פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • Prosopamnesia
    עדי
    05/01/2012

    יש לי בעית זכרון קשה מאז שהייתי בערך בת 14, אולי גם לפני (היום אני בת 31). זה הגיל שנהייתי צמחונית אבל קשה לי להאמין שיכולה להיות לזה השפעה עד כדי כך קשה על הזכרון. אני אנסה לתאר את הבעיה כמה שיותר בפירוט:
    אני חושבת שהבעיה היא Prosopamnesia (לא יודעת איך קוראים לה בעברית).
    אני יכולה לראות את אותו אדם עשרות פעמים בחודש ועדיין לא לזכור את שמו. זאת אומרת, אני אזכור שאני מכירה אותו, אבל לא אזכור את שמו. אני זוכרת שמות של אנשים, אבל קשה לי לשייך בין השם לפרצוף. ברגע שאדם יגיד לי את שמו אוכל לשייך מייד, ותמיד לא אבין איך לא זכרתי - כי זה כל כך ברור שזה שמו! אם אדבר עם אותו אדם בטלפון לא תהיה לי בעיה לזכור מיהו, ועל מה דיברנו בעבר, אבל יהיה לי קשה לדמיין או לתאר כיצד הוא נראה. חוץ מתיאור כללי - שיער, גובה, מבנה גוף. אין לי בעיה לזכור את האופי של הבנאדם, אם הוא נשוי, דברים כאלה. יש אנשים שאני מצליחה לשייך את שמם לפרצוף יותר מהר, אבל זה בדרך כלל בגלל שיש להם אופי מסויים או מבנה גוף מסויים שבולט.
    כדי לזכור אנשים חדשים אני צריכה לפגוש אותם מס' פעמים עד שאוכל לזהות שאני בכלל מכירה אותם (לשייך להם את השם הנכון ייקח הרבה יותר זמן)
    אנשים קרובים - הורים, אח, הבוס, אין לי בעיה לזכור. (אבל כשאני פוגשת את בני הדודים פעמיים בשנה, אני תמיד מתבלבלת בשמות)
    מאחר ואני מזכירה זה פוגם קשות בתפקוד שלי. זה מאוד מביך. יש לנו לקוחות שאני מדברת איתם פנים מול פנים עשרות פעמים בשנה, וכל פעם אני צריכה לשאול את השם, או פשוט להעמיד פנים שאני זוכרת ולבקש מהלקוח דברים כמו רשיון נהיגה.
    בעיה דומה, שאני לא יודעת אם היא קשורה, היא של זיהוי מקומות. אפילו באותה שכונה, אני לא מצליחה לזכור את שמות הרחובות. וגם אם אזכור, אתקשה לשייך איך להגיע מרח' אחד לרח' אחר. אם אכנס למשרד עם שתי כניסות, כשאצא אתבלבל ולא אזכור מאיפה נכנסתי.
    אין לי בעיות זכרון אחרות. למשל, אני לומדת כרגע רוסית ולא מתקשה לזכור דברים כמו שמות עצם וחוקי דקדוק.
    הפעם האחרונה שעשיתי בדיקות דם היתה לפני כשנה, לא היו שום בעיות, רק קצת מחסור בויטמין B12. לא מעשנת, לא לוקחת תרופות. אין לי בעיות רפואיות אחרות.
    האם יש דרך לבדוק מה יש לי, האם יש טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Prosopamnesia

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Prosopamnesia - תגובה

    גל גפן-ריטר
    09/01/2012

    עדי שלום,

    קודם כל, התופעה שאת מתארת היא אכן מוכרת וקיימת אצל אנשים רבים. אפשרות אחת היא ללכת לאבחון מסודר שיבדוק בין היתר את תפקודי הזיכרון והקשב ויכולות חזותיות ומשם לאבחן מה מקור הקושי ובהתאם לכך לתת לך המלצות טיפוליות. אפשרות שנייה, היא ללכת לטיפול קוגניטיבי אצל פסיכולוג המתמחה בכך, לתאר את הקשיים ולקבל כלים להתמודד עם קשיים אלו, שאני מבינה שמאוד מפריעים לך בעבודה.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון וריכוז
    גל
    02/01/2012

    שלום ד"ר
    בת 48. לאחרונה מרגישה בעיות זיכרון וחוסר ריכוז.

    1. אילו בדיקות יש לערוך ?

    2. בהנחה שהבדיקות תקינות, מה יעילותו של תוסף מזון כמו VAYACOG , עליו שמעתי רבות לאחרונה?
    והאם טיפול אחר עשוי לעזור כמו משחקים/תרגילים- ואילו?

    3. מזה שנים תפריט המזון שלי אינו מספק לדעתי... (מעט מדי ביצים ובשר) האם זה ניתן לתיקון?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון וריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון וריכוז - תגובה

    גל גפן-ריטר
    09/01/2012

    גל שלום,

    אני ממליצה לך לעשות בירור הדרגתי ולפי התוצאות להמשיך. ייתכן בהחלט והירידה בריכוז ובזיכרון קשורה למחסור בויטמינים מסוימים וכדאי לערוך את הבדיקות המתאימות בהתייעצות עם רופא המשפחה. ובהתאם לממצאים לפעול. במידה ומדובר בקשיים בזיכרון שממשיכים ואת מעוניינת לטפל בהם, הייתי ממליצה לך לפנות לגורם מקצועי בתחום על מנת שיוכל להעריך את קשייך ובהתאם לכך להמליץ על טיפול שיוכל לשפר את התפקוד.
    זיכרון הינה יכולת מורכבת וחשוב לאבחן איפה הקושי שלך בתוך תפקוד זה.

    לגבי תוסף המזון, זהו אינו תחום התמחותי.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעות שכליות כתוצאה מחסר בB12
    יעל
    29/12/2011

    היי,
    אני בת 20,צמחונית כבר כ5 שנים ולאחרונה,אחרי תקופה אחרוה שסבלתי מכל מיני תופעות כמו עייפות כרונית,חוסר יכולת להתרכז,בעיות בזיכרון,דיכאון ועוד,גיליתי שיש לי מחסור משמעותי בויטמין B12.
    קראתי קצת באינטרנט על העניין וראיתי את הקטע הזה חוזר על עצמו בהרבה מקומות:
    "מחסור מתמשך ב- B12 עלול לגרום לבעיות נוירולוגיות בלתי הפיכות, להפרעות התנהגות קשות ולדיכאון..."
    השאלה שלי היא מה בדיוק הנזקים הנוירולוגיים שעליהם מדברים שם והאם (בהנחה שהחוסר בויטמין הוא הגורם) זה סביר שגם אחרי שהחוסר בויטמין יטופל אני אמשיך לסבול מהתופעות הנ"ל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעות שכליות כתוצאה מחסר בB12 - תגובה

    גל גפן-ריטר
    02/01/2012

    יעל שלום,

    אני מבינה מדבריייך שאת סובלת ממחסור בויטמין b12 שאכן מאוד חשוב וחיוני לתפקודים קוגניטיביים כמו זיכרון וריכוז ויכול להוביל לתופעות של עייפות.
    אני מקווה שהתחלת לטפל בבעיה דרך התייעצות עם הרופא המטפל שלך, כמו-כן כמו שאני מניחה שהוא ציין בפנייך חשוב לעקוב אחרי כמות הויטמין בגוף לאחר התחלת הטיפול.

    למיטב הבנתי, טפול מתאים משפר באופן משמעותי את הסימפטומים ואף מחזיר לתפקוד קודם, אך מכיוון שאין זה תחום מומחיותי הייתי ממליצה לך להתייעץ עם הרופא שלך בנושא.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון וריכוז, עייפות כרונית
    גיא
    25/12/2011

    שלום,

    שמי גיא ואני בן 39, בריא בדר"כ. מזה כשלוש שנים שאני מרגיש כי היכולת השכלית שלי "בורחת ממני".

    זה התחיל בחוסר יכולת לזכור שמות של אנשים איתם אני עובד ביום יום והמשיך למילים שחסרות לי פתאום על מנת להשלים משפט. זה רק הולך ומחריף עם הזמן. עד לא מזמן סבלתי מסחרחורות קשות, בעיות שיווי משקל וכאבי ראש אך בזה יש הטבה מסוימת לאחרונה.

    אני מתקשה לשמור על הריכוז ועל "חוט המחשבה" Train of thought במקרים רבים מדי. אני יכול להיות בדיון על משהו, להתחיל להסביר את עמדתי ואז זה "בורח" ממני ואינני מצליח להשלים את המשפט כפי שרציתי ונאלץ "למלא את החסר" במשהו אחר.

    כאשר אני צריך לקרוא, אני נאלץ להאט את הקצב מאוד כי אינני מצליח לקרוא בקצב שיכולתי פעם. מילים קופצות לי ובורחות לי עד שאני מצליח (אם אני מצליח) להיכנס לפוקוס.

    נבדקתי אצל נוירולוג שלא מצא שום דבר שלא תקין, כולל CT. רופא אא"ג - תקין.
    מה שנמצא לא תקין - אינזימים בכבד (תפקודי כבד) גבוהים - בUS אובחנתי כסובל מ"כבד שומני". אני גובה 1.80 ס"מ וסובל מעודף משקל בינוני (שוקל כ-100 ק"ג) ואינני מרבה בפעילות גופנית. רופא המשפחה שלי החליט שאני..ברחה לי המילה...(מחכה....) מחכה.... לא חוזר אליי.... הנה - היפוכונדר (לקח לי כמעט דקה להיזכר במילה). ממצא נוסף הינו שאני סובל מ Mild Sleep Dyspnea - לאחר שעברתי מעבדת שינה - עם איכות שינה של 86%

    בנוסף, אני מרגיש עייפות רוב הזמן (עייפות כרונית) שלא חולפת גם לאחר שינה ארוכה.

    יש גם ימים "טובים" - שבו אני מרגיש כמו פעם. בפוקוס, ממוקד, חד. זה קורה פחות ופחות (יום-יומיים בחודש) שבהם אני מרגיש אני ואז אני מאושר. ואז אני קם למחרת ואני שוב מרגיש את אותו "מסך ערפל" שיורד עליי והכל מעורפל ומעורבב ולא ממוקד. זה מתסכל, מדכא ומפחיד.

    מתוך תיסכול, ניסיתי גם לצרוך מריחואנה (רפואית) מחבר. אני חייב לציין שזה שיפר את הסחרחורות וכאבי הראש אך לא את בעיית הריכוז והזכרון.

    אני מתפקד בתפקיד ניהולי בכיר במקום העבודה וזה מאוד מלחיץ אותי, אני מרגיש שאני הולך ונהיה דימנטי...זה ממש מפחיד אותי - אני לא יודע מה לעשות עם זה. זה ממש מתיש אותי (המלחמה להסתיר את זה) ואני בחרדות מפני ישיבות מול חברי הנהלה שפתאום לא תבוא לי המילה. אוצר המילים שלי מצטמצם כל הזמן...

    במילים פשוטות - אני מרגיש שאני נהיה מטומטם....

    נא עזרתכם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון וריכוז, עייפות כרונית - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    29/12/2011

    גיא שלום,
    לאור התנודות בתפקודך, ולאור העובדה שנשללה בעיה רפואית, נראה שהגורם הרגשי, כגון הלחץ שאתה מתאר, הוא הגורם העיקרי שפוגע בתפקודך. אני מציעה לפנות לבירור וטיפול פסיכולוגי, דבר שיכול לסייע לך להתמודד עם סטרס וחרדות, וכן לשמור את תפקודך הכללי. בנוסף, מומלץ לשמור על מעקב רפואי כפי שאתה כבר עושה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מאוד
    מאיה
    18/12/2011

    שלום אני בת 34 פלוס , סבלתי משנים ממחשבות טורדניות שלוו בדיכאון קל , לא נטלתי אף פעם כדורים , היתה לי בעבר חרדה , ובאופן כללי קשה לי לחשוב בבהירות היום בהרבה יותר טוב , לאחרונה שמתי לב שאני נוהגת אני לפעמים מרגישה כאילו לרגע אני לא זוכרת איך להגיע לא בטוחה בדרך וזוהי דרך שאני נוסעת בה הרבה , כמה דרכים , דוקא בדרכים פתאום אני מרגישה כמו איזה עירפול , בסוף אני מגיעה אבל בגלל שאני כביכול מתבלבלת יש לי דפיקות לב מואצות , מה עושים אני חרדה , יש לי גם הפרעות קשב וריכוז אבל זה תמיד היה , אני ממש בחרדה שזה אולי אלצהיימר , . .ראיתי שאם ההתמצאות במרחב רופפת זוהי נקודת אזהרה , ומידי פעם אני חווה את זה . .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מאוד - תגובה

    גל גפן-ריטר
    19/12/2011

    מאיה שלום,

    לפי התיאור שלך זה נשמע שאת בהחלט ברמת חרדה גבוהה ונמצאת תחת בדיקה מתמדת של יכולותייך דבר אשר תמיד מעצים את התחושה כי יש בעיה וקושי.
    הסימפטומים שאת מתארת בהחלט יכולים להתאים לקשיים בריכוז ובקשב בשילוב עם חרדה.

    אני ממליצה לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי אשר יעזור לך עם הקשיים שאת חווה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון וסקס
    חן
    14/12/2011

    שלום
    האם זה נכון שבזמן סקס הגבר מאבד מעט את הזכרון לטווח קצר של אותו פרק זמן בו הוא מקיים יחסי מין?
    אני מרגיש זאת מעט, אך רציתי לשאול אם דבר זה ידוע מבחינה מדעית.

    תודה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון וסקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון וסקס - תגובה

    גל גפן-ריטר
    19/12/2011

    חן שלום,
    לצערי אין לי ידע בתחום זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל לשיפור הזיכרון
    רוחמה
    11/12/2011

    יש מחקרים שאוכל מסויים עוזר לשיפור הזיכרון, פירות וירקות או תבלינים או כל דבר כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל לשיפור הזיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל לשיפור הזיכרון - תגובה

    גל גפן-ריטר
    19/12/2011

    רוחמה,

    אין ספק שתזונה נכונה משפרת ותורמת לאיכות חיינו. למיטב הבנתי כל אדם הוא שונה וזקוק למינון שונה של דברים, ובנוסף זה איננו תחום ההתמחות של פורום זה. במידה וזה מעניין אותך הייתי מתייעצת עם רופא או תזונאי מומחה בתחום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בזכרון ובריכוז בשנות השלושים
    נגה
    05/12/2011

    שלום.
    הריני בת 38 ולאחרונה הבחנתי במספר שיבושי זכרון וריכוז שמעולם לא התרחשו בעבר. אני עובדת במשרה מלאה ובכירה הדורשת ממני ריכוז רב ולא נתקלת בקושי בלימוד חומר חדש או בניית מטלות מורכבות. עם זאת, התרחשו לאחרונה מספר דברים:
    1. במהלך נסיעה אחרי רכב של קולגה למקום מפגש משותף, רציתי לראות דבר מה מסויים בצד הדרך ולמעשה שכחתי לגמרי שעלי לעקוב אחרי הרכב שלפני.
    2. אינסטלטור ביצע תיקון בביתי ובעלי ציין באוזני מספר פעמים שלא נוכל לרחוץ במקלחון בימים הקרובים אך לקראת שעת השינה בעודי מתרגלת ביני וביני הרצאה לעבודה, הלכתי בהיסח הדעת לרחוץ במקלחון. בסיום הרחצה נוכחתי בטעות והדבר גרם לי למבוכה ודאגה רבה. שעוררו בי לשוב ולהזכר בדברים נוספים כגון תקרית הנסיעה שתוארה מעלה. זאת בנוסף נתקלתי בבעית שליפה מהזכרון כאשר ראיתי על צג הטלפון את שמה של מדריכת פעילות כלשהי של בתי הבכורה ולא זכרתי שמדובר בה. אמנם שוחחנו רק פעמיים בעבר אך בכל הקשור לילדי לפחות הייתי מאמינה שאני לעולם איני שוכחת דברים הקשורים בהם.
    אני יודעת שאורח חיי לחוץ מאד, נטול פעילות גופנית ואו תזונה הולמת אך האם יכול להיות שיש קשר בין אלה ובין התופעה הנ"ל? בשנה החולפת גם חשתי ירידה באיכות ראייתי ואופטמטריסטית התאימה לי משקפים לנהיגת לילה שאני משתמשת בהם לעתים. אשמח מאד לקבל עצה באשר למסגרת בדיקה מתאימה ובייחוד לדעת כיצד והאם ניתן לטפל בתופעה ביעילות. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בזכרון ובריכוז בשנות השלושים - תגובה

    גל גפן-ריטר
    19/12/2011

    נגה שלום,
    את מתארת אירועים שקרו לך , שיכולים בהחלט להיות קשורים לקשיים בריכוז ולמוסחות דעת ותו לא. בהחלט אורח חיים לחוץ, נטול שעות שינה מספקות, ותזונה לא מספקת יכולים לגרום או להחריף סימפטומים אלו.
    אני מציעה לך להתחיל בבדיקות רפואיות לגבי רמת הברזל וה - B12 שלך וכמובן שאר התפקודים ולהמשיך בהתאם להמלצות הרופא.
    דבר נוסף, לגבי הלחץ בחיינו, יש לנו בהחלט יכולת שליטה וויסות וכדאי שתדאגי לצרכים הבסיסיים שלך של תזונה ושינה ותעשי סדר עדיפויות בכמות העומס שאת מוכנה לקחת על עצמך, שלא לדבר על חופשות ומנוחה ממש.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאן פונים - אשמח לעזרה. בן 8
    מלכה
    29/11/2011

    שלום,

    אשמח לעזרה
    בני בן ה8 תמיד התלונן שהוא שוכח מה שרצה לאמר, היה מתעצבן מכך אבל הסתדר.
    לא חשבתי שדרוש טיפול.
    היום הוא בן 8 ולא מסוגל לבצע מבחנים - הוא פשוט לא זוכר כלום ממה שלומד ומאד מתוסכל.

    מה עושים? איך עוזרים לילד?
    לאן ניגשים לאבחון - לרופא התפתחותי או נוירולוג?
    אשמח לקצת מידע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאן פונים - אשמח לעזרה. בן 8 - תגובה

    גל גפן-ריטר
    03/12/2011

    מלכה שלום,

    הייתי ממליצה לך לפנות עם בנך לאבחון פסיכו-דידקטי אשר בודק בין היתר, את היכולות של זיכרון, למידה, קשב ריכוז והתארגנות לצד רכישה של שפה, קריאה כתיבה וחשבון.
    על פי האבחון ניתן יהיה לאתר את מוקדי הקושי של בנך ולהמליץ על טיפול מתאים וייתכן אף על התאמות ללמידה בבי"ס במידת הצורך.

    חשוב בהחלט לאבחן ולטפל על מנת שלא יווצר תסכול מיותר אצל בנך.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות דמנסיה ודרכים לטיפול
    צחי
    25/11/2011

    שלום רב,
    אמי בת 64 ולאחרונה היתה באבחון זכרון שקבע כי יש לה דמנסיה בשלבים ההתחלתיים. זה לאחר תק' של כשנתיים שאנחנו במשפחה מרגישים בהדרדרות הזכרון באופן בולט.
    שמעתי על טיפול נוירופידבק ( Heg NeuroFeedback) שעשוי אולי לסייע. אך מהתייעצות טלפונית עם רופא מטפל, הוא אומר כי אין הבטחה לשיפור/עצירת הדרדרות.
    היינו מנסים אילו זה היה טיפול זול, אך העלות היא 400 ש"ח למפגש ונדרשים מינימום 30 כאלה (12,000 ש"ח). האם מישהו מכיר/עשה ויכול להמליץ? או לחילופין לשלול על הסף?
    בנוסף, קראתי גם על מכשיר בשם "מאסטר מיינד" המסייע לבעיות זכרון? גם פה- האם מישהו מכיר/עשה ויכול להמליץ? או לחילופין לשלול על הסף?

    כמו כן, אשמח מאוד מאוד לדעת על כל טיפול אחר שמומלץ וניתן לעשותו כדי לעכב/לשפר המצב.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות דמנסיה ודרכים לטיפול - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    01/12/2011

    צחי שלום,
    נכון ליום, אין עדות מדעית שקיים טיפול כלשהו שעוצרת או מרפא את המחלה. אולם, ישי תרופות שונות שעלולים להאט את התהליך הדמנטי. לצורך כך, צריך להתייעץ עם רופא נוירולוג או פסיכו-גיראטר. כמו כן, במקביל חשוב לשמור על חשיפה לגירוי קוגניטיבי שמתאים לחולה. ניתן לקבל את השרות של טיפול והכוונה קוגניטיבית במרפאות זיכרון שנמצאים במרכזי הרפואיים השונים או במרפאות הפסיכו-גיראטריות של הקופה. יש להיזהר מהבטחות לטיפול פלא בנושא שרק לטובתו הארנק של המטפל, וכן להיזהר מרמאות.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמנסיה ודרכי הטיפול

    צחי
    04/12/2011

    תודה ד"ר רפפורט.
    אני מבין מדבריך שאת לא מכירה בטיפול נוירופידבק ו/או במכשיר "מאסטר מיינד" כככאלו ששווה להשקיע בהם זמן וכסף..
    נכון להיום קבלה אימי מרשם לטיפול במדבקות אקסלון, שבימים אלו בדיוק אנו בהמתנה לאישור הקופה להכללת הטיפול במסגרת הקופה (וזה לא קל).
    שמעתי שמדבקות אלו עוזרות בהגברת הפרשת כמויות אצטיל כולין, הדבר יכול לסייע ל 3-5 שנים הבאות, אך לאחר מכן הקולטנים בתאי המוח כבר יתנוונו ושום דבר כבר לא יוכל לסייע (נכון לרפואה כיום).
    האם זהו פרק הזמן שנותר?? כיצד ניתן למתוח זמן זה? פעילויות ספורט מסויימות אשר מומלצות?
    כמוכן, שמעתי שעשויים לסייע גם: אומגה 3, ויטמין E, שמן קוקוס. האם את מצדדת בלקיחתם בנוסף?

    תודה רבה
    צחי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמנסיה ודרכי הטיפול - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/12/2011

    תהליך ההתדרדרות של מצבם חולי דמנציה שונה אצל כל חולה. אין לצפות מראש מהירות הירידה התפקודית. בכל אופן, בעיקר בשלבים הראשונים חשוב לשמור על פעילות מוטורית וקוגניטיבית כאפשר. ישנם מרכזי יום לקשישים שמציעים חוגים שונים שגם יכולים להתאים לאמך. מומלץ גם ליצור קשר עם האמותה אלצהיימר שמסייע גם למשפחותם של חולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית מיקוד
    אמא
    25/11/2011

    בני בן 9. ילד חכם מאוד...אבל צריך לפעמים למקד אותו...לעיקר השאלה.לא מפריע בכתה....אבל המורה אומרת שלא תמיד מרוכז(ומי כן) .בעיקרון ילד טוב,דברן,בעל אוצר מילים גדול ויכולת שיח בוגרת. לפני מבחנים הולך בשמונה...והחומר אכן נקלט הרבה יותר טוב. הוא בכתה ד ורוב הציונים בסביבות 80 וזה מתסכל אותו...לא בטוחה שאיבחון יתן את המעננ ולכן מתעניינת בתוכנה או משחקים ממוקדים לחיזוק המיקוד והזכרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית מיקוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית מיקוד - תגובה

    גל גפן-ריטר
    03/12/2011

    שלום,

    מהתיאור שלך, אני כן ממליצה לפנות עם בנך לאבחון מסודר הבודק יכולות של קשב, ריכוז , זיכרון ולמידה (אבחון פסיכו-דידקטי) אשר יעזור לאבחן איפה מוקד הקושי ובהתאם לכך להמליץ על טיפול מתאים.
    ללא אבחון יהיה קשה יותר לדעת בדיוק איזה דרך היא הטובה והיעילה לעזור לבנך ולהמנע מסבל ותסכול מיותרים.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה להכוונה
    דנה
    24/11/2011

    שלום רב,

    אני פונה אליכם כדי לברר כיצד אוכל לסייע לאח שלי.
    אח שלי, כיום בן 28.5, נולד ברומניה ובעקבות קשיים בלידה, הייתה לו בעיה באספקת חמצן למוח ובאותו זמן הרופאים אמרו לאימא שלי שהאירוע הזה עלול להשפיע עליו ושכנראה יהו לכך השלכות, אבל לא ידעו להגיד איך בדיוק.
    אימא שלי עלתה לארץ וגידלה אותנו לבד ולכן, עבדה מסביב לשעון ולא הייתה לה יכולת לטפל באח שלי כמו שצריך (זמן, כסף, ידע...).
    כך השנים התגלגלו להן, מבלי שהבעיה אכן תטופל.
    ככל הנראה יש לו הפרעות קשב וריכוז (עדיין לא אובחן), בנוסף אובחן כלקוי למידה, אך הבעיה שמטרידה אותנו יותר מכל היא בעיית הזיכרון שיש לו וחוסר היכולת שלו לעבד נתונים בצורה נכונה. בצבא שירת כמכונאי רכב והיו פעולות מסויימות שלא משנה כמה ניסה מעולם לא הצליח לזכור אותן בע"פ (פעולות שעבור אחרים היו כבר מזמן ברורות מאליהן). בנוסף, עבד כנהג משאית ומעולם לא הצליח לזכור איך להגיע למקומות, זאת למרות שכבר היה בהם אינספור פעמים (ושוב - זוהי בעיה שאינה לגיטימית לאחר מספר חודשי עבודה והוא הנהג היחיד שסבל ממנה). באינטרקציה עם אנשים הוא שוכח דברים שאמרו לו (אף חשובים) וחוזר אינספור פעמים על אותם הדברים שרוצה להגיד. כרגע הוא לא עובד, כי הבעיות הללו הקשו עליו בכל מקום עבודה והיינו מאוד רוצים לעזור לו להשתלב בעבודה קבועה ולמצוא דרך להתמודד עם הקשיים שלו (שכמובן מתנגשים לו גם בכל יתר תחומי החיים).
    מה ניתן לעשות? בעיקר כשאין יותר מדי כסף? אנחנו ממש מיואשים...אח שלי עם השנים הפך להיות בן אדם פסימי, חסר ביטחון ודיכאוני. שום דבר לא הולך לו לטענתו ואנחנו חייבים להוציא אותו מהמצב הזה.
    אשמח לתשובה בהקדם האפשרי ואני מתנצלת מראש על עומס הפרטים בפנייה.
    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה להכוונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה להכוונה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    28/11/2011

    דנה שלום,
    מתיאורך עולה רצון ודאגה לאחיך וכן את מתארת רמת מצוקה שלו בעקבות הליקויים והקושי למצוא את המקום שלו.
    נשמע שהיה כדאי ורצוי לפנות עם אחיך לאבחון אשר בודק את יכולת הקשב, הזיכרון והריכוז שלו (אבחון פסיכו-דידקטי), על מנת לאמוד ולהעריך את יכולותיו כיום, את נקודות החוזק והחולשה ובהתאם לכך לנסות ולהתאים לו מסגרת תעסוקתית.
    במידה וכרגע לא מתאפשר לכם מבחינת המימון לעשות צעד שכזה, הייתי מציעה לך לפנות דרך קופת החולים שלכם לרופא המשפחה לפסיכולוג שעובד עם הקופה. הייתי ממליצה או על פסיכולוג שיקומי או פסיכולוג שעובד בשיטת טיפול התנהגותית קוגניטיבית. ודרך הטיפול לנסות ולסייע לאחיך לעבד את הקשיים שחווה ולמצוא מקום תעסוקה ופעילות מתאימים.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמיעת קולות
    חוה
    20/11/2011

    שלום,
    אמי, בת 99+, מחלות רקע: אי ספיקת לב בינונית, סוכרת, אוסטאופרוזיס, בשנה הקודמת אובחנה ירידה בשמיעה עם פענוח לא נכון של שמיעה באוזנ שמאל. לפני שנה עברה הפוך כתוצאה מדופק מהיר וריאות מוצפות נוזלים. בכללית היא מתפקדת נהדר, הלוואי על כולנו בגילה. בשנה האחרונה דווחה על שמיעה בלילה של המון מטוסים, השכן שמדבר או שר (מדי פעם). יחסנו את זה לפענוח הלא נכון של רעשים. בשבוע האחרון פתאום נכנסה לחרדה, היא שומעת אזעקות, מטוסים והשכן מדווח בטלוויזיה על מלחמה. היא מתלבשת, בטענה שהיא כבר עברה את זה (ניצולת שואה) צריך נעליים גבוהות מעיל חם... ההפוגות בין התחושות האלה ירדו ממדי פעם ליומיים האחרונים כמעט כל הזמן.
    יש לה מדי פעם כאבי ראש מאוד חזקים. הפרעות שינה, גרד בעור .
    רופא המשפחה שלה יצא למילואים. אני אמורה לקחת אותה מחר לניורולוגית.
    שאלתי היא אם אני פניתי לתחום הנכון של הרפואה, האם המצב מעיד על משהו שאולי מסכן חיים, חוסר של משהו/עודף. מה לעשות, על מה מעידים הסימפטומים?
    מחכה לתשובה, תודה
    חוה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמיעת קולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמיעת קולות - תגובה

    גל גפן-ריטר
    21/11/2011

    חוה שלום,
    קודם כל, באמת רק בריאות ואריכות ימים.
    על פי תיאורך בהחלט הפנייה לנוירולוג היא פנייה מתאימה ובמידה ויש צורך בבדיקות נוספות, הנוירולוגית תוכל להפנות אותכם.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון
    אלף
    17/11/2011

    שלום רב,
    מאז ומתמיד לא זכרתי דבר ואף פעם לא ייחסתי לזה חשיבות רבה.
    כלומר, אין לי שום זכרונות שאני זוכרת אותם לפרטים, וגם אם אני מנסה להיזכר בתמונות מהילדות עולות לי ממש בודדות, מאירועים גדולים. בתקופת היסודי גם יש לי אולי 4 תמונות, ובתיכון גם מעט מאוד. התמונה המוקדמת ביותר שלי היא מגיל 4.

    בכל אופן, לא ייחסתי לבעיה הזו חשיבות רבה ואבי אמר לי שזה לא חריג.
    לפני שנה עשיתי שירות לאומי ונוכחתי שבעיית הזיכרון שלי רצינית - אנשים מדברים איתי ומיד אח"כ אני שוכחת על מה, או שיום לאחר המעשה אני שוכחת.

    אני לא זוכרת גם לטווח הארוך וגם לא לטווח הקצר. ומדובר גם באירועים, אנשים, שיחות.

    דברים שאני לומדת - לפעמים קשה לי להתרכז לחלוטין בחומר אבל כשאני מתרכזת אני מצליחה לרוב לזכור, אבל גם שם לא הכל.

    מה עלי לעשות? איך מטפלים בבעית זיכרון?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זיכרון - תגובה

    גל גפן-ריטר
    21/11/2011

    אלף שלום,
    על פי התיאור שלך, הייתי ממליצה לך קודם כל לעבור אבחון בכדי לאבחן את מקור הקושי שעומד בבסיס הקשיים שלך לזכור. ייתכן וזה נובע בכלל מבעיית קשב וייתכן דברים אחרים.
    לאחר האבחון ומיקוד הבעיה יהיה קל יותר לדעת כיצד לטפל בה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיכול אותיות בכתיבה בתדירות גבוהה
    ד``ר שרה רפפורט
    17/11/2011

    אני סטודנטית בשנה הראשונה, ומאז שהתחלתי את לימודיי אני נתקלת בתופעה של שיכול אותיות (גם בכתיבה וגם בהקלדה) בתדירות מאוד גבוהה שמאלצת אותי לתקן שוב ושוב ומפריעה לי לרצף הכתיבה השוטף.
    ראוי לציין שתופעה של שיכול קורית אצלי באופן די קבוע גם במספרים, מזה הרבה זמן (בעיקר שמקריאים לי מספר ואני צריכה לכתוב)
    בנוסף, אני אדם שמאוד קשה לו לשמור על סדר וארגון (אולי יש קשר..)
    רציתי לדעת ממה זה יכול לנבוע וכיצד אפשר לטפל..

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיכול אותיות בכתיבה - תגובה

    גל גפן-ריטר
    17/11/2011

    רותם שלום,

    את מתארת כי את חשה שהכתיבה שלך מספרים או אותיות אינה שוטפת וכן את מדווחת על קשיים בסדר וארגון. אני מניחה כי תופעות אלו, מלוות אותך לאורך כל חייך בבית הספר.
    בכדי לדעת מה המקור שלהם וכיצד להתמודד איתם, כלומר מה ההמלצות, אני מציעה לך לפנות לאבחון או לפחות לייעוץ טרום אבחון בכדי לקבל מענה מלא יותר.

    שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום