פורום הפרעות קצב הלב, הפרעות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תשובת הולטר לב נוסף שביצעתי
    שירה
    06/06/2013

    ד"ר שלום רב,

    בהמשך למייל קודם שלי אליך, להזכירך סימפטומים מתמשכים של תחושת רטט או ויברציה כבר עשרה חודשים באופן רצוף 24 שעות ביממה וכבר ענית לי במייל קודם שזה לא יכול להיות מדום סינוס. אין עדיין אבחנה לסימפטומים שלי.

    בכל אופן הקדמתי התור שלי למרפאת הפרעת קצב בבי"ח והקרדיולוג שראה את ההולטר קבע ישר שאני צריכה קוצב לב, וקבע לי תור לניתוח.
    לאחר התייעצות שלו עם רופא אחר לדבריו, התבקשתי לבצע הולטר לב נוסף ותוצאותיו תקינות לחלוטין בהשוואה להולטר הראשון ולהלן תוצאותיו:

    הקצב הבסיס:סינוס
    מהירות מינימאלית = 49 לדקה
    מהירות מקסימלית = 147
    מהירות ממוצעת =77

    הפרעות קצב חדריות VPCS=לא נצפו
    הפרעות קצב על חדריות APCS= נצפו סה"כ 2 בודדים.
    הפרעות הולכה = לא נצפו
    שינויים משמעותיים בקטע ST=לא נצפו

    מה דעתך? מה זה אומר עכשו כשהכל תקין? איך כעט מתייחסים לממצא של ההולטר הראשון האם כממצא שהיה וחלף? מה זה אומר שכעט אין לי הפרעת הולכה? איך יודעים כעט איזה מההולטר שבוצע הוא בסדר ואיזה לא בסדר? מה עושים בהמשך? אם בכלל?

    מכיוון שכפי שכתבת לי שהסימפטומים שלי אינם מתאימים לדום סינוס, האם לדעתך הם בכלל יכולים להיות קשורים לבעיה לבבית?
    ביצעתי אקו לב שיצא תקין, א.ק.ג. תקין וכעט הולטר לב הנוכחי יצא תקין, יש בדיקות נוספות לדעתך שעלי לבצע על מנת לשלול בעיה לבבית?

    מודה מראש על סבלנותך ותשובתך.

    ב ב ר כ ה

    אודה לתשובתך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובת הולטר לב נוסף שביצעתי - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    06/06/2013

    הולטר מקליט קצב לב במשך יממה אחת בלבד. לכן אם יש דום סינוס פעם בשבוע יתכן שבהולטר אחד יופיע ובשני לא. דום סינוס הגורם להפסקת דופק של יותר מ 3.0 שניות נחשב למשמעותי, לכן ככל הנראה הומלץ על קוצב לב. עליך לדון בנושא עם הקרדיולוג במרפאת הפרעות הקצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותוספת ל- R to R
    בתיה
    06/06/2013

    תודה רבה ד"ר רוט על תשובה בהירה. ושאלתי - אם כך (אם אינם בעייתיים) מדוע הם מסווגים כהפרעות הולכה?
    תודה
    בתיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תודה ותוספת ל- R to R

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותוספת ל- R to R - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    06/06/2013

    זו הפרעה הולכה קלה שאינה משמעותית. יש עוד סוגי הפרעות הולכה שאינן משמעותיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרווחי R to R
    בתיה
    05/06/2013

    שלום רב
    בת 63 נוטלת 150 מג טמבוקור לפעימות מוקדמות עלייתיות סימפטומיות. הטמבוקור אכן חוסם אותן וכעת יש כ-15 ביממה. בהולטר שבוצע לאחרונה נכתב כדלקמן:

    "הפרעות הולכה: נצפו מספר קטעים עם מרווחי R TO R עד 1.6 שניות, חלקם מתאים ל – ATYPICAL WENCKEBACH לדוגמא: עמ' 6-7. בזמן ברדיקרדיה נצפתה התארכות של מרווח PR עד 0.24 שניות, כאשר בזמן טכיקרדיה מרווח מתקצר לתקין".

    בהולטר קודם מרווחי R to R היו עד 1.9 שניות. ברצוני לשאול: מה פירוש מרווחים אלו (R to R)? והאם הירידה בטווח המרווח ל-1.6 נחשבת להטבה או להרעה או חסרת משמעות?

    תודה וברכה
    בתיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרווחי R to R

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרווחי R to R - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    06/06/2013

    מרווח R to R הוא מרווח בין פעילות חשמלית אחת של הלב לשניה 1.6 שניות או 1.9 שניות אינם נחשבים בעיה ואינם גורמים ספטומים בדרך כלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות ויתר לחץ דם
    דניאלה
    05/06/2013

    בוקר טוב בת 44 מגיל 36 עקב פעימות מוקדמות(הפשוטות שלא מזיקות) התברר לחץ דם גבוה טיפולים שונים טבעיים ותרופתיים לא הורידו את הערכים מ140/90. לאחרונה החל כאב ראש חזק חדש מלווה בסחרחורת .נבדקתי הלחץ עלה ל 170/110 .הרופאה המליצה כדור חדש.עדיין לא התחלתי.מאתמול בבוקר הפעימות החלו שוב.הפעם זה שונה בסוף כל פעימה/קפיצה מתחיל דופק מהיר לכמה רגעים כל זה מלווה בתחושת סחרור בראש.אתמול בלילה זה ממש הלחיץ החלטתי להרגיע עצמי ולבסוף נרדמתי תשושה.מהבוקר שוב ללא הפסקה כל כמה דקות הלב קופץ.או לפחות מרגיש כך. מכיוון שאני יודעת שלתחושות האלה יש נטיה לחלוף אני מנסה להמשיך כרגיל בשגרה.אך עם קצת חשש.איך אוכל לדעת שהפעם אני לא מסכנת עצמי? כאב ראש חזק הקפיצות הללו והתחושה שמישהו יושב לי על בית החזה( תחושה נסבלת,לא ממש כאבים) מתנצלת על האורך. פעימות מוקדמות(הפשוטות שלא מזיקות) התברר לחץ דם גבוה טיפולים שונים טבעיים ותרופתיים לא הורידו את הערכים מ140/90. לאחרונה החל כאב ראש חזק חדש מלווה בסחרחורת .נבדקתי הלחץ עלה ל 170/110 .הרופאה המליצה כדור חדש.עדיין לא התחלתי.מאתמול בבוקר הפעימות החלו שוב.הפעם זה שונה בסוף כל פעימה/קפיצה מתחיל דופק מהיר לכמה רגעים כל זה מלווה בתחושת סחרור בראש.אתמול בלילה זה ממש הלחיץ החלטתי להרגיע עצמי ולבסוף נרדמתי תשושה.מהבוקר שוב ללא הפסקה כל כמה דקות הלב קופץ.או לפחות מרגיש כך. מכיוון שאני יודעת שלתחושות האלה יש נטיה לחלוף אני מנסה להמשיך כרגיל בשגרה.אך עם קצת חשש.איך אוכל לדעת שהפעם אני לא מסכנת עצמי? כאב ראש חזק הקפיצות הללו והתחושה שמישהו יושב לי על בית החזה( תחושה נסבלת,לא ממש כאבים) מתנצלת על האורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתנצלת על הכפילות בהודעה,משהו השתבש

    דניאלה
    05/06/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות ויתר לחץ דם - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    05/06/2013

    לחץ דם גבוה ברמה כזו מצריך שילוב של 2 או 3 תרופות על מנת לאזנו. תרופה אחת לא תספיק. בהחלט מסוכן להסתובב עם לחץ דם כה גבוה לאורך זמן.
    סמפטומים של כאבי חזה מצריכים בדיקת רופא לא ניתן להעריך אותם בפורום מעין זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה
    גוי
    02/06/2013

    שלום דר בן 30 ללא בעיות רפאיות . מזה חצי שנה אני מתלונן על כאבים בחזה ורק מצד שמואל וממש מהלב. באוקטובר שעבר עברתי אקו לב ומאמץ שהיו תקנים . בדיקת דם תקינה . אך הכאבים באים והולכים. הרופא הקרדיולוג שלי מגיע פעם כן ושנה לא.. הרופא אמר לי שהכל הבדיקות תקינות . אך הכאב בא לחצי שעה ואיפלו שעה ומקרין לכל יד שמואל ורגל והולך. לציין זה מכפיד שאני אוכל ארוחה כבידה. אין לי שומנים אני גובה 193 משקל 97. עובד עבודה מאוד פיזית. אנא ממך עזור לי אני לא מוצא שום פתרון לבעיה שלי . לציין יש לי גם עצירות לפעמים .בעט כאב בחזה הדופק תקין 60 או 65 . שלשום שלחו אותנו תעשות מהעבודה לעשות בדיקת מאמץ במכבי חיפה יצא שהכל תקין רק לא אמרתי לרופא שיש לי כאבים בחזה . ולציין גם כשאני שותה מים אני מרגיש את המים עוברים דרך הכאב ולפעמיים לא.אנא ממך מה לעשות איזה בדיקה מיפוי לב ? צינתור אבחנתי??? אכן אני מאוד מוטרד מאוד מאוכזב מכל הרופאים שלא לוקחים כלום ברצינות ... אם יש לך הצעה דר תגיד לי . אפילו דרך המייל שלי תודה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    02/06/2013

    בגילך וללא גורמי סיכון (עישון, סכרת, כולסטרול, לחץ דם גבוה) מחלת לב נדירה מאד. בנוסף אם עברת שני מבחני מאמץ שהיו תקינים והכאב לא הופיע בזמן המאמץ זה מוריד עוד יותר את הסבירות שמדובר בבעית לב. אפשרויות אחרות הן שמדובר בבעיה עיכולית: ושת או קיבה, או שמדובר בכאב שמקורו בשרירי בית החזה ולא בלב. כדאי לפנות לרופא המשפחה שימשיך את הברור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק נמוך לאחר דיאטה
    יוגב
    31/05/2013

    שלום רב
    לחץ הדם שלי היה במשך תקופה ארוכה בסביבות 141/78/62 . לקחתי נורוואסק (אמלו) 5 מ"ג ליום. לפני כחודשיים התחלתי בדיאטה בשילוב פעילות גופנית מתונה ועד כה הורדתי כ- 7 ק"ג (מתוך 86 ק"ג). לחץ הדם שלי ירד לאחרונה והינו בסביבות 120/66/43 . הדופק הגיע גם לערך 39 .הרופא שלי הוריד לי את ה נורוואסק ועשה לי בדיקת א ק ג ואמר שהיא תקינה. הדופק בבדיקה היה 50 . בבדיקה ידנית הדופק הינו בתחום 39-42 .

    1. האם יש בעיה עם דופק נמוך כמו שלי ?

    2. האם יש ערכי דופק שונים על פי מכשיר ה אקג ובדיקה ידנית (בשורש כף היד) ?
    בתודה

    יוגב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק נמוך לאחר דיאטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק נמוך לאחר דיאטה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    31/05/2013

    הדופק אמור להיות זהה בבדיקה ידנית ובאקג אבל אם לא בוצע באותו זמן אין להתפלא שהערכים לא זהים כי הדופק משתנה מזמן לזמן. דופק נמוך ממקור סינוס (תקין) בדרך כלל לא מהווה בעיה אלא אם מלווה בחולשה או סחרחורת. דופק נמוך אופייני לאתלטים ויכל להגרם גם על ידי תרופות שונות. כדאי לפנות לקרדיולוג שיבצע ברור ויחליט האם יש צורך בטיפול כלשהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קומאדין
    יוגב
    31/05/2013

    שלום רב
    החותנת שלי הינה בת 90 ובשל פרפורים בלב קבלה קומאדין . רופא אחר (קרדיולוג) טען שעליה ליטול פראדאקסה . רופא המשפחה טוען שעדיף הקומאדין (גם כלכלית) מפני שהתוצאה דומה ובמקרה של שינוי קל במינון(למשל בשל שיכחה) הקומאדין נוח יותר ופחות מסוכן .
    אנחנו מצויים חסרי אונים בין 2 הדעות . מה דעתך ?
    יוגב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קומאדין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קומאדין - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    31/05/2013

    היתרון של קומדין הוא מחירו הזול והעובדה שבמקרה שצריך להפסיק את פעולתו מיד ניתן לעשות זאת-יש לו אנטידוט.
    היתרון של פרדקסה הוא שלא צריך לבדוק רמת קרישה בדם (בניגוד לקומדין) כמו כן ניתן להתאים את המינון כך שהסכנה לדמם תהיה נמוכה יותר מאשר עם קומדין.
    שיכחה הגורמת למינון חסר או יתר מסוכנת בשתי התרופות ולכן זה לא נימוק לטובת אחת מהן.
    כלומר לכל תרופה יתרונות וחסרונות. ההמלצה על כן אינה חד משמעית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור פרוזדורים
    שאול ב
    28/05/2013

    שלום רב,הפרעת קצב,פרפור פרוזדורים ,או ריפרוף עד איזה דופק מהיר אפשר להמתין לפני שניגשים לעזרה מקצועית,{מד"א}.בפרפור בכלל עד מתי אפשר להמתין לפני קריאה לעזרה תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרפור פרוזדורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור פרוזדורים - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    28/05/2013

    אם הפרפור מלווה בסמפטומים קשים (קושי בנשימה, תחושת עילפון, כאבי חזה) יש לפנות לעזרה מיד. אם אין סמפטומים קשים ניתן לחכות שעה בתקווה שהפרפור יחלוף, אם לא חולף תוך שעה יש לפנות לעזרה מקצועית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רוט המון תודות.

    שאול ב
    29/05/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    גלי
    26/05/2013

    שלום רב,
    האם יתכן שאירוע פרפור (חדר/פרוזדור) אינו מלווה בדופק מהיר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    28/05/2013

    פרפור פרוזדורים יכול להיות לחלוטין בלתי מורגש. פרפור חדרים אינו גורם לדפיקות לב אך גורם לאבוד הכרה תוך זמן קצר מאוד ולנזק מוחי תוך דקות (אם אינו מטופל) ומוות תוך זמן קצר בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופקס
    דידי
    26/05/2013

    שלום , לפני כשבוע התחלתי עם פרופס150 פעמיים ביום , ואחרי ארבעה ימים 3 פעמים ביום. אני מרגישה חולשה , בחילה, וטעם רע בפה שגורם לשינוי כל הטעמים .
    בנוסף אני נוטלת רמיפריל פלוס,אספירין,סטטור בונדורמין ויוטירקס.
    האם זו תופעת לוואי של פרופקס ותחלוף? מה צריך לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרופקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופקס - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    28/05/2013

    ככל הנראה אכן מדובר בתופעת לואי של פרופקס שאם לא תחלוף בתוך יומיים- שלושה עליך לגדת לרופא שימצא תרופה חלופית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפו פרוזדורים.
    שאול ב
    25/05/2013

    שלום רב,היום היה לי פרפור פרוזדורים ופינו אותי לבית החולים,עד ההגעה לשם הפירפור חלף ללא טיפול,הפרמדיק הסביר לי שהקצב חזר לסינוס,והא,ק,ג בסדר,מה ההבדל בין א,ק,ג וסינוס,{לפי הסבריו של הפרמדיק סינוס זה דבר אחד וא,ק,ג דבר אחר.האים אפשר לקבל הסבר קצר מה ההבדל בינהם.{מה מראה כל אחד מהם} תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרפו פרוזדורים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפו פרוזדורים. - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    25/05/2013

    א.ק.ג זה ראשי תבות של אלקטרוקרדיוגרם כלומר רישום של הפעילות החשמלית של הלב.
    קצב סינוס זה הקצב שנותן הקוצב הטבעי של הלב. בזמן פרפור פרוזדורים הקצב ניתן על ידי הפרוזדורים ולא על ידי הסינוס. כאשר הפרפור חולף חוזר קצב הסינוס התקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על ההסבר.

    שאול ב
    25/05/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הולטר - מה המשמעות?
    פרופ` מיכאל אלדר
    23/05/2013

    שלום דוקטור
    אלה התוצאות שקבלתי היום באינטרנט - מה המשמעות ?
    הקצב הבסיסי: קצב סינוס
    מהירות מינימלית: 50
    מהירות מקסימאילית: 126
    מהירות ממוצעת: 77
    הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפו סה"כ 3,328 VPC'S TOTAL במשך הבדיקה. ממספר מוקדים שונים,מהם קטעי בגמניה וטריגמניה חדרית ספורים בפיזור הומוגני ביממה. נצפו 6 קטעי NONSUSTAINED MOLTY FOCAL SHORT V.T בני 3 פעימות .ראה עמ' 6-7. נצפו 311 VENTRICULAR COUPLETS ראה עמ' 7-9.
    הפרעות קצב על חדריות APC‘S: לא נצפו.
    הפרעות הולכה: לא נצפו.
    פעילות קוצב:
    שינויים משמעותיים בקטע st: לא נצפו.
    תלונות הנבדק: לא צוינו.
    הממצאים בהתאם לתלונות:
    הערות/סיכום: רישום טכני באיכות ירודה בעיקר בשעות הלילה/בוקר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות הולטר - מה המשמעות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין - אני בן 50 תודה. אבי

    אבי
    23/05/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הולטר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    23/05/2013

    ההולטר מראה קצב בסיסי תקין עם פעימות מוקדמות מרובות וארועים קצרים של 3 פעימות חדריות רצופות. לרוב מדובר בתופעה שפירה, יתכן שיש צורך בבדיקות נוספות כדי לודא זאת. לכן עליך לחזור לרופא המפנה לבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב הלב
    דניאל
    22/05/2013

    יש לי בערך פעם בשבוע שבועיים מספר דקות של הפרעות בקצב, מרגיש מחושים בלב וכאשר אני בודק את
    הדופק אזי אני מרגיש קצב לא סדיר כגון שתיים שלוש פעימות בקצב רגיל ופתאום הפסקה כאילו חסרה פעימה,
    כך מספר פעמים ופתאום מספר פעימות קצת יותר מהירות (לא מידי מהירות) ושוב מספר איטיות ופעימות חסרות,
    כך יכול להימשך מספר דקות בדרך כלל, אני לוקח בבוקר קרדילוק 5 מ"ג נגד לחץ דם.

    אני בן 63 ובדרך כלל בריא, רק לפני כארבע שנים היה לי פעם אחת בלבד פרפור פרוזדורים מאד מהיר שהלכתי למיון וקיבלתי
    פרוקור שעזר. בנוסף לקרדילוק גם ליפיטור ואיזיטרול להורדת הכולסטרול ואספירין.

    הייתי שמח לשמוע מה דעתך, האם להוריד מינון של הקרדילוק, האם זה בכלל פרפור פרוזדורים או הפרעת קצב אחרת.
    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת קצב הלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב הלב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    23/05/2013

    לפי מדידת דופק קשה להבדיל בין פרפור פרוזדורים לפעימות מוקדמות מרובות לכן יש צורך ברישום קצב לב בזמן הסמפטומים. זאת ניתן להשיג על ידי הולטר קצב לב אם הסמפטומים מופיעים כל יום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה אומר דום סינוס?
    פרופ` מיכאל אלדר
    19/05/2013

    בת 55. בריאה בד"כ. ללא כולסטרול ו/או שומנים בדם, לא מעשנת לא לוקחת כדורים, לא מעשנת רזה מאד, במשפחתי מחלת לב מובהקת מצד שני הוריי ובני משפחה נוספים.

    עקב נימולים בכפות הרגליים ורטט בחלק עליון של בית החזה מצד שמאל נשלחתי להולטר לב ולהלן התוצאות:

    הפרעות קצב חדריות VPC'S - לא נצפו.
    הפרעות קצ על חדריות APC'S- נצפו סה"כ 1 APC'S בודדים במשך הבדיקה.
    הפרעות הולכה- נצפו קטעים במרווחי R-R עד 3.6 שניות מתאים לדום הסינוס, לדוגמא שעה 21:51.

    שינויים משמעותיים בקטע ST-לא נצפו.
    תלונות הנבדק-לא צויין.
    הערות/סיכום:
    נצפו אירועים חוזרים של דום סינוס בשעות הערנות עם מהירות מינימאלית של 26 לדקה. לדוגמא בשעה: 21.51.
    יש לגשת בהקדם לרופא המטפל להמשך בירור.

    מה זה אומר דום סינוס? האם בכלל יש בדופלר הנ"ל ממצאים כלשהם? למה לגשת בהקדם עם ממצא כזה לרופא להמשך בירור? האם יש קשר לממצא הנ"ל לבין תלונותיי בכלל?

    אודה לתשובותיך.

    ב ב ר כ ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה זה אומר דום סינוס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    20/05/2013

    דום סינוס זו הפסקה בפעולת הקוצב הטבעי של הלב. הסמפטומים למצב כזה עלולים להיות חולשה, סחרחורת, תחושת עילפון. ממצא כזה מחייב חזרה לרופא המפנה לבדיקה כיון שיתכן ודרוש קוצב לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    שירה
    20/05/2013

    ד"ר רוט שלום רב,

    תודה על תשובתך. מכיוון שאני כבר 10 חודשים "בחיפוש" אחר אבחנה של מה יש לי וטרם נמצאה אבחנה לבעיה שלי ואנסה לפרטה בקצרה, שאלתי היא האם יתכן שהסימפטומים שאני מתארת יכולים להיות ממצא כמו זה שנמצא בהולטר לב כדום סינוס יכול להתאים?
    ואפרט:

    לפני 10 חודשים החל לי מעין רטט/ויברציה (קשה לי לתאר ממשה את התחושה אך זה מה שאני פחות או יותר יכולה להגיד, מעין מערבולת סיבובית באזור שד/צלעות/חזה מצד שמאל. זה מצב של 24 שעות ביממה ממש כל היום וללא שום הפסקה!.

    אחרי שזה התחיל לי בצורה כזו נוספו סימפטומים של נימולים בקצות אצבעות הידיים ונימולים בכפות הרגליים כשבכף רגל ימין זה יותר. אך לציין כי מרגיש לי בגוף מעין זרם חלש וקבוע שעובר ממש על כל הגוף, כולל בטן, עורף ושפתיים.

    הייתי אצל מגוון אחב של רופאים אשר שללו בעיה מבחינתם כגון: אורטופד, כירורג שד, ו-4 נוירולוגים שאמרו שמבחינה נוירולוגית אין לי בעיה נוירולוגית. פניתי גם לפסיכיאטר אף על פי שאני בחורה עם רגליים על הקרקע, אך רופא המשפחה שמצא עצמו "תקוע" ומשלא אובחנה בעיה נוירולוגית אמר שזה מצב פסיכוסומטי. הפסיכיאטר שלל אף הוא בעיה ואמר שאין צורך בטיפול תרופתי. אף על פי שרופא המשפחה מתעקש שאקח ציפרלקס.

    וכעט, ביצעתי גם א.ק.ג. שיצא תקין ואקו לב שיצא תקין. רק הענין הקטן הזה בהולטר שנקרא דום סינוס.

    האם יכול להיות קשר בין הדברים?

    אתה מציין שאגש לרופא שהפנה אותי לבדיקה וכך אעשה, אך אתה מציין כסימפטומים סחרחורת, חולשה ואין לי את זה.

    האם יכול להיות מצב של משהו מהתיאור שתיארתי שיכול להתאים לזה?

    האם אותו דום סינוס קשור להולכה חשמלית? והאם יש קשר?

    שוב אציין כי במשפחתי מחלת לב מובהקת של כמה דורות.

    מה דעתך?

    אשמח לתשובתך.

    תודה מראש

    ב ב ר כ ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תור לבירור נקבע לחודש דצמבר

    שירה
    21/05/2013

    ד"ר שלום רב,

    פיקססתי לבי"ח את מכתבה של רופאת המשפחה לזמן אותי כפי שאף ציינה בהקדם למכון להפרעות קצב הלב בבי"ח (במרכז הארץ), והפרופסור של אותו המכון להפרעות קצב ביקשה לזמן אותי (כמובן לאחר שראתה את הדו"ח של ההולטר, כפי שרשמתי לך במייל הקודם שלי), וזימנה אותי כתור רגיל לחודש צדמבר.

    כפי שציינתי ו/או שלא, איני סובלת מסחרחורת, חולשה והתופעות שאתה ציינת שיכולות להתלוות לממצא כזה, אך יש לי סימפטומים אחרים כפי שציינתי בשרשור קודם להודעה זו, כגון רטט בחזה עליון ונימול בכפות הרגליים, איני יודעת אם יש ו/או אין קשר מה גם שאותם סימפטומים מופיעים אצלי באופן קבוע 24 שעות ולא לסירוגין,
    מה דעתך? והאם נראה לך זמן סביר וניתן לחכות עם הממצא הנ"ל לחודש דצמבר?

    אודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תור לבירור נקבע לחודש דצמבר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    05/06/2013

    לא סביר שהסמפטומים שאת מתארת נובעים מדום סינוס.
    לא סביר להמתין למרפאת הפרעות קצב עד דצמבר נסי לקבל תור מוקדם יותר במקום אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית קצב תחושה רעה לשניה מהלב
    שלום
    19/05/2013

    לאחרונה אני מרגיש כפעם ביום עד יומים מין כאילו מכה /חשמלית/נפילהצניחה שמחלישה אותי למשך כשניה ממרכז החזה ושמקרין על כל הגוף חולשה וירידת מתח .ההרגשה כלל לא נעימה מפחידה ומלחיצה מאד.
    שאלתי למסוכנות הדבר כשבעברי היו לי פלפיטציות שנעלמו.
    אאני סובל מלחץ דם וסוכרת ובקרוב אעשה מיפוי והולטר
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית קצב תחושה רעה לשניה מהלב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    19/05/2013

    יתכן שמדובר בבעיה לבבית. לכן בהחלט כדאי לפנות לקרדיולוג ולעבור ברור כפי שציינת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום