מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קרדילוק ואסטמהלימור14/11/2013
קראתי בעלון של קרדילוק על אסטמה אני נוטלת 3.75 . לי היה אסטמה לפני 15 שנה האם זה אומר שאסור ליטול קרדילוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק ואסטמה - תגובה
פרופ` דוד רוט14/11/2013קרדילוק עלול להחמיר אסטמה אך הדבר תלוי במינון ותלוי בחומרת האסטמה. אם את נוטלת קרדילוק וחשה בטוב אין הכרח להפסיקו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pfo=סיאליסשאול10/11/2013
עקב פרפור פרוזדורים מטופל ב750 ריתמקס ליום,קרטיה 100,,אוקסאר 50 ל דם,ליטורבה 20,אמור עקב בעיות בזיקפה ופרוסטטה קצת מוגדלת שפירה הומלץ לי 5 מג סיאליס יומי,אקו לבבסדר מיפוי לב בסדר,הבעיה שביצעתי אכוקרדיוגרפיה ולפני דרך הוושט הכל תקין פרט ל הודגם pfo מינימלי,האם הסיאליס מסוכן לי תודה.{הדיקה היתה לפני כ13 שנים} תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר pfo=סיאליס - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר11/11/2013לא נראה שיש בעיה עם הסיאליס. עם זאת מציע שתתיעץ עם רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלותגילי08/11/2013
שלום רב,
אובחנתי כסובלת מפעימות מוקדמות בעיקר ממקור חדרי. חוברתי ללופ ריקורדר בעבר. הממצאים הראו בעיקר פעימות בודדות או בזוגות וכן סינוס טריכרדיה.לחצי דם מאד נמוכים.לאחרונה התחילו פעימות רבות מאד. חוברתי בשנית ללופ ריקרדר זהראה פעימות מוקדמות בעיקר חדריות . יש ימים שהן מאד צפופות.בשבוע האחרון חוויתי אירוע של מהירות חדרית דופק 130 ו7 פעימות חדריות רצופות.הקרדיולוג טוען שזה לא נורא...אגב, יש לי סינוס טריכרדיה באופן קבוע.
ביצעתי אקו לב שיצא תקין לחלוטין היום. בהמלצת הקרדיולוג נוטלת חצי נורמיטן ליום עבור הפעימות והטריכרדיה. זה מאד מחליש בעיקר בהינתן לחץ דם מאד נמוך אצלי. אני מוטרדת מהאירוע שתיארתי . שאלתי- האם אקו לב תקין מפחית מהסכנה? האם כדאי לעבור בדיקות נוספות? האם לשקול צריבה לטיפול בדופק המהיר החדרי ובפעימות המוקדמות? או להתייעץ על כדור אחר במקום הנורמיטן? תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/11/2013מהירות חדרית קצרה בנוכחות לב תקין אינה מסוכנת. עם זאת, אם הפעימות החדריות המוקדמות "רבות מאוד" ומפריעות אשמח ליעץ לך לגבי תרופות או צריבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ותודה כמובן
גילי08/11/2013תודה פרופ' אלדר,
תודה על התשובה המרגיעה. אני מבינה כי בנוכחות אקו לב תקין - הממצאים אינם מסוכנים?
אך למרות זאת, הפעימות המוקדמות מעיקות מאד, מעייפות ואירועי הטריכרדיה כולל אירוע המהירות החדרית - מלחיצים.
אפנה למרפאתך באופן עצמאי ולא באמצעות האתר כמובן.
תודה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה ליעוץ דחוףהדס07/11/2013
שלום אני בת 30 בריאה בדכ.
סובלת מהפרעות קצב לב בא והולך לזמנים קצרים מאד
מספר פעימות שיוצאות מהקצב ומיד חוזר להיות תקין כ4 שנים מצב זה נמשך .קרדיולוג לא מצא משהו חריג.אקו לב תקין מלפני שנה .לחץ ריאתי 35 גבולי.
לפני כ 5 חודשים לערך התחליתי לסבול מקושי בהכנסת אויר לפני שאני נרדמת בלילה או שזה מעיר אותי משינה ואני נושמת נורא עמוק הרגשה של חנק )( יכול לקרות גם בשנת צהרים)ובנוסף הדופק נורא מהיר בזמן שזה קורה לי ולפעמים יש מעט לחץ במצח כאב ראש קל (לא תמיד) שאלתי:האם מקרה כזה אופיני למשהו לבבי? מה המלצתך?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה ליעוץ דחוף - תגובה
פרופ` דוד רוט08/11/2013לא ציינת מהי הפרעת הקצב. אם מדובר בפעימות מוקדמות אני מסכים עם הקרדיולוג שלך שאין בכך כל סכנה בקשר ללחץ הראתי הגבולי כדאי לחזור על אקו לודא שאין עליה בלחץ הראתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר רוט :
הדס08/11/2013תודה שענית לי
כנראה מדובר בפעימות מוקדמות לא ממש ידוע
האם לחץ ריאתי 35 נחשב תקין?
ובקשר לקושי בנשימה שכתבתי יכול להיות קשור לרקע לבבי??תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר רוט : - תגובה
פרופ` דוד רוט09/11/2013אם לא אובחנה הסיבה לדפיקות הלב כדאי לבצע הולטר או בדיקת לופ רקורדר כדי לאבחן אם מדובר בהפרעת קצב ומאיזה סוג. אם בדיקת האקו תקינה ולחץ ראת 35 ממ״כ לא סביר שקוצר הנשימה נובע מסיבה לבבית. לחץ ראתי של 35 הוא גבוה גבולי לכן יש לבצע אקו מעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה !!!!
הדס09/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמתן07/11/2013
יש מכשיר שמודד קצב לב בשינה?
קצב פעימות הלב אמור לרדת בזמן שינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
פרופ` דוד רוט08/11/2013הולטר קצב לב מודד קצב במהלך היממה כלומר גם בשינה. כן קצב הלב יורד מזמן מנוחה ולכן גם בזמן השינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת קצב בריצהערן07/11/2013
שלום,
לאחרונה חזרתי להתאמן בריצה ( כ-4 פעמים בשבוע ריצות של בין 5-10 ק"מ כ"א) .
מדי פעם במהלך ריצה אני חש הפרעה בקצב הלב , מעיין דפיקה או 2 חזקות בלב ואז חזרה לשגרה?
האם עלי להפסיק להתאמן?
אודה להמלצותיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת קצב בריצה - תגובה
פרופ` דוד רוט08/11/2013יש לאבחן האם מדובר בהפרעת קצב ואם כן מאיזה סוג. יש לפנות לקרדיולוג לשם כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצב לבשגית06/11/2013
אמי סובלת מהקאות ובחילות ממושכות עקב דלקת בקיבה, לאחרונה הושתל לה קוצב לב , האם יתכן שרמות אשלגן נמוכות עקב הקאות גורם להפרעות קצב או שהפרעות קצב גרמו להקאות ובחילות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצב לב - תגובה
פרופ` דוד רוט08/11/2013רמת אשלגן נמוכה עלולה לגרום להפרעות קצב. הפרעות קצב בדרך כלל לא גורמות להקאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדוריםשאול06/11/2013
שלום רב,סובל מזה כ13 שנה מפרפור פרוזדורים,נטלתי סוטלול שלא עזר במיוחד,מזה מספר שנים נוטל ריטמקס 750 מ"ג ליום,למרות הטיפול אני מקבל בין התקף אחד לשתי התקפים בשנה{ב13 השנים עברתי 12 התקפים אחד כניראה ריפרוף ,חוץ משתי התקפים שבהם קיבלתי טיפול תרופתי כל השאר חלפו ללא טיפול ,משך ההתקף בממוצע כשעה}יש לי מ"ס שאלות תודה,1,האם זה סביר לעבור התקפים למרות הטיפול,2האם מ"ס ההתקפים לא גבוהה מדי.3 האם לשקול לעבור לתרופה אחרת או אולי צריבה?כמו כן נוטל קרטיה 100,אוקסאר,50ל דם,ליטורבה 20.תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט06/11/2013טיפול תרופתי לא מונע ארועי פרפור באופן מוחלט. שני ארועים בשנה תחת טיפול נחשבים לתדירות סבירה. אין שום ביטחון שתרופה אחרת תהיה יעילה יותר. צריבה מומלצת במידה וארועי הפרפור תכופים וגורמים לסמפטומים קשים. יש לקחת בחשבון שגם צריבה אינה מוצלחת ב 100% (יותר קרוב ל 50% הצלחה בצריבה ראשונה) ומדובר בתהליך פולשני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר רוט תודה רבה.
שאול07/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח הולטרג'ורג'05/11/2013
שלום רב!
חולה לב בן 58
בהולטר לב
נצפו VPC's בתדירות ממוצעת 0-853 לשעה ממוקד אחד בפיזור הומוגני ביממה
נצפו 1 זוג VPC's
נצפו גם קטעי טריגמיה וקואדדריגמיה חדרית
נצפו 20 APC's משך הבדיקה
נצפו זוגות APC's
כתוב גם כ-critical events דוגמאות של VPB PAIRS ושל SVPV PAIRS
בשעות הלילה נצפה סינוס בררדיקרדיה במהירות מינימלית 40 לדקה
האם לגשת דחוף לקרדיולוג או בית חולים בעקבות תוצאה זו? מה עלי לעשות? אני די לבד למען האמת. אין מי שיעזור לי.
הרבה תודות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט08/11/2013בהולטר יש פעימות מוקדמות מרובות מדובר בתופעה שכיחה ולרוב לא מסוכנת אך כיון שאתה חולה לב עליך לפנות לקרדיולוג להערכה ואולי לשינוי הטיפול התרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםמתן05/11/2013
מהו לחץ דם תקין אצל גבר בן 23 (דיאסטולי וסיסטולי )?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
פרופ` דוד רוט05/11/2013לחץ דם תקין הוא 140/80 ומטה ללא תלות בגיל. מעל ערכים אלה מדובר בלחץ דם גבוה.
לחץ דם נמוך (אפילו 90/60) אינו מהווה בעיה אלא אם הוא גורם לתחושה לא טובה (עייפות חולשה) מצב זה לא שכיח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לקרדילוג או נורמיטןשגב03/11/2013
בן-64 סובל מיתר לחץ דם,הפרעות קצב והפרעות שינה,להפרעות הקצב קיבלתי קרדילוק וטמבוקור שמטפלי טוב בבעיה,אלא שמסתבר שהקרדילוק פוגע לי קשות בתפקוד המיני(הקרדילוק-מוחק את השפעת הסיאליס).
הקרדיולוג החליף לי את הקרדילוק בנורמיטן,אלא שהנורמיטן גם הפריע בתפקוד המיני ובנוסף גורם לי לכאבי שרירים במשך יומיים בכל שריר שאני מאמץ ,(אם אני עושה אימוני הליכה,או עבודות בגינה).
האם יש תרופות "ידידותיות" יותר מהקרדילוק,או הנורמיטן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף לקרדילוג או נורמיטן - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר03/11/2013מציע שתתיעץ עם הקרדיולוג שלך לגבי פרופפנון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכבוד פרופ' אלדר-לפי מה שהספקתי
שגב04/11/2013להבין מהתרופות למניעת פרפור פרוזדורים,הפרופפנון היא תרופה למניעת הפרעות קצב כמו פרוקור וריתמקס(רק השמות שונים) ,במקום הריתמקס שקבלתי בחודשיים הראשונים אחרי גילוי המחלה,הקרדיולוג שלי החליף לי את הריתמקס לטמבוקור ועם הטמבוקור אין לי שום תופעות לוואי.
הבעיה שלי היא עם הקרדילוק,או הנורמיטן שהם התרופה השניה נגד הפירפורים המיועדת להוריד את קצב הלב,
כמו שכתבתי בפנייתי הקודמת,הקרדילוק פוגע לי בתפקוד המיני ומוחק לי את השפעת הסיאליס ואפילו את השפעת הלויטרה החדשה(המסיסה),גם הנורמיטן(שקיבלתי במקום הקרדילוק)משפיע לרעה על התפקוד המיני ובנוסף הוא גורם לי לכאבי שרירים,יתר על כן,למרות שהורדתי את המינון בנורמיטן(בהמלצת רופא המשפחה) מ-12.5 מ"ג ל-6.25 מ"ג ,כאבי השרירים לא פסקו.
מבקש עצתך לתרופה אחרת במקום הקרדילוק/נורמיטן.
הערה-תרופות אחרות שאני לוקח,נורווסק ללחץ דם ,סירקדין+ קסנקס להפרעות שינה,מנירין לפרוסטטה.עם תרופות אלה אין לי תופעות לוואי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכבוד פרופ' אלדר-לפי מה שהספקתי - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר04/11/2013תבדוק עם הרופא שלך אפשרות להחליף חוסם ביתא בחוסם סידן (כגון ורפמיל או דילטיאזם), שבדומה לחוסמי ביתא מאיטים את קצב הלב ואינם פוגעים בתפקוד המיני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה-פרופ' אלדר.
שגב04/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדילוק
שושנה22/04/2014שלום. קראתי את העלון המצורף לקרדילוק, לאחר שנת שימוש יצאתי מההלם וקראתי. לתדהמתי התברר שזוהי תרופה לאי ספיקת לב.מותר להפסיק את הנטילה? לעניות דעתי אין לי אי ספיקת לב. התלוננתי על דפיקות לב בלבד. האם זו סיבה לקחת תרופה, סתם? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדילוק - תגובה
פרופ` דוד רוט22/04/2014אין סיבה לבהלה. לתרופות רבות יש מספר התוויות. קרדילוק למשל יכל לשמש כטיפול בלחץ דם גבוה, כטיפול בדפיקות לב, כטיפול ברעד בלתי נשלט בידיים וגם כטיפול באי ספיקת לב. את ככל הנראה קיבלת את הקרדילוק כטפול בדפיקות הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדילוק
שושנה22/04/2014שלום ותודה על תגובתך. אכן נבהלתי מאד. כמה שאלות:
האם הלב לא ניזוק מנטילת תרופות לאי ספיקת לב כשאין אי ספיקת לב?
למה בכלל ליטול קרדילוק. לא מפריע לי ענין דפיקות הלב. אלא אם כן זה מסוכן וכדאי למנוע אותן??
אגב, אינני מרגישה כל שינוי מנטילת הקרדילוק. לכן בדקתי בעלון. בעצם מדוע אני נוטלת? סתם?
אני בכלל נגד הכנסת חומרים כימיים לגוף ללא סיבה מוצדקת.
הסכמתי ליטול אספירין וסטטינים כי הבנתי את ההיגיון שבכך.
ויוטירוקס, כי אין לי ברירה. אני לוקה בתת-תריסיות ואין מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדילוק - תגובה
פרופ` דוד רוט22/04/2014קרדילוק לא גורם נזק ללב,
כדי לדעת אם את יכולה להפסיק את הקרדילוק יש לדעת מהיא הסיבה לדפיקות הלב, עלייך להתיעץ בנושא זה עם הרופא שרשם לך את הקרדילוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירפור פרוזדוריםשי02/11/2013
שלום רב אני בן 49 .לפני 12 ימים עברתי אירוע ראשון של פירפור פרוזדורים .לווה בחולשה ,סחרחורת וקוצר נשימה .הופנתי למיון ובבי"ח בחיבור לא.ק.ג אובחן פירפור פרוזדורים .נלקחו בדיקות דם ובוצע צילום ריאות שנמצאו תקינים .לאחר המתנה של 5 שעות במיון הפירפור נעלם ספונטנית ולמרות זאת כשעה לאחר מכן ניתן לי טיפול תרופתי של 2 כדורי ריתמקס וכדור 1 אספירין וכחצי שעה לאחר מכן ולאחר ביצוע בדיקה של א.ק.ג שנמצאה תקינה שוחררתי עם המלצה לקחת אספירין 100 מ"ג פעם ביום וכדור בכיס של ריתמקס לקחת רק במקרה של השנות המקרה .את האספירין התחלתי לקחת רק לפני שלושה ימים .
עד היום לא חזר הארוע .בדיקת אקו לב במאמץ שעשיתי לפני מספר ימים נמצאה תקינה .
שאלתי - אני ברמת סיכון CHADS - 0 ,קראתי באינטרנט שלאספירין תופעות לוואי מסוכנות כגון דימומים בקיבה ובמוח.האם לאור הממצאים הנ"ל אני צריך להמשיך לקחת אספירין ?האם תופעות הלוואי לא מסוכנות מדי נוכח רמת הסיכון של
CHADS - 0 ?
במשפחה -האמא סבלה מילחצ"ד ,ממחלת סוכרת ,צינתור בלב וארוע מוחי בגיל 80 .
לי אין אף אחת מהבעיות הנ"ל .לאבא לא היו בעיות בריאותיות מיוחדות .
אודה בעבור תשובתכם בהקדם .
שי.
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט02/11/2013במידה והסיכון לתסחיפים קטן מאד כלומר CHADS 2 אפס, אין צורך בטיפול נוגד קרישה. במצב כזה גם ההמלצה לקחת אספירין שנויה במחלוקת. עליך לפנות לקרדיולוג לשם מעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות עם מטופלים שטופלו באבלציהישראל02/11/2013
אני בן 66 מאז 3 חודשים הגעתי ל 5 אשפוזים אחת לשבועיים עקב רפרופים ופרפורי פרוזדורים ודופק של 120-150 .
טופלתי ברטמיקס 300 מ"ג ועקב חזרת הפיפורים הועלה ל 450 מ"ג ליום+אספרין .
מכיון שאני מאד עייף בקשתי לבדוק החלפת התרופות ומזה חודש מטופל ב 300 מ"ג טמבורקור, 5 מ"ג קרדילוק ו100 אספרין.
מזה שבועיים ללא פרפורים.
דופק 55-57 לחץ דם 100 על 65
אני סובל מעייפות רבה במשך כל היום וירידה משמעותית ביכולת גופנית שהייתה לי לפני הפרפור הראשון..
מאז הפרפור השני הוצע לי לשקול אבלציה.
גם בהתייעצות האחרונה לפני שבוע קבלתי הסברים על היתרונות והסיכונים שבהתערבות ע"י אבלציה.
אני מעוניין לקבל מידע על הסיכונים וההיתרונות של אבלציה ובעיקר לשוחח עם מטופלים שטופלו עי אבלציה.
היכן אוכל לקבל מידע על מטופלים
בתודות מישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות עם מטופלים שטופלו באבלציה - תגובה
פרופ` דוד רוט02/11/2013בשל חובת הסודיות הרפואית אין באפשרותי לתת לך פרטים של מטופלים שעבור אבלציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבלציה
שגב03/11/2013לפי שאלות בפורמים וקריאת פירסומים של מח' קרדיולוגיות(כמו למשל בי"ח נהריה) האבלציה מצליחה רק בין % 70 ל-% 80 ,
קרדיולוג מהיחידה להפרעות קצב בבית חולים רבין וקרדיולוג בכיר מאיכילוב אמרו לי שבמקרים רבים הפרפורים חוזרים לאחר האבלציה.
הטמבוקור יעיל בהרבה מהריטמיקס והפרוקור,אלא שבישראל לא יעילות התרופה קובעת אלא מחירה,הטמבוקור הולך ונעלם מבתי המרקחת, הרוקחים מספרים שהפסיקו לייבא אתו בגלל מחירו.
אני לא רופא-אבל כמויות הטמבוקור שאתה נוטל(300 מ"ג ליום) נראות גבוהות מאוד,אני מציע לך להתייעץ עם הקרדיולוג שלך ,בשום מקרה לא בהחלטה שלך,להחליף את הטמבוקור(גם ככה מפסיקים לייבאו)במולטאק(MULTAQ )ואת הקרדילוק בנורמיטן,לפני שאתה מגיע לאבלציה.
אני חוזר ומדגיש,אני לא רופא ולא ממליץ על שום תרופה,אלא לבדו עם הקרדיולוג שלך.
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבלציה
עינב06/11/2013אני ביצעתי אבלציה שלא צלחה .
רק לאחר שביצעתי אותה הבנתי שאם ההפרעת קצב לא מסוכנת מידי אז לא כדאי להיכנס לאבלציה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבלציה נכשלה
מוישיק24/11/2013לפני כ- 8 שנים התגלה אצלי פרפור פרוזדורים. רק 1,200מ"ג ריתמקס מנעו את הפרפור.
לפני כ- 3 שנים עברתי אבלציה ע"י פרופ' מיכה אלדר. הטיפול נכשל! (שלא לדבר על הרופא המכובד). המשכתי עם 1,200מ"ג ריתמקס ליום.
לפני כ- 3 חודשים התוודעתי לנושא חוסר במגנזיום והקשר לפרפור.
מדהים!!!!! אני ממליץ לקרוא - יש הרבה חומר על זה!
התחלתי לקחת תוסף מגנזיום (כ- 600מ"ג ליום). הורדתי את הריתמקס בהדרגה עד אפס. כן, אני לא לוקח יותר ריתמקס וללא פרפורים כבר 3 חודשים!
לציין שאף אחד מהרופאים והקרדיולוגים שטיפלו בי, לא הזכיר ולו ברמז את המגנזיום.
מפתיע? מדהים? מוזר? משונה? - נכון!
אני לא רופא. אבל אני ממליץ בחום למפרפרים לקרוא ברשת על הנושא
אולי הצלתי/עזרתי בכך נפש אחת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכל הכבוד
עזיז09/01/2014כל הכבוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת לחץ דםעוז31/10/2013
שלום
בן 38, עם עודף משקל.
בכמה מדידות שביצעתי באופן עצמאי בבית (עם מכשיר אלקטרוני) בסיום הבדיקה הבהב לי בצג הפרמטר של הפרעה בקצב הלב.
זה קרה לי גם במדידה רגילה במנוחה (ובמדידה חוזרת כבר לא)
וכן קרה לי לאחר פעילות גופנית (הליכה על מכשיר), ואז זה חזר על עצמו שוב ושוב, ובהמשך לא.
האם יש סיבה לדאגה ? האם זה בעיה במכשיר ? האם יכול להיות שבאופן כללי לכל אדם יש הפרעות קצב מדי פעם וזה לא בהכרח משמעותי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת לחץ דם - תגובה
פרופ` דוד רוט31/10/2013מכשיר לחץ דם אלקטרוני אינו אמין דיו לאבחן הפרעות בקצב הלב. הפרעות קצב ניתן לאבחן על ידי אקג הולטר או ניתור דומה. אם יש ספק כדאי שתפנה לרופא המשפחה שיחליט אם יש מקום לברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקואיציק30/10/2013
פרופ' אלדר - שלום רב.
בן 56 בריא בד"כ, לא נוטל תרופות. סובל לסרוגין מפעימות מוקדמות. בבדיקת אקו יצא תקין למעט שטח פרוזדור שמאלי 20 סמ"ר. הקרדיולוג כתב עליה שמאלית מעט מורחבת.
האם הבדיקה תקינה או שצריך לעבור בדיקות נוספות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אקו - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר30/10/2013תקין ואין צורך בבדיקול נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



