מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוסר זכרונות של תקופות מהעברמוטי11/04/2010
שלום רב,
אני בן 33 והבעיה שלי היא שהזכרונות שלי מהעבר - מהצבא (שירתתי 3 שנים בשירות קרבי), ומהישיבה התיכונית (תקופה מלאת חוויות בחיי) - חלשים מאוד. חוסר הזיכרון מאוד מתסכל אותי. אלה תקופות שבהם הזכרונות לדעתי אמורים להיות חזקים, אבל במקרה שלי הם ממש חלשים.
חשוב לציין, שהשלמתי לימודי תואר שני ורמת המשכל שלי מעל הממוצע.
שאלתי היא, מדוע הבעיה קיימת, והאם יש דרך לרענן את הזיכרונות הללו מהעבר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכרונות של העבר
ד``ר שרה רפפורט19/04/2010מוטי שלום,
במקרה שלך לא מדובר בהפרעה קוגניטיבית כלשהי. הזכרונותיך של העבר כנראה נמצאים ב"מחסן" אך הן לא נגישות על רקע מנגנוני הדחקה מסיבות רגשיות כלשהן. לפעמים אנו לא זוכרים תקופות מסוימות כי הן חסרות משמעות עבורנו , או לחלופין, הן לא נעימות ומעוררות רגשות קשות עבורנו.
ניתן לעזר ברמזים, סיפורים, אסוציאציות, תמונות ועוד, כדי להיזכר בעבר שנדחק. יש אנשים שבמהלך טיפול פסיכולוגי מתחילים תהליך של התעררות ומקבלים מפתח לגישה למחסן, ומתחילים להיזכר קטעים של העבר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייתה לי חבלת ראש ואיבוד הכרה ממושךמשה05/04/2010
בצבא במילואים. הוכרתי כנכה אגף השיקום.
הייתה לי ועדה רפואית לפני כ-30 שנה ויש לי את הפרוטוקול
שלה.
שם נרשם בתלונותי יש לי עצבים בידיים האצבעות רועדות,כאבי ראש וגם בצואר כואב
ואין לי סבלנות לחיי הנישואין.
הוועדה סיכמה כי אני מתלונן על כאבים בעורף ורעידות בידיים, אך הוועדה לא התייחסה לכאבים בעורף.
מקודם ראיתי כי ציינה הנוירופסיכולוגית גל גפן שאם יש פגיעה בצוואר אז זה ממצא אורגני.
אז אני שואל אם היה לי ממצא אורגני לאחר איבוד ההכרה בתאונה לפני 30 שנה, ואם זה ממצא
אורגני , האם הוא נעלם עם הזמן?
יש לציין כי לאחר התאונה , התנהגותי השתנתה, כתבתי כל דבר שאני צריך לעשות בפתק, ואז אשתי התרגזה מזה , וכן גם הציונים שלי כסטודנט בטכניון ירדו במידה ניכרת, והיה לי פיגור בלימודים
והמשכתי ללמוד עוד סמסטר נוסף או 2 יותר מחברי שסיימו בזמן.
כן עשיתי מעשים שטותיים רבי מידי, דבר שאדם נורמלי לא היה עושה , ואני לא רוצה לפרט כאן
מה עשיתי.
אני לא בדיוק איך מגדירים ממצא אורגני, אלא שאני יודע כי היו לי תפעות של אדם שעבר חבלת ראש
, ומאגף השיקום לא קיבלתי כל שיקום ראש, כך שיצאתי ניזוק מזה.
אז אם אני עושה בדיקה קוגנטיבית, הפרטים של הכאבים בעורף צריכים לקבוע שהיה אז לפחות ממצא אורגני?
תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
גל גפן-ריטר06/04/2010מיכאל שלום,
אני רוצה להבהיר כי ממצא אורגני ביחס לפגיעות ראש אינו מתייחס לכאבי צוואר או ראש.
ממצא אורגני הינו ממצא שניתן לראות אותו בהדמייה מוחית כגון": C.T. , MRI, PET. לעיתים ניתן לראות שרידים של ממצאים אלו גם לאחר שנים רבות ולעיתים לא.
לגבי שאר שאלותייך ,לגבי פגיעת ראש וממצאים קוגניטיביים, במידה ואתה מעוניין לברר הייתי פונה לרופא מומחה בתחום (נוירולוג למשל) עם המסמכים הרפואיים הרלוונטיים מעברך וממשיכה בירור בהתאם להמלצותיו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגל גפן- האם ממצאים קוגנטיביים- זה
משה06/04/2010הירידה בציונים, וכן פיגור בהמשך הלימודים והמשכתן לפחות בסמסטר נוסף?
וכן השטויות שעשיתי באותם זמנים, דבר שאדם מין היישוב לא היה עושה?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון
גל גפן-ריטר07/04/2010מיכאל שלום,
הדברים שאתה מתאר הם חשובים מאוד בלקיחת אנמנזה כאשר נגשים לאבחון או כאשר את פונה לבירור רפואי/נוירולוגי.
ממצאים קוגניטייביים הכוונה שלי היא הממצאים שמתקבלים בעקבות אבחון נוירופסיכולוגי.
מקווה שזה ברור יותר כעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחנים קוגנטיביים בלבד נותנים
משה07/04/2010ממצאים קוגנטיביים?
הרי למשל עכשיו בימים אלו שאדם צריך להוזיז את השעון קדימה בשעה 1
לכוון לשעון קייץ, ולמחרת את אותו שעון הוא מזיז שוב פעם 1 שעה קדימה
גם מבלי להסתכל על השעה, האם זה לא למעשה מבחן קוגנטיבי של החיים עצמם?
ותשאלי את עצמך מאין צמחו המבחנים הקוגנטיביים שאתם בודקים, האם לא
צמחו ונולדו בעקבות התנהגותו, הבנתו , זכרונו של אדם רגיל בחיי היום יום.
המבחנים הקוגנטיביים הם פרי היצירה של התנהגות אדם רגיל (שלא פגוע- אדם בריא),
ומהם נוצרו המבחנים הקוגנטיביים אשר אתם עובדים לפיהם, לכן אני בדיעה כי התנהגותו
של אותו אדם שסובב פעמיים את השעון, הוא לדעתי ממצא קוגנטיבי לכל דבר.
סליחה שאנ לא נוירופסיכולוג, אבל אני אדם מבין את השתלשלות המאורעות.
האם הדבר הזה דומה מה קדם למה - הביצה או התרנגולת?
ולפני שהיו מבחנים קוגנטיביים כמו היום למשל לפני 100 שנה, מה היו הבדיקות הקוגנטיביות אם היו בכלל בדיקות כאלו?
אבל אז איך קבעו מצבו הקוגנטיבי של אדם, האם לא לפי התנהוגותו וזכרונו בפועל?
סליחה שאני נכנס כאן לעובי הקורה, אך זה טוב ללמוד את העיניין של : כיצד נוצרו המבחנים
הקוגנטיביים.
מקווה שיבינו אותי הקוראים בפורום הזה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיותטובה05/04/2010
שלום לצוות הפורום, האם צבע לשיער יכול לגרום לאיבוד זכרון? מה משמעות התופעה ששוכחים מילה תוך כדי אמירת משפט, תופעה שחוזרת על עצמה די הרבה, בגיל 56. תודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עומס לחץ וצבע
גל גפן-ריטר06/04/2010טובה שלום,
ככל הידוע לי צבע לשיער לא גורם לאיבוד זיכרון.
לגבי התופעה שאת מתארת של שכחת מילים או קושי לשלוף את המילה המתאימה בזמן שרוצים, ניתן לייחס זאת לקשיי ריכוז וקשב או לקושי בזיכרון. כלומר במידה וזה קושי שאת חווה בתקופה האחרונה, הדבר יכול לנבוע מלחץ, עייפות, עומס וכיוב'. וכן לעיתים כאשר אנו חשים בקושי מסויים אנו נותנים לפתע לשים לב כל פעם שאנחנו נתקלים בו. השאלה היא כמה פעמים את לא שוכחת מילים?
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה ולערוך בירור רפואי בעניין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבודה בתחנת דלקתומר05/04/2010
אני בן 25 ואני עובד בתחנת דלק כמתדלק.
בעבודתי אני נחשף לעשן שנפלט ממכוניות,משאיות,אוטובוסים וכו' שאני מתדלק.
הבאתי שישנם דעות שהעופרת או חומרים שונים שבעשן הנפלט מכלי תחבורה שונים יכולה לגרום לפגיעה באינטלגנציה.
האם זה רלוונטי גם למקרה שלי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומרים רעילים
גל גפן-ריטר11/04/2010תומר שלום,
עד כה מנסיוני לא נתקלתי באדם אשר הגיע אליי לאבחון בשל חשד לנזק שנבע מעבודה בתחנת הדלק.
יחד עם זאת זהו איננו תחום מומחיותי והייתי ממליצה לך לקבל חוות דעת מהרופא המתאים (רופא משפחה, תעסוקה, נוירולוג).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לאובדן זיכרוןD:03/04/2010
אם מישהו נפל מהגג ואיבד את הזיכרון , האם אובדן הזיכרון הוא זמני ולאחר כמה זמן אותו בן אדם מתחיל להיזכר בהכל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדן זיכרון לאחר חבלה
גל גפן-ריטר05/04/2010שלום,
אנסה לענות על שאלתך למרות שחסרים לי פרטים. במידה ואדם עבר חבלה (למשל נפילה מהגג) ואיבד הכרה, הסבירות היא שאותו אדם לא יזכור את הנפילה ואף את האירועים לפני ואחריה. משך הזמן של אובדן הזיכרון הזה תלוי במשך הזמן של חוסר ההכרה וכן בחומרת הפגיעה.
מקווה שעניתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה נוירולוגית?רוני30/03/2010
שלום.
קןדם כל אני חייב לציין שהתרשמתי לטובה מהתגובות שלכן לקוראים. רואים השקעה בכל תגובה ותגובה, בניגוד למקומות דומים אחרים בהם ביקרתי...
ועכשיו לגביי- שנים אני סובל מבעיית התבטאות קשה, שבאה לידי ביטוי בפגיעה ביכולת הדיבור והעברת המסר שאני רוצה להעביר. זאת מפני שאני לא מצליח לעבד כמו שצריך ומהר את מה שאני שומע ולהגיב בהתאם, ואני מרגיש כאילו אין לי כלום בראש ופשוט לא מוצא את המילים להתבטא. זכור לי גם שבזמן הלימודים בתיכון ובאונ' היה לי קשה מאוד לזכור את החומר מקריאה בלבד והייתי נאל. לשנן הכל בעל פה לקראת בחינות. גם קשה לי מאוד לפענח את הרגש מאחורי המילים שאני שומע וקורה לי הרבה שאני מגיב, אבל לא בצורה ממוקדת ולעתים קרובות גם בצור מהירה מדי שגורמת לי להישמע לא ברור כי המילים נאמרות מהר ונבלעות. זה כאילו אני מדבר יותר מהר משאני חושב, במקום להיפך.
כתוצאה מכך קשה לי מאוד לתקשר ולנהל שיחות אפילו פשוטות וסמולטוק, שלא לדבר על מורכבות, כי הן פשוט לא זורמות. אני כבר בן 37 ולא יודע מה אפשר לעשות, למעט מבחן TOVA שעברתי בהצלחה.
אשמח לדעתכן בנוגע לבעיות שהעליתי, וסליחה מראש על האורך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי שפתי
ד``ר שרה רפפורט02/04/2010רוני שלום,
תודה לך על המשוב הנעים.
נראה שיכולתך להתבטא בכתב טובה יותר בהרבה.
קודם כל שאלה אליך: האם בלהיות תלמיד ב"ס העברת אבחון דידקטי? ישנם הרבה מבוגרים שסובלים מקשיי לימוד מהסוג שאתה מתאר, ולא אובחנו בגיל צעיר כי ידעו איך שהוא לשרוד בלימודים. בעיות בהבנת הנקרא, בארגון השפתי וכן בהבעה בכלל הן לרוב ביטוי של קשיים דידקטיים על רקע בעיה התפתחותית. דבר זה נפוץ מאוד ולהרבה אנשים ישנם חוסר יתרון בערוץ של קליטה ועיבוד מידע מסוים. עם זאת, קושי זה לא מעיד על האינטלגנציה הכללית.
אהבחון נוירופסיכולוגי שמתבסס על תקפוד השפתי/מילולי ייכול למקד את קשייך הספציפיים ולהמליץ על דרכי טיפול. מומלץ שהמאבחן גם מתמחה באבחון דידקטי שתואם למבוגרים, במידה שלא עברת בדיקה כזו בעבר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי האיבחון...
רוני04/04/2010בהיותי בבי"ס לא עברתי שום איבחון כי הזמנים היו שונים אז, לא כמו היום שהמודעות לקשיים אצל תלמידים הרבה יותר גבוהה. אם מה שציינת קשור גם לקושי בארגון המחשבות בראש לכדי מילים שיוצאות מהפה, אשמח לדעת אם האיבחון שציינת אפשר לעבור אצלכם.
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון מותאם לקשיים הספציפיים
ד``ר שרה רפפורט11/04/2010בהחלט ניתן לבצע במכון קוגניטיב אבחון שתפור לקשיים הספציפיים שלך. ייתכן שהקושי בארגון ההבעה שאתה מתאר קשור ליכולת השפתית, אך הדבר שדורש בירור.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם חבלת ראש איבוד הכרה ממושך מחייבמשה26/03/2010
פגיעה עם ממצא אורגני?
אם תאי מוח מתו ברקמת המוח האם גם זה ממצא אורגני?
האם הביטוי "זעזוע מוח" כולל בתוכו ממצא אורגני, לאחר איבוד הכרה ממושך?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא אורגני
ד``ר שרה רפפורט31/03/2010מיכאל שלום,
לאחר חבלת ראש, ישנן בדיקות אשר עושים אשר בודקות האם יש שינויים שניתן לראותם בדרך כלל במוח או בצוואר. במידה ויש שינוי או ממצא זה נקרא ממצא אורגני.
בהמשך תשובותיי בנוגע שאלותיך:
האם חבלת ראש איבוד הכרה ממושך מחייב פגיעה עם ממצא אורגני? לא
אם תאי מוח מתו ברקמת המוח האם גם זה ממצא אורגני? כן
האם הביטוי "זעזוע מוח" כולל בתוכו ממצא אורגני, לאחר איבוד הכרה ממושך? לא
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזיכרון לטווח הקצרמיכל21/03/2010
שלום ד"ר
אני בת 26. כבר תקופה ארוכה יש לי בעיה שאיני זוכרת איפה אני מניחה דברים אם זה טלפון נייד , מפתחות רכב וכדומה וזה יכול להיות גם אחרי כמה שניות ששמתי משהו באיזה מקום ואיני זוכרת איפה שמתי. הנני חוששת מאוד מאחר ולאחרונה זה מתגבר אצלי ומפריע לי בהרבה תחומים בחיים. עם זכרונות מהעבר הרחוק אין לי בעיה והזיכרון אף טוב אך שזה קשור למשהו רגעי איפה הנחתי את המגבת, החולצה, המפתחות וכו' איני זוכרת. דוגמא נוספת שהנחתי את הנייד בכיס שלי ואחרי כמה שניות זה אבד מזכרוני. זה מתחיל ממש להדאיג אותי ולהפחיד. איזה בדיקות אני צריכה לעשות? וממה זה יכול לנבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיכרון ,קשב ומוסחות
גל גפן-ריטר21/03/2010מיכל שלום,
את מתארת מצבים אשר יכולים לקרות לכולנו. ישנן כמה שאלות מכוונות שייתכן ויעזרו לך למקד את הקושי:
1. האם בזמן שאת עושה דברים אלו, כלומר מניחה את המפתחות, פלאפון וכיוב', את טרודה בדברים אחרים? או האם את עושה במקביל מספר דברים בבת אחת?
2. האם בתקופה האחרונה את חשה עומס באופן כללי או עייפות? כיצד את ישנה בלילה? שכחה כמו שאת מתארת יכולה לנבוע גם ממחסור בשינה ועייפות אשר גורמות לירידה ברמת הריכוז.
3. לא ציינת האם את עובדת או לומדת וכיצד את מתפקדת בתחומים אלו.
4. במידה וזה ממשיך כדאי לפנות לבירור רפואי.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה קוגנטיבית וכדורים פסיכאטריםדויד13/03/2010
שלום
בתקופה האחרונה אני חש ירידה/הדרדרות משמעותית בקוגניציה בכול הרבדים זיכרון בטווח הקצר
וגם הארוך. הייתי רגיל לקלוט כול דבר, היום אני מתקשה לפתור בעיות באופן ויזואלי קושי בארגון
ובגדול הרבה בלאק האוטים. האם יכול להיות מצב שבו צריכה ממושכת של קלונקס עם אלכוהול
גרם לאיזה נזק בלי הפיך?
ועוד שאלה ברשותכן מה אתן חושבות על הירידה הקוגנטיבית אשר קוראת במחלת הסכיזופרניה
ממה היא נובעת? זאת אומרת ירידה עקב מצב נפשי או ירידה קוגנטיבית באופן פיזי פגיעה במוח?
עם זאת פגיעה במוח הרי למה לא מטפלים במחלה גם בצורה נוירולוגית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוגניציה ומחלה נפשית
ד``ר שרה רפפורט15/03/2010דויד שלום,
השילוב של קלונקס עם אלקוהול הוא הרסני ונגוד כל ההמלצות רפואיות. שימוש ממושך באלקוהול יכול בהחלט לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי אם כי במרבית המקרים הנזק הוא הפיך עם גמילה מהשתייה.
בנוגע המחלה סכיסופרניה: יש ביטוים קוגנוטיביים שונים ורבים במחלה זו, תלוי במקרה. לפעמים הבעיות בתפקוד הקוגניובי הן על רקע סימפטומים המחלה, לפעמים על רקע תופעות לווי של הטיפול תרופתי, ולפעמים על רקע קשיי התפתחות.
פסיכיאטר י הינו גם בעל הכשרה בתחום הנוירולוגי ומיומן להבין ולטפל בתופעות הקוגניטיביות של מחלה נפשית כזו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ייתכן מצב כי נכה עבר מבחניםמשה12/03/2010
קוגנטיבים ונקבע שאין לו בעיה קוגנטיבית.
אותו נכה לאחר שנעשה נכה מפגיעת ראש,
היו לו מעשים שלא נכונים, פעל בפזיזות, היה בלימודי מקצוע
איכותי וירדו לו הציונים וכן בקושי למד וגמר את הלימודים עוד בפיגור
רב מחבריו האחרים שהתחילו ללמוד איתו.
האם אתם מתחשבים בראיות עובדתיות אלו, לקביעת ירידה קוגנטיבית
ואיזה סוג של ירידה קודנטיבית?
או שאתם על סמך מבחנים בלבד קועים מה המצב הקוגנטיבי?
והאם אתם גם מביאים סיכומים והמלצות.
אשמח לקבל כל תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון ואבחנה
ד``ר שרה רפפורט15/03/2010מיכאל שלום,
אבחון נוירופסיכולוגי מתבסס על ממצאי מבחנים קוגניטיביים שונים, והערכה ההתנהגות של הנבדק ותפקודו הרגשי. בנוסף, יש צורך בקבלת רקע של הנבדק, תיעוד רפואי, ועוד נתונים שיכולים להשפיע בתפקודו של הנבדק. כל הנתונים האלו רלבנטיים לצורך האבחנה ביחס הסוג והחומרה של פגיעת הראש אותה הוא עבר.
כל אבחון כולל בדרך כלל סיכום. הממלצות יפרטו בהתאם הצורך לשיקום.
אין ברשותי יכולת להתייחס באופן ספציפי למקרה שאתה מתאר ללא חומר מפורט.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשה לגבי מבחן נוירופסיכולוגימ.יעקובי11/03/2010
רציתי לדעת האם המבחן הנוירופסיכולוגי הוא אמין . 1.האם אופן הבדיקה נעשה בצורה סובייקטיבית של הבודק או שהבודק מתייחס לתוצאות שהוא מקבל מהמחשב שמחובר עם אלקטרודות לראש .
2.האם כשאדם לוקח שילוב של תרופות שמשבשות את הזיכרון .. אז המבחן הנוירופסיכולוגי יכול להראות שיש בעיה נוירולוגית או בעיית זיכרון .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון נוירופסיכולוגי
גל גפן-ריטר11/03/2010יעקובי שלום,
אבחון נוירופסיכולוגי מורכב ממבחנים שונים הבודקים תפקודים של למשל, קשב, זיכרון, למידה, שפה וחשיבה. הבדיקה נעשית באופן שהאדם מתבקש לבצע מטלות שונות. התוצאות נקבעות בהתאם לנורמות של האוכלוסיה הנורמטיבית בת אותו הגיל של הנבדק (זאת לא בדיקה המתבצעת עם אלקטרודות המחוברות למוח).
כאשר הבוחן הוא מיומן הוא אמור לערוך אנמנזה טובה לגבי העבר של הנבדק, ההווה וכמובן אתכל החלק התרופתי וההיסטוריה הרפואית של הנבדק. כלומר כל הדברים אשר יכולים להשפיע גם הם על תוצאות הבדיקה.
האבחנה הסופית נקבעת על פי האינטגרציה הסופית של נתוני המבחנים השונים בשילוב עם הרקע של הנבדק.
מקווה שזה יותר ברור כעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריחוף, חוסר ריכוזשירה08/03/2010
בנוסף למה שכתבתי מקודם, בדיבור "לפעמים "נתקעות" לי המיליםשאני רוצה לאמר או שאני אומרת משהו ויוצא לי קצת עקום. אני ממש אודה לבדיקה מהירה. בדיקות הדם שלי יצאו בטווח הנורמה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרס ובעיות ריכוז
ד``ר שרה רפפורט09/03/2010כבר עניתי לך. אשמח לעזור גם בהמשך במידת הצורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריחוף, ירידה בריכוזשירה07/03/2010
שלום, אני בת 35 ובריאה לחלוטין. בשבועיים האחרונים אני מרגישה הרבה פעמים "מרחפת", לא מרוכזת, מישהו יכול לדבר איתי והמחשבות שלי ינדדו, קשה לי לזכור דברים שקראתי או נאמרו לי לא מזמן, קשה לי לקלוט נושאים בעבודה שבדרך כלל אני מבינה מאד מהר, אני מרגישה פחות חדה באופן משמעותי, כאילו משהו לא בסדר בראש. בנוסף אני לפעמים מבלבלת אותיות בדיבור (למשל חושפה במקום חופשה). זה לא קורה כל הזמן, אני מתפקדת רגיל, עושה ספורט וכו אבל זה בהחלט מורגש. חשוב לציין שאני בתקופה האחרונה מאד מתוחה ולחוצה בעבודה, תחת הרבה עומס נפשי, אבל אני לא בטוחה שזה קשור... נשלחתי לבדיקות דם ולנוירולוג אבל עד הבדיקה אני מאד מתוחה. ממה הבעיה יכולה לנבוע? איזה ליקוי נוירולוגי זה יכול להיות? האם זה יכול להעיד על גידול בראש?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרס ובעיות ריכוז
ד``ר שרה רפפורט09/03/2010שירה שלום,
מצב של סטרס חריף בהחלט יכול לגרום את קשיי קשב וריכוז כמו שאת מתארת. עם זאת, עשית צעד נבון וקעבת בדיקות רפואיות כדי לשלול סיבה שכזו. יכול להיות שבמסגרת הבירור ישלחו אותך לאבחון קוגניטיבי, ואשמח לעזור בנושא בהתאם הצורך. למרות זאת, כעת לא נראה שיש סיבה לדאגה. במקום להיות מוטרדת ממחלות פוטנציאליות אני ממליצה שתתחילי לפרוק את הסטרס וההעומס הנפשי שאת חווה לאחרונה ותפני לפסיכולוג לצורך שיחות ולימוד התמודדות עם הלחץ. אני בטוחה שזה יעזור וישפר גם את תפקודך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרך טיפולית מצויינת בדרך טבעיתיוסי זילברפרב06/03/2010
קיימת פורמולה סינית מדור שלישי שמרכיביה העיקריים הן פטריות הקיסר: לינצ'י המכונה ריישי וקורדיספס סיני.
השמות הבוטניים של המרקיבים:
Cordyceps Sinensis , Ganoderma Lucidum
הכמוסות יעילות למצבים של התחלת דמנציה וירידה קוגניטיבית, התחלת אלצהיימר, לחיזוק הזיכרון לכן מצוין לסטודנטים לפני מבחן. יעיל מאוד להפרעות קשב וריכוז מכיוון שהן משפרות את התקשורת הבין תאית בתוך המוח. ולבעיות עצביות שונות.
יעיל מאוד לכאבי גב מכיוון שהכמוסות משפרות את זרימת הדם ושאר החומרים הנדרשים ומשכמות אזורים רגישים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשקוש ובלבוש!!
ד``ר שרה רפפורט08/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שיטיון (דמנציה) קשור למצבמשה24/02/2010
קוגנטיבי?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה נוספת
גל גפן-ריטר26/02/2010מלכיאל שלום,
שאלתך אינה ברורה לי עד הסוף. באופן כללי אוכל להשיב כי דמנציה הוא תהליך של היתנוונות מוחית, אשר מתחיל במרבית המקרים באזורים ספציפיים במוח. וניתן לאבחן אותו על ידי שאלות ובדיקות נוירולוגיות ופסיכיאטריות. כמובן שבתהליך זה יש ירידה הדרגתית ביכולת הקוגניטיבית.
מקווה שזה יותר ברור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

