מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- א.ק.ג.יוסי01/06/2015
שלום
האם בדיקת הא.ק.ג.המצורפת תקינה? האם יש בתרשים משהו שיכול להסביר עייפות כללית וקוצר נשימה במאמץ?
חשוב לציין שיש לי שינויים קבועים באק.ג. - היפוך גלי T.
בעבר ביצאתי אקו ומבחן מאמץ ולא מצאו סיבה להיפוך.
בן 40 ולא מעשן.
אני מצרף א.ק.ג מהיום, וכן א.ק.ג מ 2012 לשם השוואה.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2012
יוסי01/06/2015
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהא.ק.ג. - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי02/06/2015הפורום אמור להתעסק בבעיות של לחץ דם גבוה.
אקג הינה בדיקה משלימה וקשה להסביר תופעות של עייפות או קוצר נשימה לתרשים.
הבדיקה הינה זהה ל- 2012 וכפי שאתה כותב אכן יש היפוך גלי T בדופן התחתון.
אם עשית מבחן מאמץ יהיה תקין יש להניח שאין לשינויים אלה משמעות קלינית.
כדאי להבדק ע"י רופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לביואב28/05/2015
שלום
בת 65 , לא מעשנת, בעלת עודף משקל, סובלת מלח"ד ומטופלת בתרופות, כמו כן רמות סוכר גבוהות ומטופלת בגלוקופז'.
מבצעת בדיקת עיניים שנתית בהתאם להוראת רופאת המשפחה.
נשלחתי לבצע בדיקת אקו (לא בגלל תלונה כלשהי) ע"י רופאת המשפחה בגלל יתר לח"ד.
מצ"ב התוצאות, רציתי לשאול האם התוצאות תקינות? יש משהו שדורש בירור נוסף או מעקב כלשהו?
(חלק מהמשבצות ריקות, זה אומר שחלק מהפרמטרים לא נבדקו?)
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/06/2015הבדיקה תקינה לגמרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישה בת 67 עם בעיות לחץ דם שותה XLיעל24/05/2015
שלום דר.
אימי בת 67 סובלת מלחץ דם גבוה ומטופלת עם כדורים. יש לה כבד שומני ולאחרונה שמנה גם מאד, התחילה לשתות פחיות של XL בטעמים. לפעמים 3 פחיות ביום. אני יודעת שהמשקה מכיל המון סוכר ובטח לא מתאים לאישה בגילה ובמצבה ורציתי לדעת מבחינה רפואית אם זה מסוכן עבורה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישה בת 67 עם בעיות לחץ דם שותה XL - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/06/2015הפורום אמור להתעסק בענייני לחץ דם.
אכן השתייה מסוכרת ועליה לצמצם את כמות הפחממות בספיגה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מבחן מאמץ לב-ריאה מורכבמור23/05/2015
זה אמנם לא בדיוק נושא הפורום אך אשמח לתשובתכם, קצת מדאיג.
אני בת 21 והבדיקה ניתנה ע''י רופא ריאות בשל קשיי נשימה והתקפים (יש אסתמה) שהפכו ממופיעים כמה פעמים בשבוע ליומיומיים וקשיים חדשים במאמץ ובתנועת כיפוף החל מאוגוסט של שנה שעברה, על אף ירידה (בלתי רצונית, בבירור המטולוג ומתוכנן ניתוח ביופסיה בקרוב מאוד) של 16 קילו במשקל, וכאשר במשקל המלא לא הייתה בעיה בכלל.
מבחינה נשימתית אין כל בעיה, אבל מבחינה המודינמית נכתב בטופס כך:
"כושר גופני שמור ירוד, ספירומטריה תקינה. רזרבה לבבית נוצלה.
ECG-DOMINANT R IN V1, LARGE P IN II.
יישום הממצאים-כושר ירוד ומגבלה לבבית, עליה מתונה בDEADSPACE, ממליץ לבצע אקו לב להערכת לחץ דם ריאתי ותפקוד לבבי כללי".
המשונה כאן הוא שעשיתי אקו באוקטובר שנה שעברה כשאז כבר היו קשיי הנשימה המדוברים בשל אוושה סיסטולית 1 מ 6 ששמעו במיון אליו הגעתי בשל התקף שלא הגיב למשאף, והוא פוענח כתקין לגמרי (השורה היחידה שלא מפורשת כתקינה לחלוטין-"מסתם ועורק ריאתי-אי ספיקה טריוויאלית, המפל התחילת דיאסטולי 12 ממ''כ").
אם כן איך ישנה מגבלה לבבית ונוצלה רזרבה לבבית? האם כדאי לפנות לקרדיולוג ולחזור בכל זאת על הבדיקה (במיוחד כי אני אמורה לעבור ניתוח ביופסיה בקרוב וכדאי להבין מה קורה כאן לפני הרדמה)? ומה פירוש השורה באק''ג-ECG-DOMINANT R IN V1, LARGE P IN II?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ותוספת פרטים מטופס הבדיקה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/05/2015באמת שנופל מחוץ לתחום שלנו.
כדאי לך להתיעץ עם הקרדיולוג המנהל את הבירור שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לי קרדיולוג כי מעולם לא הזדקקתי
מור25/05/2015ולא חלמתי שאצטרך, ועוד בגיל 21...
לדעתך הכרחי להגיע לקרדיולוג? זה מדאיג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לי קרדיולוג כי מעולם לא הזדקקתי - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי01/06/2015אם יש לך קוצר נשימה כדאי להתיעץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם בעלייהענת22/05/2015
שלום רב,
בת 20,משקל תקין,בבירור למחלת מעי דלקתית עקב שלשולים.
שנים היה לי לחץ דם נמוך מאוד,
ולאחרונה כבר חודשים עומד על 110/140
בחודש האחרון חשה לחץ בחזה וסובלת מטשטוש ראייה חמור ללא ממצאים אצל רופא עיניים ואקג תקין
האם ע"פ דעתך יש מקום לבירור נוסף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם בעלייה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/05/2015בהחלט יש מקום לברר את נושא לחץ הדם. אם קיבלת תרופות נגד דלקת זו אחת הסיבות שיכולות לגרום להעלאת לחץ הדם אבל צריך בירור מלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםגרגורי22/05/2015
שלום, אני מטופל ע"י שני כודורים ביום אקספורג 160/5 ועכשיו נותנים לי שני כדורים אחרים של DUPLEX 160/5 כמחליף לאקספורג - שאלה האם זה שווה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
גרגורי22/05/2015עוד דבר נוסף: אני בודק פעם בשבוע את לחץ דם - רוב הזמן 115/65. אני מרגיש חלש וכאבי ראש.האם זה בסדר או יש צורך לבדוק להוריד כדור אחד ביום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוקלימור21/05/2015
אני בת 41 נוטלת קרדילוק 1.25 בבוקר עם לוסרדקס 50 מג ובערב 1.25 קרדילוק הדופק תמיד היה 68 לעתים רחוקות היו ימים 58 אך אתמול מדדתי כי הרגשתי חולשה והדופק היה 55 במנוחה וגם היום בבוקר האם זה בסדר???
יש לי קצת לחץ בחזה לפני חודש עשיתי הולטר לב תקין ו א ק ג לפני שבוע תקין. ארגומטריה לפני שנה וחצי תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/05/2015צפוי שהדופק יירד בגלל הטיפול. כל עוד מרגישה טוב ומדידת הדופק מעל 50 לא רואה בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הולטר לחץ דם 24 שעותסיוון17/05/2015
שלום רב, בחור בן 44- להלן תוצאות הולטר לחץ דם 24 שעות- האם התוצאות תקינות כולל ערכי מינימום-מכסימום וכ"ו? האם נדרש בירור נוסף אם אין שום תסמינים אחרים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות הולטר לחץ דם 24 שעות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/05/2015הבדיקה בגדר הנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקה של טרנדייט 100חני14/05/2015
בעקבות לחץ דם הריוני (החל לעלות בשבוע 25) אשר לא ירד לאחר הלידה (נשאר 150/100) קיבלתי לאחר הלידה טרנדייט 100.
אני כרגע 5 שבועות לאחר לידה, לחצי הדם התייצבו על 130/80, ובדיקות הדם תקינות. הנפרולוג אמר לי שניתן להפסיק בהדרגה את הטיפול - לרדת ל 50 מ"ג לשבועיים ואם לחץ הדם לא עולה להפסיק.
הבעייה היא שאין להשיג טרנדייט 50, ולכדור אין קו חלוקה ויש אזהרה לא לחצות אותו. האם ניתן פשוט להפסיק לקחת את הכדור.? איני רוצה לחכות חודשיים לתור לנפרולוג לשאול היות ואני מניקה, ורופא המשפחה לא יודע מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקה של טרנדייט 100 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי24/05/2015בהחלט כך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניפוח בלוניםיוסי13/05/2015
שלום,
יצא לי לאחרונה לנפח מספר פעמים בלונים לימי הולדת,
כשעשיתי זאת הרגשתי תוך כדי וגם לאחר מכן כאב ראש ושהדם זורם לי בפנים/בראש...
האם זה נורמלי? יכול להעיד על בעיה מסויימת?
כמו כן ה קורה לי לפעמים(הרגשה קצת אחרת) כשאני עושה שכיבות סמיכה
אגב, אני בן 38 ובדר"כ בריא
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניפוח בלונים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי14/05/2015הפורום עשוי לעסוק בבעיות של לחץ דם.
לא רואה בעיה ברורה. בדרך כלל כאשר מנפחים בלון נושמים יותר מהר ומפנים יותר פחמן דו חמצני מה שיכול לגרום לתופעות שאתה מתאר.
אין לה דבר כל חשיבות רפואית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוק ואסטמהלימור12/05/2015
דר שלום
אני בת 41 עם bmi31 יש לי לחץ דם גבוה שמטופל בקרדילוק 2.5 ולוסרדקס שהתווסף לאחרונה 50 מג.
לפני 20 שנה היתה לי אסטמה שטופלה בזריקות ולא חזרה מאז. בחצי השנה האחרונה יש לי 2 התקפי ברונכיט לטענת הרופא אני קוראת לילד בשמו אסטמה. אני לוקחת קרדילוק כבר 3 שנים ולפני הלוסרדקס לקחתי 3.75 מג .
האם זה בגלל הקרדילוק????ומה עושים אם כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק ואסטמה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי14/05/2015חוסמי ביטא כמו ה- CARDILOC יכולים לגרום להחמרה של ASTHMA.
בדרך כל במינון גבוה.
הדרך היחידה לבדוק אם קשור לטיפול או לא הינה להפסיק זמנית את התרופה ולבדוק את התופעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לחץ דםסיגלית08/05/2015
ביצעתי הולטר לחץ דם, להלן התוצאות. הוזמנתי לרופא לעוד שבוע ואני רוצה לדעת מה לא בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר
סיגלית09/05/2015בן 43
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולטר לחץ דם - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי10/05/2015הבדיקה תקינה לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלודיפיןדורון06/05/2015
1. האם לתרופה אמלו (ולבני משפחתה) יש יתרון על תרופות אחרות להפחתת לחץ דם,
לגבי הקטנת הסיכון לארוע מוחי ?
2. האם יש איסור על נטילת אמלו וסימבסטטין יחד בשל כך שהאמלו גורמת להצטברות הסטטין בגוף ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלודיפין - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי10/05/2015אמלודיפין הינה תרופה יעילה להורדת לחץ הדם.
יש מצבים בהם יש יתרונות על תרופות אחרות ולפעמים יש להעדיף תרופה אחרת.
אם אין מצב שכזה אמלו היא אופציה טובה.
אין בעיה בלקיחה ביחד עם סטטינים כל עוד מנטרים את בדיקות המעבדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוהאבי29/04/2015
לאחר שסבלתי מכאבי ראש ( כמו מגרנות) רבים, והרגשתי לחצים בחזה פניתי לרופא משפחה שמצא שאני סובל מלחץ דם בערכים של 194/118.
אני בן 43 ללא מחלות רקע, עושה פעילות ספורטיבית בסוף שבוע ומעשן.
משקל הגוף שלי תקין.
התחלתי בטיפול תרופתי של רמיפריל 5 מ"ג.
כמה זמן יקח עד שהתרופה תתחיל להשפיע, ומהם התסמינים מהם אני צריך לחשוש ולגשת לטיפול דחוף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי29/04/2015השפעת התרופה מתחילה מספר שעות לאחר נטילה. ההשפעה מקסימלית תהיה שבוע - 10 ימים. תופעות הלוואי הן נדירות, לרוב שיעול יבש וגירוי בגרון.
אבל עם לחצי הדם הגבוהים שאתה מתאר צפוי צורך בהעלאת המינון ו/או תוספת של תרופה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם והלבאורפז25/04/2015
לצוות הרופאים שלום רב,
יש לי בן זוג בן 49 ,שכרגע הוא בעבודה בחו"ל למשך שנתיים.
לאחרונה הוא סבל מכאבי ראש חזקים (בייחוד מאחורי העורף) עד שהגיע לרופא ושם נאמר לו שיש לו לחץ דם גבוהה 180 .. והרופא היה בשוק אמר לו איך הוא עדיין עומד על הרגליים .הרופא נתן לו לבצע הרבה בדיקות.והוא גם לא הבין איך הלחץ דם גבוהה.
בן זוגי בחור בריא בדרך כלל,מתאמן קבוע,הוא טבעוני ,עושה ספורט,אוכל נכון,לא צורך בכלל לא גאנק פוד ולא מתוקים.לא מעשן,הרופא שאל אם יש היסטוריה במשפחה וזה כן יש ,לבן זוגי גם האמא וגם האבא מתו מהתקף לב,כתוצאה מגנטיקה.
הכלוסטור שלו גבוהה,וזה בגלל גנטיקה.ככה הרופא אמר לו.על סמך היותו בחור שרירי שמתאמן,לא מעשן,לא אוכל בשר לא אוכל גאנק פוד,לא גבינות.
הרופא אמר לו לקחת כדורים ללחץ דם.אך הוא לא רוצה לקחת והוא ניגש לבית מרחקת ורכש משהו טבעי לצורך זה.יש לו עוד בדיקות לבצע.והרופא אמר לו שהוא בסיכון לחטוף התקף לב כל יום.
האם זה נשמע הגיוני?
נראה לי שהוא כבר נהיה היפוכנדר ומפחד .
או שזה באמת המצב ככה.
האם אפשר לפתור את בעית הכלוסטרול על ידי אוכל,ודיקור סיני ואולי תרופות טבעיות?
אודה לתגובה
אורפז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם והלב - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי29/04/2015יש להוריד את לחץ הדם על מנת להוריד הסיכון לארוע מוחי ומחלות לב. כן רצוי להוריד את רמת הכולסטרול.
לא רואה דרך לעשות זאת ללא כדורים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)



