פורום הפרעות קצב הלב, הפרעות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מינון קרדילוק לטיפול ב -svt
    ליה
    29/10/2013

    שלום רב,
    בשתי אבלציות שעברתי במרפאתכם התגלו מספר מוקדים שחלקם לא ניתן היה לצרוב והתקפי svt שמהם סבלתי חזרו. טופלתי בנורמיטן 50 מ"ג שהצליח למנוע את ההתקפים. בשנה האחרונה החליפו לי את הנורמיטן בקרדילוק בטענה שהקרדילוק פחות משפיע על המוח ויש לו פחות תופעות לוואי. אני נוטלת בבוקר ובערב 2.5 מ "ג אני סובלת מתופעות לוואי כגון :הפרעות שינה מדופק נמוך 50 ומלחץ דם נמוך בערב 90/57, כאב ראש ,עייפות וחולשה.
    1.האם ניתן להפסיק את נטילת המנה בערב וליטול אך ורק בבוקר ולעשות זאת במיידי או בהדרגה?
    2.לחילופין האם עלי להקטין את המנה בערב ל-1.25 מ"ג?

    המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מינון קרדילוק לטיפול ב -svt

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון קרדילוק לטיפול ב -svt - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    30/10/2013

    שתי החלופות אפשריות ואת יכולה לבחור בזו הנוחה לך. אפשר לעשות במיידי. אם עדיין יהיו תופעות, ניתן בהחלט לחזור לנורמיטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת מחזור דם
    מתן
    27/10/2013

    יש דבר כזה בדיקה של כיוון מחזור הדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת מחזור דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת מחזור דם - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    27/10/2013

    כוון זרימת הדם הוא תמיד מהלב לעורקים ומהעורקים לורידים שמחזירים את הדם ללב. הדם לא יכל לזרום בכוון הפוך. לכן אין צורך בבדיקת הכוון למרות שניתן בקלות לבדוק זאת על ידי אקו דופלר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת דפברילטור
    עינב
    27/10/2013

    שלום ,
    אני בת 35 אמא לשני ילדים אחרי אבלציה שלא הצליחה .
    הרופאים החליטו שאני זקוקה לדפיברילטור.
    בבקשה אם משהו יכול לספר לי איך החים מתנהלים עם זה ? כמה מכות חשמל מקבלים ?
    איך בכלל אפשר לתפקד עם זה שאני אמא לשני בנים שצריך להתרוצץ אחריהם כל הזמן .
    האם אפשר לנהוג עם זה ?
    האם יש קבוצות תמיכה למושתלי דפברילטור?
    אשמח לשמוע עצות/התמודדות ביום יום .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השתלת דפברילטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת דפברילטור - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    27/10/2013

    אפשר לחיות עם דפיברילטור חיים (כמעט) רגילים כולל ריצה אחר ילדים וללא מכות לא מוצדקות וניתן לנהוג (החל ממספר חודשים לאחר ההשתלה). מאחר שהשתלת דפיברילטור בגילך אינה שכיחה, האם קבלת חוות דעת נוספת על הצורך בהשתלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נורמיטן והפרעות קצב
    שגב
    21/10/2013

    בן 64 ,סובל מיתר לחץ דם,הפרעות קצב,הפרעות שינה ופרוסטטה מוגדלת,לחץ הדם והפרעות השינה מעל -20 שנה,הפרעות הקצב נתגלו בינואר השנה,
    ללחץ הדם נוטל נורווסק/אמלודיפין-10 מ"ג ,הולך 2-3 פעמיים בשבוע ולחץ הדם מאוזן,להפרעות השינה נוטל קסנקס-0.5 מ"ג וסירקדין(מלטונין)2 מ"ג,לפרוסטטה-מינרין מלט-120 מק"ג מתחת ללשון לפני השינה.

    להפרעות הקצב קיבלתי קרדילוק-1.25מ"ג +טמבוקור 50 מ"ג פעמיים ביום והפרעות הקצב -נעלמו ולחץ הדם השתפר יותר.

    אלא שהקרדילוק פגע בתפקוד המיני(ביטל את השפעת הסיאליס),הקרדיולוג המליץ לקחת נורמיטן -25 מ"ג במקום הקרדילוק וכאן התעוררה הבעיה.

    הנורמיטן -25 מ"ג מוריד לי את הדופק מתחת ל-50 (עד-42 )ואז מופיע ע"ג הצג של המכשיר למדידת ל.ד. סימן להפרעות קצב.

    אחרי בדיקות רבות מסתבר שברגע שהדופק יורד מתחת ל-53 מופיע הסימון של הפרעת הקצב,מ-53 ומעלה אין סימן על המכשיר,
    כשהדופק היה מתחת ל-53 בחנתי את העניין ע"י העלאת הדופק בעליה וירידה במדרגות,או הליכה מהירה במשך חצי דקה,ברגע שהעלתי את הדופק הסימון להפרעות קצב-נעלם.

    בנוסף עלי לציין שלאחר שבוע של שימוש בנורמיטן אני לא נזקק לטמבוקור,גם את נושא הטמבוקור בדקתי,גם אם אני לוקח עם הנורמיטן טמבוקור והדופק יורד מתחת ל-53 המכשיר מראה הפרעות קצב.

    הערה חשובה-הפרעות הקצב נראות רק על המכשיר,אבל בשום מקרה לא בבדיקה של שתי אצבעות על עורק הצוואר,(לפני הנורמיטן,אם היו הפרעות קצב הם אובחנו על ידי בבדיקה בעורק הצוואר,

    יכול להיו שהבעיה רק במכשיר הבדיקה הדיגיטלי (של חברת מיקרולייף)המראה סימני הפרעת קצב מדופק מסוים ומטה?

    הורדתי את המינון בנורמיטן מ-25 מ"ג ל-12.5 מ"ג והתוצאות היו דומות(פרט לכך שהדופק ירד רק עד-47 )

    לסיכום-
    גם הנורמיטן מפריע לתפקוד המיני,הרווחתי את השימוש בטמבוקור(או שאני טועה) וסימני הפרעות הקצב מופיעים מ-530 ומטה.

    שאלותי-

    א.לחזור לקרדילק והטמבוקור?

    ב.האם יש בעיה אחרת שהדופק מורד מתחת ל-50 ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נורמיטן והפרעות קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נורמיטן והפרעות קצב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/10/2013

    מכשיר דיגיטלי למדדת לחץ דם מודד דופק בלבד לכן אם הוא מתוכנת להתריע כאשר הדופק יורד מתחת ל 50 בדקה הוא יעשה זאת וזה לא אומר שיש הפרעת קצב.
    אם הדופק יורד מתחת ל 50 צריך להפחית את מינון חוסם הבטא (קרדילוק או נורמיטן)
    הטמבוקור לא מוריד את קצב הלב.
    לגבי איזה שילוב תרופתי לקחת לא אוכל ליעץ לך כאן. אתה צריך להתיעץ עם הקרדיולוג שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכשיר ל.ד. והתראה על הפרעת קצב.

    שגב
    21/10/2013

    לד"ר רוט

    ראשית תודה רבה על התשובה המהירה והעניינית.

    לגבי ההתראה על הפרעות קצב על צג המכשיר למדידת ל.ד. -

    ,בכל פעם שאני מרגיש הפרעות קצב אם זה ע"י הלמות לב שאני שומע,או בדיקה

    ב-2 אצבעות על עורק הצוואר,המכשיר לבדיקת לחץ הדם מאשר את הפרעת הקצב (עם סימן הגרף שמהבהב) גם אם הדופק מגיע ל 80-90 ,לצערי חוויתי ב-10 החודשים

    האחרונים מס' פעמים הפרעות קצב ולמדתי לטפל בהם ,לקחתי 2 כדורי טמבוקור(ע"פ הנחיית הקרדיולוג) ושכבתי ולאחר 50-60 דקות הפרעת הקצב חולפת והסימן על צג המכשיר נעלם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי דפקים משתנים במהלך אימון
    פז
    20/10/2013

    שלום,
    אני עוסק בספורט רכיבת אופניים שעות רבות בשבוע(12 בממצוע)

    רוכב עם מד דופק , לאחרונה הבחנתי בעת רכיבה על דופק ,נניח 130 , ערכי הדופק בשעון קופצים פתאום למספרים לא הגיוניים (180-200 ) ללא שום פעולה מיציד של הגברת דופק וללא הרגשה כי הדופק באמת עלה ,למשך שניה עד שתי שניות וחוזרים לערך הנכון .

    העניין הוא שרק המספרים קופצים ולא הדופק באמת ,כי הרי הרגשתי לא משתנה בזמן קפיצת המספר על גבי שעון הדופק.

    בכדי לודא את העניין נתתי את השעון שלי למישהו אחר שאצלו הראה השעון ערכים קבועים ללא קפיצות .

    אודה לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי דפקים משתנים במהלך אימון - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    27/10/2013

    סביר שמדובר בבעיה טכנית ולא בעליה אמיתית בדופק. דופק תקין לא עולה יורד בקפיצות אלא בהדרגה. הפרעת קצב יכולה להופיע פתאום ולהסתיים פתאום אך היא צריכה להיות מלווה בהרגשה רעה אם מהירותה מגיעה ל 200 לכן מצב זה לא סביר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב
    שאלה
    19/10/2013

    האם ניתן לזהות הפרעת קצב באמצעות אקו לב במאצמץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    19/10/2013

    אקו במאמץ מטרתו לזהות הפרעה בזרימת דם לשריר הלב (אסכמיה). אם במהלך המאמץ מופיעות הפרעות קצב ניתן לאבחן אותן כי יש ניתור אקג במהלך הבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התכווצות היפרדינמית של כל דפנות החדר
    פרופ` מיכאל אלדר
    18/10/2013

    לרופא שלום, בת 43, בריאה בד"כ,
    עשיתי בדיקת אקו במאמץ בסיכום נרשם- איכות הדמיה ירודה, והערה שהבדיקה היתה קשה טכנית.
    ראשית לא ברור לי מה יכולה להיות הסיבה ומכאן מה מהימנות הבדיקה??
    שנית
    בסיכום נרשם-
    התכווצות היפרדינמית של כל דפנות החדש השמאלי לאחר מאמץ.
    מה זה יכול אומר, לדעתך, עד שאפגוש את הקרדיולוג במרפאה.

    אודה לתגובתך!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח אקו לב במאמץ - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    18/10/2013

    התכווצות היפרדינמית היא תגובה נורמלית של הלב למאמץ.
    הבדיקה היתה קשה טכנית אולי בשל מבנה הגוף.
    הרופא המפנה ישקול האם ניתן להסתפק בבדיקה זו או שדרושה בדיקה נוספת בשל איכות ההדמיה הירודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לב- דחוף
    אילנה
    16/10/2013

    שלום רב,
    אני בת 32, אם ל-2 ילדים, ביצעתי בדיקת הולטר של 48 שעות לאור חולשה שאני סובלת ממנה תקופה והרגשת פעימות מוקדמות שמציקה לי, אני מודאגת מאוד מהממצאים ואודה לעזרתכם בעניין (בדיקת אקו לב תקינה וכך גם בדיקות הדם) להלן תוצאות ההולטר:
    normal beats- 113019
    bradycardia- 4
    dropped beats- 14
    ventricular- 27
    vpb's- 23
    qrs- 115337
    paced beats- 2142
    נצפו סה"כ 23 פעימות חדריות מוקדמות עם דפוס QRS שונה. בערב ובלילה נרשמו 14 הפוגות קצרות עקב סינוס אריתמיה, דום/חסם סינוס-עלייה מדרגה שנייה. הובחנה פעימה פרוזדורית מוקדמת אחת עם היתאוששות מאוחרת של קישרית הגת אחריה. שאר - ב.מ.פ.
    הקצב הבסיסי: קצב סינוס

    מהירות מינימלית: 53

    מהירות מקסימאילית: 156

    מהירות ממוצעת: 76

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הולטר לב- דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לב- דחוף - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    16/10/2013

    אין סיבה לדאגה - אין כל ממצאים מדאיגים בבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם קיים תחליף ראוי לתרופה פרוקור?
    אברהם
    15/10/2013

    שלום רב,
    אבא שלי יליד 1930, אובחן כחולה עם פרפור פרוזדורים, המחייב נטילת תרופה נוגדת קרישה.
    הוא החל לקבל קומדין, יחד עם פרוקור 200 מ"ג (5 פעמים בשבוע) ואספירין 75 מ"ג.
    עקב קפיצת INR לערך של 10 (נשלח לטיפול בבית חולים), הומלץ ע"י קרדיולוג בכיר על Pradaxa במינון 75 מ"ג, במקום קומדין.
    מאחר ואבא סובל גם מאי ספיקת כליות (לא חמורה) התייעצנו גם עם נפרולוג, שלא שלל שימוש ב- Pradaxa, במינון נמוך.
    בעת ביקור אצל מומחה להפרעות קצב, הומלץ על תרופה אחרת XARELTO 15MG, שלדבריו מעניק הגנה יעילה יותר מפני קרישה, וגם פחות מסכן את הכליות.

    לאור חוות הדעת השונות, החלטנו להתייעץ עם המטולוג, שהמליץ חד משמעית לחזור לקומדין, למרות הסיבוכים האפשריים.
    לדבריו הסיכונים בתרופות האחרות הינם גבוהים בהרבה, היות ולא קיימים בדיקות לאיתור דימום יתר, וגם אין טיפול נגדי למצבים כאלה.
    ההסתייגות היחידה שלו היתה מהפרוקור, שבשילוב עם קומדין, עלולה להקפיץ את ה-INR לערכים בלתי רצויים.
    כעת הוא חזר לקומדין.
    שבוע ראשון רופא המשפחה נתן לו מינון של 2.5 מ"ג ליום, אך בגלל ש-INR היה נמוך מהערך הרצוי
    הוא העלה ל-5 מ"ג פעמיים בשבוע וביתר הימים 2.5 מ"ג
    היום בבדיקה INR מיד קפץ ל-4.60


    לכן, השאלה היא אם קיים תחליף הולם לפרוקור, שניתן לשלבו עם קומדין ללא חשש.
    נודע לי על מולטאק, אך אינני בטוח במידת יעילותו להחליף פרוקור.

    כמובן שכל חוות דעת שאשמע כאן, איננה מהווה תחליף להמלצות הקרדיולוג המטפל!

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם קיים תחליף ראוי לתרופה פרוקור? - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    15/10/2013

    מולטאק הוא תחליף לפרוקור אך פרוקור יעיל יותר במניעת פרפור.
    התרופות החדשות נגד קרישה כמו פרדקסה ו קסרלטו נמצאו במחקרים רפואיים יעילות מעט יותר מקומדין במניעת ארועים מוחיים ובטוחות יותר מקומדין מפני שגרמו פחות דימומים. לכן למרות שאין להם אנטידוט (בדומה לויטמין K אשר סותר את הקומדין) הם בפועל גורמות לפחות דימומים מאשר קומדין! עד כדי כך שהאיגוד הקרדיולוגי האירופי ממליץ להעדיף שימוש בתרופות אלה על פני קומדין.
    עצתי לך מצא קרדיולוג שאתה סומך עליו וקבל את המלצותיו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחליף לפרוקור ונוגדי קרישה

    אברהם
    19/10/2013

    תודה על תשובתך, דר רוט
    כפי שציינתי, קרדיולוג בכיר מאוד המליץ על Pradaxa, וקרדיולוג אחר על XARELTO
    אני בהחלט סומך על שניהם, אך התחום של קרישת דם ודימומים זה יותר המומחיות של ההמטולוג.
    הוא מאוד הפחיד אותנו בנוגע לשימוש בתרופות חדשות אלו.
    לדבריו, במסגרת עבודתו במיון של בית חולים, הרבה אנשים מגיעים לשם עם מקרי דימום, ופשוט אין להם מה לעשות איתם, כי אין טיפול סותר!
    בנוסף, אם מגיעים חולים הזקוקים לניתוח דחוף, הרופאים לא יכולים לדעת מה המצב מבחינת דימום, כי אין בדיקה לאבחון כזה. לכן הם חייבים להמתין מספר ימים, ולדחות את הניתוח.
    לאלה מצטרף גורם הסיכון לכליות, וכן העובדה שהקומדין היא תרופה שמשתמשים בה כבר 40 שנה, לעומת התרופות החדשות, שבמבחן הזמן, לא נבדקו מספיק באופן יחסי.

    בקיצור מדובר בהתלבטות כבדה מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי חזה
    רן
    13/10/2013

    שלום רב,

    לפני כ-4 חודשים פניתי למיון בשל כאבי חזה (באזור הלב). במיון אמרו לי שזה יכול להיות אולי שריר מתוח או גירוי בלב.

    מאז עברו 4 חודשים ולא חל שיפור. אז פניתי לרופא משפחה והוא הפנה אותי לעשות בדיקות דם, שהיו תקינות, חוץ מויטמין D נמוך (18, וכתוב שזה צריך להיות מעל 75), צילומי חזה וצלעות שהיו תקינות, וגם אקו לב.

    עכשיו לגבי האקו, הכל תקין חוץ מאי ספיקה אאורטלית מזערית, וגם בסיכום כתבו שפרט ל AR מזערי הבדיקה בגבולות התקין.

    אי ספיקה אאורטלית נשמע לי די רציני. האם זה באמת תקין, אין צורך בבירור עמוק יותר?

    והאם יש לכם המלצה כלשהי כיצד כדאי להמשיך בבירור של מה גורם לכאבי החזה?

    תודה רבה,
    רן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי חזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי חזה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    13/10/2013

    אי ספיקה מזערית אינה בעלת משמעות. כדאי לבצע אקו חוזר בעוד כשנתיים אם לא תהיה החמרה זה מאשר כי אין לממצא זה משמעות.
    כדאי שתפנה לקרדיולוג שיעריך את כאבי החזה ולפי הרשמותו יחליט אם דרושות בדיקות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה...

    רן
    20/10/2013

    תודה על תשובתך.

    חזרתי לרופא משפחה אם תוצאות הבדיקות שציינתי בהודעה הראשונה.

    הוא אמר שכרגע אין צורך בבירור אצל קרדיולוג, ואמר שאני צריך לעשות מיפוי עצמות.

    האם לדעתך יש כל רלוונטיות בין התסמינים שלי למיפוי עצמות? זה נשמע לי קצת לא קשור, אבל רציתי לברר איתך אם לדעתך יש צורך לבצע את הבדיקה הזאת? או שעדיף להתעקש על הפניה לקרדיולוג?

    תודה שוב,
    רן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה... - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/10/2013

    אתה צריך לברר עם הרופא מדוע הוא הפנה אותך למיפוי עצמות. מיפוי עצמות כשמו כן הוא בוחן את העצמות כלומר יכל לגלות האם יש תהליך בעצמות הגורם לכאב.
    לגבי קרדיולוג לדעתי ניתן לפנות גם ללא הפניה מרופא המשפחה יתכן שזה תלוי בקופת החולים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרדילוק לעומת נורמלול ושאלה
    גל
    08/10/2013

    שלום רב,
    סובלת מזה כשנתיים מפעימות מוקדמות בודדות לעיתים בזוגות או שלישיות (בעיקר ממקור חדרי) אך גם עלייתיות.
    אקו לב אחרון (לפני כחודשיים יצא תקין לגמרי). מבחן מאמץ לפני כשנה תקין היו רק פעימות מוקדמות בודדות במהלכו.
    חוברתי ללופ ריקורדר עקב אירועי דופק מהיר (שהגיע עד 130) נמצאו 2 אירועי SVT.
    אירועים אלו התרחשו בעיקר אחרי לחץ או מאמץ רב.
    הרופא המטפל אינו מוטרד מאירועי הדופק המהיר (לא לוו בהפרעות קצב אחרות).
    לטיפול בפעימות המוקדמות הומלץ לי ע"י הקרדיולוג בקופה ליטול קרדילוק 2.5 מ"ג. רופא קרדיולוג פרטי המליץ דווקא על נורמלול.
    1. מה עדיף נורמלול או קרדילוק? לציין שהתחלתי עם הקרדילוק במינון נמוך של חצי כדור ליום (2.5מ"ג). הוא מאט את קצב הלב אך מוריד לי את לחץ הדם (שגם ככה נמוך 98/60 לכל היותר).
    2. אירועי הדופק המהיר מטרידים מאד. זה מגיע בפתאומיות - מגיע עד ל-130 לדקה (לא מלווה בסחרחורת או תחושה אחרת). האם זה בגלל הפעימות המוקדמות? האם הדבר מעיד על בעיה בלב? האם מומלץ לשקול טיפול באבלציה והאם SVT הוא אירוע מסוכן ?
    תודה ומתנצלת על השאלות הרבות מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרדילוק לעומת נורמלול ושאלה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    09/10/2013

    קרדילוק ונורמלול הן תרופות מאותה משפחה- חוסמי בטא, לכן ההשפעה שלהן דומה מאד.
    SVT זו לא הפרעת קצב מסוכנת ברוב המקרים, אך אם הארועים תכופים ופוגעים באיכות החיים מומלץ לשקול אבלציה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    גל
    10/10/2013

    תודה רבה על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם המשך
    ענת
    06/10/2013

    אני מבינה שזה מסטרס. אבל כרגע העלו לי את המינון 2.5 מ"ג בוקר 2.5 מ"ג ערב. 57 דופק לא קצת מלחיץ??
    לפני לקיחת כדור בוקר דופק 68 לפני לקיחת כדור ערב דופק 57.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם המשך - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    06/10/2013

    אם לאחר נטילת הכדור חשים בטוב והדופק לא יורד מתחת ל 50 בדקה אין סיבה לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם
    לימור
    05/10/2013

    ד"ר שלום אני בת 39 מטופלת כשנה בקרדילוק 2.5 מ"ג חצי כדור בוקר חצי כדור ערב לפני שלושה חודשים הולטר מאוזן כולסטרול רע קצת גבוה 148. לפני כשבוע קיבלתי חבטה בראש וכתוצאה מסטרס הלחץ דם עלה. התחלתי ליטול ציפרלקס ומדדתי באובססיה ללא הפסקה. העליתי מינון 2.5 מ"ג בוקר ו 1.25 מ"ג ערב ואלו היו המדדים.
    בוקר חפני הכדור: 139/101
    צהריים: מדידה ראשונה 151/73 מדידה שניה 127/86 דופק 68
    אחר הצהריים: ראשונה 136/94 שניה 124/87 דופק 66
    ערב ראשונה 143/89 שניה 137/87 דופק 68
    לילה ראשונה 143/98 שניה 129/88 דופק 62
    הרופא אמר לקחת 2.5 מ"ג בוקר ו 2.5 מ"ג ערב קרדילוק. לאחר יום אחד עם מינון כזה הדופק 57 עוד לפני שלקחתי את הכדור השני .
    האם הדופק תקין? האם אפשרי אם לחץ דם כזה לקחת רק 2.5 מ"ג בוקר וערב 1.25 מ"ג ולעשות הולטר יום שלישי?
    אני גם משערת שאם הזמן הציפרלקס ישפיע החרדה תרד ואז גם הדופק מהחרדה ואני מפחדת שזה יותר מידי.

    הרופא שלי יהיה רק יום רביעי. אז אשמח אם אתה יכול לעזור לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    05/10/2013

    כדאי שתקחי את הקרדילוק לפי הוראות הרופא שלך. אם בהמשך לחץ הדם יאפשר ניתן יהיה להוריד את המינון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיפיברילטור
    שי
    01/10/2013

    שלום רב,

    האם השתלת דיפיברילטור היא לכל החיים? (בהנחה שמדובר בבחור צעיר - גיל 30)

    האם לאחר זמן מה אפשר להסירו?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיפיברילטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיפיברילטור - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    01/10/2013

    טכנית ניתן להוציא דפיברילטור אבל הסיבה לשתלת דפיברילטור היא נטיה להפרעת קצב מסכנת חיים. למי שיש נטיה כזו מדובר בבעיה כרונית שלא תחלוף (אם מדובר בבעיה זמנית לא משתילים דפיברילטור בדרך כלל) לכן אם יש סיבה להשתיל דפיברילטור יהיה חסר הגיון להוציאו לאחר מכן, כאשר הסיבה בגללה הושתל עדיין קיימת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיפיברילטור

    שי
    02/10/2013

    תודה רבה על המענה.

    היכן ניתן לבצע פעולה זו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיפיברילטור - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    02/10/2013

    בבית החולים בו החדירו את הדפיברילטור יכולים גם להוציא את הדפיברילטור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיפיברילטור

    שי
    03/10/2013

    ד"ר יקר
    תוכל להפנות אותי למישהו לבצע פעולה זו?

    כיוון שפניתי אליהם בעבר וסירבו.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיפיברילטור - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    03/10/2013

    כפי שהסברתי "טכנית ניתן להוציא דפיברילטור אבל הסיבה לשתלת דפיברילטור היא נטיה להפרעת קצב מסכנת חיים. למי שיש נטיה כזו מדובר בבעיה כרונית שלא תחלוף (אם מדובר בבעיה זמנית לא משתילים דפיברילטור בדרך כלל) לכן אם יש סיבה להשתיל דפיברילטור יהיה חסר הגיון להוציאו לאחר מכן, כאשר הסיבה בגללה הושתל עדיין קיימת."

    ככל הנראה זו הסיבה שסרבו לבצע פעולה זו.
    לא ניתן לכפות על רופא לבצע פעולה שלדעתו תסכן את חייו של המטופל ואין שום תועלת בצידה. לכן אני לא יכל להמליץ לך על רופא מסויים. אתה חופשי לפנות לכל הרופאים העוסקים בתחום ולשאול לדעתם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות בלתי סדירות
    איתי
    30/09/2013

    אני בן 42 ולפני כעשרה חודשים עברתי בירור מקיף בעקבות תלונה על דופק מהיר. הבירור כלל אקו, הולטר ומבחן מאמץ שיצאו תקינים בעקרון למעט סינוס טכיקרדיה ו-early repolarization . לאחרונה אני חש בפעימות בלתי סדירות מפחידות שמציקות לי,בעיקר בערב. רציתי לשאול:
    1.מה זה early repolarization ? ומה משמעותו מבחינתי?
    2.האם יש צורך שוב לעבור את כל התהליך של הבירור מחדש?
    בתודה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימות בלתי סדירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות בלתי סדירות - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    30/09/2013

    early repolarization הינו שינוי קל באק"ג שלרוב אינו דורש התייחסות (אך רצוי להתיעץ עם רופא המשפחה אם יש להפנותך ליעוץ לאלקטרופיזיולוג). פעימות מוקדמות הן לרוב חסרות משמעות ואין צורך לעבור את כל הברור שנית אלא רק לדווח לרופא המשפחה ולשאול לדעתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימה מוקדמת

    מיכה
    17/12/2013

    אני חש בפעימה מוקדמת בעיקר אחרי האוכל אפילו ארוחות קלות לפעמים זה לוקח 3-4 שעות עד שזה מפסיק
    עברתי בדיקות אקו לב הולטר ולב במאמץ הכל תקין עברתי גם כל הבדיקות בקיבה גם כן תקינות
    האם בגלל התכיפות של הפעימה החסרה כמעט כל יום לכמה שעות כדאי לקחת טיפול תרופתי סוטלול או קרדיולוק ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום