מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אבחון נוירופסיכולוגי איפה כדאי?חגית25/07/2014
האם איבחון ממכון רקנאטי הוא על אותו משקל של האיבחונים במרפאה להפרעה קוגנטיבית כמו למשל ברמבם או בלינסון או מרפאה של פאני אנדלמן באיכילוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך - תגובה
ד``ר שרה רפפורט30/07/2014חגית שלום,
במרבית המרכזים הרפואיים ניתן לבצע אבחון נוירופסיכולוגי וגם במכון רקאנטי. במקומות הציבורים האלו אבחון שכזה מתבצע בדרך כלל ע״י מתמחים, והעלות דומה לזה של השוק הפרטי. במידה שמדובר בחוות דעת משפטית אן לתביעה אחרת כמו כנגד ביטוח לאומי או מוסד אחר, עדיף לפנות באופן ישיר למומחה בתחום. ברור שאבחון נוירופסיכולוגי שנערך ע״י מומחה מתייחס גם כן למצבו הנפשי של הנבדק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחוןחגית23/07/2014
עברתי חבלת ראש לפני מס שנים,אני אמורה לעבור אבחון קוגנטיבי
האם מומלץ לעבור בבית חולים גדול או שאין הבדל אם זה מרפאה פרטית למשל באיכילוב
האם באיבחון בודקים גם מצב נפשי? פסיכיאטרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט30/07/2014ראה תגובתי לשאלותיך בהמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות זכרון וסחרחורתאושר31/05/2014
שלום רב!
שמי אושר בן שטרית אני בן 20 ועברתי ניתוח בלב אשר גרם לטראומה נפשית וקוגניטיבית רבה. בנוסף לכך אני סובל ממחלת שכחה סחרחורת בלבול עייפות ניכרת וכמו כן אני מודד לחץ דם באופן תדיר על סמך הרגשת מחנק מוטעית לפיה אני סובל מבעיות בנשימה למרות שהכל תקין אצלי. אני מתקשה להתחיל את היום שלי אני בקושי מתפקד לא מצליח לשמור על כושר ריכוז וחשיבה ממושכים נזכר לרבות בארועי העבר אשר מהווים חלק שגרתי ואינטגרלי מסדר היום שלי. לכן, אני צורך תרופה נגד דכאון אשר גורמת להרגשת סחרחורת ולפיכך אני פונה אליכם מתוך תקווה לפיה אתם הכתובת הנכונה אשר תוכל לרפא אותי.
אני מרגיש חסר תקווה מיום ליום והמצב הנפשי שלי לא כל כך מאוזן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות זכרון וסחרחורת - תגובה
ד``ר שרה רפפורט15/06/2014אשר שלום,
חשוב לי לציין שפורום זה כמו כל פורום אחר הינו פלטפורמה לשאלות, ייעוץ והכוונה בלבד. לא ניתן ״לרפאות״ אנשים באמצעות הפורומים.
עם זאת, אני שומעת את מצוקתך, ולהלין כמה המלצות עבורך. חשוב שאתה תעבור הערכה נפשית מסודרת אצל רופא פסיכיאטר לצורך איזון תרופתי וטיפול נפשי מתאים עם פסיכולוג. נראה שאתה סובל גם מחרדות ברמה גבוהה שפוגעות בתפקודך הכללי. כיום קיימות שיטות טיפול המתמחות בטיפול של טראומה וחרדות. לכן חשוב לפנות לבעל מקצוע במרפאתו ע״מ לעבור אבחנה מסודרת ולקבל הכוונה לטיפול תואם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית זיכרון בגיל 30סיימון26/05/2014
היה לי התקף מאניה ואני ישבתי בבית חצי שנה בדיכאון, רוב הזמן ישן בחדר וצופה סרטים מהאייפון,לא מקפיד על תזונה ובקושי אוכל ושותה, בקושי תיקשרתי עם אנשים.
בהדרגה ללא טיפול וגם בחיים לא הייתי בטיפול, התחלתי לצאת מהבית ולהיקשר שוב לאנשים מהעבר אבל אני מזהה שאני איבדתי המון מה זיכרון דברים חשובים מהעבר הקרוב והרחוק כולל בעיות בתפקוד יומיומי, מתקשה לבצע פעולות פשוטות מאוד מתלבט רבות איך לבצע כל פעולה אבל הזיכרון הוא משהוא שנפגע ממש, בנוסף כשמבצע פעולות פשוטות מבצע אותם בצורה מאוד לקוייה.
בנווסף מתקשה לדבר עם אנשים ולייצר נושא שיחה, שום דבר לא זורם כמו לפני, מתקשה אפילו להסביר את עצמי
הייתי מוכשר מאוד לפני
מה קרה לי?
האם הזיכרון יחזור?
האם התפקוד היומיומי יחזור?
האם יש תקווה בעניין או שקרה לי נזק בלתי הפיך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית זיכרון בגיל 30 - תגובה
ד``ר שרה רפפורט27/05/2014סיימון שלום, קבלת כבר לפני כמה ימים התייחסות לפניתך.
להלין שוב תגובתי:
נראה שהירידה בתפקודך נובעת מצבך הנפשי. האם אתה סובל מהפרעה ביפולארית? אני מאוד ממליצה לך לפנות לבדיקה ולטיפול פסיכיאטרי מסודר, לצד טיפול פסיכולוגי. הרבה אנשים עם הבעיות כמו שלך מתנגדים או מפסיקים טיפול נפשי ותרופתי, וזה חבל. איזון תרופתי נכון ישפר את תפקודך הקוגניטיבי והיומיומי, וכן איכות החיים בכלל.
לכן אני ממליצה לפנות לרופא פסיכיאטר לצורך אבחנה נכונה ולטיפול בהתאם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורים אם בעיות שקונקטיביות שמתקשיםנתנאל18/05/2014
.
שלום לכלום שמי נתנאל ואני לוקה באוטאיזים בתפקוד בנוני אני כבר הרבה זמן לא מרגיש טוב0
פשוט כך ואין למי לפנות הורים שלי הם אנשים מקסמים .חמים, ואוהבים עד אין קץ אבל הם בקושי מטפלים בעצמם ולדעתי גם הם סובלים מבעיות קונקטיביות ברמה כזאת או אחרת. אבל הקושי העיקרי שלי שפשוט כואב לי לראות אותם ככה. אני יספר בקצרה על הרקע אמי היא אישה חולה בכול מובן המילה היא סובלת מדכאון. וחרדות קשות . חזרתיות ועל זה אני אסביר היא לא יכולה לנהל שיחה מבלי לחזור על אותו משפט כל הזמן למשל)אנחנו רואים האח הגדול והיא תמיד תגיד שהיא ככה למשל X"הוא טבעוני ימני ואני אוהבת אותו) וככה הלאה והלאה לשאר הדירים. כאלו נתקע לה בראש רק זה ואין לה ממש דעה על אותו אדם כאילו היא לא חושבת עמוק או שהיא מתקשה להבין דברים. צריך להסביר לה עוד פעם ועוד פעם והיא פשוט לא מבינה אני מצטער על העילוגיות שלי והסברים הלא מפורטים אבל גם אני וגם שאר בני המשפחה סובלים מזה. אבל כול אחד לוקח את זה בקטע שונה אחי למשל שומע מוזיקה בלי מילים טרנסים או רואה סדרות שלא צריכות הבנה מעמיקה. או מבשל ובזה הוא מצטיין ובזה הוא עוסק בתור מקצוע.ובקשר אלי אני היחד שמאובחן באופן פורמלי כאוטאיסיט כל בני המשפחה לא עברו איבחון כלושהוא אבל יתכן שגם הם סובלים.
עוד אחד מן הדברים שמפרעים לי שאני כל כך סקרן באמת. ברמות שאין לתאר ואני לא יכול פשוט ללמוד כי אין לי את היכלות הלימדיות . והשכליות המתאימיות וזה מעציב אותי מאוד
אני מצטער שאני נופל אלכם ככה אבל אני רוצה לספר לכם. שבמהלך חיי סבלתי כול כך הרבה
מהצקות. ירידות, התנכלות מצד ילדים אחרים ברמה קשה ביותר וזה משאיר לי צלקת עד היום והגעתי למצב כזה שאני פשוט לא יכול לצאת מהבית כי אני יודע. שאם משהוא יפנה אלי וישאל אותי שאלה. אני לא יצליח לענות לו והוא פשוט ילעג לי זה פשוט הרגשה שלי מהחברה שלנו
שאנשים אם מגבלות הם סוג ב ואני כול חיי יצתרך להרגיש( טיפש. בור. מטומטם. מפגר)
עכשיו אני רוצה לשאול כמה שאלות וגם קצת יותר מידע עלי:
1. האם הורים שלי שאני באמת אוהב יכולים להמשיך לטפל בי ככה שהם בעצמם בקושי מנטפלים בעצמם ויש להם בעיות רבות? יש בתמונה גם את הסבתא שרוצה לעזור לי אבל היא כבר מבוגרת ולא הכי צלולה. ומחבורת למציאיות. השאלה שלי איך אני יכול ואם זה אפשרי למנות אפוטרופוס אחר שידאג לי למשך חיי..ואיך זה הולך. או שיש ארגון שמטפל בזה.. קראתי שיש אירגון שמטפל בילדים ומבוגרים אוטאיסטים בכול התפקודים. כי פשוט אני מטופל בארבאנל אצל פסכיטטרית שמושכת אותנו בזמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
נתנאל18/05/2014וזהו מה אני לעולם לא יעבוד? לא יכול לשפר את המצב שלי
לא יכול לצאת מהחושך לאור?
שאלה שלישת. אני שהיתי בן 10 ציירתי ציורים שמבטאים את כל מה שאני מרגיש
שרצו לשלוח אותם לתחרות הארצית. ספרתי לכם כבר. אבל לא רציתי והורים לא לחצו
ועד עכשיו אני מצטער על זה. כי זה באמת היתה הבריחה שלי.
רציתי לדעת האם אני לאחר שעבר 11 שנה יכול להוציא אותם ולפרסם אותם כי זה הדבר היחד שיכול לעשות אותי מאושר שלא סתם כול אחד שמסתכל אלי ישר יגד תראה אותו הוא מפגר
אני רוצה לראות לאנשים שאמנם אני לא מתקשר כמו שצריך ולא מדבר כמו שצריך אבל יש לי כישרון ויצרתיות שלא יקחו ממני.
תודה לעוזרים ומצטער על העיליגיות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר שרה רפפורט24/05/2014נתנאל שלום,
החשיפה האישית שלך מרשימה ביותר. תודה כל הכנות.
לא ציינת את גילך. נראה שאתה שואף להתקדם בחייך ולאיכות חיים טובה יותר.
האם אתה מוכר בביטוח לאומי ויש לך זכויות לשיקום? תלוי בגילך, המוסדות צריכות לתת לך שרות, כמובן בהסכמה עם ההורים שכנראה משמשים כאפוטרופוס עבורך. ניתן לשקול לעבור לפנימיה או הוסטל שמועדים לאנשים כמוך בהם לומדים כיסוי חיים, מקצוע ועוד. אני מציעה שתתחיל לדון על הנושא עם הוריך. במקביל אני מעבירה את פנייתך לפורום שמתמחה בשאלתך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
ד``ר שרה רפפורט24/05/2014לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אספרגר_PDD_חינוך_מיוחד' id=link]אספרגר - PDD, חינוך מיוחד[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
ד``ר שרה רפפורט24/05/2014לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אספרגר_PDD_חינוך_מיוחד' id=link]אספרגר - PDD, חינוך מיוחד[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית זיכרון בגיל 30סיימון16/05/2014
היה לי התקף מאניה ואני ישבתי בבית חצי שנה בדיכאון, רוב הזמן ישן בחדר וצופה סרטים מהאייפון,לא מקפיד על תזונה ובקושי אוכל ושותה, בקושי תיקשרתי עם אנשים.
בהדרגה ללא טיפול וגם בחיים לא הייתי בטיפול, התחלתי לצאת מהבית ולהיקשר שוב לאנשים מהעבר אבל אני מזהה שאני איבדתי המון מה זיכרון דברים חשובים מהעבר הקרוב והרחוק כולל בעיות בתפקוד יומיומי, מתקשה לבצע פעולות פשוטות מאוד מתלבט רבות איך לבצע כל פעולה אבל הזיכרון הוא משהוא שנפגע ממש, בנוסף כשמבצע פעולות פשוטות מבצע אותם בצורה מאוד לקוייה.
בנווסף מתקשה לדבר עם אנשים ולייצר נושא שיחה, שום דבר לא זורם כמו לפני, מתקשה אפילו להסביר את עצמי
הייתי מוכשר מאוד לפני
מה קרה לי?
האם הזיכרון יחזור?
האם התפקוד היומיומי יחזור?
האם יש תקווה בעניין או שקרה לי נזק בלתי הפיך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קוגניטיביות על רקע נפשי
ד``ר שרה רפפורט24/05/2014סיימון שלום,
נראה שהיריה בתפקודך נובעת חוסר איזון של מצבך הנפשי. האם אתה סובל מהפרעה ביפולארית? אני מאוד ממליצה לך לפנות לטיפול פסיכיאטרי מסודר, לצד טיפול פסיכולוגי. הרבה אנשים עם הבעיות כמו שלך מתנגדים או מפסיקים טיפול תרופתי, וזה חבל. איזון תרופתי נכון ישפר את תפקודך הקוגניטיבי והיומיומי, וכן איכות החיים בכלל..
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית זיכרון מזווית קצת שונה...לי13/05/2014
אני בת 30, לאחרונה קורית לי תופעה מוזרה ומטרידה שבה עולים בי לרגע זיכרונות מכל מיני תקופות בחיים, חלקם מגיל צעיר מאוד. זה קורה לי בתדירות גבוהה ובמצבים שונים במהלך היום, והזיכרונות הם זיכרונות רחוקים מאוד של מצבים ואירועים סתמיים שלא נשארו במחשבותיי מעולם, אלא פשוט ״מגיחים מן העבר״.
לדוגמה- אני כפעוטה מחזיקה את היד של אמא שלי, אני כנערה הולכת עם ידיד ברחוב, אני כחיילת ממתינה בבסיס וכדומה.
אשמח להבין למה זה קורה ומה זה אומר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית זיכרון מזווית קצת שונה... - תגובה
ד``ר שרה רפפורט22/05/2014לי שלום,
להיזכר בעבר הינו תופעה נפוצה ולא צריכה להטריד אותך. נראה שכל הזיכרונות שעולות במחשבותיך הן עם משמעות אישית בשבילך. לא ניתן לפרש משמעותן בלי להכיר אותך היטב ובעיקר את עולמך הרגשי. אולם, לעתים קרובות אנשים מסתכלים אחורה כאשר נמצאים בתקופה של שינוי כלשהו מסיבות כלשהן. שיחות עם פסיכולוגוג יכולות לעזור לעבד ולהבין את התופעה ולהגביר את תובנה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרון בצעיריםשרי26/03/2014
האם יכולות להיות בעיות זיכרון בצעירים?
בזמן האחרון אני כל הזמן שוכחת דברים כמו מילים בסיסיות שאני משתמשת בהם יומיום- שפשוט "פורחות" לי מהראש, או שאני חושבת על מישהו אבל פשוט לא מצליחה לזכור איך קוראים לו, אני גם מאבדת דברים הרבה כי אני לא זוכרת איפה שמתי אותם..
יש לציין שעד הזמן האחרון היה לי זיכרון טוב ושכל השיכחות האלו התחילו בהדרגה בחודש האחרון..
אני בת 22 ובריאה בד"כ.
ממה זה יכול לנבוע?זה כלכך מבלבל שלפעמים אני לא יודעת אם זה קורה באמת או שאני מדמיינת את זה.
תודה,
שרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון בצעירים - תגובה
ד``ר שרה רפפורט05/05/2014שרי שלום,
התלוננות שאת מתארת מוכרות בעיקר אצל אנשים שנמצאים מתוך לחץ ממושך, עומס של הלימודים או עבודה, עייפות ועוד, לצד רמה חרדה גבוהה. עם זאת, חשוב לשלול בעיות רפואיות כלשהן, ועליך לבקר אצל רופא משפחה בשל בדיקות שגרתיות. בנוסף, אני ממליצה על ייעוץ אצל פסיכיאטר או פסיכולוג כדי לברר את מצבך הרגשי ולקבל המלצות לטיפול בהתאם הצורך. בעקבות בירור כולל זה ניתן להבין מקור תלונותיך בתפקוד ולעזור לך לחזור לתפקוד תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטריד אותי..איה מור22/03/2014
שבת שלום,
אני מקווה שאני בפורום הנכון.. :)
שמי איה, ובזמן האחרון, הייתי אומרת כחודש וחצי.. אני שמה לב שאני שוכחת פריטים מהטווח הקצרצר בתדירות גבוהה מהרגיל.
אני מדברת על משהו עם אנשים ותוך שבריר שניה שוכחת מה זה היה שרציתי לומר ושואלת ''על מה דיברתי?''
אותו הדבר קורה לי גם לבדי כשאני קוראת כתבה כלשהי למשל באינטרנט ותוך כדי קריאה עולה בי הרצון לחפש משהו אחר, לחקור איזו שאלה וכשאני באה להקליד אותה - אני כבר שוכחת מה רציתי לכתוב..
כנ"ל בפעילויות הבית, אני הולכת נניח מהסלון למטבח - כשאני מגיעה למטבח אני לא זוכרת למה באתי..? ואולי תצחקו - אבל אני מחזירה את עצמי למקור (לסלון) ומנסה להיזכר מה רציתי.
לרוב אני נזכרת תוך מעט זמן בכל הדברים הללו..
וכן, אני יודעת שהדברים האלו קורים לכולנו - הם קרו גם לי, אך לא בכזו תכיפות!! וזה כבר מטריד אותי.
האם יש לי בעיה? ומה עליי לעשות??
אשמח להרגעה כלשהי,
איה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטריד אותי.. - תגובה
ד``ר שרה רפפורט27/03/2014איה שלום,
לפי התיאור שלך נראה שהתפקוד שלך מפוזר ולא מספיק מבוקר. את לא צינת בת כמה את ובמה את עוסקת.
לגופו העניין, השינוי התפקודי יכול לנבוע מסיבות שונות שבדרך כלל קשורים לשינוי בסגנון חיים. חוסר שינה ועייפות ממושכת, לחץ ועומס יתר, חרדה ודאגות ומצבי רוח ירדים, אלו רק כמה סיבות שיכולות לגרום לתופעות של שכוחה ופיזור. לא נראה לי שיש מקום לדאגה אמיתית, אם כי תמיד צריך לשלול סיבות רפואיות וכדאי לבצע בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה&12/02/2014
איך משפרים ת'זכרון+הגיון שנפגעו
בגלל חוסר מעש אני מתקשה לזכור
טקסטים וללמוד דברים חדשים כמו כשמתחילים
עבודה חדשה אז יש קושי בלהבין מה
שאומרים לי וגם כשאני רואה טלביזיה
זה כאילו להסתכל על כלום - אני לא
מצליח לעבד ת'אינפורמציה בצורה הגיונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט18/02/2014שלום רב,
חוסר תעסוקה וחוסר עניין לא גורמים פגיעה ביכולת הקוגניטיבית כפי שאתה מתאר. הקשיים שאתה מתאר יכולים לנבוע ממספר רב של סיבות. לכן אני ממליצה על בירור שיטתי ע״מ לאבחן את המקור של הביעה, ורק אחר כך ניתן להבין כיצד ניתן לטפל במצבך.
1. להתחיל בבדיקה שגרתית אצל רופא משפחה.
2. לשלול קשיים רגשיים כמו הפרעת חרדה ודיכאון ועוד, רמת לחץ גבוהה... לצורך כך ניתן לעבור בדיקה אצל פסיכולוג.
3. לפנות לאבחון קוגניטיבי כדי לעמיק באופן אוביקטיבי בהבנת הקשיים ולקבל הכוונה לטיפול/שיפור.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט18/02/2014שלום רב,
חוסר תעסוקה וחוסר עניין לא גורמים פגיעה ביכולת הקוגניטיבית כפי שאתה מתאר. הקשיים שאתה מתאר יכולים לנבוע ממספר רב של סיבות. לכן אני ממליצה על בירור שיטתי ע״מ לאבחן את המקור של הביעה, ורק אחר כך ניתן להבין כיצד ניתן לטפל במצבך.
1. להתחיל בבדיקה שגרתית אצל רופא משפחה.
2. לשלול קשיים רגשיים כמו הפרעת חרדה ודיכאון ועוד, רמת לחץ גבוהה... לצורך כך ניתן לעבור בדיקה אצל פסיכולוג.
3. לפנות לאבחון קוגניטיבי כדי לעמיק באופן אוביקטיבי בהבנת הקשיים ולקבל הכוונה לטיפול/שיפור.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהֶ09/02/2014
איך משפרים ת'הגיון+זכרון שנפגעו
בגלל חוסר שימוש שנמשך הרבה זמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט12/02/2014שלום רב,
בדכי להתייחס ולענות לשאלתך, דרוש יותר מידע ספציפי הן ביחס תיאור הקשיים, והן ביחס המשמעות של "חוסר שימוש" של התפקודים האלו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SOMTING 2ֶ30/01/2014
מה המייל של קוגנטיב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SOMTING 2 - תגובה
ד``ר שרה רפפורט03/02/2014שחום רב,
נא לפנות לפורום זה את כול שאלותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- somting#23/01/2014
מה עושים לקושי בלזכור דברים והגיון
משובש שנפגעו בגלל סכיזופרניה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר somting - תגובה
ד``ר שרה רפפורט29/01/2014שלום רב,
לאור המחלה שלך חשוב קודם כל להגיע לאיזון תרופתי. מומלץ להתייעץ עם הפסיכיאטר המטפל בנושא שיקום תפקודך הקוגניטיבי. כל מקרה דורש התייחסות אינדיבידואלית ביחס מצבו הנפשי הספציפי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אם יש משהו שמונע דמנציהג'רי לק12/01/2014
זה אימון קוגניטיבי ממוחשב.
נסו ולא תצטערו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואיפה עושם את זה?
אבי דגן13/01/2014יש דבר כזה בארץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם יש משהו שמונע דמנציה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט14/01/2014גולשים יקרים,
לצערי הרב הגולש הזה הוא חלק ממסע אגרסיבי שמנסה לפרסם בפורום זה שרות פרטי, דבר שבנגוד החוק. למי שיש להציע שרות איכותי אין צורך בפרסום פרטיזני שכזה.
לגופו העניין:
כיום הרפואה המודרנית לא יודעת כיצד למנוע מחלת דמנציה, וזאת עובדה. פעילות קוגניטיבית ואימון יכולים רק ואך לעכוב (אם בכלל) את התהליך של התדרדרות התפקודית של המחלה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת לוואי אסנטהעינת דויטש11/01/2014
האם תרופת אסנטה עלולה לגרום לחרדות\סיוטים המופיעים בחלומות סמוך להתעוררות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי אסנטה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט03/02/2014עינת שלום,
איני רופאה ולכן לא מוסמכת לענות על שאלות בנוגע תרופות כלשהן.
עליך לפנות לרופא המטפל בנושא.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

