פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נסיעה במכונית עם חלונות פתוחים
    שגיא
    24/02/2010

    היום ראיתי כתבה שמשתמע ממנה שעישון גורם לנזק ישיר למוח.

    השאלה שלי היא:
    האם נסיעה במכונית עם חלונות פתוחים שבה העשן ממכוניות וממשאיות של הכביש נכנס לתוכה, ביחוד בצמתים שכל המכוניות עומדות וכל רכב פולט את הגזים שלו לרכב האחר, יכולה לגרום נזק ולו הקטן ביותר למוח או ליכולתי השכליות?
    תודה.
    חשוב לציין שאני לא מעשן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלונות פתוחים

    גל גפן-ריטר
    26/02/2010

    שגיא שלום,

    ממה שידוע לי אין מחקרים או ממצאים בנושא זה.


    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה נקרא "ממצא אורגני"?
    משה
    23/02/2010

    כאשר יש מצב של זעזוע מוח שגורם לאיבוד הכרה.
    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה זה נקרא "ממצא אורגני"?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא אורגני

    גל גפן-ריטר
    26/02/2010

    משה שלום,

    לאחר חבלת ראש, ישנן בדיקות אשר עושים אשר בודקות האם יש שינויים שניתן לראותם בדרך כלל במוח או בצוואר. במידה ויש שינוי או ממצא זה נקרא ממצא אורגני.

    לבירור נוסף והעמקה תוכל לברר אצל הרופא המאבחן
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון נרגילה
    ישראל
    21/02/2010

    כל פעם שאני מעשן נרגילה אני מתחיל להרגיש מעיין סחרחורת כזאת.
    יכול להיות שזה בגלל ירידה בחמצן למוח.
    האם זה מסוכן? האם נגרם לי נזק כלשהו ולו המינימלי ביותר מזה שאני עישנתי נרגילה(אולי פעמיים בחיים)?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עישון נרגילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון

    גל גפן-ריטר
    26/02/2010

    ישראל שלום,
    לעישון יש את תופעות הלוואי שלו וההשפעות שלו על הגוף ועל המוח.
    למה בדיוק אתה חווה סחרחורות, כדאי שתבדוק עם הרופא המטפל שלך.
    אני חושבת כי האמירה כי "העישון מזיק לבריאות" אמורה לרמוז לך כי עישון נרגילה או כל דבר אחר אינו בריא לנו. מה בדיוק הנזק שקורא לאחר פעמיים , שלוש או עשרים אני לא בטוחה שזה ידוע.
    אך לאורך זמן ישנן השפעות בדוקות.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת עזרה
    חגית
    20/02/2010

    אנ י בת 35 נולדתי לבית פחות או יותר נורמטיבי
    אינני זוכרת בעל פה שירים ישראלים ושירי ילדות, אני גרועה בגיאוגרפיה שלא לדבר על ממש להגיע למקום מסויים ונעזרת לעתים שוב ושוב ב GPS לאותו המקום
    אינני זוכרת שמות ופנים בקלות
    אינני זוכרת שמות ותפקידים של חברי כנסת
    אין לי ידע בהיסטוריה של מדינת ישראל והעולם
    זה רק על קצה המזלג ידע רוחבי ודברים שרוב האנשים בחברה בה אני חיה יודעים וזוכרים
    ועל אף כל זאת אעיד על עצמי שאני אדם מודע מאוד שהצליח להקים משפחה למצוא תעסוקה מרתקת ולהתגבר על כל הקשיים הנל
    לאור איבחונים של בני שנתקל בקשיים עלתה בי השאלה נחרצות האם אני סובלת מלקות מסויימת שגורמת לפער הזה
    אשמח לקבל הכוונה בכדי שאוכל לנסות ולטפל ולשפר את תהליכי הזיכרון והחשיבה
    תודה חגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    26/02/2010

    חגית שלום,
    ממה שאני מבינה מדברייך עולה כי את מתמודדת עם הקשיים אותם תיארת, לאורך כל החיים.
    חלק מהדברים שתיארת אינם כה חריגים ולכולנו יש את תחומי הידע שאנו בקיאים בהם וזוכרים אותם לעומת תחומי ידע ויכולות שהן פחות טובות אצלינו.
    ייתכן כמובן שגם את, כמו בנך סובלת מליקוים ספציפיים, ועל מנת לדעת לטפל צריך לבצע אבחנה איפה נמצא הקושי. במידה ואת מעוניינת הייתי ממליצה לך לעבור אבחון אשר מתמקד בתפקודי זיכרון, קשב, תפיסה , שפה וחשיבה.
    יחד עם זאת , יש לזכור שבסך הכול נשמע שאתה מתפקדת בצורה טובה וככל הנראה מצאת בדרך שלך את הפתרונות להתמודד עם הקשיים. כך שחשוב כשאת נגשת לאבחון שכזה, בהינתן העלויות,
    שתהיה לך מטרה ברורה לשמה את רוצה לערוך אותו ומה הציפיות שלך מכזה אבחון.
    אשמח לענות על שאלות נוספות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב, בעיה
    יוני
    19/02/2010

    לפני כמה זמן דיברתי ובמהלך הדיבור היתה לי מעיין תחושה חזקה מאוד של בלבול למשך 2 שניות, זה הרגיש ממש כמו קצר במוח, ממש הייתי באמצע משפט כשפתאום זה קרה, אפילו מי שהיה סביבי נבהל כי הפסקתי את המשפט באמצע.. מה זה? האם זה "שום דבר"? או זה משהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב, בעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בירור

    גל גפן-ריטר
    19/02/2010

    יוני שלום,
    השאלה שלך הינה שאלה שדורשת בירור רפואי, והייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה ולתאר את מה שקרה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון פסיבי של סמים
    גיא
    18/02/2010

    לפני כמה זמן גרתי בדירה משותפת עם חב'רה במשך כשלוש שבועות.
    שניים מהם היו מעשנים סמים באופן קבוע.
    כמעט כל ערב הייתי יושב עם שני החב'רה האלה בסלון במשך כמה שעות, והם היו מעשנים סמים. אני לא יודע איזה סוג של סמים זה היה, אולי גראס או חשיש או משהו בסיגנון.
    אני כמובן לא עישנתי, אבל היה באוויר עשן סמיך .
    לצורך העניין הם עישנו באנג(בקבוק כזה עם מים בתוכו שדרכם עובר העשן של הסם, העשן כביכול מסתנן במים האלה בדומה לנרגילה ומגיע לריאות לח ונספג מהר יותר כנראה), והעשן שהם היו פולטים מהריאות, היה סמיך כזה ומסריח והיה ממש עומד באוויר של הסלון.
    השאלה שלי האם יכול היה להגרם לי מזה שהייתי בסלון ונשמתי את האוויר המזוהם בעשן הזה נזק כלשהו ואף המינימלי ביותר למוח או ליכולתי השכליות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עישון פסיבי של סמים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון פאסיבי

    גל גפן-ריטר
    19/02/2010

    גיא שלום ,

    אני מבינה את הדאגה שהתעוררה בך, אולם אני אישית אינני מכירה מחקרים בנושא. בכל מקרה במידה ותחוש שינויים כלשהם בהתנהגות, בזיכרון או בחשיבה אז הייתי פונה להמשך בירור רפואי.
    (לא בהכרח השינויים ינבעו מהתקופה שאתה מתאר).

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע תוקפים רופאים ?????????
    SABAMOMO
    11/02/2010

    האם נירופסיכולוג מאבחן את ראש האדם בשעה וחצי ? ומוסר את אבחנתו רק למי ששולח אותו? אם הייתי יודע שכך רופא מתנהג אזי אפילו לא הייתי מביט לעברו, זה זילות וזלזול בזכויות האדם זה גועל נפש שאדם שיש לו תואר ד"ר מאבחן חולה ומפחד לומר לו את אבחנתו , הוא מוסר את אבחנתו למי שמשלם לו אזי זה לא רופא !!!!!!!!!! אם הרמב"ם היה רואה דברים כאלה היה מסתובב בקברו 360 מעלות , ואחר כך שואלים הרופאים כמו מסכנים מדוע תוקפים אותם !!!!!!!!!
    אני רוצה להוסיף ולומר אני נגעל מהצורת ההתנהגות של רופא שמחשיב את מקצועו כניורופסיכולוג תעודתו כנייר מזוייף!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדוע תוקפים רופאים ?????????

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תביעת נכות

    ד``ר שרה רפפורט
    15/02/2010

    שלום לך,
    אני מבינה את הכעס שלך מחיוותך של הבדיקה. ברצוני לציין שבדיקה כלשהי שנערכת במסגרת תביעת נכות (נגד ביטוח לאומי או במהלך דיון משפטי), המאבחן מחויב למסור את ממצאי הבדיקה קודם כל לגורם הפניה. זה החוק! והבאבחן כפוף לכללים שמקובלים במסגרת התביעה. כאשר מחליטים לעבור תהליך של תביעה, חשוב להבין שהרופאים שבודקים אותך אינם גורמים מטפלים. עם זאת, ניתן לקבל ממצאי הבדיקה דרך עו"ד שמנהל את התביעה או לחלופין, לפנות לערוץ מקובל של הביטוח לאומי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיחה בטלפון סלולרי
    איגור
    05/02/2010

    האם שיחות בטלפון סלולרי הצמוד לאוזן יכולות לגרום נזק קוגניטיבי וירידה ביכולתיו ובביצועיו של המוח ללא כל מחלה כמו סרטן, אלצהיימר וכו' רק ירידה גרידא מהקרינה עצמה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיחה בטלפון סלולרי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרינה

    ד``ר שרה רפפורט
    07/02/2010

    איגור שלום,
    כל סוג של קרינה לא בריא לגוף.
    עד כה לא ברור מה הן ההשלכות של שימוש ממושך בטלפונים הסלולריים על המערכת העצבים. עם זאת, לא נתקלת או שמעתי על מקרים שסובלים מנזק מוחי ופגיעה קוגניטיבית על רקע דיבור בנייד.
    תמיד מומלץ להשתמש באוזניה כדי למנוע קרינה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבוד זיכרון מזעזוע מוח קל..
    פלג בת 19
    04/02/2010

    לפני כשנה בערך..חטפתי זעזוע מוח כשניתקעתי במקהו בראש לאחר מכן התעלפתי וכניראה נפלתי על הראש שוב...לא ממש יודעים מה קרה לי ..הייתי בעבודה(גלידריה)כשזה קרה והיינו רק שני אנשים.
    בכל מקרה הביאו אותי באותו יום למיוןת אבחנו אצלי זעזוע מוח..והייתי בסדר שוחררתי הבייתה וכבר יום למחרת חזרתי לשיגרה.
    אחרי שבוע התחילו כל מיני סימנים מוזרים, זה התחיל מזה שהיו אנשים ברחוב שאמרו לי שלום, ולא ידעתי מי הם.אבל לא ייחסתי לזה כזאת חשיבות כי זה דברים שקורים..לאט לאט, האנשים שסביבי התחילו להבין שמשהו לא בסדר, שחכתי אירעוים שהיו, אנשים שהכרתי, חברים רחוקים.
    התחלתי להיוץ מבולבלת.אבל בו זמנית הרגשתי כאילו אני זאת שבסדר גמור אלא שפשוט כל העולם התחרפן..מפה לשם יום אחד אמא שלי עברה איתי רשימה של אנשים,לראות את מי אני זוכרת ואת מי לא.
    כשהיא הבינה שיש 3 בני דודים שאני לא זוכרת היא החליטה לקחת אותי למיון בפעם השנייה .זה היה כבר אחרי שבועיים בערך,שם הם עשו לי בדיקות וראו שאין לי פגיעה מוחית או שטף דם חיצוני בגולגולת והם שלחו אותי לפסיכיאטר.הפסיכיאטר אמר שאני בדר וכניראה עהרתי טראומה והמוח מדחיק בגלל זה . ומשם הוא שלח אותי לפסיכולוגית.

    אצלה הייתי חודש.היא לא עזרה לי בכלל. אני חושבת שהיא הייתה יותר מבולבלת ממני , לא ידעה איך להגיב כל כך , ותכלס מה היא ילכה לעשות כדי לעזור לי..אז חתכתי ממנה.
    מאז אפשר לומר שאני מתמודדת אם זה לבד.
    הייית רוצה להתייעץ ,
    מאז שחטפתי את המכה בראש..כל פעם שאני חוטפת מכות חזקות בראש, המוח שלי שוב פעם שוכחץשוכח את היומיים אחרונים. אני קמה מבולבלת לא מבינה מה קורה. ולאט לאט אני מבינה שמחברים שקיבלתי איזה מכה[כל פעם זה משהו מפגר כמו דפקתי את הראש בראש של מישהו אחר במקרה ,או הלכתי מכות בצחוק עם חבירם ונפלתי על הראש] בכל המיקרים חברים שלי מספרים לי שאני ניבהלת אבל אחרי שתי דקות קמה וממשיכה כרגיל.
    מה את חושבת.?...
    אני מרגישה כמו איזה חולת נפש...הפסקתי לספר את זה להורים שלי כי אני לא רוצה יותר בתי חולים או פסיכולוגים,הפסקתי לספר את זה לחברות הטובות שלי כי הוא מעקמות על זה את האף.

    יש כל מיני דברים שאני יודעת ששחכתי ואחרי כמה זמן אני ניזכרת בהם.
    זה מאוד מוזר ..זה מרגיש כאילו..מכירה את זה שאת שוכחת משהו וזה עומד לך על קצה הלשון אבל את לא מצליחה להיזכר ואז אחרי כמה זמן שכבר את לא חושבת על זה יותר את ניזכרת,כאילו פתאום זה קופץ לך למוח.ככה זה מרגיש ..
    קראתי פה כל מיני מקרים, ותאום לא הרגשתי מטורללת כ"כ.
    מה את חושבת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זעזוע מוחי קל

    ד``ר שרה רפפורט
    12/02/2010

    פלג שלום,
    תיאור המיקרה שלך לא שגרתי כי את מוסרת על מקות חוזרות וקלות בראש שגורמות לך לבלבול ולקשיי זיכרון זמני. לא ניתן לאבחן את מצבך באמצעות הפורום זה, אם כי לא נראה שאת סובלת מפגיעה נוירולוגית. עם זאת, חשוב להבין מדוע את שוב ושוב נתקלת בדברים ומקבלת מקות בראש, והאם את סוובלת מפגיעה ביכולת הקשב וריכוז כתוצאה מהמקרה הראשון. אני מציאה לך לברר את הנושא עם בעל מקצוע שמבין בתופעות האלו לאחרי זעזוע מוחי, ולפנות לנוירופסיכולוג ולמרפאה שמטפלת פגיעות ראש. חשוב אבחנה נכונה ולקבל כלים מתאימים כדי להתמודד עם מצבך, גם אם מדובר בתגובה של חרדה עקב האירוע.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבדיקת BRC אובחן לי
    משה
    03/02/2010

    "הפרעה בקשב וריכוז"

    האם זו פגיעה או ירידה קוגנטיבית?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבדיקת BRC אובחן לי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה או ירידה

    ד``ר שרה רפפורט
    03/02/2010

    משה שלום,
    ללא הקשר ומידע נוסף, קשה להתייחס לשאלותיך באופן מקצועי.
    תנסה לחדד את השאלות.

    פגיעה ביכולת הקוגניטיבית מתבטאת בדרך כלל בירידה ביכולת הקשבית ביחס לתפקוד הצפוי וביחס לקבוצת הגיל. עם זאת, לא כל ירידה בתפקוד נובעת מפגיעה כלשהי, ויש סיבות אחרות, כגון סיבות רגשיות שיכולות לגרום לכך.


    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם הייתה לי ירידה קוגנטיבית לאחר
    משה
    02/02/2010

    איבוד הכרה מתאונת דרכים וזעזוע מוח.. וזה היה לפני

    כ-30 שנים, האם יכולה להיות עליה קוגנטיבית והאדם יחזור

    למצב שהיה לפני התאונה?

    האם מישהוא שמע על מקרים כאלו?

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היו לי גם שינויים לרעה בהתנהגות

    משה
    02/02/2010

    לא היתה לי סבלנות, ועצבני מידי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זעזוע מוחי

    ד``ר שרה רפפורט
    03/02/2010

    משה שלום,
    יכולת ההתאוששות לאחר חבלת רשא תלויה בסוג ואופי של הפגיעה. מרבית הנפגעי ראש השתקמים במידות שונות, וגם זה תלוי בגורמים שונים. לאנשים שסבלו מפגיעת ראש קלה או זעזוע מוחי עם אובדן הכרה לטווח קצר, יש זיכוי טוב לחזור לתפקודם הקודם.


    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה אובדן הכרה לטווח קצר?

    משה
    12/02/2010

    האם זה חצי שעה, שעה, וכו...


    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדובר על דקות ספירות בלבד.

    ד``ר שרה רפפורט
    12/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואם איבוד ההכרה היה בערך יום שלם

    משה
    12/02/2010

    אז זה יכול בוודאות לגרום להפרעת זכון ולירידה קוגנטיבית?

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התשובה היא: לא

    ד``ר שרה רפפורט
    15/02/2010

    גם אחרי אבדן הכרה ממושך יש מקרים שמתואששים ומסוגלים לחזור לתפקוד קוגניטיבי תקין.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קוגניטיביות לאחר מחלת הנשיקה
    שאולי
    31/01/2010

    שלום

    אני בן 36, לפני כשנתיים היתה לי מחלת נשיקה עם CMV. מאז לא לגמרי 'יצאתי מזה'. אובחנתי אצל ד"ר רהב מירושלים בתסמונת של CFS.

    היום דווקא התשישות פחות מטרידה את יומי, ויותר מפריעות לי בעיות קוגניטיביות:
    - יש לי קשיי ריכוז שהולכים ובאים, מלווים בתחושה קצת 'מסטולית'.
    - רגישות לאור/קול/חום/קור.
    - צמרמורות לעיתים.
    - בעיה של זכרון לטווח קצר. כמו גם בעיה של שליפת שמות במיידי.
    - טשטוש קל מאוד בראיה, מעין ריצוד של אלמנטים בטווח רחוק, בעיקר כששתי העיניים פקוחות.

    אציין שנבדקתי אצל רופא עיניים בדיקה מקיפה - והכל תקין.
    בעית הזכרון אינה גדולה, ובסופו של דבר אני שולף את השם, או נזכר. זה יותר בלבול מחשבתי.
    לאחר מאמץ, כמו פעילות גופנית זה מתגבר.

    האם כל אלה הם סיבות שמתאימות לCFS? האם יש טיפול מתאים לכך? והאם זה עובר בסופו של דבר?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת התשישות הכרונית

    ד``ר שרה רפפורט
    03/02/2010

    שאולי שלום,
    אתה מתכוון לתסמונת התשישות הכרונית, או בשמה האנגלי - chronic fatigue syndrome

    תסונת זו מתבטאת בסימפטומים רבים, ובין היתר גם בבעיות שאתה מתאר.

    איני מומחית בתחום המחלה זו, אך מצאתי מידע שיכול לעזור לך בנוגע לטיפול:

    - פעילות גופנית מדורגת, פיזיותרפיה, וטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי הם
    הטיפולים היחידים שיש הוכחות לגבי יעילותם.
    - אין הוכחה כי נוגדי דיכאון מביאים לריפוי, אולם הם עשויים להקל על
    תסמינים של חרדה ודיכאון המלווים את התסמונת. בנוסף, בחולים הסובלים
    מחרדה או דיכאון ראשוניים, תרופות אלו יעילות ביותר מ- 80%.
    - קורטיקוסטרואידים כמו קורטיזון או פרדניזון אינם יעילים כלל ואף
    עלולים להיות מסוכנים.
    - מנוחה ממושכת לא רק שאינה יעילה, אלא עלולה להזיק לבריאות ולסיכויי
    ההחלמה.
    - אין הוכחה רפואית לכך כי תזונה מסוימת או הימנעות ממאכלים מסוימים או
    נטילת ויטמינים או מינרלים עשויים לתרום להקלה או לריפוי.
    - אין עדות להוכחת יעילותם של תכשירים אנטיביוטיים, נוגדי נגיפים,
    ותרופות המשפיעות על מערכת החיסון.


    בארץ פועלת עמותה לחולים הסובלים מתסמונת התשישות הכרונית
    ומפיברומיאלגיה.



    יש לציין שהמחלה קשה לאבחן ולכן כדאי לקבל חוות דעת רפואית נוספת.



    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסיכולוג דר' זולי זלוטוגורסקי
    עופר
    31/01/2010

    שלום לך דר' רפפורט
    לפני כמה חדשים פניתי אליך בפורום זה בנושא מבחנים נוירו פסיכולוגים שנערכו בצורה מרושלת בלשון המעטה ע"י הפסיכולוג דר' זלוטוגורסקי.
    לאחר תשובתך פניתי בתלונה למשרד הבריאות ולמוסד לביטוח לאומי.
    התובע הראשי של משרד הבריאות וועדת התלונות פתחו בחקירה, קביעתם היא: חברי הוועדה מצאו עדות לכאורה חשד סביר לעבירת משמעת בהתנהגותו של דר' זלוטוגורסקי בקשר לאיבחוני.
    התובע הראשי עוה"ד יונתן ברג החליט להגיש קובלנה נגד הפסיכולוג הנ"ל והעביר את חומר החקירה לוועדת המשמעת.
    המוסד לביטוח לאומי /הלשכה הרפואית /דר' מריו סקולסקי מנהל הלשכה קבע: דר' זלוטוגורסקי הושהה מהשתתפות בוועדות הרפואיות, כמו כן אין להפנות אליו בדיקות פסיכו- דיאגנוסטיות או חוות דעת עד לסיום הבירור.

    בידי המסמכים המאשרים את הכתוב כאן.

    בכבוד רב
    עופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעופר, גם אני רוצה לפעול כנגד רופא

    משה
    02/02/2010

    נוירופסיכולוג, בגלל טעויות בבדיקה.

    האם אתה יכול להנחות אותי?


    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האסרטיביות משתלמת

    ד``ר שרה רפפורט
    03/02/2010

    עופר שלום,
    תודה על העדכון. צער לי לשמוע על עמית שלא עומד בסנדרטים המקצועיים. נראה כי תלונותיך היו שיניים, .

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה במונית ללא חלונות פתוחים
    יצחק
    21/01/2010

    אני נוסע לעבודה במונית .
    הנסיעה לוקחת כשעתיים.
    אנחנו 4 אנשים במונית והנהג מסרב לפתוח חלון בטענה שקר לו וגם האיוורור לא עובד.
    אני קראתי שמחסור בחמצן בדום נשימתי בשינה גורם לתמותה של תאי מוח.
    האם יכול לקרוא מצב שבו החמצן במונית ירד בגלל שאנחנו 4 אנשים שנושמים ואתחיל לסבול ממחסור בחמצן ויגרם לי נזק ולו הקטן ביותר למוח בגלל הנסיעות האלה בדומה למצב שקורה לאנשים שסובלים מדום נשימתי בשינה?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר בבקשה תשובה לשאלתי?

    יצחק
    23/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר איוורור וחוסר חמצן

    ד``ר שרה רפפורט
    24/01/2010

    יצחק שלום,
    נראה כי אתה די סובל מהנסיעות לעבודתך במונית.
    בין היתר, נזק מוחי רק ואך נגרם במצב של "חוסר" הספקת חמצן למוח אפילו לזמן קצר. למרות שאתה מרגיש חנק וסובל מהחוסר איוורור. ברכב יש עדיין כניסה של איוור, בעיקר במהלך נסיעה, ולא מדובר על חלל אטום.
    עם זאת, לצורך השיפור תנאי הנסיעה, אני ממליצה לפעול באסרטיביות, ולהגיע להסדר עם הנהג ועם יתר הנוסעים בנוגע לאיוורור ברכב, או לחלופין להתלונן בחברה שמפעילה את המונית הנדון.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא הבנתי את המשפט:

    יצחק
    24/01/2010

    ברכב יש עדיין כניסה של איוור, בעיקר במהלך נסיעה חמצן, ולמדובר על חלל אטום.

    אז אין כלל נזק למוח במהלך נסיעה שכזאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון והמשך

    ד``ר שרה רפפורט
    26/01/2010

    סליחה על התעות. תקנתי בתגובתי הקודמת!
    נכון, לא נגרם נזק מוחי כתוצאה מ"הנסיעה כזאת" .
    ייתכון שאחרי הנסיעה בדרכך לעבודה, אתה חש עייפות וקושי להתרכז לפרק זמן מסוים, אך התופעות האלו עללות לחלוף אחרי זמן קצר.


    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון הולך ונחלש
    אושרת
    21/01/2010

    שלום רב.
    אני בת 36, ויש לי בעיות זיכרון מאוד קשות, מאז ומתמיד סבלתי מזיכרון חלש,
    ונדמה כי לאחר הלידה, שאירעה לפני כ-9 חודשים, הבעיה החריפה עוד יותר.
    האם הבעיה ברת תיקון?
    מה עליי לעשות כדי להתקדם ולטפל בבעיה?

    תודה,
    אושרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיכרון הולך ונחלש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור דחוף

    גל גפן-ריטר
    21/01/2010

    אושרת שלום,
    את מציינת כי את סובלת מזיכרון חלש, לפי דברייך, מאז ומתמיד. האם עברת בעבר אבחון? האם עשית בירור רפואי כלשהו?
    חשוב מאוד כי תפני לרופא המשפחה ותספרי לו על בעיותייך על מנת להתחיל בבירור רפואי מקיף. למשל, ייתכן כי לאחר הלידה מצב הויטמינים בגופך נמצא בחסר של ויטמין B12 או ברזל והדבר בהחלט יכול להוביל גם להתדרדרות בתחום הקוגניטיבי.

    אני מניחה כי עם תינוקת קטנה הזמן איננו רב, אך חשוב מאוד כי תטפלי בעצמך

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    אושרת
    22/01/2010

    ראשית, תודה על תגובתך.
    שנית, איזה רופא מטפל בבעיות מסוג זה? לאיזה רופא אמורה להפנות אותי רופאת המשפחה?

    תודה ושבת שלום,
    אושרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור

    גל גפן-ריטר
    22/01/2010

    אושרת שלום,

    אני מציעה כי תפני לרופאת משפחה קודם כל לבצע בדיקות דם מקיפות, במידת הצורך היא תפנה אותך לנוירולוג על מנת לבצע בירור מקיף לגבי מקור הקשיים שאת חווה בזיכרון, גם כיום וגם בעבר.
    לאחר הבירור ובהתחשב בתוצאות ייתכן וכדאי יהיה לערוך אבחון נוירופסיכולוגי לגבי מהות הקשיים בזיכרון.

    שיהיה הרבה בהצלחה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום