מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי לחץ דם ודופקלילך18/05/2013
אחייניתי בת 16 נערה בריאה בדר"כ אתמול עברה אירוע של סחרחורת ואז התמוטטות עם פירכוס. הופנתה למיון ולאחר בדיקות התגלה כי לחץ הדם שלה בזמן עמידה שלווה יורד והדופק עולה. מה יכולה להיות הסיבה למצב בו הגוף רגוע שלחץ הדם יורד והדופק עולה. בזמן שכיבה\ישיבה המצב של המדדים תקין.
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי לחץ דם ודופק - תגובה
פרופ` דוד רוט19/05/2013מצב של לחץ דם יורד ודופק עולה בעמידה מתאים לתגובה אורטוסטטית. כלומר הגוף לא מצליח להעלות את לחץ הדם במהירות מספקת בזמן עמידה. מצב כזה יכל לנבוע מהתייבשות, מתרופות שונות או מבעיה בויסות לחץ הדם. כדי לאבחן זאת יש לעבור ברור רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרוקסיןלאון17/05/2013
שלום, ידוע עם יש הפרעת קצב הלב מסויימת שהיא יותר נפוצה עקב שימוש באלטרוקסין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרוקסין - תגובה
פרופ` דוד רוט17/05/2013אלטרוקסין הוא תחליף להורמון תירוקסין. הוא ניתן לסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס. אם הוא נלקח במינון גבוה מדי הוא עלול לגרום להפרעת קצב. במינון הנכון הוא מתקן את חסר ההורמון הטבעי ולא גורם להפרעות קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלטרוקסין
לאון19/05/2013דר. תודה על התשובה המהירה.... המנגנון ברור לי, השאלה היא איזה סוג של הפרעות קצב? SVT? AFIB? FLUTTER? יותר נפוצה במקרה הזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלטרוקסין - תגובה
פרופ` דוד רוט19/05/2013הפרעות קצב כתוצאה מנטילת אלטרוקסין נדירות . מנון יתר גורם לרוב לסינוס טכיקרדיה כלומר קצב לב מהיר אך תקין. אם נגרמות הפרעות קצב הן יכולות להיות כל אלה שהזכרת יתכן שפרפור פרוזודרים שכיח יותר מהאחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב חד בחזה,קצת לחוץשאול ב15/05/2013
שלום רב,מאתמול בלילה כאב חד{כמו חיתוך} ממרכז החזה קצת מעל השד מקרין לרוחב החזה השמאלי עד עמוד השידרה הכאב כ3 עד 4 שניות וחולף ,חוץ מזה אני מרגיש בסדר,אין לחץ בחזה או כאב ביד ,או בחילה ללא הזעה,זה קרה לי בן 6-10 פעמים,{נוטל ריתמקס 750 ליום לפרפור פרוזדורים,קרטיה 100,ליטורבה 20} אפשר לדעת מה זה.תודה,בן63.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב חד בחזה,קצת לחוץ - תגובה
פרופ` דוד רוט15/05/2013זו שאלה שלא ניתן לענות עליה במסגרת פורום אנטרנטי.
לברור כאב בחזה פנה לרופא או למוקד חרום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפוי מהפרעות קצב-יש דבר כזה?שגב14/05/2013
בן-64 סובל מיתר לחץ דם והפרעות שינה כ-26 שנה,טופלתי ללחץ דם בנורווסק -10 מ"ג ביום ,בחודש ינואר עברתי אירוע של הפרעת קצב ואושפזתי ל-3 ימים,לפני השחרור עברתי אקו לב ומבחן במאמץ ולא נמצא דבר,יתר על כן במבחן המאמץ בקשתי מהטכנאית להגביר את המהירות ולהעלות את השיפוע כי לא הרגשתי את המאמץ,-המבחן היה קל,כי שנים רבות עסקתי בריצות קלות וארוכות ובשנים האחרונות אני הולך עשרות ק"מ בשבוע( 3 פעמים בשבוע 11-13 ק"מ כל פעם).
לאחר הארוע הראשון קבלתי-1.25 מ"ג קרדילוק+ 450 מ"ג ריטמקס +100 מ"ג קרטיה(אספרין)ליום,וללחץ הדם הוסיפו לי תיאדדיזיד(משתן) 12.5 מ"ג ליום.
בתחילת חודש מרס החליף לי קרדיולוג מומחה את הריטמיקס לטמבוקור 50 מ"ג פעמיים ביום ואת הקרדילוק העלה ל-2.5 מ"ג,
בסוף מרץ,הוריד לי הקרדיולוג את האספרין ואת הקרדילוק צימצם ל-1.5 מ"ג.
ממשיך להקפיד על הליכה של 11-13 ק"מ בשבוע,מקפיד בהליכה לא לעבור דופק יותר מ-130 בדקה(% 75 מתפוקת הלב-מרגיש שיכול ללכת מהר יותר ובדופק גבוה יותר,אבל שומר על קצב של-130 דופק) מרגיש טוב,אין סימנים של הפרעת קצב ובימים שאני הולך לחץ הדם יורד מתחת ל-120/80 .
השאלה האם פעם לא אצטרך את הקרדילוק והטמבוקור? האם יש מקרים בספרות הרפואית שאנשים "יצאו מזה"??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפוי מהפרעות קצב-יש דבר כזה? - תגובה
פרופ` דוד רוט14/05/2013יש סוגים רבים של הפרעות קצב. כדי לענות על שאלתך יש לדעת באיזו הפרעת קצב מדובר. לפי הטיפול שאתה מקבל סביר שמדובר בפרפור פרוזדורים. אם אכן כך מדובר בהפרעת קצב שלא מבריאים ממנה. היא עלולה להופיע מזמן לזמן. התרופות מקטינות את מספר הארועים אך לא מונעים לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אפשר להתרפא מהפרעות קצב?
שגב16/05/2013לד"ר רוט-תודה על התשובה,
בסיכום השחרור מהאשפוז השני שלי ב-14/2/2013 (אושפזתי מ-12/2/2013 )נרשמה האבחנה-REC.PAF ,בנוסף נרשם בסיכום השחרור שבנוסף לאקו לב ומבחן מאמץ שנעשו לי והיו תקינים,נבדקו גם תפקודי בלוטת התריס ונמצאו תקינים.
אז-ברשותך אני שואל שוב,אם כל הבדיקות היו תקינות,הורדו וצומצמו לי חלק מהתרופות,(לוקח רק 1.25 מ"ג קרדילוק ו-100מ"ג טמבוקור) אני מתאמן בהליכה במאמץ בינוני(דופק-עד 130 כ-% 75 מתפוקת הלב) 11-13 ק"מ בכל פעם,מדוע שלא אוכל להוריד בעתיד את הקרדילוק והטמבוקור.?,,,האם אבלציה תפתור את הבעיה?תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אפשר להתרפא מהפרעות קצב? - תגובה
פרופ` דוד רוט16/05/2013הנטיה לפרפור פרוזדורים לא חולפת, התרופות מקטינות את הסיכוי שהפרפור יופיע שוב והפסקתן תגדיל את הסיכוי שהפרפור יחזור. אבלציה גם כן לא מוצלחת ב 100% יש לי מספר חולים שלאחר אלבציה חזרו לפרפור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר רוט-לצערי לנורווסק התרגלתי
שגב19/05/2013אתרגל גם לטמבוקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב לב וטיסהמאיה12/05/2013
שלום,
עשיתי בדיקת מאמץ ארגומטריה, והורדתי מהמכשיר לאחר 4 דקות.
נמסר לי כי יש לי הפרעות בקצב הלב , וכי עליי לעשות בירור קרדיולוגי בטרם אשוב להתאמן. יש לי תור למכון הלב בעוד כשבועיים.
מחר אני טסה לאירופה טיסה בת 4 שעות. רציתי לברר הם עלולה להיות סכנה בטיסה למי שאובחן כסובל מהפרעות קצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב לב וטיסה - תגובה
פרופ` דוד רוט12/05/2013יש סוגים רבים של הפרעות קצב מהן מסוכנות ומהן שלא מסוכנות. לא ברור מאיזה הפרעת קצב את סובלת. הרופא שנכח בבדיקת המאמץ אמור לדעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוהפרכות קצבדנה11/05/2013
שלום רב,
עקב בעיות שינה על בסיס חרדה קיבלתי תרופה טרזודיל. אני גם סובלת מפעימה מוקדמת גם על רקה של חרדה. בערב ראשון לקחתי חצי כדור 25 מ"ג ויישנתי טוב מאוד. למחרת שוב לקחתי חצי כדור ואחרי 15 דקות שכמעט נרדמתי הרגשתי שהלב שלי התחיל לפעום מאוד, מאוד מהר (טכיקרדיה). הייתה תחושה שהוא פשוט רועד. זה נמשך בערך 3-5 דקות ונפסק. השאלה שלי האם טרזודיל במינון כזה נמוך יכול לגרום להפרעות קצב? אני מפחדת להמשיך לקחת אותו , למרות שזה נתן לי פיתרון טוב לשינה.
תודה מראש
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוהפרכות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט11/05/2013טרזודיל עלול לגרום לדפיקות לב. לא תמיד מדובר בהפרעת קצב לעיתים מדובר רק בקצב מהיר. כדאי לחזור לרופא שרשם את התרופה ליעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר ובדיקת טילטנועה10/05/2013
בשל דופק מהיר ממקור של פעימות מוקדמות וטכיקרדיה הופנתי לבדיקת הטילט יש לי שאלה: באם בהולטר יצאו לי המון פעימות מוקדמות ובטילט יצא POTS מה זה אומר לגבי ההמשך? כי הרי פעימות מוקדמות זוהי הפרעת קצב וPOOTS זוהי הפרעה בעצבים אז מה הטיפול? צריבה? אודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר ובדיקת טילט - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2013בפעימות מוקדמות לא חייבים לטפל כי זו תופעה לא מסוכנת כלל. ב POTS ניתן לטפל על ידי שתיה נאותה, פעילות גופנית, המנעות מעמידה ממושכת שגורמת לסמפטומים ואם דרוש גם טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבחן טילטירדן09/05/2013
ביצעתי מבחן טילט והגעתי לדופק של 180 הסיבה היא POOTS מה זה אומר? ואיך מטפלים בבעיה הזו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן טילט - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2013לשם אבחנה ודאית צריך לראות את תוצאות הבדיקה.
באופן כללי POTS זה פוסטורל אורטוסטטיק טכיקרדיה סינדרום. כלומר בזמן עמידה ממושכת הדופק עולה מאד ללא נפילת לחץ דם. הסמפטומים יכולים להיות דפיקות לב סחרחורת חולשה ובאופן כללי חוסר סבילות למצב עמידה. דבר זה פוגע באיכות החיים.
הסיבה לא ברורה. התופעה יותר שכיחה בנשים.
יש דווחים על כך שפעילות גופנית ושיפור כשר גופני תורמים להפחתת הסמפטומים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטרירדן09/05/2013
עד שאגיע לקרדיולוג להלן ממצאי הולטר נצפו APC'S בתדירות של 425 - 1587 לשעה (נצפו סה''כ 25133 APC'S . נצפו קטעי NONSUSTAINED ATRIAL TACHYCARDIA בני 3 פעימות לדקה במשך המעקב נצפתה מהירות ממוצעת של 95 פעימות לדקה ומהירות מקסימלית של 150 פעימות לדקה . יש לציין שאני סובלת מדופק מהיר ואשמח לדעת מה התוצאה הנ"ל אומרת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2013ההולטר מראה ריבוי פעימות מוקדמות עליתיות מדובר בתופעה לא מסוכנת. כפי שאמרת יש לחזור לקרדיולוג להשלמת הברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה כלליתלאון09/05/2013
שלום
ראשית אני יודע שזה לא המקום לקבל המלצות רפואיות אלא רק יעוץ ראשוני ודיעה
היום בבוקר קמתי ולאחר כחצי שעה היה לי שיעול קצר שהגיע אחת למספר דקות כאשר בדקות לאחר מכן הרגשתי עייפות עיניים שרוצות להיעצם ומעט חולשה ולפעמים תחושה של כאילו לב חלש (זה קורה לי אחת לכמה זמן) כאשר לאחר הליכה אני מרגיש עייפות ואולי קצב מעט מוחש של פעימות לב כאשר לאחר פחות משעה שוב לחת ורצון לצאת לשירותים.
הייתי לפני שנה + אצל קרדיולוג בשל פלפיטציות שחוץ מוכשר ירוד לא מצא כלום.
בנוסף אני לוקח כדורים לאלרגיה ותרסיס לאף (סטראוידי ) מזה שבועיים בהוראת רופא אאג בשל התקפי שיעולים סליחה רבה שראה (חייב לציין שבועיים אלה היו לי רק שני ארועים של התקפי שיעול כאשר בעבר זה היה יכול להיות בתדירות משתנה אחת ליום אחת לשלושה ימים)
בנוסף לפעמים יש לי תחושה מאוד מאוד חלשה של בחילה או אי נעימות בגרון.
האם התלמידים שהיו לי הבוקר קשורים לטיפול שאני לוקח ? האם יכולים להופיע שבוע לאחר תחילת נטילת הטיפול ולא מיד עם תחילתו ? האם התסמינים של הבוקר יכולים לרמוז על בעיה לבבית כלשהיא ? המלצה מה לעשות ?
וללא קשר על מה מורה זיעה קרה ? ממה נגרמת ומה מרמזת ?
תודה על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה כללית - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2013הסמפטומים שאתה מתאר לא מכוונים לבעית לב דוקא. באותה מידה הם עלולים לנבוע באלרגיה או בעיה ראתית. לשם ברור יש לפנות לרופא המשפחה שלפי שיקולו יפנה לבדיקות וליעוץ רופא שניוני לפי הצורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהnbh08/05/2013
שלום
בת 40 סובלת מפעימות מוקדמות סימפטומטיות
האם בעתיד סטטיסטית יש סיכוי לפרפור פרוזדורים?
האם אני בקבוצת סיכון למשהו לבבי?
תודה
רינה
נ.ב האקו שלי תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט08/05/2013פעימות מוקדמות לא מעלות סיכון לפרפור פרוזדורים או לבעיה לבבית אחרת, במיוחד כאשר תפקוד הלב תקין לפי אקו. גורם הסיכון העיקרי לפרפור פרוזדורים הוא לחץ דם גבוה. גם סכרת ומחלות מסתמיות מעלות סיכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעניין אקגבתיה08/05/2013
שלום רב
נוטלת 200 מג טמבוקור לפעימות מוקדמות סימפטומטיות
ביצעתי אקג בקופ"ח והנה הופיעו שם הערות שמעולם לא נתקלתי בהן קודם לכן
אודה לכם אם תוכלו ליידע אותי במה מדובר כי על פניו הכל מבהיל כמובן
יש לציין שלחץ הדם שלי לפני הבדיקה היה 98/52
בעבר החריג היחיד שהופיע לי לעתים באקג היה av block first degree
וכעת:
normal sinus rhythm
left atrial abnormality
voltage criteria for LVH
poor r wave progression in right precordial leads
tall r wave in V4 possible etiology
hypertension / valvular disease / cardiomyopathy
pr = 0.2 sec
ואגב, אם לא צוין אזיי האם לא היה כאן first degree av block?
בתודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעניין אקג - תגובה
פרופ` דוד רוט08/05/2013האקג מראה חשד לעיבוי שריר הלב להגדלה של עליה שמאלית. כדי לאשר או לשלול חשד זה יש לבצע אקו לב. צויין שה PR 0.2 זה מתאים ל first degree av block
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו דרגת סיכון שונהאנונימית08/05/2013
שלום וברכה:
בת 28 , לצערי מצאו לי וונקבך חסם הולכה דרגה שנייה וכתוב בתשובת ההולטר שנצפו חסמים שחלקם typical וחלקם Atypical - מה זה אומר בבקשה אם תוכל להסביר לי את ההבדל- האם זו דרגת סיכון שונה כי קראתי מאמר באנגלית שמסביר שמוביץ 1 חסם הולכה יכול להיות ממוקם ב- av nodal וזה לרוב לא יתדרדר אבל אם החסם ממוקם ב -His-Purkinje conduction זה עלול ולרוב יתדרדר לחסם הולכה יותר גרוע- האם זה מה שהתכוונו בהולטר שלי? בבקשה את האמת
ג
כמו כן רציתי בבקשה את חוות דעתך: יש לי לפעמים כאבים בחזה באיזור הלב רק בצד שמאל- במנוחה! הבדיקות שעשיתי הם: הולטר-שהראה חסם הולכה דרגה שנייה+ עלייה ב- st - כנראה מדובר ב- high take off, בדיקות דם, אקו לב, אקג מאמץ- תקינות ןבדיקה פולשנית eps גם תקינה. איזה עוד בדיקות אני צריכה כדי לעלות על הבעיה כי הבנתי שיש זרימה של דם לקויה ללב וזה מה שגורם לכאב- אני כבר חוששת שיש פגיעה בעורקים הכליליים והייתי יותר שקטה אם היו עושים לי בדיקות לגלות את מקור הכאב.
המון המון תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט08/05/2013אם מדובר בהפרעת הולכה מסוג וונבקבך (מוביץ 1) אין סכנה. ההפרעה המסוכנת היא מוביץ 2. לברור הסיבה כאבי החזה יש לפנות לקרדיולוג ניתן לבצע בדיקת מאמץ או הדמיה אחרת לשלול בעיה בעורקים הכלילים. (בעיה הזו מאד מאד נדירה באישה בגיל 28)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות קצב
אנונימית08/05/2013תודה רבה- האם יש סיכון בבדיקת הדמיה ואם כן מהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט08/05/2013הבדיקות הלא פולשניות המקובלות לשלול מחלה כלילית הן מבחן מאמץ, אקו מאמץ או מיפוי לב לפי החלטת הקרדיולוג המטפל. לרוב מתחילים בבדיקת מאמץ. בבדיקות אלה הסיכון לסיבוכים נמוך מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות קצב
אנונימית08/05/2013תודה רבה- רציתי בבקשה רק לשאול מה הסיכון בבדיקת הדמיה- כל שאני יודעת עליה זה שמזקירים יוד- אינני יודעת כמה זמן זה מתנקה מהדם או מהם הסיכונים בכך - דרך אגב רציתי לציין שהייתי מעשנת 10 שנים מהצבא והפסקתי ולצערי אני בטוחה שנגרם נזק למערכת כלי הדם ולעורקים - מעניין אם הפסקת העישון גורמת לגוף "לתקן" את הנזקים במשך הזמן...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2013בבדיקת מאמץ וגם באקו במאמץ לא מזריקים דבר. במיפוי לב מזריקים איזוטופ רדיואקטיבי חלש ולא מסוכן. אם מפסיקים לעשן לאחר כשנתיים הסיכון ללב יורד לערך של לא מעשנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליות בקטע st
אנונימית15/05/2013שלום :
בת 28 עישנתי 10 שנים
כל פעם שאני עושה אקג עקב כאבים בחזה רשום שנצפו עליות בקטע st
יש לי בבקשה כמה שאלות ומאוד ישמח אם יגידו לי את האמת לגביהם ולא יצנזרו דברים:
מה זה אומר ? סיכון לאוטם שריר הלב או חס ושלום להתקפת לב?
ממה זה נובע כי ידוע שזה לא מצב נורמאלי?
מה הסיכונים של מצב כזה בעתיד? קראתי שמחקרים הראו שזה יכול לפתח מחלה אכזרית של הפרעות חדריות ומוות פתאומי- ממש "מנחם"
או שזה קשור לאיסכמיה מה שיכול להסביר את הכאבים הממשוכים שיש לי בחזה- אני כבר חודש וחצי סובלת מזה...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליות בקטע st - תגובה
פרופ` דוד רוט15/05/2013עליות ST באקג יכולות להצביע על התקף לב שמתרחש באותו רגע. אבל אם ועושים תרשמי אקג במועדים שונים ובכולם יש עליות ST לא מדובר בהתקף לב אלא בסיבה אחרת. יש כאלה שצורת האקג התקין שלהם כוללת עלית ST קבועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח הולטר קרדיולוגיצביה06/05/2013
להלן פענוח הולטר לב, ברצוני לדעת האם זה תקין
קצב סנוס
67-113 אמצע 82 לדקה
APBS - 4
VPBS - מרובים
זאת בדיקה של אבא שלי גבר בן 64 שסובל מהתעלפויות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח הולטר קרדיולוגי - תגובה
פרופ` דוד רוט07/05/2013הבדיקה הראתה קצב בסיסי תקין עם פעימות מוקדמות אשר כלעצמן אינן מסוכנות ואינן מצריכות טיפול.
ההתעלפויות מצריכות ברור לשם אבחנת הסיבה לכן אין להסתפק בהולטר (שלא הראה סיבה להתעלפות) ויש לחזור לקרדיולוג להמשך ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבחן טילטירדן06/05/2013
בת 40 סובלת לאחרונה עם טכיקרדיה הופנתי לבצע מבחן טילט שבו קצב הלב הגיע אף ל 180 ולא היה עילפון האם זה אומר שהבדיקה תצא שלילית ובעייתי הנה בהפרעת קצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן טילט - תגובה
פרופ` דוד רוט07/05/2013חשוב לדעת אם הקצב היה 180 ממקור סינוס כלומר סינוס טכיקרידה או הפרעת קצב.
אם מדובר בסינוס טכיקרדיה חשוב לדעת האם לחץ דם היה תקין או ירד משמעותית.
בהנחה שמדובר בסינוס טכיקרדיה עם לחץ דם תקין סביר שאת סובלת מ POTS זו תופעה של עליה בדופק בזמן עמידה סיבתה לא ברורה אך היא מלווה סמפטומים כמו סחרחורת ודפיקות לב.
אם מדובר בסינוס טכיקרדיה בנוכחות ירידה בלחץ הדם הרי שמדובר באורטוסטטיזם ואז יש לברר את הסיבה לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



