מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- יום כיפוררותי12/09/2013
בארוחה המפסקת האם כדאי לאכול שועית ירוקה ובמה לתבל גם את העוף שאני מכינה במה לתבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום כיפור - תגובה
אהרון רזון12/09/20131. לגבי שעועית ירוקה התשובה חיובית.
2. כמה שפחות מתובל. התבלינים בד"כ מצמיאים. יש גם כאלה שלא. בפורום בישול בריאות תקבלי הדרכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייבת עזרה!מורן10/09/2013
היי ,
אני בת 15 כיתה י', גובה 1.63 במשקל 51.5 למרות שאני יודעת שאני במשקל יעד שלי אני עדיין רוצה להרזות כי יש לי שומן עודף , הרגליים שלי מלאות והבטן עגולה ואני כבר לא יודעת מה לעשות כי המשקל מראה משהו אחד והגוף מראה משהו שונה לגמרי.
אני רוצה להרזות עוד,וזה התפריט שאני עושה לעצמי
לבית הספר אני לוקחת כריך מלחם חיטה מלא ובפנים חביתה או גבינה צהובה,
אחהצ אני אוכלת שניצל ואורז\פתיתים
לארוחת ערב שלוש פתית עם גבינה לבנה ועגבנייה ומלפפון חתוכים
ואם אני רעבה בין לבין אני אוכלת או ירקות או פרי
אני בערך יודעת לבנות תפריט נכון כי קראתי המון על זה,וחשוב לי גם שאני יתפתח כראוי ולא יפגע בגוף שלי בנושא התזונה,אבל אם אני ימשיך בתפריט הבריא הזה יהיה ניתן לראות שינוי על הגוף?למשל רגליים רזות יותר?או בטן שטוחה?
ואני לא כל כך רוצה לשלב ספורט והמקסימום שאני עושה זה 20 כפיפות בטן ביום
אז השאלה שלי אם אני ירזה ככה בקצב הזה?
תודה רבה!
מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אני הייתי בדיוק כמוך
דפנה10/09/2013לא בעד ספורט בכלל ושאני חושבת על זה עכשיו זה רק מתוך עצלנות
את במשקל נורמלי לחלוטין!!! אין לך מה להרזות בכלל זה כבר לא בריא.
לפי מה שאת מתארת הגוף שלך זקוק לחיטוב ובכלל לא להורדה במשקל,
בתור אחת שבקושי הייתה עושה ריצה של כמה מטרים לקחתי את עצמי בידיים ונרשמתי לספורטן בהוד השרון ומאז הגוף שלי יותר מחוטב ויפה וגם אני יכולה לאכול כמעט כל מה שאני רוצה בלי הגבלות כמו שאת מתארת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייבת עזרה! - תגובה
אהרון רזון10/09/2013את בהחלט לא צריכה לרזות. לעיתים, מי שמנסה לרזות ללא צורך ימצא את עצמו שמן יותר בשלב מסויים, עם אחוז שומן גבוה יותר ומסת שריר מדוללת. ההרזייה לא תשנה את מבנה הגוף שלך שהוא נתון גנטי. לגבי הרגליים אין הרבה מה לעשות, אבל תרגילים אפקטיביים לבטן יחזקו את שריריה כך שתבלוט פחות. לא כל אחד יכול להגיע לבטן שטוחה, אך אפשר לשפר במידה מסויימת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת אורז מלאיפה09/09/2013
קראתי מספר מאמרים על דיאטת אורז מלא והחלטתי לנסות...........האם יש אמתץ בדיאטה מעין זו?? אני הרכבתי לי תפריט למשך שבעה ימים המורכב מאורז מלא וירקות מבושלים בלבד, בנוסף שותה המון המון מים...........
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטת אורז מלא - תגובה
אהרון רזון10/09/2013דיאטות שונות ומשונות לא חסרות, ודיאטת האורז היא אחת מהן. אני לא ממליץ. זאת דיאטה לא בריאה ולא מקנה לך הרגלי אכילה טובים. בתור "ספורט", אם את בריאה,
אפשר לעשות לזמן מוגבל של שבוע או שבועיים (אם לא תשברי באמצע) בלי גרימת נזק בריאותי מתמשך, אבל אל תצפי לניסים ונפלאות לטווח ארוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחמימותחן07/09/2013
שלום,
לאחרונה אני אוכלת בצורה מסודרת ובריאה יותר ולכן אני ממעיטה בפסטות לחמים ובכל מיני מאכלים עתירי פחמימיות..
אבל חשוב לי לדעת אם אני לא ממעיטה בפחמימות דבר שיזיק לי..
בבוקר אני אוכלת 2 פרוסות לחם קל עם ממרח מסוים או גבינה ו קוטג וכו'
בצהריים מנה חמה כמו חזה עוף/בשר/דג וירקות
ובערב בדרכ פריכיות עם גבינה או מעדן
בין הארוחות חטיף אנרגיה ופרי
האם זה מספיק פחמימות?ואם לא אז מה צריך להוסיף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחמימות - תגובה
אהרון רזון08/09/2013לא חסרות פחמימות בתפריט שלך.
המלצה: חטיף אנרגיה לא יותר מאחד ביום. רצוי להחליף עם לחם מלא. ירקות מגוונות לפחות פעמיים ביום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומני ותזונהיפית07/09/2013
שלום רב
בת 68. רזה מאוד. באולטראסאונד נצפה כבד שומני. אני רוצה להשמין- להעלות במשקל.
מה מותר לי לאכול כדי להעלות במשקל ?
תודה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני ותזונה - תגובה
אהרון רזון10/09/2013אם תמיד היית רזה מאוד , יהיה קשה להשמין באופן רצוני יציב. אבל אם כן, ללא קשר
לשיטה, ייתכן שזה יגדיל את מידת שומנות הכבד. מומלץ להתייעץ גם עם רופא הפטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מומלץ לאכול קינוחשראלה07/09/2013
שלום לך
מתי מומלץ לאכול קינוח ומה הנזקים של זה?
האם הפסקה של חצי שעה עד שעה אחרי הארוחה תגרום לשינוי?
בכבוד רב
בתודה מראש
שרינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי מומלץ לאכול קינוח - תגובה
אהרון רזון10/09/2013הגוף לא זקוק לקינוח (עוגות, עוגיות, גלידה וכו"). אנחנו אוכלים קינוח כי נהנים, וטוב להמעיט כמה שיותר ולהחליפו בפרי. מה שקובע זה הכמות ולא העיתוי. הרוב אוכלים את הקינוח בסיום הארוחה, ויש כאלה שמעדיפים בין הארוחות. נראה לי שאכילה בין הארוחות גורמת לאכול יותר, אבל זה עניין אינדיבידואלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין Cרון07/09/2013
שלום רב.
קראתי שישנם 12 סוגים שונים של קולגן וויטמין C תומך בתהליך יצירת הקולגן.
שאלתי היא, האם ויטמין C שותף בייצור סוג הקולגן המצוי בגידים?.
רב תודות, יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין C - תגובה
אהרון רזון08/09/2013וויטמין C חיוני לייצור כל סוגי הקולגן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על פיתות בארוחותהראל06/09/2013
הי, רציתי לדעת אם מתוך 3 הארוחות שאני אוכל ביום- האם זה בסדר שב-2 מהארוחות אוכל פיתה מקמח מלא כמובן, שבפנים אני שם המון סוגי סלטים קצוצים ומוסיף אגוזים וקטניות (כמו חומוס מבושל או עדשים). 2 ארוחות כאלה, והארוחה השלישית מכילה סלט וקטניות אך ללא תוספת פחממות (כלומר, לא אוכל פיתה או אורז, בורגול או כוסמת).
האם זה סביר לאכול פיתות מקמח מלא כתחליף לפחממות אחרות?
אוסיף שאני צמחוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על פיתות בארוחות - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי06/09/2013הראל שלום,
נשמע בסדר. זכור ששיטה כדי לשפר את איכות החלבון מהצומח היא לשלב קיטניות עם דגנים.
חג שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
הראל06/09/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה על פיתות בארוחות - תגובה
אהרון רזון06/09/2013לפי התפריט, אתה לא צמחוני אלא טבעוני. הגיוון הוא עיקרון חשוב בתזונה הנכונה בכלל ועבור טבעונים בפרט. בין היתר גם את הפחמימות המרוכזות (עמילנים) צריך לגוון, מאחר שלכל סוג מזון יש הייחודיות משלו, מלבד זה שתזונה לא מגוונת היא משעממת, לכן נהנים פחות ממנה לאורך זמן. האכילה איננה רק הספקת הצרכים החומריים של הגוף אלא גם הנאה.
האמור זה נכון רק במקרה שזה התפריט הקבוע שלך לאורך זמן. יום, או כמה ימים אין בעיה עם התפריט מבחינת חוסר הגיוון, אבל הוא לא מכיל פירות ושמן איכותי. אמנם באגוזים (לא ברור כמה אתה אוכל) יש שומן, אבל רובו רב בלתי רווי (ואם הם קלופים גם איכותו ירודה בגלל החימצון), כאשר הגוף זקוק גם לחד בלתי רווי בכמות ראויה.
הערה: מומלץ לאכול יותר ארוחות ביום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהרון רזון תודה רבה, עוד פירוט
הראל06/09/2013מבחינתי, ידוע לי על כל סוגי הפחממות והחלבונים, גם מהחי וגם מהצומח.
ביומיום אני לא צורך פחממות ריקות כמו לחם לבן, אורז לבן וכדומה, אלא פחממות מלאות כמו לחם מקמח מלא, כוסמת, אורז מלא, בורגול, קוואקר.
לגבי ההגדרה, אני לא מגדיר את עצמי כטבעוני אלא צמחוני משום שאני אוכל ביצים וגבינות אך בכמויות קטנות.
אני מודע למגוון והסיבה ששאלתי לגבי הפיתות היא כי הפיתות זה אולי המאכל הכי מנחם שקיים, במיוחד כשאני ממלא אותה בסלטים ובדברים כמו גבינה מלוחה או ביצה קשה. זאת הדרך שאני יודע שבוודאות אני לא אקבל התקפי בולמוס ואתחיל לזלול שוקולדים באמצע הלילה.
מבחינת שיעמום, אני לא אשתעמם.
השאלה שלי הייתה אם פיתה מקמח מלא מקבילה לפחממה מלאה כמו כוסמת, בורגול או אורז מלא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקועה בתהליך ההרזיהנוגה02/09/2013
שלום,
אני בת 27, ולפני כשלוש שנים בערך התחלתי תהליך הרזיה בו הורדתי בערך 13 קילו (בתהליך ארוך, לא כסאח) . היום הגעתי למשקל של 68 קילו (גובה 1.60) אחרי שהייתי בסדנת הרזיה של קופ"ח ששם הורדתי חמישה קילו נוספים. אבל מתישהו נתקעתי והירידה נעצרה... הדיאטנית המליצה על שינוי כיוון בתפריט,ניסיתי להפחית פחממות/להצמד לתפריט יותר "ים תיכוני", הגברתי את הספורט ליותר פעמים בשבוע... אבל אין שינוי. עשיתי בדיקות דם והכל יצא תקין, כולל בלוטת התריס. המצב הוא כזה שבערך כמה חודשים טובים אין שום ירידה במשקל לא משנה מה אני עושה.. מה אפשר לעשות במצב כזה? אני די מיואשת.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקועה בתהליך ההרזיה - תגובה
אהרון רזון02/09/20131. וויתור מוחלט על דגנים ומוצריהם, תפו"א, בטטה וסוכר לטובת שפע של ירקות מגוונים (גם בהם יש פחמימות אבל בצפיפות נמוכה), 2-3 פירות. גם קטניות (בהגבלה).
2. דגים טריים איכותיים מגוונים (כמעט) כל יום.
3. ביצה (לא מטוגנת בשמן) כל יום.
4. עוף ללא עור ושומן פעמיים בשנוע
5. בקר רזה טרי פעם בשבוע.
6.גבינה\קוטג' 3%
7. שתיית מים בלבד.
8. ארוחות קטנות כל 3 שעות, כאשר בעיקריות סלט גדול כמנה ראשונה.
7. שעה וחצי פעילות אירובית בעצימות בינונית-גבוהה כל יום וגם אנאירובית פעמיים בשבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה רבה, אבל עוד שאלה קטנה..
נוגה03/09/2013אני יכולה לנסות בלי דגנים בכלל ולשים דגש על יותר חלבונים- העניין הוא שבבדיקות האחרונות יצא לי כולסטרול טיפה גבוה..:
ldl cholestrol- 130
hdl- 63
Triglycerides-83
או שזה עדיין מספיק בטווח התקין כדי לאכול יותר חלבונים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה רבה, אבל עוד שאלה קטנה.. - תגובה
אהרון רזון03/09/2013הכולסטרול תקין ורמת הטריגליצרידים טובה מאוד. בזכות ההרזייה והגברת הפעילות הגופנית יש לצפות לירידה במדדים אלה. לגבי העלאת רמת השומנים בדם על ידי חלבון מן החי יש חילוקי דעות בין אנשי הרפואה. מלבד זה התגובה אינדיבידואלית., לכן מומלצת בדיקת דם נוספת אחרי מספר שבועות.
המשטר המוצע אמור לתת "פוש" להרזייה עד שתגיעי למשקל תקין. אחריו תוכלי לחזור בהדרגה ותחת מעקב על המשקל לאכילה מבוקרת של עמילנים מרוכזים (מוצרי דגנים ועוד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים בדיאטהאביה02/09/2013
אני בת 32 עושה דיאטה וירדתי 4 ק"ג מתוך 25 שיש לי להוריד. הייתי אצל דיאטנית שאמרה לי להחליף אפילו את הדיאט קולה במים נקיים רגילים (כי קולה מנפחת לדבריה). הבעיה היא שאני לא אוהבת מים מהברז ולשים מתקן זה נראה לי מוגזם כי אני גרה עם בן זוג שלא כל כך שותה. האם אפשר להחליף למיצים או משהו כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים בדיאטה - תגובה
אהרון רזון02/09/2013מאחר ועודף המשקל שלך ניכר, גם הדיאטה צריכה להיות מוקפדת, כמובן כולל שתייה.
הדיאטנית צודקת. אני אפילו אוסיף שלא מומלץ לשתות כשיגרה משקאות דייאט גם בלי קשר לדיאטה. מבחינה בריאותית זה הדין גם לגבי מיצים מתועשים כלשהם. אם מי הברז לא טעימים לך (גם אני בד"כ לא שותה מי ברז), נסי מים מינרליים. אני יודע שזה כרוך בעלות ובסחיבה, אבל אם התזונה שלך עתירת ירקות טריים ( חופשי) ופירות טריים (בהגבלה), את ממילא לא שותה כל כך הרבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהמישהי31/08/2013
בס"ד
היי,
אני כעת בחופש ורוצה לרדת קצת בשקל לפני הלימודים אני אוכלת בסביבות 1200 קלוריות ביום ודואגת לעשות הליכה שעה ועשר דקות \עבודה פיזית-עמידה על הרגליים כ6,7 שע' בימים שאני עובדת כמובן אינני עושה הליכה.
אני נשקלת פעם בשבוע ואני נשארת באותו המשקל!! ואפילו השבוע עליתי קצת :\ זה ממש מתסכל..יש לציין שאת רוב הקלוריות אני אוכלת בלילה קצת מאוחר ובימים שאני עובדת גם בסביבות 12,2 בלילה האם יש לזה קשר כלשהו לעצירה ואפילו לעליה במשקל..?
אשמח לדעת מהי הסיבה שיכולה להיות לעצירה ואפילו לעליה אני נורא משתדלת ולא רואה תוצאות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
אהרון רזון01/09/2013גיל, גובה, משקל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממתקים ללא כולסטרולאסתר30/08/2013
אם יש כולסטרול ויש ממתקים כמו במבה וביסלי שמפורש כתוב ללא כולסטרול האם אפשרי או שיש סיבה האחרת לא לאכל אותם? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתקים ללא כולסטרול - תגובה
אהרון רזון01/09/2013כולסטרול זה לא הכול. זה מזון מתועש שאינו בריא בעליל בגלל שומן לא טוב וכל מיני כימיקלים. גם הצפיפות הקלורית גבוהה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלה לי רעיון לנסות לשים במיקסרמיצי ירקות30/08/2013
עם קצת מים ירקות...
הרבה יותר קל לי, וכמה ירקות במנה אחת
כי ככה ברגיל אני לא ממש אוהבת לאכל תמיד...
האם מבחינת ערכים תזונתיים אם אני מערבבת ככה במיקסר עם טיפת מים..האם יורד הרבה מהערך התזונתי?
ואני חוששת לטעם אבל זה כבר עניין אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי ירקות במיקסר
רוני מי30/08/2013ידוע לי שיש קשר בין התחממות המיקסר בזמן הפעולה, לבין הריסת הויטמינים עקב התחממות המכשיר.
לדעתי מיקסר זה פיתרון מעולה, אבל להכנת מיצי פירות.
ירקות במיקסר יוצאים בסמיכות די דוחה של מין ״גרבר של תינוקות״ רק בטעם של ירקות. יש מכונת מיצים שממצה את כל תכולת הפירות/ירקות/עשבים (נענע, כוסברה, פטרוזיליה, נבטים, כל סוגי הפירות, הירקות ואף אגוזים, שקדים וכו׳).
המכונת מיצים מייצרת מיץ כמו שקונים מיץ פירות אמיתי, זה לא כמו הבלנדר שהופך את התכולה ששמת ל״גרבר תינוקות״.
המכונת מיצים היא פיתרון מושלם לבריאות מעולה מהסיבה שאפשר לעשות שילובי גזר, עשבים ירוקים, לימונים, תפוחים, מנגו, ברוקולי חי, נבטים, זרעים למיניהם, עשב חיטה, עשב שעורה ועוד סוגי מאכלים הבריאים ביותר שקיימים.
היופי הכי גדול הוא שאפשר לשים את כל הירקות במצב גולמי! (ברוקולי חי או תרד חי או כרובית חיה כבר אכלתם?) שווה לנסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלה לי רעיון לנסות לשים במיקסר - תגובה
אהרון רזון01/09/2013תמיד עדיף לאכול ירקות\פירות בצורתם הטבעית (בין היתר בגלל שמשביעים יותר), אבל גם לפי השיטה שאת מציעה, השמירה על הערכים התזונתיים טובה בתנאי שהצריכה מיידית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולP29/08/2013
אני מתאמן כבר כמעט חצי שנה אינטנסיבי ביותר וממש טוב אחרי אימון כמובן לאכול ביצים, עכשיו בביצים יש חלבון וחלמון ונאמר לי שבחלמון יש הרבה כולסטרול ועדיף להוציא את החלמון ולאכול רק את החלבון, זה בריא? זה כדי? על מה אני מוותר בזה שאני לא אוכל את החלמון? האם גם בחלבון עצמו יש כולסטרול? תודה ושבוע טוב !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול - תגובה
אהרון רזון30/08/2013בניגוד לדעה שרווחה בעולם המערבי לגבי אכילת ביצים –מחקרים שנערכו למעלה מ- 30 שנה מראים כי אנשים בריאים יכולים לאכול ביצה עד שתיים ביום מבלי לחשוש שרמות הכולסטרול שלהם יעלו. אחת הדרכים שנמצאו יעילות ביותר לחיזוי מחלות לב וכלי דם הוא היחס בין הכולסטרול "הרע" (LDL) לבין הכולסטרול "הטוב" (HDL). אכילת ביצים אינה משפיעה באופן משמעותי על היחס. לפי מחקרים אלה, אכילה של ביצה או שתיים ליום אינה אמורה להוות סיכון (אצל אנשים בריאים), בעיקר כאשר היא משולבת בתזונה יומית הכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים ומוצרים מן החי דלי שומן. גישה זו מתבססת גם על מסקנות מדעיות לפיהן השומנים הרווים שבמזון, הם אלה שמשפיעים באופן משמעותי על רמת LDL בדם (השומן שבחלמון ברובו איננו רווי). טעון אחר הוא שהחלמון מכיל כולין - וויטמין שמבטל או מפחית את ההשפעה של הכולסטרול התזונתי על יצירת LDL.
אגב, כ-85% (ולפי מקורות מסויימים אף יותר מזה) מן הכולסטרול בדם הוא אנדוגני, כלומר נוצר על ידי הגוף עצמן, יותר מדוייק בכבד.
מה יש בחלמון?
ויטמינים מקבוצת B (כולל חומצה פולית ו-B12).
ויטמין A
ויטמין D
ויטמין E
יוד
אבץ
ברזל
סידן
קרוטן
כולין
כל חומצות האמינו החיוניות.
החלבון (הלבן) לא מכיל כולסטרול אבל הוא דל מאוד מבחינה תזונתית מלבד חלבון באיכות יותר ירודה מהחלמון.
המסקנה לא צריכה להיות שתתחיל לזלול הרבה ביצים, כי למרות האמור כל אחד מגיב באופן שונה וולא צריך להגזים באף מאכל. הדרך המומוצת היא לאכול כל פעם ביצה שלמה ועוד חלמון אחד או שניים. אפשר כל יום גם שתי ביצים (לא מטוגנים בשמן) בתנאי
שרמת הסוכר שלך תקינה ואין לך נטייה לכולסטרול (LDL) גבוה.
אם אתה מאוד אוהב ביצים, אני מציע שתמדוד את רמת הכולסטרול בדם ותאוכל כמה שבועות שתי ביצים שלמות ביום ולאחר מכן תמדוד פעם נוספת, לראות אם חל שינוי ביחס LDL\HDL.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדי דיכאון והשמנהאני29/08/2013
לקחתי שנה נוגד דיכאון מסוג ssri פאקסט והשמנתי 20 קילו! שהם בערך כשליש ממשקל גופי רצוי לומר שתמיד הייתי מאוד רזה עם חילוף חומרים מטורף לא משנה כמה הייתי אוכל הייתי נשאר רזה גם אבא שלי ככה ואמא שלי.
רוב הרופאים אומרים שהכדור מעלה תאבון מה שלא נכון במקרה שלי הבנתי מרופאה אחת ששאלתי בפורום שהכדור עלול לגרום לתת פעילות של בלוטת התריס מה שקרה לחלק מהמטופלים שלה האם אפשר לא להשמין בעזרת דיאטה מיוחדת או שחייב לבחור באופציית האלטרוקסין עם התרופה?
כמו כן היה לי עוד תופעות לוואי של עייפות מטורפת חוסר חשק מיני עצירות וכדומה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדי דיכאון והשמנה - תגובה
אהרון רזון01/09/2013אכן, תרופות אלה גורמות בד"כ להשמנה, כאשר התופעה בולטת יותר אצל אנשים רזים
עד התחלת הטיפול. זה קורה בגלל שילוב של ירידה בקצב המטבולי והגברת התאבון.
לגבי החלפת התרופה אין מקום לייעוץ בפורום, ההחלטה צריכה להיות של הרופא המטפל.
פעילות גופנית במינון משמעותי (אחרי התייעצות עם הרופא), והתאמת דיאטה על ידי איש מקצוע יעזרו בהחלט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה דווקא אצל אנשים רזים?
אני01/09/2013קראתי הרבה אנשים שלא היו הכי רזים שרשמו שהם השמינו מהתרופה הזו
ומה עושים עם ההשמנה יש דרך לגרום לכך שלא אשמין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה דווקא אצל אנשים רזים? - תגובה
אהרון רזון01/09/20131. לא רק אצל רזים, אבל אצלם (לא כולם), התוספת באחוזים ניכרת יותר. ההסבר אינו ברור דיו.
2. פתרון ההשמנה הוא פעילות גופנית נרחבת ותזונה מותאמת אישית על ידי איש מקצוע, כפי שציינתי בתגובה הקודמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי
אני08/09/2013מפסיכיאטרית שרשמה לי בפורום שכדורים אלה מאיטים את פעילות בלוטת התריס ואצל חלק מהמטופלים שלה נראתה תת פעילות של בלוטת התריס שלא הייתה קודם אז לא בכל המקרים פעילות גופנית תעזור אלה תוסף של אלטרוקסין בלית ברירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי - תגובה
אהרון רזון08/09/2013פעל ע"פ המלצות הרופא\ה המטפל\ת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)


