מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיבושי מילים במשפטיםמאיה21/06/2012
שלום. אני בת 36.
בתקופה האחרונה אני באופן קבוע משבשת מילים ומשפטים תוך כדי דיבור. למשל במקום להעביר את החטיף, להעביר את ה"חתיך", "סבא יקח אותך לביה"ס", כשהתכוונתי להגיד "סבא יקח אותך לחוג. וכד'. או לחילופין אני יכולה לנהל שיחה שלמה עם בן אדם על נושא מסויים (למשל לימודים שהוא מתחיל), ובסוף השיחה לשאול אותו אז מה אתה הולך ללמוד.
ברגע שהמילים עוזבות את פי אני מבינה את הטעות.
זה היה מצחיק אם זה לא היה מפחיד. זה קורה לי בין פעמיים לשלוש ביום.
בנוסף רמת הריכוז שלי ירדה ל-0.
יש לציין שאני עובדת הרבה שעות ואמא לילדים קטנים, ישנה מעט מדי, ויש לי תת פעילות קלינית של בלטות התריס. יחד עם זאת, כל התופעות שתיארתי במשפט האחרון, אלו הם חיי מאז שאני זוכרת את עצמי, ואני מרגישה שמהו לא בסדר איתי קוגניטיבית, אני מרגישה שאני לא סומכת על עצמי, על הזיכרון שלי, ולכן אני מוטרדת.
האם זה רק עניין של סטרס ועומס, או שיש מקום לבצע בדיקות נוספות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיבושי מילים במשפטים - תגובה
גל גפן-ריטר28/06/2012מאיה שלום,
אין ספק שאת נמצאת בתקופה מאוד עמוסה בחייך, בה כפי שציינת מעבר לעומס המנטלי של התמודדות עם בית ועבודה, את ישנה פחות ואני מניחה שהתזונה שלך אינה מאוזנת. גורמים אלו מאוד משפיעים על הריכוז ומכאן יכולים להוביל לסימפטומים כפי שאת מתארת של קשיי שליפה מילים. את יכולה לעשות ניסוי ולבדוק האם התופעות הללו מתרחשות כשיש לך יום רגוע יותר, אחרי לילה עם שינה ומנוחה.
יחד עם זאת, בכל מקרה מומלץ אחת לתקופה לעבור בדיקות רפואיות מקיפות, בעיקר גם בשל תפקודי בלוטת התריס שציינת ובכלל.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שכחה לא אמיתיותצרויה15/06/2012
הי, אמי בת 70. אלמנת צה"ל. זה שנים (כ-20) שעולמה מצומצם למדי עם חוג חברתי מאוד מוגבל, מבלה רוב הימים בבית. כבר שנים שהיא מקבלת הסברים חוזרים ונשנים על תפעול האינטרנט ואף עשתה קורסים, אך ללא הועיל, היא אינה מסוגלת להפעיל מחשב משום מה. לאחרונה עברנו לחו"ל וכל ההסברים שהיכולת שלה לתקשר איתנו תהיה הרבה יותר טובה וכך גם תוכל לראות את הנכדים וכד' לא ממש מועילים היא אמנם ניגשת למחשב אבל לא מסוגלת לבצע פעולות בסיסיות של גלישה, לא כל שכן לתקשר איתנו. היא קיבלה במהלך השנים עשרות הסברים ממני ומאחרים ועדיין לא מצליחה להפעיל מחשב. זאת בנוסף לאמירות מהזמן האחרון כגון- "מעולם לא שתיתי קפוצ'ינו" (היא שתתה קפוצ'ינו אלפי פעמים בחייה) ו"אינני יודעת מה זה". התחושה היא שלמרות הכל, שהזכרון שלה, מצבה הקוגניטיבי תקין (ויש לציין שמצבה הפיזי מצויין לגילה) ומדובר במניפולציות של תשומת לב ע"י מסכנות ושכחה מדומה. נסיונות לדבר איתה על הדברים כדי להבינם נהנים בתגובות כעס. כיוון שאנחנו בחו"ל אני מאוד מודאגת כרגע ומההתפתחויות, מה לדעתכם עלי לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע נוסף
צרויה15/06/2012היא סובלת מיתר ל"ד ומטופלת תרופתית. מקבלת גם צימבלטה במינון נמוך. כנראה יש לה גם בעית שמיעה. אין ספק שהיא חרדתית, אך מסרבת לקחת נוגדי חרדה. קשרים חברתיים כמעט לא קיימים, לפני כשנתיים הצלחתי לשכנע אותה לעבור לעיר לאחר שחייתה בבידוד כמעט מוחלט בישוב כפרי. בשנה האחרונה התחילה להשתתף בפעיליות מלאכת יד בישוב כפרי באזור ושם רכשה חברות מעטות (טוענת שיש לה חברות רבות, אך זו טענה ממש לא נכונה). לפני נסיעתנו היו מס' פעמים שנאמרו לה דברים אך טענה שלא הבינה. אני די משוכנעת שגם אם יש ירידה נורמלית מפאת הגיל ביכולות הקוגניטיביות, מדובר בעיקר בעניין נפשי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודה לתגובה על פנייתי
צרויה22/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמידע נוסף - תגובה
גל גפן-ריטר28/06/2012צרויה שלום,
על פי התיאור שלך את הדברים, זה בהחלט נשמע שכדאי לפנות לבירור רפואי על מנת לשלול/לאבחן גורמים רפואיים שיכולים לגרום לקשיים שחווה אמך. לעיתים מחסור בויטמינים מסוימים עשוי לגרום להתדרדרות במצב הקוגניטיבי. לאחר הבירור ניתן יהיה יותר בוודאות להמליץ על דרך טיפול נכונה ומתאימה עבורה. וייתכן והערכה שלך גם היא נכונה ויש מקום לשקול התערבות תרופתית/פסיכותרפיה על מנת לשפר את מצבה הנפשי.
אני רוצה להדגיש כי, אני מבינה את הדאגה לאמך ואת תחושת חוסר האונים שלך בהמצאך רחוקה ממנה. יחד עם זאת, זאת כרגע המציאות וצריך להתמודד איתה. אני ממליצה לך לנסות לחשוב על אדם בו תוכלי להעזר, על מנת לערוך את הבירור עם אמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכתב ארוך...של תהיות....גולשת10/06/2012
שלום רב.
האם תוכלנה לכוון אותי למאמרים עדכניים, המתייחסים לתופעת הכמו-בריין.
(אולי למייל האישי?) (אגב, ביטוח לאומי לא מכירים ב"כמו-בריין" כגורם לקושי בתפקוד ולכן, לא נכלל באחוזי נכות הנקבעים לפי תפקוד החולה).
התופעה מעסיקה אותי מאחר ואני "מצמידה מס' טלפון" לכל פריט שיש לי, ומתקשה לתפקד ביום יום בגלל אירועים של שיכחה וקושי להתארגן, למרות שאני נעזרת בהרבה טריקים... כדי להתגבר.
סיימתי כמותרפיה (סרטן השד) לפני למעלה מחצי שנה,והקרנות לפני כמה חודשים, ולא מצליחה לזכור דברים שמבוצעים ממש עכשיו.. (דברים שהיו מזמן, אין לי בעיה, וגם למרות שקשה לי, אני אפילו לומדת ורוכשת ידע חדש)
דוגמא: הולכת לאוטובוס ועולה לכיוון אחר... /קונה משהו..חוזרת הביתה והולכת שוב לקנות... / מזריקה אנסולין או נוטלת תרופות פעמיים או שוכחת אם לפני רגע בלעתי את התרופה או הזרקתי/ מניחה כוס קפה על השולחן ומייד!! הולכת להכין חדש כי לא זכרתי/ מאבדת... וכל העת המילה השכיחה שלי: "סליחה,שכחתי...".
הבעיה: התדירות הגבוהה.. שהרי זה יכול לקרות לכל אחד לפעמים.
הערה: יש לי ADHD ולוקויות למידה עוד לפני הסרטן. (אין להשוות. יש החמרה)
קיבלתי הפנייה למכון הקוגניטיבי ברמב"ם אך ויתרתי כי אני במצוקה כלכלית.
אלך לנוירולוג, (אין לי גרורות וגם בעיות הזיכרון חמורות אך סטטיות. אין החמרה
מאז הופעתן אחרי הכמותרפיה).
תודה על התגייסותכן להשיב כאן בפורום. ובוודאי שאין זה במקום ייעוץ מקצועי, אלא שאני לא יכולה לעבור בדיקות קוגניטיביות בגלל עלותן. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה: אני בת 59.
גולשת10/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד הבהרה בבקשה...
גולשת10/06/2012..1. כשמאד הצטערתי, שאיני יכולה לממן אבחון קוגניטיבי ברמב"ם בגלל עלותו, אמר לי פסיכולוג רפואי(שפניתי אליו בשאלה): "טוב. נניח שימצאו משהו שם. מה זה יעזור לך?.. אפשר להתייחס ולטפל במצב שרואים אצלך עכשיו, כרגע גם בלי לשלם עבור כל האבחון ההוא.. אלא לנסות לאתר כרגע מה המגבלות שאת מספרת)
מה דעתכן? (בהנחה, שכמובן לא אוכל לבצע אבחון שרציתי)
2. האם ידוע לכן על נוירופסיכולוגים המטפלים במסגרת קופ"ח בנושא הזיכרון? במימון הקופה.? ואם לא,- הריני מביעה כאן את דעתי, שמאד חבל שצורך כל כך חשוב לא ניתן למטופלים באמצעות הקופה.
תודה, ומקווה שלא "הצפתי אתכן יותר מדי בשורות..."...
שבוע טוב.
גולשת מחיפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד הבהרה בבקשה... - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/06/2012גולשת נכבדה שלום,
לצערי אין ברשותי עדכון ממארים של התופעה של הכימו-בריין. עליך לפנות לפורום שמנוהל על ידי רופא אונקולוג. במידה שהירידה קוגניטיבית לא חולפת, בתחום שלי מדובר ב- mild cognitive decline. כמובן יש צורך לשלול גורמים רגשיים שגם יוכלים להשפיע בתפקוד. לצורך אבחנה מובדלת יש צורך באבחון. אין טיפול ללא אבחון!
יש כיום במרבית מרכזי רפואיים ״מרפאת זיכרון״ שמתמחה באבחון וטיפול קשיים קוגניטיביים אצל אנשים מבוגרים בהשתתפות הקופה. כדאי לך לפנות למרפאה שכזה וגם העלות בדרך כלל לא יקרה כל כך. כמו כן, ניתן לקבל טיפול קוגניטיבי ע״י מרפאות בעיסוק במסגרת קופת חולים בהתאם הפניה של רופא מוסמך בתחום. בינתיים דאי לך לעבוד עם הפסיכולוג ולחפש שיטות פיצוי יעילות לשכיחה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בזיכרון,נעה20/05/2012
שלום,
אני בת 24 סטודנטית לכלכלה.
בתקופה האחרונה התחלתי להרגיש ירידה בזיכרון, בעיקר בכל הקשור לביצוע מטלות פשוטות ויומיומיות.
ז"א אני יכולה להדליק את הדוד חשמל, להטיף לעצמי לזכור לכבות אותו ואז לשכוח אותו מספר ימים דלוק, או לחילופין אני לדוגמא נשלחת להביא כמה דברים ממקום מסוים ואז שוכחת וחוזרת רק עם דבר אחד. אני לא זוכרת אף פעם איפה השארתי את המפתחות או אם הכנסתי חפץ לתיק. גם כשאני מבצעת את הפעולה שהייתי צריכה אני לא זוכרת אם עשיתי את זה או לא ובודקת מספר פעמים..דבר שממש מפריע לי בשגרה היומיומית.
מצד שני, מבחינה לימודית של שינון חומר ומבחנים אני לא מרגישה שום בעיה שהיא, אני דווקא מרגישה שהזיכרון שלי די חד בתחום הלימודים.
ממה הבעיה יכולה לנבוע?
אגב, יש לי מחסור קטן בויטמין B12..
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בזיכרון, - תגובה
ד``ר שרה רפפורט01/06/2012נעה שלום,
לפי התיאור שלך, ניתן להבין שמרבית האנרגיה שלך מושקעת בלימודים בהם את מצליחה יפה. לבל הנראה תופעות השכיחה נובעות מהסטרס שאת חווה במהלך הלימודים שגורם לך להיות מפוזרת ובלתי ממוקדת לעניינים משניים של החיים. הדבר הינו נפוץ אצל סטודנטים ואנשים שפועלים מתוך לחץ. אין מקום לדאגה, ולפי דעתי אין בעיה בזיכרון של לעמצה. עליך לנסות להוריד את הלחץ.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אטנגו-מי שמכיר וחוות דעת המומחותצחי17/05/2012
הי
טרם אובחנתי כבעל הפרעות קשב וריכוז אך אני יכול להעיד כי אני מזהה הרבה מן התסמינים אצלי.
לאחרונה שמעתי על תוכנת אטנגו שמסייעת לשפר את יכולות הקשב והריכוז ע"י אימון נוירו-קוגניטיבי.
מעוניין לדעת האם ממליצים.
כמו כן, מה הדרך לעבור אבחון אמין וזול? האם יש משהו דרך קופה"ח?
אימי סובלת מדמנסיה בשלביה הראשונים, האם אטנגו יכולה לסייע גם במקרה זה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדר כושר למוח
אבי23/05/2012כדאי לנסות חדר כושר למוח, יש ברעננה, ובתל אביב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאטנגו-מי שמכיר וחוות דעת המומחות - תגובה
ד``ר שרה רפפורט23/05/2012צחי שלום,
כיום יש יותר ויותר מודעות לאבחון וטיפול בהפרעת קשב אצל מבוגרים. במרבית מרכזי הרפואיים קיימת היום מרפאה שמטפולת בנושא, וניתן לקבל את השרות זה עם הפנייה מקופת החולים. כמו כן, יש כמה תוכניות תרגול דרך האינטרנט, דומה להתוכנה שאתה מזכיר. ברור כאשר אנו מתרגילים תפקוד באופן קבוע, התפקוד ישתפר, אם כי הדבר לא תמיד משליך על הקשיים בחיים היומיומיים. לכן, חשוב לעבור אבחון מסודר אצל בעל מקצוע בתחום ולשמוע את המלצותיו בהתאם הצורך. תוכנה תרגול תוכל להשתמש ככלי עזר נוסף, במידת הצורך.
לאנשים מבוגרים הסובלים ממחלת דמנציה, מומלץ לתרגל עם התוכנה MINDFIT.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאטנגו ו MINDFIT בטיפול בדמנסיה
צחי28/05/2012הי
תודה על תגובתך המהירה.
מנסיונך ומההיכרות האישית שלך, האם ניתן לשפר מצב של חולה דמנסיה באמצעות השימוש בתוכנה זו?
במה טובה יותר תוכנת MINDFIT מאשר אטנגו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאטנגו ו MINDFIT בטיפול בדמנסיה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט01/06/2012התוכנה מינדפיט או קוגניפיט פותחה עבור הטיפול בקשישים וידידותית לשימוש בעיקר לאנשים בגיל השלישי. שיקול נוסף, העלות של התוכנות השונות!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעת קשב וריכוז לילד בן 7.5
לודה03/12/2012ערב טוב!
בן שלי הובכן כבעל הפרעת קשב וריכוז .המורה טוענת שהוא אכן מצליח בחשבון וקריאה ,אך לא מספיק אחרי רוב הילדים בכיתה .לפעמים הוא כאילו לא נמצא בכיתה (לפי העיניים שלו היא רועה שהוא חושב על דברים אחרים לגמרי). הפסיכיאטר שאיבחן את יובל טוען שרק ריטלין יכול לעזור לו, אבל אני לא רוצה להתחיל טיפול תרופתי בגיל צעיר כל כך, כי פיסית הוא קטן וגם לא אכלן גדול. גם יש ליובל הרבה יתרונות : הוא יודע את כל ההודעות מהבית ספר ,את השיעורי בית ,עד לאיזה עמוד צריך להתקדם וכו'. השאלה שלי ריטלין או אטנגו (שכחתי לציין שיובל מקבל אומגה 3 פוקוס כבר שנה שנייה). תודה מראש על עצתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעת קשב וריכוז לילד בן 7.5 - תגובה
ד``ר שרה רפפורט08/12/2012לודה שלום,
לפי התיאור שלך יש אצל בנך 2 סימפטומים עקרים שמהווים את האבחנה של הפרעת קשב וריכוז: איטיות ונטייה למוסחות או חלומות בהקיץ. עם זאת, יש עוד קריטריונם לצורך אבחנה שכזו. האם הבעיות האלו פוגעות בהשיגיו בלימודים ובתפקוד החברתי? על סמך המידע המעוטה איני יכולה לתת לך המלצה מקצועי לשאלתך, אך כדאי לך לפנות לחוות דעת נוספת הן לצורך האבחנה, והן לצורך התערבות הטיפולית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להודעתי הקודמת על הפרעות קשב
לודה10/12/2012זה לא מפריע לו מבחינה חברתית, הוא מאוד אוהב להיות עם חברים מאוד מתחשב ודואג לחברים. מבחינה לימודית הוא מבין את החומר הנלמד , רק שהוא לא מספיק אחרי חבריו לכיתה. תודה על התגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להודעתי הקודמת על הפרעות קשב - תגובה
ד``ר שרה רפפורט20/12/2012חודה שלום,
לפי הדיווח האחרון שלך נראה שכדאי שיובל יעבור אבחון פסיכודידקטי, אבחון שמתאר מיומנויות למידה הבסיסיות. כמו כן, חשוב לבקש שהאבחון כולל גם בדיקת קשב כמו בדיקת ״טובה״ או ״קונרס״ שנערכה בלי ואחר כך עם התרופה ריטלין. זאת כדי לבדוק יעילות התרופה עבור הילד. לעריכתי, זו הדרך הנכון לאבחן מקור קשייו ולקבל הכוונה לעוזר לו בהמשך הלימודים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאטנגו=בזבוז כסף
לילך22/09/2013ניסיתי אטנגו וזה לא שווה כלום,
בזבוז כסף וזמן.
בנוסף, השירות (לאחר הרכישה כמובן) מזעזע!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוזר במצב דמנטי?
רפאל04/12/2012באמת? יש דבר כזה? יש לזה סימוכין מדעיים? למיטב ידיעתי אין שום תוכנה שעוזרת למי שכבר אובחן כלוקה בדמנציה. יש הוכחות לקטנת הסיכוי ללקות בדמנציה למי שנמצא במצב MCI ומתאמן\נת אם תרצו אשלח לכם לינק למחקרים הרלוונטיים ואגב, מחיר - גם על זה אני חולק- יש פיתרונות תוכנה זולים יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחזקת
שירי18/11/2013אכן, מנסיון תוכנות כמו לומוסיטי ו BRAIN HQ הן תוכנות להן ממשקים נוחים מאד וגרפיקה ידידותית.
בתור מישהי שמתאמנת בתוכנות אלו אני אישית מרגישה כי הן עוזרות לי ומשפרות את היכולות הקוגניבטיביות שלי. מה שטוב , זה שכל תוכנה מכילה הרבה מאד משחקים (או משימות...) וניתן לגוון את האימון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציאת תוכנה מתאימה
סימה10/11/2015שלום רב, בני בן ה 12 סובל מהפרעת קשב וריכוז ונוטל ריטלין מגיל 5
הבעיה היא שרמת הפטפוטים שלו בכיתה הולכת וגדלה.
המורות מתחילות לאבד סבלנות ואני חוששת שמא תתחלנה לנקוט נגדו בסנקציות
רציתי לעזור לו עם שימוש בתוכנה כלשהי.
ביררתי על אטנגו אך היא מאוד יקרה מעל 3000 שקל.
האם יש תוכנות אחרות דרך המחשב שמוכחות שעוזרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציאת תוכנה מתאימה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/11/2015סימה שלום,
תבדקי את התוכנה Mindri. העלות לפי מינוי חודשי.
אולם תוכנה שכזו לא בהכרח תשפיע ותשנה את ההתנהגות החברתית. לכן כדאי להתייעץ עם היועצת בית הספר על האפשרות לתפור לו תוכנית טיפולית באמצעות תוכנית התנהגותית.
בהצלחה ובברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשותפשוש שואל14/05/2012
אני זוכרת דברים ןנזכרת בדברים לפעמים קצת באיחור. מה לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות - תגובה
ד``ר שרה רפפורט17/05/2012לא ברור מה הייתה השאלה. אשמח אם תוכלי לתת דוגמא ספציפית ושאלה ממוקדת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר
פשוש הבית15/08/2012הזיכרון שלי לא מהיר. אני שולפת באיחור. אין לי דוגמא. בדקו לי תפקודי חשיבה והם טובים אבל משהו לא מסתכרן. מזמן הייתי ממש מעולה ואחר כך ממש לא ועכשיו יכולה אבל לא יודעת איך להשתפר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט11/07/2013שלום לך,
עדיין פנייתך מאוד כללי ואני מתקשה לתת לך תשובה מסעיית.
ראשית, צריכים להבין שהזיכרון שלנו הוא שילוב של תפקודים קוגניטיביים שונים, תלוי איזה מידע עלינו לזכור ולשלוף. שנית, יש שונות בין האנשים כיצד לומדים, מאחסנים ושולפים את האינפורמציה לפי הצורך. כמו כן, לרוב משתמשים ברמזים והקשרים שונים כדי לגשת למידע במחסן הזיכרון שלנו ולצורך השליפה. יש מידע שנגיש באופן מהיר מאוד ואף מידי, ויש מידע שאנחנו צריכים להתאמץ יותר כדי להיזכר.
באופן כללי תרגילי זיכרון ניתן למצוא באינטרנט ולנסות לשפר את שיטות שליפה ליותר יעילות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר
פשוש הבית15/08/2012הזיכרון שלי לא מהיר. אני שולפת באיחור. אין לי דוגמא. בדקו לי תפקודי חשיבה והם טובים אבל משהו לא מסתכרן. מזמן הייתי ממש מעולה ואחר כך ממש לא ועכשיו יכולה אבל לא יודעת איך להשתפר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט02/08/2013שינוי או ירידה ביכולת הזכירה יכולים לנבוע מסיבות רבות ושונות. תהליך השליפה אינו תגובה ספונטאנית, אך לעיתים דורש שילוב ועיבוד של תפקודים קוגניטיביים, תלוי במורכבות או שכיחות המידע. לעיתים שינוי במצב הרגשי או עומס החיים גורם להאטה בתהליך השליפה. במרבית המקרים מדובר בקשיי קשב וריכוז שמשפעים ליכולת השליפה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה אין תשובה הרבה זמן בפורום?
ל07/07/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לאמן את המוח - זו אינה אגדה
נעמה15/08/2012יש פיתרון פשוט בלי מכוני איבחון יקרים. חפשי לך מכון כושר למוח, יש כמה כאלו והתאמני - רוב הסיכויים שמצבך יישתפר!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחדר כושר למוח
שלומית15/08/2012אכן שמעתי את המושג הזה חדר כושר למוח ואפילו חיפשתי באינטרנט. קיבלתי המון תוצאות: תוכנות מחשב שנקראות ככה, תרגילי מוח שנקראים חדר כושר ואכן גם נתקלתי במכון כושר למוח (ברעננה אני חושבת). יש מישהו שיכול לעשות לי קצת סדר??. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחדר כושר למוח או מכון
נעמה16/08/2012מדובר באותו דבר. מקום אליו ניתן להגיע ולהתאמן במגוון כלים ממוחשבים או גם שאינם ממוחשבים ובסיוע של מדריכים. ממש כמו בחדר כושר גופני. יש גם מבחר תוכנות, אותן ניתן לרכוש ולהתאמן באופ עצמאי בבית. כמובן שזה דורש המון כוח רצון ומוכנות וגם ידע בסיסי בשימוש בבמחשבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשבי02/05/2012
אני בן 22 לוקח 20 מ"ג ציפרלקס בבוקר עם 125 מ" למיקטל, ועוד 100 מ"ג למיקטל בלילה.
בגלל שאני משחק כדורגל באופן מקצועי אני לוקח כדורי מגנזיום כ300 מ"ג לפני השינה.
האם יש בעיה בשילוב נטילת הכדורים?
2.הובחנתי על ידי פרופסור יאיר למפל במחלה בשם" הפרעת דה-ריאליזציה (באנגלית: Derealization Disorder).
בגלל שבמהלך 10 שנים שאני משחק כדורגל קיבלתי 5 זעזועי מוח חשבתי שיש קשר בין החבלות למחלה. רשום גם בויקפדיה שיש קשר בין זעזועי מוח למחלה.
פרופסור למפל אומר שאין קשר זין זעזועי המח למחלה אלא זה בגלל לחץ נפשי.
אשמח לשמוע דעתך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט07/05/2012חנן שלום,
לא ידוע לי על קשר בין זעזוע מוחי לבין המחלה הספציפית שלך.
איני רופאה, ולכן איני מוסמכת לתת ייעוץ בתחום של טיפול תרופתי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחורה בת 19 בעיית ריכוז וזיכרוןאני =>29/04/2012
היי בזמן האחרון אני חשה בבעיית זיכרון שמתבטאת בשליפת מידע, זכירה של אירועים מסויימים מהיומיום.. לומדת כרגע לפסיכומטרי ופשוט לא מצליחה להתרכז..אני מרגישה שאני מצליחה לקרוא את החומר אבל שוכחת כעבור זמן קצר. יש לי אנמיה ושעות השינה שלי לא מסודרות, אני עובדת בלילות וישנה לרוב בימים, רציתי לדעת אם יש קשר מסויים? למי ניתן לפנות במצב כזה? אודה על תגובך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחורה בת 19 בעיית ריכוז וזיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט07/05/2012שלום רב,
נראה שאת מתמודדת עם עומס רב, ולא ברור לי מתי יש לך זמן להיות פנויה ללימודים. ללא ספק,עייפות פוגעת ביכולת למידה והחומר לא נעבד באופן יעיל, אם בכלל. מומלץ קודם כל לטפל באנמיה, לסדר שעות השינה, ואחר כך לגשת ללמודים באופן רענן, כונן וממוקד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשה לי לחשוב.ערן22/04/2012
שלום כתבתי לפני כמה חודשים פה, חלק מהקשיים שכתבתי שהרגשתי שיש לי
השתפרו אצלי יותר אבל עדיין אני מרגיש שיש לי קושי בלחשוב אני מתאמץ יותר מדי בשביל להתסכל על המציאות כמו שהיא ,כאילו שאני לא מצליח לתפוס את התמונה המלאה אלא רק פרטים פרטים .
אני צריך להתרכז באופן מאומץ ולהתמקד כדי להגיע לאיזשהו תוצאה.
קשה לי למשל ליצור לעצמי סדר במחשבות שיש לי ללא דף ועט, או למשל אם אני רוצה
לסדר לעצמי את הפעילויות שיש לי במשך השבוע אני חייב דף ועט כי אני לא מצליח לחשוב עליהם במקביל ולסדר אותם באיזה תבנית אלא אם כן בהתאמצות, כאילו שאני לא מצליח או שקשה לי לחשוב אלא רק על מחשבה שהיא קשורה רק לפרט אחד,ובזה אני כן טוב ,לנתח למשל את אותו דבר שאני חושב רק עליו או אפילו לשים לב לאיך שאני מתנהג ומה אני חש באותו רגע.
וחשבתי שאולי קושי בחשיבה הזה יוצר אצלי הרבה פעמים רגש מוגבר ,והתחככויות עם עצמי שקשה לי לפתור לבד.
אני רוצה לדעת מה אני מתאר איזה קושי זה ומה אפשר לעשות כדי להקל על הקושי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לי לחשוב. - תגובה
ד``ר שרה רפפורט28/04/2012ערן שלום,
לאור תלונותיך הממושכות, אני ממליצה בחום רב שתפנה לבעל מקצוע לצורך קבלת אבחנה ועזרה. על סמך תיאורך, ניתן לשער שקיים גורם נפשי שמשפיע על בעיותך בתפקוד, ולכן כדאי לכך להתייעץ עם רופא פסיכיאטר או פסיכולוג. ע"מ לקבל הכוונה נכונה, יש צורך באבחנה מקצועית, דבר שלצערי הרב, לא ניתן לעשות באמצעות הפורום זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשה לי לחשוב. - תגובה
ד``ר שרה רפפורט28/04/2012ערן שלום,
לאור תלונותיך הממושכות, אני ממליצה בחום רב שתפנה לבעל מקצוע לצורך קבלת אבחנה ועזרה. על סמך תיאורך, ניתן לשער שקיים גורם נפשי שמשפיע על בעיותך בתפקוד, ולכן כדאי לכך להתייעץ עם רופא פסיכיאטר או פסיכולוג. ע"מ לקבל הכוונה נכונה, יש צורך באבחנה מקצועית, דבר שלצערי הרב, לא ניתן לעשות באמצעות הפורום זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איטיות חשיבה וירידה ביכולת קוגנטיבימתייעץ14/04/2012
שלום, אני בן כ-33 וכבר כמה שנים אני חש איטיות בחשיבה, ירידה בריכוז ובזכרון בהשוואה לעבר. התופעות מתבטאות בקריאה מאוד איטית, ירידה בהבנת הנקרא וירידה בהבנת שיחות עם אחרים. בנוסף לתופעות אני גם סובל מעייפות כרונית שפוגעת באיכות חיי.
מה יכולה להיות הסיבה לתופעה? האם עליי לפנות לנוירולוג? אשמח לקבל כיוונים אפשריים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכון כושר למוח
בריינטריין19/04/2012מקיימים הרצאות על אימון קוגניטיבי - מכון כושר למוח, תיאוריה ופרקטיקה
מכון בריינטריין: 09-7710036* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות
מתייעץ21/04/2012אני עובד בתפקיד שדורש ממני יכולות קוגנטיביות גבוהות בעבודה השוטפת כך שאני לא בטוח שזה הפתרון עבורי..
אשמח לפתרונות נוספים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתתפלא
בריינטריין22/04/2012אינני מתיימר לאבחן מה מצבך או מה מקור הבעייה שלך (אם בכלל יש בעייה) לשם כך יש רופאים שעוסקים בכך. מה שרציתי לאמר זה שיש אצלנו במכון מתאמנים רבים מרקעים שונים - תופתע לדעת מאילו רקעים אנשים מגיעים - והאימון יכול לעזור לירידה תלויית גיל שמופיעה אצל רבים בגילאי +40 לנסות זה לא מזיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות - תגובה
ד``ר שרה רפפורט22/04/2012שלום רב,
התופעות שאתה מתאר יכולות לנבוע ממספר סיבות. רשאית, ממומלץ לשלול סיבות רפואיות כלשהן, ולצורך כך כדאי להתחיל עם בדיקות רפואיות שגרתיות אצל רופא משפחה. לבירור מקיף יותר ניתן לפנות לנוירולוג בהתאם הצורך. כמו כן, עייפות כרונית בהחלט יכולה לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי. לכן כמה שאלות שדורשות בירור: האם העייפות נובעת מהפרעות שינה? האם אתה שומר על תזונה נכונה? האם קיים חסר של ויטמינים (כגון B12). האם אתה חווה מצב של סטרס ממושך?
מקווה שעזרתי.
לצערי הרב, החברה בריינטריין פולשת לעיתים קרובות לפורום שלנו, במטרה לגייס לקוח, וזאת באופן פרטיזני ובלתי חוקי. מכון מקצועי אמיתי אינו זקוק לגישת פרסום זו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיטיות חשיבה וירידה ביכולת קוגנטיבי - תגובה
ד``ר שרה רפפורט24/04/2012שלום רב,
התופעות שאתה מתאר יכולות לנבוע ממספר סיבות. רשאית, ממומלץ לשלול סיבות רפואיות כלשהן, ולצורך כך כדאי להתחיל עם בדיקות רפואיות שגרתיות אצל רופא משפחה. לבירור מקיף יותר ניתן לפנות לנוירולוג בהתאם הצורך. כמו כן, עייפות כרונית בהחלט יכולה לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי. לכן כמה שאלות שדורשות בירור: האם העייפות נובעת מהפרעות שינה? האם אתה שומר על תזונה נכונה? האם קיים חסר של ויטמינים (כגון B12). האם אתה חווה מצב של סטרס ממושך?
מקווה שעזרתי.
לצערי הרב, החברה בריינטריין פולשת לעיתים קרובות לפורום שלנו, במטרה לגייס לקוח, וזאת באופן פרטיזני ובלתי חוקי. מכון מקצועי אמיתי אינו זקוק לגישת פרסום זו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות
מתייעץ25/04/2012פניתי בעבר לרופא המשפחה וביצעתי בדיקות דם רבות (בלוטת תריס, B12, ברזל וכו') וכולן נמצאו תקינות. בנוסף, עברתי בדיקת מעבדת שינה וגם היא נמצאה תקינה. רופא המשפחה לא ממשהצליח להבין מה מקור הבעיה. ניסיתי גם לבדוק כיוונים לא אורגנים ופניתי גם לפיסיכיאטרית כדי לבחון האם זה קשור לאורח חיים, אך גם בכיוון הזה לא נמצא מקור הבעיה. בהמלצת רבים התחלתי להתאמן במכון כושר 2-3 פעמים בשבוע אך ללא שיפור.
האם מניסיונך בתחום יש כיוונים נוספים שעליי לבדוק? אשמח לקבל המלצות לטיפול בבעיה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות - תגובה
ד``ר שרה רפפורט28/04/2012שלום רב,
לאור העובדה שכבר עברת בירור רפואי מקיף, אני ממליצה לך על אבחון נוירופסיכולוגי. אבחון שכזה יכול לתת מענה אובייקטיבית בנוגע מידת הירידה בתפקודך, וכן לאבחן סיבות הקשיים. ממצאי האבחן עלולים לכוון אותך להמלצות לצורך טיפול מתאים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בזיכרון שמות ופרצופיםאורי14/04/2012
בן 58, בעל תואר שלישי ועיסוק תובעני קוגניטיבית, ללא בעיות. מאז ומתמיד הייתה לי בעיה בזכירת שמות (למשל ובמיוחד, זכירת שמות של זרים המוצגים בפני) אך בשנים האחרונות נדמה שהבעיה החריפה משמעותית. אני שוכח (או מסרס) בתוך שניות שמות הנאמרים לי, אלא אם כן אני עושה מאמץ מיוחד לשנן אותם, ורוטינית חווה blank מוחלט כשאני מנסה להעלות שם כזה או אחר (המוכר לי) תוך כדי שיחה. אני מתקשה גם לזכור פרצופים ולשייך שמות לפנים (יש לי תחושה ברורה של מוכרות אבל איני מסוגל לזכור מי האדם ומה שמו), והבעיה מחמירה כאשר אני פוגש אנשים מוכרים במקום ציבורי. לדוגמא, לא זיהיתי את אחת המזכירות שלי כאשר פגשתי בה במשרד אחר (בשניות הראשונות חשבתי בטעות שהיא המזכירה במקום ורק כשביקשתי ממנה למסור למזכירה שלי משהו עבורי (...!) הבנתי למרבה המבוכה שאני כנראה מדבר אודותיה איתה). במקרה אחר, ישבתי לאורך חתונה שלמה מול אדם המוכר לי מאד מבלי שהצלחתי לזהות אותו ויזואלית; כאשר עמדנו ללכת והמוזיקה השתתקה, שמעתי (סוף סוף) את קולו וידעתי מיד מי הוא (אודיטורית!). אדגיש שמעבר לבעיה בזיכרון שמות ופרצופים אני נהנה מזיכרון טוב ומתפקוד קוגניטיבי ברמה הגבוהה ביותר. האם התופעה מוכרת? מה קשת הסיבות האפשריות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע לא זכיתי לתשובה עד היום?!
אורי05/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעייה בזיכרון שמות ופרצופים - תגובה
ד``ר שרה רפפורט06/05/2012אורי שלום,
קודם כל התנצלותי על עכוב התשובה. שנית, התופעה שאתה מתאר שכיח ונוטה להחמיר עם התקדמות הגיל. אומנם יש מספר הסרים לקושי בשליפת שמות וזיכרון פרצופים, אם כי נראה שאצלך יש קשר בין האנשים האלו שהתא מתקשה לזכור לבין ההיררכיה בה הם תופשים חשיבות עבורך. למרבית האנשים יש עדיפות לזכור מידע בערוץ סנסורי מסוים, אודיטורי או חזותי. בנוסף, אנו משייכים משמעות אישית למידע שאנחנו מנסים לזכור. כך, אנחנו פועלים כדי לזכור אנשים ושמותם, ושולפים את המידע הדרוש לפי האסוציאציות, הקונטקסט והמשמעות של הנפגש, ועד רמזים שונים. נפוץ לא להיזכר באנשים שאינם רלוונטיים עבורנו, ורק ואך בעקבות רמז מסוים נופל לנו את האסימון.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות זיכרון, טייק טו
אורי06/05/2012ראשית, תודה על תגובתך המיידית הפעם, ד"ר רפופורט. שנית, שאלתי את שאלתי הארוכה בעיקר כדי להסיר דאגה מליבי לגבי אפשרות של פתולוגיה חמורה יותר (לקות מולדת, lesion, גידול, אטרופיה וכיו"ב). את מתייחסת לתלונה כאל תופעה שכיחה יחסית המחמירה עם הגיל ותלויה ב(חוסר ה)חשיבות שאני מקנה לשמות ולפנים. האם בתמונה הקלינית שתיארתי אין אינדיקציה למשהו מדאיג יותר? (כוונתי כמובן למשהו בסבירות וחומרה גבוהים מספיק כדי לדאוג...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות זיכרון, טייק טו - תגובה
ד``ר שרה רפפורט08/05/2012אורי שלום,
כפי שצינתי, תלונותיך נפוצות בעיקר ברקב בני גילך. על פני השטח ולאור העובדה שמדובר בקושי שמלווה אותך כבר זמן רב, אין מקום לדאגה. מחלה נוירולוגית ותהליך פתולוגי מתבטאים בדרך כלל עם פגיעה/ירידה בתפקוד היומיומי והמקצועי. עם זאת, לצורך הרגעה כדאי לך להתייעץ עם הרופא המשפחה, לבצע בדיקות רפואיות שגרתיות, ועל סמך שיקול דעתו של הרופא ובהתאם הצורך, תופנה לבירור מקיף יותר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשיחתכם
פלונית30/01/2014האם בעיה זו נפוצה גם בקרב אנשים צעירים?
הנני בת 24, ואינני מצליחה לזכור פרצופים של אנשים- שלמדו איתי בתיכון, לקוחות, אנשים אשר ראיינו אותי בראיונות העבודה. איני מצליחה לזכור כיצד נראו. ואף יש לי סיפור דומה לשל אורי, שכן לא הצלחתי לזהות אדם קרוב-רחוק, שהייתי בחתונה שלו, ומס' ימים לאחר מכן במפגש אקראי לא זכרתי מאיפה אני מזהה אותו.
האם יש לכך טיפול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשיחתכם - תגובה
ד``ר שרה רפפורט03/02/2014פולחנה שלום רב,
תשובתי הקודמת גם רלוונטית עבורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנויים בחומר הלבן עקב APLANORA10/04/2012
שלום,בבדיקת MRI עקב כאבי ראש, ואבחון APLA ,שלפעמים נגרמים שנויים בחומר הלבן,שמתי לב שבאמת יש לי ירידה בזכרון,,לפעמים מן הרגשה של חוסר התמצאות קלה,האם המצב יכול להשתנות?או שזה בלתי הפיך?מה אפשר לעשות ממצב זה?האם כדאי לקחת ויטמינים לשפור הזכרון?ואיזה?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנויים בחומר הלבן עקב APLA - תגובה
ד``ר שרה רפפורט28/04/2012שלום רב,
איני רופאה ואיני מוסמכת לתת ייעוץ בתחום הרפואי. מומלץ לפנות לפורופ שמנוהל ע"י נוירולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד זיכרוןמיכאל07/04/2012
אני גיל 70, הייתי מעורב בתאונת דרכים, נפלתי מקטנוע, ללא קסדה, נחבלתי בראש ואובחן דימום תוך גולגלתי ושבר בסקפולה והמפנאומוטורקס שנוקז. זכור לי כי רכבתי על הקטנוע בכביש ראשי אך אינני מצליח לזכור מה גרם לי להחליק עם הקטנוע, אם רכב אחר שלא נתן לי זכות בדרך או כל גורם אחר. שאלתי היא, האם אבדן הזיכרון בטווח הקצר בסמוך לתאונה הינו דבר מוכר כתוצאה מתאונה ומדוע זה קורה. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמנזיה וחבלת ראש
ד``ר שרה רפפורט10/04/2012מיכאל שלום,
התופעה של אובדן הזיכרון זמן מה לפני וגם אחרי חבלת ראש הינה שכיחה ביותר. מדובר באמנזיה כאשר לא ניתן לשחזר את האירועים שהתרחשו לפני או אחרי התאונה. הסיבות לך לא כל כך ברורות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהמירל25/03/2012
מזה כחודש סובלת מחרדות ואגורפוביה.
התחלתי טיפול בפרוזק לפני כשבועיים- עדיין ללא שינוי.
לאחרונה שמתי לב שיש לי בעיות קלות בזיכרון.
לדוג' שוכחת פרטים, שוכחת מה היה אתמול, שוכחת מה רציתי להגיד,
שוכחת שביקשו ממני משהו( ולא רק את תוכן הבקשה) שוכחת על מה רציתי לדבר עם חבר שלי.....
בנוסף, יש לי בעיה להתבטא. בעיה שאףפעם לא פקדה אותי בעבר.
אני מוצאת את עצמי מסתבכת, לא מוצאת מילים, לא מסבירה את עצמי כמו שצריך...
כאילו שחוט המחשבה רופף.
בנוסף, סובלת מניתוק מהמציאות(דה ריאליזציה) הולך ובא...כנראה בגלל החרדות.
מה דעתכן?
זה מהחרדה? מהפרוזק?
או שמא יש בעיה סמויה אחרת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
גל גפן-ריטר25/03/2012מירל שלום,
ציינת כי אובחנת שאת סובלת מחרדות והתחלת בטיפול תרופתי. לא ציינת האם התחלת במקביל טיפול פסיכולוגי. במידה ולא התחלת אני ממליצה מאוד כי תתחילי בטיפול שיכול בשילוב עם הטיפול התרופתי להקל מאוד על רמת המצוקה שאת נמצאת ולתת מענה לשאלות שמטרידות אותך.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עכשיו אני מתחיל להילחץ.מנחם25/03/2012
טוב אז אני בן 21 ויש לי ADHD.
הייתי לוקח ריטלין באופן קבוע כשהייתי בתיכון, וזה היה עוזר לי להתרכז, בזמן הצבא לא הרגשתי צורך בריטלין (גם במהלך התקופה ביסודי לא הרגשתי צורך, הייתי שפיץ על).
אובחנתי בכיתה ד' עם הלקות הזו, ואייקיו די גבוה.
לפני כחודש עישנתי ג'וינט מפוקפק מאיזה חומר שנחשב חוקי ממכולת (אין לי מושג מה זה היה, חבר נתן לי.) יש לציין שזה לא היה הסם הראשון שניסיתי, כבר יצא לי לעשן הרבה סוגים (מריחואנה, חשיש, סאלביה ועוד) עישנתי לפחות 10 פעמים בכל השלוש שנים האחרונות.
במהלך העישון נדפק לי כל הזיכרון לטווח קצר וכל 2 דקות לא זכרתי מה קורה וחשבתי שאני מתעורר מחלום (חלק מהסאטלה). ההשפעה גלשה גם קצת ליום שאחריי, וגם קצת ליום שאחריו. לאחר שבוע הרגשתי שחזרתי לעצמי, אבל היום אני כבר לא כל כך בטוח בזה.
אני מרגיש שההפרעה בקשב וריכוז החריפה (ברמה של אני מרגיש שאני חייב ריטלין בימים רגילים), יותר קשה לי (במידה קלה) לעשות פעולות קוגניטיביות פשוטות אני מרגיש שהזיכרון שלי נפגם, ובכללי קצת טיפש יותר. עבר חודש ואני עדיין מרגיש סימנים!!
זה תקין? זה יעבור בקרוב? נדפקתי לכל החיים? יש תרופה למצב שלי?
בבקשה תעזרו לי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכשיו אני מתחיל להילחץ. - תגובה
גל גפן-ריטר25/03/2012מנחם שלום,
אין ספק שסמים משפיעים על הפעילות המוחית ואכן גם על הזיכרון לטווח קצר. לגבי טווח השפעתם, ההשפעה מצטברת ושאלות דומות לאלו, הייתי ממליצה לך להיוועץ ברופא.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעכשיו אני מתחיל להילחץ תגובה
מנחם25/03/2012יש לך רופאים להמליץ לי באזור המרכז?
ומה הבדיקה מצריכה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעכשיו אני מתחיל להילחץ תגובה - תגובה
גל גפן-ריטר28/03/2012מנחם שלום,
הייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה שלך ובמידת הצורך הוא יפנה אותך לרופא המתאים לפי הבנתו את הסימפטומים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנת יתר וואבן
עופר31/03/2012שלום אני לקחתי שבוע 10מ"ג וואבן ביום - כשבועיים אבל לא באופן ממש סדיר - כ 5 ימים אבל רצוף. יש להגיד שהואבן לא ניסבל טוב ע"י הגוף שלי במהלך תקופת הלקיחה החמיר לי את הטורדנות ממנה סובל וגם גרם לי להזעות סחרחורות טינטון וקשיי הליכה אבל לא שייכתי זאת לתרופה בזמנו ביום חמישי לקחתי ואבן אחד 10 מ"ג ושני דקסמול ובשישי שבת לקחתי ב 18:00 וואבן 10 מ"ג שוב כ 8 שעות לאחר מכן אחד נוסף של 10 מ"ג - סה"כ 20 מ"ג (מנה כפולה לאחר שבוע בלבד) הרגשתי ליום המחרת ממש רע כאילו הורעלתי. תחושה של להיות ממש מסומם. משהו השתנה גם -נעלמה לי לגמרי תחושת הליבידו + סיפוק מאורגזמה אחרי השפיכה. אין את הגירוי יותר!. גם לא את תחושת הסיפוק שלאחר השפיכה כבר כמה ימים המצב לא חוזר לקדמותו מרגיש גם ירידה ביכולת הקוגנטיבית - בהירות מחשבתית ירדה ! הכתב שלי בלועזית השתנה וגם יכולת התפיסה שלי. ההתנסחות שלי והדיבור האם זה רק בשל חרדה או שמה יש דברים בגו? האם יכול היה להיגרם נזק בלתי הפיך? ה אם הקולטנים במוח שינו את פעילותם? או שהם עדיין חסומים- רוויים והרצפטורים יתחדשו GABA יש לי או סי די - האם ייתכן שהכדור גרם לי ליותר נזק מאדם ששפיכת הסרטונין שלו תקינה ? האם ידוע על מקרים כאלו ? במינון כה קטן? אני ממש חרד עברו שישה ימים! מאז לא נגעתי יותר בכדור הארור - גם לא הפחתתי מ 20 ל 10 כי זאת הייתה לקיחה חד פעמית - אולי עשיתי טעות הליבידו חזר קצת - אבל לא תחושת הסיפוק לאחר השפיכה מעבר דופמין בנוירוטרנסמיטרים אולי לא עובר? מרגש טיפה קשיים בהליכה מפחד מאוד!! האם אלו תופעות גמילה (לקחתי פחות משבועיים) או שאולי סימן לנזק באונה הפרונטלית ? או שינוי ברמה הקולטנית ? האם אולי הפיך? אלןהים מה קורה כאן? 10 מ"ג נוספים יכולים להרוס כה הרבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

