מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אמא שלינאנא05/03/2013
הי
אמי בת 70 חולת סכרת ..מטופלת בזריקות אנסולין..
לאחרונה חסר לה ברזל וגם סידן ויש לה אפתות מעל השפתיים
עכשיו היא כבר לא אוהבת רוב מוצרי החלב ולא סרדינים ..
מה אפשר להציע לה
מערכת חיסונית אצלה נמוכה גם
שמעתי על ברוקלי? במה יעזור לה ואיך|?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא שלי - תגובה
אפרת סויסה הרוש05/03/2013לגבי הסידן במוצרי חלב יש באמת כמות די גדולה של סידן ולכן תנסי בכל זאת למצוא איתה איזה שהוא מוצר חלב שהיא כן אוהבת למשל גבינת ריקוטה מכילה פי 5 סידן מגבינה רגילה לדעתי יש צורך לשקול מתן תוסף של סידן כמובן ביעוץ עם דיאטנית .
לגבי ברזל בהודו ובשר יש כמובן ברזל גדולה וספיגה טובה וגם כאן צריך לשקול מתן תוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תבליניםתמי03/03/2013
שלום, מה דעתכם על נושא של תבלינים, האם עדיף אורגני?
או שאין לכך משמעות?
תודה
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבלינים - תגובה
אהרון רזון04/03/2013תאורטי, עדיף אורגני. מעשית, מאחר שתבלינים אוכלים בכמות קטנה מאוד יחסית למזון הבסיס, ההבדל לא משמעותי, אם בכלל. השאלה היא אם זה באמת אורגני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה..לי02/03/2013
שלום, השאלה שלי פחות קשורה בטיפול אך אשמח ממש לקבל מאחד ממכם תשובה.
אני בת 21, מתעניינת מאוד בלימודי תואר ראשון בתזונה, אני לא הצלחתי ממש לאתר מוסדות אקדמיים בתחום ואשמח לדעת היכן לומדים את המקצוע.
אני תושבת הדרום אם ידוע על מוסד לימודים בדרום אשמח לדעת.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה.. - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי03/03/2013לי שלום,
המוסד העיקרי והרציני ויותר בארץ ללימודי תזונה הינו אוניברסיטת ירושלים. בית הספר לתזונה של אוניברטית ירושלים ממוקם בעיר רחובות. בנוסף ניתן ללמוד תזונה במיכללות כמו תל חי בצפון וגם באריאל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת 9נדיה02/03/2013
הי
אני בת 50
הנובמבר התחלתי לפי תפריט דאיט 1200 קלוריות .. ולפעמים 1500..
שקלתי אז 72.5.
וגם התעמלתי על מסלול ריצה 3 פעמים בשבוע ובגומיה ..כמעט חודשש
ירדתי בהיקיפים ..ועכשיו אני שוקלת 63.4
אני מרוצה לאחרונה לא שומרת הרבה הריי המשקל שהגעתי אליו הוא היעד שרציתי להגיע אליו.
אבל פוחדת כל הזמן שאשמין ואחזור למשקלי הקודם וקשה להיות בדאיט כל החיים נכון???
מטבעי לא אוהבת מתוק..ולא שתיה מתוקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת 9 - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי03/03/2013נדיה שלום,
כל הכבוד. בעיני גם התהליך וגם ההמשך צריך להיות מבוסס על מזון "בריא" ולא על מזון "מרזה" וכך ניתן גם לחיות בריא וגם לשמור על המשקל. תמשיכי לעסוק בפעילות גופנית ותתרכזי בלצרוך מזון כמה שפחות מתועש, עם סיבים תזונתיים, מעט מלח, סוכר ושומן מן החי.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא יכולה
נאנא03/03/2013הי
התעמלתי קודם אבל בשל כאבים וניתוח במפשעה ..לא חושבת שאפשר לעשות זאת בקרוב..הרי עברתי ניתוח בקע מפשעתי דו צדדי
אני נעה הרבה בבית ..מקווה שזה יעזור לי
בתחודשיים אחרונים ירדתי רק 21.5 ק"ג בחודש וזה מעט מאד נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע טוב ורק בשורותצחי02/03/2013
שלום,
בעברי העליתי כאן שאילתה בנושא תזונה בדמות NUTREN.
כך שאני מניח כי מי מכם מכיר אותי.
כאמור, אני "סובל" ממחלת ניוון שרירים המקשה עליי לצרוך מזון
רגיל, על כן בעברי צרכתי נוטרן, וכיום אנשור בטעם שוקולד.
לצד הבעיות האובייקטיביות שלי, אני לא ממש נוהג בחוכמה וצורך
נס-קפה בכמויות אדירות, לא שותה מים (בכלל), ומה הפלא ששנתי לא איכותית.
זה נגמר - החלטתי להיפטר מכל ההרגלים הרעים, ואני אשמח למעט
הכוונה:
-- הבנתי שבשוקולד יש קפאין, ואני צורך כשלוש פחיות ביום, כשהאחרונה
ב-9 בערב. האומנם באנשור יש קפאין?
--אין לי בעיה לסיים את כל הפחיות עד 4 אחר הצהריים ואת ארוחת
הערב שלי - שאינה כוללת טיגון - לאכול בערב, אולם תהיתי אם תוכלו לייעץ
מה היא השעה הכי מאוחרת שאפשר לאכול, מבלי שהדבר יפריע להירדם
--שאלה אחרונה: אני רוצה לוותר קליל על נס-קפה. הבנתי שקפאין חיוני לאדם,
הכצעקתה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע טוב ורק בשורות - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי03/03/2013צחי שלום,
על פי הידוע לי, אנשור לא מכיל קפאין.
לגבי שאלתך על הארוחה האחרונה לפני השינה. רצוי לאכול את הארוחה האחרונה 3 שעות לפני השינה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב חילוף חומרים מקולקל?יעל01/03/2013
היי
אני בת 20.
בחודש אוקטובר האחרון נכנסתי לשגרת כושר ואכילה נכונה (3 ארוחות בריאות ביום) כאשר משקלי ההתחלתי היה 66 וגובהי 1.75. משקל תקין...
מפה לשם, במהלך השבועות השלתי ממשקלי כ1.5-2 קילו בשבוע, כל זאת בשילוב 4 פעמים הליכה בשבוע ואכילה נכונה.
בסביבות חודש דצמבר נמנע ממני לעשות ספורט בעקבות דלקת בברך... ובעקבות כך גם "מנעתי" מעצמי לאכול. הייתי מרעיבה את עצמי לפעמים, עושה צום של לפעמים 24 שעות... לא משהו שאני מתגאה בו, אבל תסמונת מוכרת שקורית ללא מעט בנות... המשכתי (ללא כושר בכלל) לרדת קילו בשבוע, ולאחר מכן חצי קילו בשבוע... הגעתי למשקל של 58.9 קילו. בשבוע האחרון חזרתי לפעילות אירובי מרובה (4-5 שעות בשבוע) ולכן גם חזרתי למתכונת האכילה של 3 פעמים ביום, בלי לחשבן יותר מדי...
כשנשקלתי לאחר שבוע מאז השקילה האחרונה, שקלתי 59, עליה של מאה גרם. לא שצר לי על העליה הלא משמעותית, אבל כן נדלקה לי נורה אדומה שאם אחרי פעילות אירובית גדולה, אכילה שמורכבת ברובה מירקות, פירות ודברים לא משמינים, ועליתי מאה גרם... הרי ברור לי שזה בגלל שהגוף התרגל במשך זמן רב למספר קטן של קלוריות ופתאום כשחזרתי לאכול 1300 קלוריות ביום, זה הרבה יותר ממה שהגוף רגיל... עכשיו החשש שלי הוא שבעקבות קצב חילוף החומרים, שקצת התקלקל בעקבות הדיאטה הנוראית שלי, אני אעלה לאט לאט במשקל.
האם הדאגה שלי מוצדקת? איך עלי לנהוג באופן כללי ובמקרה שאני רוצה להוריד עוד 2 קילו ואז לשמר את המצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב חילוף חומרים מקולקל? - תגובה
אהרון רזון04/03/2013כן, יש האטה בקצב המטבולי בעקבות תקופת ההרעבה. אני לא מציע לך לנסות לרזות יותר, כי את כבר קרובה לגבול התחתון של טווח המשקל התקין. אף אחד לא יכול לרזות באופן רצוני מעבר לפוטנציאל ההרזיה שלו, כי הגוף יודע להגן על עצמו.
אם בכל זאת תעשי את זה בכוח ותגיעי לתת משקל עם כל הבעיות הבריאותיות, משם ייתכנו שתי דרכים: לחזור לנקודת ההתחלה עם שרירים מדוללים ואחוז שומן גבוה יותר, או לגלוש להפרעות אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה קלוריות יש בכפית של תחליף קפה כדלית28/02/2013
כמה קלוריות יש בכפית של תחליף קפה כמו פיוניר או אינקה + כפית סוכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה קלוריות יש בכפית של תחליף קפה כ - תגובה
אהרון רזון04/03/2013בכפית סוכר 16-20 קק"ל. בקפה\תחליף קפה, זניח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט לאשה מניקהנדיה28/02/2013
הי
אפשר לקבל תפריט לאישה מניקה ? צעירה בת 26
שוקלת 68..וגובה 165
היא שותה 4 פעמים ביום חלב עם נס קפה ..האם זה יותר מדיי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט לאשה מניקה - תגובה
אהרון רזון04/03/2013לא נהוג ולא נכון להרכיב תפריט בפורום מאחר שההתאמה צריכה להיות אישית.
לגבי נס קפה, רצוי להפחית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט&אלה&27/02/2013
שלום רציתי לדעת מה כמות הקלוריות התפריט זה?והאם יש צורך לשפרו בכדי לרדת במשקל?
בוקר:נס קפה 1סוכר+2 פרוסות צנימים לחם קל וגבינת סימפוניה 5%
ביניים:סלט ירקות כפית שמן זית{עגבניה מלפפון חסה} 2 פרוסות לחם קל חביתה וכפית חומוס.\אבוקדו\חציל וטחינה\טונה
צהריים:6 כפות אורז/פסטה מבושל מנה בשרית וסלט {לעיתים}
ביניים:2 פתי בר+ כוס נס 1 סוכר
ערב:2 צנימים {לחם קל}סימפוניהאבוקדו\טונה\חציל וטחינה ועגבניה.
לילה:פרי {בננה\תפוח}
תודה וערב טוב:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקליצה- לא נענתי
?אלה?09/03/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתפריט - תגובה
אהרון רזון12/03/2013מצטער, אנחנו לא עוסקים בחישוב קלוריות של תפריטים מורכבים. את עבודת הנמלים המיותרת הזאת אפשר לבצע בעצמך, על ידי שקילה של כל מרכיב, חיפוש בטבלאות וחישוב. פני לאיש\אשת מקצוע שירכיב תפריט מותאם לך אישית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט תזונהלולה27/02/2013
היי,
שיניתי לאחרונה את התפריט שלי כדי שיהיה בריא יותר וגם כדי להוריד את הצריכה הקלורית שגורמת לי לעלייה במשקל. בינתיים אני מרגישה איתו טוב גם פיזית וגם מצפונית, אך הייתי רוצה לקבל עליו חוות דעת ואם יש דברים שאפשר לשפר בו:
א. בוקר:
פרוסת לחם מחיטה מלאה\שיפון
60 גרם גבינה לבנה 5%
עגבניה
תה
א. ביניים:
פרי (בד"כ בננה)
א. צהריים:
מנת פחמימה (אורז\כוסמת\אטריות\פסטה), בערך 2.5 כפות
מנה בשרית (100-150 גרם עוף בצורות עשייה שונות)
מלפפון
פלפל אדום
א. ביניים:
פרי
א. ערב:
מנת חלבון (יוגורט 1.5%/ביצה קשה/חביתה/גבינה לבנה)
ירקות מאודים (ברוקולי/שעועית/חציל/גזר)
תה ירוק
א. לילה:
תה
תמר אחד
לעתים בין לבין אני משלבת עוד ירקות או מספר תותים בין ארוחה לארוחה. האם משהו דורש שיפור ? (עוד נתונים לצורך העניין אני בת 19, גובה 1.78 במשקל 64 ק"ג, עושה מעט אירובי וכוח)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט תזונה - תגובה
אהרון רזון04/03/2013התזונה שלך בריאה ומתאימה לנתונים. אם יש לך אפשרות, רצוי להרחיב את הפעילות
הגופנית ולאכול יותר. אני מציע לך להכניס לתפריט דג טרי פעמיים בשבוע ופעם בשר בקר טרי איכותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה עליי לרדת במשקלעדן27/02/2013
שלום,
אני 1.68 ומשקלי הוא 67..בכמה עליי לרדת?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה עליי לרדת במשקל - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי27/02/2013עדן שלום,
טווח המשקל הרצוי לגובה מאוד רחב. בהנחה שאת אדם בוגר מדובר בין 51 ל-70 קג'. כמובן תלוי מה הרכב הגוף שלך, ספורטאי יהיה שונה מאדם פסיבי וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת לחםשירן26/02/2013
היי, רציתי לדעת מה דעתך על דיאטת לחם של אולגה רז?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטת לחם - תגובה
אהרון רזון26/02/2013יש כאלה שמצליחים לרזות, וכאלה שדיאטה זו לא מתאימה להם.
אני, באופן כללי, לא מעודד דיאטות שלא מביאות לשינוי הרגלי האכילה לתמיד, כחלק מאורח חיים בריא. לא נראה לי שהרבה יכולים להתמיד בדיאטת הלחם לאורך ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן זיתיפית24/02/2013
שלום
האם אפשר להשתמש בשמן זית שפג תקפו לפני שנה ? הבקבוק היה סגור ומאוחסן במקום קריר ואפל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן זית - תגובה
אהרון רזון26/02/2013אני לא הייתי משתמש, אבל אפשר להשוות את הטעם של השמן הישן עם טעמו של שמן חדש מאותו סוג. אם אין הבדל, אפשר להשתמש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה בהנקהnnnnn23/02/2013
האם מותר לי לעשות דיאטת אתקינס בהנקה שהיא הדיאטה היחידה שאני יכולה לעמוד בה ,מה ההשפעה של על התינוק שלי .
יש לציין שאני לא מניקה הנקה שלמה - אני מוסיפה תמ"ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה בהנקה - תגובה
אהרון רזון26/02/2013דיאטת אתקינס מגבילה באופן קיצוני את חלקם של הפחמימות בתפריט.
דגנים ופחמימות אחרות מספקים וויטמינים ומינרלים חשובים וכמו כן אנרגיה, כל אלה נחוצים במיוחד בזמן הנקה (גם חלקית).
בנוסף, דיאטת אטקינס גורמת לאיבוד נוזלים ומסת שריר. בתקופת ההנקה את צריכה יותר נוזלים ולא פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה -נינה21/02/2013
הי , אני שומרת דיאטה במשך כל השבוע, ובשישי ,שבת אני אוכלת הכל אבל תמיד כל יום שבת אני מרגישה לא טוב. ומשלשלת ואני ממש על הפנים עד שבמוצאי שבת אני מקיאה! וזה קבוע כל מוצאי שבת ...פעם היתה לי רק הקאה אחת והייתי מרגישה אח"כ טוב... ובזמן האחרון מספר ההקאות עלה ורק אחרי 3 הקאות אני מתחילה להתאושש....וזה מטריד אותי מאוד כי ההקאות הם רק בלילה במוצאי שבת וקשה לי להרדם כי אני מרגישה רע . רציתי לדעת האם זה קשור לזה שאני שומרת דיאטה כל השבוע ובשישי אני אוכלת הרבה יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - - תגובה
אהרון רזון26/02/2013את מתארת מצב חמור, וייתכן מאוד שנגרם על ידי המשטר השבועי של האכילה.
אני מזהה בו גם אלמנט של הפרעת אכילה. כדאי לקבל ייעוץ גם בפורום "הפרעות אכילה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


