פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סדנאות לשיפור כישורים קוגניטיביים
    שושלי
    05/11/2012

    שלום רב, אני בת 55. לאחרונה אני חשה ירידה בכישורים הקוגניטיביים שלי, ירידה בכושר הריכוז, ירידה בזכרון ועוד. חשבתי להרשם לסדנא לשיפור הכישורים הקוגניטיביים והזכרון. שאלותי: האם סדנאות אלו אכן עוזרות? אם כן, האם יש סדנה מומלצת? מבדיקה באינטרנט אני רק יותר מבולבלת. רב תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדנאות לשיפור כישורים קוגניטיביים - תגובה

    גל גפן-ריטר
    07/11/2012

    שלום,

    לצערי איני מכירה את הסדנאות המוכרות היום בשוק היטב בשביל להמליץ לך על כזאת. אך במידה ואת רוצה לרכוש כלים על מנת שיעזרו לך להתמודד עם הקשיים בריכוז ובזיכרון, אני מציעה שתבדקי את הסדנאות על פי אילו כלים הם מציעים לך. להערכתי חשוב כי התרגול שהם מציעים יהיה גם קשר ישיר למטלות אותן את רוצה לשפר.

    בנוסף, חשוב מאוד, כי תהיי במעקב רפואי, וכן תלכי לבצע אבחנה של הקשיים בזיכרון או בקשב, על מנת שתדעי טוב יותר מה המוקד של הטיפול וההמלצות לגבי הקשיים הספציפיים שלך.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר בקלות לקבל

    גדי
    08/11/2012

    שיעור התנסות ללא תשלום בחדר כושר למוח שמכבד את עצמו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון מטרידה
    חגית
    04/11/2012

    אני בת 33 נשואה + 4 ילדים. הילד הקטן בן 3, כך שאיני נחשבת לאחר לידה. למרות זאת אני חשה בחודשים האחרונים ירידה דרסטית בזיכרון. לדוג': נכנסת לרכב ולא מצליחה להיזכר מהו הקוד לפתיחת המנוע. מוציאה דבר מה מהארון ולאחר מס' דקות ממשיכה לחפש אותו בארון. מנקה דבר מה פעמיים כי לא זוכרת אם ניקיתי אותו (לפני מס' דקות) וכו'.
    ההרגשה איומה. בבדיקות דם הכל נראה תקין.
    האם יש משהו שיכול לעזור לי??? אנא!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זיכרון מטרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון מטרידה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    07/11/2012

    חגית שלום,

    על פי התיאור שלך, נשמע לי כי הקושי שלך הוא יותר בריכוז וקשב. אני מניחה כי בהיותך אמא ל - 4 ילדים, וייתכן ואת אף עובדת מחוץ לבית, העומס עלייך גדול מאוד. דבר המתבטא קרוב לוודאי בין היתר, במיעוט שעות שינה, באכילה לא תמיד מסודרת ומאוזנת. במצבים אלו, היכולת שלנו להתרכז בדבר אחד, ולא להיות מוסחים מעוד מחשבות ועיסוקים באותו הרגע, היא מוגבלת. ובשל מוסחות זו, התהליך בו, מידע חדש נכנס אל הזיכרון או התהליך בו אנחנו צריכים לשלוף מידע מהזכירון, נפגע.
    ההמלצה שלי, אלייך היא לנסות ולבצע בקרה על הדברים שאת עושה. זו יכולה להיות בקרה למשל, על ידי דיבור בקול רם, שלעתים עוזר במיקוד הקשב. בנוסף, במידת האפשר להפחית את העומס שאת מצויה בו.
    בנוסף, כדאי בהחלט להשלים את הבירור הרפואי וחשוב שיכלול רמת ויטמינים של ברזל, B12 ועוד גורמים אשר יכולים להשפיע גם הם על יכולת החשיבה, הריכוז והזיכרון שלנו.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון מחוק
    ללא שם
    30/10/2012

    היי,
    אני סובל מבעיה רצנית בזיכרון שלי היה לי בעבר זיכרון חזק שאפילו הייתי זוכר קודים רק אם אני מסתכל עליהם למשך שנים
    היום אני לא זוכר כלום כלום
    שאני מדבר עם אנשים אני שוכח על מה אני מדבר
    הייתי מטופל בבולמיה לפני 6 שנים וקיבלתי תרופה בשם פלוטין האם לזה יש השפעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון מחוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון מחוק - תגובה

    גל גפן-ריטר
    12/11/2012

    שלום,
    אני מבינה מדברייך, כי אתה חש בקושי רציני בתחום הזיכרון. לקושי בתחום הזיכרון יכולים להיות הרבה הסברים וגורמים אשר מובילים לכך. גורמים בתחום הרפואי, הרגשי והקוגניטיבי. כך שהייתי ממליצה לך, לעשות בירור מקיף בכדי לבדוק מה גורם לקושי, וכן כיצד ניתן לטפל בו.
    הייתי ממליצה לך לפנות בתחילה לבירור רפואי לבדוק האם ישנם גורמים היכולים להסביר את השינוי עליו אתה מדווח. בין אם תרופתיים ובין אם חסרים בויטמינים וכיוב'. ובהמשך, במידת הצורך לערוך אבחון נוירופסיכולוגי בכדי לבדוק את מהות הקושי בזיכרון ומשם לתת לך כלים להתמודדות טובה יותר.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש טראומטית
    ש
    24/10/2012

    קיבלתי מרופאים שונים מסרים שונים. נוירולוג כתב פעם שהשתקמתי לחלוטין, ורופאים לפני זה אמרו לאמא שלי שאני לא אשתקם ולכן נשלחתי לטיפול פסיכולוגי ושיעורים פרטיים ואפילו ריפוי בעיסוק לא קיבלתי. יש לי חברים שבטוחים שאני לא כמו פעם, בגלל ההשגים הנמוכים בגלל מה שנמנע ממני. אני חושבת שאני לגמרי בסדר אבל אין לי איך להוכיח את זה, ואני מאוד רוצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעת ראש טראומטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת ראש טראומטית - תגובה

    גל גפן-ריטר
    24/10/2012

    ש, שלום
    אשמח לקבל מעט יותר מידע, עלייך על הפגיעה שלך, בת כמה את כיום, מה הדברים שאת מצליחה לעשות, האם את לומדת וכו'. כרגע בשל העדר מידע מאורגן, אני מתקשה להבין את שאלתך ולענות עליה בצורה הטובה ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • mci זיכרון עבודה קטן

    ש
    13/11/2012

    אני מצליחה לעשות הכל. אני בת 38. הפגיעה שלי היתה לפני הרבה שנים. היא היתה קרניוצרברלית. אני לא לומדת. למדתי במכללה תוך כדי עשיית דברים חשובים אחרים והכל לא הצליח ברמות מטורפות. עשיתי בגרות עשיתי בהצלחה קורס אחר במכללה.עכשיו בבקשה תחזרי לשאלה שלי.אני עכשיו אחזור לשאלה שלי בשביל להעתיק ולהגיב יותר מדוייק. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באותו נושא

    ש
    13/11/2012

    אני מאוד מתכווצת כשאני מדברת עם חברה מאוד טובה שלי שזוכרת מה שאמא שלי אמרה לה ולא מאמינה לי. אני לא יודעת איך להוכיח שאני לגמרי בסדר ואני רוצה לדעת איך או מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • באותו נושא 2

    ש
    13/11/2012

    נשברה לי הרגל מפגיעת האוטו ונפגע לי הראש בצד שמאל מהמדרכה והתנפחה לי העצם והיתה לי פגיעת ראש מפושטת והמח נםגע לי בצרבלום בצד ימין והסבירו לי בכל באופן מקוטע ורופאים ומטפלים שונים ואמא שלי אמרה מה שידעה וחשבה לחברה שלי והיא לא מאמינה לי וגם הרופאים בקופת חולים בקושי כשהסברתי להם דברים בעבר. עד כאן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא ענית לי?

    ש
    10/12/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוסופגנוזיה - התמודדות ואימון?
    נועם
    23/10/2012

    שלום,
    במשך תקופה ארוכה ידעתי שאני מתקשה מאד לזהות פרצופים במיוחד בקהל ובנסיבות לא צפויות. לאחרונה למדתי שלתופעה קוראים פרוסופגנוזיה. אובחנה אצלי בעבר פגיעה באיזור האוקסיפיטלי במוח וברבחון עצמי ייתכן שזה המקור לבעייה.
    שאלתי היא האם יש אימון או מאמן שיכולים לעזור להתמודד עם בעייה כזו?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוסופגנוזיה - התמודדות ואימון? - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    26/10/2012

    נועם שלום,
    במובן שהבעיה מאוד נדירה, אין הרבה ניסיון קליני לצורך טיפול בארץ. באופן כללי, שיטות טיפול מבוססות על פיצוי, כלומר לזהות אנשים דרך מאפיינים אחרים, תלוי בחומרת הבעיה. עם זאת, כדאי לך להתייעץ באונברסיטות בחוג של חקר המוח.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן זכרון לטווח הקצר
    בקר צביה
    23/10/2012

    שלום רב,

    בתי עברה בשנת 2006 ניתוח לניקוז ציסטה במוח באנדוסקופיה.
    הניתוח הסתבך וכתוצאה מכך היא נפגעה בתעלות הזכרון ואיבדה את הזכרון
    לטווח הקצר.
    היא היתה בשיקום במשך שנה, חל איזה שהוא שינוי אבל אי אפשר לומר שהזכרון חזר. בתי אינה יכולה לעבוד מאחר והיא שוכחת את המטלות שעליה לבצע, ובכלל קשה
    לה מאד בחיי יום יום.
    האם יש דרך כלשהי לשקם את הזכרון לטווח הקצר ובכלל את הזכרון?
    האם זה מפריע שעברו כבר למעלה מ- 6 שנים מאז הניתוח ?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדן זכרון לטווח הקצר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן זכרון לטווח הקצר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    24/10/2012

    צביה שלום,
    בת כמה בתך היום? אם אני מבינה נכון היא לא טופלה מאז כ5 שנים. פרט לקשיי זיכרון, האם היא סובלת מקשיים קוגניטיביים או התנהגותיים נוספים? באופן כללי, ניתן לקבל טיפול קוגניטיבי לצורך שיפור הזיכרון, ולפעמים בשילוב של טיפול תרופתי, תלוי בטיב של הבעיה. מומלץ לבצע אבחו לפני כדי למקד את הקשיים וגם לבדוק כיצד היא תוכל להשתמש בשיטות פיצוי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זכרון

    בקר צביה
    24/10/2012

    אני מאד מודה לך על תשובך המהירה ועל ההתייחסות בכלל.

    בתי בת 32 ואת הניתוח שגרם לאובדן זכרון היא עברה בשנת 2006 .

    היכן ניתן לעבור את האבחון שהמלצת עליו?

    שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    26/10/2012

    ניצה שלום,
    אני ממלצה שתפנה לניורופסיכולוג שגם בעל ניסיון בשיקום. אשמח לכוון אותך בשיחה טלפונית אישית.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכרון לשמות
    יולי
    22/10/2012

    בני בן 5 ולא מצליח לזכור שמות של ילדים בגן שלו (גם בשנים הקודמות הוא זוכר רק את השמות של ילדים שקרובים אליו).
    אני צילמתי את הילדים מהגן ומתאמנת איתו אבל הוא עדיין זוכר רק כ 8 ילדים מהקבוצה שלו (ילדים שקרובים אליו, שהוא התחבר אליהם) לא מצליח ללמוד את השמות של האחרים.
    בשמות של אותיות למשל, הוא זוכר בערך כמחצית (אותיות של שמו , ק- כי זה על הכפתור של מעלית, נ,ג,ה,פ כי הם על סביבון א,ש כי זה כתוב על מטף כיבוי), מספרים זוכר בלי בעיה (לפעמים מתבלבל בין 6 ו 9 ).
    העניין של השמות פשוט משגע אותי. מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זכרון לשמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זכרון לשמות - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    26/10/2012

    יולי שלום,
    נראה שאת מאד לחוצה ביחס ליכולת זיכרון של בניך, אך ללא הצדקה בינתיים. ילדים לומדים לפי הקצב שלהם ובעיקר את המידע שמשמעותי עבורם. עובדה שהוא זוכר את שמותיהם של חבריו. בשלב זה אני ממלצה שתבדקי עם הנננת את הנושא והתרשמותך ביחס יכולתו לקלוט ולשלוף חומר חדש. לקראת כיתה א׳, ניתן לבצע אבחון מוכנות לבית ספר. את יכולה לשקול צעד שכזו במידת הצורך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Confabulation
    סתיו
    22/10/2012

    ד"ר רפפורט שלום, יש לי שאלה אבא שלי עבר לפני כ10 חודשים מפרצת ודימום מוחי בחלק הקדמי של המוח. עיקר הבעיה שלו היא קוגנטיבית שזה הבעיה שרשמתי בכותרת. השאלות שלי : 1. האם המוח יכול אחרי X זמן לתקן את עצמו לפחות שהבילבולים שהוא צריך לעבוד או ללכת לצבא וכו יעברו לו? 2. האם אפשר לקבל מידע היכן מזמינים תור לטיפול אצלך תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Confabulation

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Confabulation - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    24/10/2012

    סתיו שלום,
    באופן כללי ניתן לצפות התאוששות של המערכת עצבים למשך כשנתיים אחרי הפגיעה. עם זאת, הפרוגנוזה תלויה בכמה גורמים שונים כמו כגיל, מידת ואיזור הפגיע במוח, בבעיות רפואיות נוספות, ועוד. האם עד כה חל שיפור במצבו והאם עבר תהליך שיקומי כלשהו? אם כן, מדוע השיקום הופסק?
    לצורך בהתייעצות בנוגע טיפול באביך, מומלץ עיון במסמכים הרפואיים, להתרשם מהמטופל ולבדוק את הפוטנציאל השיקומי שלו.
    פרטי התקשרות מופעים למתה וגם בפרטים אישיים של מנהל הפורום.
    אשמח לעזור
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי אמא
    מירה
    21/10/2012

    שלום רב,

    אמא שלי בת 81. סובךת ממגוון רחב של בעיות - החל מקרישיות יתר, לב, אולקוס, פריצות דיסק. היה לה בעבר סרטן שהחלימה ממנו. קשה לה ללכת בגלל הכאבים הכרונים בבטן ובגב.
    סובלת מזה מספר שנים מדיכאון (מאז מות אבי).
    ניסינו לתת לה כדור נגד דיכאון בשם מירו והיתה לה תגובה אלרגית קשה אליו (ישנה מספר רב של ימים, קיבלה עירויים) וניסינו גם ציפרלקס שגם לו היתה תגובה אלרגית חריפה (גם איתו הגיעה לבית חולים).

    היא מקבלת די הרבה כדורים הכוללים קומדין, חומצה פולית, טריוומין, כדור שינה בשם בונדורמין , אוקסיקוד בטיפות, כדורים ללב, לאולקוס.

    היא התחילה לבקר במועדון לפני כשבועיים.

    לאחר המירו שנלקח בחודש אוגוסט החלו אצה תופעות של שכחה לטווח קצר.
    זה לא קורה כל הזמן אבל יש פעמים שגם היא מודה שהיא לא זוכרת.
    הבנתי מהמטפלת שלה שיש פעמים שהיא מדברת בצורה לא מסודרת. לא כל הזמן אבל זה קורה לה אחת ל...

    הזכרון שלה לטווח הרחוק הוא מעולה וגם לטווח הבנוני, בנוני-קצר.

    מאחר ולאבי היתה דימנציה אני יותר ממוטרדת ופוחדת מהנושא.

    מה ניתן לעשות?
    איך ניתן לעבוד על שיפור הזכרון?

    שכנעתי אותה לחזור ולקרוא ספרים, לשחק בקלפים.
    מה ניתן לעושת עוד?

    אני ממש רוצה לעצור לה את הדרדרות הזכרון ואני גם פוחדת מאוד

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי אמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי אמא - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    23/10/2012

    מירה שלום,
    אני מאוד מבינה את דאגותיך בקשר לאמך. לפי תיואורך לאמך יש מגוון בעיות רפואיות כולל דיכאון שלא מגיב לטיפול תרופתי. כל הגורמים האלו יכולים לפגום ביכולת הזיכרון לטווח קצר. אני ממליצה שהיא תעבור בדיקה אצל רופא פסיכו-גריאטר, מומחה לקשיים האלו אצל קשישים, הן לצורך הערכה קוגניטיבית, להתעייצות בתחום הזיכרון, והן לניסיון נוסף לטפל בדיכאון.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון
    אורנה/
    13/10/2012

    שלום,
    אני בת 54 עם שינה מועטת וכפי הנראה כך גם הזיכרון שלי שהוא ירוד ביותר, מאחר ואנימכירה את עצמי היה לי זיכרון ממש טוב ועכשו יש ירידה כנראה מחוסר שינה (ודום נשימה ) רציתי לשאול אני רוצה להתחיל ריקודים ואני חוששת שאני לא אצליח לזכור את הצעדים לדעתך אעמוד בזה ושאלה שניה יש אפשרות למדוד את רמת הזכרון ואיפה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    23/10/2012

    אורנה שלום,
    האם התייעצת עם הרופא שלך לבגי שיפור השינה למרת הבעיה נשימתית? עייפות בהחלט יכולה לפגם בתפקוד הקוגניטיבי.
    ללמוד ולזכור צעדי ריקוד מבוסס על ערוץ זיכרון אחר מאשר לזכור מידע מילולי. מדובר בזיכרון פרוצדורלי שכולל גם יכולת מוטורי וקואורדינציה. אז, בהצלחה בריקודים ומובן הנהה.
    ניותן לבצע אבחון של תפקודי זיכרון אצל נוירופסיכולוג, הן באופן פרטי, או הן במרפאות ציבוריות.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון

    אורנה/
    23/10/2012

    תודה ד"ר שרה על התגובה,
    כן, אני עכשו בטיפול לגבי השינה החלטתי להסדיר את השינה שלי וגם רוקדת צדקת זה בסדר אני בשליטה טובה מאד סתם חששתי.
    ואגש לבקש להיבדק אצל נוירופסיכולוג.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    24/10/2012

    יופי, שמחתי לשמוע שאת נהנתה מהריקודים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה קוגנטיבית ואלצהיימר
    יעקב
    11/10/2012

    שלום רב בשנה האחרונה אבי שואל את אותן שאלות בהפרשים קצרים.
    ונוטה לתאם איתי דברים שטוען שדיברנו עליהם רק לא סגרנו סופית
    לא היו דברים מעולם....!!
    האם יכול להיות שזו התחלה של אלצהיימר?
    והאם כן איך ניתן לשכנע אותו ללכת לבדיקה .
    הוא לא מוכן לשתף פעולה.
    אני מודאג מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה קוגנטיבית ואלצהיימר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    14/10/2012

    יעקב שלום,
    לא ציינת את הגיל של אביך. ייתכן הוא בגיל השלישי. לפי התיאור שלך, יש מספר סיבות רפואיות שיכולות להסביר את קשייו הקוגניטיביים והבלבול. כדאי להתחיל עם בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה ובהמשך בדיקה אצל רופא פסיכו-גריאטר, רופא שמתמחה בתופעות האלו אצל אנשים מבוגרים. בנוגע שיתוף הפעולה: יש להניח שאביך מבקר אצל רופא משפחה מדי פעם.

    בהצלחה והרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות בעיות זיכרון
    יעל
    26/09/2012

    שלום אני כבת 30 בעלת תואר ראשון ושני ועבודה טובה. מאז שאני קטנה אני מתלוננת על בעיות זיכרון שלא עוזבות אותי עד היום. הבעיה מתחלקת לשתיים: פעם אחת יש לי זיכרון חלש בנוגע לאירועים, חוויות, שמות של אנשים, מקומות, לזכור מאיפה זוכרת אנשים, סרטים, ספרים וכו....וגם אם אני זוכרת לפעמים מרגישה שקשה לי "לשלוף". פעם שניה יש לי בעיה ללמוד ולזכור מידע חדש ומאז שאני ילדה אומרים לי "כשזה מענין/חשוב לך את זוכרת" וזה נכון במידה חלקית כיוון שככל שחומר מענין אותי יותר אני באמת יותר נוטה לזכור אותו אבל מרגישה קושי גדול ללמוד דברים חדשים או דברים "שצריך לדעת" גם אם לא הכי מעניינים אותי. יש המון דברים שכיום בגלל המגבלה אפילו לא מנסה ללמוד כי יודעת שאין סיכוי שאזכור את זה. הדבר מהווה מגבלה עבורי (למרות שעד היום הסתדרתי לא רע) בחיי היום יום, בחיים הפרטים ובעבודה וגם מהווה מקור למבוכה וחוסר ביטחון עבורי אשמח לקבל עצה כיצד לבדוק את הענין תודה יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות בעיות זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות בעיות זיכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    28/09/2012

    יעל שלום,
    לפי התיאור שלך נראה שקיימת אצלך בעיות קלות אך ספציפיות, ייתכן בקשב, בלמידה ושליפה. לאור הישגיך האקדמייים, נראה שאת בחורה אינטליגנטית ויודעת לפצות את קשייך, לא נראה שמודובר בלקות ממש. במידה שחשוב לך לעבור אבחון בנושא, אני מציעה לפנות לפסיכולוג שמתמחה באיתור לקות למידה והפרעות קשב אצל מבוגרים.

    בברכה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות קוגנטיביותת קשות....
    דני
    20/09/2012

    שלום רב,

    לאחר מאמצים רבים לטיפולים בארץ ללא הצלחה,
    רציתי לדעת איפה נמצא בעולם כולו מרכז רפואי לטיפול בבעיות נוירולוגיות קוגנטיביות
    קשות (כמו דיבור, חשיבה וזכרון)

    תודה רבה, דני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות קוגנטיביותת קשות.... - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    28/09/2012

    דני שלום, אני שומעת הרבה ייאוש בפנייתך. בעיותך הקוגניטיביות הן על אוזו בעיה נוירולוגית ומדוע הטיפולים שעברת עד כה לא צנחו? יש בכל מדינה מתקדמת מרכזי שיקום ,Rehabilitation Hospitals, אם כי מהות הטיפולים דומה לשיטות הטיפול בארץ. לפני שאתה מנסה למצוא טיפול שיקומי בעולם, אני מציאה להעמיק בשאלה מהם הגורמים מונעים מהטבה במצבך.

    בברכה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון - המשך
    עלומת שם
    12/09/2012

    היי . אני בת 21 וחצי ואני חושבת שאני סובלת מבעיית זיכרון.
    זה לפעמיים בדברים קטנים שאני צריכה לעשות ושוכחת ,
    היום לדוג' קרה לי שיצאתי עם המשפחה ושכחתי את התיק במסעדה שישבנו בה ונזכרתי רק לאחר כחצי שעה ( שבתי לאירוע ותודה לאל כל המסמכים והכרטיסים היו שם ) והלכתי לקחת אותו ,
    העניין הוא שזה מתחיל להדאיג אותי פעם אני שוכחת פלאפון פעם שוכחת דברים שאני צריכה לעשות וכל פעם אני מתזכרת את עצמי בתזכורות בפלאפון בדברים חשובים שאני צריכה לעשות .
    האם זוהי בעיה ?. ( נ"ב מבחינה בריאותית הכל תקין אצלי ).
    -
    ענו לי על התשובה אך האם לדעתך זה לא דבר שמצריך טיפול רפואי ושזה רק בגלל תקופה מסויימת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות זיכרון - המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון - המשך - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    23/10/2012

    שלום לך,
    שכיחה הינה בעיה נפוצה בעיקר שעובר תקופה של עומס ולתץ. הקושי נובע במרבית המקרים מחוסר קשב, ונראה שאת לא כל כך מבקרת את פעולותיך. שימוש באביזרי עזר, כמו תזכורת בפלאפון, רישום ועוד, בהחלט דרך יעילה כדי לזכור. בנוסף, חשוב להיות מפוקס ומאורגן ולדואג לירידת הלחץ. במידה שאיו החמרה וקשיים נוספים, אין מקום לדאגה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להתנהג עם אמא שהיא חולת דמנסיה
    מרים
    08/09/2012

    בדר"כ כשאמא מתעוררת משנת אחה"צ מתרוצצים לה בראש סיפורים שלא היו ולא נבראו ובזמן האחרון הסיפור חוזר על עצמו כל יום ביומו. היא כמובן לא מאמינה כשאומרים לה שזו טעות ואולי חלמה על כך. היא מתחילה להתעצבן ולכעוס. מאידך אני לא יכולה לזרום עם הסיפור הזה או שאינני יודעת כיצד להגיב. מה עצתכם? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להתנהג עם אמא שהיא חולת דמנסיה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    09/09/2012

    מרים שלום,

    אני מבינה את הקושי שבהתמודדות יומיות שלך עם המחלה ממנה סובלת אמך ומהשלכותיה.
    אני הייתי ממליצה לך להוות עבור אמך אוזן קשבת כאשר היא מספרת את הסיפורים הללו, את יכולה להיות שותפה ולשאול על הסיפור שאלות ולהכנס לתוך הסיפור כמו אל תוך משחק. אני לא ממליצה לומר לה שהסיפור לא היה ולא נברא, כי הדבר אכן מעורר רק כעס.
    אמך נמצאת תחת הרושם כי אכן זה קרה, ובמוחה מתערבבים סיפורים וחלקי מידע מכל מיני תקופות וחוויות וזה חלק מהסימפטומים של המחלה ממנה היא סובלת. ועל כן כדי לא להוסיף לסבלה אני בהחלט ממליצה לך לשתף פעולה ברמת ההקשבה, כמובן כל עוד היא אינה מסכנת את עצמה.

    בנוסף, אני ממליצה לך, במידה ותרגישי צורך לפנות אל עמותת אלצהיימר אשר עורכת כל מיני פעילויות והסברים, בין היתר גם קבוצות תמיכה לבני משפחה של חולי אלצהיימר ומחלות דמנטיות למינן.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום