה
שמוליק21/05/2016שלום ניר.
אינני רופא, אבל בתור סטודנט לפסיכולוגיה, נראה לי שמה שלמדתי בקורס פסיכולוגיה פיסיולוגית מספיק כדי לענות.
אכן, מחסור בדופמין יכול לגרום לדיכאון, ויתרה מזאת, התסמינים השליליים של סכיזופרניה באים לידי ביטוי במחסור בדופמין, אבל במסלולים אחרים מהמסלולים שבהם צריך להפחית דופמין שהם הביטוי לסימפטומים החיוביים של סכיזופרניה.
אגב, הרבה פעמים תהיתי, שאולי כאן קבור הכלב, ולמעשה ההסבר לסימפטומים השליליים של הסכיזופרניה, הוא בכך שהתרופות האנטי-פסיכוטיות הן אלו שיוצרות את המחסור בדופמין. סוף כל סוף תרופות אנטי-פסיכוטיות הן במוצהר תרופות שמפחיתות דופמין (יותר מדוייק לומר אנטגוניסטית לדופמין).
קוקאין הוא סם שידוע בתור מעכב ספיגה חוזרת של דופמין, והוא נחשב לסם מסוכן. ריטלין היא תרופה שגם כן מעכבת ספיגה חוזרת של דופמין, אבל היא משמשת בעיקר להפרעות קשב וריכוז.
תרופה שמגבירה דופמין (יותר מדוייק לומר אגוניסטית לדופמין) יכולה להגביר גם במסלולים שבהם ההגברה עלולה לגרום לסכיזופרניה.
חוץ מזה, מסיבות שלגמרי אינן ברורות לי, לעיתים משתמשים גם בתרופות אנטי-פסיכוטיות נגד דיכאון, בזמן שהן אנטגוניסטיות ("מפחיתות") לדופמין.
מקווה שעזרתי.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת נתבלבלתי
רונית22/05/2016אני לוקחת אנטי פסיכוטי לאחר פסיכוזה ומשמינה מאוד. החליטו להעלות לי את המינון של הציפרלקס בגלל החוסר חשק לעשות משהו. עם העליה של הציפרלקס מרגישה שיש לי קצת יותר מדי מחשבות בראש ביחד אבל עדיין תחת שליטה. האם זה נורמלי? האם הציפרלקס והאנטי פסיכוטי נוגדים אחד את השני כך שאצטרך גם לעלות אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההם אכן נוגדים
שמוליק22/05/2016שלום רונית.
אכן מדובר בתרופות נוגדות. תרופות אנטי-דיכאוניות אמורות להעלות את מצב הרוח ממצב ירוד של דיכאון למצב מרומם יותר. תרופות אנטי-פסיכוטיות אמורות להוריד את מצב הרוח ממצב פסיכוטי מרומם למצב יותר נמוך ומאוזן.
אבל הם פועלים על מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטורים) אחרים. האנטי-פסיכוטיות פועלות על דופמין, ואילו ציפרלקס פועל על סרוטונין.
בהזדמנות זו, אני חושב שכדאי לומר את כל האמת על ההשמנה וחוסר החשק לעשות משהו.
הרבה פעמים, נוטים להסביר - לפחות את חוסר החשק - כתסמינים שליליים של המחלה, ושוללים מכל וכל את האפשרות שמדובר בתופעות לוואי של התרופה האנטי-פסיכוטית.
האמת היא שאין וודאות שמדובר בתסמינים שליליים ואין וודאות שמדובר בתופעות לוואי, ואין לשלול אף אחת מהאפשרויות. הרבה מטופלים מרגישים שהתרופות הן הסיבה לכך, ואחרי ששוללים את האופציה הזו, הם מאבדים את האמון, והאמון של המטופל במטפל הוא הבסיס ההכרחי לטיפול.
זה לא אומר שצריך להפסיק את הטיפול התרופתי, אבל חייבים להגיד את כל האמת.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה עכשיו שאלה לרופא לא מגיבה טוב
רונית23/05/2016עצם זה שכותבת באינטרנט זה אחד מסממים אצלי שמגיע פסיכוזה
העלו מ 15 ל 20 הציפרלקס לפני 3 ימים בגלל שיותר מדי "לא בא לי לעשות ספורט לא בא לי להפסיק לאכול לא בא לי ליזום משהו"ועכשיו יש יותר מדי כתיבה והתעסקות באינטרנט ועריכה של טקסט זה. בלילות חלומות מאוד חדים. הבעיה שהלילה התעוררתי באמצע הלילה והתחיל לי פרנויאה כאילו כולם מקשרים כל מיני דברים עלי ונגדי ממש חרדה וחוסר יכולת להירגע ולישון וקיפאון שלא רוצה להטריד את בעלי. כפתרון לקחתי עוד 50 מג סרוקוול שאחרי זמן כן הרגיע ומקווה שכל תאוריות הקונספירציות רק בראש.. כרגע מתלבטת מה לקחת עכשיו בבוקר 15 מג ציפרלקס איתו הייתי עד לפני 3 ימים או שוב ה 20 מג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה: SSRI עם שילוב מנגנון דופאמין - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/05/2016סרוטונין ברמה גבוהה, פעילות מוגברת במוח , יכול להוביל לירידה ברמת הדופאמין.
ניתן לשלב SSRI עם וולבוטרין, במיוחד , בקיום חרדות ( וולבוטרין לעתים מחמיר חרדות )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VIEPAX XR - חוות דעת רופא הפורםדניאל20/05/2016
שלום רב ד"ר. מהתרשמותך ונסיונך האם התרופה VIEPAX XR נחשבת חזקה יותר/"טהורה" יותר מאשר VENLAFAXINE XR למרות שהחומר הפעיל הוא זהה?
מדובר בטיפול בהפרעת חרדה כללית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק לידיעתך
אני23/05/2016גם התרופה VIPAX הנה תרופה גנרית לתרופה המקורית EFFEXOR.
לאחר תום הפטנט של החברה שייצרה את התרופה המקורית, רשאיות חברות אחרות לייצר את אותה התרופה (לדוגמא טבע הנה חברה מובילה בתחום הייצור של תרופות גנריות). למעט מקרים נדירים קופות החולים בארץ מספקות את התרופות הגנריות היות שהם זולות משמעותית מן התרופה המקורית.
מאחר ושתי השמות של התרופות אותם ציינת אינם בהגדרה התרופה המקורית לא נראה לי שאמורים להיות הבדלים משמעותיים אם בכלל.
מנסיון, נטלתי את שניהם ולא הבחנתי בכל הבדל בין השניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא תופעות לוואי,אשמח אם תעזרו ליעידן20/05/2016
שלום,הבנתי שכאשר לוקחים תרופות פסיכאטריות במינון גבוהה ויש תופעות לוואי חייבים להחליף תרופה כי אחרת התופעות לוואי הן בלתי הפיכות .השאלה שלי היא כזאת אני לקחתי במשך שלוש שנים ריספרדל 2 מ״ג ומתחילת השלוש שנים אני חשה תופעת לוואי בעוררות המינית -בעיית תפקוד מינית רצינית,השאלה שלי היא האם גם בעיות בתפקוד המיני יכולות להיות בלתי הפיכות אם לא מחליפים תרופה בזמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה לא מדוייק
שמוליק20/05/2016שלום עידן.
אינני רופא. אני סטודנט לפסיכולוגיה ויש לי נסיון אישי רלוונטי.
קשיים בתיפקוד המיני היא תופעת לוואי ידועה ושכיחה של תרופות פסיכיאטריות ובמיוחד לתרופות נוגדות דיכאון ותרופות אנטי-פסיכוטיות, כך שרב הסיכויים שגם תרופה אחרת תגרום לתופעות לוואי.
לגבי נזקים בלתי הפיכים - זה אמור לקרות; ברגע שיהיה אפשר להפסיק את הטיפול התרופתי כאשר יהיה שיפור במצב הקליני (כמובן רק על פי הנחייה של הרופא המטפל), תופעות הלוואי אמורות לחלוף.
חייבים לומר את האמת, שהיו מספר הודעות בפורום הזה, שהייתה בהם תלונה על נזקים בלתי הפיכים כתוצאה מלקיחת תרופות שלא חלפו גם אחרי שנה מזמן ההפסקה. אין אפשרות להעמיק בנושא, אבל יכול להיות שמדובר בתסמינים שליליים של המחלה, וצריך למצות את הטיפולים הפסיכולוגיים; פסיכיאטריה זה לא רק תרופות.
אני לקחתי במשך הרבה זמן גם תרופות אנטי-פסיכוטיות וגם תרופות אנטי-דיכאוניות, וכולן השפיעו על התיפקוד המיני, אבל זה לא כך כך הפריע לי כמו הזומביות. התופעות חלפו כחצי שנה אחר ההפסקה.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזניות מטלויזייה והתליית רשיוןנועה20/05/2016
מילא יטול רישיון שק אבל למה היתלו נהיגה, פעם קודמת באישפוז יום איש לא הודיע לפני 5 שנים למשרד הרישוי, למה עכשיו אחרי אישפוז חדשיים הודיעו על הקפאה, איך מחזירים כשכבר יש הפוגה של 3 שבועות, זה דחוף , לי אלו הרגליים שלי וגם הקשר עם העולם החיצון, מה עוד נישאר לי בחיים שלא אבד? למי יש ניסיון מר כזה שיציע מה עושים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך חוות דעת עדכנית
שמוליק20/05/2016שלום נועה.
אינני רופא.
בעיקרון צריך חוות דעת עדכנית על המצב שלך כעת שמאפשר לך לנהוג. תצטרכי לדבר על כך עם הרופא המטפל. הוא כבר אמור לדעת מה בדיוק צריך לעשות.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרשיון נהיגה
נוי20/05/2016שמוליק שלום.מה שלומך ותודה על ניעות על אף שאינך מקצועי. האם ידוע לך כמה זמן צריך להיות בהפוגה מפסיכוטי כדי לקבל חזרה רישיון והאם עושים שוב טסט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב הדברים נכונים
שמוליק21/05/2016שלום רב.
רוב הדברים שכתבת נכונים.
לא צריך לעשות עוד פעם אי אילו בחינות, אלא רק צריך חוות דעת עדכנית לפיה המצב שלך מאפשר לך לנהוג.
מסכים שנדרש שיתוף פעולה עם המערכת, ובכלל זה לקיחת התרופות.
אין איזה שהוא זמן מינימלי; תלוי בהתרשמות של הרופא המטפל.
א.ס. משתתפת מידי פעם בפורום, ומוכרת בתור אחת שהטיפול התרופתי לא הטיב עימה, אך צריך להיות מודעים לכך שיש מטופלים אחרים שהטיפול התרופתי מטיב להם. להם לא צריכה להיות בעייה לשתף פעולה עם המערכת.
מי שאינו מעוניין בטיפול התרופתי - עומדות בפניו שתי אופציות. האחת היא לשתף פעולה עם המערכת, ואחרי שהוא מקבל את רשיון הנהיגה בחזרה, הוא יכול לעשות כראות עיניו, ולהפסיק את הטיפול התרופתי, על אף שלא מומלץ להפסיק מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל, אא"כ מדובר בסבל בלתי אפשרי, וגם אז כדאי לנקוט באמצעי זהירות.
אפשר גם ללכת לאפיק המשפטי, אבל כדאי להתייעץ עם עורך דין שמבין בעניינים כאלה, ולבחון את הסיכויים של ההליך המשפטי לפני שמוציאים כספים ואנרגיות.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה דחופה הפרעת אישיות אורגניתחברה16/05/2016
שלום רב,
יש לי חברה עם בת בוגרת. בת 22. הרופאים אומרים שיש לה הפרעת אישיות אורגנית. מדי פעם היא מקבלת התקפות זעם ובהם שוברת דברים בבית ורצה לכביש. ואמרה שהיא רוצה למות. לפני כמה ימים כשזה קרה שוב, הוציאו לה צו אישפוז מטעם המשטרה ואחרי יומיים שחררו אותה מבית החולים בטענה שזה לא המקום המתאים לה. וזאת לא הפעם הראשונה. בעבר היתה בהוסטל וגם משם שחררו אותה. אמרו לה שתלך לרווחה למצוא לה הוסטל מתאים. אבל בינתיים מה עושים? כל פעם שאמא שלה לא רוצה לקנות לה משהו מתחיל טרור מהיא מטופלת בכדורים פסיכיאטרים. לא יודעת איזה, אבל אף אחד לא הציע להחליף אותם. מה דעתכם? מה עושים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה דחופה הפרעת אישיות אורגנית - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/05/2016חובה יעוץ רופא מטפל, הערכה סוציאלית, עו'ס, לשקול אשפוז במקרה של מסוכנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין גמילה מויפאקס ורצון למותאני15/05/2016
לאחר כמה שנים שהתרופה הזו הורגת אותי מבפנים החלטתי להפסיק ליטול אותה לאט לאט. מאז ההפסקה אני מוצא את עצמי חושב כל הזמן על התאבדות. מעולם לא חשבתי שאתאבד אבל בשבועות האחרונים זה נראה אפשרות יותר ויותר עדיפה... קשה לי להבין אם זה באמת אני או תסמיני הגמילה. זה לא נהייה קל יותר. כל יום אני חושב יותר ויותר למות... התופעות האלה נגמרות מתישהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי לבדוק את העניין נול איש מקצוע
שמוליק15/05/2016שלום רב.
אינני רופא, אני סטודנט לפסיכולוגיה.
אי אפשר להתעלם מההרגשה שלך שהתרופה הורגת אותך מבפנים. על פניו, נראה שאם בלי התרופה ישנם מחשבות אובדניות, אז עדיף לקחת את התרופה ולחיות. בכל אופן, זה לא אומר הכל או לא כלום; יכול להיות שישנו מינון שמצד אחד ימנע את המחשבות האובדניות, וגם לא "יהרוג" אותך מבפנים.
כמובן, שפסיכיאטריה זה לא רק תרופות, וצריך לבחון גם טיפולים פסיכולוגיים.
יש לי השערה, שאומרת שאולי ההחלטה להפסיק נבעה מכך שנסית לדבר על כך עם הרופא המטפל, והוא לא התייחס לתלונה שלך במספיק כובד ראש, או מלכתחילה לא ראית מקום לדבר איתו על כך. אם זה המצב, אז פשוט צריך להחליף רופא, וללכת לרופא אחר רגיש יותר.
כל טוב,
שמוליק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרצון למות בעקבות הפסקת ויפאקס
אני15/05/2016תודה על ההתיייסות
כפי שאמרתי לא נטתי לאובדנות עד שהפסקתי ען התרפה וכן גם לפני שהתחלתי ליטול אותה
אני מעדיף לחשוב שמדובר בתופעת גמילה אך שלא כתופעת גמיחה ההולכת ונחלשת, הרצון למות הולך ומתחזק ונעשה חזק ממני לאט לאט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מויפאקס
רונן16/05/2016השאלה שנשאלת..למה בעצם התחלת לקחת ויפאקס? השאלה השניה האם בעבר היו לך מחשבות כאלה? אולי בגלל דיכאון קשה שהוביל למחשבות קשות ואובדניות התחלת לקחת ויפאקס? תהליך הגמילה לא גורם למחשבות אובדניות! הוא יכול לגרום להרגשה לא נעימה זרמים סחרחורות ועוד תסימיני גמילה לא נעימים . אולי לאחר זמן שיעבור אחרי ההפסקה בטיפול יתכן שהמצב הקשה שהיית בו לפני תחילת הטיפול ושביגללו התחלת בעצם בטיפול יחזור ואז באמת יכול להיות שיהיו לך מחשבות אובדניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר בין גמילה מויפאקס ורצון למות - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/05/2016יש לפנות לפסיכיאטר לבדיקה והערכה
תופעת גמילה - לפעמים כולל: חזרה של תסמונת נפשית ומסוכנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש הפרעה כזאת של מחשבוצ של תיסכול וכעסאדי13/05/2016
שלום האם יש הפרעה כזאת של מחשבות כעס ותיסכול כל הזמן? אני לוקח סאפריס והמחשבות נעלמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש הפרעה כזאת של מחשבוצ של תיסכול וכעס - תגובה
ד``ר יונתן דוידאור26/05/2016זה חלק סימנים לתסמונת נפשית,
שיכולה להיות חרדה, דיכאון וכו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

