מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שילוב תרופותמשה26/08/2015
שלום
אני לוקח 50 מ"ג לוסרדקס, 150 מ"ג סרוקוול (אני חושב שהתרופה עלולה לגרום לנפילות לחץ דם משכיבה לעמידה). הפסיכיאטרית רוצה לעשות ניסיון עם תרופה בשם Prazosin, קראתי שהיא מיועדת ללחץ דם גבוהה. רציתי לשאול האם זה לא מסוכן לשלב את כל שלושת התרופות הנ"ל וזה לא יכול לגרום לנפילת לחץ דם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב תרופות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי31/08/2015ה- PRAZOSIN אכן גורם לירידה של לחצי הדם ובנוסף יכולת החמרה שינוי לחץ דם בעת שינוי תנוחה. לא בטוח, בלשון המעטה שזאת הבחירה הטובה ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה בעת ריצהרונן25/08/2015
שלום, בבדיקות מאמץ שעשיתי הסתבר שלחץ הדם שלי מגיע ליותר מ 200 בעת מאמץ ואפילו ל 220 ,
כיוון שאני מעוניין להמשיך ולהתאמן בריצה , האם יש קשר בין עלית הדופק לעלייה בלחץ הדם? אם יש קשר כזה האם אוכל על פי קריאת הדופק שלי לאזן את המאמץ בזמן ריצה ולהוריד את לחץ הדם.
אני בין 52. האם יש מכשיר שבודק לחץ דם בזמן ריצה?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה בעת ריצה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי26/08/2015אכן נראה שיש תגובה של יתר לחץ דם בעת מאמץ.
כדאי לעשות בדיקת אקג ולחץ הדם במאמץ.
עיקרונית גם אפשר לעשות בדיקת ניטור לחץ דם עם מכשיר אצבולטורי הכולל את זמן המאמץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנודות בלחץ דםפנינה24/08/2015
אנמ בת 52 משה 4 חודשים התגלה אצלי יל"ד בערכים של 145/90 160/95 אני מטופלת באמבלודיפין 5 מג שהוריד לי את לחץ הדם ולכן הורדתי את המינון לחצי כדור וגם בזה ירד לחץ הדם לערכים של 100/70 בימים אלו הפסקתי את הכדורים ולאחר כשבועיים לחץ הדם שלי בערכים של 135/85 בממוצע אני עושה הליכות כול יום וירדתי במשקל האם אני צריכה להמשיך לכדורים? מה הגבול אני מודדת כול יום בגלל שאני לא מטופלת אנא עצתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנודות בלחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי26/08/2015ירידה במשקל ופעילות אירובית עשויים להוריד את לחץ הדם.
אם את מקפידה בשתי הסוגיות בהחלט יש לשקול להפסיק את הכדורים ולהמשיך עם 2 האמצעים שציינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם יורד ודופק עולהאורה24/08/2015
מהי הבעייה הרפואית שמתבטאת בירידה משמעותית של לחץ הדם ועליה בדופק ? לצורך הדוגמה: לחץ הדם 88/51 והדופק 84. התחושה שמתלווה לזה היא של מועקה בחזה. כל התופעה אורכת כדקה או שתיים לכל היותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם יורד ודופק עולה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי26/08/2015את לא מציינת אם זה קורה תוך כדי טיפול או באופן ספונטני.
גם לא ברור מה לחצי הדם בדרך כלל ומה גילך.
לחץ הדם שאת מציינת יכול להיות נמוך מאוד אם התחלת מערכים גבוהים או תקינים בהחלט בהתאם לגיל.
אם יש לך הרגשה רעה אז יש להניח שיש ירידה בלחץ הדם ועליך להבדק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת קרדיךוקלימור23/08/2015
אני בת 41 נטלתי 3.75 קרדילוק והורדתי ל 2.5 ואחרי כמה זמן הורדתי ל 1.25 עכשיו אני רוצה להוריד לגמרי אני לוקחת משהו טבעי ובלחץ דם תקין לחלוטין מתחת ל 120 על 80 . 1.25 אני לוקחת כבר 4 שנים השאלה איך מורידים את זה אמרו בהדרגה אבל מה הכוונה??
אשמח לקבל מענה. הרופא שלי בחופשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת קרדילוק המשך
לימור24/08/2015רוצה לציין שלפני חצי שנה הורדתי קרדילוק מ 3.75 ל 2.5 ולפני 10 ימים מ 2.5 ל 1.25 בפעם האחת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת קרדיךוק - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי26/08/2015בכל זאת הפסקת תרופה ללחץ הדם צריכה להיעשות בשיתוף הרופא שלך.
מינון של 1.25 מ"ג זה כבר נמוך ביותר ואין אפשרות להוריד את המינון. יתכן מאוד שלא יהיו בעיות בהפסקת התרופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם לנער בן 14 וחצי ,ירדנה בן ישי20/08/2015
נכדי בן 14 וחצי ספורטאי ,משחק בנבחרת נוער כדורגל , מקפיד לרוב על אוכל בריא . בבדיקת רופא היה לחץ דם גבוה יחסית ,מאז אנו בודקים בבית וברוב הבדיקות התוצאה היא 138/66 137/61 וכ'
האם זה מצב שצריך טיפול מידי? מה אתה ממליץ לעשות?
אנו מודאגים ומקוים לתשובתך המהירה
תודה רבה
ירדנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם לנער בן 14 וחצי , - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי26/08/2015מצטער, לא ראיתי את השאלה.
אכן לחץ הדם שלו גבוה.
עליו להבדק בנפרולוג ילדים או מומחה ביתר לחץ דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם נמוך לבחורה צעירהאורי19/08/2015
שלום,
חברה שלי בת 27, לאחרונה חוותה הרבה פעמים לחץ דם נמוך שנע סביבות 86 על 63, או לפעמים 76 על 54 או 90 על 70.
יש לה סחרחורות והרבה כאבי ראש.
באופן כללי מדובר במישהי בריאה, עושה לעיתים קרובות בדיקות דם שבהם נראה הכל תקין. אוכלת ושותה הרבה מים כל יום.
כאשר הלכה לרופא הוא טען שהכל בסדר וזה כנראה בגלל החום.
האם זה באמת הדבר? לי באופן אישי נראה קצת מוזר שרק בגלל החום היא חווה את הבעיות האלו, במיוחד כאשר הרבה פעמים היא גם נמצאת בבית במזגן.
אשמח לקבל עצות לגבי העניין.
תודה רבה,
אורי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם נמוך לבחורה צעירה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/08/2015לחצי הדם שאתה מתאר הינם תקינים לאשה צעירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות ללחץ דםדינה09/08/2015
שלום רב!
אישתי בת 52 סובלת מיתר לחץ דם ראשוני כבר כשנה.לצערי לא מצליחים להתאים לה תרופות .התרופות מקבוצות של רמיפריל ולוסרטן לא מתאימות לה,כי יש סיכוי שהן מגבירות את התקפי הנפיחות מהם היא סובלת(כנראה אנגיודמה אידיופטית).
כרגע היא מטופלת בדיזותיאזיד 25 מ''ג ואמלו 10 מ''ג ביום.
לחץ הדם הסיסטולי שלה הוא בגדר הנורמה עם התרופות הללו,אך דיאסטולי נע סביב 90(בלי התרופות הוא סביב 120).בערך 117/90
לטענתה קרדילוק גורם לה לכאבי ראש ורופא המשפחה טוען שקדקס גורם לסחרחורת ולכן הוא מעדיף להימנע ממנו.בנוסף לכך הרופא אומר שלא ניתן לתת וזודיפ יחד עם אמלו.האם יש אופציות נוספות לעיצוב לחץ דם?האם באמת קרדילוק עלול לגרום לכאבי ראש?
אני די מודאג,כי אביה של אישתי סבל מיתר לחץ דם ראשוני ועבר מספר התקפי לב ואירועי מוח.
אודה על המלצתך.
בברכה,
נחמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות ללחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי11/08/2015כדאי להבדק ע"י מומחה בלחץ הדם לשיכלול הטיפול. כמובן יש מספר אופציות אך יש לקחת בחשבון כל ההיסטוריה ולבדוק אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם גבוה
יוספה11/08/2015לחץ דם גבוה מכונה לעתים "הרוצח השקט".
זאת מפני שהסובל מלחץ דם גבוה לעתים קרובות אינו מודע לכך.
יתר לחץ דם יכול לגרום לפגיעה מתמשכת בכלי דם
של רקמות רגישות כגון: הלב, כלי הדם בעין, ורקמת העצבים
במוח והוא אחד מגורמי הסיכון להתקף לב, לאי-ספיקת לב ועוד...
להלן קליפ מיוטיוב המסביר אודות לחץ דם גבוה:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נורווסק 5 מ"גאתי06/08/2015
אמא שלי בת 68, קיבלה היום מרשם לנורווסק 5 מ"ג פעם ביום. בטעות היא נטלה 2 כדורים. האם זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נורווסק 5 מ"ג - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי07/08/2015הסיבוך היחיד שיכול להופיע הינו ירידה חדה בלחץ הדם.
יש להניח שלא יהיו תופעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר לדבר בזמן בדיקת לחץ דם?גרי06/08/2015
בבדיקות במרפאה בכל פעם האחיות מתחקרות אותי בזמן הבדיקה.
האם מותר לדבר בזמן הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מותר לדבר בזמן בדיקת לחץ דם? - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי06/08/2015בדיקת לחץ הדם אמורה להיעשות בעת שהנבדק יושב בצורה נינוחה.
לרוב, שיחה תוך כדי בדיקה אינה מפריעה.
אם השיחה מלחיץ אותך בעת שהאחות בודקת את לחץ הדם, כדאי ליידע אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלודיפין להורדת לחץ דםדני02/08/2015
ב"ה לאמא היו לחצי דם גבוהים והוסיפו לה במינוןנים של הכדורים ערב אחד לפני שבוע וחצי לאחר התייעצות עם רופא ממוקד מצוקה חילקנו את האמלודיפין מ 10 מ"ג בבוקר בלבד . ל5 מ"ג בבוקר ו 5 בערב ,כמו פלא לחצי הדם שלה ירדו יפה מאוד והתצייבו וגם הורדנו במינונים:: כיום נוטלת :
בבוקר :
אנאלאדקס 10, נורמלול 25 , אמלודיפין 5 ,
בערב:
אנאלדקס 10 ו אמלודיפין 5 ,
כשהלכתי לרופאת המשפחה לעדכן את המרשם היא טענה שלפי הכללים הרפואיים
אסור לחלק את האמלודיפין ל 5 ו5. אלא רק פעם ביום, אשמח לחוות דעתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלודיפין להורדת לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/08/2015אפשר לתת AMLODIPINE בשתי מנות של 5.
אך יש המלצה לא לחצות את הכדורים (יש של 5)
אם היא מרגישה טוב ואין תופעות לוואי, היתי ממשיך באותו טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת לחץ דם כתוצאה מתאונהמורי30/07/2015
לפני ארבעה חודשים עברתי תאונה קשה. כתוצאה מהתאונה עברתי כריתה חלקית במעי הדק. לפני התאונה שקלתי 110 קילו (גובה 1.94). לחץ הדם עמד קבוע על 140/80. עסקתי באופן קבוע ומאומץ בספורט. לאחר התאונה ירדתי במשקל לסביבות 93 ק"ג. עוסק בספורט עדיין אך הרבה פחות. לחץ הדם למרבה ההפתעה ירד ל 120/75. לכאורה שינוי משמח אך רצוני להיות בטוח שזה נורמלי ואין בעיה אחרת. אין לי חולשה כלשהי ואני מנהל חיים רגילים.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידת לחץ דם כתוצאה מתאונה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/08/2015אכן ירידה במשקל יכולה לגרום לירידה במשקל. אין מה להיות מוטרד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידת לחץ דם כתוצאה מתאונה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי04/08/2015אכן ירידה במשקל יכולה לגרום לירידה בלחצי הדם. אין מה להיות מוטרד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדוריםלימור20/07/2015
האם יש בעיה לקחת קרדילוק 2.5 מג ולוסרדקס 50 מג ביחד בבוקר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/07/2015אין בעיה לקחת את הכדורים ביחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר בין לוסרטה לעיפות?אריאל19/07/2015
הרופא החליף לי את הטריטייס שלקחתי במשך מס' שנים ללוסרטה. אני מרגיש עיפות האם יש קשר בין הלוסרטה לעיפות?
אגב, הסיבה להחלפת התרופה היא שהרופא טוען שהשיעול שלי הוא תגובה לטריטייס. ולכן החליף לי ללוסרטה האם זה הגיוני.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריטייס
נעמה20/07/2015סליחה שאני מתערבת :-)
אני לקחתי טריטייס והשתעלתי בטירוף. זו תופעה ידועה. גם לי החליפו כדורים כתוצאה מכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל לא קיבלתי תשובה אם הלוסרטה
אריאל20/07/2015גורמת עיפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל
נעמה20/07/2015טוב אני לא רופאה
??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה הרופא המכובד לא עונה על שאלתי?
אריאל21/07/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קדקס וקרדילוקנעמה16/07/2015
הי,
כתוצאה מלחץ דם גבוה בשל מחלת כליות שהיה קשה לאזן, נתנו לי קדקס 6 מג ביום פלוס קרדילוק 5. אני מרגישה שהתרחבתי בחלק התחתון של הגוף(אזור הרגליים ( וכן כליתי במשקל. האם הכדורים האלה יכולים לגרום לעליה במשקל ואם כן, האם יש תחליף שלא מנפח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קדקס וקרדילוק - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/07/2015בדרך כלל התרופות שאת נוטת לא גורמות לאגירת נוזלים. השאלה אם לא קדור למחלה. כדאי לחזור ולהתיעץ עם הנפרולוג שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכליות
נירה21/07/2015מה זאת אומרת קשור למחלה? השמנה יכולה להיות קשורה לכליות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי23/07/2015את כותבת שלחץ הדם משנית למחלת כליות ולכן קשה לאיזון
לעיתים מחלת כליות גורמת לאגירת נוזלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



