מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לחץ דם - ותוסף מגנזיוםמשה21/03/2015
שלום,
אני בן 68, לחץ דם 140/90, סוכר 101, מקבל אוקסאר 50 סימבסטטין 10 ו אספירין 100. בנוסף לוקח ויטמין B+C, ויטמין D ו Q10 - שאלתי האם אין מניעה לקחת גם גלולות מגנזיום ?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - ותוסף מגנזיום - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי22/03/2015לא רואה מניעה.
השאלה הינה למה צריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדלעם בערכים בבדיקה ביתיתגילי21/03/2015
שלום.
אני בת 32 בריאה בדרכ לרוב לחצי הדם שלי נמוכים מתחת ל 110/75
אתמול החלטתי לבדוק לחץ דם עקב עצבנות שחוויתי
הבדיקה הראשונה היתה 140/100 החל מהבדיקה השניה היתה ירידה עד לערכים של 115/82
היום עקב דאגה שוב מדדתי. א יודעת אם יש קשר אבל הרגל שלי נרדמה עקב ייבה לא תקינה קמתי במטרה לשחררה ומיד התיישבתי למדוד לחץ דם.
הרגל לא השתחררה לגמרי והתוצאה בבדיקה הראשונה היתה ממש מוזרה 150/130
בדיקה שני מיד לאחר מכן 125/87 בדיקה שלישית 120/78
אני די מודאגת והיתי שמחה לדעת האם הגיוני הפער הזה בין המדידה הראשונה לשניה וכך לשלישית? האם הלחץ והחרדה מהבדיקה שחלילה לא תצא תוצאה גבוהה יכולה לגרום לערכים אלו? אשמח לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדלעם בערכים בבדיקה ביתית - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי22/03/2015לחץ הדם אינו קבוע לאורך היממה.
כמובן מושפע מהתנוחות, פעילות וכו'
בחרדה יש לרוב עליה בלחצי הדם.
אבל במדידות שלך היו קיצוניות לכן כדאי להתיעץ עם הרופא שלך מה לעשות בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה ונמוךשחר19/03/2015
אבי מקבל טיפול להורדת לחץ דם. הטיפול משפיע רק על הערך סיסטולי (תחתון). העליון נשאר גבוה 170/60
מה הגורמים לכך ואיך ניתן לאזן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה ונמוך - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי20/03/2015הערך התחתון דווקא הינו הדיאסטולי.
רצוי לעשות בדיקת ניטור לחץ דם 24 שעות עם מכשיר אוטומטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות אירוביתדינה19/03/2015
שלום רב
האם פעילות של 30 דקות ביום 5 פעמים בשבוע על מדרגה מעלה לחץ דם.או מוריד.
קראתי מאמר של דר זיו והוא אומר שכן.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות ארובית
דינה19/03/2015המשך... לציין שאת הפעילות על המדרגה אני עושה בבית ודר זיו באתר שלו אומר
שזה מעלה לחץ דם. האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות ארובית - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי19/03/2015שוב, יכול להיות שלחץ השם עולה במקצת בעת הפעילות, לחץ הדם יורד עם פעילות גופנית מבוקרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דםמשה18/03/2015
שלום,
אני בן 68, בריא בד"כ סוכר 101 מקבל אוקסאר 50 סימבסטטין 10 ו אספירין 100. בנוסף לוקח ויטמין B+C ויטמין D ו Q10 - שאלתי האם אין מניעה לקחת גם גלולות מגנזיום - בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם
משה18/03/2015הכי חשוב ששכחתי לציין הוא שלחץ הדם שלי 145/90
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיוואן 80חן17/03/2015
מה יקורה אם בטעות לקחתי 2 כדורים של הלחץ דם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיוואן 80 - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/03/2015בדרך כלל לא קורה הרבה. אולי סחרחורות וחולשה אם יש ירידת יתר של לחץ הדם באופן זמני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה כתוצאה מפעילות גופניתאניהו16/03/2015
אני בן 43 ובריא. בחדשים האחרונים התחלתי לרוץ 16 ק"מ 3פעמים בשבוע (רצתי חצי מרתון פעם אחת). בשבוע שעבר עברתי בדיקה ארגומטרית בהצלחה מבחינת הלב, אבל לחץ הדם שנמדד היה 160/100 לפני ואחרי הבדיקה. לא היה לי לחץ דם גבוה בעבר.
האם ייתכן שהריצות האינטנסיביות גרמו לעליית לחץ הדם? האם צריך להפחית באימונים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה כתוצאה מפעילות גופנית - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/03/2015פעילות גופנית אירובית בדרך כלל גורמת לירידה בערכי לחץ הדם. עליך להבדק ע"י רופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם גבוה כתוצאה מפעילות גופנית - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי17/03/2015פעילות גופנית אירובית בדרך כלל גורמת לירידה בערכי לחץ הדם. עליך להבדק ע"י רופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוריםדינה16/03/2015
שלום רב
האם מומלץ לאכול טונה או סרדינים משימורים מאחר ויש בהם הרבה מלח.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימורים - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי16/03/2015בכל אוכל משומר (או מוכן) יש תוספת משמעותית של מלח. אם יש יתר לחץ דם יש להגהיל את אכילת המלח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדרת לחץ דם מאוזןעופר13/03/2015
אני בן 48,שוקל כ-85 ק"ג, ומבצע פעילות גופנית. מטופל תרופתית כשנה,תחילה ברמיפריל טריטייס 5 מ"ג אחר כך בטריטייס קומפ ולאחרונה באקספורג'.
אני מבצע מדידות במכשיר ביתי מספר פעמים ביום (בכל פעם 3 בדיקות כדי לנטרל סטיות של המכשיר). בדרך כלל אין הבדל משמעותי בין 3 התוצאות באותו זמן, אולם לעיתים יש הבדלים משמעותיים בין התוצאות בשעות שונות או בימים שונים בחודש. מבין שלחץ דם תקין הוא נמוך מ140/90.
השאלה שלי:האם כדי להיחשב מאוזן צריך ש*כל* התוצאות (שכל אחת היא כבר ממוצע של 3 מדידות) תהיינה תקינות? אם לא, איזה אחוז של תוצאות חורגות נחשב תקין? אצלי, בכל חודש כחמישית מהתוצאות הן גבוהות (עד 150/100), ולא ברור לי האם זה מחייב שינויים בטיפול התרופתי או נחשב תקין.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגדרת לחץ דם מאוזן - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/03/2015בדרך כלל לחץ הדם נחשב למאוזן עם 60% או יותר מהמדידות נמדדות בגדר הנורמה.
במקרה שלך היתי עושה בדיקת ניטור 24 שעות עם מכשיר אוטומטי על מנת לאשר את הממצאים ולבדוק מה קורה בשעות השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריטייס 1.25 מ"ג ונורבאסק 5 מ"גחנה11/03/2015
רציתי בבקשה לדעת האם טריטייס 1.25 מ"ג ונורבאסק 5 מ"ג יכולים לגרום לנדודי שינה.
מאז שהתחלתי לקבל אותם לפני חודשיים בערך הנני סובלת קשות מנדודי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריטייס 1.25 מ"ג ונורבאסק 5 מ"ג - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי11/03/2015שתי התרופות יכולות לגרום לנדודי שינה, אם כי זאת תופעת לוואי נדירה בשתיהן. יותר שכיח עם הרמיפריל. הדרך היחידה לבדוק אם אכן קשורות לטיפול הינה להפסיק תרופה אחת ולבדוק אם יש שיפור. ולא, לחדש את התרופה ולהפסיק את השנייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנדודי שינה טריטייס או נורבאסק
חנה11/03/2015תודה אני אעשה זאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניפידילונג -אוסמו אדלטפוצי07/03/2015
שלום
הייתי במינון של 60 מ"ג - 30 בוקר 30 ערב
ולחצי הדם ירדו מדי אז אני כרגע עם ניפידילונג 30 מ"ג כבר תקופה ארוכה
ניסיתי כבר את כל שעות הנטילה האפשריות כרגע אחה"צ בכל יום
מה שקורה שבבוקר לחצי הדם יורדים גם עד 115/78 שבו אני מרגיש לא במיטבי
עם כאבי רגליים וכאילו חסר כוח ברגליים
ובערב לחץ הדם די קופץ עד ל - 170/112
די חסר אונים בפרט הבוקר די רע לי ולא מוצא פיתרון ,הבנתי שהניפידילונג לא
מחזיק 24 שעות כמו האוסמו אדלט ...
מה כדאי לעשות והאם הכדור גורם לכאבי רגליים ?
תודה לך
(טריטייס לא התאים לי )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניפידילונג -אוסמו אדלט - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי07/03/2015היתי בודק אם התופעה דומה עם תרופה אחרת מאותה קבוצה, כמו LERCANIDIPINE.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ועוד משהו
פוצי07/03/2015הן דומות בתופעות לוואי שלהם ?
הוא חלופה טובה יותר מנורווסק ?
איזה מינון תואם ל-30 מ"ג ניפידילונג ?
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ועוד משהו - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי07/03/2015יש פחות בצקות מהנורווסק
10 מ"ג תואמים 30 של NIFEDILONG* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה ושבוע טוב
פוצי07/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר בין וזודיפ קומבו 20 לאקספורג'רפאל02/03/2015
שלום רב, לאחר תגובה טובה לטיפול בוזודיפ קומבו 20 פעמיים ביום, חלה נסיגה בהטבה ולאחר מספר שנים של שימוש בתרופה זו, הרופא החליט על מעבר לאקספורג' 10 מ"ג פעם ביום וקדקס כגיבוי במקרי SOS. ברקע: סוכרת סוג 2 (גלוקומין x3), וטיפול נפשי בסרוקסט 70 מ"ג וסרוקוול 100 מ"ג. אשמח לדעת לשינויים בין וזודיפ לאקספורג' . תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - לחץ דם גבוהכפיר27/02/2015
שלום ד״ר היום היה לי זריקת אפידורל . לפני הזריקה מדדו לי לחץ דם שהיה 156 ודופק 117 . נאמר לי שיש לי לחץ דם גבוה . הרופאה אמרה שאני נירגש ביגלל הזריקה יש לציין שזו זריקה שניה . ובראשונה הכול היה תקין . אני לחוץ ביגלל זה מה . יכול להיות שיש לי בעיה בלב . יש לציין שאני סובל מפריצת דיסק . ואני יותר מ3 חודשים במיתה . מה לעשות . תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי02/03/2015אכן יש בדיקת לחץ הדם מאוד גבוהה לכן כדאי ולמדוד לפחות עודהפעמיים על מנת לאשר את הממצא.
חוץ מזה אני מניח שעקב הדיסק לקחת תרופות נוגדות דלקת שעשויות לגרום לעליית לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהל24/02/2015
שלום,
אמי בת ה- 85 מודדת לחץ דם בבית, ובכל מדידה הערכים משתנים מאד, גם אם מדובר בדקה או כמה דקות הפרש. למשל, לחץ הדם הסיסטולי יכול להיות 180, אחר כך 115, אחר כך 140. מה יכול לגרום לכך? האם תנודות תכופות כאלו עלולות להיות מסוכנות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי25/02/2015תנודות במדידות לחץ הדם הינן ממצאים שבשגרה. גם אצל אנשים צעירים ובריאים וגם אצל מבוגרים ו/או חולים.
לחץ הדם נמצא איפהשהו בממוצע של המדידות. מה שברור זה שאם לחץ הדם משתנה כנראה שאין מקום לטיפול או להתייחסות מיוחדת. זאת בהנחה שאין תסמינים והמדידות נעשות כמעקב ולא עקב תלונות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בטריטייס ובנורבאסקחנה23/02/2015
לפני חודש התגלה אצלי לחץ דם גבוה התחלתי לקבל טריטייס 1.25 מ"ג שלא הוריד לי אתלחץ הדם ולפני שבוע התחלתי לקבל נורבאסק 5 מ"ג שהוריד לי את לחץ הדם אבל היום התחלתי להרגיש כאבי שרירים
רציתי לדעת האם זאת יכולה להיות תופעה של הנורבאסק והאם היא בת חלוף.
ברצוני לציין שששנים רבות אני מקבלת גם נורמיטן 50 מ"ג להורדת הדופק ולא היו לי כל תופעות לוואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בטריטייס ובנורבאסק - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי25/02/2015בהחלט בין תופעות הלוואי של האמלודיפין שהינה התרופה שבנורווסק יכולים לגרום לכאבים בשרירים והתכווצות שרירים.
מינון של טריטייס 1.25 הינו מינון נמוך ושמור בדרך כלל לאנשים עם מחלה כלתית, כאשר המינון ההתחלתי המומלץ לר וב האנשים הינו 2.5 מ"ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



