מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהמשה18/07/2010
האם כפפות בטן ושכבות סמכה עוצרות את תהליך הגדלה ואת הגובה????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית וגדילה
19/07/2010הכל במידה.
במידה הנכונה - זה חשוב, ותורם ויעיל.
בהגזמה - זה פוגע.
טוב לקבל ייעוץ כמה נכון לעשות בכל גיל, לפי משקל הגוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיכוב בהתפתחותחן18/07/2010שלום רב בני בן 11 חודש עדיין לא זוחל בכלל זוחל רק ציר סביבו מתייאש מאד שהצעצוע קצת רחוק ממנו לא עומד על שש לא יושב לבד מתהפך חופשי לשני הכיוונים עושה כפיים שמבקשים ממנו אומר אמא אבא מחייך שרואה אנשים אוהב שמשחקים איתו האם יש סיבה לדאגה .תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרעיכוב בהתפתחות מוטורית
19/07/2010חן שלום,
לפי תיאורך, נראה שיש עיכוב בהתפתחות המוטורית, לא בתחומי התפתחות אחרים.
אולי אין צורך לדאוג מאד, אבל כדאי להתייעץ עם רופא הילדים, ולבקש הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיטיות אצל ילד בן 6LIMOR17/07/2010שלום
בני עולה לכיתה א אך יש לא בעיה מאוד רצינית הוא מאוד איטי גם באוכל לוקח לא הרבה יותר זמן מאשר לכל הילדים האחרים גם כשהוא צריך לעשות דברים אחרים תמיד לוקח לא המון זמן
האם יש דרך לטפל בבעיה של איטיות ?
תודה
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראיטיות
18/07/2010לימור שלום,
יש ילדים כאלה. יש גם מבוגרים כאלה. זה עניין של אופי וטמפרמנט, ואין הרבה מה לעשות כנגד זה.
אם זה מפריע בתפקוד - צריך ללמד את הילד להתארגן במסגרת הזמן : למשל, לקום יותר מוקדם בבוקר. אפשר גם לנסות ללמד אותו להיות יותר מסודר, למשל : להכין בגדים בערב לקראת המחר, וכד'.
השתדלו לא להעיר יותר מדי בעניין זה, כדי שזה לא יפגע בתדמית של הילד, וייצור אצלו חוסר-בטחון.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה ביוםשלומית17/07/2010שלום רב,
בני בן שנתיים וחודשיים ולפני כשבוע ביקש להוריד את החיתול (כנראה עקב הימצאותו בגן עם ילדים הגדולים ממנו שעוברים גמילה). הסברתי לו את המשמעות של להיות בלי חיתול והוא נורא התלהב מהרעיון שיש לו תחתונים. יש לציין שבמהלך החצי שנה האחרונה הוא היה חשוף לסיר, ישבנון ואף השתמש בהם לפי בקשתו ללא כל דרישה או לחץ מאיתנו.
כרגע נמצא ללא חיתול במהלך היום והלילה. בבוקר ומשנת הצהריים הוא קם יבש לחלוטין, על אף העובדה שהוא שותה בקבוק חלב לפני. אך במהלך היום אין כל דרישה ממנו לעשות את צרכיו אלא אם אני מושיבה אותו בסיר או בשירותים כל חצי שעה או שעה. במידה ולא הושבתי הוא מפספס ועושה את צרכיו בתחתונים (פיפי וקקי). אני מנגבת ומנקה וממשיכה כרגיל. יש להוסיף כי אין שיתוף פעולה מלא מצד הגן, שם לא מושיבים אותו אלא שואלים מדי פעם, כך שהוא לרוב מפספס.
אני מבולבלת בנושא ולא יודעת אם הוא אכן מוכן? האם בהחזרת החיתול אני אגרום נזק לתהליך? איך להמשיך מכאן?
בתודה
שלומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמילה
18/07/2010שלומית שלום,
אין שום נזק בהחזרת הטיטול. מאידך, אפשר להשאיר את הילד ללא טיטול, אך "לקחת אחריות", ולהביא אותו לשרותים כל שעתיים כדי שיתרוקן, ולא להמתין שיילך בעצמו.
אם בגן אין שיתוף-פעולה, אולי עדיף שתחזירי את הטיטול, ותחכו עוד כמה חדשים.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיבור בגוף לא נכון אצל ילדה בת שנתיליאור17/07/2010שלום רב,
ביתי בת השנתיים וחמש פונה אלינו תמיד בגוף לא נכון
לדוגמא כשהיא רוצה כדור היא אומרת "תן לה כדור"
כשהיא רוצה לבוא היא אומרת הרבה פעמים "בואי"
כשהיא רוצה לאכול היא כאילו שואלת "רוצה לאכול?"
האם זה קשור לעובדה שהיא לומדת 2 שפות(גם רוסית בערךמחצית מהזמן היא אצל חמתי)
בגדול היא מדברת כאילו אנחנו פונים אליה ולא כאילו היא פונה אלינו
פרט לכך מדובר בילדה חברמנית, מגיבה לשמה, משחקת נהדר במשחקים, יודעת לספור עד 10, לקרוא מספרים, יודעת צבעים וכו.
האם לדעתכם יש צורך לפנות לייעוץ או שזה יסתדר לבד(רשמנו אותה השנה למעון)מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשיבושי דיבור
18/07/2010ליאור שלום,
בגיל זה, ילדים מחקים פעמים רבות את מה שאומרים להם. זה נקרא שלב ה"תוכי". הדוגמה המוכרת ביותר הוא שבאמת ילד מדבר על עצמו בגוף שלישי, כאילו היו מדברים עליו : "הוא/היא רוצה בקבוק". "תני לה כדור". זה לא בהכרח נגרם ע"י חשיפה לשתי שפות. גם ילדים שחשופים לשפה אחת לפעמים מגלים את התופעה הזו, אבל חשיפה לשתי שפות בהחלט יותר מבלבלת.
כרגע אין לדעתי צורך בהתערבות מקצועית, וגם תיקון לא עוזר. הרוב הגדול של הילדים לומד את ההתבטאות הנכונה באופן ספונטאני.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנתיים-התפתחותיולי17/07/2010ילדה בת שנתיים. דיבור לא ברור. אינה עונה על שמה. אינה מתייחסת לנאמר לה. אין משחקים סימוולים. אין קשר עין. לרוב מבלה לבדה-לא מוכנה לשחק עם אחרים. בוכה ללא סיבה ברורה ודופקת את ראשה בריצפה.
העם זה מצביע על קשיי התפתחות או ש זה רק הגיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבת שנתיים
17/07/2010יולי שלום,
זו תמונה שבהחלט מצריכה בדיקה של אנשי מקצוע.
אני מציעה לך להתייעץ עם רופא הילדים, ולבקש הפנייה למכון להתפתחות הילד.
ככל שמתחילים לטפל מוקדם יותר, יש סיכוי יותר טוב לשיפור.
מאחלת לכם כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
יולי17/07/2010תודה על תשובה מהירה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגן?
יולי17/07/2010אני רושמתי אותה לגן. אך עכשו מרגישה שעשתי טעות. אולי כדי לחכות עוד שנה? או שגן דפקא יעזור לה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגן בגיל שנתיים
18/07/2010יולי שלום,
מבחינתי - ילד בריא יכול להכנס לגן בגיל שנה, וטוב שכך. החברה חשובה להתפתחות, וילד לומד הרבה מילדים אחרים.
אל תדאגי.
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך שאלה על גן
יולי18/07/2010תודה! אבל עם לילדה יש בעיות של קשר, קשב, ריכוז? היא גם לא מדברת,ובוכה לעתים קרובות. בקיצור היא זקוקה להרבה שומת לב. אנחנו כבר פנינו להתפתחות הילד, ושם מדברים על גן טיפולי.
ואני מסכימה שכך היה לה טוב יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגן טיפולי
ד''ר יהודה ברק18/07/2010אנשי המקצוע שמאבחנים את הילד בהתפתחות הילד יכולים בהחלט להמליץ לך על גן שמתאים לקשייה של הילדה. עם תוצאות האבחון יש לגשת לאחראים על החינוך במקום המגורים ולבקש את הגן שמתאים לה וזאת למרות שאחנו כבר באמצע חודש יולי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
יולי18/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת בת 9 חודשים שזוחלת רק גחוןיערה13/07/2010שלום רב,
ביתי המקסימה בת 9 חודשים. היא זוחלת אך ורק בזחילת גחון והיא עושה זאת גם מהר מאוד.
עד כה לא הרימה כלל את הטוסיק. אם אני עוזרת לה תוך הנחת היד מתחת לבטן וקירוב הישבן היא מרימה את עצמה לתנוחת 6 כולל ניעות קדימה אך לא למשך זמן רב ולא מיוזמתה. היא מצליחה לטפס ביעילות מעל הרגל שלי או מעל חפצים שונים.
הילדה כבר מגיל 7 חודשים מרימה את עצמה לתנוחת ישיבה בעגלה. קשה מאוד לשכנע אותה לא לעשות כן (יכול להיות שהדבר מצביע על טונוס שרירים גבוה שמקשה עליה?). גם כשהיא על הטרמפולינה בתמוחת כיסא נוח היא ישר רוצה לשבת.
אני משערת לעצמי שמשהו פה לא תקין.
למי נהוג לפנות במקרה זה?
לאורטופד ילדים?
לפזיוטרפיסט ילדים?
האם אלו יצליחו לטפל בבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזחילת גחון
14/07/2010אפרת שלום,
בתך נראית לי לפי תיאורך בהחלט בסדר.
ילדים נוהגים לזחול בכמה דפוסים, לאו דווקא על 6. יש ילדים שמדלגים על זחילה, וגם זה בסדר. זה איננו שלב הכרחי.
אני מכירה ילדים רבים המעדיפים זחילת גחון, ואם זה משמש אותם בצורה פונקציונלית - לבריאות !.
גם עניין הישיבה נראה לי תקין בהחלט.
ובכל זאת, אם אינך רגועה - תוכלי לבקש הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית. ראשית, תבדוק את הילד, ואז תאמר לך אם יש צורך בטיפול.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית דיבור - ריבוי שפותאולגה11/07/2010אני מבקשת עזרה בקבלת עצה מקצועית!
שמי אולגה, אני אמא לילד (יונתן) בן שנתיים וארבעה חודשים. אני ובעלי דוברי רוסית ומאוד חשוב לנו שיונתן גם ידע לדבר רוסית. ולכן אנו מקפידים לדבר איתו רוסית בבית. אבל הבעייה היא שהוא הולך לגן לדוברי עברית, וכך יוצא שחצי יום הוא שומע ולומד עברית וחצי יום רוסית. הדבר, כנראה מאוד מבלבל אותו ולכן הוא מתקשה להתחיל לדבר, הוא אינו מסוגל להרכיב משפט של שני מילים, אך הוא מפטפט המון בשפה שלו. בביקור האחרון בטיפת חלב, הרופאה המליצה לנו לעבירו לגן של דוברי רוסית על מנת שתיהיה לו שפה אחת. אני בהתלבטות נוראה לגבי זה, שמעתי ש"גן רוסי" יש חינוך נוקשה יותר (דומה לחינוך דתי) בנוי על ערכים, לא שזה דבר רע, אבל זה בהחלט שונה מהגן שבו הוא נמצא עכשיו, ששם החינוך הוא חופשי (ליברי). אני מכירה הרבה ילדים יוצאי "גנים רוסיים" שהם מאוד מפותחים מבחינה אינטלקטואלית וורבלית. אני חוששת שהעברתו ל"גן רוסי" יכולה לגרום לטראוומה, בגלל השוני? וגם מבחינת המרכיב החברתי אינני בטוחה האם זה עלול ליצור בידול תרבותי או חברתי מול מי עתידיים להיות חבריו בגן הבא או בבית הספר, איך זה יוכל להשפיע עליו ועל מערכות היחסים עם צברים בני גילו בעוד כמה שנים?
*חשוב לציין שאיני מרוצה מהגן הנוכחי ויצרך לחפש מקום אחר לילד.
עזרתכם מאוד חשובה, אני חייבת להגיע להחלטה בזמן הקרוב בכדי לשריין מקום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדו-לשוניות
12/07/2010אולגה שלום,
אין לי תשובה "נכונה" לדילמה שלך.
יש כל מיני אפשרויות : יש גנים רוסיים טובים,
אפשר גם לדחות את לימוד הרוסית, ולשלוח את הילד לחוג אחה"צ בגיל 6-7, כשיהיה בוגר יותר, ויבין יותר את החשיבות.
הכל תלוי באופי של הילד, ובמוטיבציה שלו, ביכולת ההסתגלות שלו לשינויים, ולואריאביליות.
רק אתם יכולים להחליט מה מתאים לילד שלכם, אפשר לנסות, ואם זה לא מתאים - ניתן לשנות.
כל טוב, ובהצלחה עם כל החלטה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אולגה12/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשש להתפתחות מאוחרתשני11/07/2010שלום רב..
בתי בת 10 חודשים..ישבי חשש כי היא מתפתחת קצת מאוחר ידוע לי שבגיל כזה היא כבר אמורה לזחול וללכת לפחות על 6..היא מתיישבת בעזרה שאני מושכת באחת מידייה.האם מותר להושיב אותה אם היא יציבה?ועדיין לא יושבת לבד??האם מוקדם לדאוג לזחילה וישיבה?מה לעשות???
אשמח לתשובה או עצה
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרעיכוב בהתפתחות המוטורית
12/07/2010שני שלום,
לגבי הישיבה - כל עוד ילד אינו מתיישב באופן עצמוני, כנראה שאיננו בשל, ולכן לא טוב להושיבו לזמן ממושך. מותר להושיב, אבל לא יותר מ-10 ד'.
באופן כללי, אין סיבה שתהיי מודאגת : בקשי הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית, והיא תוכל לומר לך בבירור, אם הכל בסדר, או שיש משהו שמצריך טיפול.
כל טוב!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שני12/07/2010אני מודה לך תודה על התשובה הזריזה יום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 9 חודשיםמיטל09/07/2010שלום, בני בן 9 חודשים מתהפך מבטן לגב ,גב אל בטן. מסתובב 180 מעלות,יושב לבדו, . מושיט יד לחפצים , מדבר כמה מילים: אבא, את זה,אור,בובה. לפי טיפת חלב התפתחות תקינה.
אך עדיין לא זוחל, וזה מדאיג אותי, כי אני מבינה שעד גיל 10 חודשים צריך לזחול.
מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזחילה
09/07/2010מיטל שלום,
לא חייבים לזחול. יש הרבה ילדים שמדלגים על שלב זה, וזה בסדר. טוב לתרגל זחילה, כי זה מפתח את חגורת הכתפיים, אבל לא חובה !.
פרט לכך, נראה שהילד מפותח היטב, ואינני רואה שום סיבה לדאגה, או צורך בטיפול. ייתכן שעוד יתחיל גם לזחול.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בהחלטה לשילוב הילדה בגן טיפוליאשר08/07/2010אני שולח לכם סריקה של סיכום וועדה להתפתחות הילד
הסיכום חתום על ידי רופאה מומחית לנורולוגיית ילדים התפתחותית במכון להתפתחות הילד בקופ"ח שלי.
הסיכום ממליץ לשלב את הילדה בגן טיפולי לפיתוח רגשי או לחילופין גן רגיל בליווי סייעת צמודה
ביררתי ברשות המקומית והם לא מתכוונים לספק לי גן רגיל עם סייעת צמודה
נותרה האפשרות לגן טיפולי בלבד
החשש שלי ושל אשתי הוא משילוב הילדה עם ילדים בעלי ליקויים חמורים יותר וכתוצאה מכך החמרה במצב הילדה ולא שיפורה
קשה לנו להחליט מכיוון שאנו מרגישים שיפור בהתפתחות הילדה גם רגשית וגם שפתית בחודשים האחרונים לאחר טיפולים אצל קלינאית תקשורת לפיתוח השפה וקלינאית ריפוי ועיסוק כמו כן לאחרונה התחלנ ו גם קלינאית פיזיותרפיה
נא המלצתכם
בתודה מראש
אשר
נ.,ב:האתר שלכם פשוט מדהים תודה על העזרה אני בטוח שלא רק ממני אלא מרבים נוספים שאני מכיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהחלק הראשון של הסיכום
אשר08/07/2010
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסיכום שוב בפורמט אחר
אשר08/07/2010
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסיכום הרפואי במילים-הסריקה לא טובה
אשר08/07/2010גיל הילדה בזמן הישיבה 3 שנים 7 חודשים 2 שבועות ---הישיבה בתאריך 26.5.10
בישיבה נוכחים:מרפא בעיסוק+קלינאית תקשורת+פסיכולוגית+עובדת סוציאלית+ר.התפתחותי
אבחנות:
1.expressive language delay
2.dyspraxia-שפתית
3.organisational difficulties-רב תחומי
תפקוד מנטלי לפי מבחן ביילי בטווח ממוצע לגילה
ורד(פסיכולוגית)-ההורים דיווחו שרק לאחרונה החלה לפתח קשרים חברתיים בגן,ההורים מרגישים שההתנהגות קשורה לקושי השפתי.באבחון הפסיכולוגי בגיל 3:7 התקשתה להתמודד עם מבחן קאופמן וסרבה לשתף פעולה.במבחן ביילי הגיעה לתפקוד בטווח הממוצע לגילה(mdi 106 ).ניצפה דפוס פעולה אימפולסיבי,טווחי קשב קצרים,אם זאת עם תווך התמודדה עם המטלות השונות והראתה יכולת לשיתוף בחוויה תוך בנית משפטים פשוטים ומחוברים.הייתה הטייה של משפטים לפי זמנים.
מטופלת ע"י ק.ת.במודיעין וכן מטופלת על ידי ס. בריפוי ועיסוק מזה כחודשיים לפי המדווח על ידי ס.-בתחילת הטיפולים היתה מאוד מופנמת אך כיום נפתחה עומדת על שלה לציין שבתאריך 25.5.10 עברה ניתוח להחדרת כפתורי איוורור ובנוסף לפני כחצי שנה הותאמו משקפיים ,מנגנוני היציבה לא בשלים לגמרי,אמורה לעבור הערכת פיזיו במכוננו.המשפחה הופנתה להדרכת הורים ע"י נ.במכון שלנו על רקע הקשר בין ט. לאחותה הגדולה
לסיכום:יש לבדוק מול וועדת ההשמה את אפשרות שילובה של ט במסגרת גן עירוני קטן עם צוות היכול לתת מענה לצורך בתיווך והשקעה רגשית,לחילופין גן רגיל בליווי סייעת.
המלצות:
1.המשך טיפול ריפוי בעיסוק
2.המשך טיפול ריפוי בדיבור
3.הדרכת הורים פרטנית
4.שילובה של טוהר בגן עם צוות היכול לתת מענה לצורך רגשית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוות דעת
09/07/2010אשר שלום,
קשה מאד לתת חוות-דעת רצינית בלי לראות את הילדה, ובאופן עקרוני. אם יש לכם התחבטות,הייתי מציעה לכם לשקול בדיקה נוספת של הילדה ע"י איש-מקצוע אחר, כמו למשל פסיכולוגית התפתחותית מומחית.
הדו"ח שאתה מסכם אינו מגדיר אבחנה של הילדה, אבל מתאר ילדה עם יכולת קוגניטיבית תקינה, ועם קשיים בתחומים שונים : מוטוריקה, שפה, תקשורת חברתית.
אין לי ספק שהילדה זקוקה למסגרת גן עם סיוע, אישית, אני תומכת יותר בגן טיפולי, ולא בגן רגיל עם סייעת.
זאת - משום שבגן טיפולי הצוות מיומן יותר, כולל הגננת, יש צוות טיפולי שמדריך את הגננות, ומתבצעת עבודה מרובה של טיפול פרטני לכל ילד, לפי רמתו וצרכיו (תל"א). כל הגן מאובזר ומאורגן בצורה הרבה יותר מושקעת. לעומת זאת, בגן רגיל, הדברים האלה אינם, ואילו הסייעת, בדרך כלל איננה מאד מקצועית, איננה מטפלת, והתרומה שלה אינה כה משמעותית.
השרות הפסיכולוגי בכל מקום משתדל מאד להרכיב את קבוצת הילדים בגן כך שכולם יהיו עם אותן בעיות בערך, ובאותה רמת תפקוד, כך שהילדה שלכם לא תינזק..אם תתקדם באופן משמעותי, אפשר יהיה לשלב אותה בהמשך השנה ליום או יומיים בשבוע בגן רגיל, ואז באמת תוכל להיחשף גם לחברה נורמטיבית.
ויש לקוות, שנעם טיפול אינטנסיבי, אולי תוכל בשנה"ל הבאה לחזור לגן רגיל.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאילה לאשר
אוקסנה09/07/2010שלום אשר. סליכה על שאילה. ילד שלי בן 4 שנים גם צריך לעבור איבחון. מה סיבה שבאיבחון עו"ס? למה אני שואלת? כי גן טיפולי מכיר אותי כי אמא עם חרדה ורוצים לעביר דוח על ילד בגללי ללשכת הרווחה. האם עו"ס של איבחון מעבירה הסיכום שלה ללשכת הרווחה? לי חשוב לדעת זה כי אני עכשיו דואגת על עו"ס באיבחון. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשאלה
אשר10/07/2010שלום
למיטב ידיעתי הדוח מעו"ס לא עובר לרווחה
את כל הדוחות את מקבלת מקופת החולים ושוקלת מי צריך לקבל את המידע לצורך טיפול בילד
בכל מקרה למיטב ידיעתי כל חומר רפואי הוא בגדר מידע חסוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אוקסנה11/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיכוב בדיבורגליה08/07/2010בתי בת שנתיים וחודשיים. מדברת באופן לא ברור, אומרת את המילים אך לא עד הסוף ולא ברור לגמרי. הרבה פעמים אני לא מצליחה להבין מה היא אומרת ומבקשת ממנה לחזור שוב ושוב עד שהיא נעלבת ובוכה. רציתי לשאול אם אני צריכה לבדוק את זה ואם כן אז לאן לפנות. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשיבושי היגוי-דיבור לא מובן
09/07/2010גליה שלום,
אחוז גבוה של הילדים בגיל הזה משבשים את ההיגוי, והדיבור שלהם לא מובן.
לא מקובל לטפל בגיל זה, כיוון שהילד אינו מסוגל לתרגל. נהוג להמתין עד גיל 3.
מה את בכל זאת יכולה לעשות ?
א. גשי לרופא אף-אוזן-גרון. בקשי בדיקה, ובדיקת שמיעה. ייתכן שיש בעייה, כמו נוזלים באוזניים.
ב. נסי לנחש מה היא אומרת, בקשי ממנה להראות לך. קחי ספר תמונות, כמו "מילון לילדים" , ובקשי ממנה להצביע על מה שהיא רוצה. רוב ההורים מצליחים בכך בצורה טובה. השתדלי לא לתסכל אותה !!!!
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 3.5 - עיכוב בכישורים חברתייםיעל08/07/2010שלום,
בתי בת שלוש וחצי, ילדה חכמה מאוד, בעלת שפה עשירה, דמיון מפותח מאוד, מנהלת שיחות בוגרות ביותר.
השנה הייתה בגן ובו עשרה ילדים, רובם צעירים ממנה ורובם לא דוברים עברית כשפת אם. לא פיתחה "חברויות" בגן. מזכירה אחה"צ את ילדי הגן אך נראה שלא ממש שיחקה איתם אלא יותר לידם. מדברת וממציאה סיפורים כל העת, אך מספרת אותם בעיקר לעצמה.
בגן המשחקים מתבוננת בילדים אחרים בסקרנות אך לא יוצרת קשרים, לעתים נרתעת כאשר ילדים מבקשים להצטרף אליה במתקנים. נראה שחוששת מילדים אחרים, אם כי הרעיון של חברות מושך בעיניה.
כאשר היא בחברת אנשים מוכרים (ובעיקר מבוגרים) היא משוחררת ומצחיקה, אך בחברת ילדים (גם ילדים של חברינו) היא עצורה ובישנית ומדברת בלחישות. באופן כללי היא צמודה מאוד לאמא ולאבא.
האם לדעתך יש צורך בהתערבות מקצועית? בחשיפה אינטסיבית לחברת ילדים? בעוד חודשיים היא אמורה לעבור לגן ובו 35 ילדים ואני חוששת שהיא תהיה מפוחדת ולא תמצא את מקומה. איך אפשר לעזור לה (אגב, אמור להיוולד לה אח קטן בדיוק באותה עת).
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתררתיעה חברתית
08/07/2010יעל שלום,
יש ילדים שנרתעים מחברה, או מחברת בני-גילם, או מחברת מבוגרים. התופעה בולטת וקיצונית במצב שנקרא "אלמות סלקטיבית", כאשר ילד ממש נאלם במצב חברתי.
בגיל צעיר זה, אין הרבה מה לעשות, אלא לחשוף את הילד למצבים חברתיים, במקרה שלכם - עם בני גילה של הילדה.
הזמיני הבייתה חברה או שתים, לכו לבקר חברים, צאו לבילוי משותף עם חברים שלכם (עם ילדים בני גילה של הבת).
זה משתפר, ואפילו חולף בסביבות גיל 6-7.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! הרגעת אותי.
יעל08/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיכוב בהתפתחותטל07/07/2010ביתי בת שנה וארבעה חודשים, זוחלת על שש ועומדת על הברכיים וזהו! לא מנסה לעמוד ,כאשר יש משהו שנמצא גבוה והיא רוצה אותו היא פשוט בוכה ולא מתאמצת להגיע ,אנחנו לא נוהגים לתת לה גם אם היא בוכה והיא פשוט מוותרת בקלות ועוזבת את זה.
כשמעמידים אותה והיא נשענת על משהו היא מצליחה לעמוד מס' דקות ומיד מבקשת לשבת חזרה , לפעמים ממש נופלת אחורה על הישבן.
אנחנו מטופלים במכון להתפתחות הילד בפיזיותרפיה כבר 4 חודשים ולא נראה כי יש שינוי . בבדיקת נוירולוג הכל תקין, אבל עדיין משהו לא בסדר למה שום דבר לא זז, אולי יש כיוון אחר שצריך לבדוק לאן עוד אפשר לפנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרעיכוב בהתפתחות המוטורית
07/07/2010איילת שלום,
אם הכל בסדר מבחינה נוירולוגית, אין מה להציע לכם, אלא להמשיך בפיזיותרפיה ולהיות סבלניים. לא הכל אנחנו יודעים, ויש ילדים, שהקצב שלהם איטי יותר מהרגיל, ללא סיבה ברורה לנו, אך הכל מסתדר, והילד מתפקד בהמשך בצורה תקינה.
אני מקווה שגם אצלכם יהיה כך. תהיו אופטימיים, ואם הילדה תלך עוד 4 ח', לא נורא !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שנתיים ו-8 חודשיםאורית07/07/2010הי,
בני בן שנתיים ו-8 חודשים. כשהיה בן שנתיים חזרנו משהות בארה"ב, שם היה חשוף ל-3 שפות. ב-8 החודשים האחרונים השפה והתקשורת שלנו השתפרו משמעותית. הוא מבין הכל, מגיב להוראות, אוצר המילים שלו מאוד עשיר ולפני מס' חודשים התחיל גם להצמיד מילים ולבנות משפטים פשוטים כמו "סבון נכנס עיניים", "אמא לשחק עידו ביחד", "אני רוצה..." וכד'. ילד מאוד פיקח שלומד מהר ואוהב ללמוד. הדיבור שלו אינו שוטף, ואין לו הרבה מילות קישור. בנוסף, אני שומעת אותו לפעמים מקשקש בג'יבריש, במיוחד כשהוא משחק לבד או כשהוא מתלהב ממשהו. ההיגוי שלו מאוד ברור והוא מבטא את כל האותיות בצורה נכנונה וברורה. האם יש סיבה לדאגה? יש צורך לפנות לטיפול או שהתיאור נשמע לך תקין? אני רגישה מאוד לענין התקשורת בגלל ריבוי השפות שלהם היה חשוף עד גיל שנתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרריבוי שפות-איחור שפתי
07/07/2010קרן שלום,
לפי תיאורך, עדיין קיים איחור, אבל את מרגישה שיש שיפור משמעותי. לכן, הייתי מציעה לך להמתין עוד כ-3 ח', כדי לראות אם הפער ייסגר באופן מלא.
אם לא - פני אז לקלינאית תקשורת.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם ישרים?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עודפסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן ל... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)





.jpg)
