מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית זיכרון+סיסטמטיק סקלרוזיסאורית11/03/2012
אני בת 48 ומזה 5 שנים סובלת ממחלת רנו וסקלורדרמה. הביטוי למחלה כיום הוא התכווצות כלי הדם בקור וכן תת-פעילות של בלוטת התריס. בשנה האחרונה החלה אצלי ירידה בזיכרון: קושי בשליפת שמות, לעתים שוכחת מה אמרתי לפני רגע, פגיעה בהתמצאות מרחבית - מציאת מקומות, מציאת האוטו בחניון גדול וקושי לזכור טקסטים שאך זה קראתי. אני מרגישה שהיכולות שלי נפגעות, נמצאת בתפקיד בכיר ומאוד אינטנסיבי, לא תמיד ישנה מספיק וחייה בעומס גדול - אך לפני כן מעולם לא הפריע. כושר פיזי שלי מצויין אך היכולות שלי נפגעו ואני מאוד מודאגת. האם יש קשר בין זיכרון לבין מחלת הרנו שבה יש פגיעה במעבר תקין של כלי דם. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם עניין זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית זיכרון+סיסטמטיק סקלרוזיס - תגובה
גל גפן-ריטר14/03/2012אורלי שלום,
אינני רופאה ועל כן אני לא מוסמכת לענות לך על סימפטומים הקשורים למחלה ממנה את סובלת. הייתי ממליצה לך להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הסימפטומים של קשיי זיכרון, ריכוז והתמצאות מרחבית. ייתכן ואין קשר והוא ימליץ לבצע בדיקות נוספות. ובהתאם לכך ייגזרו ההמלצות.
הסימפטומים שאת חווה הם ברי טיפול במובן הזה, שבמידה ואכן הסימפטומים ממשיכים ניתן לאבחן אותם ולנסות ולהקנות לך כלים ושיטות להתמודדות טובה יותר.
שיהיה בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטודנט עם בעיית זיכרון נורא מייגעתאוריאון02/03/2012
שלום
אני בן 27,כל חיי בבית ספר לא ממש למדתי תמיד הייתי מבין כל מה שלימדו בהתחלה ואחרי כמה שיעורים כאילו מצאתי את עצמי הולך לאיבוד לא מצליח לזכור כביכול על מה בעצם היה מדובר ומה הנושא שלומדים כאילו לא ברמה השיטחית ברובד היותר עמוק כי אחרי כמה שיעורים כל מקצוע היו חופרים פנימה ואני כביכול קלטתי כל כך מהר כל דבר והייתי מסביר בשיעורים הראשונים להרבה חברים במה מדובר והכל אבל בום אחרי כמה שיעורים כאילו חטפו אוית חייזרים ומחקו לי את הזיכרון מהראש.
וככה כל שיעור כל דבר,בכיתות א' ב' ,לא יודע למה אבל אני לקחתי את כל החוברות שקנו לי אז אני זוכר של אלפי וכאלה ופשוט פתרתי הכל הכל אחרי שבוע.
המורה אמרה לי למחוק הכל ולהיכנס לקצב של כולם
ישבתי בבית מחקתי הכל וכשהתקדמנו בחומר לאט לאט לא ידעתי כלום כלום.
למי שתוהה איך אני זוכר את זה אז כן יש זכרונות שאני זוכר אבל במהות אני מודע לבעיה שלי בזיכרון.
אני סטודנט כיום,ואני מוצא את עצמי עומד בקושי מטורף עם אותם בעיות שהיו לי כל אותם השני בבית ספר.
(דרך אגב את הבגרות סיימתי אחרי הצבא עשיתי בגרות מלאה במשך שנה,למדתי כל יום ממש כל יום לכל מקצוע במטרה לשמר את הדברים בראש שלא יברחו זה היה קשה,לא עבדתי לא עשיית כלום רק למדתי וזה לא פונקציה ככה ללמוד כי אין חיים בצורה הזו)
כיום שאני סטודנט אני פשוט קורע תתחת ב3 קורסים פחות,לומדת מביא ציון(ציונים גבוהים) אבל אז שוב הכל אחרי חודש כאילו מעולם לא למדתי שום דבר בנושאים שבהם נבחנתי.
ואני ככה עושה קורס אחר קורס ואני שואל את עצמי,איך אני אהיה אחרי התואר זה כאילו אני לומד בשביל להוציא תעושה אבל איך אני אעשה את הההתמחות שלי ,זה כמו ללמוד 3 4 5 שנים לקבל מכה בראש והכל נעלם זה בדיוק ככה שווה ערך.
מה אני יכול לעשות בשביל שהבעיה הזו איכשהו תתעלם,אני כל כך רוצה לזכור דברים,אני שוקד בהבנה של החומר שאני לומד הבנה עמוקה כי חשבתי שככה זה יכנס לי עמוק למוח ולזיכרון וככה זה יהפוך לחלק ממני כמו הרצון לאכול או הרצון והיכולת של פעולות רגילות אבל שום דבר לא נשמר לי בראש :(
אני פוחד בצורה ממש גדולה להיות ככה כל החיים,אני לא פניתי עם זה לאף אחד כי אני בחור חזק כזה שנלחם ומאמין בעצמי וביכולת שלי וחשבתי שאני יכול באמת לעשות עם עצמי את זה ולשפר את המצב בכוחות עצמי אבל זה פשוט לא הולך.
מצטער שחפרתי לכם אבל חשבתי לשפוך הכל שיהיה ברור בדיוק על מה אני מדבר.
שתבינו אותי.
יש לכם פיתרונות עבורי? כל פיתרון לא משנה מה אני חייב לשפר את הזיכרון להגיע ליכולת שאני לומד וזוכר ,לא לעבור מבחנים אלא לזכור לשמר ולשלוף ברגע שצריך כשצריך,לא ברמה של גאון ששולף דברים בצורה מהירה כל כך אלא פשוט שזה יההי שם שאם אתאמץ אני יגיע לזה ולא אבהה במשהו שכבר למדתי כאילו זה סינית אחרי חודש חודשיים.
תודה
שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו להודעה הנ"ל
אוריאון02/03/2012אני חייב לציין גם
ששמות או לזכור אנשים ודברים כאלה אני זוכר אפילו יותר טוב מכל אדם ממוצע,כלומר אני זוכר שמות של אנשים שעבדתי איתם עם ילדים שהייית איתם בגן
אני מזהה ילדים שהייתי איתם בגן אחרי שכל החיים לא ראיתי אותם בכלל.
אני זוכר רגעים בחיים זוכר דברים מסויימים אפילו עד כדיי כך שאני יכול לציין את התאריך המדוייק שלהם גם אם עברו עשרות שנים.
לא יודע כמה זה יכולת לתרום אבל פשוט חשבתי לציין זאת ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית זיכרון
ד``ר שרה רפפורט07/03/2012רמי שלום,
נראה שאתה חווה תסכול רב בשל המאמץ הגדול שאתה משקיע בלימודים. דפוס הבעיות זיכרון שאתה מתאר לא כל כך שגרתי אצל מרבית התלמידים או סטודנטים שמתקשים בלימודים. לצורך מתן הכוונה בנושא, חשוב קודם כל לברר מהן הסיבות לקשייך. לכן אני ממליצה על אבחון מסודר שבודק את יכולת הקוגניטיבית הכללית, הלימוד והזיכרון. אבחון נוירופסיכולוגי יעלה על טיב הבעיות ויתן המלצות לצורך שיפור תפקודך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי תשובה פשוטה
פשוש שואל08/05/2012חבל לעשות אבחונים פסיכולוגיים וכדומה.
זה מעולה שאתה מבין הכל ישר ותופס הכל ישר. הבעיה שאתה לא משנן וזונח הכל אחר כך וככה הדברים לא מתקבעים בשכל וגירויים חדשים תופסים את המקום של הישנים והדברים שהבנת ותפסת נמחקים. כל מה שאתה צריך זה לקרוא שוב מדי פעם ולתרגל מדי פעם. אני גם הייתי זוכרת הכל ישר וגם הייתי לומדת אחר כך . אחר כך כפו עלי שיטות וטיפולים אחרי הפסקה בגלל פציעה, ובלבלו לי הרבה את השכל ולא עזרו לי בזה. אז אם אתה יכול לתת לי כמה טיפים על איך אתה מבין הכל ישר ותופס הכל ישר זה יהיה נחמד. חוץ מזה , מנסיון לא טוב שהיה לי, כשלוקחים באוניברסיטה עומס יותר מדי גדול קשה להצליח לשננן ולהבנות את הידע. אשמח לקבל תגובות ממך וגם ממנהלת הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל אחד עם שיטה יחודית שיעילה עבורו!
ד``ר שרה רפפורט08/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסדר אבל
פשוש שואל15/05/2012כדאי להקדיש רגע מחשבה לפני שמקדישים משאבי זמן וכסף ועושים אבחונים ארוכים, ואם מייעצים למישהו איך לעזור לעצמו זה לא סותר דברים אחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון למבחןאבי22/02/2012
הי יש לי כמויות לא קטנות של חומר למידה לקורס מורי דרך ואני לא מצליח לכור חומר לימוד שאני קורא.אשמח להמלצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנסה את מכשיר ה-SIRIUS
אוסנת26/02/2012המכשיר מטפל בכל התדרים של המוח כולל בעיות זיכרון. הוא כמו מאסטרמיינד אבל משוכלל פי כמה וזול משמעותית. אני קניתי את המכשיר במחיר מצחיק, חדש לחלוטין באתר WINWIN וראיתי בספר הפעלה שיש תרגול ספציפי שמיועד לסטודנטים. לדעתי שווה במחיר הזה לנסות. לי זה פתר בעיות של רגיעה וגם של ריכוז לאורך זמן שלדעתי אלו בעיות דומות לבעיה של לימוד חומר רב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון למבחןאבי22/02/2012
הי יש לי כמויות לא קטנות של חומר למידה לקורס מורי דרך ואני לא מצליח לכור חומר לימוד שאני קורא.אשמח להמלצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון למבחן - תגובה
ד``ר שרה רפפורט05/03/2012אבי שלום,
חשוב לי לדעת כיצד אתה משנן את החומר עד כה ומה הרגלי הלימוד שאתה משתמש.
אשמח לעזור אך דרוש יותר מידע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לקחת ריטלין במבחן?נטלי22/02/2012
אני מתכוננת לפסיכומטרי וריטלין מאוד עוזר לי לשבת שעות שלמות וללמוד,השאלה שלי האם אפשר לקחת כדור במבחן,כי לכל שאלה יש רק דקה כדי לענות ואני מפחדת שאהיה יותר מדי רגוע ולא אעמוד בקצב של מבחן...הוא מאיט מחשבה?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשר לקחת ריטלין במבחן? - תגובה
ד``ר שרה רפפורט05/03/2012נטלי שלום,
ריטלין הינה תרופה מסוכנת ללא מרשם ופיקוח של רופא. במידה שהרופא המטפל שלך רשם לך את התרופה בעקבות אבחנה שאת סובלת מהםרעות קשב, סביר להניח שהריטלין מסייע לך גם בעת מבחנים. בלא פיקוח רפואי אסור לנטל ריטלין בשל תופעות לויי לא רצויות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות זיכרון מחשישחדווה19/02/2012
אני יודעת שזה קורה, אבל רציתי לדעת אם יש מחקרים של ממש שתומכים בזה שחשיש מביא לשכחה ולהפרעות בזיכרון לטווח קצר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות זיכרון מחשיש - תגובה
ד``ר שרה רפפורט20/02/2012שימוש ממושך בסמים קלים עלול לפגוע בזיכרון. אחרי גמילה מהסמים הזיכרון חוזר לתפקוד תקין, כלומר לתפקוד הקודם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בזיכרון והאם זה גם קוגנקטיבי.NHRHFVI10/02/2012
אני יכולה להכין אוכל ולמחרת אני שחכת שיש לי מוכן במקרר.
אני לא יודעת מתי החגים .
או לא יודעת איך להתארגן לבד לקראת שבת למשל.הכוונה לקניות שיהיו חומרים לבשל.
אני אמא בת 50 .סובלת מחרדות מחלות מפרקים ופיברלגיה ועברתי כריתת שד ובלוטת לימפה.
עברתי כימו .
וכנראה יש לי הפרעת קשב וריכוז .לא זוכרת כלום ממה שלמדתי בבית הספר .
אודה לך עם תעזרי לי מה עליי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בזיכרון והאם זה גם קוגנקטיבי. - תגובה
ד``ר שרה רפפורט20/02/2012שלום רב,
נראה כי הקשיים שאת מתארת הם על רקע ההחדרה, וכדאי להתייעץ עם רופא פסיכיאטר, במידה שטרם פנית לייעוץ כזה. גם כאבים כרוניים יכולים לפגע בתפקוד. היום קיימות מרפאות כאב שמתייחסים לתפקוד הנפשי והקוגניטיבי בנוסף לכאב. עליך לברר את הנושא עם הרופא המטפל שלך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכרוןמירה08/02/2012
שלום רב
אמא שלי בת 80. מקבלת קומדין כבר הרבה שנים בגלל בעיות קרישה ומקבלת עוד תרופות של לחץ דם , סימוביל , לקיבה, ללב ועוד.
בעבר היה לה סרטן רירית הרחם וקיבלה טיפולי כימותרפיה והקרנות. כיום הכל בסדר ברוך השם.
מאז שאבי נפטר לפני שנתיים היא סובלת מדכאון . ניסינו לתת לה ציפרלקס אבל לא הגיבה טוב ואפילו הגיעה לאשפוז. כרגע ללא טיפול תרופתי כל שהוא.
היא סובלת מכאבים כרוניים בבטן ובגב שנובעים מבעיות עמוד שדרה ופריצות דיסק שכרגע לא מנתחים ומקבלת פעמים ביום 6 צ"ל של אוקסיקוד ולשינה מקבלת בונדורמין.
היא לא ישנה טוב במהלך הלילות בגלל הכאבים.
היר רגישה להרבה מאוד תרופות הכוללות אקמול, אופטלגין, אספירין ועוד (גם G6PD)
בזמן האחרון לאחר שינה עמוקה במהלך היום בלבד ובמיוחד כשמעירים אותה משינה כזו היא מרגישה מבולבלת, לא מאופסת ולא זוכרת שמדברים איתה.
לפעמים היא יכולה לשאול את אותה השאלה 2-4 פעמים ולאחר מכן כבר זוכרת את התשובה.
מעבר לכך הזכרון שלה מצויין והיא זוכרת דברים מהעבר שאפילו אני לא זוכרת. מדברת לעניין.
במסגרת תאונת דרכים שעברה ביולי היא גם עברה CT ראש ללא ממצא חריג.
מאחר ואבא שלי היה דימנטי עד יום מותו אני פוחדת שמא גם היא מתחילה תהליך כזה.
איך מאבחנים? והאם ניתן למנוע מחלה כגון זו .
איך אפשר לשפר את הזכרון ולחדד אותו?
האם לשכנע אותה ללמוד שפות? לשחק במשחקים? אם כן איזה משחקים?
תודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט20/02/2012מירה שלום,
נראה שאמך כבר עברה קשיים רפואיים בנוסף סובלת מלדיכאון. לא ברור לי האם התופעה של בלבול ושכחה קיימת רק לאחרי שינה וממשיכה לזמן מוגבל של היום. במידה שכן, לא נראה מקום לדאגה. בכל אופן, לצורך הבירור, אני ממליצה על בדיקה אצל רופא פסיכו-גריאטר כדי לבדד את השפעתם של התרופות והדיכאון על תפקודה ולראות האם באמת מדובר בירידה קוגניטיבית ביחס גילה.
עם זאת, אני ממליצה על פעוליות חברתיות וחוגים לגיל הזהב, להפעיל את הראש באמצעות קריאה, לפתור משבצות, סדוקות, ועוד בעיקר להיות אקטיבי כאפשר.
לצערי הרב, אין למנוע מחלת דמנציה. ישנן רק תרופות שמעכבות תהליך המחלה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכרונות מבית הספרתקווה30/01/2012
אין לי כמעט זכרונות מבית הספר היסודי, בכיתה ו' אחותי עברה איזה משהו וההורים לא היו הרבה בבית, ולי היה קצת קשה בלימודים.
אבל לא היה אירוע מכונן.
בכל זאת אני זוכרת רק אירועים ספורים מכל השנים שהייתי שם.
איך אפשר להעלות את הזכרונות האלה בחזרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכרונות מבית הספר - תגובה
ד``ר שרה רפפורט31/01/2012תקווה שלום,
השחזור של זכרונות הילדות שמערבלות או נדחקו הוא תהליך שלעתים קרובות דורש את הסיוע של פסיכולוג. לעיתים אנו דוחקים תקופות לא נעימות או בהם חשנו במצוקה כלשהי. חשוב להבין סיבת ההדחקה. במידה חשוב לך לגלות את העבר ולשחזר את התקופה ההיא, אני ממליצה לפנות לטיפול פסיכולוגי בנושא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי באמצעות רכיבה טיפולית
רוית28/02/2012רכיבה טיפולית על סוסים מסייעת להקלה על בעיות קוגניטיביות שכאלה, ולטיפול בהן. אם את חובבת בע"ח אולי זה יכול להיות פתרון מוצלח עבורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליפה מזיכרוןאירית22/01/2012
אני בת 47 ובתקופה האחרונה שמתי לב כי השליפה מהזיכרון אינה אוטומטית ומהירה. קורה שאני מנסה להיזכר בשם של מישהו ולא מצליחה להיזכר באתו רגע, אך כעבור מספר שניות ואולי דקות השם עולה לזיכרון. התופעה מטרידה אותי.
האם התופעה ידועה והאם היא קשורה לגיל ?
האם אפשר לעשות משהו לשמר ולשפר את הזיכרון?
תודה אירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליפה מזיכרון - תגובה
ד``ר שרה רפפורט31/01/2012אירית שלום,
איני רואה בתופעה שאת מתארת פגיעה בזיכרון. נראה שתהליך השליפה כיום יותר איטי. התופעה מוכרת ויכולה להיות קשורה גם לגיל אבל גם לסיבות אחרות כמו עייפות, לחץ ועוד. בניית הקשרים של אסוציאציות ומאפיינים של האנשים עם השם מסייע בשליפת השם.
לפי דעתי, אין סיבה לדאגה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכיחה ןבילבולפאני17/01/2012
שלום
אני בת 40, לאחרונה אני מרגישה כאילו יש לי "חורים" בזיכרון. אני שוכחת שמות של מכרים, אנשים אומרים לי שלום ברחוב ואני לא יודעת מאיפה אני מכירה אותם,ממש מפחיד,הרגשה של חוסר אונים ותיסכול. בנוסף קרה לי שנסעתי באוטו ובדרך שכחתי לרגע לאן אני נוסעת,ותןך כדי נסיעה נזכרתי בסוף.שאלותי הן:1. האם זה יכול להיות בגיל 40 דמנציה?2. האם יש קשר לתרופה שאני נוטלת אפקסור?{לחרדה}
שהתרופה משבשת את הזיכרון?3. אני נורא מפחדת, מה קורה לי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכיחה ובילבול - תגובה
ד``ר שרה רפפורט31/01/2012פנאי שלום,
התופעה שאת מתארת אינה מרמזת על תחילת המחלה הדמנציה. נראה לי שאת חסרת ריכוז ואינך ממוקדת, תופעה ששכיחה אצל אנשים שסובלים מחוסר איזון רגשי וחרדה. בנוסף, אין קשר בין השכיחה לבין התרופה שאת נוטלת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמנציהרינה12/01/2012
ערב טוב - אימי בת 75 סובלת מדמנציה שהולכת ומחמירה ירידה משמעותית בזיכרון לתווך קצר ובתפקוד הכללי בפרט, בתקופה האחרונה בנוסף לכל התסמינים מדי פעם היא נתקפת באיזה חרדה משהו לא ברור לנו שגורם לה לצעוק ללא שליטה ולהתנהג באגרסיביות ...(דבר שגורם לאי שקט לכל המשפחה) מן התקף כזה שלפעמים נמשך כשעה או יותר..פנינו לרופא גריאטרי שאישר שזה אכן חלק ממחלת הדמנציה ונתן לנו כדור הרגעה בשם ריספרדל 1 מ"ג נתבקשנו לתת חצי כדור כל ערב התחלנו את הטיפול לפני כחודש בערך ועדיין יש מדי פעם התקפים כאלה, שאלתי היא האם זהו הכדור המתאים ביותר לטיפול בהפרעה הנ"ל או שיש משהו מומלץ יותר. אשמח מאוד מאוד לקבל תשובה בקדם, בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמנציה - תגובה
ד``ר שרה רפפורט18/01/2012רינה שלום,
ניתן להבין מדבריך שחל שיפור מסיום במצב של אמך בעקבות הטיפול ברספרידל. מדובר בתרופה פסיכיאטרית שמרגיעה ועוזרת במצבים של בבעיות התנהגותיות אצל חולי דמנציה. לפעמיים יש צורך לעלות את המינון או להוסיף תרופה אחרת. חשוב להיות במעקב צמוד עם הרופא המטפל עד שמגעים לאיזון התרופתי הרצוי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות ומתן הכוונה?יואב11/01/2012
איבחונים: שדרה שסועהS1 מצב מעבר לומבוסקרלי ליפומה בגוף חוליה L5 ליקוי היגוי קל האם האבחנות הנ"ל מצביעות על פגיעה נורולוגית? האם האבחנות הנ"ל מצביעות על הפרעות קוגניטיביות? תודה מראש יואב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות ומתן הכוונה? - תגובה
ד``ר שרה רפפורט18/01/2012שלום רב,
נשמע שמדובר הבעיה אורטופדי, דבר שלא קשור לתפקוד קוגניטיבי.
עליך להתייעץ עם רופא אורטופדי או נוירולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריסה קוגנטיבית מהירה וחריפה...רמי09/01/2012
שלום רב,
במהלך שלושת החודשים האחרונים חלה אצלי הדרדרות שכלית מהירה, זכרון, חשיבה,
הבנה, קריאה וכתיבה. יש לציין שאני רק בין 32.
המצב כרגע שאני לא מסוגל לקרוא, לזכור דברים שקרו לי לפני דקות ספורות, להבין דברים טיפה מורכבים. אני שם לב שאבדתי גם את ההגיון ואת היכולת לחשוב בצורה צלולה.
חשוב להדגיש שלפני התפרצות הדבר קדמו שנים רבות של מתח חריף.
MRI יצא תקין כנ"ל גם EEG
PET - ירידה במטבוליזם הקורטיקלי ביטמפורלית בתבנית סימטרית.
אני חרד מאד ממצבי וחושש שמה הדברים לא יחזרו לתקונם.
האם זהו נזק בלתי הפיך? מה יש לי???
רמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריסה קוגנטיבית מהירה וחריפה... - תגובה
ד``ר שרה רפפורט18/01/2012רמי שלום,
טוב מאוד שכבר עברת בירור נוירולוגי מקיף ואני שמחה לשמוע שהבדיקות תקינות. לפי התיאור שלך אתה עדיין חרד ונראה שהבעיות שאתה חווה הן על רקע רגשי. עליך לשקול טיפול נפשי מסודר שכולל טיפול פסיכולוגי ותרופות בהתאם להמלצות של פסיכיאטר. תפקוד הקוגניטיבי ישתפר במקביל לירידת החרדה והמתח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדרדרות קטלנית...
רמי19/01/2012שלום ד"ר רפפורט,
תודה רבה על תשובתך המלומדת.
האם יש סיכוי שיכולה להיות בעיה אורגנית על אף שהבדיקות יצאו תקינות?
אני לא רופא, אך ההדרדרות הזו כל כך מהירה ואגרסיבית שאני חושש שעוד כמה זמן
אהפוך ל"ראש כרוב" ונראה שהמקור הוא מתח נפשי אך הפגיעה היא אורגנית.
כרגע המתח והחרדה שלי הם כתוצאה מהמצב הזה בלבד.
מה ניתן לעשות לדעתך אם הפגיעה אורגנית? על איזה בדיקות נוספות היית ממליצה??
חסר אונים וחרד ביותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדרדרות קטלנית... - תגובה
ד``ר שרה רפפורט31/01/2012מאחר שאתה טוען שהירידה התפקודית נובעת מקשיים רגשיים, כגון חרדה, לא מדובר על פגיעה אורגנית כלשהי. כאמור, תפקודך עלול להשתפר עם שיפור במצב הנפשי.
אין בסמכותי להמליץ על בדיקות רפואיות נוספות. עליך לדון בנושא עם הרופא המטפל שלך. אני רק יכולה להמליץ על טיפול נפשי מסודר שכולל טיפול פסיכיאטרי בשיתוף עם טיפול פסיכולוגי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית זכרון (ההפך)
שי08/05/2012נראה לי שיש לי בעיה טיפה שונה אני מרגיש שאני זוכר ממש טוב דברים שהם ממש לא רלוונטים דברים שבסופו של דבר לא יכולים לעזור לי בשום צורה כגון : מה החברים שלי אמרו (מילה במילה ) תנועות גוף שלהם בזמן שהם אומרים את זה סיפורים על אנשים שאני גם לא ממש מכיר וגם אם אני לא באמת מקשיב אני מפשוט זוכר הכל ולצערי אני זוכר את כל מה שלא רלוונטי השאלה שלי היא בעצם האם אני יכול להפתר מזה בצורה מסויימת או איך אני יכול לגרום לעצמי לזכור דברים שיכולים לעזור לי (רלווונטים) לדוגמא לימודים כלי נגינה ועוד ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות והכוונה?שי08/01/2012
איבחונים:
שדרה שסועהS1
מצב מעבר לומבוסקרלי
ליפומה בגוף חוליה L5
ליקוי היגוי קל
האם האבחנות הנ"ל מצביעות על פגיעה נורולוגית?
האם צריך לבצע אבחנות נוספות?
תודה מראש שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות והכוונה? - תגובה
גל גפן-ריטר09/01/2012שי שלום,
בכדי לקבל אבחנה על פגיעה נוירולוגית וחוות דעת רצינית ומקצועית אני מציעה לך לפנות לנוירולוג, או לפחות להתייעץ בפורום הרפואי המתאים לכך.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

