מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ילד שרוצה לרוץ כל הזמןלימור23/06/2010
שלום רב,
בני בן שנה וחצי. ילד פעלתן מאוד, מתרוצץ כל הזמן ורץ מדבר לדבר, במיוחד כאשר הולכים איתו לים או לבריכה- רץ בלי תכלית כל העת, נופל על החול ודוחף חול לפיו,
אם זה בבריכה- הוא רץ בלי סוף, וכשנמצא במים מנסה לשתות ממימי הבריכה.
דווקא בבית- אוהב מאוד לשבת ולשמוע סיפורים , אך בהפעלות למיניהן, מגלה חוסר סבלנות ולא מפסיק להתרוצץ לכל עבר.
התחושה שלי היא שהוא קצר סבלנות וריכוז, האם בגיל כזה ניתן לאבחן או לדבר על היפראקטיביות?
אוצר המילים שלו מועט מאוד (אבא, מם- לאוכל, ו"את- זה"- התמידי!), וחשוב לציין שגם אובחן כהיפוטוני בפלג הגוף העליון.
מה עושים עם זה? למי ניתן לפנות כדי להבין אם קיימת בעיה כלשהי?
תודה,
אמא מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד פעלתן.
ד''ר יהודה ברק23/06/2010איילת שלום
בנים לעתים קרובות פעלתנים יותר מבנות. פעלתנות אינה אומרת אוטומטית שתהיה לו בעתיד בעיה של פעלתנות יתר. אין טעם לנסות לכפות עליו שלא ירוץ הרבה כי הוא אוהב את זה. העובדה שבבית הוא יושב ומקשיב לסיפורים היא עובדה משמחת ויש לקוות שהפעילות המוטורית שלו תתאים לגילו כשיגדל. אם הפעלתנות שלו כעת, תתבטא בעתיד בכך שיהיה לו קושי לשבת בכיתה אין דבר שניתן לעשות בגיל הזה כדי למנוע זאת בעתיד. מומלץ לעשות את מה שאתם ממילא עושים, כלומר יושבים אתו ומשחקים אתו במשחקים שדורשים ישיבה וחשיבה.
בברכה
דר' ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהיעל20/06/2010
שלום,
אני מתייעצת איתך לגבי הילד- כיום בן שנתיים, שהתייעצתי בעבר עם רמת צרכים גבוהה. העברנו ממיטת לול למיטה רגילה והילד מתעורר בבוקר בשעה 5:30, לא שוב מתי הולך לישון. גם כשהיה תינוק לא היה ישן ביום וישן עם השקיעה וקם לפנות בוקר. בשנה האחרונה הצלחנו ליצור הרגל שישן במיטת לול והצליח לקום ב 7:30 ולישון שעתיים בצהריים, אבל בשביל זה היה צריך ליצור סביבה סטרילית לילד. ובימי שישי ושבת זה לא הצליח בדרך כלל. האם אני עושה נכון שאני מנסה ליצור לידי סביבה סטרילית על מנת שישן? אני מרגישה שללא השינה הילד עוד יותר לא רגוע מבדרך כלל, מבקש כל הזמן שתיה ממותקת, חלב וצורח. מצד שני אי אפשר להפוך את הבית בשביל שהוא ישן. מה עושים?
בתודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה
ד''ר יהודה ברק20/06/2010יעל שלום
לא ברור לי למה הכוונה סביבה סטרילית. האם הכוונה היא שכולכם משתדלים לשמור על שקט? או שאתם מוציאים צעצועים ממיטתו? על פנים עם השיטה מצליחה, זה נשמע לי בסדר גמור. יש ילדים ששנתם קלה וכול רחש קל מעיר אותם. אם הצלחתם בשיטה זו או אחרת לגרום לכך שישן שעות שינה סבירות, כול הכבוד.
בברכה
דר' ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
יעל20/06/2010בשנה האחרונה כשישן במיטת לול עם חדר סגור וחשוך כאשר בבית השתדלנו לשמור על שקט מוחלט.לפעמים התעורר בכה ולא ניגשנו ואז נרדם שוב הבעיה שזה ממש קשה ליצור את הסביבה הזו בשבתות, כשיוצאים מהבית. ועכשיו כשהעברנו למיטה רגילה ויכול לצאת אז אין לי איך ליצור את זה שוב.ניסיתי לבוא לישון לידו, אבל זה גם מסיח אותו.
בתודה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינה
ד''ר יהודה ברק23/06/2010יעל שלום
מומלץ להרגיל אותו בהדרגה גם לשינה בסביבה שאינה שקטה לגמרי זה יכול לקחת מעט זמן אבל אין ברירה. מאוד לא מומלץ לישון לידו. אם הוא מתעורר ובוכה אין צורך לגשת אליו. בסופו של דבר יתרגל להרדם לבדו. אם הוא יוצא ממיטת הנוער שלו מומלץ כמובן להחזיר אותו ללא דין ודברים וללא השמעת קולות הרגעה אלא פשוט להחזיר אותו למיטתו שוב ושוב עד שיבין שאין תועלת בהגעה למיטת ההורים. לעתים יש לשקול אפשרות להחזיר אותו למיטה שלא ניתן לצאת ממנה עד שיגדל יותר.
בברכה
דר' ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה של ילד בן 4יעל20/06/2010
יש לי ילד שעוד חודשיים יהיה בן 4, ולאחרונה אני שמה לב כי הוא נשאר באותו גובה של לפני חצי שנה בערך...
ילדים בגנו שהיו נמוכים ממנו עוברים אותו,
איך אני אמורה לדעת מה צריך להיות גובה של ילד בן 4,
אם מצבו תקין או לא??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה של ילד
ד''ר יהודה ברק20/06/2010שלום יעל
לרופא הילדים יש גרף של עקומת גדילה לגובה. יש לשים אותו על העקומה לאחר מדידת גובהו אצל הרופא וכן לשים בדיקות קודמות של גובהו על אותה עקומה. אם יש אכןגרף הגדילה של הילד שלך יורדת כלפי מטה בהשוואה לבני גילו, יש מקום לשלוח אותו לבדיקות צילום כף יד לגיל עצמות וכן בדיקות הורמונליות. אם הבעיה אמיתית ואינה זמנית אפשר יהיה לשלוח אותו לבדיקת רופא אנדוקרינולוג.
בברכה
דר' ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר התמדהדנגל19/06/2010
ילדתי בת ה-6 אינה מתמידה בבחירותיה.
זו השנה השלישית ברציפות, שהילדה באמצע השנה, מחליטה להפסיק את החוגים, שהיא בעצמה בחרה, בטענה של "שעמום" או "קושי".
כיצד מסבירים לילדה שעליה להמשיך ולהתמיד ולא לוותר עם הקושי/שעמום הראשון.
עוד חודשיים היא עולה לכתה א', ואיני מעוניינת שהיא "תשתעמם" בכתה ותתיאש מהר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר התמדה
20/06/2010שלום,
צפוי שילדים בגיל זה לא יתמידו בבחירות שלהם, כיוון שילד עדיין לא מסוגל לעשות תהליך בחירה שקול ומבוסס על סיבות סבירות. בדרך כלל הבחירה נעשית משום שחברים/חברות הולכים לחוג הזה, משום שהחוג הוא יוקרתי כביכול, ואח"כ הילד מגלה, שאיננו אוהב את הפעילות, או את המורה, וכו'.
קשה גם להכריח ילד להמשיך ולהתמיד בגיל זה. מאידך, חשוב לתת לילד להתנסות בפעילויות שונות, כדי שיידע בסופו של דבר לבחור מה הוא אוהב, ומה מתאים לו.
הדרך הטובה ביותר בעיני היא לרשום את הילד "על תנאי", לחודשיים-שלושה, כדי שלא להפסיד כסף אם יתחרט.
בכל מקרה, תמיד נכון לשוחח עם הילד על הרגשותיו : לשאול אותו מה הוא אוהב, מה איננו אוהב וכד'.
נכון גם להסביר לו, שמדובר בהוצאה כספית גדולה, ולכן צריך לעשות את הבחירה בזהירות.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא מודאגת מאודלירז19/06/2010שלום
אנחנו משפחה המתגוררת באמריקה, יש לי שלושה ילדים שהקטן בינהם כיום בן 3,5 שנים, מאז היותו קטן תמיד הבחנתי שיש עיכוב שפתית באופן בו הוא מדבר ותמיד שייכתי את זה לעובדה שהוא חשוף ל 2 שפו שפה האחת השפה העברית שבה אני ובעלי משתמשים בבית והשפה השניה שאלי הוא חשוף דרך הגן, הטלויזה, האחים הגדולים (בני 8,11), והסביביה. במדינה בו אני גרה אין אפשרות לקבל סיוע של קלינאית תקשרות( פשוט אין משהיא דוברת השפה העברית),יש בי את החשש שאם אני לא הטפל בבעיה הילד יגדל להיות עצבני ומתוסכל מזה שקשה להבין אותו. הבעיה היא שיש לו קושי בהגיית מילים, יש קושי בדרך המילולית לספר סיפור לדוגמא: איך עבר עליו היום בגן, או מה קרה בחדר עם האחים שלו, נוטה לשתמש בלשון זכר לדוגמא:"אמא בוא איתי" מהתרשמותי הוא מרגיש הרבה יותר נוח לדבר את השפה האנגלית מדבר 70% אנגלית 30% עברית,
לשאלתי האם זה יהיה נכון לתת לו סיוע דרך קלינאית תיקשרות באנגלית?
והאם יש צורך בכך?
ברצוני לציון אנני יודעת מתי אחזור לארץ
ותודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראיחור שפתי
19/06/2010לירז שלום,
די סביר שהחשיפה לשתי שפות מקשה על הילד. במקרה כזה, ההמלצה הראשונה של קלינאיות תקשורת היא לעבור לשפה אחת. במקרה שלכם : עדיף, עם כל הקושי בכך, שתעברו לדבר איתו אנגלית, לפחות לתקופה של שנה, עד שיבסס את הידע שלו.
חשוב שתתייעצו עם קלינאית תקשורת, ואם יש לכם אפשרות להגיע רק לקלינאית דוברת אנגלית - אל תהססו. עדיף מאי-טיפול. חשוב לטפל, ומוקדם ככל האפשר.
כל טוב ובהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות מואצת לבת 6שלהבת15/06/2010הבת שלי בת 6 והתפתחה יפה גופנית ומנטלית
בזמן האחרון אני מריחה ממנה ריח ש זיעה כמו לטיפשעשרה
יש לה גם ניצניםשל חזה למרות שהיא רזה
יש לי סיבה לדאגה?
היא גבוהה לגילה 120 ס"מ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתפתחות מוקדמת
ד''ר יהודה ברק15/06/2010שלהבת שלום
מומלץ לפנות בדחיפות לרופא הילדים ולבקש צילום כף יד לגיל עצמות ובדיקת דם להורמונים. יתכן ויש צורך להפנותה ליעוץ רופא אנדוקרינולוג עקב התפתחות מוקדמת מידי.
בברכה
דר' ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריח זיעה לילדה בת 6
דנגל19/06/2010בהמשך לשאלת קודמתי,
אם מדובר "רק" בריח זיעה חריף, אבל ללא ניצני חזה כלשהם?
האם גם אז יש לעשות את כל הבדיקות הנ"ל?
בשיחה מלפני חודשיים עם רופאת התפתחות היא שללה על הסף את נושא ההתפתחות המוקדמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק מגיב לשמועירית15/06/2010שלום לכן !!!
באיזה גיל אמור תינוק לסובב את הראש כאשר קוראים בשמו ?
הייתכן שיסובב את הראש לעבר הוריו כאשר שומע אותם מדברים אולם כאשר קוראים בשמו - לא יסובב את הראש ?
האם תינוק אמור לסובב כל הזמן את הראש כאשר קוריאם בשמו ? או שייתכן כי לעיתים יפנה למי שקורא בשמו ולעיתים לא ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתגובה לקריאה בשם
16/06/2010עירית שלום,
אינך מציינת באיזה גיל התינוק, וזה משנה.
תגובה לקריאה בשם אפשר לראות בגיל 10 ח'-שנה.
תגובה לשמיעת קול ההורים אפשר לראות מוקדם הרבה יותר - כבר בגיל 3 ח'.
בהחלט ייתכן שהתגובה אינה עקבית, בוודאי בגיל צעיר.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוקח את הזמןשרון15/06/2010בני בן 3 ו-8 חודשים, מאוד עקשן. בערב ההתנהלות שלו בזמן המקלחת וההליכה לישון מאוד איטית ומניפולטיבית. הוא עושה את הדברים בסופו של דבר אבל מושך את הזמן, נכנס לאט לאמבטיה, נזכר בעוד דברים שלא הספיק לעשות, מתעקש לעשות דברים לבד, לא מוותר על אף שלב בשלבי הטקס. בסופו של דבר אנחנו עייפים ועצבניים, מוציאים את עצמנו אומרים כל הזמן" נו.." או "אני סופר עד שלוש.." לפעמים אומרים שנצא מהחדר אם לא שם ראש על הכרית. מה ניתן לעשות כדי להקל על התהליך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרילד עקשן
15/06/2010שרון היקרה שלום,
יש ילדים כאלה, שנולדו עם תכונת אופי של עקשנות, וצורך בשליטה, ובהכתבה של רצונם והדרך שלהם. הרי כולנו מכירים גם מבוגרים כאלה.
קשה להיות הורים לילד כזה, אבל כדאי גם לזכור, שיש לכך יתרונות : תכונת אופי כזו נותנת כוח, והחלטיות, ופעמים רבות בהמשך החיים היא עוזרת להגיע להישגים גבוהים.
לכן, המשיכו בחינוך שלו בדרככם, גם כאשר זה מעייף. בעצם, אין דרך אחרת : אין קסם שנוכל לעשות כדי לשנות את הילד. אבל ככל שאתם תהייו רגועים ונחושים, כך הוא יבין ויפנים מהר יותר, שאין לו יכולת לשלוט, והוא צריך לוותר.
אני מקווה, כפי שקורה בדרך כלל, שכאשר הילד גדל, והופך יותר עצמאי ומתוחכם, הטיפול בו קל יותר.
הרבה כוח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה"לא מצליח"שרון15/06/2010בני בן כמעט 4 ילד חכם מאוד וורבלי. קיים בו שילוב של פרפקציוניסטיות עם סף תסכול נמוך. כבר מגיל צעיר של מספר חודשים כאשר שיחק בדבר מסוים ולא הצליח בהתאם לרצונו (תמיד רצה לעשות דברים אחרים שלא היו בהוראות היצרן) התרגז לאחר זמן קצר פרץ בזעם וזנח את הצעצוע. גם היום הוא מרבה להגיד אני לא מצליח ולכעוס, לא נותן לעזור לו מתעצבן כאשר מנצחים אותו ובאופן כללי רואה את חצי הכוס הריקה מרבית מהפעמים. חשוב לציין שהוא סובל מחוסר הורמון גדילה וקומה נמוכה ומתחיל לשים לב וגם להתייחס לפער הפיזי בינו לבין חבריו. מה התגובה הנכונה כאשר הוא מתנהג כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלא מצליח
15/06/2010שרון שלום,
כשקורה פרץ של תסכול וכעס, כדאי לנסות להראות לילד, ש"אפשר גם אחרת" : אפשר לפתור את הבעייה, או לעשות אחרת, וכד'.
מדובר בילד קטן וצעיר, וההגיון עדיין לא תופס את מקומו באופן מלא. לכן, צריך סבלנות.
אבל ככל שתרבי לתת לו דוגמה להתנהלות מאוזנת יותר, ככל שתדגישי את הטוב בפניו ותעודדי אותו (אפשר לבקש גם את הגננת לעודד אותו) בסופו של דבר יפנים את יכולותיו הטובות, וילמד להיות יותר אופטימי.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתיעצותאיילה13/06/2010הבן שלי בן שנה ותשעה חודשים ילד חברותי מפותח ומקסים, הבעיה היא שכאשר הוא לא נרדם או כועס הוא פעמים רבות מטיח את ראשו בשטיח או אם אין שטיח ברצפה. אני די חרדה מזה האם זה יכול לגורם לנזק ממשי והאם זה בסדר מה אפשר לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתייעצות
14/06/2010איילה שלום,
זו תגובה די נפוצה של ילדים במצב של כעס, אך היא בוודאי לא רצוייה ומזיקה.
צריך לא לאפשר לילד לעשות אותה. במקום זה, צריך לקחת אותו, לחבק, לעטוף אותו במשהו רך כמו שמיכה. אפשר גם ללמד אותו לחבוט במשהו אחר : בכרית, או בחיית פרווה.
אני מקווה מאד שזה שלב שיחלוף במהרה. בדרך כלל ביטויי כעס אלה נעלמים, כשהילד לומד להתבטא במילים. עודדי אותו לכך.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך גמילה מקקיאילה10/06/2010אני רוצה להוסיף כי כאשר הוא מתלכלך בידייים הוא מבקש בהיסטריה שינקו לו והוא לא מוכן לגעת בדבק(בצבעי ידיים פלסטלינה בצק הוא מוכן)הוא בוכה וצועק כשרואה את הדבק.האם זה גם קשור לקושי מגמילה של קקי?ואם לא ..האם זה בעייתי ?דבר שמצריך טיפול מקצועי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתררתיעה מפלסטלינה ובצק
11/06/2010ייתכן שהילד מקשר בין הצואה לבין הפלסטלינה והבצק, ולכן הוא נרתע. ייתכן גם, שיש לו מה שנקרא "רגישות תחושתית", והוא נרתע ממגע עם חומרים מסויימים. כרגע נראה לי, שהאפשרות הראשונה יותר סבירה.
לדעתי, כדאי לך להמתין עוד כמה חדשים, ולתת לילד להסתדר עם היציאות, אח"כ תחליטי. בהחלט ייתכן, שכשתיעלם העכבה עם היציאות, תיעלם גם הרתיעה מפלסטלינה ובצק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מקקיאילה10/06/2010שלום, בני בן שנתיים ושמונה חודשים.גמול בצורה מלאה מפיפי- הוא הולך לשירותים בעצמו ללא עזרתינו,מוריד את המים ואף בבוקר קם עם חיתול יבש יבש(עדיין לא הורדתי לו חיתול בלילה בגלל שלא גמול מקקי)...אך עם הקקי הסיפור שונה. הוא אנו מוכן לעשות בשירותים,בסיר,במכנסיים בתחתונים בחיתול ובכל מקום אחר. הוא מתאפק דבר שיוצר עצירות שמובילה לכאבי גב ובטן. לעיתים יוצא לו והוא רץ לשירותים ועושה שם על הרצפה/מגבת בבכי וצעקות.בנוסף הוא כועס וצועק בהיסטריה שינקו לו פלוצים וגם אחרי שעושה קקי .יש מה לעשות כדי לעודד אותו לעשות קקי בשרותים? להרגיע אותו?או הזמן יעשה את שלו?(ניסיתי את שיטת המדבקות וההפתעות אך זה לא עוזר...)
תודה אילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמילה מקקי
11/06/2010אילה שלום,
זה סיפור של ילדים רבים, ואם תעברי על הפניות בפורום, תראי כמה הרבה יש.
הגישה שלי היא לא להתעקש. בסופו של דבר זה מגיע, והילד לומד לעשות בשרותים, וככל שלוחצים יותר, זה רק גורם יותר בעיות ועיכובים.הכי חשוב הוא שלא יתאפק, ולא תתפתח עצירות !!! הכאב ביציאה אחר כך גורם לילדים פחד מיציאה, שעליו הכי קשה להתגבר, ובצדק.
הניחי לו, והציעי לו לקחת טיטול בכל פעם שהוא רוצה לעשות קקי. יותר מזה : נסי להרגיל אותו, מיוזמתך, לעשות בשעה קבועה, ותני לו מיוזמתך את הטיטול. הרבה ילדים בוחרים לעמוד בצד, או בפינה, ולעשות.
סבלנות, הכל יסתדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחדים לקראת לידת אח?יעלי07/06/2010שלום ושוב תודה לכם על הפורום הנהדר!
הבת שלי בת שנה ו-8 חודשים, אני ממש בסופו של הריון נוסף. בשבוע האחרון נראה שיש לה צורך הולך וגובר בנוכחות שלי, בצורה מדאיגה. זה התחיל בהיסטריה כאשר שמים אותה לישון, כולל צרחות חריגות ולפני יומיים גם למדה לצאת מהמיטה. לאט לאט זה משתלט גם על שעות הערות - אם אני יוצאת מהבית היא בהיסטריה, כל הזמן נדבקת אלי וקוראת אמא אמא, עד שהיום כבר נאלצו לקרוא לי לקחת אותה מהגן באמצע היום. לדעת הגננת מדובר בחרדת נטישה על רקע הלידה הקרבה (וגם בעלי ואני נסענו ליומיים לפני שכל זה התחיל). היא המליצה לי לא לדבר בפניה על הלידה ולנסות לאט לאט להתרחק (אמא הולכת למטבח/למכולת וכו'). בינתיים בגלל שהיא מטפסת מהמיטה אז בשעת ההרדמה אני נשארת לידה (יושבת בכסא ולפעמים שרה לה, כאשר היא במיטה). מקוה שמחר תהיה לה מיטה חדשה, אם כי אז היא תוכל להסתובב בבית, שזו בעיה אחרת...
האם אכן רגיל שילדים כ"כ בלחץ לקראת הלידה? ואיך ניתן להקל עליה? מצד אחד מאוד חבל לי שהיא סובלת אבל מצד שני כל ה'חינוך' נפגע - ההשכבה שלה לישון (שהיתה מצוינת, עם טקס קבוע שלא השתנה), העובדה שכשהיא בוכה בגן אני באה...
אשמח לעצות איך להתמודד עם המצב. בנוסף, כאשר תהיה לה מיטה אחרת - האם מקובל לתת לילדים להסתובב בכל הבית לבד? נראה לי בלתי אפשרי למגן את כל הבית ומצד שני לא הייתי רוצה 'לנעול' אותה בחדר.
שוב, תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרפחדים לקראת לידת אח
08/06/2010יעלי שלום,
ילדים בהחלט ערים למתחים בבית לקראת לידה, או לקראת כל שינוי אחר בחיי המשפחה. הם קולטים מידע, ומאחר שאינם מבינים אותו בדרך בוגרת, הם עלולים לפתח חרדות מן הלא ידוע.
לעתים , יש גם שינויים בהתנהגות הילד שהם ללא סיבה ברורה, כשלב התפתחותי : כשילד מתחיל להיות עצמאי, ומתנגד לדברים שונים כמו ללכת לישון, או לאכול, וכד'.
אני בהחלט מקבלת את עצות הגננת במקרה זה, הן נראות לי עצות נכונות.
לגבי המיטה - זו אכן בעייה, ולטעמי, עדיף להשאיר את הילד במיטה סגורה עד גיל שנתיים וחצי, אפילו שלוש, עלמנת שלא יהיה חופשי לצאת ולהסתובב בבית, במיוחד בחושך.
פתרון חלקי הוא להשאיר נורת לילה במסדרון.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי קיצוני בהתנהגותנ07/06/2010שלום רב
בני בן 3 ו3 חודשים , לאחרונה חוזר ומתנהג לא יפה בכלל צועק זורק אומר לי אני יכול להרוג אותך וכל מיני דברים לא ברורים , לא השתמשתי כל כך הרבה "בעונשים " כי לא הייתי צריכה אבל אין לו מושג מה זה לשבת ולחשוב פעמים לקחתי אותו לחדר שהוא גם שלו וגם שלנו ואמרתי לו שאני מבקשת שישב ויחשוב הוא התנהג לא יפה גם שם בעט וכו' עד שבסוף בכה וביקש סליחה . איך עליי להתמודד על מנת שיתנהג יפה ובלי משקעים מעונשים וכו' אשמח לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשינוי קיצוני בהתנהגות
08/06/2010נועה שלום,
ראשית, כדאי לנסות ולהבין מה גרם לשינוי : האם קרה משהו בגן ?? אולי עם חבר ?? איזה תסכול ?? במקרה כזה, חשוב קודם כל לדבר על כך, לברר עם הילד, עם הגננת, ולנסות לעזור לו באופן ספציפי.
בכל מקרה, אסור לתת לו לגיטימציה להתנהגות פוגעת ותוקפנית, וצריך להעביר לו מסר מאד ברור של כעס ושל איסור, בעיקר כמובן בדיבור. אפשר בהחלט לשלוח אותו לחדר, לשבת ולהרגע. אפשר גם לשלול ממנו משהו שהוא אוהב (לראות טלויזיה, או ממתק), כדי שידע שהוא מקבל עונש על התנהגות לא רצוייה.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה2 שאילותאוקסנה07/06/2010שלום.
1. אני וילד משחקים פזלים עם 2 תמונות. וזה מסתדר. איך שאני עובר לפזלים של 3 תמונות ולפי גודל הוא לא רוצה. הוא יודעה שאני מבקשת לפי גודל, הוא יודעה איפה מה צריך להיות. אבל הוא לא מוכן לחבר אותם ביחד. הוא לא מוכן להרים פזל ולחבר. מה אני עושה?
2. ילד לא אוהב לשחק משחק פטריות. איך לשכנע אותו למשחק הזה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמשחקים
08/06/2010אוקסנה שלום,
אי אפשר לשחק "בכוח". אם הילד לא רוצה, צריך להניח לו. חשוב שילד יהנה מהמשחק, אחרת לא ישחק ולא ילמד.
אני מציעה שלא תלחצי עליו. ישחק במה שירצה וכמה שירצה. ילד לומד מכל דבר.
אפשר גם לעזוב, לא חייבים לשחק בשום משחק, ולנסות שוב כעבור כמה שבועות.פתאום מגלים שהילד מסכים ונהנה.
כל טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן ל... קרא עודמנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)





.jpg)
