מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פעימות מוקדמות לאחר תיקון svt .יחיאל27/04/2015
שלום רב. לפני כשלושה חודשים עברתי אבליציה לאחר הפרעת קצב מסוג svt. נמצא סיב הולכה נוסף בצדו הימני של הלב.
באקג האחרון נראה כי יש פעימות מוקדמות למספר שניות.
רציתי לדעת אם זה תקין. ?
ומה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות מוקדמות המשך הודעה
יחיאל28/04/2015רציתי לציין שבגיל 4 עברתי תיקון מלא של tof. נשארה איוושה קטנה. מאז ועד לאהליציה הכל היה תקין .ללא תרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות מוקדמות המשך הודעה - תגובה
פרופ` דוד רוט28/04/2015פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה גם באנשים ללא כל בעיה לבבית.
כיון שעברת תיקון של טטרלוגיה ע״ש פלו בילדות עליך להיות במעקב קרדיולוגי תקופתי רצוי במרפאה למומי לב מולדים בבוגר. במסגרת זו ניתן יהיה לברר אם הפעימות המוקדמות שאתה מתאר מצריכות טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומלץ לצינתור ימני האם זה חובה במצבדוד25/04/2015
הרקע הכללי הידרוצפלוס מימן הוכנס שנט פעמיים ראשונה מימין בגיל חצי שנה שני בגיל 16.5 משמאל השמנת יתר יתר לחץ דם עישון בעבר הפסקה לפני חצי שנה מוחלטת המיפרזיס ימני מחלה רסטרקטיבית ראתית
בירור שנעשה LAC RVVT 1.45 כאשר INR 2.67 הוחלף הכדור עליית באנזימי כבד
חלבון C 51% B12 TEH תקינים
האם יש צורך בצינתור ימני עקב מה שסיפרתי האם ניתן לעשות אותו מיד שמאל מה ההשלחות לריאה האם יכולה לקרוס במהלך הטיפול האם פעולה זו תפגע לי בהיבט התעסוקתי הרופא המטפל פרופסור שמואל פוקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומלץ לצינתור ימני האם זה חובה במצב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר25/04/2015מדובר במקרה מורכב שאינו קשור בהפרעות קצב ושלא ניתן להתייחס אליו במלואו באינטרנט. בעקרון צנתור ימני ניתן לעשות מיד שמאל והוא אינו אמור לגרום לקריסה ריאתית. איני יכול להתייחס לצד התעסוקתי אם כי קשה לי לראות כיצד הצנתור עשוי לפגוע. אם אינך שקט מציע שתיפנה להתיעצות רפואית נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת amplazer ' watchmanחגי24/04/2015
לום רב.
אבי בן 92 סובל מאי ספיקת לב אי ספיקת כליות((קריאטנין +2) ופירפור פרוזדורים יש לו קוצב לב ועבר ניתוח מעקפים לפני מספר שנים .
לקיחת מדללי דם פוגעת בתיפקוד כליות כידוע .מצד שני הפסקת הקומדין - מגבירה את החשש מקרישי דם "שיזרקו למוח ."
הפתרון שהציעו לי בבית החולים - השתלת "מטריה" (AMPLAZER 'WATCHMAN ׂשתחסום זריקת קרשים למח ותאפשר הפסקת לקיחת מדללי דם .
אודה לחוות דעתכם המקיפה לגבי תועלות מול סיכונים בהשתלה מעין זו
בהנחה שהמצב הקיים של לקיחת קומדין הוא בעייתי - לא מיטיב את מצב הכליות!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת amplazer ' watchman - תגובה
פרופ` דוד רוט24/04/2015חולים עם פרפור פרוזדורים המצויים בסכנה לארוע מוחי, זקוקים לטיפול נוגד קרישה כדי למנוע ארוע מוחי. טיפול נגד קרישה מעלה סיכון לדימום, אם החולה סכנה גבוהה לדימום למשל בשל נטיה לנפילות בשל חוסר יציבות בליכה, ניתן לחסום את האוזנית בעליה השמאלית עם watchman. פרוצדורה זו מקטינה את הסיכון לארוע מוחי ללא צורך בטיפול נוגד קרישה.
קומדין לא פוגע בכליות. התרופות החדשות נגד קרישה מוגבלות לשימוש בחולים עם אי ספיקת כליות כיון שהפינוי שלהן לפחות בחלקו הוא דרך הכליה. קומדין מותר גם לחולי דיאליזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסכנות ה WATCMEN - תגובה
פרופ` דוד רוט24/04/2015לכל פרוצדורה רפואית יש סיבוכים, אך פרוצדורה זו קיבלה אישור להתבצע כאשר מדובר באדם המצוי בסכנה לארוע מוחי בשל פרפור ואינו יכל לקבל נוגד קרישה בשל סכנה לדמם, כלומר בתנאים אלה הסיכון בפרוצדורה קטן לעומת התועלת שבמניעת ארוע מוחי,
לגבי סיכונים ספציפיים כדאי שתפנה לקרדיולוג שמבצע את הפרוצדורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה לאחר אבילציהיחיאל21/04/2015
שלום רב
לפני כחודש וחצי עברתי אבילציה לאחר בעיית svt. ביומיים האחרונים אני מרגיש קשיי נשימה שבאים והולכים. בעיקר בלילה בזמן השינה . יישן עם כרית הגבהה.
האם זה חלק מהתופעות לוואי. ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי נשימה לאחר אבילציה - תגובה
פרופ` דוד רוט22/04/2015אבלציה לא אמורה לגרום לקוצר נשימה. עליך לפנות לרופא בהקדם להבדק כדי לאבחן מה הסיבה לקוצר הנשימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיי נשימה
יחיאל22/04/2015הנני יודע אם זה קשיי נשימה. זה יותר הרגשת הדופק במנוחה. שכנראה זה גורם לי למן הרגשת קשיי נשימה.
האם זה אופייני. קראתי שלוקח זמן ללב להתאןשש לאחר פעולת אבילציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיי נשימה - תגובה
פרופ` דוד רוט22/04/2015לא ניתן לאבחן בבטחון מקור לסימפטומים דרך תכתובת אנטרנט. תלונה ספציפית כמו שלך מחייבת פגישה עם רופא באופן בלתי אמצעי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיי נשימה לאחר אבילציה - תגובה
פרופ` דוד רוט22/04/2015אבלציה לא אמורה לגרום לקוצר נשימה. עליך לפנות לרופא בהקדם להבדק כדי לאבחן מה הסיבה לקוצר הנשימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אליקוויס-תופעות לוואישמואל18/04/2015
שבוע טוב,
כמי שחייב להתחיל לקחת תרופה זו אך חושש מאד ,האם ניתן לשמוע
ממי שנוטל תרופה זו "חוויות" מנסיונו זה.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה להתייחסות, תודה
שמואל27/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאליקוויס תופעות לוואי
הילה03/11/2015שלום שמואל , לפני 3 שבועות התחלתי לקחת אליקוויס לאחר 4 שנים שבהם נטלתי קומדין ,קלקסאן וקסרלטו ומנסיוני - האליקוויס גרם לי לתופעות לא נעימות כגון עייפות גדולה ופתאומית ,ירידה בברזל שמעולם לא סבלתי מכך בעבר ,אי שקט ואף עצבנות לא מוסברת . לכן החלטתי לחזור לקסרלטו שלא גרמה לי לתחושות לא נעימות ,מלבד עלייה באנזימי כבד .
מקווה שתעבור את התקופה הראשונית בשלום ואם לא, תבדוק עם ההמטולוג/ית שלך אם אתה יכול לקבל קסרלטו מבחינה רפואית .
המון הצלחה ורק בריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שמואל03/11/2015תודה לך הילה ורק בריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' רוט,מה משמעות תוצ' אקו לב ?שגב18/04/2015
בן-66 ,סובל מ-פ"פ וי.ל.ד .נוטל טמבוקור,קרדילוק ואמלודיפין,בתוספת מדלל דם ומוריד כולסטרול,עברתי בדיקות אקו-דופלר כמפורט להלן:-
אאורטה עולה-35 ,ערך נורמלי 21 - 34 מ"מ
שורש ההאאורטה-32 ,ערך נורמלי 20 - 37 מ"מ
פרוזדור שמאלי(D-2 )-40 ערך נורמלי 19 - 40 מ"מ
שטח הפרוזדור השמאלי( 4 CV ) 20 ,ערך נורמלי16 - 18 ס"מ
קוטר חדר שמאלי בזמן סיסטולה-33 ,ערך נורמלי 23 - 40 מ"מ
קוטר חדר שמאלי בזמן דיאסטולה -50 ,ערך נורמלי-35 - 54
עובי מחיצה בין חדרית -11 , ערך נורמלי 06 - 11 מ"מ
עובי דופן אחורית -10 ,ערך נורמלי 06 - 11 מ"מ
תפקוד סיסטולי כללי ואזורי של חדר שמאל
מקטע פליטה מוערך של חדר שמאל: 50- 54
סיכום:
חדר שמאל בגודל תקין,תנועתיות דפנותיו שמורה,ללא עדות להפרעה אזורית ממוקמת,מקטע פליטה מוערך 54 - 50.
חדר ימין בגודל ותפקוד תקינים.
מסתמי הלב תקינים אנטומית ותפקודית.
הודגם דלף מיטרלי פיזיולוגי,
הודגם דלף טריקוספידלי קל מאוד,,לחץ ריאתי תקין 2 ממ"כ + RAP
עליה שמאלית מוגדלת במידה קלה.
אודה לך על הסבר משמעות הנתונים דלעיל.תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופ' רוט,מה משמעות תוצ' אקו לב ? - תגובה
פרופ` דוד רוט18/04/2015האקו מראה ממצאים בגבולות הנורמה. תפקוד הלב בתחום התחתון של הנורמה.
ממצא זה יכל להיות תקין, או לנבוע מהתחלה של ירידה בתפקוד הלב. עליך לחזור לרופא שהפנה לבדיקה לשם הערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
שגב19/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפיקות לב מואצותאנה15/04/2015
אמ יש לי שאלה שממש מטרידה אותי.
בשבועות האחרונים יש לי דפיקות לב נורא מואצות שבאות ברגעים חולפים. באופן כללי הן מלוות בתחושת חולשה וכמעט עילפון (רואה שחור לרגעים וסחרחורת קלה)
הלכתי לביקורופא שם בדקו לי אקג ולחץ דם שנמצאו לטעמם של הרופאים תקינים (לחץ הדם היה 134/55) והרופא נתן לי איברופן פורטה כי טען שהכאב אינו לבבי אלא בשרירים מסביב לאזור.
מכיוון שאני חיילת, הטיפול והבדיקות נעשות באופן קצת אחר אז רציתי לשאול דעה מוסמכת מעט לפני שאני מתחילה ללכת סחור סחור בין בתי חולים צבאיים באזורי.
מעשנת שלוש שנים והפסקתי ביום ראשון בעקבות ההרגשה הכללית.
בנוסף לכל, יש לי דקירות בבטן התחתונה מדי פעם ובאזור הריאות לסירוגין.
נאמר לי גם שהרגשה זו יכולה להופיע מלחץ נפשי אך לא ידוע לי על משהו שיגרום לי לכך.
לרוב התחושה הזו מקשה עלי להרדם אך באופן כללי בעקבות החולשה אני מרגישה עייפות מסביב לשעון.
אשמח לתשובה בהקדם.
אני בת 18 לצורך העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפיקות לב מואצות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר15/04/2015מהתיאור שלך קשה לאבחן את הבעיה. יתכן שמדובר בחרדה אך יתכן שמדובר בהפאעת קצב הדורשת אבחון וטיפול. האם דפיקות הלב מתחילות ומסתימות בפתאומיות או בהדרגה?האם את יכולה למדוד דופק או להבדק במרפאה בזמן ההתקפים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
אנה15/04/2015הדפיקות באות בהדרגה.
בביקורופא נמדדתי בזמן הדפיקות האלו באקג ולחץ דם
שכחתי לציין גם בשבועות האלו שאני מסתובבת עם תחושה של מן כמו שריר תפוס באיזור הלב ותחושה זו כמעט ולא מרפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר16/04/2015כיוןן שדפיקות הלב אינן פתאומיות סביר להניח שלא מדובר בהפרעת קצב. מה נאמר לך בביקורופא לגבי הממצאים באקג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה2
אנה16/04/2015נאמר לי שהאקג תקין...
אין לי היסטוריית מחלות לב במשפחה וכדומה, אך עצם העובדה שההפרעה הזו הופיעה לי בפתאומיות ללא כל סימן מתריע מדאיגה אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה2 - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר16/04/2015אכן נראה שאין בעית קצב לב. מציע לגשת לרופא המשפחה להמשך ברור שיכלול בדיקת בלוטת התריס וספירת דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדפיקות לב מואצות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר15/04/2015מהתיאור שלך קשה לאבחן את הבעיה. יתכן שמדובר בחרדה אך יתכן שמדובר בהפאעת קצב הדורשת אבחון וטיפול. האם דפיקות הלב מתחילות ומסתימות בפתאומיות או בהדרגה?האם את יכולה למדוד דופק או להבדק במרפאה בזמן ההתקפים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דםלימור07/04/2015
דר שלום
אני בת 41 עם לחץ דם נוטלת 50 מ"ג לוסרדקס בבוקר ו 1.25 קרילוק ובערב שוב 1.25 קרדילוק.
מפחדת מאוד ממדידות גם בבית. לפעמים כשמודדת הראשונה עולה ל 185/100 ואז אחרי דקה 150 ואז שוב יורד עש שמגיע ל 120 או 130.
הולטר עשיתי גם שם יש קפיצות אבל אף אחת מהן לא הגיעה ל 180 ויותר .
האם קפיצות כאלה שיורדות אחרי דקה שתיים מהוות סיכוון ומצריך שינוי טיפול?
יש עודף משקל BMI30 /
חייבת לציין שאני מרגישה את העלייה הגדולה של הלחץ דם ואז מגיעה נפילה סוג של התאוששות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם - תגובה
פרופ` דוד רוט08/04/2015הדרך האמינה ביותר לבדוק אם לחץ הדם מאוזן היא על ידי הולטר לחץ דם. מדידות חד פעמיות עלולות להיות לא מדוייקות. לכן אם בוצע הולטר יש להתבסס על התוצאות שלו ולא על התוצאות של המדדידות הביתיות.
אם ההולטר מראה לחץ דם מאוזן הטיפול התרופתי מספק. כדאי שתחזרי לרופא המפנה שיתרשם בתוצאות הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם קופץ
שגב08/04/2015לענת שלום.
אני לא רופא,אבל לצערי יש לי ניסיון ארוך עם ל.ד. לדעתי את מלחיצה את עצמך בזמן שאת מודדת לעצמך את לחץ הדם,
את אומרת שאת מרגישה שהלחץ עולה,כמעט ואין אפשרות שאת תרגישי שלחץ הדם שלך עלה כי ללחץ דם אין סימנים(אלא בל.ד. ממאיר=ל.ד עם ערכים גבוהים מאוד).
כנראה כשנדמה לך שלחץ הדם שלך עלה את נלחצת,את מודדת לעצמך ואז המתח כנראה גורם לקפיצות במדידות,
כמו שענה לך פרופ' רוט,מה שקובע -זה התוצאות של ההולטר,אם גם שם התוצאות גבוהות,לא להסתפק ברופא המשפחה אלא להגיע לרופא מומחה ליתר לחץ דם,או למרפאת י.ל.ד. (לכל בית חולים יש מרפאה כזו)שם יערכו לך בדיקות מקיפות ע"י מיטב הרופאים .
חוזר שנית-לא להסתפק בטיפול של רופא המשפחה,יש לנו רופאים מצוינים בארץ המומחים ל-י.ל.ד. ,,, צריך להגיע אליהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנינה07/04/2015
שלום.אבא שלי עם פרפור פרזדורים -דופק לא סדיר בין 70-80 לדקה.הומלץ טיפול בקרדילוק 1.25 מ"ג ליום,אלא כל יום שהוא משתמש בו יש לו ירידה של הדופק ל-4 נקודות.ז.א. לפני יומיים דופק היה 68,שלשום 64,אתמול 60,היום 57.מה עושים במצב כזה-מפסיקים ליום אחד ואז בודקים שוב? הוא היה ממש מרוצה מהתרופה והרגיש שהיא עוזרת לו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט07/04/2015אם הדופק מעל 50 בדקה ואביך חש בטוב יש להמשיך את הקרדילוק באותו מינון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה על התשובה ועוד שאלהנינה01/04/2015
רופא משפחה ממליץ לקחת דיגוקסין להאטה בקצב הלב (האמא שלי בת 84 ושמעתי שדיגוקסין פחות בטוחה בגיל זה) , הוא גם אמר שאם יהיו תופעות לוואי כמו דופק איטי-להפסיק את הדיגוקסין,רציתי לשאול -האם כדאי לדבר עם רופא המשפחה על החלפת הטיפול, לקרדילוק ( ההתור לקרדיולוג בעוד חודש ואני לא רוצה שהיא תשאר ללא טיפול) לדוגמה?ועוד שאלה -קרדיולוג בעבר המליץ לאימא טיפול באליקוויס 2.5 מ"ג פעמיים ביום ,האם לאור תוצעות של אקו לב (מפורטות בשאלה קודמת ) כדאי לדבר עם רופא משפחה על חלפת הטיפול לקומדין ?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על התשובה ועוד שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט01/04/2015דיגוקסין פחות מומלץ לנשים מעל גיל 80 במיוחד אם תפקוד הכליה מופחת.
לגבי אלקוויס לעומת קומדין: האליקוויס הוכח כיותר בטוח מבחינת הסכנה לדמם ויותר יעיל מבחינת מניעת ארוע מוחי לכן אם הקרדיולוג שבדק את אמך המליץ עליו כדאי לקבל את המלצתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלטינה-סליחה שאני מתערב,למה רופא -
שגב08/04/2015משפחה?,בבעיות לב מטפל קרדיולוג,מה זה תור עוד חודש???,אם יש בעיה,מחפשים קרדיולוג אחר שהוא פנוי,או נכנסים לרשימת ממתינים למקרה שתור מתפנה,או מתקשרים למוקד כל יום ובודקים ביטולים ונכנסים במקומם.
אישה מעל גיל-80 עם מחלת לב-לא תמתין חודש בגלל בעיות מנהלה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח אם תוכלו לפענחנינה01/04/2015
שלום.אמא שלי עברה אקו לב לאחר שהתגלה אצלה פרפור פרזדורים (גילו אינו ידוע).
אשמח אם תוכלו להסביר לי עד כמה מצב קשה (תור לקרדיולוג הוזמן לעוד חודש ואני מאוד דואגת ):
חדר שמאל תקין בגודלו ובתפקודו בגבול תחתון של נורמה
הפרעה דיאסטולית-פרפור
היפורטרופיה-אין
עליה שמאלית מורחבת במידה בינונית
חדר ימין תקין
עליה ימנית -מורחבת
מסתם מיטרלי-הסתיידות של טבעת המסתם,דלף בינוני
מסתם אאורטלי-מסוייד ללא היצרות
מסטם טריקוספידלי-דלף קל-בינוני
מסתם ריאטי תקין
לחץ ריאטי-מוגבר במידה קלה -בינונית
אאורטה לא מורחבת
וריד נבוב התחתון 22 מ"מ,עם תמט נשימתי לא משמעותי.הרחבה של ורידי הכבד.
אני מבינה מוגבלות של הפורום,אבל דואגת מאוד ורציתי לדעת האם מדובר באי ספיקה לבבית ואם כן-עד כמה היא קשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח אם תוכלו לפענח - תגובה
פרופ` דוד רוט01/04/2015אי ספיקת לב היא אבחנה קלינית שדורשת בדיקה גופנית על ידי רופא.
אקו לא מאבחן אי ספיקת לב אלא יכל להסביר סיבה לאי ספיקת לב אם קיימת.
האקו שתארת מראה תפקוד לב בגבול הנורמה בנוכחות פרפור פרוזודרים ובנוסף מחלה מסתמית לא קשה. כלומר אין ממצא שמחייב פעולה מידית.
על אמך להגיע לקרדיולוג עם תוצאות האקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון לשאלהנינה29/03/2015
מועמד ליעוץ קרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון לשאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט30/03/2015הבנתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- sotalolפיני כהן27/03/2015
שלום
אני צריך להשיג באופן די דחוף את התרופה
Sotalol 80mg
ברשת סופרפארם אין.
האם מישהו יכול לסייע?
תודה מראש
פיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר sotalol - תגובה
פרופ` דוד רוט27/03/2015תנסה בבית המרקחת של קופת החולים שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש משמעות לממצאים ,נבדק הפרעותעמית אלתם27/03/2015
שלחה אותי הרופאה ההמטולוגית ,בכדי לבדוק האם הפרעות קצב גרמו לי לקריש דם בלב שהזיק ונמס,
הייתי אצלה בביקור ולא התייחסה לתוצאות הבדיקה ביקור הבא בעוד חודשיים
היום ראיתי לראשונה שיש מספר ממצאים?
האם יש משמעות לממצאים? 48
מהירות מקסימאילית: 97
מהירות ממוצעת: 64
הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפו סה''כ כ-4 VPC'S במשך הבדיקה. ממספר מוקדים שונים.
הפרעות קצב על חדריות APC‘S: נצפו סה''כ כ-23 APC'S במשך הבדיקה . בפיזור הומוגני ביממה.
הפרעות הולכה: נצפו 2 קטעים עם מרווחי R TO R עד 1.5 שניות, יתכן שמדובר ב- BLOCKED APC'S, עמ' 4.
פעילות קוצב:
שינויים משמעותיים בקטע st: ;EFT VENT HYPERTROPHY
תלונות הנבדק: ;EFT VENT HYPERTROPHY
הממצאים בהתאם לתלונות:
בסיכום לא נכתב כלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש משמעות לממצאים ,נבדק הפרעות - תגובה
פרופ` דוד רוט27/03/2015בהולטר לא נמצאו הפרעות קצב משמעותיות. בכל אופן אם יש חשש להפרעות קצב כדאי להבדק על ידי קרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר פעולת אבילציהיחיאל24/03/2015
שלום רב. אני בן 39 ולפני כחודש עברתי צריבה לאחר הפרעות svt.
מידי פעם במיוחד בלילות. יש לי מן תחושת שריפה באזור בית החזה.
בבדיקה אקג תקין דופק תקין. ולחץ דם תקין
רציתי לשאול האם קיימת תופעה כזאת לאחר הצריבה.
תודה ומקווה לתשובה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר פעולת אבילציה - תגובה
פרופ` דוד רוט25/03/2015אלבציה של SVT לא אמורה לגרום למחושים בחזה. אבל תחושה כזו מצריכה ברור לכן כדאי שתפנה לרופא המשפחה - שאם צריך יפנה אותך לקרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



