מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נסיעה במכונית עם חלונות פתוחיםשגיא24/02/2010
היום ראיתי כתבה שמשתמע ממנה שעישון גורם לנזק ישיר למוח.
השאלה שלי היא:
האם נסיעה במכונית עם חלונות פתוחים שבה העשן ממכוניות וממשאיות של הכביש נכנס לתוכה, ביחוד בצמתים שכל המכוניות עומדות וכל רכב פולט את הגזים שלו לרכב האחר, יכולה לגרום נזק ולו הקטן ביותר למוח או ליכולתי השכליות?
תודה.
חשוב לציין שאני לא מעשן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלונות פתוחים
גל גפן-ריטר26/02/2010שגיא שלום,
ממה שידוע לי אין מחקרים או ממצאים בנושא זה.
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה נקרא "ממצא אורגני"?משה23/02/2010
כאשר יש מצב של זעזוע מוח שגורם לאיבוד הכרה.
תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא אורגני
גל גפן-ריטר26/02/2010משה שלום,
לאחר חבלת ראש, ישנן בדיקות אשר עושים אשר בודקות האם יש שינויים שניתן לראותם בדרך כלל במוח או בצוואר. במידה ויש שינוי או ממצא זה נקרא ממצא אורגני.
לבירור נוסף והעמקה תוכל לברר אצל הרופא המאבחן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון נרגילהישראל21/02/2010
כל פעם שאני מעשן נרגילה אני מתחיל להרגיש מעיין סחרחורת כזאת.
יכול להיות שזה בגלל ירידה בחמצן למוח.
האם זה מסוכן? האם נגרם לי נזק כלשהו ולו המינימלי ביותר מזה שאני עישנתי נרגילה(אולי פעמיים בחיים)?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון
גל גפן-ריטר26/02/2010ישראל שלום,
לעישון יש את תופעות הלוואי שלו וההשפעות שלו על הגוף ועל המוח.
למה בדיוק אתה חווה סחרחורות, כדאי שתבדוק עם הרופא המטפל שלך.
אני חושבת כי האמירה כי "העישון מזיק לבריאות" אמורה לרמוז לך כי עישון נרגילה או כל דבר אחר אינו בריא לנו. מה בדיוק הנזק שקורא לאחר פעמיים , שלוש או עשרים אני לא בטוחה שזה ידוע.
אך לאורך זמן ישנן השפעות בדוקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת עזרהחגית20/02/2010
אנ י בת 35 נולדתי לבית פחות או יותר נורמטיבי
אינני זוכרת בעל פה שירים ישראלים ושירי ילדות, אני גרועה בגיאוגרפיה שלא לדבר על ממש להגיע למקום מסויים ונעזרת לעתים שוב ושוב ב GPS לאותו המקום
אינני זוכרת שמות ופנים בקלות
אינני זוכרת שמות ותפקידים של חברי כנסת
אין לי ידע בהיסטוריה של מדינת ישראל והעולם
זה רק על קצה המזלג ידע רוחבי ודברים שרוב האנשים בחברה בה אני חיה יודעים וזוכרים
ועל אף כל זאת אעיד על עצמי שאני אדם מודע מאוד שהצליח להקים משפחה למצוא תעסוקה מרתקת ולהתגבר על כל הקשיים הנל
לאור איבחונים של בני שנתקל בקשיים עלתה בי השאלה נחרצות האם אני סובלת מלקות מסויימת שגורמת לפער הזה
אשמח לקבל הכוונה בכדי שאוכל לנסות ולטפל ולשפר את תהליכי הזיכרון והחשיבה
תודה חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה
גל גפן-ריטר26/02/2010חגית שלום,
ממה שאני מבינה מדברייך עולה כי את מתמודדת עם הקשיים אותם תיארת, לאורך כל החיים.
חלק מהדברים שתיארת אינם כה חריגים ולכולנו יש את תחומי הידע שאנו בקיאים בהם וזוכרים אותם לעומת תחומי ידע ויכולות שהן פחות טובות אצלינו.
ייתכן כמובן שגם את, כמו בנך סובלת מליקוים ספציפיים, ועל מנת לדעת לטפל צריך לבצע אבחנה איפה נמצא הקושי. במידה ואת מעוניינת הייתי ממליצה לך לעבור אבחון אשר מתמקד בתפקודי זיכרון, קשב, תפיסה , שפה וחשיבה.
יחד עם זאת , יש לזכור שבסך הכול נשמע שאתה מתפקדת בצורה טובה וככל הנראה מצאת בדרך שלך את הפתרונות להתמודד עם הקשיים. כך שחשוב כשאת נגשת לאבחון שכזה, בהינתן העלויות,
שתהיה לך מטרה ברורה לשמה את רוצה לערוך אותו ומה הציפיות שלך מכזה אבחון.
אשמח לענות על שאלות נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב, בעיהיוני19/02/2010
לפני כמה זמן דיברתי ובמהלך הדיבור היתה לי מעיין תחושה חזקה מאוד של בלבול למשך 2 שניות, זה הרגיש ממש כמו קצר במוח, ממש הייתי באמצע משפט כשפתאום זה קרה, אפילו מי שהיה סביבי נבהל כי הפסקתי את המשפט באמצע.. מה זה? האם זה "שום דבר"? או זה משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך בירור
גל גפן-ריטר19/02/2010יוני שלום,
השאלה שלך הינה שאלה שדורשת בירור רפואי, והייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה ולתאר את מה שקרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון פסיבי של סמיםגיא18/02/2010
לפני כמה זמן גרתי בדירה משותפת עם חב'רה במשך כשלוש שבועות.
שניים מהם היו מעשנים סמים באופן קבוע.
כמעט כל ערב הייתי יושב עם שני החב'רה האלה בסלון במשך כמה שעות, והם היו מעשנים סמים. אני לא יודע איזה סוג של סמים זה היה, אולי גראס או חשיש או משהו בסיגנון.
אני כמובן לא עישנתי, אבל היה באוויר עשן סמיך .
לצורך העניין הם עישנו באנג(בקבוק כזה עם מים בתוכו שדרכם עובר העשן של הסם, העשן כביכול מסתנן במים האלה בדומה לנרגילה ומגיע לריאות לח ונספג מהר יותר כנראה), והעשן שהם היו פולטים מהריאות, היה סמיך כזה ומסריח והיה ממש עומד באוויר של הסלון.
השאלה שלי האם יכול היה להגרם לי מזה שהייתי בסלון ונשמתי את האוויר המזוהם בעשן הזה נזק כלשהו ואף המינימלי ביותר למוח או ליכולתי השכליות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון פאסיבי
גל גפן-ריטר19/02/2010גיא שלום ,
אני מבינה את הדאגה שהתעוררה בך, אולם אני אישית אינני מכירה מחקרים בנושא. בכל מקרה במידה ותחוש שינויים כלשהם בהתנהגות, בזיכרון או בחשיבה אז הייתי פונה להמשך בירור רפואי.
(לא בהכרח השינויים ינבעו מהתקופה שאתה מתאר).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע תוקפים רופאים ?????????SABAMOMO11/02/2010
האם נירופסיכולוג מאבחן את ראש האדם בשעה וחצי ? ומוסר את אבחנתו רק למי ששולח אותו? אם הייתי יודע שכך רופא מתנהג אזי אפילו לא הייתי מביט לעברו, זה זילות וזלזול בזכויות האדם זה גועל נפש שאדם שיש לו תואר ד"ר מאבחן חולה ומפחד לומר לו את אבחנתו , הוא מוסר את אבחנתו למי שמשלם לו אזי זה לא רופא !!!!!!!!!! אם הרמב"ם היה רואה דברים כאלה היה מסתובב בקברו 360 מעלות , ואחר כך שואלים הרופאים כמו מסכנים מדוע תוקפים אותם !!!!!!!!!
אני רוצה להוסיף ולומר אני נגעל מהצורת ההתנהגות של רופא שמחשיב את מקצועו כניורופסיכולוג תעודתו כנייר מזוייף!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תביעת נכות
ד``ר שרה רפפורט15/02/2010שלום לך,
אני מבינה את הכעס שלך מחיוותך של הבדיקה. ברצוני לציין שבדיקה כלשהי שנערכת במסגרת תביעת נכות (נגד ביטוח לאומי או במהלך דיון משפטי), המאבחן מחויב למסור את ממצאי הבדיקה קודם כל לגורם הפניה. זה החוק! והבאבחן כפוף לכללים שמקובלים במסגרת התביעה. כאשר מחליטים לעבור תהליך של תביעה, חשוב להבין שהרופאים שבודקים אותך אינם גורמים מטפלים. עם זאת, ניתן לקבל ממצאי הבדיקה דרך עו"ד שמנהל את התביעה או לחלופין, לפנות לערוץ מקובל של הביטוח לאומי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיחה בטלפון סלולריאיגור05/02/2010
האם שיחות בטלפון סלולרי הצמוד לאוזן יכולות לגרום נזק קוגניטיבי וירידה ביכולתיו ובביצועיו של המוח ללא כל מחלה כמו סרטן, אלצהיימר וכו' רק ירידה גרידא מהקרינה עצמה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרינה
ד``ר שרה רפפורט07/02/2010איגור שלום,
כל סוג של קרינה לא בריא לגוף.
עד כה לא ברור מה הן ההשלכות של שימוש ממושך בטלפונים הסלולריים על המערכת העצבים. עם זאת, לא נתקלת או שמעתי על מקרים שסובלים מנזק מוחי ופגיעה קוגניטיבית על רקע דיבור בנייד.
תמיד מומלץ להשתמש באוזניה כדי למנוע קרינה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד זיכרון מזעזוע מוח קל..פלג בת 1904/02/2010
לפני כשנה בערך..חטפתי זעזוע מוח כשניתקעתי במקהו בראש לאחר מכן התעלפתי וכניראה נפלתי על הראש שוב...לא ממש יודעים מה קרה לי ..הייתי בעבודה(גלידריה)כשזה קרה והיינו רק שני אנשים.
בכל מקרה הביאו אותי באותו יום למיוןת אבחנו אצלי זעזוע מוח..והייתי בסדר שוחררתי הבייתה וכבר יום למחרת חזרתי לשיגרה.
אחרי שבוע התחילו כל מיני סימנים מוזרים, זה התחיל מזה שהיו אנשים ברחוב שאמרו לי שלום, ולא ידעתי מי הם.אבל לא ייחסתי לזה כזאת חשיבות כי זה דברים שקורים..לאט לאט, האנשים שסביבי התחילו להבין שמשהו לא בסדר, שחכתי אירעוים שהיו, אנשים שהכרתי, חברים רחוקים.
התחלתי להיוץ מבולבלת.אבל בו זמנית הרגשתי כאילו אני זאת שבסדר גמור אלא שפשוט כל העולם התחרפן..מפה לשם יום אחד אמא שלי עברה איתי רשימה של אנשים,לראות את מי אני זוכרת ואת מי לא.
כשהיא הבינה שיש 3 בני דודים שאני לא זוכרת היא החליטה לקחת אותי למיון בפעם השנייה .זה היה כבר אחרי שבועיים בערך,שם הם עשו לי בדיקות וראו שאין לי פגיעה מוחית או שטף דם חיצוני בגולגולת והם שלחו אותי לפסיכיאטר.הפסיכיאטר אמר שאני בדר וכניראה עהרתי טראומה והמוח מדחיק בגלל זה . ומשם הוא שלח אותי לפסיכולוגית.
אצלה הייתי חודש.היא לא עזרה לי בכלל. אני חושבת שהיא הייתה יותר מבולבלת ממני , לא ידעה איך להגיב כל כך , ותכלס מה היא ילכה לעשות כדי לעזור לי..אז חתכתי ממנה.
מאז אפשר לומר שאני מתמודדת אם זה לבד.
הייית רוצה להתייעץ ,
מאז שחטפתי את המכה בראש..כל פעם שאני חוטפת מכות חזקות בראש, המוח שלי שוב פעם שוכחץשוכח את היומיים אחרונים. אני קמה מבולבלת לא מבינה מה קורה. ולאט לאט אני מבינה שמחברים שקיבלתי איזה מכה[כל פעם זה משהו מפגר כמו דפקתי את הראש בראש של מישהו אחר במקרה ,או הלכתי מכות בצחוק עם חבירם ונפלתי על הראש] בכל המיקרים חברים שלי מספרים לי שאני ניבהלת אבל אחרי שתי דקות קמה וממשיכה כרגיל.
מה את חושבת.?...
אני מרגישה כמו איזה חולת נפש...הפסקתי לספר את זה להורים שלי כי אני לא רוצה יותר בתי חולים או פסיכולוגים,הפסקתי לספר את זה לחברות הטובות שלי כי הוא מעקמות על זה את האף.
יש כל מיני דברים שאני יודעת ששחכתי ואחרי כמה זמן אני ניזכרת בהם.
זה מאוד מוזר ..זה מרגיש כאילו..מכירה את זה שאת שוכחת משהו וזה עומד לך על קצה הלשון אבל את לא מצליחה להיזכר ואז אחרי כמה זמן שכבר את לא חושבת על זה יותר את ניזכרת,כאילו פתאום זה קופץ לך למוח.ככה זה מרגיש ..
קראתי פה כל מיני מקרים, ותאום לא הרגשתי מטורללת כ"כ.
מה את חושבת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זעזוע מוחי קל
ד``ר שרה רפפורט12/02/2010פלג שלום,
תיאור המיקרה שלך לא שגרתי כי את מוסרת על מקות חוזרות וקלות בראש שגורמות לך לבלבול ולקשיי זיכרון זמני. לא ניתן לאבחן את מצבך באמצעות הפורום זה, אם כי לא נראה שאת סובלת מפגיעה נוירולוגית. עם זאת, חשוב להבין מדוע את שוב ושוב נתקלת בדברים ומקבלת מקות בראש, והאם את סוובלת מפגיעה ביכולת הקשב וריכוז כתוצאה מהמקרה הראשון. אני מציאה לך לברר את הנושא עם בעל מקצוע שמבין בתופעות האלו לאחרי זעזוע מוחי, ולפנות לנוירופסיכולוג ולמרפאה שמטפלת פגיעות ראש. חשוב אבחנה נכונה ולקבל כלים מתאימים כדי להתמודד עם מצבך, גם אם מדובר בתגובה של חרדה עקב האירוע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבדיקת BRC אובחן לימשה03/02/2010
"הפרעה בקשב וריכוז"
האם זו פגיעה או ירידה קוגנטיבית?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה או ירידה
ד``ר שרה רפפורט03/02/2010משה שלום,
ללא הקשר ומידע נוסף, קשה להתייחס לשאלותיך באופן מקצועי.
תנסה לחדד את השאלות.
פגיעה ביכולת הקוגניטיבית מתבטאת בדרך כלל בירידה ביכולת הקשבית ביחס לתפקוד הצפוי וביחס לקבוצת הגיל. עם זאת, לא כל ירידה בתפקוד נובעת מפגיעה כלשהי, ויש סיבות אחרות, כגון סיבות רגשיות שיכולות לגרום לכך.
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אם הייתה לי ירידה קוגנטיבית לאחרמשה02/02/2010
איבוד הכרה מתאונת דרכים וזעזוע מוח.. וזה היה לפני
כ-30 שנים, האם יכולה להיות עליה קוגנטיבית והאדם יחזור
למצב שהיה לפני התאונה?
האם מישהוא שמע על מקרים כאלו?
תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היו לי גם שינויים לרעה בהתנהגות
משה02/02/2010לא היתה לי סבלנות, ועצבני מידי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזעזוע מוחי
ד``ר שרה רפפורט03/02/2010משה שלום,
יכולת ההתאוששות לאחר חבלת רשא תלויה בסוג ואופי של הפגיעה. מרבית הנפגעי ראש השתקמים במידות שונות, וגם זה תלוי בגורמים שונים. לאנשים שסבלו מפגיעת ראש קלה או זעזוע מוחי עם אובדן הכרה לטווח קצר, יש זיכוי טוב לחזור לתפקודם הקודם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה אובדן הכרה לטווח קצר?
משה12/02/2010האם זה חצי שעה, שעה, וכו...
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדובר על דקות ספירות בלבד.
ד``ר שרה רפפורט12/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם איבוד ההכרה היה בערך יום שלם
משה12/02/2010אז זה יכול בוודאות לגרום להפרעת זכון ולירידה קוגנטיבית?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה היא: לא
ד``ר שרה רפפורט15/02/2010גם אחרי אבדן הכרה ממושך יש מקרים שמתואששים ומסוגלים לחזור לתפקוד קוגניטיבי תקין.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות קוגניטיביות לאחר מחלת הנשיקהשאולי31/01/2010
שלום
אני בן 36, לפני כשנתיים היתה לי מחלת נשיקה עם CMV. מאז לא לגמרי 'יצאתי מזה'. אובחנתי אצל ד"ר רהב מירושלים בתסמונת של CFS.
היום דווקא התשישות פחות מטרידה את יומי, ויותר מפריעות לי בעיות קוגניטיביות:
- יש לי קשיי ריכוז שהולכים ובאים, מלווים בתחושה קצת 'מסטולית'.
- רגישות לאור/קול/חום/קור.
- צמרמורות לעיתים.
- בעיה של זכרון לטווח קצר. כמו גם בעיה של שליפת שמות במיידי.
- טשטוש קל מאוד בראיה, מעין ריצוד של אלמנטים בטווח רחוק, בעיקר כששתי העיניים פקוחות.
אציין שנבדקתי אצל רופא עיניים בדיקה מקיפה - והכל תקין.
בעית הזכרון אינה גדולה, ובסופו של דבר אני שולף את השם, או נזכר. זה יותר בלבול מחשבתי.
לאחר מאמץ, כמו פעילות גופנית זה מתגבר.
האם כל אלה הם סיבות שמתאימות לCFS? האם יש טיפול מתאים לכך? והאם זה עובר בסופו של דבר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת התשישות הכרונית
ד``ר שרה רפפורט03/02/2010שאולי שלום,
אתה מתכוון לתסמונת התשישות הכרונית, או בשמה האנגלי - chronic fatigue syndrome
תסונת זו מתבטאת בסימפטומים רבים, ובין היתר גם בבעיות שאתה מתאר.
איני מומחית בתחום המחלה זו, אך מצאתי מידע שיכול לעזור לך בנוגע לטיפול:
- פעילות גופנית מדורגת, פיזיותרפיה, וטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי הם
הטיפולים היחידים שיש הוכחות לגבי יעילותם.
- אין הוכחה כי נוגדי דיכאון מביאים לריפוי, אולם הם עשויים להקל על
תסמינים של חרדה ודיכאון המלווים את התסמונת. בנוסף, בחולים הסובלים
מחרדה או דיכאון ראשוניים, תרופות אלו יעילות ביותר מ- 80%.
- קורטיקוסטרואידים כמו קורטיזון או פרדניזון אינם יעילים כלל ואף
עלולים להיות מסוכנים.
- מנוחה ממושכת לא רק שאינה יעילה, אלא עלולה להזיק לבריאות ולסיכויי
ההחלמה.
- אין הוכחה רפואית לכך כי תזונה מסוימת או הימנעות ממאכלים מסוימים או
נטילת ויטמינים או מינרלים עשויים לתרום להקלה או לריפוי.
- אין עדות להוכחת יעילותם של תכשירים אנטיביוטיים, נוגדי נגיפים,
ותרופות המשפיעות על מערכת החיסון.
בארץ פועלת עמותה לחולים הסובלים מתסמונת התשישות הכרונית
ומפיברומיאלגיה.
יש לציין שהמחלה קשה לאבחן ולכן כדאי לקבל חוות דעת רפואית נוספת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסיכולוג דר' זולי זלוטוגורסקיעופר31/01/2010
שלום לך דר' רפפורט
לפני כמה חדשים פניתי אליך בפורום זה בנושא מבחנים נוירו פסיכולוגים שנערכו בצורה מרושלת בלשון המעטה ע"י הפסיכולוג דר' זלוטוגורסקי.
לאחר תשובתך פניתי בתלונה למשרד הבריאות ולמוסד לביטוח לאומי.
התובע הראשי של משרד הבריאות וועדת התלונות פתחו בחקירה, קביעתם היא: חברי הוועדה מצאו עדות לכאורה חשד סביר לעבירת משמעת בהתנהגותו של דר' זלוטוגורסקי בקשר לאיבחוני.
התובע הראשי עוה"ד יונתן ברג החליט להגיש קובלנה נגד הפסיכולוג הנ"ל והעביר את חומר החקירה לוועדת המשמעת.
המוסד לביטוח לאומי /הלשכה הרפואית /דר' מריו סקולסקי מנהל הלשכה קבע: דר' זלוטוגורסקי הושהה מהשתתפות בוועדות הרפואיות, כמו כן אין להפנות אליו בדיקות פסיכו- דיאגנוסטיות או חוות דעת עד לסיום הבירור.
בידי המסמכים המאשרים את הכתוב כאן.
בכבוד רב
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעופר, גם אני רוצה לפעול כנגד רופא
משה02/02/2010נוירופסיכולוג, בגלל טעויות בבדיקה.
האם אתה יכול להנחות אותי?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאסרטיביות משתלמת
ד``ר שרה רפפורט03/02/2010עופר שלום,
תודה על העדכון. צער לי לשמוע על עמית שלא עומד בסנדרטים המקצועיים. נראה כי תלונותיך היו שיניים, .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיעה במונית ללא חלונות פתוחיםיצחק21/01/2010
אני נוסע לעבודה במונית .
הנסיעה לוקחת כשעתיים.
אנחנו 4 אנשים במונית והנהג מסרב לפתוח חלון בטענה שקר לו וגם האיוורור לא עובד.
אני קראתי שמחסור בחמצן בדום נשימתי בשינה גורם לתמותה של תאי מוח.
האם יכול לקרוא מצב שבו החמצן במונית ירד בגלל שאנחנו 4 אנשים שנושמים ואתחיל לסבול ממחסור בחמצן ויגרם לי נזק ולו הקטן ביותר למוח בגלל הנסיעות האלה בדומה למצב שקורה לאנשים שסובלים מדום נשימתי בשינה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר בבקשה תשובה לשאלתי?
יצחק23/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר איוורור וחוסר חמצן
ד``ר שרה רפפורט24/01/2010יצחק שלום,
נראה כי אתה די סובל מהנסיעות לעבודתך במונית.
בין היתר, נזק מוחי רק ואך נגרם במצב של "חוסר" הספקת חמצן למוח אפילו לזמן קצר. למרות שאתה מרגיש חנק וסובל מהחוסר איוורור. ברכב יש עדיין כניסה של איוור, בעיקר במהלך נסיעה, ולא מדובר על חלל אטום.
עם זאת, לצורך השיפור תנאי הנסיעה, אני ממליצה לפעול באסרטיביות, ולהגיע להסדר עם הנהג ועם יתר הנוסעים בנוגע לאיוורור ברכב, או לחלופין להתלונן בחברה שמפעילה את המונית הנדון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי את המשפט:
יצחק24/01/2010ברכב יש עדיין כניסה של איוור, בעיקר במהלך נסיעה חמצן, ולמדובר על חלל אטום.
אז אין כלל נזק למוח במהלך נסיעה שכזאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון והמשך
ד``ר שרה רפפורט26/01/2010סליחה על התעות. תקנתי בתגובתי הקודמת!
נכון, לא נגרם נזק מוחי כתוצאה מ"הנסיעה כזאת" .
ייתכון שאחרי הנסיעה בדרכך לעבודה, אתה חש עייפות וקושי להתרכז לפרק זמן מסוים, אך התופעות האלו עללות לחלוף אחרי זמן קצר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיכרון הולך ונחלשאושרת21/01/2010
שלום רב.
אני בת 36, ויש לי בעיות זיכרון מאוד קשות, מאז ומתמיד סבלתי מזיכרון חלש,
ונדמה כי לאחר הלידה, שאירעה לפני כ-9 חודשים, הבעיה החריפה עוד יותר.
האם הבעיה ברת תיקון?
מה עליי לעשות כדי להתקדם ולטפל בבעיה?
תודה,
אושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור דחוף
גל גפן-ריטר21/01/2010אושרת שלום,
את מציינת כי את סובלת מזיכרון חלש, לפי דברייך, מאז ומתמיד. האם עברת בעבר אבחון? האם עשית בירור רפואי כלשהו?
חשוב מאוד כי תפני לרופא המשפחה ותספרי לו על בעיותייך על מנת להתחיל בבירור רפואי מקיף. למשל, ייתכן כי לאחר הלידה מצב הויטמינים בגופך נמצא בחסר של ויטמין B12 או ברזל והדבר בהחלט יכול להוביל גם להתדרדרות בתחום הקוגניטיבי.
אני מניחה כי עם תינוקת קטנה הזמן איננו רב, אך חשוב מאוד כי תטפלי בעצמך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
אושרת22/01/2010ראשית, תודה על תגובתך.
שנית, איזה רופא מטפל בבעיות מסוג זה? לאיזה רופא אמורה להפנות אותי רופאת המשפחה?
תודה ושבת שלום,
אושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור
גל גפן-ריטר22/01/2010אושרת שלום,
אני מציעה כי תפני לרופאת משפחה קודם כל לבצע בדיקות דם מקיפות, במידת הצורך היא תפנה אותך לנוירולוג על מנת לבצע בירור מקיף לגבי מקור הקשיים שאת חווה בזיכרון, גם כיום וגם בעבר.
לאחר הבירור ובהתחשב בתוצאות ייתכן וכדאי יהיה לערוך אבחון נוירופסיכולוגי לגבי מהות הקשיים בזיכרון.
שיהיה הרבה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

