פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלת המשך בדיקות??.. לאור בעיות זיכרון לאחרונה
    ענת
    07/05/2016

    שלום רב.
    לאחרונה אני נתקלת באיבוד זיכרון אצלי , אך נזכרת לאחר בסבר והבהרות מהסובבים אותי.
    לדוגמא , שאלו אותי אם הייתי ביוון ועניתי שלא. הייתי ביוון בשנה שעברה, אך ביתי למחרת הזכירה לי שאכן היינו ונזכרתי גם בעצמי.
    השאלההיא האם אני צריכה בירור נוסף , תוסף מזון.. התייעצות עם נוירולוג...
    זוהי דוגמא שחוזרת על על עצמה לאחרונה,
    אשמח ליעוץ והכוונה.
    תודה.. ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך בדיקות??.. לאור בעיות זיכרון לאחרונה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    17/05/2016

    ענת שלום,
    את מתארת כאן קושי בשליפת אירועים שהתרחשו בעבר הרחוק. מדובר בזיכרון האפיזודי, אם כי נראה שעם מתן רמזים המידע חוזר להיות נגיש אצלך. תופעה שנפוצה מסיבות שונות בשל אורך חיים עמוסים, לחוצים ולא בריאיים ועוד...
    במידה שניכרים אצלך קשיי זיכרון נוספים, מומלץ לגשת לבירור תחילתי אצל רופא משפחה. תוספת מזון לא יעילה ולא תשפר קשיים קוגניטיביים לסוגיו.
    בנוסף, תוכל לפנות לבדיקה קוגניטיבית שמתמקדת לתפקודי זיכרון ע״מ לקבל משוב אובייקטיבי בנוגע תפקודך בתחום, וכן המלצות והכוונה בהתאם הצורך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון מטרידות בחור צעיר
    אנונימי
    10/04/2016

    שלום,
    אחרי תקופה של לחץ וחרדה, כולל התקפי פאניקה.
    אני בן 22 בריא .
    אני חווה ירידה בזיכרון- בעיקר של פרצופים אך גם של שיחות ומאורעות. נפסלה האפשרות של הפרעת קשב.
    מאז טיפול פסיכולוגי חלה הטבה משמעותית בעיקר בזיכרון לטווח קצר, אך הזיכרון לטווח ארוך נותר פגום.

    אני מבין שישנה אפשרות שתקופת לחץ תיצור פגיעה בזיכרון, השאלה אם זה הפיך? יש אפשרות שהמח ישקם את עצמו? ספורט ותזונה יכולים להחזיר את הגלגל אחורה או שמה שנותר זה להשתדל ולשמר את מה שיש?

    אני מבין בצורך באבחון בכל מקרה, אך מבחינה תיאורטית, הזיכרון יכול לשקם את עצמו? אציין שאחרי טיפול ממשוך אני שוב על מי מנוחות ולא סובל מהיסח הדעת שפגע אהושות בזיכרון.


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון מטרידות בחור צעיר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    17/05/2016

    שלום רב,
    קודום כל, סליחה על עכוב תגובתי.
    לפי התיאור שלך, קשיי זיכרון שלך הם על רקע נפשי, וחל שיפור בתפקודך בעקבות הטיפול הנפשי. מומלץ להמשיך עם הטיפול ובמקביל להשתדל לשמור על אורך חיים בריא שכולל תזונה נכונה, פעילות גופנית ומספיק שעות שינה. בנוסף, כדאי לך לדון עם הפסיכולוג המטפל שלך על הצורך באבחון.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יודעים שאימון המוח עובד?
    אל גל
    15/03/2016

    איך אתם יודעים שאימון המוח עובד? - זו השאלה שתמיד שואלים אותי בהרצאות ובמפגשים במכון ומחוצה לו. אז הנה התשובה המוסמכת ביותר שיש בידי:

    מאמר שהתפרסם לא מכבר בעיתון המדעי היוקרתי PLOS - one ניתח קרוב למאתים מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות וושעסקו בבחינת הביצועים של אימון קוגניטיבי ממוחשב צוות החוקרים ביצע מטה-אנליזה (ניתוח סטטיסטי משוקלל) של 12 המחקרים הטובים ביותר מבין קרוב למאתים מחקרים שבחנו את השפעתן של תכנות מחשב קוגניטביות. התוצאה:

    השימוש בתכנות מחשב קוגניטיביות הגביר את הזכרון לטווח קצר וארוך ואת המהירות של עיבוד המידע של המתאמנים!



    תקציר
    חוקרים ביצעו מטה-אנליזה (ניתוח סטטיסטי משוקלל) של מחקרים שבוצעו על מנת להעריך את תוצאות השימוש בתכנות מחשב קוגניטיביות. מכלל המאמרים שפורסמו בנושא נבחרו רק כאלה שהתייחסו למבוגרים בריאים, וכן שרמת המחקר בהם היתה בינונית עד גבוהה (לדוגמה, מחקרים שהמדגם הסטטיסטי בהם היה נמוך מדי נפסלו). בסה"כ נמצאו 12 מחקרים שעמדו בקריטריונים ונכללו בניתוח המשוקלל. בניתוח זה נמצא כי השימוש בתכנות מחשב קוגניטיביות מגביר את הזכרון לטווח קצר וארוך, וכן את המהירות שבה ניתן לעבד מידע. (כישורים אקסקוטיביים)
    מקור:

    Shao, Y. K., Mang, J., Li, P. L., Wang, J., Deng, T., & Xu, Z. X. PLOS one (2015)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יודעים שאימון המוח עובד? - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    16/03/2016

    שלום רב,
    לצערי הרב, מצוטט כאן מאמר שפורסם בעיתון לא כל כך מכובד, כאשר החוקרים משלמים על הפירסום שלהם. ברור שזה לא מדעי מידי, בלשון המועטה.
    אשמח לקבל מידע על מאמרים בנושא שפורסמו בעיתונים מקובלים בתחום. לי לא ידוע שקיימים.
    לכבוד כל הגולשים בפורום זה: טיפול קוגניטיבי בהחלט יכול לשפר את תפקוד בתנאי שהוא מבוצע על ידי נוירופסיכולוגי או מומחה אחר שמוסמך בתחום בעקבות הערכה נוירופסיכולוגית. הליך ומטרות הטיפול תפורים בהתאם לתוצאות האבחון בליווי צמוד של המומה. תוכנה ממוחשבת לא יכולה להחליף את המטפל.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול זמני בבעיות זיכרון - לפני אבחון
    עדיה
    25/02/2016

    שלום וברכה,

    בא שלי התחיל לפתח בעיות זיכרון קלות לפני תקופה ארוכה (בערך שנתיים). הוא התנגד לטפל ואנחנו לא התעקשנו. לפני בערך שלושה חודשים הוא עבר אירוע נוירולוגי ואושפז למספר ימים, אלא שמאז המצב הידרדר באופן דרסטי. הוא לא זוכר איזה יום היום, מדי פעם לא מזהה את הבית, שואל שאלות לא הגיוניות, מתפרץ בבכי ועוד ועוד.

    הבעיה היא שמאז האשפוז, אנחנו מתקשים מאוד לקבל אבחנה ולהתחיל את הטיפול בעניין בעיות הזיכרון. בינתיים רק עברנו מרופא לרופא כשכל אחד טוען שזה לא בתחום מומחיותו והתורים שנקבעו למומחים עוד רחוקים למדי (כמה חודשים). מעבר לתסכול, יש משהו שניתן לעשות לפני אבחנה רשמית? סיוע או מסגרת מתאימים? מישהו שיוכל לטפל באופן מיידי?

    אציין שאבי בן 68 וסובל מכל מיני מחלות רקע: לחץ דם, סכרת, מחלות לב ועוד.

    אשמח מאוד לתשובה האם יש משהו שניתן לעשות בשלב זה, אולי מוסד או מומחה שיכולים לספק פתרון זמני.

    תודה,
    עדיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול זמני בבעיות זיכרון - לפני אבחון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/03/2016

    עדיה שלום,
    למרות שאני מבינה את הדאגות שלך והלחץ הנתון בנוגע אביך, לצערי אין לי המצלה לצרוך גורם טיפול לפי שאת מבקשת. לא ניתן להתחיל טיפול ללא אבחנה. בנוסף, לא ברור מדוע את לא מקבלת מענה מהרופאים שמטפלים בו.
    עם זאת, יש לי כמה שאלות אליך: האם היה מדובר על אירוע מוחי שהוא עבר, וכתוצאה מכך חלה רק החמרה בזיכרון? האם הוא עבר בדיקה אצל פסיכוגריאטר? האם הוא מקבל תרופה כלשהי לצורך איזון מצב רוחו? יש לו נוירולוג מטפל?
    במרבית המקרים הדומים עורכים אבחון קוגניטיבי ע״י נוירופסיכולוג כדי לאבחן מידת הקשיים הקוגניטיביים ולקבל הכוונה לצרכי טיפול. בדיקה שכזו לעיתים קרובות בדיקת עזר לרופא לצורך האבחנה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול זמני בבעיות זיכרון - לפני אבחון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    16/03/2016

    עדיה שלום,
    לצערי הרב, מצוטט כאן מאמר שפורסם בעיתון לא כל כך מכובד, כאשר החוקרים משלמים על הפירסום שלהם. ברור שזה לא מדעי מידי, בלשון המועטה.
    אשמח לקבל מידע על מאמרים בנושא שפורסמו בעיתונים מקובלים בתחום. לי לא ידוע שקיימים.
    לכבוד כל הגולשים בפורום זה: טיפול קוגניטיבי בהחלט יכול לשפר את תפקוד בתנאי שהוא מבוצע על ידי נוירופסיכולוגי או מומחה אחר שמוסמך בתחום בעקבות הערכה נוירופסיכולוגית. הליך ומטרות הטיפול תפורים בהתאם לתוצאות האבחון בליווי צמוד של המומה. תוכנה ממוחשבת לא יכולה להחליף את המטפל.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון רציניות בחור צעיר
    אנונימי
    19/02/2016

    אני בחור בן 22
    השתחררתי מהצבר לפי חצי שנה...
    אני סובל מבעיות זיכרון רציניות. איבדתי תחושת זמן כי רני פשוט לא מצליח לזכור דברים שעשיתי לפני יום אפילו. אנשים לא מפסיקים להעיר לי שאני שוכח הכל. הדבר פוגע באיכות חיי ומעציב רותי עמוקות. חיכיתי רבות לשחרור מהצבא, שאוכל לקרוא ללמוד לטייל ולצבור חוויות. אבל אני פשוט לא זוכר כלום. אחרי בץהצבא הייתה לי תקופה לחוצה של פסיכומטרי וכמו כן התנסות לא טוב עם מריחואנה. התקפי חרדה ליוו אותי כמה חודשים. כיום אני בטיפול והחרדה שכחה. הזיכרון במצב נורא
    האם יהיה סיכוי להטבה והאם יש טעם לפנות למומחה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון רציניות בחור צעיר - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/03/2016

    שלום רב,
    לפי התאור שלך, נראה שבעיותך בזיכרון קשור למצבך הנפשי. למרות שדיוות על הטבה בחרדות מהן אתה סובל, התקבל הרושם שאינך מרוכז וממוקד במשהו מתרחש לפניך ולכן לא קולט את המידע ולא זיכר אותו. גם בכתיבה שלך נמצאו שגיאות כתיב רבות. לפי כך, אני ממליצה שאתה תתייעץ בנושא עם הרופא המטפל שלך שמטפל במצבך הרגשי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון לטווח הקצר שמחמיר.
    אני
    13/10/2015

    אני מאובחנת ADD , אובחנתי בגיל 30, אך מאז ומעולם היו לי בעיות זיכרון לטווח הקצר ובלאגן עצום בראש. לאחרונה, (היום אני בת 39) זה ממש מחמיר. אני יכולה לדבר על נושא ובלהט ההסבר לשאול על מה בכלל אני עונה? או על מה דיברנו? אני כותבת הודעות מפסיקה באמצע ולא נשלחות, יכולת השליפה הולכת והופכת להיות קשה יותר כל שאלה ששואלת מישהו יכולה לחזור על אותה שאלה 6-7 פעמים, אנשים באים אליי מנשקים ואומרים שלום חם ואין לי שמץ של מושג מי האנשים הללו. הדבר מאד מטריד. (כשהלכתי לנוירולוג, באבחון הוא ציין שאני צעירה מדי לשכוח כך ועשיתי CT מח עם יוד והכל תקין) מה יכול להיות?
    אודה מאד על תשובה ותודה על הפורום :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון לטווח הקצר שמחמיר.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר התייחסות בבקשה.

    אני
    27/10/2015

    אני רואה שציינו בדיקות דם וכל בדיקות הדם תקינות מאד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון לטווח הקצר שמחמיר. - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    29/10/2015

    שלום רב,
    במידה שנשללו כל הסיבות הרפואיות, אני מציעה לברר סיבות כמו שינוי ניכר באורך חיים, עייפות יתר, קיום של קשיים רגשיים ומצבי לחץ ממושכים, וכדומה.
    האם את מטופלת בשיטה כלשהי בשל ההפרעות קשב וריכוז? אם לא, מאוד כדאי לפנות למטפל המתמחה בתחום, הן לצורך הערכה מחודשת והבנת ההחמרה בתפקודך, והן לצורך הכוונה לשיטות טיפול.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק להגיד תודה

    אני
    01/11/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות זיכרון
    ענבל
    12/10/2015

    שלום,
    אני בת 35
    בשנים האחרונות אני ממרגישה שהזכרון שלי ירד משמעותית, זמן התגובה ושליפת אינפורמציה עלו מאד והחשיבה איטית. זה מפריע לי בכל תחום בחיים החל מהעבודה ועד היכולות החברתיות שלי.
    אני עם רקע של אנורקסיה קשה, כיום במשקל תקין אבל בולמית.
    פרט לזה בריאה.
    האם יכול להיות קשור והאם יש מה לעשות בנידון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות זיכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    18/10/2015

    ענבל שלום,
    היעדר של אורך חיים בראיים כמו אוכל בריא, שעות שינה איכותיות ומספקות ועוד כן יכול לפגום בתפקוד הקוגניטיבי, בעיקר בתחום של הקשב והזיכרון. לצורך הכוונה לבעיות שלך חשוב לקבל יותר נתונים. לדוגמא, את לא ציינת האם את מטופלת בשל הפרעת האכילה ומקבלת תרופות כלשהן. עם זאת, אני מציעה להתייעץ עם הגורם המטפל שלך ולשקול האם יש צורך בבירור רפואי נוסף, אבחון קוגניטיבי או טיפול נפשי. יש צורך להבין מקור של בעיותיך, ורק אז אפשר לכוון אותך לטיפול מתאים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבי אנלפבית ויודע לחתום בשמו בכתב
    ירון
    29/09/2015

    הוא חותם בצורה כזאת שהוא כותב "רמי".
    יש לציין שאבי בן 90 וכשהיה בן 60 למד לכתוב 3 אותיות רמי.
    אבי חתם במסמכי הבנק בשמו רמי.
    שמתי לב שעכשיו הוא ערך צוואה והוא חתם באצבעו על כרית דיו.
    אבי אוכל ושותה וידיו פעילות.
    מה ששמתי לב שבבקורת האחרונה בבית החולים שערכו לו מבחן פים הוא קיבל 2 מתוך 7 ציון ב "זכרון".

    1. מה זה אומר 2 מתוך 7 בזכרון?
    2. האם יש קשר בן בעיית הזכרון לחתימה?
    3. האם זה מצביע על בעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבי אנלפבית ויודע לחתום בשמו בכתב - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    04/10/2015

    ירון שלום,
    מבחן FIM הינו מדד להתנהלות העצמאית של החולים במחלקות על סמך הסתכלות של צוות בית החולים. לפי כך, הציון 2 מצביע על בעיות בזיכרון ונראה שאביך זקוק לדרבון ותזכורת מרובה בזמן אשפוזו. אין ההכרח קשר בין קשיי זיכרון כפי שנצפה באמצעות המדד הזה לבין להיות כשיר לחתימת מסמכים.
    יש צורך להערכה קוגניטיבית מקיפה יותר ע״מ להחליט יכולתו להבין את התוכן והמשמעות של מסמכים חשובים, וכן תקפות חתימתו. במצבים בהם שבנאדם שאנו כשיר לחתום בדרך כלל זקוק לאפוטרופוס. האם זה מצבך של אביך?

    בברכה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתימת אצבע

    שרון
    06/10/2015

    בהמשך לחתימת אבי בחתימת אצבע ראיתי שאבי קיבל ציון בפים
    אינטרקציה חברתית הוא קיבל ציון 2
    פתרון בעיות ציון 1
    בזיכרון קיבל ציון 2
    האם יש קשר בן בעיית הזכרון לחתימה עם האצבע? 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתימת אצבע - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    18/10/2015

    שלום רב,
    כפי שכבר ציינתי קודם, ציון נמוך במדד FIM לא בהכרח נותן אינדיקציה להיות כשיר לחתימת מסמכים חשובים. כדי לקבוע תוקף חתימת אביך, צריך בדיקה/ חוות דעת של פסיכיאטר או פסיכוגריאטר, בנוסף לייעוץ מעורך דין.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם וויטמינים עקב ירידת זכרון
    נשר
    13/08/2015

    אני בן 48. עוסק בפעילות קוגניטיבית. חש בשנים האחרונות ירידה הדרגתית בזכרון, (בעיקר זכרון לא דקלרטיבי). מעונין לבצע בדיקת דם וויטמינים מקיפה כדי לדעת האם יש איזשהי בעיה בתחום זה וכן על מנת לקבל יעוץ תזונתי מקצועי.
    אבקש שתרשמו את כל בדיקות הדם שעלי לבקש, שיכולות להשפיע על תחום הזכרון.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם וויטמינים עקב ירידת זכרון - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    16/08/2015

    נשר שלום,
    אנני רופאה ולכן לא מוסמכת לענות לשאלתך כפי שבקשת. עם זאת, ידוע שחוסר בוויטמין B12 יכול לגרום לקשיי זיכרון. אז כדאי שמדד זה יבדק ביחד עם בדיקת דם שגרתית. גם מומלץ לבדוק תפקודי בלוטות התריס.
    בהצלחה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפר ונטילציה והפרעות דיבור
    אור
    13/07/2015

    בן 23. משקל 60. נוטל תרופות פסיכיאטריות מגיל 20.
    סובל מהתקפי היפר ונטליציה חריפים מלווים בהמון חרדה .

    טופלתי בעבר באסטו, רסיטל וסרוקסט אך ללא הצלחה.
    טיפולי ה-SSRI לא המענה שלי כך הבנתי ביחד עם הפסיכיאטר.
    ולכן כיום אני 3 חודשים בלי תרופות בכלל. מרגיש בסדר יחסית
    אך הבעיה לכתחילה נשארה.

    אני חווה ביום יום סטרס יומ יומי שמתבטא:
    כאבי ראש כרוניים
    גמגמום בדיבור\דיבור לא שוטף
    בעיות במערכת העיכול
    חשיבה חרדתית וסגורה (נמנע מסיטואציות חברתיות, רואה כל דבר שלילי, חוסר ביטחון)
    זיכרון לקוי (לא מסוגל לשחזר במוחי זיכרון אחד בשלמותו)
    לא מצליח לעשות חישובים במוח
    מרגיש שאני לא מנצל את המוח במלוא הפוטנציאל שלו
    אין דמיון
    חוסר שיווי משקל

    השבוע לאחר תקופה לא קצרה, קיבלתי התקף היפר ונטליציה מלווה בחרדה חזק מאוד, שכלל:
    הרגשת חשמל ונימולים חריפה מאוד בכל הגוף
    מכפות הידיים, רגליים, בטן, ידיים וראש.
    הרגשתי כאילו נותנים לי מכות בבטן.
    אצבועות הידיים שלי פשוט ננעלו פנימה.
    לא יכולתי להוזיז את האצבעות בשני הידיים לא הצלחתי להחזיק כדור הרגעה
    אז פשוט הכניסו לי אותו לתוך הפה.
    שריפה בחזה.
    קוצר נשימה
    סחרחורת.
    וכל פעם שעצמתי את העיניים,
    התחלתי לראות הזיות ויזואליות ממש מפחידות ומלחיצות שפחדתי לעצום את העינים.

    אחרי כדור לוריבאן, נרגעתי. והכל היה בסדר

    ביצעתי בעבר בדיקות רפואיות מקיפות כולל צילום חזה, CT מוח, בדיקות דם מקיפות,
    ונמצאו תקינים.

    נקודת האור תמיד קוראת אחרי התקף של היפר ונטילציה, כשהוא נגמר..
    אני מרגיש נורא נקי וצלול, אחרי שרמות הפחמן והחמצן הופכות להיות מאוזנות בגוף,
    חוזר לי כל הביטחון העצמי כל השמחת חיים, אני לא מרגיש שום שמץ של לחץ וחרדה
    אם למשל לפני 30 דקות לא יכלתי לשלוף מהזיכרון מה עשיתי אתמול, אני בקלות יכול לשלוף מהזיכרון זיכרון של ילדות מלפני 14 שנה ולראות אותו בבירור במוחי כמו סרט,
    אני יכול לחשוב בצורה בהירה פתאום כל המאגרי ידע פתוחים אני כבר לא מרגיש סנילי
    זה בעצם איך שאני אמור לתפקד וככה אני זוכר את עצמי בעבר הרחוק, לפני שכל הדברים הללו צצו אל חיי.
    רציתי לדעת למה זה קורה לי דוקא אחרי היפר ונטילציה, באיזה מצב נמצא הגוף שמאפשר את זה? ואיך אני יכול לשמר את זה ולא שיום למחרת הכל חוזר לי.
    (כי זה פשוט כל פעם אחרי התקף כזה מגיע השחרור המדהים ואז חוזר חלילה)
    אולי יש לי בעיה ברמות הפחמן והחמצן בגוף שגורמות לכל זה
    ואני צריך אולי משאף או משהו או לעשות בירור נשימתי.
    בירורים שלא בדקתי עד כה שיכולים להיות המקור לבעיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפר ונטילציה והפרעות דיבור - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    31/07/2015

    אור שלום,
    קודם כל סליחה על העכוב של התגובה. למרות לתיאורך המקיף, לצערי אין לי תשובות בשבילך כי לא מקיאה בתופעות הספציפיות כפי שאתה חווה. עליך להתייעץ בנושא עם הפסיכיאטר המטפל שלך. עם זאת, נראה שלא קיימת פגיעה קוגניטיבית של לעצמה, והמצבים בהם אתה מתלונן על בעיות הם על רקע נפשי. אולי כדאי לך ללמוד להתאמן בהרפיה וטכניקות שונות לצורך הרגעה ושליטה עצמית.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דו"ח אבחון נוירופסיכולוגי מביש
    יאירה
    09/06/2015

    שלום
    לאחר תאונה שאירעה לי לפני מס. שנים שבעקבותיה אני באובדן כושר עבודה וסובלת בין היתר גם מהפרעות זיכרון וריכוז , הופניתי ע"י נוירולוג לאבחון נוירופסיכולוגי שנערך באחד מבתי החולים.

    במהלך האבחון, שארך כשעה בלבד, תושאלתי ע"י המאבחן שאלות אישיות כגון מוצא אתני, השכלה, גובה הכנסה חודשית מקצבת נכות(!) ואף שאלות על אופן התרחשות התאונה.

    בתגובה לתשובותי לשאלות הנ"ל הפגין המאבחן כל מהלך האבחון חוסר סבלנות בולט ולא הסתיר את מורת רוחו כששמע על גובה הכנסתי. בהמשך האיץ בי , בזלזול בוטה, לזכור כאשר התקשיתי . הוא אף לא טרח להסתיר רמזים בוטים כי אני סתם מפונקת במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, בטלנית ומתחזה.

    התנהגותו זו גרמה לי לפרוץ בבכי ואף בקשתי אותו להפסיק "לחבוט" בי שכן הקשיים עימם אני מתמודדת ממילא אינם פשוטים.

    מבקשת להדגיש כי עד התאונה הייתי אדם פרודוקטיבי, פעיל מאוד בכל תחומי החיים והעבודה הייתה המרכז המשמעותי ביותר של חיי.

    היום, כחודשיים לאחר האבחון, הגיע סיכום מביש שרובו מתייחס למראי החיצוני ("נראית מטופחת ומתנהלת היטב...") , ועיקר מסקנותיו נובעות מהכנסתי החודשית, השכלתי, מוצאי ועוד.
    בין השורות אף שורבבו רמיזות ש"לאור הכנסתי החודשי" אין טעם בשיקום קוגנטיבי , כי יש ירידות קלות המתאימות לגילי ועוד כאלה אמירות שנוגעות לכאורה לאישיותי, שלטעמי אינן נוגעות לנתונים איכותיים שאבחון כזה אמור לספק.

    כל זאת, לאחר שהתקשיתי אובייקטיבית בשלבים שונים של האבחון, ואף יצאתי "להתרעננות" לבקשתו של המאבחן.

    לגופו של האבחון נרשמו 3 שורות בלבד: 97/100, 17/18 ונתון נוסף לא ברור.

    נתוני הדו"ח כולו הסתכמו במלל של פחות מעמוד מודפס.

    שילמתי לאבחון זה במיטב כספי, ולטעמי מדובר בזלזול בוטה ובפגיעה משמעותית בכבודי.

    שאלתי: האם השאלות שנשאלתי הנן סבירות ונכונות ? האם הדו"ח סביר? האם המאבחן אכן קבע את מסקנותיו בהתאם לנתונים איכותיים?

    ובעיקר: מה עלי לעשות כעת לאור העובדה שהדו"ח אינו משקף את הקשיים האובייקטיביים עימם אני מתמודדת יום יום.

    תודה מראש, יאירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייחסותכם ...?

    יאירה
    10/06/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דו"ח אבחון נוירופסיכולוגי מביש - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    11/06/2015

    יאירה שלום,
    צער לי לשמוע שעברת חוויה כל כך שלילית ומאכזבת.
    מעניין לדעת האם עברת אבחון ממוחשב בלבד או העבירו לך גם מבחנים נוספים? לאיזו מטרה פנית לאבחון?
    אבחון נוירופסיכולוגי מעקיף הוא תהליך ממושך שמתקיים במשך 6-9 שעות, ונפוץ לחלק אותו לכמה פגישות, תלוי ביכולת של הנבדק. בתחילת האבחון חיוני לבצע שיחת היכרות בשל קבלת הקרע ונתונים האישיים של הנבדק, נסיבות הפגיעה, התרשמות לתפקודו הרגשי, תלונותיו כיום, ועוד. ראיון שכזה ממשיכה לפעמיים כשעה. הדו״ח שמשמש גם כמסמך רפואי צריך לפרט את כל המבחנים שהועברו כולל ממצאים של כל מבחן.
    לאור חוויתך הבלתי מספקת עם השרות שקבלת, אני מציעה שתפנה למנהל השרות של הבית החולים ההוא כדי לבקש בירור בנושא ולהביע תלונותיך. במרבית ביתי החולים האבחונים מתבצעים ע״י מתמחים. חשוב שתדע שמקובל להזמין לקוח הפרטי (ולא רק) לשיחת משוב כדי להסביר ממצאי האבחון והמלצותיו.
    איני יכולה להתייחס לדו״ח הנדון באופן מקצועי בלי לקרא אותו.
    מקווה שעזרתי
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר רפפורט, תודה!אבחון היהלא ממוחשב

    יאירה
    11/06/2015

    אלא כלל כרטיסיות שונות ושאלות מילוליות (קצת הזכיר לי מבחנים פסיכולוגיים ישנים שנערכים לילדים...) וכפי שציינתי ארך כשעה-שעה וחצי.

    כמעט מחצית מהזמן טרח המאבחן לחקור אותי כיצד ייתכן ושאין זה סביר שהגעתי לחוסר התפקוד בו אני מצויה, הכל בהתרסה וזלזול, עד שהביא אותי למצב של בכי.

    לצערי סובלת מפיברומיאלגיה, נבדקתי ע"י נוירולוג קופ"ח אשר סבר שיש אובדן זכרון מסויים והמליץ לפנות לאבחון בבי"ח הדסה בו הוא עובד.

    מסתבר שהוא הפנה אותי למאבחנת ספציפית (ואף ציין בפירוש את שמה על גבי ההפנייה) אלא שאני שכחתי פרט זה.

    ולכן הופניתי לאבחון ע"י גורם אחר בבי"ח הנ"ל, מטעמי חסיון לא אנקוב בשמו אלא אציין שהוא מוגדר ד"ר, לא מתמחה.

    ציינת שאוכל לפנות לבי"ח בעניין זה. האם אוכל לדרוש אבחון נוסף?

    תודה מקרב לב, יאירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר רפפורט, תודה!אבחון היהלא ממוחשב - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    15/06/2015

    יאירה שלום,
    לא נראה לי שיסכימו לבצע אבחון חוזר. אולם, תוכלי לכתוב מכתב תלונה לגורמים האחראיים עם עותק למנהל היחידה והבי"ח.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוכחת מילים פשוטות בדיבור
    עינת
    30/05/2015

    שלום, ראיתי בהתייחסויות שלך לגבי שאלות של אנשים שצריך בבעיות שיכחת מילים (זוכרת מקומות ואנשים) לבדוק את תקינות b-12. קודם כל מה משפיע הb-12 על המוח? הרופא שלי אמר שחסר לי b-12 ונתן לי מרשם שאותו אני לא לוקחת. השיעית מילים זה בדיבור בלבד בכתב אין מצב של שיכחה והתנסחות. והאם אם אתחיל לקחת בעיות הזיכרון מילים תוכלנה להיפסק? או שזה לא יתקן מצב קיים אלא פשוט לא יחמיר יותר. עלי לבחון עוד פרמטרים מלבד הb-12? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוכחת מילים פשוטות בדיבור - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    09/06/2015

    עינת שלום,
    רמה נכונה של ויטמין B12 חיונית לתפקוד המוח והמערכת העצבים. החוסר יכל בהחלט לגרום לבעיות זיכרון, עייפות ובעיות רפאיות שונות ואף קשות. לכן מאוד כדאי לך לבצע את ההמלצה של הרופא ולנטל B12. זה רק לטובתך. עם זאת, לא ברור האם קשייך בשליפת מילים קשורים לחוסר זה והאם יחל שיפור בתפקוד זה בעקבות איזון הוויטמין. יש להתייחס לפרמטרים כמו גיל, אורך חיים לא מאוזן, לחץ וקשיים רגשיים כלשהם, וכן מצב הרפואי בכלל.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון ולמידה
    אנונימי
    03/05/2015

    לפני כשלוש שנים כשהייתי בן 17, עישנתי חשיש עם חבר.
    הייתה לחומר השפעה חזקה באותו רגע. לאחר מכן סבלתי מסחרחורת תמידית וחוסר מיקוד במשך חודשים, כמו כן התקפי חרדה. 8 במשך חצי שנה. הזיכרון נפגע ברמה שהתחלתי לדבר ובאמצע שכחתי על מה. במשך חודשים לא הצלחתי. לזכור מילים בעברית והיה לוקח לי זמן רב ללשלוף מהזכרון.
    עכשיו החרדה עברה, אך הזיכרון על אף שהשתפר הוא במצב לא כל כך טוב.
    אני לא זוכר דברים שאנשים מדברים איתי עליהם. מתקשה לגשת לכל זיכרון ולשלוף אותו. זה פוגע גם כן ביכולת הלמי.ה שלי.
    האם יש דרך לטפל בבעיה??
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות זיכרון ולמידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון ולמידה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/05/2015

    שלום רב,
    ע״מ לכוון אותך לטיפול מתאים יש קודם כל צורך להגיע לאבחנה של מצבך, כלומר לברר מקור הבעיות. לפי התיאור שלך סבלת בעבר מהפרעת חרדה חריפה שכללה התקפי חרדה וכן בעיות בתפקוד, כאשר הטריגר לכך היה כנראה ההתנסות בסמים שהשפיע עליך לרע ותחושת אובדן שליטה. בעקבות אפיזודה ממושכת של חרדה חריפה שכזו, ייתכן שהנטייה לחרדה עדיין קיימת אם כי בעוצמה נמוכה יותר. לפי כך, ממליצה על בירור הבא שכולל בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה, בדיקה אצל פסיכולוג או נוירופסיכולוג ואבחון קוגניטיבי בהתאם הצורך. רק אז נדע כיצד לטפל בתלונותיך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון ולמידה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/05/2015

    שלום רב,
    ע״מ לכוון אותך לטיפול מתאים יש קודם כל צורך להגיע לאבחנה של מצבך, כלומר לברר מקור הבעיות. לפי התיאור שלך סבלת בעבר מהפרעת חרדה חריפה שכללה התקפי חרדה וכן בעיות בתפקוד, כאשר הטריגר לכך היה כנראה ההתנסות בסמים שהשפיע עליך לרע ותחושת אובדן שליטה. בעקבות אפיזודה ממושכת של חרדה חריפה שכזו, ייתכן שהנטייה לחרדה עדיין קיימת אם כי בעוצמה נמוכה יותר. לפי כך, ממליצה על בירור הבא שכולל בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה, בדיקה אצל פסיכולוג או נוירופסיכולוג ואבחון קוגניטיבי בהתאם הצורך. רק אז נדע כיצד לטפל בתלונותיך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון ולמידה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/05/2015

    שלום רב,
    ע״מ לכוון אותך לטיפול מתאים יש קודם כל צורך להגיע לאבחנה של מצבך, כלומר לברר מקור הבעיות. לפי התיאור שלך סבלת בעבר מהפרעת חרדה חריפה שכללה התקפי חרדה וכן בעיות בתפקוד, כאשר הטריגר לכך היה כנראה ההתנסות בסמים שהשפיע עליך לרע ותחושת אובדן שליטה. בעקבות אפיזודה ממושכת של חרדה חריפה שכזו, ייתכן שהנטייה לחרדה עדיין קיימת אם כי בעוצמה נמוכה יותר. לפי כך, ממליצה על בירור הבא שכולל בדיקה שגרתית אצל רופא משפחה, בדיקה אצל פסיכולוג או נוירופסיכולוג ואבחון קוגניטיבי בהתאם הצורך. רק אז נדע כיצד לטפל בתלונותיך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אופוריה
    ל
    26/04/2015

    רציתי לשאול אם פירצטאם עלול לגרום לאופוריה במינונים מסוימים או מצבים מסויימים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אופוריה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אופוריה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/04/2015

    שלום רב,
    איני רופאה ולכן לא מוסמכת להתייחס לתופעות לווי של תרופות. עליך לשאול רופא שמתמחה בתחום.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי ופגיעת ראש טראומטית
    ל
    25/04/2015

    המשפט והכסף והרכוש לא איפשרו לי לשקם את הדימוי העצמי ושיתפתי אנשים בדברים שהם לא מאמינים שאפשר להשתקם מהם ומחזירים אותי תמיד ואני בלופ. ניסיתי להתקבל לריפוי בעיסוק בקופת חולים אחרי הרבה זמן-המון שנים, ועשו לי ראיון מכאיב ואחר כך העבירו אותי למוסד אחר שנמצא בעיר שצמודה אלי אבל פיזית נמצא צומת אחת מהמקום הראשון ועברתי את הראיון עוד פעם לצערי. אני רוצה לעבור רק שיקום ליד אבל אמרתי שאני רוצה לעבור גם שיקום קוגניטיבי וכל פעם מזכירים לי את זה ולא נותנים לי לעבור רק שיקום ליד. לא נותנים לי לבטא את עצמי ולתקן מה שאמרתי קודם ומה שהשתנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי ופגיעת ראש טראומטית - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    30/04/2015

    ל. שלום,
    ניתן להבין מדבריך שאת עדיין מתמודדת עם השרידים של פגיעת הראש אותה עברת. תהליך השיקומי הוא מעסה ארוך טווח, לפעמים תהליך מתסכל וקשה בעיקר שמתמודדים מול מסגרות הטיפול של מוסדות שונות.
    אשמח אם תוכלי לתת יותר מידע על מצבך ולשאול שאלות ספציפיות וברורות ע״מ לקבל התייחסותי בנושא.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ל
    30/04/2015

    לפעמים אני שואפת למצות את השיקום שלא קיבלתי ולפעמים יש לי דימוי עצמי נמוך. לפעמים אני מקבלת איזו הערה ממישהי שהכירה אותי פעם לפני ואחרי ושאבה מידע מאמא שלי ובטוחה שאי אפשר להאמין או להתייחס ברצינות לכל מה שאני אומרת. קבעתי שיקום בביילינסון ועשו לי אבחון והחליטו לטובתי להעביר אותי לבני ברק משום שאני גרה ליד קצה של בני ברק שרחוק מפתח תקווה ומז'בוטינסקי, והתברר שזה ממש בצומת כהה, כך שבשבילי זה כמו פתח תקווה, ועשיתי שם אבחון ונפגעתי מאוד משני האבחונים ונהייה לי מצב רוח רע.אני אשמח אם תכווני אותי בשאלות על מנת לקבל את התייחסותך. לפעמים אני יודעת בדיוק מה אני רוצה ומספרת לאמא חלקית כי היא לא מקשיבה לי לגמרי אף פעם, ולפעמים באבחון אני נתקלת במאבחנת בגישה של אמא שלי שהתייעצה תמיד עם פסיכולוגים ועוד פעם מתכנסת בעצמי. היתה משהי מדהימה שאבחנה אותיבביילינסון אבל ביקשתי גם בתחום הקוגניטיבי ואבחנו אותי עוד פעם שם וצפו דברים ונשאלו שאלות שהכאיבו לי ועשו לי לא טוב. ואז הם שלחו אותי לאבחון בבני ברק במקום עם זקנים ונכים ואמרו לי שם ש/לא בטוח שאני מתאימה עי שם זה בלי כסף מהרב פיהרר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    06/05/2015

    שלום ל.
    נראה שאת מתמודדת עם הרבה קשיים והנפש שלך נפגע בעקבות פגיעת הראש. אני חושבת שאת תוכלי מאוד לעזר בטיפול פסיכולוגי שיקומי. כמו כן, אני מבינה את הקושי שהיה לך לעבור את האבחונים העורכו לך. זה בכלל לא קל להתעמת עם המצב ועם הקשיים.
    האם עברת תהליך שיקומי אחרי פגיעתך? איני מכיר מסגרת שיקומית בבני ברק, אז לאן בדיוק הופנו אותך, איך קוראים את המקום?
    בת כמה את היום ובאיזה גיל נפצעת ובמה עסקת לפני כן?

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ל
    07/05/2015

    לצערי קיבלתי אחרי הבית חולים רק טיפול פסיכולוגי שיקומי ששנאתי והפך אותי לאובדנית לפעמים וקשר אותי אחעו בעבותות וחוייבתי לעבור ופגע בי נפשית במקום שיקום בריפוי בעיסוק ובפיזיותרפיה. בבני ברק זה מקום פרטי של הרב פירר שיש בו ריפוי בעיסוק נולשם שלחו אותי מביילינסון ולא ברור אם יקבלו אותי שם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    ד``ר שרה רפפורט
    08/05/2015

    נכון, המרכז שיקום של הרב פירר נמצא בבני ברק ונחשב כמקום טוב ומקצועי.
    אני מקווה שתצליחי לקבל את העזרה והטיפולים שאת זקוקה כדי להשתקם ולתפקד במיטב יכולתך.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא קיבלו אותי לשם

    ל
    12/05/2015

    בגלל שהם מטפלים רק בדברים שהיו לפני פחות זמן.אז סתם בזבזתי זמן ועברתי חוויות לא נעימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום