פורום הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שלום
    אלון
    12/05/2010

    אני מעוניין לבדוק דברים מסויימים שמאד כבדי משקל בשבילי, למשל, תפקוד \מציאת פגמים במוח אבחון, כי אני מרגיש ירידה קוגניטיבית, אם כי אני בן 24 וזה נראה לי חריג. זה התחיל לפני שנתיים. אם יותר לי להתרברב, יכולותי היו הרבה מעל לממוצע לפי דעתי, אך התקרבו מאד לממוצע בזמן בו הרגשתי את הירידה (אני לא אומר זאת כדי להתרברב אלא כי נראה לי שיהיה קשה לאבחן ירידה כלשהי אם בא מישהו עם רמה ממוצעת, לא ניתן לדעת "מה היה לפני זה" ולהשוות). אלא אם כן ניתן למשל לראות בבירור פגם. יש לציין שאני לא אעשה סריקת מוח כלשהי עקב פחד מקרינה. תודה על תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים נוספים

    גל גפן-ריטר
    16/05/2010

    אלון שלום,

    אשמח אם תוכל לנסות ולהסביר יותר במה אתה מרגיש את הירידה הקוגניטיבית בתפקוד היומיומי.
    כך אוכל לענות בצורה יותר נכונה עבורך.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה קוגנטיבית התנהגותית?
    משה
    07/05/2010

    האם פגיעה כזו יכולה לגרום לשיבושים בחיים של הנפגע?

    אלו סימנים יש לפגיעה קוגנטיבית התנהגותית, האם סף גירוי נמוך, ועצבנות ייתר

    נכללת במסגרת זו?

    תודה רבה מראש.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה קוגנטיבית התנהגותית

    ד``ר שרה רפפורט
    10/05/2010

    ראובן שלום,

    פגיעה קוגנטיבית התנהגותית על רקע של מה? אתה לא מציין את סיבת הפגיעה. אין הככלה של הביטוים של פגיעה כזו גם אם הפגיעה על רקע אטרגני, כגון פגיעת ראש, וגם עם הפגיעה עך רקע נפשי. יש מגוון של סימפטומים שעלולים להופיע, תלוי בסוג ואוי של הפגיעהותלוי בניתונים של הנפגע.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עבודת חקר חשובה
    סטודנטית
    07/05/2010

    שלום,אני מכינה בימים אלו עבודת חקר חשובה בנושא זיכרון צלילי באוניברסיטה שבה אני לומדת ומאחר ולא מצאתי מספיק מידע אשמח לתשובתך: כשאנו שומעים משפט ויודעים מה משמעות כל מילה ומילה בו, אנו מגיבים על המשפט גם אם המילה הראשונה בו נאמרה לפני כדקה, שאלתי אם כן היא כיצד המוח זוכר את כל המילים עד לסוף המשפט? האם הן מיוצגות בזיכרון הסנסורי ,כלומר נכנסות לזיכרון הצלילי או שהמשמעות של כל מילה ומילה עד לסוף הגיית המשפט נשמרת במוח וכך תתקבל תגובה למשפט?לתשובתך אודה,הנושא מאוד חשוב לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עבודת חקר חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחדד את כוונתי...

    סטודנטית
    07/05/2010

    נראה לי שלא ניסחתי כ"כ בבהירות את השאלה,אסביר ביתר דיוק: בזיכרון הצלילי נשמרים צלילי המילים שאנו שומעים,אני יודעת שזיכרון זה זוכר מס' שניות את צליליהן של המילים,שאלתי היא האם כדי להבין את המשפט כולו,הזיכרון הצלילי בעצם אוגר את הצלילים ששמענו ומאחר ואנו יודעים את פירושיהן,אנו מגיבים ...או שלמעשה כל משמעותה של כל מילה ומילה נשמרת במוח וכך תתאפשר תגובה גם אם המשפט נאמר לפני מס' דקות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחקר

    גל גפן-ריטר
    11/05/2010

    שלום,
    אני שמחה מאוד כי את מתעניינת במחקר והנושא נראה חשוב ומעניין. יחד עם זאת הפורום הזה הינו פורום קליני ועוסק פחות בפן המחקרי .
    הייתי ממליצה לך לפנות באוניברסיטה שאת לומדת לפקולטה לפסיכולוגיה ולהתייעץ עמם. בנוסף את יכולה לחפש חומר אשר עוסק ב - working memory, וב - phonological loop כי זה נשמע מאוד קשור לתחום המחקר שלך.

    שיהיה הרבה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני שוחכת דברים מעכשיו לעכשיו
    שושי
    02/05/2010

    אני בת 47 סובלת מחרדות וכמה מחלות פיזיות .

    עד שנת 2002 עבדתי היתי מתפקדת מעולה מזכירה והכל טוב .פתאום מי שהיתחילה מחלה פיזית
    עברו כמה שנים .ואני לא מבינה מה קורא לי מה עובר עליי

    אני מרגישה גם כאשר אני צריכה להסביר מה ששמעתי קשה לי להסביר בחזרה.
    או כשאני רוצה לדבר .מידי פעם אני לא מסבירה את עצמי נכון.וגם מתבלבלת במילים .

    או קוראת מילה או מישפט ומבינה אותו אחרת .ובסוף רואה שבעצם לא קראתי נכון את האותיות.

    מה עליי לעשות יתכן שי לי הפרעת קשב וריכוז כי ככה ניראה לי ואמרו לי גם .
    למרות שאני לא מקבלת טיפול עבור זה .


    האמת את כל התגובות אני מקבלת ק מבניהבית ולא מאנשים בחוץ .אומנם אני לא עובדת .

    מה עליי לעשות .לגבי זיכרון ממש מפיע לי ופוגע בי ממש .אני מסוגלת להכין באותו יום משהו ואחרי כמה דקות לשכוח היכן הנחתי אותו . או מה רציתי להגיד או מה רציתי לקחת מהמקרר
    לבת שלי יש הפרעת קשב וריכוז



    האמת אני לא אוכלת בשרי ובי 12 בסדר גמור .ולא חלבי

    מה עליי לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה ופרטים נוספים

    גל גפן-ריטר
    05/05/2010

    שושי שלום,

    בדברייך לא ציינת האם את מקבלת טיפול תרופתי עבור החרדות, או האם היית אצל פסיכיאטר וקבלת אבחנה של הפרעת חרדה, והאם טופלת בטיפול פסיכולוגי או אחר עבורה. כמו כן לא ציינת מתי החרדות החלו ומה הן המחלות הפיסיות שאת סובלת מהן. בנוסף האם את סובלת מהפרעה בשינה?

    לצד זה, עולה מדברייך כי את סובלת מאוד מהמצב ואכן כדאי מאוד להתחיל בירור ולטפל בהתאם.
    הייתי ממליצה לך במידה ועוד לא עשית זאת, גם לעשות בירור רפואי מקיף כולל השפעות אפשריות של תרופות שאולי את לוקחת על קשב וריכוז.
    בהמשך הייתי מבקשת הפנייה לנוירולוג/פסיכיאטר גם בהתאם לחוות דעת רופא המשפחה וממשיכה בירור. במידת הצורך ניתן לערוך אבחון נוירופסיכולוגי אשר בודק בין היתר את תחום הזיכרון והריכוז.

    שיהיה הרבה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני סובלת מחרדה מי שנת 2002

    שושי
    07/05/2010

    והמחלות שיש לי זה דלקת פרקים ופיברלגיה .
    ולגבי שינה פשוט עברתי מעבדת שינה ומסרו לי שאני צריכה לקבל מסיכה לשינה.

    לא בגלל שאני לא ישנה .להיפך אני ישנה יותר מידי שעות מעל 12 שעות ביום .

    ובכל זאת עייפה .
    אני מקבלת למיקטל 1 וולבוטרין 2 ביום .

    לגבי טיפול פסיכולוגי קבלתי ונגמר כבר מהקופה בחינם .קופה כללית .
    היתי אצל פסיכיאטרית .ועדיין מטופלת .

    ולא נפגשתי אצל נירו פסיכולוג .את יכולה להבכיר מה זה ואיך מגעים לזה.

    ולמי פונים .

    כן יש לי קשב וריכוז אבל לא ניבדקתי .כי גם בתי ככה .

    למרות שהפסיכיאטרית אומרת לי שזה נובע מקשב וריכוז ?

    כל פעם שאלתי אולי זה מהכדורים .כי לא מבינה מאיפה זה בא לי השכחה ל הזיכרון.

    כי יש לי אחות שאפילו היתה מאושפזת בפסיכיאטריה ואל הגיע למצב של זיכרון .

    ואני מה לא יודעת .

    אמת פעם היתי אצל נירולוגית בדקה אותי ונתה לי ללכת לטיפול קשב וריכוז .

    מה עליי לעשות כי אני מכינה בא


    ותו יום אוכל ושוחכת או נותנים לי משהו ביד ואחרי שניה לא זוכרת היכן הנחתי אותו .

    אשמח לקבל שתובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיכרון

    גל גפן-ריטר
    09/05/2010

    שושי שלום,

    תודה על תוספת הפרטים החשובים מאוד. מדברייך עולה כי את בהחלט עם היד על הדופק ומבררת את הדברים החשובים לך. מכאן הייתי ממליצה לך בחום להתייעץ עם המטפלים אשר מכירים אותך ומלווים אותך תקופת מה. למשל, הפסיכיאטרית, רופא המשפחה או הפסיכולוג, האם נראה להם שיש צורך לבצע גם אבחון נוירופסיכולוגי לגבי בירור של הקשיים בקשב ובזיכרון.

    אבחון נוירופסיכולוגי נעשה במכונים שונים, וכמובן מי שמעביר אותו הוא נוירופסיכולוג. בין היתר האבחון בודק תפקודים של זיכרון וקשב.

    אני מקווה שזה יותר ברור
    שיהיה הרבה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך.אבל כאשר אני שואלת אותה

    שושי
    13/05/2010

    עם זה לא מכדורים או מה יכול להיות .אומרת לי שזה מהמצב שלך החרדות.

    אז מה אין מה לעשות עם זה .האמת זה מוגזם לדעתי כי את מוגזם הזיכרון הקצר אני שוחכת מעכשיו לעכשיו .

    לא אומרת לי כלום .מה עליי לעשות .האם צריכה להיבדק שוב אצל נירולוג .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    16/05/2010

    שושי שלום ,

    אני מבינה שהמצב והסימפטומים שאת חווה מקשים עלייך מאוד ומעוררים בך כל מיני תחושות.
    יחד עם זאת, חשוב מאוד להגיע לאבחנה הנכונה על מנת לדעת כיצד לטפל בכך.
    במיד ה והפסיכיאטרית חושבת כי זה מהחרדות, אז הטיפול יכול להיות שילוב של טיפול תרופתי וטיפול פסיכולוגי אולי כדאי לנסות את שיטת ה - CBT.
    במידה ולא היית אצל נוירולוג את יכולה לפנות ולקבל חוות דעתו ועל פי המלצותיו להמשיך לטיפול המתאים.

    שיהיה הרבה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון וריכוז
    פבפ
    30/04/2010

    שלום אני סטודנט להנדסה בן 25 ובשנה שנתיים האחרונות אני מרגיש ירידה ביכולת השכלית שלי.
    נתחיל מזה שאני שוכח דברים כמו איפה שמתי את הפלאפון וממשיך בזה שקשה לי מאוד לזכור דברים הקשורים לחומר הנלמד. בעבר, בהיותי תלמיד בתיכון לא נתקלתי בקושי מסוג זה והיכולת שלי לזכור דברים הייתה טובה יותר. אני מרגיש גם שהיכולת שלי לחשוב על דברים בע"פ לא טובה כבעבר ואני לא מסוגל לנתח מקרים אלא אם כן אני רושם אותם (לדג' חישובים בע"פ שפעם הייתי טוב בהם)
    נוסף על כך, אני מרגיש שלפעמיים אני נתקע בדיבור זאת אומרת מתחיל לדבר פתאום נתקע ולא יודע כל כך מה להגיד עד שאני נזכר במילה המתאימה. בנוסף אני מרגיש שהדיבור שלי נעשה מהיר יותר וצפוף יותר כך שלפעמים אני מרגיש שאני בולע מילים.
    עוד תופעה מרגיזה שאני נתקל בה בזמן האחרון היא היכולת שלי לעוות את מה שאני קורא. אני מסוגל לקרוא משפט כלשהו ולעוות את המילים הכתובות למילים אחרות ולאחר מכן בקריאה שניה לקלוט שקראתי מילים שבכלל לא היו קיימות.

    אינני סובל מדיכאון כלשהו, אני ישן 6 שעות בלילה ומשתדל לאכול 3 ארוחות בריאות ביום.

    אני ממש מתוסכל מהמצב ואני מרגיש שהיכולות הגבוהות שהיו לי הולכות ופוחתות וזאת למרות שב"ה המצב שלי בלימודים טוב מאוד אך זאת הודות לחומר הפתוח שמאפיינים מבחנים שאני עושה.

    אשמח לקצת הכוונה
    שבת שלום !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות זיכרון וריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח אם הד"ר תוכל להתייחס להודעה

    פבפ
    06/05/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון וריכוז

    ד``ר שרה רפפורט
    07/05/2010

    שלום רב,
    לפי הבנתי אתה שולל בעיות קשב וריכוז כאשר הייתה תלמיד. עם זאת, ההפרעה זו לא תמיד אובחן אצל ילדים, ומתבטאת באופן בולט יותר בגיל מבוגר יותר כאשר הדרישות של החיים מורכבות יותר. אנני טוענת שזו הבעיה שלך אם כי אתה מתאר בעיקר בעיות קשב שפוגעות בתפקודך. חשוב גם לשלל גורמים רגשיים, כגון לחץ, עייפות וסטרס, שעללים גם להשפיע ולפגום בתפקוד. לכן מומלץ על בירור רפואי אצל רופא פסיכיאטר או נוירולוג שמתמחה בהפרעות קשב, כדי לאבחן מקור הבעיה ולהמליץ על התערבות טיפולית בהתאם. בנוסף, ניתן גם לערוך אבחון קוגניטיבי לפי הצורך והמלצתו הרופא.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אפשר לקחת אדם עצבני חולה נפש,
    משה
    30/04/2010

    ולהושיב אותו לעשות מבחנים קוגנטיביים, כאש אין לו סבלנות לחולה?

    האם יש בדיקות מקוצרות לחולים כאלה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר שרה רפפורט
    02/05/2010

    ראובן שלום,
    יש להבין לצורך איזו מטרה הופנה משהו שסובל מהפרעה נפשית לאבחון נוירופסיכולוגי.
    יש לציין, שנוירופסיכולוג הינו קודם כל פסיכולוג, ועלול להתמודד גם עם אנשים שסובלים מבעיות שונות אף התנהגותיות. המאבחן יחליט, לפי שיקולים קלינים, כמה ואיזה מהחנים צריך לערוך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות זיכרון, ריכוז ואובססיביות
    מישהי
    30/04/2010

    היי

    אני סטודנטית בשנות העשרים לחיי. יש לי מספר בעיות בריכוז ובזיכרון שממש מטרידות אותי.

    מה שהכי מטריד אותי כעת זה שאני שוכחת מילים בסיסיות. יש לי נטייה הרבה פעמים להיתקע לקראת סוף משפט כתוצאה מזה שאני לא זוכרת את המילה או שאני לא יודעת איך להסביר את עצמי במילים. השיא היה היום כשבאתי לחנות לקנות שני דברים ולא זכרתי איך קוראים להם. היה לי ברור מהם הדברים, רק שכחתי את השם. לקח לי איזה 10 דקות להיזכר. זה קורה לי לעיתים יותר קרובות לאחרונה וזה מאוד מלחיץ אותי.

    גם בהקשר של הלימודים זה מקשה עלי. למשל, ידעתי שם של משהו שקשור ללימודים שלי כבר כמה חודשים, וחברה שלי שאלה אותי איך קוראים לזה ולא זכרתי. במשך כמה ימים חשבתי על זה ולא נזכרתי. היא התקשרה אלי ואמרה לי שהיא גילתה איך קוראים לזה, ולפני שהיא הספיקה להגיד את זה, נזכרתי פתאום משום מקום. אחרי זה שוב שכחתי ואז שוב נזכרתי. הזוי לחלוטין.

    דוגמא הזויה נוספת- אני מצחצחת שיניים במברשת מסוימת כבר כמה חודשים, ופתאום אני לא באמת זוכרת אם זאת המברשת שיניים שלי.

    מאז שהייתי ילדה התקשתי בלזכור פרטים כמו לבוש, מראה חיצוני, שמות של אנשים וכו'. זה נעשה יותר ויותר בעייתי עם השנים. אני זוכרת רק את השמות של אנשים שאני מדברת איתם מספיק זמן. אבל אנשים שאפילו נמצאים איתי כמה שנים, אבל אני לא מתערבבת איתם יותר מדי, אני לא אזכור את השם שלהם, וזה לא נעים בכלל. אני שומעת את השמות כמה וכמה פעמים, אבל זה פשוט לא נקלט. גם לגבי אנשים שזכרתי את השם שלהם הרבה שנים, אבל לא דיברתי איתם כמה שנים, אני לא זוכרת. כתוצאה מזה שהזכרון שלי כ"כ לא טוב, אני הרבה פעמים מנסה לשנן לעצמי שמות של אנשים. יש לי חברה שהיא ההיפך המוחלט ממני ויש לה זכרון מטורף. היא זוכרת דברים בשבילי.

    יש לי עוד הרבה דוגמאות כאלו. מה שמוזר לי זה שאפילו שהזיכרון שלי כ"כ גרוע, אני מצליחה במבחנים. אני זוכרת בקלות את החומר. נראה לי שזה כתוצאה משינון החומר וראייה שלו. הרבה יותר קל לזכור דברים כשאני רואה אותם ובאמת יושבת לזכור אותם.

    הזכרתי גם בעיות ריכוז. זה בעיקר מתבטא כשאנשים מדברים אלי ואז יכולים לקרות 2 דברים: אני חושבת על דברים אחרים לגמרי (המוח שלי מוצף במחשבות) או שאני לא חושבת על כלום ואני שומעת את המילים של הבנאדם אבל זה כאילו לא נקלט, וקשה לי להתרכז בלהבין את הנאמר. לפעמים אנשים אפילו שואלים אותי כמה פעמים אם אני מקשיבה להם. זה מתגבר כתוצאה מלחץ. לפעמים גם נדמה לי שאני שומעת מה שהבנאדם אומר, ואני אומרת בסדר ועונה לו, ואז פתאום אני חושבת לעצמי מה לעזאזל הוא אמר עכשיו. גם במקרה של בעיות הריכוז, אני לפעמים יכולה להיות מאוד ממוקדת ומרוכזת.

    זה ממש רק קצה הקרחון כל מה שתיארתי בתוך כל הבלאגן הזה.
    יש לך אולי רעיון במה מדובר?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר נוסף...

    מישהי
    30/04/2010

    אחרי שעברתי על כמה הודעות פה בפורום, נראה לי שחשוב שאני אציין שאני גם סובלת כמה שנים מדיכאון ודברים אחרים, ולוקחת כמה שנים כדורים נגד דיכאון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קוגניטיביות על רקע נפשי

    ד``ר שרה רפפורט
    05/05/2010

    שלום רב,
    תודה שהוספת את המידע בנוגע מצבך הנפשי (אם כי באופן חלקי). נראה שהקשיים שאתה מתאר נובעים בעיקר מבעיותך בתחום הנפשי, דבר שלעיתים גורם לך להיות מרוחק ובלתי ממוקד. עם זאת, אתה כנראה מצליח בלימודים ובתחומים אחרים בחייך. אני ממליצה שאתה תתייעץ עם הרופא המטפל שלך כדי לברר האם אתה מאוזן תרופתי או האם יש צורך בשינוי.
    כמו כן, תמשיך להשתמש בשיטות תירגול שיעילות עבורך. נראה שיש לך תובנה טובה, אך כדאי להיות פחות אובססיבי!

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 40 עם בעיות זיכרון
    מירב
    29/04/2010

    לאחרונה אני מרבה לשכוח דברים, כמו שמות של אנשים או פרצופים . מעבר לסתם "מאיפה אני מכירה אותו" אלא ממש לא זוכרת. אני גם מסוגלת לשכוח שהדלקתי את הכיריים אם אני לא מניחה את הסיר מיד אחרי שהדלקתי אותם. מספיק שיהיה טלפון או משהו שיסיח את דעתי, אני מסוגלת לשכוח שהכיריים דלוקים. אני ממש מוטרדת מכך. אני מנסה להסתיר את זה מהסובבים אותי. יש לזה פיתרון? עלי לציין שאני בריאה בדר"כ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 40 עם בעיות זיכרון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור רגשי ורפואי

    ד``ר שרה רפפורט
    03/05/2010

    מירב שלום,
    לפי התיאור שלך את חסרת ריכוז ואת לא קשובה לסביבה ולמעשיך. בעיות קשב ורוכוז שמופיעות בגילך יכולות לנבוע ממספר סיבות. סיבות נפוצות לכך: סטרס ומצב לחץ ממושך, דאגות יתר, בעיות במשפחה, עייפות, ועוד. חשוב לברר מה עובר עליך בתקופה אחרונה, ולצורך כך מומלץ להתייעץ עם פסיכולוג ולקבוע כמה פגישות. במקביל כדי לקבוע עם רופא משפחה ולערוך בדיקות שגרתייות.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם אני נבדק אצלכם בדיקה נוירופסכולג
    רוני
    27/04/2010

    קוגנטיבת בדיקה מקפת, ואני מקבל תוצאות. האם אני
    רשאי אחר כך לעשות אותה בדיקה בדיקה במכון אחר, או
    שאפשר גם במקביל לעשות את אותה בדיקה בשני מכונים
    נפרדים?

    מודה מראש על כל תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה נוירופסכולגית חוזרת

    ד``ר שרה רפפורט
    27/04/2010

    רוני שלום,
    מה מטרותך לעבור אותה בדיקה במקביל במקומות שונים?? אתה רוצה לבדוק מכון מסיום או את עצמך?
    אין בכלל טעם לזה, ובנוסף בדיקה חוזרת שנערכת ברצף של ימים או שבועות אינה תקפה.
    באופן כללי, בדיקה חוזרת נערכת רק אחרי כשנה.
    כלקוח פרטי זכותך לפנות למכונים שונים כדי להתרשם לפני שאתה בוחר את המקום שמתאים לך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה , כל בדיקה משאירה משקעים

    משה
    27/04/2010

    אצל הנבדק כך שצריך לחכות שנה עד לבדיקה נוספת?

    מה זאת בדיקה כל כך קשה?

    וחוץ מזה מה קורה כשנבדק אין לו כוח לעשות את המבחנים, הוא

    מתעייף מהר, או שהוא עצבני ובדיקה כזאת יכולה עוד יותר לעצבן אותו

    ולגרום לכך שייקח כדורי הרגעה או שיתאשפז..

    אז איך אתם בודקים?

    איך בודקים אחד שהוא חולה נפש?

    זה סתם דברים מעניינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבדיקה נוירוקוגנטיבית הבודק צריך
    משה
    27/04/2010

    להיות פסיכולוג שיקומי או פסיכולוג קליני?

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבדיקה נוירוקופסיכולוגית

    ד``ר שרה רפפורט
    27/04/2010

    מיכאל שלום,
    נכון, בתנאי שעברים התמחות בתחום הנוירופסיכולוגיה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות זכרון והתמצאות
    אורלי
    23/04/2010

    שבת שלום !

    אימי גרה ביור מוגן לעצמאים מזה לפני 3 חודשים התברר לי שאין באפשרותה למצוא מקומות כמו מרפאה בריכה וחדר אוכל בדיור. ומאז תוך זמן קצר היא החלה לשכוח מילים , היא קבלה דכאון מאחר והיתה מודעת למצבה ולרכילות הסובבים אותה ואינה יורדת עוד לשום פעילות רק יושבת בחדרה וצופה טלויזיה או קוראת לדבריה. בשבועיים האחרונים שמתי לב שהיא גם לא זוכרת איך עושים חביתה וכ"ו ממעטת להתרחץ או שוכחת להתרחץ וכ"ו.
    פניתי לאבחןן פסיכו גריאטרי וC?T מוח. עוד אין לי תשובות. בטרם אקבל אותן אבקש לדעת בדחיפות מה עלי לעשות ברור לי שבדיור לא יחזיקו אותה ללא מטפלת. האם כדאי לי לקחת מטפלת או שיש מקומות (שלא ידועים לי) שמטפלים באנשים שעדיין מודעים למה שקורה סביבם אבל ממשיכים לרדת במצבם הנפשי והקוגנטיבי? .
    מה מגיע לי מביטוח לאומי ? ואיך משיגים זאת. אשמח גם אם תפנו אותי למקורות שיכולים לעזור לי.
    יום קסום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות זכרון והתמצאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמנציה או דיכאון: דרוש אבחנה מובדלת

    ד``ר שרה רפפורט
    24/04/2010

    מיכל שלום,
    את לא מציינת את גילה וכמה שנים הוא גרה במיגורים הנוכחים.
    עם זאת, את מתארת ירידה מהירה בתפקודה של אמך, דבר שלרוב לא כל כך אופייני למחלות של הזיקנה. בהחלט חשוב להמתין לתוצאות של הבדיקות שערכו לה, לקבל משוב מפורט, ובמידה הצורך, להמשיך בבירור נוירולוגי או פסיכיאיטרי. יש לציין שחשוב להבדיל בין דיכאון לבין מחלת דמנציה כי דיכאון יכול לגרום לסימפטומים דומים אך על רקע נפשי. כמו כן, דיכאון מגיב טוב לטחפול התרופותי העכשיוי.
    כמו כן, בדידות לא תורמת למצבה, ונראה שאמך זקוקה לדירבון ואף חברה. מטפלת יכולה פתרון מומלץ (בהתאם ממצאי הבדיקות) אך אין תחליף למשפחה. אחרי שאתם מסיימים את הבירור, כדי להתייעץ עם הרופא או לפנות לעו"ס או פסיכולוג כדי לארגן לאמך את הסידור המתאים ביותר. לצורך כך, זקוקים לקבל יותר מידע אישי וספציפי וגם לשמוע אותה.
    בנוגע הזכויות מביטוח לאומי יש לקבל הכוונה מעו"ס הן בקופה או הן בדיור המאוגן.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת זכרון ותצאות בדיקת SPECT
    נשר
    15/04/2010

    אני בן 42 עסוק הרבה בפעילות קוגניטיבית ומשתדל לשמור על אורח חיים בריא.
    בעקבות ירידה בזכרון בוצע מיפוי מוח ספקט פרופוזיה, והנתונים הושוו לבני אותו גיל.
    התוצאות היו כאלה:
    מודגמת ירידת פרופוזיה פריאטלית אחורית ניכרת דו צדדית, מעט יותר משמאל.
    בנוסף, ירידת פרופוזיה טמפורלית קלה, כולל איזורים מדיאליים.
    פרופוזיה שמורה לתלמוס ולגרעינים הבזליים

    הוצע מעקב לשלילת התפתחות מחלה ניוונית.
    א. איזה בדיקות נוספות חשוב לבצע כדי לאבחן בצורה יותר מדויקת את סוג הבעיה.
    ב.איך ובאיזה תדירות כדאי לבצע את המעקב.
    ג. מה אפשר לעשות בשלב זה כדי לשפר את המצב ולמנוע או לעכב התפתחות מחלה ניוונית, חוץ מלשבת ולחכות לה שתגיע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור נוירולוגי מקיף דורש אבחון

    ד``ר שרה רפפורט
    19/04/2010

    נשר שלום,
    מומלץ לפנות את שאלות האלו לרופא נוירולוג כאשר הוא יותר מוסמך בתחום., או לפנות לפורום מנוהל ע"י נוירולוג.
    עם זאת, בדיקת MRI נותנת יותר מידע אבחנתי והתייחסת לנזק במבנה המוחי. בדיקת SPECT לא עוזרת כל כך לצורך דיאגנוזה. בדיקת MRI הינה בדיקה יקרה, ההדמיה חוזרת מסוג זה לצורך מעקב לא תמיד נפוץ, תלוי באבחנה, ולפי שיקול הדעת של הרופא המטפל.

    יש לציין שבנוסף לבדיקות הדמיה יש צורך באבחון קוגניטיבי -נוירופסיכולוגי שמשלים את הבירור אותו אתה עובר. אבחון זה חיוני כדי לאתר ירידה אוביקטיבית וכמותית בתפקוד הזיכרון ועוד. ניתן לבצע אבחון מעקב כפעם בשנה או אחרי פחות זמן , בהתאם הצורך. כמו כן, רק אחרי אבחון ניתן לקבל מידע בנוגע טיב ביעותיך ולהמליץ על דרכי טיפול.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט
    גיא
    14/04/2010

    אני סובל כבר כמה שנים ממצב של מתח שמתבטא בכך שאני חסר סבלנות , חש חוסר התלהבות גמור, שעמום ועצבנות. יש לי נטייה לחשוב מחשבות מאוד לא צלולות וקורא לי הרבה שאני יודע שחשבתי על משהו לפני רגע אבל אין לי מושג מה חשבתי, כאילו התעוררתי מחלום. לדברים שאני נותן תשומת לב מיוחדת יש לי זיכרון טוב אך מאוד קשה לי לזכור פרטים ממאורעות שונים בין אם זה בעבר הרחוק או הקרוב. בשנה האחרונה שמתי לב שיש לי כל הזמן רוק בפה כך שכל פעם שאני מדבר עם מישהו אני צריך לעצור כל כמה זמן ולבלוע. יש לי הרבה מתח בלסת , ברגליים ובצוואר.
    אני בן 21 והתחלתי לשים לב לבעיה הזו בסביבות גיל 17. במשך הזמן האי שקט הזה התגבר,
    לקחתי קונסרטה לתקופה מסוימת אבל זה רק עשה אותי עוד יותר עצבני.
    בנוסף שמתי לב שיש לי מן סוג של מתח בצד שמאל של הגוף שאני רק שם לב אליו אם אני ממש מתרכז.
    זהו אני חושב, אני מקווה שתוכלו לעזור לי תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי שקט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט

    גל גפן-ריטר
    14/04/2010

    גיא שלום,

    את מתאר סימפטומים אשר ייתכן ונובעים ממצב רגשי שאת נמצא בו וייתכן ואף לפני מספר שנים אירע אירוע משמעותי מאוד מבחינתך אשר עורר את התגובות הללו.
    אני ממליצה לך לפנות להמשך בירור לפסיכולוג או פסיכיאטר על מנת להעמיק את ההבנה של הסימפטומים שאתה חווה.


    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4.5
    איילת
    13/04/2010

    בני בן 4.5. קרו כבר כ - 3-4 מקרים שבהם שאל אותנו "איפה היינו עכשיו", כרבע שעה אחרי שהיה במקום כלשהו (בים, באמבטיה וכו'). לא נתקלתי בזה קודם לכן. 2 דקות אחרי שיצא מהאמבטיה שאל אותי אם עשה היום אמבטיה, וחמש דקות אחרי שיצאנו מהים שאל אותנו איפה היינו היום.
    לפני כשבועיים סיפר לי במקרה שנפל בגן וקיבל מכה בראש, ולפעמים כואב לו כשנוגעים בנקודה הספציפית. מעבר לזה הילד בעל זיכרון מצוין ויכולת קשב טובה מאוד. מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    14/04/2010

    איילת שלום,

    מדברייך אני מבינה כי מספר המקרים שבהם הוא לא זכר הוא מועט יחסית לכל הפעמים בהם הוא זוכר ויודע. כך שזה כשלעצמו נותן אינדיקציה לכך שהזיכרון תקין. לגבי הפעמים שאינו יודע או שואל על דברים שעשיתם יכולים להיות כל מיני הסברים. למשל:
    1. קושי באותו הרגע לשלוף את שם המקום שהייתם בו. במידה ואתם מבחינים בקשיים בתחום השפתי, כדאי לפנות לאבחון אצל קלינאית תקשורת.
    2. ייתכן והוא רוצה לעורר אצלכם תגובה כלשהי - אני אסביר, המכה בראש שהוא קיבל בגן במידה והיא לא הייתה מלווה באובדן הכרה, בהקאות, סחרחורות לאחר מכן ככל הנראה הייתה מכה קלה שלא יכולה להסביר את התופעות הללו. אולם ייתכן שמאז אותו היום אתם יותר שומרים עליו? יותר בודקים אותו או שמים לב לתגובותיו? אלו הן בדרך כלל תגובות טבעיות שהורים מגיבים לאחר אירוע שהילד עבר. לעיתים הילדים מבחינים בכך וממשיכים לעשות דברים אשר מובילים לתגובת הדאגה של ההורים.

    במידה ואת עדיין מודאגת הייתי ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה ולהתייעץ איתו בכל הנוגע לחלק הרפואי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית ריכוז חוסר ביטחון לחץ וחוסר או
    גיל ז.
    11/04/2010

    היי
    הנני רווק בן 41. אני עובד בעבודה שקשורה למחשבים. אני בעל תואר שני ובלימודים איך שהוא תמיד שרדתי. הבעיה שלי היא מילדות ומורכבת מאוד.
    אני סובל מפחד מאנשים, מבוסים למיניהם. אני מתקשה לזכור דברים שנאמרים מסביב.
    פעולות די פשוטות אני מתקשה לזכור למרות שעשיתי אותם מספר רב של פעמים.
    אם אני הולך למשל לסרט אני לא תמיד קולט את שמות האנשים בסרט, ולא תמיד מקשר בין סצנה אחת למשנה. הגרוע ביותר שאחרי מספר ימים אני לא זוכר כמעט כלום מהסרט.
    עניין הזכרון בולט אצלי בכל תחום בחיים.
    עקב כך אני מפחד מכל אמירה שנאמרת מסביב במיוחד בסביבת עבודה.
    אני שוכח דברים שנאמרים ויכול למשל לכתוב משהו שאינו נכון כלל משום שאני מוסט לדברים אחרים.
    עשיתי מבחנים שונים ובכולם יצא שאני בתחום הנורמה. זה כולל מבחן TOVA RBC .
    עקב כך מצבי ב15 השנים האחרונות הידרדר מאוד ואני מטופל ע"י פסיכיטרית.
    במהלך השנים גם הייתי אצל מספר פסיכולוגים אבל שום דבר לא התקדם.
    יש לציין שלמרות זאת אני מכריח עצמי לתפקד איכשהוא בעבודה ואיכשהוא אני מצליח לשרוד.
    אשמח לתשובה שאולי תקדם אותי במשהו חדש.

    תודה מראש,

    גיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    גיל ז
    13/05/2010

    היי
    למרות שכתבתי לכם לא קיבלתי שום תשובה. אני ממש מתוסכל ממצבי ולא יודע מה לעשות.
    אני לא מצליח להתרכז בעבודה - אני שוכח דברים. חי בפחד מתמיד וכל אמירה מרתיעה אותי.
    אני מפחד להגיע למקום העבודה מפחד טלפונים ואנשים שנמצאים מסביבי וחי בפחד מתמיד מכל בעיה.
    אני מיואש ולא יודע מה לעשות.
    עקב מצבי אני לא יוצר קשר כמעט עם אנשים ובכלל זה עם בנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחנה

    גל גפן-ריטר
    16/05/2010

    גיל שלום,

    הסימפטומים שאתה חווה אכן נשמעים מתסכלים ומקשים מאוד על התפקוד.
    מדברייך אני מבינה כי אתה מטופל תרופתית ונמצא במעקב פסיכיאטרי ובנוסף לסירוגין בטיפולים פסיכולוגים. בנוסף אני מבינה שעברת אבחונים נוירופסיכולוגים או פסיכו דידיקטים ויצאת תקין.
    לא ציינת האם עברת בירור רפואי או נוירולוגי.

    לסיכום, חשוב כי תהיה לך ברורה האבחנה לגבי הסימפטומים שאתה חווה האם הם נובעים בשל קשיים רגשיים, קוגניטיביים או רפואיים אחרים. בהינתן האבחנה יגזר הטיפול המתאים. יחד עם זאת, לצערי, לא תמיד הטיפולים עובדים או עוזרים לכולם.
    במידה והקושי העיקרי הוא בשל קשיים רגשיים (חרדות, פחדים וכיוב') ובמידה ועדיין לא ניסית , אתה יכול לפנות לטיפול פסיכולוגי בשיטה של CBT.

    מקווה שעזרתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום