מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פירידוסטיגמין30הגר14/10/2013
תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאה אחרי לקיחת התרופה פירדוסטיגמין30?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירידוסטיגמין30 - תגובה
משה פיק16/10/2013כדור פירידוסטיגמין (מסטינון) מתחיל להשפיע לאחר 1/2 שעה והוא פעיל למשך 4-5 שעות.
המינון לחולי מיאסטניה הוא כדורים של 60Mg
הכדור של 30Mg הוכן לא עבור חולי מיאסטניה והוא ניתן לחולי מיאסטניה במקרים בהם הכדור של 60Mg גורם לתופעות לוואי לא נעימות לחולה (מיקרים נדירים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
הגר20/10/2013שלום משה אני סובלת מפוטוזיס ההיתי אצל נוירולוג והבנתי שכדי לדעת האם מדובר במאיסטניה אני צריכה לצרוך את הפירדוסטגמין 30 ואם זה משפיע זה מעיד על מאיסטניה אני לוקחת כבר שבוע ואן ממש שיפור. האם לדעתך כדי לי לנסות לקחת את הפירדוסטגמין 60 ואז לבחון את המצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
משה פיק21/10/2013כן בהחלט. 60Mg זה המינון הנכון למיאסטניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד למיאסאניה אוקולריתנגה07/10/2013
שלום, אני בת 29, סובלת כחצי שנה ממעין כפילות ראייה שמתגברת במהלך היום. התחלתי את הברור אצל אופטומטריסט, רופא עיניים ומשם החל ברור נויירולוגי...
עד כה ביצעתי mri תקין, emg תקין ובדיקת נוגדנים תקינה. בדיקת סיב בודד לא בוצעה.
התייעצתי עם נויירולוגית נוספת שממליצה לחזור שוב על בדיקת הנוגדנים וכן הוסיפה בדיקת נוגדנים נוספת (musk?) וכן בדיקת CT. כמו כן המליצה להתחיל בנטילת מסטינון 60 מג פעמיים ביום.
החשד הינו מיאסטניה אוקולרית.
שמחתי לשתף וכמובן אשמח להערות והמלצות.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד למיאסאניה אוקולרית - תגובה
משה פיק09/10/2013שלו נגה
הסיפור שלך מתאים מבחינת מיאסטניה וההערות שיש לי להוסיף לך הן:
את צריכה להמשיך בבדיקות עד לקבלת אישור אבחנה למחלה.
אם וכאשר תקבלי אבחנה ברורה, את צריכה להתחיל טיפול ומהר כדי שהמחלה לא תחמיר ותעבור מאוקולר ל- כללי. כרגע את טוענת שאת חולת מיאסטניה אוקולרית שזה אומר שאין לך שום סימפטום מלבד בעיניים (ראיה כפולה ו/או נפילת עפעפיים), האם את יודעת להבחין בסימפטומים (אפילו חלשים) נוספים ?
קיימות תרופות שמחמירות מיאסטניה שאת חייבת להתריע עליהן מראש ובנוסף חומרי הרדמה מקומית (טיפולי שיניים . . .) האם יש לך את הנתונים הנ"ל ?
אם את מעוניינת לקבל את כול האינפורמציה הזו, צרי איתי קשר ב Mail ואשלך לך דפי אינפורמציהלשם הדפסה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד כמה שאלות...
נגה09/10/20131. חשוב להמשיך בברור, אך בעצם כל הבדיקות רק מחזקות את האבחנה, נכון? כוונתי היא שגם אם יהיו תקינות לא ניתן לשלול מיאסטניה...
2. באיזה טיפול יש להתחיל? סטרואידים?
3. בדיקת סיב בודד - ראיתי המלצות לבצע את הבדיקה אצל מומחה מסויים. אני מהקריות, האם יש צורך להגיע למרכז? השוני כה גדול?
ושוב... תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות - תגובה
משה פיק09/10/20131. אין שום בדיקה שמאשרת שאין מיאסטניה. אפילו אם כול הבדיקות שניתן לבצע מתקבלות שליליות . . . עדיין ניתן לקבל אבחנה למיאסטניה ע"י נוירולוג עם נסיון בטיפול בחולי מיאסטניה ע"ס הבדיקות הקליניות.
הטיפול הראשוני שחולה מיאסטניה מקבל הוא נטילת כדורי מסטינון. אם מקבלים תוך שעה מרגע נטילת הכדור שיפור בסימפטומים . . . . זו מיאסטניה. אם ב"בדיקת קרח" שהחולה יכול לבצע בעצמו בבית על העפעף שנוטה לרדת ולכסות את העין גורם לעפעף לעלות למשך זמן קצר . . . . זו מיאסטניה . . . . . .
ה"מומחה" לבדיקת SFEMG הוא פרופ. שדה שעובד כרגע בבי"ח אסותא ראשל"צ ואם הוא אינו יבצע את הבדיקה בעצמו (עקב חוסר בציוד מתאים) הוא ידאג לבצע בדיקה בפיקוחו אצל מחליפו בבי"ח וולפסון חולון.
בחירת המקום והמבצע רצויה היות וזו בדיקה שדורשת נסיון רב בכדי שהנבדק לא יחוש כאבים בזמן חיפוש הסיב הבודד שאותו מבקשים לבדוק ואמינות התוצאה.
נגה, כפי שציינתי כבר, כחולת מיאסטניה את חייבת ללמוד על המחלה והחיים איתה בכדי להיות שותפה להחלטות על מצבך והטיפול המתאים לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות - תגובה - תגובה
ערן משה09/10/2013ברצוני להוסיף: יש הטוענים שטיפול מהיר וחד בסטרואידים הוא הטיפול האולטמטיבי למיאסטניה אוקולרית., בתנאי שזה יהיה מהיר עם הורדה מייד עם השיפור בתסמינים.
מי הציע סטרואידים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטרואידים
נגה10/10/2013לא הוצע לי טיפול בסטרואידים,
אשאל את הרופא בביקור הבא.
האם יש חשיבות למועד התחלת הטיפול? אני כחצי שנה עם התסמינים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
נגה10/10/2013אתאם בהקדם תור לבדיקת סיב בודד ואנסה לקחת מסטינון, נראה איך ישפיע...
לא שמתי לב לחולשה כלשהי, פרט לתקופות בהן אני חשה עייפות קיצונית, אך הדבר אינו יומיומי.
לאחר שקראתי מעט הבנתי מדוע אני חייבת משקפי שמש במהלך היום, היו פעמים שנמנעתי מנהגיה משום שמשקפי השמש לא היו איתי, עכשיו אני כבר מבינה מה הגורם... אף רופא לא שאל אותי לגבי זה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! - תגובה
משה פיק11/10/2013נגה,
אם את מצפה שהרופאים ישאלו אותך שאלות או שיסבירו לך דרכי התנהלות עם המחלה מצפה לך אכזבה קשה.
במיאסטניה את זו שצריכה ללמוד על המחלה ודרכי הטיפול בה בחיי היום יום ואז לשאול את השאלות ואת רוב התשובות תקבלי מהחולים עצמם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיאסטניה אוקולרית
2neders11/10/2013לנגה שלום
היות ואת מהקריות וגם אני מהקריות עם M G אייעץ לך כך:
בדיקת סיב בודד תנסי ברמב"ם
ניאורולוג טוב למיסטניה יש בשד' הנשיא בשם צבי באום
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא פשוט כשאין תשובה חד משמעית...
נגה11/10/2013הייתי אצל באום, הוא אמר שהכל תקין והחזיר אותי לרופאת העיניים.
מישהו כתב שהבדיקה ברמב"ם מאוד כאבה, בכל מקרה דרך קופ"ח אני יכולה לבצעה רק בבני ציון או כרמל. אנסה להגיע לפרופ' שדה באופן פרטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT ובעקבותיו המלצה לניתוח...
נגה19/10/2013ביצעתי בדיקת CT שבה נצפתה הגדלה של בלוטת הטימוס (18*15 מ"מ) וכן מספר קשריות בריאות (בגודל 4-5.5 מ"מ).
הלכתי לייעוץ אצל פרופ' בלה גרוס, אשר אמרה כי אכן מדובר במיאסטניה אוקולרית והמליצה על הוצאת הטימוס.
בעוד כעשרה ימים אפגוש את הכירורג - פרופ' בסט מרמב"ם.
אני מאמינה כי אני מועמדת לניתוח עם פתיחת בית חזה...
אפשר לקבל מידע על הניתוח? במידה והכל עובר בשלום, כמה זמן אישפוז? החלמה?
משה, אשמח אם תוסיף אותי לקבוצה.
שבת שלום,
נגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT ובעקבותיו המלצה לניתוח... - תגובה
משה פיק19/10/2013נגה,
אשמח לצרף אותך לקבוצה ולשלוח לך אינפורמציה כללית על מיאסטניה והחיים לצידה + חומר אינפורמטיבי על סוגי הניתוחים הניתנים לביצוע להוצאת בלוטת התימוס (טימקטומי) . לשם כך אני צריך את כתובת הדוא"ל שלך. את יכולה לשלוח אלי דוא"ל ולספר לי בקצרה על עצמך והשתשלות המחלה עד היום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT ובעקבותיו המלצה לניתוח... - תגובה
ערן משה19/10/2013נגה, את יכולה לסמוך ידייך על פרופסור בסט, יש לו במחלקה מנתח נוסף מעולה דר רן קרמר.
הניתוח נעשה בדכ בפתיחה צדדית, כלומר במידה ואת שוכבת על הצד אז בין הצלעות האמצעיות. בהרדמה מלאה, לפעמים עושים גם סוג של הרדמה אפידורלית גבוהה בנוסף נגד כאבים לאחר הניתוח. יש כאבים לאחר הניתוח והדבר החשוב הוא שיעול ותרגילי נשימה למרות הכאבים, לכן צריך משהו נגד כאבים ועשרים דקות אחריו תרגולים, לא לוותר לעצמך עם כל הקושי והכאבים,
שיהיה הרבה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT והחלטה על ניתוח
2neders19/10/2013צר לי שהינך מועמדת כנראה לניתוח אבל אם "נפלת" לידיים של פרופ' בסט אז נפלת טוב
הוא ניתח אותי להוצאת טימוס ואחד האנשים הכי "אנושיים" שהכרתי בימי חיי מנתח בחסד
ואישיות יוצאת מגדר הרגיל אני ממשיך אצלו במעקב שנים ומתפלא כל פעם מחדש מהאיש הזה כשתיפגשי איתו הוא יסביר לך את כל מה שעליך לדעת יענה על כל שאלה גם המחלקה שלו בבית החולים נראית כמו בית חולים פרטי ולא כמו מפעל בשר בשאר ביה"ח רמב"ם
הניתוח לא יותר מדי מסובך ותוך שלושה ארבעה ימים את בבית עם כדורים נגד כאבים
מאחל לך הרבה הצלחה והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT והמלצה על ניתוח
2neders19/10/2013החלטה = המלצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאסטניה גרביס - האם מחלה גנטית?משה פיק11/09/2013
שלום רב
האם מחלה זאת היא מחלה גנטית?
מה הם הסיכויים שהצאצאים יחלו?
האם יש קשר בינה ובין ניוון שרירים?
אשמח לקבל תשובות מכם.
נאוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאסטניה גרביס - תגובה
ערן משה11/09/2013אין קשר לניוון שרירים. אין עבודות שהמחלה גנטית, הנוגדנים יכולים לעבור ליילוד שיראה סימני מחלה לכחודש ימים ואחכ יבריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחלה גנטית ? - תגובה
משה פיק11/09/2013שלום נאוה,
מיאסטניה גרביס אינה מחלה . . . . מיאסטניה גרביס היא סינדרום.
הסינדרום מפוצל לשלש קבוצות עיקריות כאשר שתים מהן :
מיאסטניה אוטואימונית MG
סנדרום מיאסטני ע"ש למברט איטון LEMS
הן מחלות נרכשות ואינן גנטיות ולכן לא עוברות בתורשה.
החלק השלישי שהוא:
מיאסטניה מלידה CMS
היא מחלה תורשתית/גנטית והיא יכולה לעבור בתורשה.
כפי שערן כבר ציין : אין קשר בין סימפטומים של מיאסטניה שהם "חולשת שרירים" לבין סימפטומים של מחלות אחרות שהם "ניוון שרירים"
אם יש לך חולה מיאסטניה במשפחה ותצרי איתי קשר בדוא"ל, אשלח לך חומר הסבר על המחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לפויליודר' ארנון קרנ19/08/2013
רציתי לציין כי יש המנע מחיסון לפוליו לילדי חולי מיאסטניה גרביס אשר מטופלים בפרדניזון מעל 20 מ"ג ליום , או באימורן, או סלספט. אין מניעה לחסן את הילדים כאשר הטיפול הינו בפרידוסטיגמין/ מסטינון או פלסמה פרזיס או IVIG
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לפויליו - תגובה
ערן משה19/08/2013תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיסון לפויליו - תגובה
משה פיק19/08/2013שלום ד"ר קרני
אני שמח לראות אותך בפורום שלנו, מודה לך על הערתך ויש לי שאלה אליך בנושא.
ברור שלחולי מיאסטניה עם מערכת חיסונית מוחלשת שנגרמת בעקבות הטיפול למחלה קיימת האפשרות להדבק מהנגיף המומת שמקבלים ילדיהם/נכדיהם.
מסטינון היא תרופה שאינה מכוונת למערכת החיסונית ואינה מחלישה אותה ולכן חולים שמשתמשים אך ורק במסטינון/פירידוסטיגמין ברומיד אינם צריכים להיות מודאגים מהחיסון שמקבלים הילדים/נכדים.
טיפול בפלסמהפרזיס מוציא מהפלסמה (מערכת החיסון) נוגדנים בכמות לא קטנה, במיוחד כאשר מקבלים 5X טיפולים צמודים/עוקבים. האם טיפול כזה לא גורם למערכת חיסונית מוחלשת בדומה למה שעושות התרופות פרדניזון, אימורן, סלספט, פרוגרף . . . . . ?
איני בטוח לגבי טיפול אימונוגלובולינים (IVIG) שמבצע "שינוי המערכת החיסונית" אולם עלול להיות שגם טיפול זה מביא את המטופל למצב מסוכן של אפשרות להדבק מהילדם שקיבלו את החיסון המוחלש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי צוואר ממושכיםאורי19/08/2013
אובחני כחולה מיאסטניה גראביס לפני כחצי שנה. עד לאיבחון סבלתי מכאבי צוואר קשים שהתבטאו באי יכולת לזקוף את הצוואר. לאחר הידרדרות המחלה (שלא אובחנה במועד) אושפזתי למשך חודשיים, וראה זה פלא .... באשפוז חלפו הכאבים.
עם שיחרורי מבית החולים הם שבו אליי....
האם מישהו חווה דבר דומה, כיצד זה חלף? אולי קשור הדבר במינון התרופות: אני נוטל מסטינון ארבע פעמים ביום 60 מילי' ופרדיזון לסירוגין 20-30 מילי' פעם ביום.
כמו כן רציתי לציין כי אני מרגיש כבדות בהליכה ומתעייף יחסית מהר מאוד.
אשמח לקבל תגובות/עצות
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי צוואר ממושכים - תגובה
ערן משה19/08/2013הטיפול שאתה מקבך כנראה לא מיק לכן הכבדות וההתעיפות וכן כאבי הצוואר שבאים בגלל חולשת שרירי הצוואר והמאמץ שלהם להחזיק את הראש.
לפנות לרופא ךהתיעץ בנוגע לטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי צוואר ממושכים - תגובה
משה פיק19/08/2013אני מחזק את דעתו של ערן, הרופא המטפל בך ביום יום צריך להעריך את מצבך ולשנות מינוני תרופות.
מה שרציתי להוסיף הוא שתבדוק איזה מינון של פרדניזון קיבלת בזמן האישפוז שבו הרגשת הקלה בסימפטומים ואני כמעט משוכנע שקיבלת בשלב מסוים מינון יומי גבוה מ 25 מ"ג שזה המינון שאתה לוקח היום.
יכול להיות מצב שבו התחלת בתהליך ירידה מהשימוש בפרדניזון ולא דאגו לכך שבמינון מסויים אתה חייב לקבל תמיכה של תרופה שתחליף את הפרדניזון כמו . . . אימורן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאסטניה גראביס והשלכותיהרחלי18/08/2013
שלום לכולם וסליחה מראש על האורך,
לאחר דום לב לפני כ-10 שנים חלה אבי במחלת מיאסטניה גרביס כעבור כ-6 שנים.
מאז הוא מטופל באימוראן, מסטינון ופרדניזון.
לצערי, לפני כחצי שנה נתגלתה אצל אבי מחלת הסרטן, במעי הגס עם גרורה לכבד. לאחר ניתוח לכריתת חלק מהמעי הגס וחלק מהרקטום הותקנה לאבי סטומה. כעבור 6 שבועות עבר ניתוח להסרת הגרורה מהכבד (לפני הניתוחים הנ"ל עבר טיפול כימותרפי אווסטין + קסלודה וכן הקרנות).
היום, 7 ימים לאחר הניתוח, הופסקו לו כל תרופות ההרדמה ומשככי הכאבים, אבי לא מתקשר עם הסובבים אותו. ומגיב אך ורק לגירויים חיצוניים כגון קול, תנועות רגליים, ידיים וכד', הוא מסתכל עלינו כאשר אנו קוראים לו אך לא מגיב לשאלות. (יש לציין שהוא עדיין מונשם בצינור הנשמה).
שאלותיי הן האם ייתכן שהמחלה (מיאסטניה גרביס) גרמה לאוטם כלשהו במוח? האם הצינור בקנה הנשימה גרם לפגיעה במיתרי הקול שלו? האם כדאי לשקול ניתוח פתח בגרון?
תודה רבה לכל העונים והמייעצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאסטניה גראביס והשלכותיה - תגובה
ערן משה18/08/2013מיאסטניה לא גורמת לאוטמים רק אחד הטיפולים בה שהוא אימונוגלובולינים יכול לעשות זאת.
כל עוד יש צינור בגרון לא ניתן לדבר כי הוא מפריד בין מיתרי הקול כך שהערכה באם מיתרי הקול נפגעו ניתן לבצע רקנלאחר הוצאת הגרון.
הנשמה ממושכת מחייבת ניתוח פתח בגרון הנקרא טרכיאוסטומי בכדי לא ליצור צלקת בגרון או פגיעה במיתרי הקול.
ברגע שיש תגובה של תנועות ידיים ועניים סימן שישנה הבנה כלשהי, הערכה נוירולוגית בקשר לכך ניתן לבצע לאחר הניתוח טרכיאוסטומי וגם זאת לאחר כשבוע עד שבועיים.
ייתכן שבשל הרדמה ממושכת תגובת השרירים איטית יותר בשל היותו חולה מיאסטניה אבל ללא קשר עם מצב ההכרה.
האם בוצע סי.טי מוח לשלול אירוע מוחי תוך ניתוחי?
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיאסטניה גראביס והשלכותיה - תגובה
משה פיק18/08/2013שלום רחלי,
לצערי איני יכול לתת לך תשובות לשאלותייך היות ואיני רופא ואיני מתמצא בתופעות שאת מציינת. מה שאני כן יכול לענות לך הוא שלדעתי הלא רפואית התופעות שאת מעלה אינן קשורות במיאסטניה אלא אם התרופות וחומרי ההרדמה גרמו להחמרה של המיאסטניה.
האם דאגת שבמשך הטיפול אביך לא יקבל תרופות שמופיעות ברשימת "התרופות האסורות למיאסטניה" , תרופות שעלולות להחמיר את המחלה.
אני מציע שתחפשי את התשובות אצל הנוירולוג שמטפל באביך ולא אצל חולים שאינם מהמערכת הרפואית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשת רגלייםחיים29/07/2013
איך מזהים שחולשת רגליים ללא חולשה במקומות אחרים היא בגלל מיאסטניה
גרביס ולא בגלל בעיות בעמוד השדרה שמהם אני סובל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולשת רגליים - תגובה
משה פיק29/07/2013ניתן לבצע בדיקת SFEMG ע"י נוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחולשת רגליים - תגובה
ערן משה29/07/2013בעיה רצינית. בדכ במיאסטניה החולשה מחמירה ככל שהיום מתקדם,קרי, בערב יותר מהבוקר כמו כן בזמן מנוחה המצב נעשה טוב יותר ויש פחות חולשה כשבבעיות הגב החולשה היא בדכ במשך כל היום למעט זמן שכיבה כשבישיבה ועמידה החולשה מתגברת עקב לחץ על העצבים. במיאסטניה בזמן ישיבה ממושכת החולשה אמורה להיות פחות ופחות.
בדיקות העזר כגון סיב בודד לא תמיד יהיו מדויקות במיוחד במצבים כנל.
חיים אם הנך חןלה מיאסטניה והחולשה נמצאת וקיימת או מחמירה במנוחה בישיבה אז מקורה כנראה בגב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד ניתן לבדוק החמרה במיאסטניה?רותי מחיפה28/06/2013
שלום רב.. אבי בן 82 מאובחן כחולה מאסטניה גרביס מעל עשר שנים.
לאחרונה הוא לא מרגיש טוב, סובל מכאבים באזור הגב והחזה כמו כן יתכן שיש דלקת כלשהי בגוף כי ספירת דם גבוהה מאד. עדיין נמצא בברור. הוא בבית מסרב להתאשפז. יחד עם זאת הוא מרגיש חולשה - מתאר כחולשת שרירים שהחמירה בימים האחרונים. לא ידענו אם החולשה כתוצאה ממחלה או זיהום כלשהו או מהחמרת המיאסטניה. איך ניתן לבדוק אם הוא מסרב להגיע לאשפוז? עלי לציין שהוא התחיל לקבל לפני כשבועיים כדור בשם סימבלטה(נגד כאבים ונגד מצב רוח דכאוני) כמובן באישור הנוירולוגית, ובכל זאת חשבתי שאולי יש קשר לתרופה החדשה? האם אתם מכירים את הכדור?
דבר נוסף, האם אתם מכירים את התופעה של נזלת לאחר כל ארוחה או שתיה? האם יש פיתרון כלשהו למצב זה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד ניתן לבדוק החמרה במיאסטניה? - תגובה
משה פיק28/06/2013שלום רותי,
חולה מיאסטניה לא צריך בדיקה לדעת אם חלה החמרה במצב המחלה . . . הוא מרגיש זאת.
מיאסטניה היא מחלה אוטואימונית וכול דלקת בגוף גורמת למערכת החיסון להיכנס לפעילות מוגברת שלגבי מיאסטניה זה אומר יצור מוגבר של נוגדני המחלה וכתוצאה מכך . . . החמרת הסימפטומים.
את התרופות לדלקות השונות יש לבחור בזהירות היות וקיימות תרופות רבות שעלולות להחמיר את המיאסטניה. לשם כך קיימת "רשימת תרופות אסורות למיאסטניה" שאם היא אינה נמצאת ברשותכם, אוכל לשלוח אותה אליכם לדוא"ל שתספקו לי באמצעות מייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד מתבצע טיפול במבטרה?משה פיק25/06/2013
אשמח לדעת מהו הטיפול במבטרה, כיצד הוא מתבצע? ואילו תופעות לוואי יש בטיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבטרה - תגובה
משה פיק25/06/2013מה היא מבטרה
ריטוקסימאב היא תרופה המיועדת לטיפול בלימפומה שאינה הודג'קין. היא ניתנת לבד או בשילוב כימותרפיה. ריטוקסימאב שייכת לקבוצה חדשה של תרופות נגד סרטן הנקראות נוגדנים חד-שבטיים. מדובר בנוגדן המופק בתנאי מעבדה אשר מסוגל לזהות ולהקשר לחלבון ספציפי (אנטיגן בשם CD20) המצוי על גבי תאים ליפוצטים מסוג B המעורבים במחלה. התקשרות זו גורמת למערכת החיסון לפעול כנגד התאים הסרטניים, ובנוסף יכולה לגרום לתאים הסרטניים להרוס את עצמם. חלבון ה CD20 מצוי גם על תאי B בריאים, ועל כן ריטוקסימאב עלול לפגוע גם בתאים אלו. עם זאת, הסיכון לתופעות הלוואי מכך הוא נמוך, שכן הגוף מסוגל לייצר תאי B חדשים ובריאים ולהחליף אותם בתאים החולים בצורה מהירה. ריטוקסימאב ניתנת בעירוי תוך ורידי ותחת השגחה רפואית. כדי למנוע את הסיכון לתגובה אלרגית חריפה, העירוי הראשון ניתן בקצב איטי על-פני מספר שעות. מאותה סיבה, לפני הטיפול מקובל לתת נוגד כאב וחום, נוגד אלרגיה (נוגד היסטאמין), ולעיתים גם קורטיקוסטרואיד. במידה ומתפתחת תגובה אלרגית, ניתן להאט או לעצור את העירוי, ולהתחיל אותו מחדש לאחר שהתגובה חולפת. תופעות הלוואי של ריטוקסימאב הן קלות בדרך-כלל ונפוצות יותר בטיפולים הראשונים. על חלק מתופעות הלוואי ניתן להקל באמצעות תרופות (ראה תופעות לוואי( בארה"ב ריטוקסימאב אושרה גם לטיפול בדלקת פרקים שגרונתית בדרגה בינונית עד קשה בשילוב עם מתוטרקסאט
התרופה משמשת לטיפול במחלות הבאות :
ITP, דלקת פרקים, דלקת פרקים שגרונית, זאבת, טרשת נפוצה, לימפומה ומחלות אוטואימוניות
תופעות לוואי
תופעות הלוואי של ריטוקסימאב הן קלות בדרך-כלל ונפוצות יותר בטיפולים הראשונים. את חלק מתופעות הלוואי ניתן להקל באמצעות תרופות. תופעות הלוואי האפשריות הן: חום וצמרמורת, חולשה, בחילה, הקאה, כאב ראש, כאב בגוף, סומק, שיעול, סינוסיטיס, קוצר נשימה, נזלת, דלקת גרון, ירידה בלחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבטרה - תגובה - תגובה
ערן משה26/06/2013פרוטוקול מתן המבטרה שונה מבית חולים לבית חולים.
בכל מקרה נהוג לתת לפני המתן שני אקמול וכדור נגד אלרגיה ופנרגן המלצתי היא לא להסכים לקבלת פנרגן כי הוא יכול להחמיר מיאסטניה עדיף לקבל סורואידים בוריד, כל זה כמניעה לתופעות אלרגיה קשות שמבטרה יודעת לעשות. באותו יום ואולי למחרת יש תחושת עייפות כמו בשפעת. לטווח הרחוק ועם סיכויעם נמוכים לימפומה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאסטניה או לאדיאנה לניאדו19/06/2013
אני מבולבלת כל כך שלא יודעת מה לחשוב.כשהסתכלתי בכל הניירת כדי להגיע מוכנה לפגישה עם דר. הלמן ראיתי שהנוירולוג אמר שיש לי 5 ושזה גבולי ובעצם כתוב שם 0.5.לכן זה גבולי ואני כן צריכה לעשות א.אמ.גי סיב בודד וגם סי.טי חזה.
כרגע יש לי ואין לי ואני מתחילה להשתגע.מנסה לחשוב חיובי שאין לי אבל מצד שני כל מה שמשה אמר לי בטלפון על הסימפטומים זה אחד על אחד הסימפטומים שלי.אז אם אין לי מיאסטניה..מה קורה איתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאסטניה או לא - תגובה
ערן משה19/06/2013דיאנה יש חולים שרמת הנוגדנים שלהם כמו אצלך והם חולים, כמוני. כלומר זה שהבדיקה הזו שלילית לא נותן אבחנה שאין מחלה.
אכן צריך לעשות סי.טי ו אי
אמ.גי שהן גם בדיקות עזר וזה שהן יהיו שליליות גם לא שולל את המחלה, כמו כן יש לבצע בדיקת גם לרמת נוגדנים ל-mask.
עיקר האבחנה במחלה זו היא עי הקשבה לסיפורו של החולה, למה ניסיון רב בכך וכן לדר הלמן אבל הוא צריך לסיים את הבירור כנדרש לפני החלאה על מתן טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרמת הנוגדנים - תגובה
משה פיק22/06/2013שלום דיאנה,
טוב שהסתכלת שוב שניירת היות ובין 5 ל- 0.5 ההבדל הוא בין תשובה חיובית לבין תשובה שלילית.
כפי שערן כבר ציין לפנייך תשובה שלילית אינה מציינת שאין לך מיאסטניה ועלייך להמשיך בבדיקות נוספות.
למה את כבר חושבת "אם אין לי מיאסטניה..מה קורה איתי?" .עדיין לא סיימת את הבדיקות ורק לאחר שתסיימי אותן תחשבי על "מה אלאה".
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CTדיאנה לניאדו17/06/2013
היי!
מה רואים בסי טי חזה שדרכו אפשר לדעת שיש לך מיאסטניה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT - תגובה
ערן משה17/06/2013יכולים לראות באם יש תימומה קרי גידול של בלוטת התימוס שקשורה ללימפוציאים שקשורים לנוגדנים ובהם נוגדנים לאצטיל כולין כשיש אותם יש מיאסטניה. לא רואים מחלה בסי.טי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCT - תגובה
משה פיק18/06/2013שלום דיאנה,
CT חזה אינה בדיקה שדרכה אפשר לדעת אם יש לך מיאסטניה.
בבדיקת CT חזה בודקים (כפי שערן ציין) את מצב בלוטת התימוס בלבד.
גם אם מוצאים בלוטת תימוס שאינה תקינה (מוגדלת עם או בלי גרורות) זה אינו קשור למיאסטניה. בלוטת תימוס שאינה תקינה עלולה להיות גם אצל אנשים בריאים שאינם חולי מיאסטניה.
דיאנה, היות ואת חולת מיאסטניה (עם נוגדנים) אני מציע לך לא להשתמש ביוד כחומר ניגודי היות והוא עלול להחריף לך את המחלה. תבקשי לקבל כתחליף ליוד חומר ניגודי בשם "איזיקאט".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- emg sfדיאנה לניאדו12/06/2013
אני בדרך להבחן מסטמיה בדיקת הרספטורים יצא חיובית ועכשיו אני צריכה לעשות אמג סיב בודד.הבעיה שלי היא שאני לא מוצאת איפה לעשות את הבדיקה.לא במור,לא בממוגרפיה,לא בבילינסון.האם למישהו ידידוע איפה?
תודה דיאנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר emg sf - תגובה
משה פיק12/06/2013שלום דיאנה ,
אני יודע למה כוונתך ב "בדיקת הרספטורים" (רצפטורים) .
אם כוונתך הייתה לבדיקת הדם לנוגדנים כנגד קולטני (רצפטורים) האצטילכולין, והתשובה חזרה חיובית והמספר שהתקבל בבדיקה הוא גבוה מ- 1:00 . . . . אינך צריכה לבצע בדיקת SFEMG (אמג. סיב בודד) היות ותוצאה כזו מספקת לך אבחנה למיאסטניה.
אני מציע לך ליצור איתי קשר טלפוני או Email כדי שנוכל לברר את כול הנושא ואשלח לך חומר על מיאסטניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהemg sf - תגובה - תגובה
ערן משה12/06/2013משה צודק באלף אחוז , הבעיה היא שרק אנו החולים יודעים זאת והרופאים עושים דברים מתוך אוטומציה כי אם בעצם יש לך נוגדנים אין שום אפקט ויעילות באבחון בביצוע הבדיקה.
בכל מקרה ניתן לעשות בוולפסון ובאיכילוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשרית
דיאנה לניאדו16/07/2013היי!קיבלתי תוצאות של סי טי חזה ולא מבינה מה זה אומר.בפסגת אונה תחתונה משמאל קשרית בקוטר 5 ממ ובנוסף גרנולומה זעירה מסוידת.
תודה דיאנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשרית - תגובה
ערן משה16/07/2013את ההסבר לזה צריך לקבל מהרופא ששלח אותך. אולי גם יעוץ של רופא ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קשור
דיאנה לניאדו16/07/2013אני מבינה שזה לא קשור למיאסטניה...סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קשור - תגובה
ערן משה16/07/2013אנחנו לא רופאים ובעיקר לא רדיולוגים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיב בודד
דיאנה לניאדו16/07/2013הלכתי לחיפה לעשות אי אמ גי סיב בודד וכמו שנסעתי חזרתי!!לא סיפרתם לי שהבדיקה כל כך "מיוחדת".דקרה אותי בעין אחת נתנה לי חשמל והתחלתי לצרוח שתנתק אותי ולא עשיתי את הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיב בודד - תגובה
ערן משה16/07/2013דיאנה כל בדיקה של מוליכות שריר נעשית עי דקירתו ומתן זרם חשמלי קל רק כך אפשר לבדוק את התכווצות השריר.
מצטער אם הבנת שהבדיקה פשוטה. הרופא היה אמור להסהיר לך איך הבדיקה מתבצעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביצוע בדיקת סיב בודד- SFEMG - תגובה
משה פיק17/07/2013דיאנה, לביצוע בדיקת SFEMG דרוש רופא עם הרבה נסיון בביצוע הבדיקה והרופא המומלץ הוא פרופ.שדה (אסותא- ראשון לציון) הבדיקה אצלו אינה גורמת לכאבים והיא לדעתי הכי אמינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
דיאנה לניאדו17/07/2013יכול להיות שאתה צודק.מישהי שניסתא לעשות לי את הבדיקה היתה מאוד לא סימפטית וקצרת רוח.בל בכל זאת זה מפחיד וכואב.וכנרא אני בנויה לזה.בכל זאת תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךהגר06/06/2013
אשמח לקבל המלצה על נוירולוג באיזור תל אביב שעובד עם כללית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך - תגובה
ערן משה06/06/2013דר הלמן. מנהל מרפאת ארשת נפומה שאליה גם אנחהו משתיכים, בבלינסון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץהגר06/06/2013
שלום האם אפשר לקבל טלפון או שם של נוירולוג מומלץ שמתמחה במאיסטינה גרבייס מילדת? מתגובות בפורום ראיתי שממליצים על דר אברמסקי האם הוא מקבל באיזור המרכז ואך אפשר ליצור קשר אשמח לתשובה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
ערן משה06/06/2013פרופסור אברמסקי מקבל רק דרך שרפ של הדסה ירושלים מתקשרים לשרפ וקובכים תור
האמת רני אישית לא יודע מי מומח. במיאסאניה מולדת יתכן שמשה פיק ואני לא יודע באם יש אחד כזה בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוירולוג
הגר10/06/2013האם דר דבי רון הוא מומלץ ומוכר בתחום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוירולוג - תגובה
ערן משה10/06/2013מוכר בתחטם אך יותר בבדיקות emg, לדעתי והוא לא מכיר כמות חולין כמו הלמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעוץ - תגובה
משה פיק10/06/2013שלום הגר,
אני מבין שאת מדברת עלייך (בת 24) ולא על ילד.
לדעתי הנוירולוגים שהכי מתאימים לך ויש להם קשרים בחו"ל להתיעצות הם :
פרופ. שדה בי"ח אסותא ראשל"צ
פרופ. ארגוב בי"ח הדסה עין-כרם
ישנו רופא ידוע בארה"ב שהוא מומחה למיאסטניה מלידה (ד"ר אנגל) ואת יכולה להתיעץ איתו (באנגלית).
אני שב ומציע לך לשוחח איתי טלפונית כדי שאבין כמה את יודעת על CMS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא מיאסטניה לילדיםשרית ודיויד15/05/2013
שלום
בננו נושק לגיל 6. בפסח האחרון ראינו אצלו הופעת פזילה קלה (עין בורחת לטרלית וחוזרת) וכן אובחנה Intermitent Exotropia על ידי רופא עיניים מומחה. בבדיקת EMG התקבלו התוצאות הבאות:
Evidence of Neuromuscular transmission disorder on SFEMG of 18%.
ברקע צליאק, היפוטירואידזם (מטופל תרופתית באלקטרוקסין ומיוצב בנורמל).
רופאת העיניים ביקשה את בדיקת ה- EMG בשל הפזילה שהופיעה. בבדיקת ראיה לא נמצא בעיית ראיה.
להבנתנו בתסמונת הזו מקובל להבחין בצניחת עפעף וברפיון שרירים משמעותי. לשמחתנו אין כך המצב בבננו. אין אצלו צניחה כלשהי של העפעף ובבדיקה נירולוגית לא נמצא רפיון שרירים. יחד עם זאת לפעמים לאחר שאנחנו מבלים איתו בגן שעשועים או לאחר הליכה ממושכת הוא מתלונן על עייפות שרירים ועייפות כללית אשר אינה מאפיינת שעה ביום או כל איפיון אחר הגיוני ועד כה ייחסנו אותה לגילו. יתרה מכך למדנו כי תסמונת זו בדרך כלל אינה אמורה להופיע בגילו (או שהיא מופיעה מוקדם יותר או בגילאים מאוחרים).
נשמח לשמוע מניסיונכם: האם נתקלתם במקרה בו למעט פזילה לא קבועה, לא היו שום תסמינים אחרים למחלה, האם ישנן בדיקות נוספות שהנכם ממליצים לבצע? האם אתם מכירים מחלות אחרות שיכולות לתת תוצאות כאמור בבדיקת ה- EMG לאור העובדה שאין לו תסמינים אחרים של המחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא מיאסטניה לילדים - תגובה
משה פיק15/05/2013שלום שרית ודיויד,
איני רופא ואיני יודע מספיק טוב על מחלות אחרות שיכולות להיות הסיבה לסימפטומים שאתם מתארים . . . . ויכולות להיות.
בנוגע למיאסטניה שבה אני מבין איני יכול לקבוע אם יש לו או אין לו את המחלה, זה תפקידו של נוירולוג ילדים שיקבע זאת.
מה שאני כן יכול לענות לכם הוא:
ראשית, מיאסטניה גרביס היא מחלה שיכולה לפרוץ מגיל 0 ועד גיל מבוגר מאוד. אם היא פורצת בשנה הראשונה לחיים קיימת סבירות שהמחלה היא גנטית /תורשתית שהיא חלק ממגוון מחלות המיאסטניה מתוך הסינדרום. אבל היא אינה חייבת המציאות להיות גנטית, היא יכולה להיות מחלה אוטואימונית ואז היא אינה שונה מזו שפורצת בכול גיל אחר בחיים.
מיאסטניה היא מחלה לא יציבה וחומרתה עולה ויורדת במשך החיים עקב סיבות שונות ואם ילדכם אכן חולה במיאסטניה והמחלה נמצאת בשלב ראשוני וקלה בלבד רצוי לאבחן אותה בזמן קצר ולהתחיל טיפול שימנע את החרפת המחלה.
1. בנוגע לעיניים: לחולה מיאסטניה, נפילת עפעפיים אינה חייבת מציאות . . . . . בכלל, חולשת שרירים (השרירים הרצוניים בלבד) אצל חולי המיאסטניה השונים מופיעה מאיברים שונים אצל כול אחד ואחד (אין חולה אחד דומה לשני).
באופן כללי, אם יש לבנכם בעיות בעיניים ורופא העיניים מגיע למסקנה שהעיניים מבחינתו במצב תקין לחלוטין . . . . סביר להניח שהבעיה היא חיצונית (אולי חולשת שרירים) וכדאי להמשיך חיפוש אצל נוירולוג.
אם אתם מעוניינים לקבל חומר נוסף על המחלה, תסמינים ומגוון הבדיקות לאיבחון אשמח לשלוח לכם במייל לכתובת הדוא"ל שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
שרית ודיויד15/05/2013משה שלום
רב תודות על התשובה המהירה.
נשמח מאוד לקבל חומר במייל.
כמו כן רצינו לשאול:
1. האם יצא לכם להיתקל בעבר במצב בו המיאסטניה התבטאה בבעיות עיניים/ראייה בלבד (ללא קשר לעפעף) וללא חולשה בשריר אחר בגוף (בדקו את בננו מספר נוירולוגים בבדיקות חיצוניות ולא נתגלתה חולשה כלשהי בשרירי גופו). כי במצבנו כרגע הסימפטומים החיצוניים אינם של מיאסטניה (לפחות לא לפי הספרות), אך עם זאת זאת הפרוגנוזה של ה EMG תומכת במיאסטניה.
2. אילו בדיקות עלינו לבקש עתה מהנוירולוגים להמשך הבירור?
בברכה,
דיויד ושרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
משה פיק15/05/2013שלום שרית ודיויד,
ל 20% מחולי המיאסטניה יש סימפטומים אך ורק בעיניים . חולים אלה נקראים חולים ב "מיאסטניה אוקולרית".
הסימפטומים של חולי מיאסטניה אוקולרית מסתכמים ב- ראיה כפולה ו/או נפילת עפעפיים.
רוב חולי המיאסטניה מתחילים (פריצת המחלה) כחולי מיאסטניה אוקולרית ולאחר זמן "עוברים" להגדרה של "מיאסטניה כללית" כאשר מופיעה חולשת שרירים באחד מהשרירים הרצוניים בנוסף לשרירי העיניים.
הבדיקה הראשונה שנוירולוג מבצע, אם הוא חושד במיאסטניה היא לשלוח בדיקת דם ל "נוגדנים כנגד קולטני אצטילכולין" . אם תוצאת הבדיקה חוזרת חיובית - זו אבחנה למיאסטניה (אוטואימונית). אם התוצאה חוזרת שלילית - זה עדיין אינו שולל מיאסטניה ואז יש לשלוח בדיקת דם נוספת והפעם ל "נוגדנים כנגד החלבון MuSK" . . . ושוב . . . תשובה חיובית היא אבחנה למיאסטניה כאשר תשובה שלילית היא עדיין לא שוללת מיאסטניה . . . . וקיימות בדיקות נוספות.
ישנם נוירולוגים שמנסים לתת לנבדק לקחת כדור "מסטינון" . . . אם הסימפטום שעליו בונים משתפר . . . זו מיאסטניה . . . . . .
יש כמובן אפשרות של "מיאסטניה מלידה" שהיא מחלה גנטית/תורשתית, שם אין נוגדנים והבדיקות דיי מסובכות כגון ביופסיה . . . . .
אם הנושא הוא אקטואלי מבחינתכם , שילחו לי מייל ואשלים לכם עוד אינפורמציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בנושא מיאסטניה לילדים - תגובה
ערן משה17/05/2013שרית ודויד שלום
הפזילה בעניים יכולה להיגרם בעקבות חולשת שרירים שכן קשורה למיאסטניה כמו שהיא מתבטאת אצל חולים רבים בראייה כפולה. בדיקת ה-EMG שעשיתם לא תקינה ולכן צריך לראות אותה נוירולוג ילדים.
חולשת השרירים כן מדאיגה וכן הייתי מציין אותה בפני נוירולוג הילדים כי במיאסטניה למשל ישנה חולשה מתגברת עם מאמץ ממושך כלומר ככל שיש יותר מאמץ מופיעה חולשת שרירים והיא תתגבר עם הגברת המאמץ.
ויתכן שכל הדברים הנל אינם קשורים למיאסטניה, בכל מקרה הייתי נבדק אצל נוירולוג ילדים בהקדם עם תשובת ה-EMG ונא לא להחסיר אף פרט ממקרי חולשת השרירים עליהן הילד מתלונם כי הדברים הללו חשובים והילד כבר מספיק גדול בכדי להגיד מה מפריע לו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

