מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן 24 - בעיות זיכרון וקוגניציהרן02/11/2009
שלום רב,
ברצוני לתאר בכמה משפטים בעיה שאני חש שלא סבלתי ממנה מעולם וכעת כן:
בשל נסיבות מסויימות נטלתי במשך מספר שנים כדורים נוגדי דיכאון (מגיל 18 ועד היום בגיל 24) במינונים לא נמוכים במיוחד. במשך כל הזמן הזה לא הרגשתי שום הפרעה קוגנטיבית או בזיכרון. לפני כשנה עברתי תקופה קשה במיוחד שבעקבותיה עישנתי המון חשיש (כל יום בכמויות) ולאחר שהחלטתי להפסיק נטלתי במשך כל שנה כדור קלונקס 0.5 מג'.
כיום לאחר אפיזודה של חרדה שנבעה אולי מההתמכרות לקלונקס הצלחתי לרדת למינון של רבע כדור קלונקס אחת לשלושה ימים במגמה להפסיק סופית. כמו כן אני נוטל חצי כדור ציפרלקס בבוקר כנגד החרדות. אני בכוונה שומר על מינונים נמוכים במיוחד, אולי אף לא תרפויטים במטרה להפסיק לחלוטין את התלות שנוצרה בנסיבות מרגיזות(...) ולחיות חיים ללא כדורים.
ועכשיו...
מאז ההפסקה עם החשיש והקלונקס אני חש שנגרמו לי נזקים בלתי הפיכים מבחינה קוגנטיבית. לדוגמא, כיום שמונה חודשים ללא שימוש בסם אני חש קשיי ריכוז, זיכרון ופיזור מחשבתי שמפריעים לי לתפקד בלימודים, עבודה ואפילו ביחסים עם חברתי. מבחור שנון וחד כתער בעל זיכרון צילומי הפכתי לאחד שמפחד מכל מאמר שהוא אמור לקרוא באוניברסיטה, או לא מסוגל להתרכז, לתרגל ולזכור שיעורים. מפחיד מאוד נוכח העובדה שהייתי בקצה השני של המתרס. אני מרגיש מוטרד מאוד מהמצב הזה והייתי מאוד רוצה לדעת אם יש טעם לעבור בירור ניורלוגי. אפילו התחננתי להתנדב במחקר fmri לטובת אינטרס זה אך לצערי הרב זה לא הסתדר. הייתי רוצה לדעת מאוד אם המצב הזה נובע מחרדה או מנזק מוחי בלתי הפיך שנגרם לי כתוצאה מהמשחקים המסוכנים שעשיתי בגוף ובמוח שלי. אני יודע שאין לכך תשובה פשוטה, אך אם ישנה דרך אובייקטיבית לבדוק זאת, כמובן שזה היה עוזר. התקווה לבדה הייתה עוזרת, אם הייתי יודע שהמצב הוא הפיך ומצבי ובסוף זה יעבור... כמובן שכדורים הם לא תשובה. איך בודקים ? תודה מראש וסליחה על אורכה של השאלה,רן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגש או הקוגניציה או שילוב של השנים
גל גפן-ריטר07/11/2009רן שלום,
מתיאורך ייתכן כי הקשיים שאתה חווה נובעים או מקשיים נוירולוגים (בהשפעת התרופות, הסמים או גורם אחר) וייתכן ותפקודך בתחומים אלו מושפע מאוד מהלך רוחך, מהחרדות שאתה חווה וממצב הרוח שאתה נתון בו.
במידה ואתה מעוניין לקבל אבחנה על מצבך הייתי ממליצה לך לפנות לאבחון הבודק את התפקודים בהם אתה חש קושי, קרי אבחון נוירופסיכולוגי אשר נעשה על ידי נוירופסיכולוגים מורשים.
אשמח לעמוד לשרותך במידה ויש עוד שאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלההלנה02/11/2009
רופא נכבד,
אמא שלי בת 75 ומתחילה לשכוח דברים ולדבר לפעמים לא לעניין. הדבר יוצר תסכול רב לסובבים אותה ולה. (רופאת המשפחה פותרת אותנו שזה לא כלום...)
מה צריך לעשות ? - לאיזה רופא לגשת ואיזה בדיקות נחוצות ע"מ לאבחן את מצבה.
קראתי שישנן תרופות שמעכבות את ההידרדרות במצב כגון ממרויט, האם התרופה מתאימה למצב ?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשובה האבחנה
גל גפן-ריטר07/11/2009הלנה שלום,
הייתי ממליצה לכם לפנות יחד עם אמך לפסיכו-גריאטר או נוירוגריאטר שהינם רופאים המתמחים בהפרעות נוירולוגיות ומחלות בגיל הזה. כדאי לשמוע מה דעתם ועל פי זאת לשקול טיפול מתאים.
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מבחן קונרסב.ב.26/10/2009
היום נבדקתי במבחן conners' countinuois perornance test 2.
קבעתי תור לנוירולוג לאבחון התוצאות.
אך עד אז מטריד אותי
1.מה זה אומר טיפוס אימפולסיבי ביחס לבחינה. זה מה שהבנתי מהדו"ח עם תוצאות הבדיקה.
2. אם הריטלין שיפר את ה- conficence index מ-71% ל- 61% , האם יש צורך ברטלין.
3.אם הבנתי נכון התוצאות אינן משקפות פרופיל ADHD . האם זה אומר שגם אין ADD?
אודה על תשובתכם במהרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבלנות משתלמת
גל גפן-ריטר28/10/2009ב.ב. שלום,
הייתי מאוד רוצה לעזור לך,אך אין באפשרותי לעשות כן בצורה מקצועית ורצינית על בסיס חלקי מידע שאתה כותב בשאלתך. על כן אני ממליצה לך להמתין עם השאלות עד שתראה את הנויורלוג שאני מניחה אבחן אותך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת קשב אצל חולי C.P (שיתוק מוחיןאפי17/10/2009
שלום אני חולה ב-C.P בן 46 לאחרונה אובחנו אצלי קשיים קוגניטבים ובעיות זכרון וגם הפרעת קשב וריכוז . כאשר שאלתי את הנורולוגית שקבעה את האבחנה לגבי כדורים שיעזרו לי להתרכז (דוגמאת רטלין) היא אמרה לי שלא ניתן לרשום לי כדורים מסוג זה בגלל בעית ה- C.P והמליצה על קפה שחור כתחליף לכדור. שאלתי האם יש תחליף כגון תחליף טבעי ,מכשיר ,שיטה שיכולה לעזור לי פרט לקפה השחור .
תודה אפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפרעת קשב
גל גפן-ריטר20/10/2009אפי שלום,
מדברייך עולה כי אובחנו אצלך קשיים קוגניטיביים אך לא ציינת האם עברת אבחון נויורפסיכולוגי.
במידה וכן ניתן יהיה להסתמך על הדו"ח ולנסות להתאים לך טיפול לקשיים שנמצאו.
במידה ולא עברת אבחון מסודר אני ממליצה לך לעשות כן על מנת לאבחן בדיוק מאלו קשיים אתה סובל ובהתאם לכך אפשר יהיה לתת המלצות לטיפול קוגניטיבי. כלומר טיפול שיעזור לך לקבל כלים להתמודד עם הקשיים בזיכרון ובריכוז.
אשמח לענות על שאלות נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחינה נוירופסיכולוגיתעופר15/10/2009
שלום לך דר' רפפורט
שאלתי היא: בבחינות נוירופסיכולוגיות שבהן נכחה גם אישתי ובמהלך הראיון וניתן לה להביע דבריה ,האם נוכחותה במבחנים ודבריה צריכים או חייבים להיות מצויינים עי" הבוחן ולהופיע בדו"ח שנערך לסיכום המבחנים?
תודה לך
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון נוירופסיכולוגי
גל גפן-ריטר20/10/2009עופר שלום,
הסיכום של ממצאי הבדיקה הנוירופסיכולוגית נעשים על פי שיקול דעתו של הפסיכולוג המאבחן ואין דברים שהוא מחוייב לכתוב בסיכום, למעט כמובן, התוצאות של הבחינה.
מקווה שעזרתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה שהתחיל לאחר קבלת תרופהאנונימי14/10/2009
החלטתי עקב הבעיה שלי לכתוב במכתב לאט ובטוח את מצבי (לקח לי הרבה זמן לכתוב את המכתב).
אני סובל מסכיזופרניה שעקב התפרצותה הוכרתי כנכה צה"ל ושוחררתי לאחר שנתיים ושמונה חודשים מהשירות הסדיר .
בדיקות הדם האחרונות שעשיתי יצאו תקינות לחודש אוקטובר הנוכחי .
בעברי טופלתי בשלל תרופות כנגד הסכיזופרניה אבל התייצבתי על כדור בשם סוליאן במינון 200 מ"ג אשר עימו תפקדתי מצוין ולא סבלתי מתופעות לוואי .
לאחרונה נעשה שינוי בתרופה לריספרדל קונסטה בזריקה כדי להפטר מהבעיה של לקחת כל יום כדור .
אותה תרופה עובדת בשיטת SLOW RELEASE ומספיקה לשבועיים , מרגע מתן הזריקה סבלתי משלל תופעות לוואי כמו אי שקט,ישנוניות ,טשטוש בעיניים, חרדה , מחשבות אובדניות קשות ועוד תופעות לוואי , את התופעות לוואי שרדתי בשלום אבל תופעה אחת שהתחילה לי מטרידה אותי ואינה עוברת גם לאחר תום ההשפעה של הזריקה : (כרגע חזרתי שוב לטיפול בסוליאן ואינני מקבל עוד זריקות)
התחילה להיות לי בעיה בחשיבה ועקב כך גם בדיבור לבטא את עצמי, אני מרגיש מעורפל במחשבה, קשה לי להסביר ולנתח אינפורמציה ובשל כך קשה לי לבטא את עצמי במילים , קשה לי להזכר בדברים באירועים וגם במילים , מה שבעבר לפני קבלת התרופה "ריספרדל קונסטה" היה ללא בעיה כלל .
דוגמאות :
1. צפיתי בטלויזיה בסרט והיה לי קשה מאוד להבין מה מתרחש בסרט וגם אחרי הסרט היה לי קשה להזכר במה שצפיתי , במחשבה הכל היה במעורפל ולא הצלחתי להגיד לעצמי כך וכך ראיתי .
2. שאני מנסה להזכר במשהו ולחשוב עליו זה בלתי אפשרי כאילו אין לי מחשבה בראש ואני לא מצליח לגשת לאינפורמציה בראשי .
3. ניסיתי לקרוא עיתון (משהו שבעבר לא היתה לי שום בעיה לבצע) ואני מתקשה להתרכז ולהבין מה שכתוב , אני שוכח מיד את מה שקראתי ולא מסוגל בתום כתבה למשל להגיד לעצמי מה הרעיון בה .
4. אוצר המילים שלי נהיה לקוי מאוד ,אני משתמש במשפטים קצרים ופשוטים ולא מצליח להרכיב משפטים יותר מורכבים שבעבר עשיתי זאת ללא כל בעיה.
5. ניסיתי להזכר באירוע שקרה לפני יום וכאילו אני לא מצליח לגשת למידע הזה בראשי .
• את המכתב הזה , אחרי שעות רבות של תיקונים וסידורים הצלחתי לכתוב !
אני מתפקד ברמה הבסיסית כרגיל , אני מתלבש כרגיל ,אין בעיות מוטוריות ,מתגלח ומתקלח עושה צרכיי ,שקול כדי להמנע מסכנות , מצליח להפעיל את המחשב ואת הטלויזיה ,זוכר פעולות מסוימות ודרך תפקודם , מצליח לנסוע ברכב ולהפעיל שיפוט תקין , מבין ברמה יחסית את התקשורת אלי .
ניסיתי לשאול בפורום פסיכיאטריה את אותה שאלה ואמרו לי לפנות למטפל שלי , כל מה שאני רוצה לדעת זה האם נתקלתם בתופעה של בעיות חשיבה וזכרון עקב תרופה אנטי פסיכוטית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא תמיד יש לנו תשובה
ד``ר שרה רפפורט21/10/2009שלום לך,
הביעה שאתה מתאר מחוץ התחום המומחיות שלי. לצערי, אני לא מסוגלת לענות לך מהן השפעותיה של התרופות האנטי פסיכוטייות על תפקודך הקוגניטיבי. גם אני ממליצה לך להתייעץ עם הרופא המטפל שלך כדי לברר האם הבעיות הן על רקע תועות לווי של התרופות או הן סימפטומים של המחלה ממנה אתה סובל.
מצטערת מאוד שאני לא יכולה לעזור, למרות הממאמץ שהשקעת בכתיבת השאלה.
בברכב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות קוגנטיביותבן יעקב08/10/2009
מאז שפרצה המחלה הנפשית שלי, אני סובל בריכוז ועיבוד מידע ומוסחות וכיוצ"ב. אינני יכול לקחת ריטלין מסיבות המחלה. מה עושים לשפר את המערכת הקוגנטיבית? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור בעיות קוגניטיביות
גל גפן-ריטר10/10/2009שלום,
על מנת שאוכל לנסות ולכוון אותך כיצד לשפר ולאמן את הפונקציות הקוגניטיביות השונות (זיכרון, קשב וכיוב') אשמח אם תוכל לפרט קצת יותר על הטיפול התרופתי שאתה נוטל, האם אתה עובד, איך המצב רוח שלך וכיוב'. וכמובן אילו קשיים ספציפיים אתה נתקל בהם ביוםיום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית הבנה המשפיעה על כלתחומי החייםגל04/10/2009
אני בת 20 ומגיל 12-13 בערך אני מרגישה שיש לי בעיות הבנה,הבנה בדברים פשוטים,קושי בהבנה בחיי היומיום. כשמישהו מסביר לי משהו אני בחיים לא מצליחה לעשות את מה שהוא מסביר או מבקש וזה מפריע לי וגורם לי להפסיד המון בחיים-לדוגמא:אני לא עובדת,אפילו לא התחלתי ללמוד נהיגה,אני בנבחרת ספורטיבית והחלטתי לעזוב כי אני פשוט לא מבינה מה מבקשים ואיך צריכים לעשות את התרגילים (תרגילים כמו קפיצה לגובה,קפיצה מעל מסוכות,זריקת כדור ברזל) אני רואה איך מבצעים את התרגיל ומחקה את התרגיל אבל כשמסבירים לי איך לעשות ונותנים לי הערות אני לא מבינה איך לתקן את התרגיל וכך לבצע את התרגיל נכון (מה שגרם לי היום במשך כל השיעור לעמוד בצד). זה לא שתמיד אני גם יכולה לחקות את התרגיל שמבקשים ממני,לפעמים כשזה מסובך הכל פשוט לא מצליח להסתדר לי בראש ואז אני לא יודעת איך להתחיל את התרגיל,איך להמשיך ואיפה לסיים,זה קרה לי גם בצבא וזה פשוט הופך את החיים שלי לממש בלתי נסבלים מבחינתי.אני מרגישה מגוכחת בכל המקרים האלה מה שגורם לי לאבד את החשק ולא לנסות בכלל להתעקש,זה פשוט מוזר לראות מישהו שמסבירים לו 1000000 פעם והוא עדיין לא קולט.. נשווה את העניין רגע ללימודים-כשאני לומדת משהו וונותנים לי את הזמן והמרחב שלי,להיות עם עצמי,להבין לבד ולקרוא לבד אני יותר מסתדרת. הרבה הרבה יותר קל לי,אמנם זה לוקח הרבה זמן אבל אני מצליחה להבין וברמה גבוהה אפילו. אי אפשר להשוות חומר רב לבחינת בגרות לבין הבנה של תרגיל ספורטיבי (מה שגורם לי לחשוב שאולי מסתתר כאן משהו ריגשי)- אבל היכן אפשר לברר ממה באמת נובעת הבעיה הזו? מכונים כלשהם? (עשיתי איבחון טובה ומצאו לי בעיות קשב וריכוז אבל אני לא יודעת לאן לשייך את הבעייה הזו) ויותר חשוב מי בכלל מתעסק בזה,זה ממש לא בעיה מוכרת (גם החיפושים באינטרנט הוכיחו לי את זה ). הייתי אומרת שהבעיה הזו מפריעה לי יותר מהבעיות הלימודיות שלי מפני שזו בעיה שגורמת לי להפסיד בחיים המון דברים,אני יודעת שאם הבעיה הייתה נפתרת או לא קיימת בכלל הייתי נערה שונה לחלוטין,לא הייתי מפספת כ"כ הרבה דברים שאני רוצה לעשות בחיים,כואב לי שהחיים שלי צריכים להשתנות ואני צריכה לוותר על המון דברים בגלל הבעיה הזולאן פונים?
בנוסף נמצאה אצלי אינטיליגנציה גבולית אבל חרדת ביצוע וקשיים רגשיים מנמיכים את היכולות שלי באופן משמעותי,האם זה יכול להיות קשור לבעיה? כיצד אבדוק את הבעייה ואיך אדע אם זו בעיית הבנה אמיתית או בעיה ריגשית.
לעזרתכן אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון של הקושי
גל גפן-ריטר10/10/2009גל יקרה,
מתיאורך עולה תחושת מצוקה שאין לי כל ספק שכדאי שתטפלי בבעיה.
אם אני מבינה נכון את דברייך, את עברת אבחון אשר מעיד על:
1. קשיי קשב וריכוז
2. אינטליגנציה גבולית
3. תגובה רגשית אשר מתעוררת כלפי מטלות שונות.
שלושת דברים אלו יכולים להסביר את הקושי שלך להבין הוראות.
לדעתי, מה שעכשיו כדאי לעשות זה ללמד אותך כיצד להתמודד עם מצבים אלו. כיצד את תוכלי להבין הכי טוב את ההוראות וכיצד תוכלי להשתלב במעגל התעסוקה והחברה בצורה שתעניק לך בטחון שמחה, הנאה וסיפוק.
להערכתי כדאי שתפני לטיפול פסיכולוגי ממוקד במטרות שאת רוצה. למשל, כיצד להתמודד כשמסבירים לך משהו, איך להתחיל לחפש עבודה וכיוב.
אשמח לעמוד לרשותך אם יש עוד שאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי..
תום18/10/2009אני בודקת כעת אפשרויות לדרכי טיפול.
רק משהו שלא ממש ברור לי,למה אינטיליגנציה גבולית יכולה להשפיע ולגרום לחוסר ההבנה שאני מרגישה? אינטיליגנציה גבולית היא לא אינטיליגנציה בינונית? (אולי אני טועה..).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לגבי שלתך
אני01/12/2009לדעתי את מתאר קושי רגשי מורכב, כמו סיפור מעגלי שגדל- את מתארת שכשאת לבד מול מטלה את יודעת לבצע אותה היטב בנוסף, הבנתי מתיאורך כי יש יכולת טובה ללימוד עצמי, גם מניסוח השאלה שלך לא נראה כי יש לך בעיה קוגנטיבית- גם לא גבולית!!! מה שנראה הוא שהבטחון שלך התחיל לרדת באופן משמעותי בגיל צעיר מאוד. הבטחון שירד השאיר אותך עם תחושה של חוסר יכולת שהתעצמה כל פעם שנראה לך שלא הבנת משימה- התיאור שלך מתאר חרדת ביצוע ליד אנשים. אם אני מעריכה נכון את פנייתך- נראה כי יהיה למאבחן מאוד קשה לאבחן אותך כי את למעשה צריכה לבצע מטלות בנוכחותו- והרי נוכחות אנשים משתקת אותך ואת היכולת שלך לחשוב ולהבין.
טיפול רישגי אישי יכול להועיל לך ולשפר את הדימויי העצמי שלך ומשם את וכל בוחן אחר יוכלו לבחון בצורה בהירה יותר את הקשיים שאת מתארת. (למרות שנראה לי שלאחר טיפול תביני שהקושי אצלך הוא שונה ובמקום אבחון תוולד לך דרך ארוכה של עבודה עצמית לשיקום הביטחון העצמי).
תדעי רק שכל אבחון הוא לא אורים ותומים והמציאות שאת תיצרי לעצמך תהייה המבחן האמיתי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוויה שלי על חדר כושר למוחאורית04/10/2009
רציתי לשפר זיכרון.קניתי חדר כושר למוח mindfitso+ . רוצה לספר את החוויה שלי.,כי הרבה חברות רוצים להרוויח עלינו. התוכנה הזאת לא עוזרת למי שזקוק בה,כי הוא לא יכול להשתמש בה.. מי שכן יכול לא זקוק בתוכנה הזאת,כי היא לא יותר טובה ממשחקי זיקרון בכול האתרים. חוץ מזה בעוד כמה זמן זה רק מעטפה,יקרה מאוד ,כי זה לא עובד. אם אתה רוצה שיעבוד עוד פעם -תשלם. חוץ מזה אפשר להשתמש רק במחשב אחד. אם אתה לא במחשב אחר זה גם לא עובד. זאת אומרת ,מה שבטוח:שאתה צריך לשלם כסף גדול עבור כלום. אני שמחה אם עזרתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה ששתפת אותנו- יש גם דעות אחרות
ד``ר שרה רפפורט04/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה קוגניטיביתשאלה28/09/2009
שלום
אני בת 35, עברתי לפנ כי 3 שנים טיפול כימותרפי לסרטן, ויש לי כמה בעיות רפואיות, שחלקן נוירולוגיות.
אני מרגישה שיש לי פגיעה קוגניטיבית שמאד מפריעה לי לתפקוד.
היכן אפשר לבדוק את הנושא ?האם אפשר דרך קופ"ח ?
אני בקופ"ח כללית וגרה באיזור המרכז
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה נוירופסיכולוגית
ד``ר שרה רפפורט30/09/2009שלום לר ושנה טובה ובריאה,
לא ברור האם קיים קשר בין בעיותך הנוירולוגיות לבין הקיים בתפקודך קוגניטיבי. הבדיקה לא נמצאת בסל הבריאות ורק הקופה רק מאשרת אותה לפי המלצה של מומחה. לכן כדאי לך לפנות עם תלונותיך לרופא המטפל, עדיף לנוירולוג שלך. קופ"ח כללית מפנה לבדיקת נוירופסיכולוגיות בדרך כלל לבי"ח לוינשטיין, או לחלופין מפנה לסריקה קוגניטיבית במסגרת של רפוי בעסוק. כמו כן, את יכולה לפנות באופן פרטי. אשמח לעזר לך למצוא מרפאה מתאימה במידת הצורך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפניות
שאלה30/09/2009שלום ד"ר רפפורט,
תודה על התשובה.
אין לי נוירולוג, האבחנות הנוירולוגיות נעשו לפני כ 10 שנים. יש לי מכתב מהמטואונקולוגית שאצלה אני במעקב, שממליץ לבדוק את הנושא, היא ורופאת המשפחה לא ידעו להיכן להפנות אותי לבדיקה.
האם מספיקה ההפניה של ההמטואונקולוגית, או שאצטרך לקבל הפניה גם מנוירולוג ? האם מספיק לפנות לנוירולוג בקופ"ח ?
האם סריקה קוגניטיבית במסגרת ריפוי בעיסוק היא בקופ"ח ?
האם יש הבדל בין הבדיקות והטיפולים בלוינשטיין ובריפוי בעיסוק ?
מה סדרי הגודל של עלות בדיקה פרטית ?
תודה רבה על העזרה וושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאן ואיך?
ד``ר שרה רפפורט01/10/2009אני מציאה לך להתחיל להתייעץ עם רופאת משפחה שלך כי גם לנוירולוג את כנראה גם זקוקה להפניה. במקביל את צריכה לברר עם הקופה מה בדיוק הדרישות שלהם כדי להגיע לבדיקה המבוקשת. ההפניה צריכה להיות מבוססת על סיבות רפויאות של המומחה המפנה. לדוגמא, רופא נשים לא מפנה לבדיקה שמיעה.
כאשר אני התייחסתי לבדיקה אצל מראפת בעיסוק כן התכוונתי בקופ"ח. גם בית לוינשטיין קופ"ח "כללית" אך שם נותנים שרות של בדיקה נוירופסיכולוגית מקיפה. עלות הבדיקה נוירופסיכולוגית במסגרת ציבורית כאשר אין ממון מהקפה היא בערך 3,500 ש"ח. בסקטור הפרטי העלות כמובן יותר גבוהה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על הפירוט
שאלה02/10/2009כששאלתי את רופאת המשפחה היא לא ידעה לעזור לי.
אנסה לפנות אליה שוב ואשאל ספציפית לגבי האפשרויות שהעלית.
תודה רבה וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בזכרון לטווח קצרעדנה27/09/2009
ד"ר שרה שלום רב , אני בחורה בת 25 שבסביבות השנה האחרונה זכרון שלי ממש בעייתי , אני שוכחת דברים אחרי שנייה שעשיתי אותם , וממש דברים לטווח קצר , לדוגמא הדלקתי קומקום שמתי מים ושכחתי ללחוץ על הכפתור ולא שמתי לב עד שמזגתי , שמתי משהו במיקרו שכחתי ואחרי שבוע מצאתי ,
אני לא יכולה להצביע על מתחים מיוחדים אך אני מאוד עייפה בתקופה הנ"ל וזה פוגע בזכרון , הנושא הזה ממש פוגע בי בתפקוד היומיום ובעבודה שצריך להתרכז ולשים לב לפרטים קטנים.
אבחנתי כלקוית למידה אך לא כקשב וריכוז (נבדקתי לפני שנתיים )
אשמח להצעות , לו בדיקות ניתן לערוך ? תוספי תזונה וכדומה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון ועייפות
ד``ר שרה רפפורט30/09/2009עדנה שלום,
נראה כי הבעיות זיכרון שאת מתארת הן על רקע בעיות קשב. קודם כל, עליך לטפל ב"עייפות" ממנה את סובלת ולברר ממה היא נובעת. במידה שהעייפות שלך נובעת מחוסר שינה, את בטח יודעת מה לעשות. במידה שהעייפות אינו קשורה לחוסר שינה, כדאי לך לפנות לרופא משפחה ולבצע בדיקות שגרתיות. כמו כן, ניתן גם לברר עם הרופא אם את זקוקה לתוספת ויטמינים ועוד. אם את עדיין לא תצליח לשפר את התפקוד, יש לפנות לבדיקה קוגניטיבית לצורר המשך בירור והמלצות לטיפול בהתאם הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס בעקבות מבחן "טובה"y3624/09/2009
שלום
אני בן 38 נשוי +2
עברתי מבחן "טובה" ולהלן התוצאות:
1. הבדיקה הראתה סימנים מעטים היכולים להצביע על אפשרות הפרעת קשב וריכוז.נצפו שינויים עקביים אחרי ריטלין
א.המבחן נראה תקף על פי ניתוח התוצאות
ב. אינדקס ביטחון בהערכת הפרעת קשב וריכוז לפני ריטלין 58% ,אחרי 41%.
ג.שינויים לטובה (בפרסנטיל):
שיפור בולט בהבחנה ביו גירוי מטרה למסיח מ-62 ל- 20
שיפור בולט בעקביות תגובותיו גם במתמשך הבדיקה מ-64 ל-44 ירידה בהוספות מ-40 ל- 12
סיכום:בדיקה עם מעט סימנים קליניים ללא תרופה .חל שיפור משמעותי בעקבות ריטלין
המלצות:מומלצת הערכה נוירולוגית מעודכנת כדי לשקול הטיפול המתאים.
שאלותיי:
הניורולוג נתן לי ציפרלקס 10 מ"ג למשך 6 חודשים והוא אמר לי שזה יפקס אותי
ניראה לי קצת תמוהה .ציפרלקס? למה לא ריטלין?
על סמך מה ההחלטה לתת לי ציפרלקס?
האים צריך לשלב טיפול משולב פסיכולוגי?
לא קצת מוגזם לתת כדור כזה?
מה הן ההשלכות של כדור כזה מבחינת חיי יום יום?
תודה
על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס או ריטלין?
ד``ר שרה רפפורט30/09/2009שלום לך,
הבדיקת TOVA בלבד לא מאבחנת הפרעות קשב, אך היא חלק מכלול כלים שעומדים לרשותו הרופא המאבחן. הפרעות קשב היא הפרעה התפתפותי ולכן יש צורך באמנזיה מפוטת בנוסף לאיתור קשיים תפקודיים טיפוסיים אצל מבוגרים עם הפרעה כזו.
ציפרלקס היא תרופה מסוג SSRI, ונפוץ להשתמש בה גם לצורך שיפור תפקודי הקשב, בהתאם המידע הקליני של המטופל. לא תמיד ריטלין היא התרופה המומלצת. כמו כן, למרות שחל שיפר בתפקודך בבדיקת TOVA עם ריטלין, עדיין קיימים "מעט סימנים קליניים ללא תרופה", ולא מדובר בהפרעת קשב מובהקת.
בנוגע שאלתך על טיפול פסיכולוגי: אין צורך לכך בשילוב טיפול בציפרלקס, אך ורק במידה שקיימים נושאים נוספים בשבילם ניתן לעזר בשיחות וייעוץ. מומלץ על מעקב רפואי כפעם בחודש בשל השפעת התרופה אצל הרופא המטפול.
שנה טובה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה בזוגיותלירון שם בדוי20/09/2009
שלום שמי לירון .שם בדוי יש לי בעיה ניסיתי כמה פסיכולוגים .ולא הצלחתי יש לי בעיה בזוגיות, כל פעם שאני יוצאת עם בחור, מתחילות אצלי בעיות של פחד. אני לא יודעת מה הסיבה אני מנסה לצאת מבעיה זו ,ולא מצליחה האם זה קשור לענין שלא היו לי הרבה בני זוג .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומלץ על טיפול פסיכולוגי
ד``ר שרה רפפורט29/09/2009לירון שלום,
שאלתך לא בתחום הפורום זה. כדי לך לפנות לפורום שעוסק בחרדות או או בשר זוגי. עם זאת, נראה כי את זקוקה לטיפול פסיכולוגי ע"מ לעבוד על קשייך. אין דרך אחרת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציאת דרכים לשיפור הזיכרוןלילי20/09/2009
שלום
אני סטודנטית הלוקה בהפרעת קשב ויש לי טכניקות קידוד לא יעילות- כך אמר באיבחון שלי. ברצוני לשפר את המצב כדי להקל על עצמי בלימודים
אילו טקטיקות, שיטות, ספרים או גורם אחר יכול לעזור לי? אגב, באופן מוזר יש לי זיכרון טוב מהרגיל לפרצופים. אבל מה שאני רוצה לשפר זה את יכולת לזכור סיכומים.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטות למידה וזכירה
ד``ר שרה רפפורט29/09/2009לילי שלום,
שליחה על העכוב בתשובתי בעקבות החגים.
שאלה: איזה סוג של מידע קשה לך לקדד?
למרות שקשה לתת עצות שתפורות לבעיותיך הספציפיות ללא הבנה של הרגלי למידה שלך, אני נותנת לך כמה טיפים כללים לצורך למידה טקסט.
1. לסמן את המידע הרלבנטי עם מרקר
2. לסכם את הפרקים במילים שלך ועדיף בכתיבה.
3. לבנות הקשר אישי, כלומר אסוציאציות שישתמשו כרמזים לצורך שליפת החומר.
4. שינון, שינון ועוד שינון
5. ליצור מערכת בקרה, כלומר לאבחן את עצמך ולודא שאת יודעת את החומר. כי ללמוד זה לדעת ולשלוט בחומר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמנציה ואלצהיימרנוני15/09/2009
שלום רב.
מהו ההבדל (אם יש כזה בכלל) בין אלצהיימר לבין דמנציה?
תודה רבה על ההתייחסות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמנציה ואלצהיימר
ד``ר שרה רפפורט16/09/2009נוני שלום,
דמנציה מתייחסת לירידה קוגניטיבית שפוגעת בתפקוד באופן משמעותית. מחלת האלציימר היא סוג של מחלה ניורולוגית שגם ובעיקר מתבטאת בדמנציה. כמו כן, יש מחלות נוספות שמלוות בירידה קוגניטיבית ניכרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

