מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא נושמת רגיל מזה שנתייםמיטל30/12/2014
שלום,
אני בת 26,מעשנת כ3-5סיגריות ליום במשך 3 שנים בערך, בחורה מלאה ולא פעילה גופנית.
עוד מעט שנתיים יחלפו ואני עדיין לא נושמת בצורה רגילה, כל פעם אני צריכה לקחת נשימה עמוקה בין אם זה בזמן מנוחה או לא.
עשיתי צילום ריאות וחזה, בדיקת חמצן, CT חזה, בדיקות דם,תפקוד בלוטת התריס,בדיקת תפקודי ריאות לאחר ששללו הכל הפנו אותי לפסיכיאטרית שנתנה לי רסיטל 10 מ"ג ואח"כ עברתי לציפרלקס 15 מ"ג מכיון שזיהו שעברתי התקף חרדה.
עד היום אני לא יודעת איך לטפל בזה ולא נראה שיש מישהו שיכול לעזור
אשמח לעזרתכם בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נושמת רגיל מזה שנתיים - תגובה
פרופ` דוד רוט30/12/2014ביצעת ברור ראתי שלא הראה בעיה. כדאי גם לבצע בדיקת אקו לב ולהבדק על ידי קרדיולוג
בכל מקרה העישון מיותר ומזיק לא ברור אם הוא גורם להרגשתך אך אין ספק שלטווח ארוך יועיל מאד אם תפסיקי אותו לחלוטין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה לבבית או ריאתית?אילן24/12/2014
שלום
בחולה מבוגר (שאינו מתקשר)מזה זמן משתעל, משמיע אנחות, נשמעים חרחורים בנשימה, לפעמים נושם בקצב מואץ ומאומץ.
איך ניתן להבדיל האם מדובר בדלקת ריאות או בבעיה לבבית כמו אי ספיקת לב וכדומה?
עקב חום הוחל בטיפול אנטיביוטי, אם כי ספירות דם יצאו תקינות, וכן תרבית דם ללא צמיחה, רק תרבית שתן חיובית, אבל זה חיידק שהיה קיים עוד לפני.
בצילום ריאות אין אבחנה של דלקת ריאות:
בוצע צילום AP בלבד, בישיבה
ציור אינטרסטציאלי וברונכוווסקולרי מוגבר דיפוזי
שערי הריאות בולטים
אין עדות לתפליט פולירלי
לחולה אין רקע לבבי מלבד קוצב לב עקב ברדיקרדיה, וכן מספר אירועים של פרפור פרוזודורים במסגרת אשפוז חריף עקב ספסיס, ומטופל בפרוקור)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה לבבית או ריאתית? - תגובה
פרופ` דוד רוט25/12/2014אם הסמפטומים מלווים בחום זה מכוון לבעיה זיהומית בדרכי הנשימה כי אי ספיקת לב לא גורמת לחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אילן26/12/2014שלום
כמובן שהמטרה בשאלה היא לא לקבל ייעוץ אישי מקצועי, אלא קצת רקע על הנתונים הנ"ל.
לפי בדיקות הדם והצילום נראה שלא מדובר היה בדלקת ריאות, אף שהמשיכו את הטיפול האנטיביוטי. החום היה רק ביום הראשון.
רציתי לשאול האם ממצאים כפי שיש בפענוח בצילום מצריכים בירור נוסף? זה מעיד על בעיה או שזה ממצא שאפשר לראות אצל חולים מבוגרים ללא משמעות?
והאם יכול להיות שבעיות הנשימה והממצאים בריאות קשורים לנטילת פרוקור מזה 5 חודשים? יצא לי לקרוא שיש לפרוקור תופעות לוואי כאלו. האם צריך להתייחס לזה?
הקושי בביצוע אקו זה לנייד את החולה למקום שמבצעים, אך אם זה הכרחי ויכול לתרום לטיפול כמובן שזה ייעשה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` דוד רוט26/12/2014קוצר נשימה יכל לנבוע מסיבות רבות. כל האבחנות שהעלת אפשריות כלומר זיהום ראתי, אי ספיקת לב או נזק לראות בשל פרוקור. מבין אפשרויות אלה היחידה שמלווה בחום היא זיהום ראתי. אם החום ירד לאחר התחלת אנטיביוטיקה זה אומר שיש תגובה לטיפול.
כדי להגיע לאבחנה מדוייקת במצב זה צריך רופא יתרשם באופן בלתי אמצעי ממצבו ואם צריך יחליט לגבי בדיקות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב במאמץשולמית שכט21/12/2014
שלום רב,
עשיתי בדיקת אקו לב במאמץ והומץ לפנות להערכה במראה להפרעות קצב.
כמו כן הופיעה תגובה הפרטנסיבית.
ברצוני לדעת מה זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב במאמץ - תגובה
פרופ` דוד רוט21/12/2014תגובה היפרטנסיבית זו עליה מעבר לנורמה בלחץ הדם במהלך בדיקת המאמץ . תופעה זו אופיינית לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.
לעיתים זה מוביל לאבחון של לחץ דם גבוה אצל נבדק שלא היה ידוע בעבר כסובל מלחץ דם גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב לאחר אבלציהרונן17/12/2014
ד"ר שלום. אני בן 54, לפני שבעה חודשים עשיתי אבלציה
בצינטור בקריו. מאז הצריבה לא שזה לא עזר ההפרעות
רק מתגברים ואני עדיין מטופל בסוטלול.
שאלתי האם האבלציה יכולה גם להחמיר את ההפרעות בקצב הלב
מה ניתן לעשות ? עלי לציין שעשיתי מבחן מאמץ והולטר והתגלו הפרעות קצב
ובעוד שבועיים יש לי ביקורת אצל הרופא שעשה את האבלציה ואני רוצה לדעת מה יכולה להיות הסיבה להחמרה בהפרעות הקצב למרות שבכתב השחרור צוין שהאבלציה הצליחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב לאחר אבלציה - תגובה
פרופ` דוד רוט17/12/2014אבלציה עלולה לא להצליח אבל אינה מחמירה הפרעות קצב. עליך להגיע לפגישה עם הקרדיולוג שמטפל בך שיבצע הערכה ויחליט מבין מספר אפשרויות: האם יש מקום לטיפול תרופתי אחר או נסיון אבלציה חוזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nattokinaseדניאל16/12/2014
שלום
התוסף Nattokinase - האם הוא אכן בעל תכונות של ניקוי כלי דם? כלומר לא רק במניעה אלא גם יכול להסיר את הרובד הטרשתי מכלי הדם?
מה המינון המומלץ? האם יש התוויות נגד?
נטילת אספירין 75 מ"ג זה בעייתי במקביל לתוסף הנ"ל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Nattokinase - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר17/12/2014איני מכיר את התוסף. לא מצאתי ספרות רפואית משמעותית לפיה הוכחה תועלת קלינית כלשהי או הממליצה על נטילתו. לפחות במקרה אחד של נטילה עם אספירין נגרם דמם מוחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקותיקי10/12/2014
שלום רב
אני סובל מקרדיומיופטיה היפרטרופית של חוד הלב . ובעקבות כך - מקוצר נשימה ובצקות ברגליים .
בעת האחרונה יש לי מידי פעם , פעימה מוקדמת מלווה בתחושת עירפול רגעי שחולף מיד .
מה משמעות התופעה הנ"ל ?
בברכה יקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצקות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר11/12/2014עליך לפנות לקרדיולוג ולברר לעומק את נושא ערפול ההכרה. יתכן שיש הפרעות קצב או בעיה בתפוקת הלב במצבים מסויימים. בכל מקרה מדובר בבעיה הדורשת התייחסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענין
יוסי11/12/2014בחתימתך יש רווח בין שתי המילים אבל בשאלתך כלל וכלל לא.
מה ההסבר לתופעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החסרת פעימהlibon02/12/2014
אני סובלת מפירפור פרוזדורים כרוני , מטופלת בפרופקס ,ואספרין עברתי בשנה שעברה אבלציה בבלוטת התריס , אבל זה לא פתר את בעית הפרפורים , אני עדיין מקבלת מידי כמה חדשים אבל מאוד קצרים , אולם בחדשים האחרונים הופיעה לי הקדמת פעימה , שאינה חדשה עבורי מהיותי נערה אני סבלתי מזה . זה מופיע במשך ימים ארוכים לא סדיר ומאוד מחליש .(זה לא פירפור ) שמתי לב שזה קשור לעייפות ולעצבנות . בעבר הייתי יוצאת להליכה מהירה וזה היה עובר .
בחדשיים האחרונים זה ממש מטרד , הוספתי בהתיעצות גם 2.5 מג' קרדילוק אבל זה גם לא תמיד עוזר .
האם זה מעיד על החמרה במצבי ? אני בת 58 .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החסרת פעימה - תגובה
פרופ` דוד רוט02/12/2014פעימות מוקדמות הן תופעה שפירה ושכיחה שאינה סימן להחמרה במצב.
השאלה היא האם באמת מדובר בפעימות מוקדמות. לא ניתן לאבחן זאת בודאות על ידי תאור התחושה בלבד. יש לתעד קצב לב בזמן התחושה. לשם כך יש לבצע בדיקת הולטר למשל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעילות גופנית ופירפור פרוזדורים ,
שגב04/12/2014או פעימות מוקדמות.
גם אני סובל מ-2 ההפרעות הנ"ל,מטופל בקרדילוק ובטמבוקור,הלכתי בעבר בגלל י.ל.ד ואני ממשיך ללכת בעצת ד"ר רוט כשהתחילו ההפרעות בקצב הלב ,
מסתבר שעצת הד"ר נכונה ומועילה,בימים שאני הולך ,לא מופיעות פעימות מוקדמות ואני אף יכול לרדת במינון התרופות בימים שאני מבצע הליכה ,
לדעתי -לא צריך ללכת מהר ולא יותר משעה(אני יותר משעה בכל פעם-לשמירה על המשקל)מציע לך להתייעץ עם הקרדיולוג המטפל לגבי קצב ומשך ההליכה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי couplets+ tripletsגלית23/11/2014
שלום, במסגרת בירור סחרחורת עברתי הולטר לב נמצאו VPB'S בודדים , יש ריבוי couplets+ triplets . הופנתי להמשך בירור אקו - לב.
איני יכולה לקבל b blockers עקב דופק בסיס נמוך פחות מ 50. בשלב זה רשמו לי ca chan blocker.
מה המשמעות של זה בחיי היום יום? מה הסיכונים? האם יש מגבלות על פעילות גופנית או תזונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי couplets+ triplets - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר23/11/2014עליך להשלים ברור, כולל אקו ומבחן מאמץ. איני בטוח שאת אכן צריכה את חוסמי הסידן וכדאי שתפני עם הבדיקות למומחה להפרעות קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריתמיקסאיציק20/11/2014
שלום.
בן 57, סובל מפירפור פרוזדורים התקפי שמופיע פעם בשנתיים לערך. בריא בד"כ ולא מטופל תרופתית למעט ריתמיקס שלוקח בעת התקף. לאחרונה מופיעים אצלי פעימות מוקדמות. האם אני יכול לקחת כדור ריתמיקס להפסקת התופעה, או שיש תרופה אחרת
טובה יותר להפסקת הפעימות. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריתמיקס - תגובה
פרופ` דוד רוט20/11/2014אם באמת מדובר בפעימות מוקדמות (שאובחנו באקג או הולטר למשל) הרי שמדובר בתופעה שפירה שאין חובה לטפל בה ועדיף להתעלם מהן.
אם הסמפטומים שגורמות הפעימות המוקדמות מפריעים מאד ניתן לטפל תרופתית אך ריתמקס לא מומלץ כבחירה ראשונה. בדרך כלל מתחילים בתרופה מקבוצת חוסמי בטא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתשובה
איציק20/11/2014הפעימות מופיעות כמה פעמים ברצף ונעלמות. ולאחר זמן מסוים שוב חוזרות ונעלמות. כאשר עשיתי אק"ג הן לא הופיעו והכל היה בסדר. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתשובה - תגובה
פרופ` דוד רוט21/11/2014יש לפנות לרופא לשם אבחון הבעיה. בדיקה כמו הולטר קצב לב יכולה לתעד קצב לב בזמן סמפטומים ולהביא לאבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות והליכה.
שגב04/12/2014.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהרעות18/11/2014
שלום וברכה
בת 33 מטופלת בטמבוקור 300מג וכן בדרלים60 מג
לפני 12 שנה עברתי פעמיים אבלציות עקב rvot lvot vt בהצלחה חלקית בטיפול תרופתי מצב סביר יחסי
לשאלה הייתי בהליכון והדופק שלי עלה 130 גם לאחר תרופות האם זה תקין או שזה בעיה ???
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בבקשה - תגובה
פרופ` דוד רוט19/11/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בבקשה - תגובה
פרופ` דוד רוט19/11/2014עלית קצב לב במאמץ היא תופעה תקינה. גם תחת תרופה כמו דרלין שמאטה קצב לב - קצב הלב יעלה במאמץ.
במידה וקצב הלב עלה ל 130 במאמץ ובסיום המאמץ ירד תוך מספר דקות בהדרגה לקצב רגיל אין סיבה לדאגה.
במידה והקצב נשאר 130 גם לאחר סיום המאמץ ולא ירד בדקות שלאחר מכן זה מחשיד להפרעת קצב ובמקרה כזה יש לפנות לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בבקשה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר19/11/2014עשוי להיות תקין אך קשה לענות ממדידת הדופק בלבד. מציע שתעשי מבחן מאמץ פורמלי עם רישום אק"ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב והיפוך סינוס מול פעילות ספורטקובי14/11/2014
שלום רב, אני בן 53, במהלך 3 השנים האחרונות היו לי 4 מיקרים של היפוך סינוס. בנוסף יש לי ל"ד 150/85 אחרי כדורים. במקביל אני מתעמל כ4 - 5 פעמים בשבוע, לפחות שעה. אני מקבל Concor 5g ו - Tritace 5g ) Cartia ).
1. הדופק שלי יורד 40-45, האם זה תקין?
2. האם כדי לקחת רק חצי מהמינון של ה Concor?
3. מה ההשפעה של הכדורים על האימון ושרפת הקלוריות?במהלך האימון ובהמשך היום?
בברכה קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב והיפוך סינוס מול פעילות ספורט - תגובה
פרופ` דוד רוט17/11/2014אם לחץ הדם 150/85 הרי שהוא לא מאוזן היטב למרות הכדורים ויש לחזור לרופא לשיפור הטיפול התרופתי.
דופק 40-45 במנוחה אינו בעיתי אם אתה חש בטוב.
הכדורים לא משפיעים על שריפת קלוריות.
המונח "היפוך סינוס" לא מובן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותגילת09/11/2014
שלום רב,
סובלת מפעימות מוקדמות בעיקר חדריות. אקו לב תקין.
ישנם ימים שאני מרגישה אותן יותר ובתדירות גבוהה וישנם ימים שאני מרגישה מעט מאד.
בת 45, עם שיבושים קלים בהורמונים.
1. האם יתכן כי פעם ארגיש את הפעימות וביום אחר פחות?
2. האם יתכן קשר בין הופעת הפעימות לגיל (הן הופיעו מיד אחרי גיל 40)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר11/11/2014אירעות של פעימות מוקדמות אכן גדלה במקביל לעלית הגיל ושוני בתדירותן בימים שונים שכיח מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גילת12/11/2014תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הולטרגדי יונה07/11/2014
בוקר טוב.
אודה לך מאוד אם תוכל לומר לי האם התוצאה הזו של הולטר מראה על בעיה ואם כן מה רמת החומרה.
אנחנו נגיע ביום ראשון לקרדיולוג - אבל אישתי מאוד מודאגת (הבדיקה של בננו בן ה-17)
תודה מראש
גדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט07/11/2014ההולטר אינו מראה הפרעת קצב משמעותית. פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גדי07/11/2014תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות הולכה, המשךבינה04/11/2014
תודה רבה ד"ר רוט על תשובתך המפורטת.
דבר אחד לא ברור לי, ואני מצטטת את אשר כתבת:
"הפרעת הולכה 2:1 יכולה להיות מסוג וונקבך או מסוג הנקרא מוביץ 2 שהיא חמורה יותר וכן מצריכה התקנת קוצב לב"
מכאן אני מבינה ש-2:1 מסוג ונקבך לא חמורה ואין צורך בקוצב. הנכון?
האם לפי מה שנרשם בהולטר מדובר בהפרעה מסוג ונקבך? או מסוג מוביץ 2? איך אדע?
כאמור נרשם שם, ואני מצטטת בדיוק:
"וקטע קצר (2 מחזורים) של AVB 2:1 (כאשר קצב הסינוס כ- 72 לדקה) לאחר קטע ונקבאך ב- 8:55"
תודה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות הולכה, המשך - תגובה
פרופ` דוד רוט07/11/2014אם הפרעת ההולכה 2:1 היא מסוג וונקבך היא לא מסוכנת. כדי להבדיל צריך לראות את רישום ההולטר ולבחון את מצב הלב הכללי. לשם כך יש לפנות לקרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבאבשלום04/11/2014
אני בן 57 ידטע שנים על MVP ובשנים האחרונות גם פעימות מוקדמות
עברתי אקו לב ביקורת והתוצאה-
ascending aorta 30
aortic root 26
left atrium 28
septum thickness 9
end diastole 49
end systol 29
lv postrior wall 9
left atrium area 18
right atrium area 12
חדר שמאלי בגודל תקין התכווצותו טובה גלובלית ואזורית E.F.משוערך כ 60%
דפנות חדר שמאל בעובי תקין
שורש האורטה והאורטה העולה ברוחב תקין.סינוסים אאורטלים לא מורחבים 32 ממ
עליה שמאלית בגבולות התקין. עליה ימנית ברוחב תקין. תנועתיות של המחיצה הבין עלייתית ככל שניתן להדגים ללא PFO
IVC אינו מורחב עם תמט רספירטורי תקין
פתיחה טובה של מסתם אורטלי המסתם תלת עלי
פתיחה טובה של מסתם מיטרלי הודגם MVP סוף סיסטולי- עלה אחורי
עלי המסתם מקסמטוטיים
דופלר- מהירות אאורטלית תקינה איספיקה אאורטלית מינימלית
איספיקה מיטרלית סוף סיסטולית קלה
לחץ ריאתי תקין מוערך כ-29 ממ
תפקוד דיאסטלי תקין
סיכום- MVP עם MR סוף סיסטולי קל
AR מינימלי
מה אומרים המימצאים?
שאלתי- מה פירוש שעליי המסתם המיטרלי מעט מקסמטוטיים?
מה זה אומר אי ספיקה אורטלית? מינימלית
מה התופעות שזה עשוי לגרום?
האם המימצאים יכולים לגרום לפעימות מוקדמות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
פרופ` דוד רוט04/11/2014האקו מראה צניחה של המסתם המיטראלי ודליפה קלה של המסתם המיטראלי. עלי המסתם מיקסומטוטיים כלומר יש מעט עודף ריקמה מסתמית. זה בעצם הגורם לדליפה הקלה. לסיכום: האקו לא מראה בעיה משמעותית כרגע. יש להמשיך מעקב קרדיולוגי במסגרתו יבוצע מדי פעם אקו למעקב אחר תפקוד המסתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)



