מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית זכרון שמות ותאריכיםdiana14/05/2013
שלום,
אני מחפשת את מקור הבעיית הזכרון שאני סובלת ממנה עוד משנות העשרה. היום, בגיל 34, אני לא מצליחה לזכור שמות של סרטים שצפיתי בהם (שלא לדבר על עלילה), שמות של אנשים, תאריכים היסטוריים וימי הולדת, שמות של פרויקטים עליהם אני עובדת, מותגים של מוצרי צריכה יומיומית וכו'. אני לא מתקשה לזכור ויזואלית מקומות בהם ביקרתי, ויכולה לתאר ולראות את המקום בעיני רוחי, אך לא לזכור את שמו. אני מזהה אנשים שפגשתי ובאיזה הקשר, אך שוב, לא אזכור את שמם.
בדיקות הדם שלי תקינות ואין חוסר ויטמינים. אני צמחונית, אבל אוכלת דגים וביצים. מקפידה על תזונה בריאה וכושר גופני.
אני לא ילידת הארץ, ותוהה האם שינוי השפה יכול להיות מקור הבעיה. יחד עם זאת, אני לא זוכרת אם היו לי בעיות זכרון בילדות.
אשמח לעצתכם,
דיאנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית זכרון שמות ותאריכים - תגובה
גל גפן-ריטר26/06/2013דיאנה שלום,
לפי דברייך, נשמע שייתכן ויש לך קושי בתחום הזיכרון המילולי, שיכול להיות קשור לבעיות של קידוד המידע, אחסון שלו או פשוט שליפה שלו מהאחסון במוח.
אפשרי לאבחן את זה בצורה מסודרת על ידי אבחון נוירופסיכולוגי, ואפשרי לנסות טכניקות שונות שמסייעות בזכירת מידע ולבדוק מה יעיל עבורך. כמו למשל, טכניקות של יצירת הקשר של שם הסרט אשר יכול אחר כך להוות רמז שליפה ולעזור לך לשלוף את המידע. טכניקות שניתנות בטיפול קוגניטיבי.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היחלשות מדאיגה בזיכרוןעדי04/05/2013
שלום שמי עדי ואני בן 21.
מגיל צעיר מאוד נוכחתי לדעת כי יש לי זיכרון טוב משל אחרים לטווח הארוך ולקצר גם כן.
הזיכרון הטוב שלי התבטא ביכולת ללמוד למבחנים ולזכור טקסטים ואף עמודים שלמים מילה במילה על פי שמיעה או באופן חזותי.
לפני כשנתיים התחלתי להשתמש במה שנקרא " סמי פיצוציות" עשיתי זאת תקופה של בין חצי שנה לשנה בתדירות דיי גבוהה וכמו כן להשתמש במריחואנה.
התגייסתי לצבא ובמהלך השירות שלי השתמשתי רק לעיתים רחוקות מאוד.
לאורך השירות (כלוחם) הבחנתי שהזיכרון שלי מתחיל להדרדר משמעותית, חשוב לציין שגם שעות השינה היו מינימליות לחלוטין.
בלימודים בצבא כבר הרגשתי את החלשות הזכרון שלי והיום אני במצב שאני לא מצליח להיזכר בדברים קטנים כמו מה קרה אתמול, או ספר שאני קורא אני מוכרח לחזור על העמודים האחרונים כדי להיזכר מה קראתי.
הזיכרון לטווח הקצר שלי נפגע יותר מהזיכרון לטווח הארוך אבל אני חייב לציין שאני מרגיש את הפגיעה בשניהם ובאופן שאני ממש מפחד שהנזק הוא בלתי הפיך.
אודה לכם מאוד אם תחזירו לי תשובה בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היחלשות מדאיגה בזיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט14/05/2013עדי שלום,
לא כלכך ברור מה הייתה שאלתך.
עם זאת, מאוד מוצץ להפסיק להשתמש בסמים. איני מתמצאת בהשפעת סמי פיצוציות על התפקודים הקוגניטיביים, אך ידוע שזה חומר מסוכן שכולל עפר עלים שונים.
על סמך תלונותיך המשמעותיות על ירידה בזיכרון, מומלץ לפנות לבירור אצל רופא משפחה לצורך בדיקות שונות שכולל גן ברור רגשי.
הרבה בריאות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שליפה בדיל צעירשירה23/04/2013
שלום,
אני בת 33 ולאחרונה מרגישה קושי בשליפה.
אני מנסה להיזכר במילים ומושגים שידועים לי בוודאות, אך ללא הצלחה. (כג' עיר בירה של מדינה ידועה, שם משפחה של חברים). לעיתים אני זוכרת אות או 2 מתוך המילה אותה אני רוצה לשלוף אך איני מצליחה לשלוף את המילה.
בנוסף, אני יכולה ללכת לחדר להביא חפץ מסוים ואיני זוכרת מה רציתי להביא.
לא היו לי בעבר בעיות זיכרון או קשב.
האם מדאיג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שליפה בדיל צעיר - תגובה
גל גפן-ריטר29/04/2013שירה היי,
לפי התיאור שלך את מה שאת חווה, נשמע שזה אכן יכול לנבוע מקשיים בקשב שמקורם יכול להיות מספר דברים בין אם זה עייפות, לחץ, מוטרדות , תזונה לקויה וכיוב'.
כך שאם מדובר בתקופה לחוצה, שימי לב עד כמה את שומרת על עצמך ועל בריאותך, ותנסי במציאות הקיימת לדאוג כמה שיותר לתנאים יותר אופטימליים.
בנוסף, אני ממליצה לך בתור התחלה לפנות לבירור רפואי ולהתייעצות עם רופא המשפחה שלך, כדי לשלול/לבדוק אפשרות של גורמים כגון: מחסור בויטמינים שיכול להשפיע על התפקוד הקוגניטיבי. ולהמשיך ולפעול על פי המלצות הרופא.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזיכרון מסוג מסויםיובל12/04/2013
שלום,
אני בן 30, בריא, ללא בעיות מיוחדות.
יש לי זיכרון טוב בדברים מסוימים וגרוע בדברים אחרים. קשה לי לשים את האצבע על ההפרדה ביניהם, אבל הנקודות שבהם הזיכרון גרוע מפריעות לי מאוד.
למשל-
הזיכרון שלי טוב, אפילו טוב מאוד, בכל מה שקשור ללימודים, תוכן של שיחות, מידע היסטורי, דברים שקראתי, סרטים שראיתי וכדומה.
אבל אני זוכר גרוע מאוד שמות של אנשים, פרצופים, מספרים, תאריכים (אישיים, לא היסטוריים), שמות רחובות. אני יכול לשכוח את המידע הזה שנייה אחרי שקיבלתי אותו. לפעמים זאת בעיה של שליפת המידע. כלומר, אני יודע שאני זוכר את השם של מישהו/י אבל אני לא מצליח לשלוף את השם מהזיכרון. אני מתקשה גם לזכור פרטים אישיים על אנשים - איפה הוא גר, איפה הוא למד, איך קוראים להורים שלו. גם כשמדובר באנשים קרובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בזיכרון מסוג מסוים - תגובה
גל גפן-ריטר18/04/2013יובל שלום ,
הייתי שמחה אם היית מפרט איזו שאלה מטרידה אותך בנושא של הזיכרון ומה אתה מבקש לדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות בזיכרון מסוג מסוים - תגובה
יובל18/04/2013החלק הגרוע של הזיכרון שלי מאוד מציק לי. קשה לי מאוד בעיקר עם זה שאני לא זוכר שמות של אנשים או פרטים על אנשים. זה גם פוגע בעבודה שלי. רציתי לדעת האם זאת תופעה מוכרת? מה הסיבה לזה? האם יש לזה הסבר? האם יש משהו לעשות עם זה? האם יש דרך לחזק את הזיכרון מהסוג הזה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות בזיכרון מסוג מסוים - תגובה - תגובה
גל גפן-ריטר22/04/2013יובל שלום,
התופעה שאתה מתאר היא בהחלט תופעה מוכרת ונורמטיבית. בדיוק כפי שתארת לכל אחד מאיתנו יש נקודות בהן הוא חזק יותר ונקודות בהן הוא פחות טוב. אין מה לעשות אנחנו לא מושלמים. בכל מקרה אפילו מבחינת נוירואנטומית, הוכח כי הזיכרון לפנים מצוי באזור מוחי אחר מאשר זיכרון למידע של טכסט.
במידה וזה חשוב לך לזכור פרטים כאילו או אחרים אפשר לפתח אסטרטגיות אשר יעזרו לך להפנות יותר קשב למידע אותו אתה רוצה לזכור, לחשוב על שיטה לקודד את שמו, למשל לקשר את שמו למידע נוסף שיעזור לך לשלוף את השם שלו מהר יותר. אתה יכול לרשום את המידע אותו אתה רוצה לזכור וכו'.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בזיכרון לטווח קצרמאיה01/04/2013
שלום, אני בת 19 ורציתי לשאול שאלה לגבי נושא שמטריד אותי לאחרונה.. בזמן האחרון אני שמה לב לחסרים בזיכרון שלי, כלומר אם אומרים לי משהו אני אחרי שניה שוכחת ומבקשת שיגידו לי שוב למרות שאני באמצע ביצוע המשימה. (לדוגמא, אני עובדת בגלידריה וכשאני באמצע עם לקוח להכין לו את מה שהוא ביקש אני שואלת אותו שוב ושוב מה הוא רצה כי אני שוכחת. ) לטווח הארוך כלומר כמה שנים אחרונה הזיכרון שלי מצויין, אני זוכרת דברים מאז שהייתי בת 3 או 4 אבל דברים שקורים עכשיו ואני צריכה לעשות לא משנה כמה אני מתאמצת לזכור אני שוכחת באותה שניה. אני מאובחנת עם בעיות קשב וריכוז ולמרות שקיבלתי כדורי רטאלין השתמשתי בהם תקופה ממש קצרה משו כמו חודש והפסקתי וזה היה מזמן, אבל רק ב תקופה האחרונה אני שמה לב לשינוי בזיכרון שלי עד עכשיו זה לא קרה לי מעולם! מה זה יכול להיות ומה עלי לעשות? תודה רבה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה בזיכרון לטווח קצר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט05/04/2013מאיה שלום,
בעיות זיכרון לטווח קצר שפתאם מופיעות בדרך כלל נבעות מבעיות קשב. נראה שבתקופה האחרון את לא ממוקדת ואולי גם מעט מפוזרת. ירידה בתפקוד הקשב עלול לנבוע מעייפות, חולשה, לחץ נפשי ממושכת ועומס יתר בחיים. מומלץ לברר את גורמים האלו, לצד לבצע בדיקות רפואיות שגרתיות אצל רופא משפחה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעייה בזיכרון לטווח קצר - תגובה
גל גפן-ריטר18/04/2013מאיה שלום,
על פי התיאור שלך, סביר להניח שהקשיים בזיכרון יכולים לנבוע מהקשיים בקשב ובריכוז. ובכך שככל הנראה המידע שאת שומעת (למשל, מה הלקוח ביקש), לא נקלט אצלך כי הייתה עסוקה או טרודה בדברים אחרים. ייתכן ובנוסף לקשיים בקשב, את חווה כיום תקופה עמוסה יותר או לחוצה, או טרודה במחשבות. ושוב במצבים אלו, זה נורמלי לחלוטין
שישנו מידע שאינו נכנס לזיכרון ועל כן איננו זוכרים אותו. ויש להדגיש כי לכן הבעיה אינה ביכולת הזיכרון אלא בפניות שלך כיום להתרכז בדברים אלו.
בכל מקרה אני ממליצה לך גם לפנות לרופא המשפחה ולבדוק האם מבחינת תזונה וויטמינים הכל אצלך תקין ובאותה הזדמנות לשקול יחד איתו את האפשרות ליטול ריטלין ולבדוק האם זה משפר את תפקודך ואת יכולת המיקוד שלך.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נראה כמו קשב וריכוזאבי21/03/2013
אני בן 42 כל חיי סבלתי מהיותי קטן בקושי ולהתרכז בלימודים ולזכור,תמיד חשבתי שאני מבין את הנלמד ,אבל מסתבר שלא ,בבגרותי למדתי וכשהייתי יוצא להפסקות הכל היה נישכח
בשביל לזכור הייתי צריך לשכתב את החומר הנלמד כמה פעמים בסמוך למבחנים,גם כיום
אני צריך לקרוא כמה פעמים את אותם שורות בשביל לזכור ולהבין ,בעבודה אני לא יעיל אני מורח את הזמן שלא במיתכוון,נכון להיום קיבלתי רטלין 10 וזה לא עוזר לי העלתי את המינון ל2* 10 וגם לא עזר, עשיתי בדיקת CPT וגם שם אין בשורה ,אני יכול להעיד על עצמי מתוך מודעות עצמית שאינני סובל מחרדות או דיכאון או בעיה התנהגותית כלשהי לאורך השנים, בדיקות דם תקינות ,מה נישאר? ,אולי יש לך כיוון שלא מיציתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נראה כמו קשב וריכוז - תגובה
ד``ר שרה רפפורט05/04/2013אבי שלום,
על סמך תיאורך, נראה שעיקר בעיותיך הוא בתחום של הבנת הנקרא וביכולת השליפה. לא ברור האם אתה מאובחן כסובל מהפרעות קשב וריכוז כי על סמך מבחן CPT בלבד לא תמיד ניתן להגדיר אבחנה שכזו. בנוסף, ריטלין עלול לשפר את היכולת להתרכז לאורך זמן ויכול לסייע בקליטת מידע חדש. נראה שלך יש קושי בשימוש אסטרטגיות למידה יעילות לצורך שינון, ארגון ושליפת החומר. ניתן למוד שיטות לימוד יעילות יותר שתפורות בהתאם לקשיים. לצורך כך, מומלץ לפנות לבירור באמצעות אבחון המתאר קשיי למידה אצל מבוגרים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברידג'אביתר20/03/2013
האם משחק ברידג' יכול למנוע דמנציה אצל אישה מבוגרת או שזה הכל תלוי בגנטיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברידג' - תגובה
גל גפן-ריטר26/06/2013אביתר שלום,
הלוואי והיה זה כה פשוט כך שאפשר היה ללמד אנשים לשחק ברידג' ובאופן זה לחסן אותם מלחלות בדמנציה ועדיין רב הנסתר על הגלוי במחלות מוחיות אלו.
דמנציה יכולה להיגרם מכמה סיבות, הן גנטיות, הן לאחר נזק לכלי הדם במוח (כמו שבץ) והן כתוצאה מצריכת אלכוהול.
מה שמאוד חשוב הוא האבחון בשלבים מוקדמים ככל האפשר, על מנת לסייע בטיפול תרופתי אשר מעכב את התדרדרות המחלה וכן בסיוע של טיפול קוגניטיבי בכדי לחזק את המוח (ובכך הברידג בהחלט יכול להועיל, כמובן עד רמה מסוימת, לא מדובר בריפוי או במניעת המחלה).
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרוןענבר25/02/2013
שלום,
הייתי רוצה לדעת מהו השוני בהפרעות הזיכרון של אמנזיה, מחלת קורסקוף ומחלת אלצהיימר?
אשמח לתשובה,
ענבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט13/03/2013ענבר שלום,
מחלת האלצהיימר ותסמונת קורסקוף הן מחלות דמציה שמבטאות גם בהפרעות זיכרון שונות, תלוי בשלב ההתקדמות של המחלה. המוסג ׳אמנזיה׳ מתייחס בקרב בעלי המקצוע בדרך כלל לאובן זיכרון של פרק זמן מסיום, כלומר אין זיכרון של כל ההתרחשות בתקופה מסיומת. לפעילים מדובר בשעות, ימים או פרקי זמן ממושכים יותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכרון גרועיהלי25/02/2013
שלום,
אני בשנות ה-30 לחיי, וכבר שנים סובלת מזכרון רע. זה השפיע עלי לרעה בציונים בתואר ואני מוצאת שאני ממש שוכחת דבריםשחברים מספרים לי, או דברים שקראתי או ראיתי. אני מקפידה על תזונה טובה ומאוזנת, עושה ספורט, חיה חיים רגילים לגמרי בלי התמכרויות או משהו אחר. ממה זה נובע ואיך מטפלים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא ענו לי לשאלה
יהלי07/03/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזכרון גרוע - תגובה
ד``ר שרה רפפורט13/03/2013יהלי שלום,
בעיות זיכרון כפי שאת מתארת יכולות לנבוע מסיבות שונות. סיבה נפוצה היא בעיות קשב וריכוז, כאשר לא כשובים למידע ולא קולטים אותה בצורה יעילה. בנוסף, עייפות, לחץ ממושך וגורמים רגשיים שונים ואחרים גם לעיתים מהווים קשיי זיכרון. לחלופין, יש אנשים עם רקע כזה נולד שכבר בא לידי ביטוי בילדות וגם מתבטא בקשיי למוד בכלל. כדי לקבל אבחנה למקור בעייתך, עליך לפנות לאבחון ע״י גורם מקצועי. כמובן אופן הטיפול תלוי באבחנה. עם זאת, בינתיים ניתן לתרגל את תפקוד הזיכרון באמצעות תוכנות מחשב. יש כיום אתרים שונים שמצעים שרות שכזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבחון לילד בן 6.5מרינה07/02/2013
שלום
יש לי בן בן 6.5, לומד בכיתה א. בבית ספר כל הזמן מתלוננים שהוא לא רוצה לבצע משימות, מרבה לצייר ולקשקש במחברות לחלום. מצד שני הוא כן מבצע חלק מהמשימות החשובות שסיכמתי איתו ועם המורה. הם גם אומרים שהוא מרבה לשחק לבד למראות שילדים אחרים רוצים לשחק איתו. יש לציין שמבחינת הידע אין לו שום ליקויי למידה, הוא קורא שוטף הוא חזק מאוד בחשבון ויש לו ידע נרחב בהרבה תחומים וגם אם נראה להם שהוא לא מקשיב הוא כן מקשיב ויודע לספר לי מה למד.הוא גם מאוד בטוח בעצמו ויודע שהוא חכם, אבל ממש לא רוצה להראות את זה בבית הספר. בבית הוא ילד שונה לגמרה, כל משימות כיתה שהוא לא עשה המורה נותנת לו להשלים בבית והוא משלים אותם מהר מאוד, מרוכז ובלי שום בעיה. הוא גם לומד לנגן בפסנטר וטוב בזה .אני לקחתי אותו לנורולוג לבדיקה והוא אמר שיש לו קווים של קשב וריכוז (על סמך מה שאומרים בבית הספר). אבל אני ממש לא יודעת אם מדובר בקשב וריכוז. כי איך יכול להיות שהוא כל כל טוב בבית ואין לו שום בעיה. אולי מדובר במשהו היתנגותי, באיזה בעיה ריגשית שלא נותנת לו לעבוד טוב בכיתה. בבית ספר הוא נראה כמו ילד מוזר אבל בבית הוא לגמרה ילד שונה. בבית ספר המליצו לנו על הבדיקה פסיכיאטרית מקיפה. מה תמליץ לנו למי לפנות, האם לאבחן קשב וריכוז בבדיקת TOVA או לאבחן בעיה ריגשית. מי יכול לעזור לנו? תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון לילד בן 6.5 - תגובה
גל גפן-ריטר17/02/2013מרינה שלום,
על פי התיאור שלך עולה דאגה לגבי בנך ונשמע שאת נמצאת עם היד על הדופק ומנסה לחפש ולהבין את ההתנהגויות השונות שלו בבית ובבית הספר.
יכולות להיות מגוון הסברים למה שאת מתארת, ועל כן חשוב מאוד מאוד כי תבצעי אבחון שייתן מענה הן על החלקים הקוגניטיביים שלו והן על החלקים הרגשיים.
לעשות רק TOVA נותן מענה רק לבעיות הקשב אך לא לחלק הרגשי. כאשר בדרך כלל כשיש קשיים רגשיים הם משפיעים מאוד גם על התפקוד הקוגניטיבי ואפילו יכולים להראות כבעיות קשב, כאשר מקור הבעיה הראשוני הוא רגשי.
הייתי ממליצה לך להתייעץ עם רופא הילדים שלך, אשר אני מניחה מכיר את הילד, לגבי איזה אפשרות היא יותר נכונה עבורו, אבחון פסיכו-דידקטי, אבחון לגבי יכולת התקשורת והקשר שהוא יוצר או הפנייה לפסיכיאטר.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרוןעודד05/02/2013
שלום אני מאובחן כדיסלרט ועם בעיות קשב וריכוז לוקח סטרטרה 60 מיליגרם
תמיד היו לי בעיות בזיכרון אבל עכשיו בבגרות זה מפריע לי ממש אם מדברים איתי לוקח לי המון זמן לגבש תשובה שאני מתכוון אליה(אם אני עונה מהר אני עונה תשובות שבניות לי בראש כמו אינסיטינקט וליפעמים אני לא רוצה בכך )
יש לי בעיה של לעשות שני דברים במקביל אני פשוט לא מסוגל לעשות את זה
ליפעמים גם דברים פשוטים לוקח לי זמן להבין
בעבר חשבתי שזה בעיה של ריכוז אבל מסתבר שכניראה זאת בעיה בזיכרון
האם יש תרופה שיכולה לעזור לי למה אני מרגיש שהרמת חיים שלי ממש נמוכה אפילו תרופה לא חזקה אבל שתעזור קצת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון - תגובה
גל גפן-ריטר17/02/2013עודד שלום,
נשמע כי אתה מודע לקשייך, ואני בהחלט מבינה את התסכול שנוצר מכך, הן החברתי והן הלימודי.
לא ציינת האם נעזרת מעבר לטיפול התרופתי, בהוראה מתקנת או טיפול קוגניטבי, אשר יקנה לך כלים להתמודדות עם הקשיים שאתה חווה. אסטרטגיות זיכרון, שליפת מידע וכיוב'. במידה ולא, אני בהחלט ממליצה לך להיעזר בטיפול מהסוג הזה.
אני מבינה את הצורך ב"תרופת פלא" אשר תעלים את הקשיים אך לצערי עדיין לא קיימים דברים מהסוג הזה לגבי זיכרון. ועל כן ההתקדמות והשיפור יינבעו מתרגול ושיפור האסטרטגיות שלך.
בנוסף, במידה ולא עשית זאת בתקופה האחרונה הייתי ממליצה לך לערוך בדיקות דם כלליות על מנת לוודא כי לא חסרים לך ויטמינים אשר יכולים להשפיע גם הם על התפקוד הקוגניטיבי.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טראומה נפשית והפרעת זיכרוןתמר03/02/2013
שלום,
לפני כשלוש שנים נפטר אבי באופן פתאומי מדום לב. אמי (בת 58) שהיתה איתו בחדר בעת ההתקף עברה טראומה נפשית קשה מאוד ומאז חלה הדרדרות חריפה בתפקודה הקוגנטיבי. ההדרדרות באה לידי ביטוי בשיכחה של דברים לטווח קצר, חוסר ריכוז, בלבול, קושי בביטוי של מילים (נתקעות כל הזמן) קושי לקרוא ולכתוב (פתאום החלו לה שגיאות כתיב). אציין כי סבתי מצד אמי היתה חולת אלצהיימר.
לפני כשנה וחצי היא עשתה בדיקת MRI שלא העידה על סימנים חריגים. בנוסף היא ערכה אבחון במעבדת זיכרון על ידי נירופסיכולוג אשר איבחן כי לא נמצאו ממצאים אורגניים לדימנציה או אלצהיימר וכי לפי הערכה שלו מדובר במצב נפשי ודכאון קשים שפוגעים בתפקוד הקוגנטיבי שלה באופן כל כך חריף (פסדו-דימנציה). מאז היא מטופלת אצל פסיכיאטר ופסיכולוג וכן ניתן לראות שיפור במצב הרוח שלה ובמוטיבציה שלה אך לא בשאר כל התפקודים הקודנטיבים שהזכרתי קודם לכן. האם יש צורך לקבל חוות דעת נוספת? האם התופעה שהזכרתי מוכרת ויכולה באמת להשפיע באופן כל כך חריף על התפקוד היומיומי של האדם?
בשנה האחרונה אמי הפסיקה לעבוד וגם לנהוג ונזקקת לעזרתנו כמעט בכל נושא בחייה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טראומה נפשית והפרעת זיכרון - תגובה
גל גפן-ריטר17/02/2013תמר שלום,
מדברייך נשמע כי עשיתם בירור מקיף וטוב לגבי האבחון של מצבה של אמך וכל הכבוד לכם על כך.
בהחלט ישנם מצבים רגשיים אשר יכולים להשפיע בצורה ניכרת מאוד על התפקוד.
הייתי מציעה לך להתייעץ עם הפסיכיאטר והפסיכולוג המטפל ולקבל מהם הדרכה לגבי כיצד להתמודד טוב יותר מול אמך. כיצד לעודד אותה לתפקוד יותר עצמאי ולהציב עבורה מטרות שיקומיות בביתה ומחוצה לו. כדאי למשל, למצוא דברים אשר מעוררים את המוטיבציה שלה ואשר לגביהם היא תצליח לגייס את כוחותיה ולבצע אותם בצורה עצמאית. בין אם זה לבשל, לסרוג, לשחק עם נכדים, ילדים וכו'.
לגבי חוות דעת שנייה, תמיד אפשר וכדאי להתייעץ עם גורם מקצועי נוסף.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שינה+רגיעהמשה מלול03/02/2013
אימי בת 81 סובלת מירידה קוגנטיבית וסקולארית בזיכרון(דמנציה)מזה מס' חודשים
מאז שעשתה ניתוח לניקוז דם בראש כתוצאה מנפילה היא לא ישנה כמעט בלילה וצועקת אמא ועוד כל מיני משפטים כשהמטפלת רוצה לבצע את עבודתה בדרך כלל היא מגיבה כלפיה בעצבים לכן רציתי לדעת אם יש תרופה שלא תפגע במצבה וביציבותה הנפשית,היא לוקחת תרופות ללחץ דם,אספירין,תרופתה לבריחת שתן.
אשמח לקבל המלצה,בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית שינה+רגיעה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט10/02/2013משה שלום,
נכון, קיימות תרופות פסיכיאטריות שיכולות לעזור בתופעות שאתה מתאר ולהרגיע אמך. איני רופאה ולא בסמכותי להמליץ על תרופות ספציפיות. לכן, עליך להתייעץ עם הרופא המטפל, נוירולוג או פסיכוגריאטר ע״מ לקבל טיפול תרופתי מתאים עבור אמך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך למצות זכאות לריפוי בעיסוק-הטיפוש30/01/2013
ל הקוגניטיבי+טיפול פיזיקלי בקופת חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך למצות זכאות לריפוי בעיסוק-הטיפו - תגובה
ד``ר שרה רפפורט10/02/2013עליך לפנות את שאלתך לקופת חולים. כל מקרה יש קריטריון לקבלת טיפולים לפי שיקול של הקופה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זכרוןיפית27/01/2013
שלום רב, כבר תקופה שאני מתוסכלת וחשבתי שאולי יכול להיות פתרון לבעיתי.
אני בת 37 ויש לי בת בגיל 4 ובן בגיל שנה. יש לי בעיות קשב וריכוז (אובחנתי בעבר כשהייתי סטודנטית).
אני לא מצליחה להזכר בתקופה שגידלתי את בתי הבכורה בעיקר שנתיים ראשונות. אני כל הזמן מסתכלת בתמונות וסרטונים במקום. אני מרגישה כאילו מישהו אחר גידל אותה למרות שאני הייתי המגדלת העיקרית ולא בעלי. היא נולדה לפני הזמן במשקל יחסית נמוך אך בריאה. אני מניחה שבגלל זה מאוד דאגתי לה בהתחלה.
האם מה שעובר עלי נורמלי? מה אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט10/02/2013יפית שלום,
נראה שבעקבות הלידה של הבת עברת תקופה לחוצה שאולי הייתה נתונה בחרדה גבוהה. תגובות רגשיות חזקות לעיתים יכולות לגרום להדחקה של חוויות מורכבות ולכן מתקשים להיזכר כיצד התרחשו האירועים. אני ממליצה להתייעץ עם פסיכולוג/ית לכמה פגישות ע״מ לברר עד כמה תקופה זו הייתה קשה או אף טראומטית עבורך, ובמידת הצורך לנסות לעבד את חיוותיך ורגשותיך בנושא.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

