מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא מצליחה להוריד במשקלמלי14/08/2013
שלום אני בת 17 (בקרוב 18) משקלי הוא 68 וגובהי 164 אני אוכלת מאוד מאוד מעט (אני נעזרת בשיטה של שומרי משקל וסופרת נקודות אני אוכלת מעט נקודות שצריך מינימום ליום) ועדיין אני לא מצליחה להרזות ואפילו אני משמינה. אני מאוד לא יודעת מה לעשות ואיך לאכול אפילו מעט יותר. אשמח אם תעזור לי תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה להוריד במשקל - תגובה
אהרון רזון14/08/2013מומלץ לבדוק את תפקוד בלוטת התריס. כמו כן, פני לדיאטנית שתבדוק את התאמת התפריט לנתונים שלך. בכל מקרה,פעילות גופנית אינטנסיבית תעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה למניעת סכרתמזל הכהן13/08/2013
בבדיקת דם שיגרתית מצאה תוצאה של גלוקוז ברמה של 101 , כאשר הטבלה תוחמת בין הערכים 65-100 .
מה ניתן לעשות מבחינת התזונה על מנת להקטין את הרמה שנמדדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה למניעת סכרת - תגובה
אהרון רזון13/08/2013לתשובה עניינית (עם המגבלות של הייעוץ האינטנטי), דרושים כמה נתונים: גיל, גובה, משקל, פעילות גופנית, עישון, כולסטרול (LDL), תפקוד בלוטת התריס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לקחת אבקת חלבון כתוסףיוגב12/08/2013
שמי יוגב ,בן 20 ,182 מטר ,שוקל 50 קילו ,אני אם תת משקל שלא יכלתי להיכנס ליחידה קרבית בצבא ,זאת בעיה תורשתית משפחתית גנטית במשפחה ,אני רוצה לעלות מסת גוף ,וחשבתי להתחיל לקחת אבקת חלבון ולהוסיף אתזה לתפריט היומי של ה3 ארוחות היומיות,האם זה בסדר ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לקחת אבקת חלבון כתוסף - תגובה
אהרון רזון13/08/2013תוספת חלבון לא תעלה את משקלך, והתוסף (אבקת חלבון) עלול גם לגרום נזק בריאותי.
מה שעשוי לעזור, זו הוספת פחמימות מורכבות ושומנים בריאים לתפריט היומי.
כמו כן, מומלץ לאכול ארוחות ביניים בין הארוחת העיקריות ולבצע בפעילות גופנית (מתונה) סדירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יוגב14/08/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינה צהובהשלומי11/08/2013
האם זה בסדר לאכולפרוסה אחת של גבינה צהובה 17 אחוז ביום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינה צהובה - תגובה
אהרון רזון12/08/2013אם זאת החריגה היחידה מהתזונה הנכונה (זה שומן לא בריא), עם כמות כזאת לא צריכה להיות בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחת בוקרעומר10/08/2013
שלום,
בעקבות כתבה שראיתי בynet
התחלתי לבסס את הארוחת בוקר שלי באופן קבוע על מוזלי של שופרסל.
לאחרונה הסתכלתי על הרכיבים של המוצר וראיתי שבכל 100 גרם יש מעט פחות מחצי גרם שומן טרנס.
האם אכילה של כמות כזאת על בסיס יומי בעייתית וכדאי לעבור למוצר אחר שלא מכיל שומן טרנס או שזה כמות סבירה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחת בוקר - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי11/08/2013עומר שלום,
כמה שפחות שומן טרנס טוב יותר. אבל חצי גרם ל-100 גר' סביר ויותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
עומר11/08/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דגים ביום(:09/08/2013
היי.
האם זה בסדר לאכול ביום מסוים סלמון בצהריים ובערב לאכול טונה בקופסת שימורים?
לא באופן קבוע, השאלה אם זה אפשרי או שלא כדאי ביום שני דגים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דגים ביום - תגובה
אהרון רזון09/08/2013דגים איכותים טריים, ביניהם סלמון טרי, הם מאכלים בריאים , ואני ממליץ לאכול כמה פעמים בשבוע, תוך גיוון, לא מטוגנים ורצוי ללא רוטב. אין בעיה גם פעמיים ביום מידי פעם. יחד עם זאת אני לא מעודד אכילת מזון משומר בצורה כלשהי, ובטח לא טונה, כאשר מדובר כל יום או כמה פעמים בשבוע, כפי שהרבה אנשים נוהגים, בעיקר מסיבת נוחות. מלבד חסרונות כלליים של מזון מתועש, ברוב סוגי הטונה יש כספית שלא מיטיבה עם הבריאות (בלשון המעטה).
למרות הנאמר, מאכילת טונה פעם בשבוע אף אחד לא מת. בתאבון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינדקס אינסולינמיאסף08/08/2013
שלום.
לאחרונה התוודעתי למושג זה , האם מדד זה הוא אכן חשוב כמו מדד האינדקס הגליקמי להערכת איכותו של מזון מסויים? האם המדד חשוב בעיקר לחולי סכרת/ טרום סכרת?
כיצד להתייחס למוצרי חלב להם אינדקס גליקמי נמוך אך אינדקס אינסולינמי גבוה?
האם כל קבוצת החלבון נכללת כבעלת השפעה גבוהה על הורמון האינסולין?
תודה אסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם דילגו עליי? לתשובת המומחים אודה
אסף11/08/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאינדקס אינסולינמי - תגובה
אהרון רזון12/08/2013כל המאכלים מעלים את כמות האינסולין בדם במידה זו או אחרת, כולל אלא שאינם מכילים פחמימות, אלא רק חלבון (ושומן), כגון בשר ודגים. בדרך כלל יש קורלציה בין האינדקס האינסולינמי לגליקמי עם חריגים מעטים כגון החלב, אבל מדידתם של שני האנדקסים רחוק מלהיות מדוייקת. בכל טבלה, ממקור שונה, תמצא ערכים שונים, לעיתים במידה משמעותית. מלבד זה, ערכים אלה תקפים רק במקרה של אכילת מוצר בודד על קיבה ריקה ורצוי גם המעי הדק מרוקן. הדבר הנכון הוא להתייחס לארוחה שלמה או אפילו לתפריט היומי. המסקנה היא שמיותר להתעסק יותר מדי בחיפושים וחישובים. אינדקס זה או אחר אינו חזות הכול בתזונה בלי התחשבות ראשית כול בהרכב הנכון של אבות המזון, וויטמינים, מינרלים וסיבים.
אגב, לחולי סוכרת, משמעותי יותר הוא העומס הגליקמי, מדד שמתחשב גם בכמות הפחמימות שבמזון מסויים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2.5 ק"ג ב5 ימיםדן08/08/2013
אני בן 41 בריא בדר"כ.יש לי כבד שומני.כבר 3 שבועות שאני בדיאטה מתונה ו"נכונה"הורדתי 2 ק"ג בהם.כיוון שאני לא מרוצה מקצב הירידה(קיוויתי שהוא יהיה כפול)החלטתי ב5 ימים לרדת 2.5 ק"ג כלומר 0.5 ק"ג ביום באמצעות משטר אכילה נוקשה ופעילות גופנית של שעתיים ביום(שעה בבוקר ושעה בערב)ואז לחזור לקצב מתון.אם אצליח בכך האם יגרם לי נזק גופני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2.5 ק"ג ב5 ימים - תגובה
אהרון רזון08/08/2013אם אין לך בעיות בריאות מלבד כבד שומני, אף דיאטה מוגבלת ל 5 ימים לא תגרום נזק
מתמשך, ובטח שלא פעילות גופנית אינטנסיבית אם היא מותאמת לכושר שלך (אני עושה ספורט יותר מזה, דבר שמביא לי רק תועלת בריאותית ושמירה על משקל).
מאחר וזאת לא התחלת תהליך ההרזיה, לא נראה לי שתשיג את יעדך בשלמותו, אבל לא זאת הבעיה, אלא הסבירות הגבוהה לשבירת המשטר ומחיקת ההשג, כולל זה של 3 השבועות הראשונים.
מי רודף אחריך? קצב ההרזיה שונה מאדם אחד לשני, ולא הוא חשוב אלא ההתמדה לטווח ארוך בתהליך, עם תזונה בריאה מותאמת לך אישית וכמובן, פעילות גופנית סדירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצל חתוך מסוכן לאכילה?ליאת07/08/2013
שלום,
הגיעה לאזני שמועה כי בצל חתוך שנותר במקרר מסוכן לאכילה שכן הוא צובר חיידקים. זה נשמע לי לא הגיוני, אבל בכל זאת, האם יש דברים בגו'?
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצל חתוך מסוכן לאכילה? - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי07/08/2013לא רואה סיבה לשמועה כזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לבת 75שירן06/08/2013
שלום רב,
אמי בת 75 וסובלת מדימנציה,
זהה מעט בבית עם עזרה,
ואינה לועסת אוכל אך יכולה לשתות.
בעקבות כך תזונתה כיום היא:
אנשור - 3 קופסאות ביום, שייק פירות, אקטימל, ואבקת ALITRAQ - חצי שקית פעמיים ביום.
כמובן שהיא רזתה בעקבות השינוי בתזונה.
האם התזונה מאוזנת ומספקת?
מה צריכה להיות התזונה שלה?
וגם, מה כדאי שיכיל שייק הפירות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לבת 75 - תגובה
אפרת סויסה הרוש06/08/2013כמות הקלוריות והחלבון נקבעת לפי הרבה גורמים כמו משקל , בדיקות דם , האפ יש או אין פצעי לחץ וכו ולכן אני ממליצה לך בחום לפנות לדיאטנית שתכין לך תוכנית תזונתית מסודרת ומותאמת אישית לאמא שלך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמינה ועובדתאנונימית05/08/2013
לפני כחודש התחלתי לעבוד בחנות לציוד משרדי זה עבודה קשה נון סטופ מהבוקר עד הערב על הרגליים עומדים כל היום ועובדים ממש קשה , לפני שהתחלתי לעבוד שקלתי 47 קילו שזה המשקל הרגיל שלי לא משנה כמה הייתי אוכלת תמיד שקלתי ככה , אך מאז שהתחלתי לעבוד התחלתי להשמין ועליתי 3 קילו !!! שזה אסון נוראי בשבילי , אני אוכלת נישנושים פה ושם אבל זה אף פעם לא קרה לי , ולמרות שאני עובדת ממש קשה וכל היום רק הולכת ומפעילה את הגוף אני רק עולה במקום לרדת .. מה לעשות ? אני ממש רוצה לחזור למשקל ששקלתי בו קודם אבל העבודה רק מעלה אותי במשקל במקום להוריד אותי .. אשמח לעזרה ! :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמינה ועובדת - תגובה
אהרון רזון07/08/2013סדר היום שלך השתנה מקצה לקצה (אני מבין שקודם לא עבדת) ואתו גם הרגלי האכילה. בלי לשים לב, את אוכלת יותר, בעיקר נישנושים, לפי דבריך, המכניסים יחסית הרבה קלוריות שגורמות לעליה במשקל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסון הפרוביוטיקהמיטל04/08/2013
לקחתי למשך חודש שלם בכל יום בבוקר כמוסה של פרוביוטיקה של סולגאר שנקראת "מולטי ביליון דופילוס מתקדמת" שמכילה 5 מיליארד חיידקים - וזה גרם לי לנזק עצום!!!
הפרוביוטיקה ניפחה לי את הבטן כמו בלון.
הבטן שלי עכשיו תפוחה מאוד כמו שלא הייתה לי בחיים. היקף הבטן שלי הגיע ל-150 ס"מ!!!
מדוע החיידקים שבפרוביוטיקה ניפחו לי את הבטן?
הכמוסה מכילה ארבעה זנים של חיידקים : 1) ל.אסידופילוס, 2) ב.לקטיס, 3) ל.פאראקסי 4) ול.רמנוסוס (LGG), במינון של חמישה מיליארד חיידקים פעילים.
איזה חיידק מבין ה-4 גרם לי לנפיחות בבטן?
האם נגרם לי נזק בלתי הפיך?
האם החיידקים הרסו לי את הבטן?
איך אפשר להוריד את הנפיחות בבטן שגרמו לי החיידקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסון הפרוביוטיקה - תגובה
אהרון רזון05/08/2013את לא מציינת לאיזו מטרה לקחת. בהנחה שזה לא היה על דעתך בלבד, אלא בהמלצת רופא שקבע גם את המינון, הדבר הנכון הוא לפנות לאותו רופא לצורך בירור. גם אם לקחת
מיוזמתך, והתופעה ממשיכה אחרי ההפסקה, דרושה התייעצות עם רופא, כי בדיקה ותשאול הכרחיים במקרה שלך, ולא חוות דעת ווירטואלית בפורום.
הערה: משרד הבריאות אינו מייחס לתוספי תזונה סגולות ריפוי ומניעת מצבים רפואיים.
במילים אחרות, למי שאוכל מאוזן ומגוון, חבל על הכסף עבור תוספים, בנוסף לצרות אפשריות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבת שלוםשי02/08/2013
רציתי לדעת כמה אחוזי שומן רווי ושומן רגיל וקלוריות בערך יש בלאפה שווארמה הודו עם חומוס סלט וציפס ועמבה תודה רבה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבת שלום - תגובה
אהרון רזון05/08/2013אינני יודע כמה קלוריות וכמה שומן, כי זה תלוי בגודל ובהרכב המפורט. מה שכן, מלבד
הרבה קלוריות שלא עוזרות להרזיה (בלשון המעטה), המנה איננה מומלצת למי שחשוב לו לאכול בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחותאלכס02/08/2013
שלום אני ילד בן 15
גובה-170
משקל-62
לפני חודש התחלתי להתאמן באימון של שעה או יותר
השאלה שלי היא עמה ארוחות גדולות או קטנות מומלץ לי לאכול?
והאם המשקל שלי תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחות - תגובה
אהרון רזון05/08/2013השאלה איננה ברורה "עמה ארוחות גדולות או קטנות מומלץ לי לאכול?".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהשי31/07/2013
אני בן 25 שוקל 72 ואני מטר 76 רציתי לשאול עם לדוגמא אני קונה בחוץ באגט עם שניצל וחומוס ורוטבים וסלט ואוכל את זה בצהריים ובערב אני אוכל תפוח ו4 קרקרים עם גבינה האם אני חורג מערך השומן והקלוריות של אותו יום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בבקשה - תגובה
אהרון רזון01/08/2013הבעיה של התפריט שלך איננה הקלוריות וכמות השומן, אלא האיכות, בעיקר בארוחת הצהריים. שניצל אינו אוכל בריא, בטח אם אוכלים כל יום. גם בגט עם חומוס מוכן ורטבים מוכנים אינם בריאים במיוחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


