פורום מיאסטניה גרביס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקות
    דנה
    12/02/2013

    הבנתי שמיאסטניה גרביס היא לא מחלה שעוברת בתורשה, אבל לפעמים תינוקות שנולדים לאם שחולה במחלה מפגינים תסמינים בהתחלה. מה בית החולים עושה במקר כזה עם התינוקות? יש טיפול שהם אמורים לקבל בהתחלה? יש צורך במעקב לאורך תקופה מסויימת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקות - תגובה

    משה פיק
    12/02/2013

    שלום דנה,

    המשפט שאת מציינת "מיאסטניה גרביס היא לא מחלה שעוברת בתורשה" אינו מדויק.

    מיאסטניה גרביס היא סינדרום שענף אחד ממנו נקרא "מיאסטניה מלידה - CMS" שזו מחלה תורשתית גנטית שעוברת בתורשה.

    על מה שאת מדברת קורה לעיתים לחולת מיאסטניה נרכשת אוטואימונית שוולד יוצא עם סימפטומים של מיאסטניה והסיבה היא שהנוגדנים שגורמים למחלה עוברים לעובר מהאם דרך חבל התבור. מחלה זו שנקראת "מיאסטניה של ילודים" נמשכת מספר שבועות עד שהעובר מפתח מערכת חיסונית משלו וכול הסימפטומים נעלמים. במשך זמן זה הוולד מקבל טיפול שניתן לחולי מיאסטניה כגון מסטינון.

    מלבד האפשרות לחלות במיאסטניה של ילודים, אין מצב שבו נולד חולה מיאסטניה אוטואימונית לאם חולת מיאסטניה אוטואימונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ידע חשוב לחולי מיאסטניה - תגובה

    משה פיק
    12/02/2013

    שלום דנה,

    אם את חולת מיאסטניה מאובחנת ולא נמצאת ב"קבוצת התמיכה MG באינטרנט", שילחי לי מייל ואשלח לך חומר אינפורמטיבי חיוני שכול חולה מיאסטניה חייב לדעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדני ACHR AB
    2neders
    26/01/2013

    אני נוטל מסטינון מזה כ-3 שנים ב-2010 הבדיקה הראתה 7.2
    ב- 2011 1.50
    ואילו עכשיו הבדיקה מראה 0.51
    המצב הוא בעקבות האימורן הרגשה גופנית טובה יותר בכללית
    האם צריך להתייחס אחרת ל MG

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוגדני ACHR AB

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה חוזרת של נוגדנים - תגובה

    משה פיק
    26/01/2013

    לחולה מיאסטניה אין צורך לבדוק בכול פעם את כמות הנוגדנים. . . . זה מיותר.

    בדיקת הנוגדנים מבחינת החולה היא מעשית אך ורק בבדיקת דם לשם אבחנה. בבדיקה זו בודקים אם לחולה יש את הנוגדנים כנגד קולטני האצטילכולין. אם הם נמצאים . . . . הנבדק חולה במיאסטניה (אם הם לא נמצאים זה עדיין אינו מסמן שהחולה אינו חולה במיאסטניה), רמת הנוגדנים אינה רלוונטית היות ואין קשר בין כמות הנוגדנים לחומרת המחלה. חולה אחד יכול להיות עם כמות גדולה של נוגדנים ומצבו יהיה סביר, לאומתו חולה אחר יכול להיות עם רמת נוגדנים נמוכה ומצבו יהיה קשה.

    ישנם רופאים שרוצים לראות אם התרופה שהם נותנים לחולה ושמטרתה להחליש את מערכת החיסון "עובדת" והם משווים את רמת הנוגדנים לפני קבלת התרופה ולאחר מספר שבועות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ג
    24/01/2013

    האם זריקות הרדמה מקומיות עלולות להחמיר MG ( בגלל פיזור החומר בהמשך)?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרדמה מקומית לחולה מיאסטניה - תגובה

    משה פיק
    24/01/2013

    שלום ג,

    בעיקרון . . . . חומרי הרדמה "עלולות" להחמיר מיאסטניה.

    אני מציין "עלולות" היות וזה לא חייב להיות, למרות שזה מופיע ברשימת "התרופות האסורות לחולי מיאסטניה", הדבר תלוי בכמה גורמים, כגון: סוג החומר שהוזרק, כמות החומר שהוזרק ובעיקר . . . . יש לציין שכול חולה מיאסטניה שונה מרעהו ומה שקורה לאחד אינו חייב לקרות לשני.

    אני אישית תמיד מבקש לתת לי מינימום חומר מוזרק ואם תוך כדי הטיפול אני מרגיש כאבים שקשה לסבול המטפל יכול להוסיף חומר נוסף שנשאר במזרק .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "קבוצת תמיכה לחולי MG" - תגובה

    משה פיק
    24/01/2013

    ג,

    אם את חולת מיאסטניה מאובחנת, האם את ב"קבוצת התמיכה MG באינטרנט" ?

    אם לא, ואת מעוניינת לקבל חומר עדכני על המחלה, צרי איתי קשר ואשלח לך חומר אינפורמטיבי בדוא"ל חוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבוצת תמיכה

    מירה
    25/01/2013

    לא אובחנתי עדיין כסובלת מ MG . אני חושדת שיש לי צורה מאד קלה של המחלה.
    לגבי מידע, שלחת לי למייל בעבר בעקבות שאלה ששאלתי בפורום. מאד עזר.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה למיאסטניה - תגובה

    משה פיק
    25/01/2013

    שלום ג,
    אם אמנם יש לך מיאסטניה בצורה קלה זה נכון שחלק מהבדיקות הפיזיות שהנוירולוג יבדוק אותך אולי לא יהיו ברמה כזו שהוא יהיה משכנע שיש את המחלה ולכן לא יספק לך אישור אבחנה .
    אולם . . . . בדיקות הדם לאבחנת מיאסטניה כגון:
    1. בדיקה לנוגדנים כנגד קולטני אצטילכולין.
    2. בדיקה לנוגדנים כנגד החלבון MuSK
    אינן קשורות לחומרת המחלה ואם אחד מסוגי הנוגדנים קיים בגופך הוא יכול לספק לך אבחנה למיאסטניה.

    תוצאה שלילית בשני הבדיקות לא גורמות לכך שהנוירולוג ישלול בוודאות שאין לך מיאסטניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון

    מירה
    26/01/2013

    לפני כמה שנים בדקו לי נוגדני אצטילכולין והיה תקין.
    האם יתכן שבתקופות מסוימות יהיו נוגדנים ובאחרות לא?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון - תגובה

    משה פיק
    27/01/2013

    ברפואה שזה "עולם אפור" הכול יכול לקרות, אני מציע לשלוח את מנת הדם לבדיקה לבי"ח הדסה שבה הבדיקה מתבצעת ביתר דייקנות מבתי חולים אחרים (לפעמים התוצאה המשובשת נגרמת עקב שימוש בערכות בדיקה זולות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מירה
    27/01/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת סיב בודד SFEMG
    ירון
    24/01/2013

    שלום,
    אני בן 56 בריא . מלפני כשבוע סובל מכפל ראיה רק בפזילה מעלה ימינה, ללא צניחת עפעפיים וללא עייפות אחרת. בבית החולים בוצע CT ללא ממצאים רציניים פרט לסינוסיטיס אולי לא קשור. בוצע מבחן טיסילון ויצא שלילי. בשחרור המליצו לי לבצע MRI מוח וערובות עיניים (שאני ממתין לה) , בדיקת נוגדנים Acetylcholine Receptor Antibody וגם בדיקת SFEMG.
    האם יש סיכונים בבדיקת SFEMG ?
    האם לחכות לתוצאות בדיקת הנוגדנים לפני ביצוע ה SFEMG ?
    היכן כדאי לבצע SFEMG בצפון / חיפה ?
    תודה
    ירון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת סיב בודד SFEMG

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת סיב בודד SFEMG - תגובה

    ערן משה
    26/01/2013

    שלום ירון, האם כל הבדיקות הנמצוינות נעשו רק בגלל כפל ראייה, משונה מאד, אבל חשיבה יפה של הרופאים.
    בדיקה לנוגדנים לוקח זמן עד שמגיעה התשובה, MRI אתה מבין שלוקח זמן, רק שאם בדיקת הנוגדנים תהיה חיובית אין מה לעשות MRI, לכן לשלוח אותך לכ"כ הרבה בדיקות בפיזור כזה זה קצת משונה. החשיבה לפי דעתי היא בכיוון מיאסטניה גראביס או טרשת.
    אם MRI חיובי אז כנראה יש טרשת ואז אין טעם לבצע בדיקת נוגדנים ו-SFEMG וכנ"ל לגבי בדיקת הנוגדנים ואמ.אר.איי.
    אז צריך לעשות לקחת החלטה אם מחליטים להתחיל בירור למיאסטניה נוטלים דם לנוגדנים ובמקביל תור ל-SFEMG הבעייה היא שגם אם 2 הבדיקות ייצאו שליליות זה עדיין לא אומר שאין לך מיאסטניה גם אם טנסילון שלילי, כל הבדיקות הנל הן בדיקות עזר בלבד, לעומת אם בדיקת הנוגדנים יוצאת שלילית אז יש מיאסטניה בטוח ולשם בטחון רב יותר צריך נוגדנים גם ל-MuSK.
    בכל מקרה תעשה תור גם לאמ.אר.איי כי התור לשם כך ארוך ואולי אז תספיק לבצע את הבדיקות האחרות שבמידה ויהיו חיוביות תוכל לבטל את התור לאמ.אר.איי.
    מקווה שקצת יותר ברור לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SFEMG

    ירון
    29/01/2013

    תודה על התגובה ובכלל על עבודת הקודש שלכם בפורום !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב
    איריס
    14/01/2013

    אני בת 33 בריאה בד"כ
    לעיתים אני חשב שיד שמאל שלי מאוד חלשה עד כדי כך שאני מתקשה לאחוז בכוס. לאחר זמן מה זה עובר והיד חוזר להיות בסדר. זה נורא מלחיץ כי אפילו אגרוף אני לא יכולה לעשות כשזה קורה. אני לא יודעת מה זה והרופאים לא מוצאים כל בעיה. האם יכול להיות מיאסטניה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיאסטניה ? - תגובה

    משה פיק
    14/01/2013

    שלום איריס,

    מה שאת מתארת הוא סימפטום שמתאים לחולי מיאסטניה . . . . האם יש לך מיאסטניה או לא, את זה צריך נוירולוג שמבין ומנוסה לטיפול חולי מיאסטניה צריך לתת את התשובה.

    בכדי להמליץ לך על נוירולוג מתאים אני חייב לקבל ממך קצת יותר פרטים משמך בלבד ואם את מעוניינת, צרי איתי קשר במשלוח מייל או בטלפון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב - תגובה

    ערן משה
    14/01/2013

    יכול להיות הרבה דברים כולל מיאסטניה. צריך למצוא נוירולוג טוב לבצע בדיקות כמו אי.אמ.גי רגיל. האם זה רק ביד? מה עם הרגליים, בליעה, עניים? אם יש חשיבה על מיאסטניה יש לעשות בדיקת דם לנוגדנים ואי.אמ.גי לסיב בודד.
    בדכ במיאסטניה זה לא בא והולך זה בא ונשאר ואו מתקדם או נשאר למשך זמן ארוך לפע ים יש נסיגה ספונטנית אבל זה לא בשעות או ימים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסטינון ומיאלופטיה
    יוסי
    06/01/2013

    האם יש סיכוי שמסטינון במינון נמוך יעזור למי שסובל ממיאלופטיה צווארית שגורמת
    לו קשיי הליכה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסטינון ומיאלופטיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסטינון ומיאלופטיה - תגובה

    ערן משה
    06/01/2013

    למה מסטינון? למה מינון נמוך? האם זו החלטה של רופא או רעיון שלך?
    כעיקרון מסטינון= אצטיל כולין עקב אי קליטת אצטיל כולין בשריר פשוט מציפים את המרווח בין העצב לשריר בחומר בתקווה שיתפס כמה שיותר אצטיל כולין. ידוע לי שנותנים אותו בנוסף לעיתים מאד רחוקות באצירת שתן ובשיתוק המעי שלאחר ניתוח ורק באופן זמני.
    מיאלופטיה? הבעיה היא בשריר כמו שזה נשמע מחלת השריר זה לא שיש בעיה בקליטת נוירוטרנסמיטר כלשהו אלא השריר עצמו חולה. לא הייתי מנסה ללא התיעצות עם נוירולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיאלופטיה

    יוסי
    06/01/2013

    זולא מחלה של השריר אלא של חוט השדרה המונע מהעצבים לתפקד באופן תקין
    אלא רק באופן חלקי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיאלופטיה - תגובה

    ערן משה
    06/01/2013

    אכן נכון, טעות שלי ולכן גם אין קשר לפעילות המסטינון ומחלת חוט השדרה לחלוטין. מצטער

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתכן קשר

    יוסי
    06/01/2013

    הפולסים העצביים שמגיעים לשרירים הם חלשים מהרגיל או "מבולגנים" בגלל
    המחסומים בחוט השדרה כתוצאה מכך מופרשת כמות קטנה מידי של אציטלין כולין
    ולכן יש אולי סיכוי שמסטינון יעזור. מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתכן קשר - תגובה

    משה פיק
    06/01/2013

    שלום יוסי,
    ראשית, אני מעוניין להסביר לך משהו שקשור למיאסטניה למרות שהבעיה שאתה מדבר עליה אינה קשורה למיאסטניה היות ולמוליכות העצב אין כול קשר למיאסטניה גרביס שהיא מחלה אוטואימונית שהגוף מייצר נוגדנים שפוגעים בקולטנים שנמצאים מעבר למרווח הסינפטי על משטח השריר והתוצאה היא חולשת שרירים היות שארית הקולטנים אינם מספיקים לקלוט מספיק אצטילכולין (שהוא נמצא בכמות רגילה) עד שהאצטילכולין אסטרז מנטרל את האצטילכולין. תפקיד המסטינון במקרה זה הוא לעכב את האצטילכולין אסטרז במטרה להגדיל את הזמן שהאצטילכולין יהיה נגיש לכמות הנוגדנים הנמוכה ולגרום בכך שהשריר יקבל כמות מספקת של אצטילכולין ויפעל ללא חולשה.
    היות ואתה כותב שבמקרה שלך נוצרת במרווח הסינפטי כמות קטנה מהמקובל של אצטילכולין ואם אתה לא חולה מיאסטניה כמות הקולטנים אינה בחוסר, נוצר מצב כללי דומה לחולה מיאסטניה ששם כמות האצטילכולין ברמה סבירה אולם מספר הקולטנים נמוך . . . . . לדעתי מסטינון שיגרום לאצטילכולין להיות בצומת זמן ממושך יותר יתן תוצאה דומה כמו לחולה מיאסטניה . . . . חוזק שריר תקין.
    יוסי, אל תתיחס למה שכתבתי כעצה רפואית היות ואיני רופא ולכן אין לי סמכות לתת עצות רפואיות . אני נותן לך הסבר שלפי דעתי מסוגל לעבוד טוב . . . . אולם עלייך לקבל אישור רופא לשימוש במסטינון שבעייתו איה כתוצאה ממיאסטניה.
    בסינדרום המיאסטניה קים ענף שנקרא "סינדרום מיאסטני ע"ש למברט איטון" שבו העצב מוציא כמות קטנה מדי של אצטילכולין (הקולטנים אינם נפגעים ולכן מספרם תקין) ושם משתמשים במסטינון לאותה מטרה בנוסף לתרופות שגורמות להגברת שחרור אצטילכולין מקצה העצב ע"י חסימת ערוצי אשלגן או החלשת המערכת החיסונית להקטנת כמות הנוגדנים שגורמים לתופעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת לחשש מחלת מיאסטניה
    מייק
    22/12/2012

    שלום רב
    אמי בת 65 הסובלת מס׳ שנים מבלוטת הטריס לפני מספר שבועות החלה להתלונן על ראיה כפולה בשני העניים מהפנית לאורולוג ובדיקות שעשתה לא הובחן אופן ברור את הסיבה הוודאית למחלה קיים חשש לממיאסטניה .
    אבקש את עזרתכם היכן ניתן לקבל יותר מידע על המחלה ? איזו בדיקות רפואיות מאששות. באופן ודאי הימצאות המחלה .
    בבדיקת עיניים אחרונה שביצעה במחלקת עיניים אסף הרופא סוכם

    לנ״מ פטרוזיליה ודיאפלופיה מתגברת ( מה משמעות ? ) מתגברת בעדיפות הבד יקה נוררואפת תעמולתית ( אני מקווה שאני כותב נכון ) fatigue test
    חיובי מאוד
    Stems תקין
    AChrAB שלילי
    מה אומרים המונחים הנ״ל ?
    עם זאת עדיין חשש קליני משמעותי למיאוס טינה המלצה
    יעוץ נורולוגהתמחות - שיקול טיפול ניסיוני במסטינוק.
    בייעוץ נורולו החלה השבוע לקחת כמדור מסטינוק חצי כדור
    אבקש את המלצתם לרופא מומחה בתחום חוות דעת נוספת וקבלת הסברים יותר מפורטים באזור המרכז

    אני מקווה שלא הגזמתי בשאלות
    תודה רבה
    מייק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת לחשש מחלת מיאסטניה - תגובה

    משה פיק
    22/12/2012

    שלום מייק,

    של לי mail ואשלח לך חומר אינפורמטיבי על מיאסטניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפואה משלימה
    מניה
    20/12/2012

    שלום רב,
    האם רפואה משלימה יכולה לסייע בהתמודדות עם המחלה? אם כן לאיזה כיוון ברפואה משלימה מומלץ לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפואה משלימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפואה משלימה - תגובה

    ערן משה
    20/12/2012

    מכל החולים שאני שמעתי שעשו ניסיונות ברפואה משלימה כולל אנוכי, לא נמצא פתרון או אפילו שיפור חלקי. אבל זה רק מידע אישי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפואה משלימה - תגובה

    משה פיק
    20/12/2012

    שלום מניה,

    אני מסכים עם ערן ואני יכול להוסיף שלאחר הרבה שנים שאני בקשר עם אלפי חולים מרחבי העולם שחלקם ניסה כול מני תרופות/טיפולים מהרפואה המשלימה לא שמעתי מאף אחד שסיפר על השפעה טובה על מהלך המיאסטניה גרביס שהוא חולה בה.

    מניה, מדוע אינך נמצאת עם כלל חולי המיאסטניה בארץ שנמצאים בפורום תמיכה בפייסבוק ומשוחחים ביניהם על כול הנושאים החשובים בטיפול/ניהול החיים/תמיכה . . . במחלה המתעתעת שבה אנו חולים ?

    צרי איתי קשר דוא"ל ואצרף אותך לקבוצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא משקפיים
    מירה
    06/12/2012

    האם חולי MG מתקשים יותר להסתדר עם משקפי מולטיפוקל?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בנושא משקפיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא משקפיים - תגובה

    משה פיק
    07/12/2012

    לחולי מיאסטניה עקב המחלה אין שום קשר למצב העיניים ובעיקרון העיניים של חולי מיאסטניה הן בריאות בדומה לאנשים בריאים באוכלוסיה. הקשר בין מיאסטניה לראיה הוא שחלקם סובלים מחולשת שרירים שעלולה להשפיע על אחד או יותר מהשרירים שמכוונים את האישון ואז החולה חווה "ראיה כפולה" שהטיפול בבעיה הוא לא טיפול בעין (רופא עיניים) אלא בחולשת השרירים (נוירולוג). בעיה נוספת שעלולה להופיע אצל חולי מיאסטניה שקשורה בעקיפין לעיניים היא חולשת השריר שמרים את העפעף והתוצאה שמתקבלת היא "נפילת עפעפיים" שגם הוא מטופל ע"י נוירולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באם זה נכון שכמעט
    יערה
    04/12/2012

    ורק בנות חולות במיאסטניה גרביס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    באם זה נכון שכמעט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולים/לות במיאסטניה - תגובה

    משה פיק
    04/12/2012

    מיאסטניה נקראת גם בשם "מחלה של נשים צעירות וגברים בוגרים" היות ובגילאי 20/40 רוב החולים שהמחלה פורצת אצלם הן נשים. בגילאי 50-60 רוב החולים שהמחלה פורצת אצלם הם גברים. בסיכום - בגילאים בוגרים יש איזון מסוים בין חולים גברים וחולות נשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאוד מבולבלים יש או אין מיאסטניה
    דורית
    23/11/2012

    בני בן ה 17 סובל מהתקפים של צניחת עפעפיים. לפעמים של שתי העיניים ולפעמים רק בעין שמאל ובימין פחות ולפעמים כלל לא בימין. ההתקפים באים למשך מס ימים לפעמים שבוע - שבועיים ואז זה נעלם למשך חודש וחצי עד חודשיים. במהלך התקף שינה לא משנה את המצב הוא מתעורר עם צניחת העפעף ולרב המצב נשאר זהה לאורך כל היום. היה מצב שלקראת הערב זה נראה קצת יותר חמור אבל פתאום התאוששות מסויימת מבלי שינוח וזה נראה קצת יותר טוב. ביצענו בדיקת EMGSF אצל דר רון דבי וגם נוגדני אצטיל כולין שתי הבדיקות תקינות במאה אחוז. מזה כשבוע שוב ישנה צניחה קבועה בעפעף שמאל ובימין משתנה פעם יותר ופעם פחות. היינו אצל פר' רכס הבוקר . אין לא אבחנה בשלב זה.כרגע נראה המצב קצת יותר חמור משהיה הבוקר אצל פר' רכס ואף יותר מאתמול בעשר בערב אחריי יום עמוס. מבחינת התנהגות פר' רכס טוען שזה לא מתנהג כמו מיאסטניה. כשההתקף מתחיל הוא בא בהדרגה ועובר בהדרגה. בפעם האחרונה זה קרה לפניי כחודשיים היה לו התקף צניחה שנמשך 10 ימים ועבר בבת אחת.דבר אחד בולט הוא שזה קורה לו במצב של מתח. לפניי כחודשיים עם החזרה ללימודים והשבוע היה לו צו התייצבות ראשון. דעתך ? מיאסטניה או לא? האם הבדיקות שעשינו בעיקר ה SF מספקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציע, בדיקת קרח - תגובה

    משה פיק
    23/11/2012

    שלום דורית,

    במבט כללי . . . זה לא נראה כמיאסטניה . . . . . אולם כדאי להמשיך בבדיקות.

    אני מציע כרגע לבצע "בדיקת קרח" שזה אומר: כאשר העפעף נמצא למטה לזמן לא קצר במיוחד, לשים על העפעף מפית עם קוביות קרח למספר דקות (עד שכול האיזור נעשה קר). כאשר מורידים את הקרח ומביטים על העפעף ורואים שהוא נשאר ללא שינוי זה אומר שהתופעה אינה קשורה למיאסטניה. באם רואים שהעפעף התרומם למקומו למשך מספר שניות ומתחיל לרדת חזרה, זה מציין שהתופעה קשורה למיאסטניה.

    אני מכיר חולה מיאסטניה בחו"ל שהבדיקה היחידה שהרופא קיבל כבדיקה חיובית שמציינת מיאסטניה הייתה בדיקת הקרח והוא מטופל כחולה מיאסטניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בבקשה.

    דורית
    23/11/2012

    ניסיתי בעבר. הנחתי קרח על העפעף אך הכאב בעין כתוצאה מהנחת הקרח היתה חזקה ובלתי נסבלת. המקום היה מאוד קר אך לא ראינו שינוי במצב העפעף.
    שאלה לי נוספת בבקשה, עד כמה מהימנה בדיקת ה SF עשינו אותה אצל דר רון דבי והוא בדק 30 סיבים בודדים והיה תקין 100 אחוז (אך זה לא היה במהלך צניחת עפעף- יש לכך משמעות?)
    דבר נוסף, כיצד ניתן לקבל הפניה לבדיקת נוגדני מסק? רופא משפחה במכבי נתן לי לאצטיל האם אפשרי גם ל MUSK?
    אשמח לשלוח לך סרטון שצלמתי את ניב ותביע את דעתך. יש לי את המייל שלך. אודה לך מאוד על תשובותיך. שבת שלום, דורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בבקשה. - תגובה

    משה פיק
    23/11/2012

    שלום דורית,

    זה שלא היתה תגובה לקור על מצב העפעף מוסיפה דרגה נוספת למחשבה שהבעיה כנראה לא ממחלת מיאסטניה. האם היית אצל נוירואופטומולוג (נוירולוג לבעיות עיניים) ?

    בדיקת SFEMG אינה קשורה למצב רגעי של נפילת עפעפיים .

    תבדקי אם בדיקת הדם לנוגדני אצטילכולין נשלחה למעבדה בהדסה ואם כן את יכולה להתקשר למעבדה ולבקש שמאותה מנת הדם יבצעו בדיקת MuSK. אם קופ"ח תתנגד לתת לך הפניה לבדיקת MuSK את יכולה לבקש לעבור בדיקה בצורה פרטית , המחיר אינו גבוה במיוחד.

    אשמח לקבל את הסרטון שצילמת את ניר ואם יהיה לי מה להגיב אשוב אלייך בתגובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בפלזמה-פרזיס וב- IVIG.
    אפרת
    22/11/2012

    שלום,

    יש לי מאסטניה ורציתי לקבל חוות דעת לגבי הטיפול בפלזמה-פרזיס וב- IVIG.

    מה מהם עדיף מבחינת עצם התנהלות הטיפול ומבחינת טווח ההשפעה שלו.

    תודה מראש,

    אפרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בפלזמה-פרזיס וב- IVIG.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בפלזמה-פרזיס וב- IVIG. - תגובה

    ערן משה
    22/11/2012

    Ivig מקבלים בתחילה ברצף של מס ימים ואחרי כן אחת לחודש או יותר לפי החלטת הנוירולוג תופעות הלוואי שיכולות להיות הן כאבי ראש, חום, חולשה, אירוע מוחי זמני ועד אירוע לבבי.
    החלפת פלזמה מקבלים כ-6 טיפולים אחת ליומיים שלושה ולפי התגובה אחת לשבועיים שלוש או חודש. תופעות הלוואי יכולות להיות ירידת ל"ד ודופק, תחושת חולשה, חום וכד'.
    מבלינת עדיפות טיפולית אין כזאת יש נוירולוגים שמתחילים בהחלפת פלזמה ואם לא מצליח אז ivig. ויש כאלה שלהפך .
    מבחענת הצלחת הטיפול שוב כמו שאנחנו אומרים תמיד כל חולה מגיב אחרת לטיפול ולמשך הטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין ומיאסטניה
    שירה
    17/11/2012

    שלום רב

    רציתי לדעת אם אפשרי לקחת ריטלין כשחולים במיאסטניה?
    למיטב ידיעתי ריטלין לא נמצא ברשימת התרופות שעלולות להחמיר מיאסטניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריטלין ומיאסטניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע אני לא מקבלת תשובה?

    שירה
    22/11/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע אני לא מקבלת תשובה? - תגובה

    משה פיק
    22/11/2012

    מצטער שירה,
    לא נתתי לך תשובה היות ואיני יודע את התשובה (איני רופא). אני גם לא מייעץ לגבי תרופות שרשומות או לא רשומות ב"רשימת התרופות האסורות למיאסטניה" אני רק מספק את הרשימה ומציע לכול חולי המיאסטניה שיציגו אותה לפני כול רופא שרושם להם תרופה כולשהי שאין להם ניסיון קודם איתה. אני מציע שתפני לנוירלוג שלך לקבלת תשובה מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין ומיאסטניה - תגובה

    ערן משה
    22/11/2012

    לפיתופעות הלוואי לא נראית סיבה שתחמיר מיאסטניה עם נטילת ריטלין. אבל כמו שאנחנו נוהגים לאמר תמיד ראשית יש להתייעץ עם הנוירולוג המטפל ושנית יש להיות קשובים לגוף אם איןהחמרת מיאסטניה בתחילת נטילת ריטלין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסטינון וחולשת רגליים
    יוסי
    08/11/2012

    האם מסטינון במינון נמוך יכול לעזור למי שסובל מחולשת שרירי הרגליים
    מסיבות הקשורות לאנטרקציה עצב שריר לאו דוקא מיאסטניה . ההיגיון שלי אומר
    שיש סיכוי שזה יעזור מה אתם אומרים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסטינון וחולשת רגליים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסטינון וחולשת רגליים - תגובה

    ערן משה
    08/11/2012

    מסטינון הוא פוש גדול של אצטיל כולין למרווח עצב שריר, אם אין בעיה של קולטני אצטיל כולין או משהו בשרשרת של קולטני אצטיל כולין על השריר אז המסטינון ייהרס ע"י אנזימים מיוחדים שמנקים אותו מהמרווח הנ"ל כל מה שתרוויח הוא את תופעות הלוואי של מסטינון- שלשולים, הזעה מרובה, ראייה כפולה, קושי בנשימה ודופק נמוך, תאמין לי אתה לא רוצה להרגיש את זה.
    אם זה היה כל כך פשוט ספורטאים היו משתמשים בזה ונעשים סופרמנים בלי שאף אחד יוכל לגלות את זה בבדיקות שתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת
    מירה
    02/11/2012

    אם לאדם יש סימפטומים קלים של MG, האם איבחון הוא הכרחי ? האם התעלמות מהבעיה עלולה להוביל להחמרה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה נוספת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - תגובה

    ערן משה
    02/11/2012

    מהם סימפטומים קלים? לא מכיר דבר כזה במיאסטניה. הבעיה במחלה היא שהשריר מתעייף לאחר פעולות חוזרות של אותה קבוצת שרירים כמו להחזיק את העין פתוחה, מיקוד ראייה, הליכה, לעיסה וכד'.
    התעלמות עלולה לגרום להחמרה שתהיה קשה יותר לטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום