מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם יש קשר בין זיכרון לראייה?elaa5610/01/2014
בעיות זיכרון = בעיות ראייה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש קשר בין זיכרון לראייה? - תגובה
גל גפן-ריטר18/01/2014שלום,
אין כל קשר בין זיכרון לראייה מדובר בשתי מערכות מוחיות נפרדות. כמובן, שאדם שהוא לקוי ראייה אינו יכול לקלוט מידע חזותי בצורה טובה בשל הלקות בראייה, ועל כן הזכירה של אותו מידע "משובש" תהיה פחותה. אך מידע שייקלט באופן שמיעתי, תחושתי וכיוב' יוכל להיזכר בצורה תקינה לחלוטין.
מקווה שעזרתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבחון אוטיזים במבוגרים?sp02/01/2014
שלום רב
יש לי חשש לבעיה של אוטיזם ,אני רוצה לדעת איפוא עושים אבחון למבוגרים
לאיתור הבעיה הנ״ל, אני גר באזור באר שבע .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון אוטיזים במבוגרים? - תגובה
ד``ר שרה רפפורט08/01/2014שלום רב,
ניתן לפנות למרפאת בריאות הנפש של הערייה, בי" ח סורוקה או של קופת החולים, ולבקש ייעוץ והערכה ראשונית עם פסיכולוג או פסיכיאטר שמתמחה בתחום. ייתכן שגורם זה יפנה אותך לאובחון בהתאם הצורך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהדני21/12/2013
שלום יש לי זיכרון לטווח הקצר ממש גרוע אובחנתי בעבר(יש לי גם בעיית ADD יש לי גם דיסלקציה)
בכל מיקרה ביגלל הזיכרון החלש אני לא יכול לעבוד באף מקום האם יש פיטרון לבעיה ממש כי ריטלין ואדרל לא עוזרים לי כי זאת לא רק בעיה של קשב אלה קשב +זיכרון חלש
האם יש פיטרון ולא אסטרטגיות וכאלה אלה ממש תרופה או משהו שיכול לשפר את הזיכרון
תודה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה - תגובה
גל גפן-ריטר18/01/2014שלום דן,
אינני מומחית לגבי טיפול תרופתי, ואתה מוזמן להתייעץ עם הנוירולוג או רופא המשפחה שלך.
אני מוסמכת לתת עצות רק בתחום של אבחון הקושי ואסטרטגיות פיצוי ולמידה שיכולות לעזור לך להתמודד טוב יותר עם המציאות היומיומית.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטריה!!!!!shay05/11/2013
היי, אני בת 25 חיה בשלום עם ADD שאובחן בגיל 13..
אני מטופלת בקונצרטה 54 מ"ג, במספר החודשים האחרונים הפסקתי את הטיפול, ובשבועיים האחרונים חזרתי ליטול את הכדורים, אך כהרגלי לא שמתי לב (מה שכמובן מאפיין אותי) שפג תוקפם של הכדורים בחודש יוני!!! כפי שציינתי אני נוטלת אותם כבר שבועיים, ברגע ששמתי לב נכנסתי להיסטריה רצינית.. אני בחרדה מה שבטוח לא עוזר כשנוטלים קונצרטה ועל אחת כמה וכמה כשהיא פג תוקף!!!! לא חשתי בשום שינויים קוגניטיביים והתרופה עובדת יחסית בסדר.. יכול להיות שגרמתי לעצמי נזק כלשהו? שייגרם נזק? שיקרה לי משהו מסכן? או שפשוט אם פג תוקף של תרופה אז היא לא משפיעה וזהו? אני ממש בהיסטריה!!! ואני די מתביישת לגשת לרופא המשפחה.... קצת פאדיחה להודות שלקחתי תרופה בלי לשים לב לתאריך!!!
HELP !!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטריה!!!!! - תגובה
ד``ר שרה רפפורט26/12/2013שלום לך,
כפסיכולוגית איני מוסמכת לתת הכוונה כלשהי לתרופות. במידה שאת לא רוצה להתייעץ עם רופא משפחה, את יכולה לפנות עם שאלתך לבית מרקחת, לפורים שמנוהל ע״י פסיכיאטר או לחברה שמיצרת את התרופה. ייתכן שכבר עשת זאת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאונת דרכים ואובדן זיכרוןשני25/09/2013
האם זה אפשרי לאבד את הזיכרון עקב תאונת דרכים קשה ביחס לקרות התאונה ולא להיזכר בכך (למרות שלא נמצאה חבלת ראש) האם יש אפשרות שהמידע יחזור ואיך? האם ניתן להפנות אותי לספרות בעניין או למאמר שניתן ללמוד ממנו על הנושא. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאונת דרכים ואובדן זיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/10/2013שני שלום,
במידה שהיה אובדן הכרה בעת התאונה, לרוב לא ניתן לשחזר את ההתרחשות של האירוע. במידה שמדובר על אובדן הזיכרון על רקע תגובת הלם טראומטית, יש זיכוי לשחזר את הזיכרון, אם כי הנושא מורכב ותלוי בשיקולים קליניים שונים. לא ידוע לי על מתכון בנושא, ויש להתייחס לכל מקרא בגופו.
קיימות שיטות טיפול שמתמחות בעיבוד טראומה, ועליך לשקול להתייעץ עם פסיכולוג שמתחה בטיפול שכזה כדי לברר מה נכון עבורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מאלצהימרשפי16/09/2013
שלום,
אני בת 47 ולאחרונה אני עושה הרבה פדיחות במובן זה שכאילו מתקבעת במסר ראשוני ולא זוכרת אם היה בו שינוי. למשל מבררת מצב חשבון בחברה מסוימת ומסבירים לי בהסבר ראשון שלא הייתה גביית יתר ושזו טעות בדיווח אך לאחר בדיקה, באותה שיחה הנציג מוצא שאכן הייתה גביה בסכום חריג אך זה כלל שירות מסוים והתשובה מספקת אותי.
הבעיה שאחרי יום, אני מסוגלת לשכוח את ההסבר השני המספק ולזכור רק את החלק הראשון ולכעוס כי קיבלתי דיווח שהסכום כן נגבה למרות שנאמר שהטעות היא בדיווח.
אני יכולה להיזכר בזה רק אחרי יומיים-שלושה שבהם התבשלתי בכעס של עצמי ואז להתקשר שוב לברר ותוך כדי שיחה נזכרת שבעצם הנושא כבר נסגר וזה נורא מביך.
אני מקווה שהייתי מובנת למרות ריבוי המלל
אני נורא מפחדת שזה קשור למחלה דמנטית ומקווה לתשובה מהירה
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מאלצהימר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט18/09/2013שפי שלום,
הקשיים בזיכרון שאת מתארת אינם אופייניים לתחילת מחלת דמנציה. שכיחה היא תופעה שכיחה אצל כל האנשים ומתגברת עם הגיל, וכן בעיקר כתוצאה מלחץ, עומס בחיים, עייפות ממושכת וחרדה. חשוב לשמור על אורך חיים בריא ומאוזן בכל המישורים.
הרבה בריאות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיכחה
שפי18/09/2013תודה שרה על תשובתך המהירה!
רציתי רק לשאול אם החרדות מטופלות וכן כל מה שאת מציינת, האם ייתכן שהשכחה תיעצר ולא תתגבר עם הגיל?
תודה וחג שמח,
שפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממליץ לך לנסות
בועז17/11/2013להתאמן במכון כושר למוח - לי זה עוזר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון בעייתיגיא20/08/2013
מאז שאני זוכר את עצמי סבלתי מזיכרון בעייתי:
-את טבלת הכפל שנדרשנו לשנן ביסודי הצלחתי ללמוד בע"פ הרבה אחרי כולם.
-קטעים שהייתי צריך ללמוד בע"פ דרשו ממני שינון רב מאד
גם כיום:
-איני זוכר שמות של סרטים גם בחלוף מעט זמן מאז ראיתי אותם
-איני זוכר מילים של שירים, גם כאלה שאני אוהב וששמעתי פעמים רבות
-אני "מחליט" על דרך הגייה של מילה מסוימת (נגיד: Filatis ) וגם אחרי פעמיים, שלוש ואף 5 פעמים שיתקנו אותי אני עדיין לא אגיד זאת בדרך הנכונה ( Pilatis ).
-בבואי לשנן מילים לקראת הפסיכומטרי אני חייב לקשר את המילה למשהו שיזכיר לי את הפירוש שלה, ולעולם לא אצליח לזכור את המילה בפני עצמה.
-בכלל, הידע הכללי שלי מאד ירוד, ואיני זוכר תאריכים היסטוריים בסיסיים, שמות פוליטיקאים, מפורסמים, ערים בעולם וכו'.
*התזונה שלי מוקפדת, בדיקות הדם תקינות ואני מקפיד על כושר.
*כמו כן, תמיד הקפדתי על שעות שינה, ואין גורמי לחץ משמעותיים בחיי שאוכל לשים עליהם אצבע.
*אובחנתי כמי שהוא מעל לאינטליגנציה הממוצעת, אם זה משמעותי
מעולם לא עברתי אבחון הפרעת קשב וריכוז, והייתי רוצה לדעת האם זה או שמא אבחון נוירופסיכולוגי יהיה הדבר הנכון לבצע. ואולי משהו אחר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 21
גיא20/08/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון
גל גפן-ריטר02/09/2013גיא שלום,
על פי התיאור שלך, המלצתי היא לעבור אבחון נוירופסיכולוגי אשר יבדוק הן את תפקודי הזיכרון, הקשב, התפיסה, הלמידה, החשיבה והתפקודים הניהוליים בכדי להעריך את מקור הקושי. אבחון קשב בלבד, כשמו כן הוא, הוא בודק את תפקודי הקשב. ולעתים אינו מהווה מענה מספק לשאלת הלקוי.
חשוב כשאתה מגיע לאבחון, תחשוב מה השאלות עליהן אתה רוצה לקבל מענה, כלומר מהי מטרת האבחון עבורך ועבור תפקודץ בפועל.
מקווה שזה נותן לך מענה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוח פסיכו דיאגנוסטיםאמיר17/08/2013
האם אפשרי לתת דוח פסיכודיגנסטיק ללא לראות את המטופל
אלא ע"י חומר רפואי מלפני 30 שנה וגם הדוח לוקה בחוסר דיוקיםמהותיי
ורק עם תוספת של חוות דעת פסכיאטרית לא שהוא ערך אותה
אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוח פסיכו דיאגנוסטים - תגובה
ד``ר שרה רפפורט28/08/2013אמיר שלום,
נראה שאינך מרוצה עם המסכנות של הדו״ח. איני יודעת לאיזו מטרה ובאיזו מסגרת הדו״ח נכתב. תמיד זכותו של החולה להגיש ערעור.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יוצרים קשר עם עופר
אמיר28/08/2013איך אפשר ליצור קשר עם עופר??????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לאבחן ללא החולה על סמך מבחנים
אמיר28/08/2013דר רפורט היקרה
לא ענית לשאלה ניתן לבצע איבחון ללא המטופל???
ולהסתמך על דוח שנערך לפני 30 שנים
התשובה פשוטה כן או לא.....
נ.ב אני לא מאוכזב מהתוצאות אם הן נכונות להיום אז אפשר לתקן את הדרוש תיקון
איך ניתן ליצור קשר עם עופר לגבי דר זולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לאבחן ללא החולה על סמך מבחנים - תגובה
ד``ר שרה רפפורט29/08/2013ניתן לכתוב דוח סיכום על סמך ההסכמים שנמצאים בתיק הרפואי. הכל תלוי מה הייתה הבקשה של הגורם המפנה.
מצטערת, אבל למנהלי הפורום אין מידע התקשרות אישי של הגולשים.
שנה טובה והרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוות דעת פסיכודידקטיט של ד"ר זולי
אמיר06/09/2013תודה על סבלנותך
הדוח ניתן לבקשת ביטוח לאומי,אני סובל מבעיית אר אס די.
וחשוב לי שבביטוח לאומי לא יהיה דוח שבו כתובים דברים
חמורים כמו פיגור שיכלי, אני מהנדס וברור שזה לא אני,
כתוב שם רווח משני,שנלקח מאשפוז לאחר ניסיון התאבדות
שבו הפסיכיאטרית העריכה שיש מצב של דמונסטרטיבי
אך בקשה עוד חוות דעת והכול כאמור לאחר לקיחת 100 כדורים פסיכיאטרים.
אני מאוד רוצה לקבל את המבחנים אבל הד"ר זולי לא בחיים.
את ד"ר מהמובילות בתחום ואפילו לאותו עופר נתן הידד על עקיבותו
על חוות דעת של זולי שבעקבותיה הושעה מלתת חוות דעת לביטוח לאומי
מין הראוי שאת תגני תופעות כאלה בעיקר שאת נחשבת כוכב שביט בתחום
זה לא פייר שאנשים גורלם ייחרץ בגלל רווח משני של פסיכולוג\ים
שכול אחד מעמיתייך ידע והקוראים שחוות דעת צריכה להיות אמיתית ואמינה
אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקביעת נכות ביטוח לאומי
ד``ר שרה רפפורט18/09/2013אמיר שלום,
אני מסכימה שכתיבת חוות דעת הוא נושא גורלי עבור הנבדק, ודורש אחראיות גבוהה ולפי האתיקה המקצועית של המומחה. עם זאת, בכל הערכה רפואית, במיוחד כאשר מדובר של בני אדם, קיים טווח של תעות בנוגע למסכנות.
תהלך קביעת נכות במוסד לביטוח לאומי לעיתים קרובות מעסה לא נעימה, קרוך בביורוקרטיה מורכבת רבה, וכן חוסר אונים של הנבדקים. לכן הרבה אנשים בוחרים לקבל ייעוץ וליווי ע״י עו״ד שמתמחה בזכויות של הפרט מול הביטוח.
דן טובה ובריאה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה אם זיכרון חזותי.אילנית24/07/2013
שלום אני בת 20,
מתחילה ללמוד לפסיכומטרי ושמתי לב שהזיכרון החזותי שלי מאד חלש,
מילים שאני רואה אני לא אזכור אצתרך לשנן אותם מס פעמים בע"פ ובנוסף למצוא אסוציאציות , בנוסף מאד קשה לי להתמצות במקומות שהייתי בהם כבר (אני לא זוכרת איזה פניות לעשות כדי לצאת ממקומות שאני נכנסת) אני יכולה לעשות אותו מסלול כ-4 פעמים לפני שאני יתחיל לזהות את המקום שאני נמצאת בו, דבר שאני מוצאת מאד מתסכל ביומיום. אם זה להגיע למקומות חדשים לעבור דירה ליסוע לחברים או בכלל לטייל.
1. האם זה קשור לבעיות קשב וריכוז?
2. יש דרך לשפר את זה? או לזכור יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה אם זיכרון חזותי. - תגובה
ד``ר שרה רפפורט28/08/2013אילנית שלום,
מעניין שרק לאחרונה אבחנת בקושי. האם גם בעבר התקשת לשנן מידע חזותי ובעיות בלימוד חשבון? במידה שהקושי רק הופיע לאחרונה, אין לשלול שהדבר נובע מבעיות קשב וריכוז, ויש צורך לברר המקור של הבעיות האלו. עם זאת, יכולת הזעכירה ניתן לשפר באמצעות תרגול. לעיתים קרובות תיווך מילולי- אודיטורי מסייע מאוד בשינון החומר, ומומלץ שתפקידי לקרוא בקל רם את האינפורמציה וגם השיטות שפתחת לעצמך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלצהיימרחגית01/07/2013
אבי האהוב בן 80 מאבד את זכרונו מאז טיפולים כימותרפיים שעבר. עושה רושם שהוא מודע לתהליך שהוא עובר אבל נלחם. קראתי שכשמידעים את החולים באיבוד זיכרונם המצב מתדרדר. מה לעשות? איך לוקחים לפסיכוגריאטר בהסכמה? כל יום הוא מפתיע אותי לרעה מחדש בשאלותיו המוזרות ותשובותיו הלא ענייניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלצהיימר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט02/08/2013חגית שלום,
חולים קשישים שמתמודדים עם מחלות קשות שונות מגיבים לעיתים עם תגובה דיכאונית או של חרדה ברמה גבוהה, דבר שגם יכול לגרום להפרעות בזיכרון. לכן לא בהכרח מדובר במחלת דמנציה כמו אלצהיימר. חשוב לשכנע אביך לגשת לבדיקה כי לביעות רגשיות יש טיפול יעיל, וייתכן שגם הוא רוצה לשפר מצבו. במידה שכן מדובר בירידה על רקע מחלת דמנציה, חשוב שהמשפחה מתערוכת לכך. בנוסף, קיימות תרופות לצורך האטת התהליך המחלה.
מקווה שעזרתי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמנציהשירה26/06/2013
שלום,
אבי בן 62,אובחן שחולה דמנציה בשלבי התפתחות.
היינו אצל פרופסור וישנה ירידה קוגנטיבית.
הרופא המליץ להפסיק לעבוד,לנהוג ולהתחיל טיפול תרופתי של אלצהיימר בכדורים.
כמו כן,ציין כי זקוק לאפוטרופוס.
רציתי לדעת כיצד לגשת לאבי בנושא הנ"ל ובכלל להבהיר לו שאני שם בשבילו ולזכות "באמון שלו" כי הוא בהתכחשות לכל מה שהתגלה,הוא מבחינתו לא מסכים עם התוצאות והוא בריא וחזק-כמו שהוא אומר.
זה דיי בעייתי להזיז דברים כיוון שהוא לא משתף פעולה.
תודה רבה,
שירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - אני לא יודע אם אני סתם לחוץ או שיששי25/06/2013
אני חושב שיש לי בעיה של להסביר את עצמי. אני בטוח שבתור רופאה את מודעת לזה שלפעמים יש מידע בראש וקשה להסביר\לפרט אותו במילים, אני מרגיש כאילו זה יותר דומיננטי אצלי לאחרונה, העניין שאני לא בטוח לגבי זה... שאני אומר את זה לאמא שלי היא אומרת שאני משועמם אז אני נלחץ מכל דבר ואין לי כלום(באמת אני טיפה היפוכונדר) ועובר עליי תקופה לא הכי קלה מכמה סיבות בין אם לימודיות ועד חברתיות... יש ימים שזה מגיע אפילו לעצב קל ואני מרגיש שהראש שלי הפך למכונת שאיבה של פחדים מרוב שעמום, כל דבר הכי קטן שאני חושב עליו ישר אני נלחץ ממנו.. אני רואה פצעון ישר אני חושב אולי זה עקיצה של ששן חום וזה... אני מאובן עם בעיית קשב וריכוז(ללא רטלין וטיפולים תרופתים אחרים) הכי אבסורד זה שדווקא אני מדבר די מהר יחסית ודי שוטף ללא שום עצירות... האינטואיציה שלי זה שזה מלחץ לא יודע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואני בן 17
שי25/06/2013ויש לי המון עומס על הראש מ:
חברים
לימודים
צבא
עבודה
שעמום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואני בן 17 - תגובה
גל גפן-ריטר26/06/2013שי שלום,
מדברייך נשמע שאכן עוברת עלייך תקופה לחוצה, ויותר מכל אתה מרגיש לחץ ומחשבות מרובות. השילוב של שני דברים אלו יכול לגרום לדמיון שלנו להשתולל שעות נוספות וליצור הרבה מאוד פחדים ולחצים מיותרים.
אני הייתי פונה דרך רופא המשפחה או באופן פרטי להתייעצות עם פסיכולוג או פסיכיאטר אשר יכולים לתת לך מענה לתחושות ולמחשבות שלך ולעזור לך לקבל כלים להתנהל באופן רגוע וטוב יותר בתקופה זו של חייך.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד זיכרון עקב דום לברחלי א24/06/2013
שמי רחלי,אמא שלי לפני כ-7 שנים עברה דום לב ועקב חוסר חמצן איבדה את הזיכרון לטווח הקצר. היא לא זוכרת את ילדייה ובעלה רוב הזמן, איפה היא גרה וכו..
היא זוכרת את כל האנשים שלא קשורים לתא המשפחתי הקרוב לה ביותר. זוכרת שמות של שכנים מהעבר,ילדיהם,אנשים שעבדה איתם וכו..
אמא שלי שוכחת מהר מאוד סיטואציה (כמה שניות אחרי שקורית היא שוכחת)
אמא שלי צריכה השגחה 24 שעות למרות שמוטורית היא בסדר לשמחתינו.
הייתי רוצה לדעת אם יש איזשהו טיפול שיכול לעזור ולשפר את הזיכרון שלה. האם זה הפיך? האם היו מקרים דומים בהם האנשים חזרו לתפקוד מלא או חלקי?!
אשמח לתשובה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד זיכרון עקב דום לב - תגובה
גל גפן-ריטר26/06/2013רחלי שלום,
נזק בעקבות חוסר הספקת דם למוח הוא בדרך כלל נזק שאינו הפיך לאותו אזור במוח.
במקרה של אמך לגבי הקושי בזיכרון לטווח קצר, הייתי ממליצה לך לקחת אותה, במידה ולא ניסיתם זאת, למרכז שיקום אשר יעביר לה הערכה מסודרת וייתן את חוות דעתו לגבי הטיפולים שיכולים לעזור לה לשפר תפקוד (גם אם זה לא באופן ישיר את הזיכרון) ואיכות חייה. ולהתייעץ עמם לגבי האפשרויות הטיפוליות העומדות בפניכם.
למיטב הבנתי, שוב זה איננו תחום מומחיותי, את יכולה לבדוק לגבי הטיפולים שעורכים בתא לחץ בבית חולים אסף הרופא. יש עדויות כי טיפולים אלו עשויים לעזור.
שיהיה בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכרון גרוע בעשור האחרוןתכלת06/06/2013
שלום,
אני בת 33 וסובלת מזכרון ממש גרוע כבר למעלה מעשור. אני לא זוכרת ביטויים שגורים, מילים נפוצות, לפעמים שוכחת שמות של אנשים שאני מכירה כבר המון זמן, כי לא היו בקשר איתי תקופה של כמה חודשים או שנים, לא זוכרת עלילות של ספרים וסרטים שראיתי וקראתי, וכן הלאה. הכל תקין אצלי, מה יכולה להיות הסיבה ואיך פותרים זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכרון גרוע בעשור האחרון - תגובה
גל גפן-ריטר26/06/2013על פי דברייך, נשמע שייתכן ויש לך קושי בתחום הזיכרון המילולי, שיכול להיות קשור לבעיות של קידוד המידע, אחסון שלו או פשוט שליפה שלו מהאחסון במוח.
אפשרי לאבחן את זה בצורה מסודרת על ידי אבחון נוירופסיכולוגי, ואפשרי לנסות טכניקות שונות שמסייעות בזכירת מידע ולבדוק מה יעיל עבורך. כמו למשל, טכניקות של יצירת הקשר של שם הסרט אשר יכול אחר כך להוות רמז שליפה ולעזור לך לשלוף את המידע. טכניקות שניתנות בטיפול קוגניטיבי.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתיבת תזכורות-טובה או גורמת לניוון?דליה20/05/2013
האם לכתוב תזכורות, פתקים, להדגיש פרטים במרקר וכ'ו, אלו שיטות טובות לאימון הזיכרון או שזה גורם לניוון המוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתיבת תזכורות-טובה או גורמת לניוון? - תגובה
גל גפן-ריטר28/05/2013דליה שלום,
השיטות שאת מזכירה מסייעות לך לזכור טוב יותר דברים שאת רוצה לעשות ובכך אמורות להשפיע באופן חיובי על התפקוד ביומיום שלך.
לצד זה, מכיוון שאלו שיטות עזר חיצוניות הן,למיטב ידיעתי, אינן משפרות באופן ישיר את התפקוד המוחי. כדי לאמן את המוח צריך להתאמן בלזכור מידע, לשנן אותו ולהפעיל אסטרטגיות בכדי לשלוף אותו.
אין סתירה בין שתי השיטות ואת בהחלט יכולה להמשיך לכתוב לך דברים על פתקים ובמקביל לנסות לאמן את זכרונך לגבי דברים אחרים.
מקווה שזה עזר
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

