מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אקגדורון02/05/2013
בת 80 לפני ניתוח שד {גידול}
סיכום בדיקת אקג:
multiple apbs
apbs with aberrant conduction
א- מה זה אומר ?
ב-האים יש צורך לגשת לרופא בדחיפות ?
תודה על היחס והתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקג - תגובה
פרופ` דוד רוט04/05/2013APBS הן פעימות מוקדמות עליתיות. מדובר בתופעה לא מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לבמיכל02/05/2013
שלום רב,
רציתי הסבר לתושבה של הולטר לב:
בתשובה כתוב-
סינוס בין 101 ל54 ממוצע 72.
שני אירועים של PAT'S-אחד מהם עד 5 פעימות עם הולכה ותבנית של BBB
השני RIPLET Pac's.
:Puc's בודדים.
עלי להוסיף שאני מטופלת בנורמיטן וסוטלול עקב פירפור שהיה ליפני שנתיים ומאז לא חזר.
תודה רבה מיכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר לב - תגובה
פרופ` דוד רוט04/05/2013ההולטר מראה קצב בסיסי תקין עם שני ארועים קצרים (עד 5 פעימות) של הפרעת קצב מסוג טכיקריה עליתית. אין בממצא זה סכנה. הסוטלול יעיל גם כנגד הפרעת קצב כזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצבאנונימית30/04/2013
שלום ותודה מראש על התמיכה:
היתה לי הפרעת קצב של 400 פעימות לדקה למזלי הרב הייתי במיון באותו זמן ועשו לי אקג- הרופאה במחלקה הפנימית אמרה לי שזה לא היה פרפור פרוזדורים ואני עדיין בהמשך בירור בקופת חולים- בהולטר מצאו לי סינוס טכיקרדיה עד 150 לדקה +קטעים חוזרים של wenckebach-
כרגע אני לוקחת פעם ביום קרדילוק 1.25
יש לי בבקשה 3 שאלות ממש חשובות לי:
1)האם הקרדילק יעזור בהפרעות קצב המהירות אבל מצד שני יחמיר את החסם הולכה שלצערי יש לי?
2)מה לדעתך הפרעת קצב כזאת יכולה להיות אם לא פרפור פרוזדורים? איזה סוגי הפרעות מגיעים למהירות מפחידה כזאת?
3)איזה עוד בדיקות היית ממליץ כדי לאבחן את הבעיה ?- עשיתי: אקו לב, בדיקת מאמץ, בדיקת eps , הולטר, ובדיקות דם- הכל תקין חוץ מההולטר
אני כעת ממתינה להולטר חוזר ולבדיקת טלטול tilt test
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/05/2013כיוון שאין לי מידע על הפרעת הקצב - איני יכול להתייחס לרוב שאלותייך. הקרדילווג אכן עלול להחמיר הפרעות הולכה ולכן חשוב מעקב אקג והולטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבצילה30/04/2013
עשיתי אקו התוצאות היו תקינות חוץ מהמשפט הזה
מסתם טריקוספידלי:אי ספיקה קלה. לחץ ריאתי: 48 ממ"כ + RAP
האם זה משמעותי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/05/2013כרגע אין לכך משמעות אך יש לעקוב עם אקו חוזר בעוד 6-12 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VPC's ו- APC'sאורית29/04/2013
שלום רב,
אני בת 41, אם לארבעה ילדים. הופניתי לבדיקת הולטר מאחר שמזה כמה חודשים אני חשה מעין תחושת ריחוף, בעיקר בזמן שכיבה ולעתים בישיבה (אף פעם לא בזמן עמידה או הליכה) וגם פלפיטציות.
בבדיקה נמצאו הדברים הבאים:
הקצב הבסיסי: קצב סינוס
מהירות מינימלית: 70
מהירות מקסימאילית: 133
מהירות ממוצעת: 92
הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפו סה''כ 487 VPC'S במשך הבדיקה.משני מוקדים.( עמ' 6 ,7 ) בלטו בשעות העירנות. נצפה זוג VPC'S בודד (עמ' 6 ).
הפרעות קצב על חדריות APC‘S: נצפו סה''כ 5 APC'S במשך הבדיקה .( עמ' 7 )
הפרעות הולכה: לא נצפו.
פעילות קוצב:
שינויים משמעותיים בקטע st: לא נצפו.
תלונות הנבדק: לא צוינו.
אני מוטרדת מכמות הממצאים (487 VPC ו- 5 APC).
מה משמעות הדברים? מה עלי לעשות? האם יתכן כי נגרם עקב סטרס?
אודה לכם מאד על תשובתכם.
בברכה,
אורית קציר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VPC's ו- APC's - תגובה
פרופ` דוד רוט01/05/2013פעימות מוקדמות עליתיות וחדריות (APCs ו VPCs) הן תופעה שכיחה ולא מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים ותרומת דם.שגב28/04/2013
בן 64 ,בעל סוג דם O + ,חבר בארגון תורמי דם,תרמתי דם 2-3 פעמים בשנה במשך שנים רבות,סובל מיתר לחץ דם שנים רבות ולחץ הדם מאוזן בנורווסק,אבל זה לא הפריע,
אושפזתי פעמיים השנה (בינואר ובפבר') בבית חולים השרון ,יומיים שלושה בכל פעם,בפעם האחרונה זה היה בתאריכים 14-15 פברואר,מטופל ב-נורווסק 10 מ"ג ללחץ דם+ קרדילוג -1.25 מ"ג ו-טמבוקור 100 מ"ג(פעמיים ביום-50 מ"ג)להפרעות קצב.בסיכום השחרור מבית החולים נכתבה לי אבחנה-REC.PAF
מאז האישפוז בפבר' -הפרעות הקצב לא חזרו,לחץ הדם מאוזן ובחודש האחרון חזרתי לפעילות גופנית(בעצימות קלה עד בינונית),הולך -3 פעמים בשבוע 11-13 ק"מ כל פעם,מגיע לדופק עד -130 פעימות בדקה שזה כ- % 75 מתפוקת הלב,יכול להגיע לקצב פעימות גבוה יותר,אבל מקפיד לא לעבור את ה-130 פעימות,לאחר האימונים לחץ הדם הסיסטולי שלי יורד ל-115-117 והדיאסטולי ל 69-75 למספר שעות.
ביקשתי לתרום דם כהרגלי ונעניתי שלא יקחו ממני דם בגלל הסיכון -מדוע?? איזה סיכון??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים ותרומת דם. - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר28/04/2013איני יודע. אין כל סיכון עבורך בתרומת הדם.
יתכן שהם חוששים לערות דם עם התרופות שאתה נוטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצבאנונימית25/04/2013
שלום וברכה:
לפני חודשיים הרגשתי ממש רע חולשה לא מוסברת ודפיקות לב מהירות+רעידות- הלכתי למיון שם הפנו אותי לבדיקת הולטר:
מצאו סינוס טכיקרדיה+ קטעים חוזרים של wenckebach (בלילה)- כנראה מדובר ב high take off, לאחר שבועיים הרגשתי כאבים בחזה שמקרין ליד שמאל כל השבת ובמוצ"ש בבוקר בחמש הלכתי למיון שם חשבתי שאני הולכת למות- הדופק עלה ל 160 אם לא יותר אולי 200 והיו לי זרמים חזקים בידיים -רק בידיים ואחר כך תחושת נימול- אישפזו אותי 8 ימים שבמהלכם ממש סבלתי מ: כאבים בחזה + קוצר נשימה ותחושת מחנק + זרמים בלב +דפיקות לב מהירות כמה פעמים ביום מעל 150
עשו לי בדיקת eps ואלו הממצאים:
לא נמצא עדות להפרעת הולכה ב av , לא נמצאה טאכיקרדיה עלייתית (לא נמצא אריתמיה פרוזדורית ולא בעיה משמעותית בתפקוד הסינוס) , שוחררתי עם קרדילוג 1.25 מאז היה לי אירוע של קשיי נשימה למשך שעה שלאחר מכן היתה לי סחרחורת ודפיקות לב מהירות + לפעמים לחצים בראש וברקות (במיוחד ברקה השמאלית)
יש לי בבקשה כמה שאלות ואני מאוד ישמח אם יענו עליהם (דרך אגב- בדיקות דם הכל תקין ובדיקת מאמץ תקינה+ אקו לב תקין אבל עם סטיות קלות)
1)האם מה שהיה לי במיון זה פרפור פרוזדורים? דופק אולי יותר מ 160 והאם עכשיו אני בסכנה לקרישי דם כל פעם שזה קורה?
2)האם בדיקת eps בודקת גם את חדרי הלב או רק את הפרוזדורים והעליות? ומה יותר נכון הבדיקה הזאת או ההולטר כי עובדה שיש לי את התסמינים האלו?
3)האם ניתן לטוס במצב כזה לרחוק? האם אני בסכנת חיים?
4)האם התופעות חולפות או מחמירות? אני יסבול ככה כל חיי?
5)האם mobitz 1 יכול להתדרדר בגיל 28? או שזה לא קשור לגיל?
6)האם כשיש לי קשיי נשימה אני באי ספיקת לב?
7)האם המצב מנבא מחלת בשריר הלב או מחלה אחרת? או רק במערכת ההולכה?
8)האם אני צריכה גם מדללי דם?
בקיצור רציתי לדעת מה בדיוק מצבי...
סליחה על כמות השאלות אני פשוט כבר לא ישנה מפחדים ומחשבות ותודה רבה על כל מענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר28/04/2013אני משער שלא היה פרפור (בודאי היו אומרים לך לו היה). אינך בסיכון מוגבר לקרישי דם. אינך זקוקוה לבדיקת EPS. ניתן לטוס ללא סכנה. איני יכול לנבא כיצד תרגישי. מוביץ 1 לרוב אינו מתדרדר ואינו מנבא מחלה במערכת ההולכה או בשריר הלב. אינך באי ספיקת לב. אינך צריכה מדללי דם. לילה טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות קצב
אנונימית29/04/2013שלום ותודה רבה על המענה:,
רציתי לציין שכבר עשו לי בדיקה פולשנית eps ואמרו לי בסופה שיש לי הפרעות קצב אבל הם לא מסוכנות - מה זה אומר שיש לי הפרעות מהפרוזדורים ולא מהחדרים?
כמו כן רציתי לשאול עד כמה הבדיקה הזאת מדויקת כי קראתי מאמר שאומר שהתחום של ה-eps די חדש והגירויים ללב שעושים בבדיקה זו לא מספיק חזקים בכדי ליצור תמיד את ההפרעות קצב...
רציתי גם ברשותך לשאול מה ההבדל בין קצב לב ממש מהיר במנוחה לבין פרפור פרוזדורים כי חשבתי שזה אותו דבר....
ואת חוות דעתך- אמרו לי שיש לי מוביץ 1 ובנוסף הפרעות קצב מהירות- קיבלתי בסוף האשפוז קרדילוק 1.25 פעם ביום - השאלה היא האם זה לא יגרום לחסם ההולכה (לקצב האיטי) להיות יותר גרוע ולהחמיר? ואיזה טיפול ניתן לקבל למוביץ 1 כאשר יש סימפטומים והאם לא אוכל לנהוג יותר בשל מקרים של סחרחורת ודפיקות לב מהירות+ כאבי ראש?
תודה וסליחה על המטרד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח הולטר לברחל סב21/04/2013
שלום רב,
להלן תוצאות בדיקת הולטר שביצעתי:
קצב בסיסי-סינוס
מהירות מינימלית:53 מהירות מקסימלית 106 מהירות ממוצעת 65
הפרעות חדריות:נצפו בסה"כ VPB 2
ללא זוגות או VT
הפרעות על חדריות : נצפו בסה"כ APBS7
ללאSVT או PAF
הפרעות הולכה: לא נצפו.
שינויים משמעותיים במקטע ST לא נצפו
סיכום:קצב בסיסי: סינוס, מהירות מינימלית 53 לדקה, מהירות מקסימלית: 106 לדקה, מהירות ממוצעת 65 לדקה.
הפרעות חדריות: נצפו בסהכ VPBS2 במהלך הבדיקה.
ללא זוגות או VT
הפרעות על חדריות: נצפו בסהכ APBS7 במהלך הבדיקה.
ללא SCT או PAF.
הםרעות הולכה: לא נצפו שינויים משמעותיים: לא נצפו.
האם הבדיקה תקינה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח הולטר לב - תגובה
פרופ` דוד רוט22/04/2013הבדיקה בגדר הנורמה. יש רק פעימות מוקדמות שהן תופעה שכיחה מאד ולא מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה לפרופ אלדר ותהייהבתיה21/04/2013
תודה על תשובתך הנהירה. תיקון קטן: אני עדיין על טמבוקור, מה שהופסק הוא הקרדילוק. האם כדאי להפסיק כעת הטמבוקור ולנסות וראפרס? והאם אין הוראפרס נחשבת לתרופה פחות תוקפנית מהטמבוקור?
ועוד קטנה: האם גם הוראפרס עלולה לגרום לחסמי הולכה כמו החוסמי ביתא (קרדילוק)?
תודה שנית
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה לפרופ אלדר ותהייה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר21/04/2013בהחלט ניתן לעשות את השינוי מטמבוקור לורפרס.
התרופות אינו תוקפות, אך גם הורפרס יכול לעשות חסמי הולכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת תרופתיתבתיה21/04/2013
שלום רב
אני מטופלת מזה 7 חודשים בטמבוקור 200 מג לפעימות מוקדמות פרוזדוריות שבאות בהתקפים 'מטורפים' ומשבשות את חיי. הטמבוקור לא עוזר תמיד ויש גם ימים גרועים. במקביל נטלתי עם הטמבוקור גם קרדילוק אך מפאת כמה אפיזודות של חסמי הולכה שנצפו בהולטר היא הופסקה. ניסיון טיפולי בריתמקס לא הועיל.
לאחרונה הוצעה לי התרופה verapress SR 120 mg (בשחרור מושהה).
אודה לחוות דעתכם כדלקמן:
האם יש סיכוי שהיא תעזור והאם שווה הניסיון (ידוע לי שבמקור היא משמשת בטיפול לבעיות אחרות).
האם היא תרופה פחות 'חזקה' מהטמבוקור עם פחות תופעות לוואי ולכן עדיפה לטווח ארוך?
האם ניתן לערוך כל כך הרבה ניסויים (טמבוקור-ריתמקס- טמבוקור ללא קרדילוק - ווראפרס) תוך חודש וחצי? נאמר לי שבלאו הכי בדברים האלה הכול הוא ניסוי וטעייה.
תודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת תרופתית - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר21/04/2013מאחר ומדובר בניסוי ותעיה ניתן לנסות אך הסיכוי שהורפרס יעזור אינו גבוה. אין לה פחות (אך גם לא יותר) תופעות לואי מאשר לטמבוקור. בהחלט ניתן לנסות תרופה זו כעת (לאחר הפסקת הטמבוקור). בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר במאמץ קלאורית20/04/2013
שלום ד"ר
אני מזה חודשיים סובלת מדופק מהיר שבא לידי ביטוי בכל מאמץ קל, ומתלווה אליו לחצים בחזה. נוטלתי מס כדורים שלא הועילו כלל: קרדיולוק,אקאקור,דרלין,קורולאן, ושום דבר ממשיכה לסבול. ביצעתי הולטר וזו התשובה: סינוס מינימום 57 לדקה ומקסימום 171 לדקה.
בממוצא 89.
APBS מרובים וVPBS בודדים.
מה אומרת התוצאה? יש לציין שאני כבר חודשיים בבית לא יכולה לעבוד בגלל הדופק במאמץ שגורם לי לבחילה וללחצים.
אודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר - תגובה
פרופ` דוד רוט20/04/2013ההולטר מראה פעימות מוקדמות שיכולות לגרום לדפיקות לב והן לא מסוכנות. השאלה האם בזמן נשיאת ההולטר חשת בסמפטומים כלומר בדופק מהיר. אם לא אז אין לממצאי ההולטר ערך רב. עליך לפנות לקרדיולוג להמשך ברור - במיוחד כיון שציינת לחצים בחזה בזמן הדופק המהיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך דופק
אורית20/04/2013כן בזמן ההולטר הרגשתי דופק מהיר וכך כל הזמן מלווה בסחרחורת ובחילות כל דבר קטן שעושה נהיה לי סחרחורות חולשה דופק והולכת לשכב. כיצד אפשר לפתור את הבעיה הזו? האם אמבלציה לא באה בחשבון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך דופק - תגובה
פרופ` דוד רוט20/04/2013אם מדובר בפעימות עליתיות שגורמות לסמפטומים טיפול תרופתי עשוי לעזור ולשם כך יש לפנות לקרדיולוג. אבלציה לא מבצעים כטיפול בפעימות עליתיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אורית20/04/2013אניסינו מס רב של כדורים כפי שרשמתי וכלום לא עזר. נאמר לי שהפעימות הם מחדרי הלב. בטקג שביצעתי מס פעמים רשום סינוס טכיקרדיה. אז אני לא מבינה ככה חיים עם זה? שום כדור לא עוזר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` דוד רוט20/04/2013סינוס טכיקרדיה זה קצב לב מהיר אך תקין. קצב הלב עולה במצבים כמו מאמץ, התרגשות, מחלת חום ועוד. אם סינוס טכיקרדיה גרום לסימפטומים קרדילוק אמור לעזור. בהולטר ציינת שהיו הרבה APBS ומעט VPBS כלומר היו הרבה פעימות עליתיות ומעט חדריות.
כמו שאמרתי קודם- במידה והפעימות העליתיות גורמות לספמטומים ניתן לטפל תרופתית ויש עוד אופציות בנוסף לתרופות שניסית. אמנם מעדיפים לא לטפל בפעימות מוקדמות כי הן לא מסוכנות אבל אם הסמפטומים בלתי נסבלים ניתן לנסות תרופות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטרליאור17/04/2013
שלום רב,
אשמח להבין את תוצאות הבדיקת הולטר בבקשה:
תחת כותרת הפרעות הולכה , כתוב:
בשעות הלילה / בוקר נצפו אירועים של A-V BLOCK דרגה שניה עם מרווחי R TO R עד 1.95 שניות , כנראה ATYPICAL WENCKEBACH .( עמ' 6,7 ) נצפה VARIABLE P-R INTERVAL. normal a-v conduction during sinus tachycardia
תחת הכותרת הפרעות קצב חדריות VPC’S , כתוב:
נצפו סה''כ 4 VPC'S במשך הבדיקה.ממוקד אחד.
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר18/04/2013בהנחה שתשובת ההולטר מדויקת, לא מדובר בבעיות משמעותיות או הדורשות התערבות כלשהי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותוספת לפרופ אלדר
בתיה18/04/2013תודה על תשובתך הבהירה. הפעימות המוקדמות הן פרוזדוריות. האם זה משנה את אחוזי ההצלחה של הצריבה? הן היו שם גם לפני האבלציה אלא שכעת הוחמרו מאוד מאוד. הטמבוקור לא עוצר אותן במאת האחוזים.
כמה זמן כדאי להמשיך עם ניסיון הטמבוקור (מעודדת הערתך שעל לב בריא התרופה איננה מסוכנת)?
תודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת רטטשירה16/04/2013
ד"ר שלום רב,
בת 55.לא לוקחת שום כדורים. (במשפחתי מחלת לב מובהקת מצד שני הוריי (צינטורים והתקף לב)
כעט, לפני למעלה משמונה חודשים החל לי מעין "רטט" חזק (ויברציה קבועה) ובלתי פוסקת 24 שעות ביממה מרגישה זאת גם בזמן שינה כאמור מעין רטט באזור החזה העליון מצד שמאל באזור נקודתי אזור שד שמאל/צלעות שמאל (כירורג שד הגדיר המקום צלע 3-4 בקו אקסילרי קידמי)הרטט מובהק יותר ומוחשי מאד בצד זה!!!, הרטט הזה שנמשך כאמור מספר רב של חודשים אני מרגישה כי אותו רטט מסויים גורם לי לויברציה בכל הגוף וגורם לי לתחושת זרם קל בגוף כשהוא ממש קבוע ולא מרפה 24 שעות ביממה.
כמו כן יש לי את התחושה הנ"ל גם בכפות הרגליים כשברגל ימין זה יותר בולט והתחושה יכולה לעיתים ברגליים להזכיר תחושת נימולים אך לא נרדמות לי הרגליים . התחושות ברגליים למטה החל ובאותו הזמן עם החלק העליון יותר בצד שמאל בגוף.
זו תחושה בלתי נסבלת וכמובן שאיכות החיים שלי מאד נפגמה כתוצאה מכך.
אני נושמת רגיל, אין לי לחץ בחזה ו/או בידיים שאר התחושה זאת אומרת תקינה, איני מתעייפת ו/או חלשה כתוצאה מכך, ולכן איני בטוחה שזה מהלב, אך בכל זאת יש זמן שאני מרגישה שבעצם משהו בלב או באזור הלב מרטיט לי את המקום והגוף. היתכן???
הייתי אצל כירורג שד- אולטרסאונד שד תקין.
אורטופד - מיפוי עצמות תקין.
נוירולוג (שתי נוירולוגים) - הבדיקה תקינה .
EMG ידיים ורגליים תקין אף על פי שהאזור כאמור יותר באזור החזה אך כמובן גם רגליים וידיים (כאמור כל הגוף) רטט ומעין תחושת זרמים חשמליים עדינים קלים (כך אני מסוגלת לתאר את התופעה).
נוירולוג ששלח אותי ל-C.T. עמוד שדרה צווארי וגבי תקין.
MRI עמוד שדרה צווארי וגבי תקין.
הייתי אף אצל פסיכיאטר מכיוון שרופא המשפחה אמר שאם זו לא בעיה אורטופדית ו/או נוירולוגית אז כנראה היא פסיכוסומטית אך הפסיכיאטר אמר שהבדיקה תקינה.
קיבלתי למשך שבועיים סימבלטה שלא עזרה.
קיבלתי למשך חודש כדורי ליריקה 300 מ"ג שלא עזר.
אקו לב בוצע - תקין.
בדיקות דם תקינות.
נותרתי עם התחושות הנ"ל ללא אבחנה וללא טיפול כאמור ואני מבינה שלעבור מעצמו אם לא עבר כבר שמונה, תשעה חודשים זה לא יקרה.
הייתי מבקשת את חוו"ד מה זה יכול להיות לדעתך? אני מבינה ומניחה שנעשו לי את מירב הבדיקות הן הנוירולוגיות והן האורטופדיות ולא נמצאה בעיה. מה גם שאקו לב יצא תקין, אך אני סובלת מהתחושה הזו מאד ומחפשת עזרה ו/או כיוון מה זה יכול להיות וממה זה יכול לנבוע.
אשמח לתשובתך ולדעתך.
תודה מראש על סבלנותך האדיבה
ב ב ר כ ה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושת רטט - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר16/04/2013לצערי איני יודע מה הבעיה אך ברור לחלוטין שמקורה אינו בלב. יכול להיות שמדובר בבעיה מקומית בשריר, עצם או עצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהשושי12/04/2013
אם אני סובל מהרבה פעימות מוקדמות
האקו שלי תקין
כל כמה זמן עליי לערוך בדיקות ?
אקו אקג והולטר?
אם בכלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
פרופ` דוד רוט12/04/2013פעימות מוקדמות בנוכחות לב תקין לפי אקו אינן מסוכנות כלל לכן אין צורך בבדיקות נוספות באופן שגרתי. בדיקות חוזרות נחוצות רק אם בעתיד יתעורר חשד לבעיה אחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לריתמקסYASMIN09/04/2013
שלום רב. אימא שלי בת 62 כבר הרבה שנים לוקחת ריתמקס 150, עכש'ו אין להסיג אותו. איזו תרופה מחליפה הכי מומלצת במקום? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף לריתמקס - תגובה
פרופ` דוד רוט09/04/2013ריתמקס הוא שם מסחרי של תרופה בשם פרופאפנון. יש תכשיר הנקרא פרופקס שמכיל אותו מינון פרופאפנון כמו ריתמקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



