מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מבולבלתקרן16/01/2013
הרבה פעמים כשאני מתקשרת לאימא שלי היא נשמעת מבולבלת, כאילו לא יודעת מי אני. אחרי שתי דקות מתעשתת וזה עובר לה אבל זה מדאיג אותי. היא בת 68. זה יכול להיות דמנציה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבולבלת - תגובה
גל גפן-ריטר17/01/2013קרן היי,
התיאור שלך את הסימפטום שיש לאמא שלך יכול לנבוע מכמה גורמים. ייתכן ומדובר בירידה אקוטית ברמת הקשב, רמה חריפה של עייפות וייתכן וגם ישנה התחלה של ירידה בזיכרון. בכל מקרה חשוב לא להזניח את העניין ולהתחיל ולבדוק את המצב על מנת לקבל תשובה ואבחנה שבעקבותיה תוכלי לדעת מה הטיפול המתאים לאמך.
הייתי ממליצה מאוד לקחת אותה לרופא המשפחה ולספר על הסמפטומים שאת שמת אליהם לב ולהמשיך את הבירור הרפואי משם.
אני מבינה כי ישנה בהלה ורמת חרדה מסוימת מהמצב של אמך גם אצלך, גם אצלה וייתכן שאצל עוד גורמים בסביבה הקרובה לך, ולעתים תגובה זו מובילה להימנעות מהתמודדות עם המצב. אך ישנן באמת הרבה סיבות לתופעה שאת תארת שחלקן יכולות להיות פשוט מחסור בויטמין. ובכלל ככל שתקדימו לטפל ולאבחן כן ייטב.
שיהיה בהצלחה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית בזכרוןנעמה07/01/2013
היי, אני בת 29 ולפני כשנה + התחלתי לסבול מבעיית בזכרון. התסמינים הם: אני מתחילה לספר סיפור ושוכחת מה רציתי לספר ולא מצליחה להיזכר. אני מתכננת לעשות דברים בערב ושוכחת מה רציתי לעשות או דוגמא נוספת, חברה דיברה איתי בבוקר וביקשה שאני אגיע בערב הביתה אני אבדוק לה משהו. כשהגעתי הביתה אני זכרתי שביקשה ממני אבל לא זכרתי מה ביקשה. אני לא זוכרת דברים שקרו לפני שנה או סיפור שחברה סיפרה לי רק לפני שבוע. יש לציין שאני כן זוכרת דברים אבל זה קורה לי לעתים קרובות שאני לא זוכרת דברים. יש לציין שהסביבה שלי כבר מתבאסת ממני וחלקם יכולים לכעוס עליי על כך. אני חשבתי שזה קשור לעובדה שעברתי 2 לידות ואולי כי פעם שמעתי שהריונות משאירות סימנים של בעיה בזיכרון.
לא פניתי עם הבעיה שלי לרופא כלשהו.. לדעתך אני אמורה לפנות?
אשמח לתשובתך תודה
[/a]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית בזכרון - תגובה
גל גפן-ריטר09/01/2013נעמה שלום,
על פי הסימפטומים שאת מתארת יכולים לנבוע מכל מיני גורמים, בין אם זה עייפות, חוסר בתזונה נכונה, לחץ וכיוב'. כל אלו מובילים לירידה בריכוז ובקשב. כאשר ישנה ירידה כזו, אנחנו לא מפנים מספיק משאבי קשב למידע חדש ועל כן ייקשה עלינו לזכור אותו , או לשלוף אותו בצורה יעילה מהזיכרון.
אני בהחלט ממליצה לך לפנות לבירור רפואי בכדי לבדוק האם יש לך מספיק ברזל, B12, ושאר הבדיקות הכלליות. בהחלט כדאי שתשתפי את רופא המשפחה בסימפטומים שאת חווה ותתייעצי עמו לגבי המשך הטיפול.
ובמידה ויש לך תקופה לחוצה בחיים, ואת סובלת ממחסור בשינה וסדר יום שבו את מתקשה לשמור על תזונה מאוזנת, הייתי ממליצה לך לשקול כיצד אפשרי לך להפחית את העומס ולשמור על עצמך, גם את וגם הסובבים אותך תרוויחו מכך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למידה וזכרוןאלי31/12/2012
אשמח לקבל מידע אודות תוכנה חינמית לשיפור הלמידה והזכרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - דחוףףףף מודאגת !!נורית23/12/2012
סבתי לפני שנה החלה לסבול מאפילספיה ,לפני כשבועיים היה לה 4 פרכוסים אחד אחרי השני ,עלינו עימה לבית החולים ושם העלו את המינון של למיקטל .לאחר יום סבתי חזרה לעצמה וחזרנו אחרי מספר ימים לבית .
לאחר כשבוע סבתי התעוררה בבוקר שהיא ללא זכרון לא זוכרת איך קוראים לנו למשפחתה הקרובה,לא זוכרת חפצים נעשתה אפטית ובקושי מתקשרת עם סביבתה עלינו עימה שוב לבית החולים עשו לה בדיקות EEG דופלר וסיטי .בבדיקות של הEEG מצאו פעילות אפילפטית ,הדופלר היה תקין וגם הסיטי לא הראה על ממצאים מיוחדים.לאחר יומיים סבתי התעוררה בבוקר והזכרון חזר אליה ,היא חזרה לעצמה כאילו לא היה כלום לפני כן .
שלשום סבתי התעוררה בבוקר ששוב היא ללא זכרון .הזכרון עדיין לא חזר אליה.
מה אפשר לעשות??ממה דבר זה נובע???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףףףף מודאגת !! - תגובה
ד``ר שרה רפפורט31/12/2012נורית שלום,
נראה כי סבתא שלך לא מאוזנת תרופתי ועדיין סובלת מפעילות אפילפטית אקוטית שפוגעת בזיכרון שלה. איני רופאה, ולכן לא מוסמכת להתייחס למצבה הרפואי והשלכותיו על תפקוד הזיכרון. מאחר שנמצאת בטיפול ומעקב נוירולוגי, מומלץ לפנות את שאלותיך לרופא המטפל.
הרבה בריאות ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרוןעודד20/12/2012
שלום יש לי בעיות זיכרון לתווח הקצר ויש לי מהירות תגובה איטית תמיד היה לי ככה שעקב כך יש לי דימוי עצמי נמוך יש תרופה שמשפרת את זרימת הדם במוח וככה הזיכרון לתוח הקצר ישתפר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט22/12/2012דני שלום,
אין תרופת פלא שמשפרת תפקודי המוח ומתאימה לכולם. עם זאת, יש מצבים רפואיים מסוימים שניתן לעזר בתרופות לצורך שיפור התפקוד הקוגניטיבי, אך ורק בעקבות אבחנה רפואית מדויקת, ולפי המלצה של הרופא המטפל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגיש חולשה בזכרוןק18/12/2012
שלום אני בן 18
ותמיד הרגשתי שיש לי זכרון טוב לתווך הרחוק תמיד זכרתי פרטי פרטים דברים שהיו פעם וגם לפני שנים רבות
אבל הזכרון לתווח קצר נגיד שהקיראו חומר בבית ספר ,אני לא זכרתי על ההתחלה ורק כעבור יום יומיים זכרתי את החומר
אך עכשיו יש לי קטע שאני אפילו לא זוכר מה היה אתמול
מרגיש חולשה בזכרון האם זה יכול להיות ביגלל אי אכילת ירקות ?
אני ממש לא נוגע בירקות רק מידי פעם בסלט כרוב ! אך מודבר בתדירות נמוכה מאוד ואין זמן מסויים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגיש חולשה בזכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט22/12/2012ק שלום רב,
החוסר בויטמינים מסיומים יכול לפעמים לגרום קשיי זיכרון לטווח קצר. לכן ממומלץ לבצע בדיקה רפואית שגרתית. בנוסף, כדאי לך להתייעץ עם היועצת בית הספר ולשתף אותה בקשיים שאתה חווה לאחרונה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני כבר לא בבית ספר
ק23/12/2012מה הכוונה בדיקה רפואית שגרתית
סליחה שאני שואל כי אני באמת לא יודע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני כבר לא בבית ספר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט31/12/2012הכוונה היא לבצע ספירת דם, בדיקת שטן, בדיקת וויטמינים כמו B12.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרונה13/12/2012
שלום, אני בת 25 סטודנטית ועובדת, כל חיי הצטיינתי ביכולות ריכוז למידה וזכרון גבוהות מאוד, לאחרונה אני ממש מרגישה הפרעה ביכולתי להתנהל, אני מאבדת פוקוס בכל סיטואציה, שוכחת ממהלכים שעשיתי לפני זמן קצר ומבצעת אותם שוב, מרגישה לא בשליטה ובלבול מוחלט לכל אורך היום ובתכנון סדר פעולות הפשוטות ביותר, פשוט הכל מתערבב בראש, לא מצליחה לשמור על קו חשיבה רציף ולא מרוכזת בכלל, גם כשאני חושבת שכן אני מגלה בדיעבד טעויות ממש לא אופייניות לי שנורא מפתיעות אותי ושפרחו מזיכרוני!! בנוסף במצמוצי עיניים לעיתים מאבדת פוקוס ורואה הכל מטושטש לשבריר השניה. יכול להיות שבגיל כזה מתחילה בעיית קשב וריכוז או שיתכן שזה סימפטום נורמטיבי לעומס ולחץ? אשמח לתשובתך, תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט22/12/2012רונה שלום,
ראשית, מומלץ לבצע בדיקה רפואית שגרתית אצל רופא משפחה, בנוסף לבדיקה אצל רופא עניים. זאת כדי לשלול בעיה רפואית כלשהי. כמובן העומס והלחץ שמאפיינים אורך חייך כיום יכולים לפגום ביכולת קשב וריכוז ולגרום את הקשיים שאת מתארת. עייפות ממושכת בשל חוסר שינה וחוסר ויטמינים מהווים גם קשיים בתפקוד. לפי כך, לפעמים כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע לצורך התמודדות יעילה יותר עם המטלות וכיצד להוריד את הלחץ.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון ובלבול מיליםמוריה07/12/2012
שלום, אני בת 27, שנה האחרונה, אני נוטה לשכוח ולא זוכרת מה עשיתי אתמול וכו' גם בלבול מילים שאני אומרת מילה וראש מגיב למילה אחרת...בנוסף בזמן אחרון יש לי סימנים התקף חרדה בעיקרון לחץ. זה יכול להיות קשור? למי עליי לפנות לטיפול? תודה מראש מוריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון ובלבול מילים - תגובה
ד``ר שרה רפפורט12/12/2012מוריה שלום,
לחץ וחרדה ברמה גבוהה בהחלט יכולים לפגוע בריכוז ובזיכרון. מאוד כדאי לך לפנות לפנות לפסיכולוג ולטפל במצבך הרגשי. אני מניחה כאשר עם ירידת החרדה תפקוד הזיכרון ישתפר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זכרון וקליטהאריק04/12/2012
שלום אני בן 30 ואני לא מצליח לזכור דברים שאני קורא או לומד הן בטווח הקצר והן לטווח הארוך בנוסף היכולת שלי להקשיב ולקלוט דברים נמוכה מאוד הקליטה אינה מהירה זה דבר שאני סובל כבר הרבה שנים אך תמיד התמודדתי איתה בקשיים וזה מתסכל
אשמח להצעת טיפול .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זכרון וקליטה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט12/12/2012אריק שלום,
סליחה על העכוב בתגובתנו. נראה כי הקשייך מלווים אותך כבר זמן רב, וניתן להבין תסכולך. מעניין לדעת מדוע עכשיו הנושא רלוונטי עבורך ואתה מברר כיצד ניתן לשפר תפקודך. קודם כל, חשוב לקבל יותר מידע עליך הן מבחינת הרקע הלימוד שלך כאשר הייתה תלמיד בית ספר, והן מבחינת התחום העבודה. כתלמיד בית ספר האם עברתה בעבר אבחון כלשהו? האם יש לך בעיה רפואית כלשהי? ע״מ לכוון אותך לטיפול מתאים, יש צורך באבחנה מסודרת, דבר שלא ניתן לעשות בפורום.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בזיכרוןאלה03/12/2012
שלום, אני בת 40 אמא לילדים קטנים ולאחרונה אני מרגישה ירידה בזיכרון, אני שוכחת כל מיני דברים, ויש לעיתים בלבול במילים. לפחות 3 פעמים ביום ואני מרגישה יותר עצבנית וחסרת סבלנות. הירידה בזיכרון מאוד מטרידה אותי ומדאיגה אותי..איזה בירור כדאי לעשות? קבעתי תור לנירולוג , איזה בדיקות דם כדאי לבצע? והאם אלצהמייר או אירוע מוחי יכול להתפתח בגיל כזה צעיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדר כושר למוח
רפאל04/12/2012שקלת להתאמן? יש כמה חדרי כושר למוח מצויינים!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה בזיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט08/12/2012חגית שלום,
על פי התיאור שלך, נשמע לי כי הקושי שלך הוא יותר בריכוז וקשב. אני מניחה כי בהיותך אמא לכמה ילדים קטנים, וייתכן שיש לך תפקידים נוספים, העומס עלייך גדול מאוד. דבר המתבטא קרוב לוודאי בין היתר, במיעוט שעות שינה, באכילה לא תמיד מסודרת ומאוזנת, ואף לעצבנות וחוסר סבלנות. במצבים אלו, היכולת שלנו להתרכז ולבצע באופן מבוקר ומאורגן את כל המטלות נפגעה, ואנו נוטים לשכוח חלק מהדברים שתכננו לעשות.
ההמלצה שלי, אלייך היא לנסות ולבצע בקרה על הדברים שאת עושה. זו יכולה להיות בקרה למשל, על ידי דיבור בקול רם, שלעתים עוזר במיקוד הקשב, וכן לנהל רישום של המטלות החשובות. כמובן, במידת האפשר להפחית את העומס שאת מצויה בו.
בנוסף, כדאי בהחלט להשלים את הבירור הרפואי וחשוב שיכלול רמת ויטמינים של ברזל, B12 ועוד גורמים אשר יכולים להשפיע גם הם על יכולת החשיבה, הריכוז והזיכרון שלנו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שליפה ויישום בבת 5סיון02/12/2012
שלום, ביתי בת ה 5 אובחנה כבעלת בעייה של שליפה מהזכרון ויישום. התחלתי איתה טיפול אצל קלינאית, אבל אני מנסה בעיקר להבין, אולי על ידי אנשים שכבר עברו את התהליך, מה מצפה לנו בשנים הבאות. היכן יהיו קשיים, איך ייראו חייה בהמשך, האם תמיד יהיו לה קשיים בלימודים?
וגם, האם יש בדיקות נוספות שכדאי לעשות, האם כדאי ללכת לנוירולוג?
תודה.
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית שליפה ויישום בבת 5 - תגובה
ד``ר שרה רפפורט08/12/2012סיון שלום,
לפי התיאור שלך נראה שמדובר בבעיה התפתחותית שבאה לדי ביטוי קשיים שפתיים. התערבות טיפולית בגיל מוקדם כפי שהתם כבר התחלתם חשובה ביותר. לפעמים מגבירים את טיפול בעזרת הוראה מתקנת ותרגול בבית בהתאם להכוונה של הקלינאית תקשורת, תלוי בחומרת הקשיים ועקומת השיפור. אומנם יש הרבה ילדים שבעזרת הטיפול המוקדם מסוגלים לסגור את פער בלימודים. חשוב לנהל מעקב התפתחותי בשל קשייה, ולבצע אבחונים רלוונטיים מדי פעם, אבחונים שעוקבים אחרי התפתחותה הקוגניטיבית, שכלית ודידקטית. זו הדרך שתקבלי תשובות נכונות לעתידה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זכרון של אירועים ושיחות.ב30/11/2012
שלום רב,
אני בן 23, סטונדט למדעים.
בתקופה האחרונה יש לי בעיות זכרון לטווח קצר. אני לא זוכר אם נעלתי את האוטו, אני לא זוכר איפה שמתי את הטלפון אחרי 2 דקות, אני לא זוכר על מה דיברתי עם אנשים אחרי שהשיחה מסתיימת. אבל אני זוכר את שלושת מספרי כרטיסי האשראי שלי, מספרי טלפון שאני מקיש פעם אחת לא שוכח לתקופה ארוכה, מספרי רישוי של עשרות מכוניות,מספרי תז של השותפים שלי משנים קודמות ועוד המון דברים שקשורים למספרים, רק לא משפטים שאמרתי/שמעתי או שיחות או אירועים.
אני מאובחן כבעל הפרעות קשה וריכוז, לא נוטל תרופות, ובמצב בריאותי טוב.
סיימתי בית ספר בהצטיינות (מגמה מדעית - פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים 5 יח"ל) למרות שלא השקעתי כלל בלימודים (ממוצע בגרות 116).
אני מודה לכם על עזרתכם, ואשמח לקבל תשובה.
ותודה וסופ"ש נעים,
ב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זכרון של אירועים ושיחות. - תגובה
גל גפן-ריטר30/11/2012ב שלום,
הסימפטומים שאתה מתאר יכולים בהחלט להיות קשורים לקשיים בקשב וריכוז, שאבחנו אצלך, ובנוסף ייתכן וישנה החמרה או עומס על משאבי הקשב שלך, בשל תקופה יותר לחוצה שאתה עובר כעת. כסטודנט אני מניחה שיש לך הרבה מחויבויות, ייתכן ואתה ישן פחות והתזונה שלך לא מאוזנת כל אלו יכולים להסביר גם את הסימפטומים שאתה חווה.
בנוסף, נשמע מדברייך שהצד החזק שלך הוא הצד האנליטי והריאלי (פיזיקה, מתמטיקה ומדעים). כך שזה יכול להסביר את היתרון שלך בזכירת ספרות וכיוב' לעומת דברים מילוליים יותר.
בכל אופן הייתי ממליצה לך ללכת גם לרופא המשפחה ולתאר לו את הסימפטומים שאתה חווה, כדאי לבצע בדיקות כלליות במידה ועבר זמן מאז עשית אותם, וכן לפעול בהתאם להמלצותיו.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסט 24/26=mmse לאבחון בעית זיכרוןשלמה26/11/2012
ברצוני לברר את משמעות הטסט הנ"ל שעשו לאמא שלי בת ה-80 ונקבע שיש לה בעית זיכרון לטווח הקצר.האם יש לזה השפעה על התיפקוד היומיומי שלה?האם קיימת סכנה כל שהיא ? בתודה מראש שלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה והשלכותיה
גל גפן-ריטר30/11/2012שלמה שלום,
אני מבינה שבעקבות סימפטומים שאמך חוותה, היא עברה בדיקת זיכרון. לא ציינת היכן נערכה הבדיקה ומי ערך אותה, אך חשוב מאוד מאוד להתייעץ עם הגורם המאבחן לגבי השלכות הממצאים על התפקוד היומיומי של אמך ואלו המלצות כדאי ליישם כדי להבטיח את שלומה ובריאותה.
אין לי מספיק מידע על תפקודה של אמך, האם גרה לבד? האם מתפקדת באופן עצמאי? וכיוב' בכדי לענות לך תשובה מפורטת יותר. אך אני יכולה לענות לך שבאופן כללי כי המשמעות של קשיים בזיכרון לטווח קצר היא בדרך כלל הקושי לקודד ולזכור מידע חדש, הקושי לזכור מה עשית לפני כמה דקות וכיוב'. כך שיכולות להיות לזה השלכות גדולות על התפקוד היומיומי, למשל, לזכור להוריד מהאש תבשיל שהכנת לפני חצי שעה.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית זיכרון והרגשה מוזרה בראשאנונימי20/11/2012
אני בן 16 וסובל מהפרעות קשב וריכוז מאז שהייתי קטן. אני כבר כמעט שנה וחצי לוקח כדורי קונצרטה 55מג על בסיס יומי. בחצי שנה האחרונה היו לי קשיים בזיכרון יש לי בעייה "לשלוף" מידע במהירות כמו שהייתי עושה פעם קשה לי לזכור שמות בדיחות לוקח לי כמה שניות לקלוט איזה יום היום מה היה אתמול ולפני שבוע וכ'ו... יחד עם בעיות הזיכרון יש לי הרגשה מוזרה בקדמת הראש במצח או בעיניים (קשה לי להתמקד בדיוק על האיזור) שמרגישה אולי כמו לחץ אבל לא בדיוק כאב... אני נמצא באופן תמידי מול מסך מחשב יחסית גדול שנמצא במרחק קטן ממני ומחשב הפולט קרינה במרחק של 30סמ מהראש שלי שכל הזמן פועל.. אני מאובחן בעל אינטליגנציה גבוה אבל כבר בזמן האחרון אני לא מרגיש כמו שהרגשתי לפני שנה וההרגשה הזאת בראש לא עוזבת אותי! יכול להיות שהיא נגרמת מכמויות הקרינה או ממסך המחשב הגדול שמול הפנים שלי? (הראייה שלי לא נפגעה ורופא עיניים לפני שנה בערך אומר שהראייה שלי היא 6.6) אוליי מחוסר בשתייה במהלך היום או ממחסור בשינה? בבקשה הייתי מאוד רוצה לדעת מה גורם לכך ולשמוע מכם בהקדם!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית זיכרון והרגשה מוזרה בראש - תגובה
ד``ר שרה רפפורט26/11/2012שלום רב,
לאור גילך הצעיר חשוב לשתף את הוריך ולעדכן אותם על הקשיים והתופעות שאתה חווה. למרות שאתה עולה כמה סיבות שיכולות להיות גורם לקשייך, יש צורך לבירור מקצועי בנושא. לכן אני ממליצה לפנות לרופא המטפל שלך, הרופא שרשם לך את הקונצרטה, או לרופא פסיכיאטר או נוירולוג שמתמה בתחום. חשוב שאתה תמסור לרופא את תלונותיך כפי שכתבת כאן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה מוזרה של טשטוש,בילבולדניאל10/11/2012
לפני חודשיים עברתי תאונה שבה נפגעתי בראש והיה לי מעט שטפי דם בצד שמאל מעל האוזן,כבר עברו חודשים ובתקופה האחרונה שאני מנסה להשתלב בעבודה או במטלות הבית למיניהן, או סתם בשיחה אני מבולבלת בכל מיני מצבים, נגיד בעבר היתי יכולה לזכור רשימת קניות היום גם אם ארשום אותה ואקרא 3 פעמים שניה לאחר מכן אני שוכחת.
בעבר יכולתי לעשות כמה דברים בו זמנית וכנ"ל לחשוב על משהו אחר לגמרי והיתי ממלאה את המשימות בהצלחה,והייתי מרגישה שזה בא לי בקלות
היום, אני משתדלת כל כך אבל עדיין בראש אני מרגישה מבולבלת, וחסרת היגיון, ולא מרוכזת כמעט אף פעם..
יכול להיות שזה עדין תופעה מהתאונה ? או שכדאי שאני יפנה לרופא שלי ואשאל אותו ? .\
תודה מראש על ההתייחסות =]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה מוזרה של טשטוש,בילבול - תגובה
גל גפן-ריטר12/11/2012דניאל שלום,
על פי התיאור שלך, אני מתרשמת שאת סובלת בין היתר מקושי בתחום הקשב והריכוז כיום, יותר מבעבר לפי דברייך. אין לי מספיק מידע בכדי לאבחן את סיבת הקושי. הייתי בהחלט ממליצה לך לגשת לרופא המשפחה ולתאר לו את הסימפטומים מהם את סובלת ולפעול על פי המלצותיו. כמו-כן במקביל לחלק הבריאותי, לא ציינת האם בעקבות התאונה חל שינוי במצב הרגשי שלך, כלומר האם את מרבה לחשוב על התאונה, האם רמת החרדה שלך מדברים עלתה וכיוב'. דברים אלו גם הם יכולים לגרום לקשים בתחום הקשב והריכוז ולהתבטא בסימפטומים כמו אלו שאת תארת.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה שהתייחסת
דניאל13/11/2012היי
כמה ימים אחרי התאונה חשבתי עליה הרבה והתמונה שוחזרה לי בראש רוב הזמן
אבל עם הזמן המחשבות דעכו,
אני כן פחדתי לנהוג ונמנעתי מזה ופעם בתקופה יוצא לי לחשוב על התאונה כי זה היה טראומתי לי ..
ואני אכן אפנה לרופא ואתייעץ איתו
תודה רבה על ההתיחסות :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

