מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסבר לתשובת הולטר קרגיולוגיאגי19/05/2015
שלום רב
אני בת 70. ירידה בתפקוד חדר שמאל 50%. לאחר רכישת מד דופק, מסתבר שבשעות פעילות רגילה יום יומית ללא מאמץ מיוחד הדופק 80-110 היורד בשניות במנוחה ל - 75-68. למספר שניות מפעם לפעם שמגיע ל-150-220.
לוקחת כל יום 12,50 דימיטון. תשובת הולטר:
קצב לב: קצב סינוס עם ממוצע של 77 לדקה ביממה
נרשמו הפרעות קצב: חדריות: בודדות-63, שלשות-1וקטע אחד של VT"S Non Sustained-סה"כ 12 פעימות ובקצב של עד 170 לדקה. אבחנה מבדלת עם פרפור SVT עם אברציה. על חדריות בודדות-11
אשמח על הסבר
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר לתשובת הולטר קרגיולוגי - תגובה
פרופ` דוד רוט19/05/2015ההולטר מראה קצב לב תקין רוב היממה. בנוסף יש הפרעות קצב לב קצרות. עלייך לקבוע תור לקרדיולוג לשם הערכה ובמידת הצורך ביצוע בדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור חדריםשירי17/05/2015
שלום רב,
אני בת 57. לפני כחודשיים התחלתי להרגיש הפרעה בקצב הלב שהתבטאה בפרפור. נשלחתי על ידי רופא המשפחה לבדיקת אקו לב, שיצאה תקינה ולבדיקת הולטר. במהלך התקופה שעד ביצוע הבדיקות התחלתי לקחת קרדילוק במינון של 2.5 מ"ג (חוץ מאשר כ-24 שעות לפני הרכבת ההולטר ועד סיום המבדק).
תוצאות ההולטר הינם:
קצב בסיסי: סינוס. מהירות מינימלית 61 לדקה, מהירות מכסימלית: 140 לדקה, מהירות ממוצעת 85 לדקה. הפרעות חדריות: נצפו בסה"כ 344 VPBS עם קטעי ביגמיניה וזוג אחד ללא VT. הפרעות על חדריות נצפו בסה"כ 6 APBS . במהלך הבדיקה נצפו 1 SVT שש פעימות במהירות של עד 135 פעימות לדקה ללא AF. הפרעות הולכה: לא נצפו. שינויים משמעותיים ב ST לא נצפו.
נצפו קטעים של סינוס טכיקרדיה.
מה זה אומר מבחינתי בעניין אורח חיי ונטילת קרדילוק קבועה. האם יש סכנה במצבי? האם לנהל אורח חיים רגיל? אני צועדת צעדה ספורטיבית, האם היא רצוייה? האם עלי ללכת לבדיקה אצל קרדיולוג מומחה להפרעת קצב? (רופא המשפחה שלי טוען שלא).
תודה רבה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור חדרים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר18/05/2015נראה שרופא המשפחה שלך צודק. הפרעות הקצב שלך אינן מסוכנות ואינך צריכה לשנות את אורח חייך. איני בטוח שאת זקוקה לקרדילוק אלא אם כן את חשה שיפור בתסמינים מאףז שהתחלת בטיפול. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הפרעת קצב?מלי16/05/2015
שלום רב,
בת 31, בריאה בד"כ. כבר שנים שאני חשה בפעימה אחת מידי פעם שאינה סדירה לרגע (או 2-3 פעימות כאלה ברצף) ואז זה נעלם (תחושה מאוד לא נעימה כאילו הלב רוטט). הייתי אצל קרדיולוג וביצעתי אקו לב, הולטר 24 שעות במנוחה וארגומטריה, הכל יצא תקין. כעשר שנים עוסקת בספורט מחבטים, ילדתי לפני כתשעה חודשים ולפני הלידה התאמנתי 3 פעמים בשבוע. כעת מתאמנת פעם בשבוע. בחודשיים האחרונים קרו שני מקרים בהם בעת אימון כנראה במאמץ גופני רב הרגשתי כי ישנו שינוי בקצב הלב, למהיר מאוד (בפעם השנייה אף היו פעימות לא סדירות בחלקן) ורק אחרי כמה דקות של מנוחה (הפסקתי מיד) זה הסתדר פתאום כאילו לא היה כלום. זה קרה לי פעם אחת בעבר ללא קשר לאימון גופני לפני כעשר שנים.
1. האם ישנן בדיקות נוספות שמומלץ לעשות לאחר שני אירועים אלה?
2. האם עלי להיות מוגבלת באימונים גופניים?
3. האם צריך לטפל או שחיים עם זה ככה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הפרעת קצב? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר16/05/2015יתכן שמדובר בהפרעת קצב שקשורה במאמץ. מכיוון שבמבחן מאמץ ובהולטר לאהיו ממצאים, נסי לרשום אקג בזמן סימפטומים באמצעות קרדיוביפר (מכשיר רישום נייד) שמסופק ע"י הקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדיולוק והפרעות קצבשלי13/05/2015
לפני כחודש התחלתי לקחת 1.25 מג קרדיולוק בעקבות פעימות מוקדמות מרובות קיים שיפור מאז אך עדיין מופיעות הפרעות קצב בזמן הליכה או עליה במדרגות או לאחר קימה מהמיטה בבוקר כלומר יותר במאמץ מתון אני מניחה שבמאמץ גדול יותר הבעיה תחמיר. בזמן שכיבה או ישיבה כמעט ואין הפרעות.
שאלות: האם המצב לא מעיד על בעיה כל שהיא
האם יש מניעה כאשר לוקחים קרדיולוק לעשות רחצה במים בטמפ גבוהה כמו 35-40 מעלות כמו בגקוזי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדיולוק והפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט14/05/2015פעימות מוקדמות הן תופעה לא מסוכנת ברוב המכריע של המקרים.
אם לא נבדקת על ידי קרדיולוג אני ממליץ על כך: בדרך כלל מבצעים אקו לב לודא שתפקוד הלב תקין ובדיקת מאמץ לבחון האם הפעימות המוקדמות נעלמות בשיא המאמץ. תפקוד לב תקין והעלמות הפעימות המוקדמות במאמץ מאשרים שמדובר בתופעה שפירה שאין בה סכנה.
אין בעיה לרחוץ במים בטמפ 35-40 מעלות גם אם נוטלים קרדילוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות
שלי14/05/2015אקו לב במאמץ תקין אך בוצע לפני כחצי שנה לפני שהתחלתי לקחת קרדילוק אבל אחרי שהפרעות הקצב החלו. כנראה לא הייתי מספיק ברורה בשאלתי במנוחה אין פעימות מוקדמות ובמאמץ יש . כשאני עולה מדרגות לדוגמא. האם תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` דוד רוט14/05/2015אני ממליץ שתפני לקרדיולוג שיבחן את תרשימי האקג שבוצעו במהלך מבחן המאמץ שעשית לצורך האקו במאמץ, ויחליט אם צריך בדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב בעקבות פעימות מוקדמותגילת10/05/2015
שלום רב,
ביצעתי אקו לב, בעקבות איתור פעימות מוקדמות. אשמח לדעת מה משמעות התוצאות:
left ventricle:
מימד דיאסטולי- 43
מימד סיסטולי - 23
IVS דיאסטולי -7
LVPW דיאסטולי -7
LVFS סיסטולי - 47
AORTA:
שורש האאורטה- 19
אאורטה עולה - 26
RIGHT ATRIUM:
עליון תחתון- 38
LEFT ATRIUM
קדמי אחורי- 31
עליון תחתון -40
זרימות דופלר:
REG FLOW VELOCITY
TTICUSPID - 2.2
לחץ דם ריאתי - 29MM/HG
ממצאים:
LEFT VENTRICLE -
תפקוד סיסטולי תקין גודל תקין דפנות אינם מעובים לחץ המילוי תקין
TRICUSPID VALVE
אי ספיקה קלה
PULMONIC VALVE
מבנה ותפקוד תקין
MITRAL VALVE
מבנה ותפקוד תקין אי ספיקה קלה
RIGHT VENTRICLE
מבנה ותפקוד תקין
ATRIUMS
הערות הלב אינן מוגדלות
סיכום:
NORMAL LEFT VENTRICLE SYSTOLIC GUNCTION. NORMAL LV FILLING PRESSURE
MILD MITRAL REGURGATATION
NORMAL RIGHT VENTRICLE SIZE AND FUNCTION
MILD TRICUSPID REGURAGITATION. NORMAL PULMONC PRESSURE* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב בעקבות פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר10/05/2015הבדיקה בגדר התקין למעט דליפה קלה וכנראה לא משמעותית של המסתם המיטרלי. כדאי לחזור על אקו בעוד כשנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גילת10/05/2015תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vpbs לאחר אבילציהיחיאל05/05/2015
שלום רב לפני כארבעה חודשים עברתי אבליציה svt.
בבדיקת אקג היום נמצא vpbs מונופוקל. לפעמים בגמניה.לא היו קיימים לפני האבליצה
מה זה אומר. ? נאמר לי שזה לא מסוכן.
אבל אני מרגיש לפעמים לחצים בחזה.
תודה
מחכה למבחן מאמץ והולטר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vpbs לאחר אבילציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר05/05/2015זה אכן אינו מסוכן ולא קשור לאבלציה ולא ללחץ בחזה. לאחר הבדיקות יהיה ניתן להעריך שוב את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותדרור04/05/2015
בן 29לפני כשנה ביצעתי 2 אבלציות,svt
הראשונה לא צלחה והשנייה צלחה.
לאחרונה אני מרגיש התקפי פעימות מוקדמות.
זה יכול להמשך כמה שעות.
האם יש בזה סכנה?
או יכול לפתח פרפור חדרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר04/05/2015בעיקרון, אין סיכון בפעימות מוקדמות. מציע שתעשה הולטר לבדוק מהות וכמות הפעימות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדוריםאבנר03/05/2015
שלום רב ,
בן 37 , מזה 12 שנה סובל מפרפור פרוזדורים על לב בריא .
טופלתי 5 שנים בריתמקס וב 7 שנים האחרונות בסוטולול .
בשנה וחצי האחרונות 2 ארועים חוזרים של פרפור שטופלו ע''י היפוך חשמלי .
הרופא המטפל לא חושב שיש טעם בהחלפת טיפול תרופתי אלא ממליץ לנסות אבלציה .
אני קצת חושש מאבלציה עקב סיבוכים + למיטב הבנתי אחוזי הצלחה נמוכים .
מכיוון שאני מגיב היטב לטיפול תרופתי רציתי לשאול האם לא כדאי לנסות להחליף כדור ולהרויח עוד קצת זמן של '' שקט ''
אשמח לשמוע את דעתך .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר03/05/2015אפשר אולי להרוויח זמן עם טיפול תרופתי אחר. עם זאת, הגישה היום אכן היא יותר לכיוון אבלציה בעיקר בצעירים כדי להימנע מהצורך בתרופות שיש להן תופעות לואי ולעיתים אף סיכון מסוים. התרופה היעילה ביותר, פרוקור, כרוכה ברעילות פוטנציאלית הגדלה עם השנים ולכן אינה מומלצת לצעירים. הסיכון לסיבוכים תוך כדי או אחרי אבלציה היום כבר אינו כה גדול (סביב 2-3%) וסיכויי ההצלחה במקרה כמו שלך הם סביב 80%.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לתשובהאדיר03/05/2015
שלום רב,
שאלתי כך:
במהלך ביצוע דיפברלציה לחולה עם MI , בעזרת מכשיר חצי אוטומטי , במסך מופיע No shock advised "
מה יש לעשות במצב זה ?
1 -לחזור על שלב analyze
2- לבצע החייאה מלאה
3- לבצע מדידת דופק מרכזי
4- להפסיק דיפברלציה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה - תגובה
פרופ` דוד רוט03/05/2015מכשיר חצי אוטומטי מתוכנת לזהות הפרעות קצב חדריות שעשויות הגיב לשוק חשמלי (טכיקרדיה חדרית או פרפור חדרים) במקרה שהוא מזהה הפרעת קצב כזו הוא יציע לתת נזע חשמלי. במידה ולא יזהה הפרעת קצב כזו (אם החולה באסיסטולה למשל) תצא הודעה שלא מומלץ לתת נזע חשמלי.
במקרה כזה אם החולה מחוסר הכרה יש להמשיך בהחיאה בסיסית.
כאשר מגיע צוות רפואי (למשל מדא) עם דפיברילטור רגיל ניתן לראות רישום של הפרעת הקצב דבר שמאפשר לרופא או לפרמדיק להחליט כיצד להמשיך בהחיאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות חדריות מוקדמותיחיאל02/05/2015
עברתי לפני כארבעה חודשים.אבליציה עקב svt. לאחרונה הופיע לי ב אקג הפרעות חדריות מוקדמות. האם זה תקין . כמו כן לעתים אני מרגיש תחושה של עליפון.
האם צריך לבצע שוב אבליציה. זה קורה פעמיים שלוש ביום.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות חדריות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר02/05/2015קרוב לודאי שאין קשר בין התופעות. אין צורך באבלציה בגלל שתיים או שלוש פעימות מוקדמות. האם תחושת העלפון קשורה לפעימות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות מוקדמות
יחיאל02/05/2015אנני יודע לזהות את זה. אין לי דןפק מהיר בזמן התחושה. לעיתים מרגיש את הדופק חזק
אולי זה קשור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר02/05/2015סביר להניח שאין קשר בין הפעימות המוקדמות לבין תחושת העלפון. אם ימשיך לקרות, מציע שתפנה לרופא המשפחה לברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדוריםדני02/05/2015
בן 61, אובחנתי עם פרפור פרוזדורים עקב תלונה על דופק מהיר והתעלפות פעם אחת. אני גבר בריא. אין לחץ דם גבוה , לא סכרת ולא מחלות לב. הקרדיולוג נתן לי קסרלטו. חשב להוסיף פרוקור אבל בינתיים לא קיבלתי כיון שאנזים כבד היה גבוה. קורה לי מדי פעם דימום מהאף. האם זה מסוכן? האם גבר בגילי בריא צריך לקחת קסרלטו ולעבור טיפול כמו פרוקור או היפוך חשמלי?
תודה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר02/05/2015יכול להיות שאינך זקוק לנוגד קרישה. קרוב לודאי שאין הצדקה לפרוקור. מציע שתתיעץ בהקדם עם מומחה בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון לאחר tofיחיאל30/04/2015
מעוניין לקבל חוות דעת. עברתי אקט לב לאחר ניתוח tof בגיך 4 ולפני כחודשיים אבליציה של svt.
חדר שמאל. תקין הודגם mr קל. אורטה ללא ar.
חדר ימין. ללא הצרות עם pr קל. הודגמה זרימה עד 2 מטר על עורק הריאה הראשי עם עורקי ריאה ימיני
התקבל tr קל עם מפל עד 70 .ממ.
הודגמה זרימה שבאה מהאורטה העולה מתאימה לשנט waterstob במהירות נמוכה. עד 2 מטר עם שנט משמאל לימין מוצאו מהאוטרה העליונה נמדד 7 ממ.
רציתי לדעת עד כמה דחוף לבצע את התיקון. והאם אתם מכירים מומחה למומי לב במבוגרים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון לאחר tof - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר30/04/2015מציע שתפנה למומחה למומי לב במבוגרים, ד"ר יונתן בובר במכון הלב בשיבא. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעכב של NF1שמואל כהן30/04/2015
שלום דר גיל שלי 49 סובל מי NF1 קשה סובל מי לחץ דם ומי דופק מיר 110 דופק לחץ דם 159 על 89 קדורים אוסקר פלוס וקרדלוק 15 מילגרם בצתי א ק ג לצורך תרום ניתוח והאחות אמר שה יש קצת בעיה זה משקתבע לי SINUS RHYTHM LEFTWARD AXIS CONSIDER LEFT VENTRICULAR HYPERTROPHY UNCONF REPORT היה אמרה לי שה יש בעיה בחדרים השמל דר הפשר לכבל הסבר על מה שכתבה באנגית דו תודה דר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעכב של NF1 - תגובה
פרופ` דוד רוט30/04/2015the ECG show pattern of left ventricular hypertrophy (e.g. LVH- Thickening of the left ventricle) the main reason for LVH is long standing hypertension. In order to confirm the presence of LVH one should undergo an Echocardiogram.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימהמאיה30/04/2015
שלום,
בעלי בן 30 ויש לו כבר שבועיים קוצר נשימה.
רקע:
יש לו המון לחץ בעבודה.
הוא חלה לפני 5 שנים בדלקת קרום הלב ונרפא לחלוטין (חזר לחיים רגילים לחלוטין עם הרבה ספורט וללא שום כדור/תרופה..)
הוא אלרגי לאבק.
לגבי הקוצר נשימה- הוא תוקף אותו במהלך כל היום, חוץ מזמן שהוא ישן. זה מתחיל ממש איך שמתעורר ועובר רק כשנרדם. בעת מאמץ הקוצר נשימה לא מחריף.. אלא נשאר אותו הדבר.
חוץ מקוצר נשימה, אין חום, כאבים, נפיחויות, סחרחורות.. הכל ממש תקין חוץ מזה.
מה יכולה להיות הסיבה? איזה רופא מטפל בנושאי לב/קוצר נשימה? אילו בדיקות יש לעשות? האם זה מסוכן?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצר נשימה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר02/05/2015יכולותל להיות סיבות רבות. מציע לפנות לרופא המשפחה ולפי בדיקות ראשוניות להחליט על המשך הברור והטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדוריםאשר28/04/2015
שלום רב
אני בן 65 סובל מפרפור פרוזדורים התקפי מידי כ-3 חודשים ,ואז אני לוקח amiodarone HCI 200 mg כל 6 שעות עד שהפרפור חולף בדרך כלל תוך 48 שעות , בנוסף באופן קבוע אני לוקחXARELTO 15 MG עוד אני לוקח LOPRESOR 200 MG בגללCMP היפרטרופית וכן TRITACE 2.5MG בגלל לחץ דם.
שאלתי האם לא כדאי לי לשקול אבלציה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט28/04/2015במידה ואתה סובל מאד מארועי הפרפור כדאי לשקול אבלציה. אפשרות נוספת היא טיפול קבוע נגד הפרעות קצב כדי למנוע במידת האפשר ארועי פרפור ולא לטפל בארוע רק לאחר שהחל כפי שאתה עושה.
כדאי שתקבע פגישה עם קרדיולוג מומחה להפרעות קצב (אלקטרופיזיולוג) לדון באפשרויות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



