מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תפריטכ01/02/2013
שלום רב
אני 153 ס"מ ומשקל 60 קילו
אבקש דוגמא לתפריט בריא מאוזן ורב חלבונים לירידה במשקל וכמובן למניעת איבוד של מסת שריר...תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט - תגובה
אהרון רזון02/02/2013לא נהוג בפורום להרכיב תפריטים, גם לא כדוגמה, מכיוון שתפריט צריך להיות מותאם באופן אישי, רצוי על ידי דיאטן\ית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלב מחוץ למקררמיכל31/01/2013
בני מבקש לקחת קורנפלקס עם חלב לבי"ס.
1. האם אפשרי לתת לו חלב רגיל בצנצנת שיהיה כ-3 שעות בלי מקרר עד האכילה?
2. האם חלב עמיד לא מזיק לבריאות?
3. אם התשובה שעדיף חלב עמיד - האם יהיה אפשרי למזוג חלב לצנצנת נקיה ולתת לו (כי לקנות כל פעם חלב עמיד קטן יוצא די יקר).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלב מחוץ למקרר - תגובה
אהרון רזון31/01/2013באופן עקרוני, אני נגד שתיית חלב עמיד מעבר לתוספת קטנה לקפה או משקה אחר, כאשר אין אפשרות אחרת. אם לא מדובר בסביבה חמה במיוחד, חלב אמור לשמור על איכותו במשך 3 שעות מחוץ למקרר אם את מקררת אותו עד סף הקפאה לפני הגשתו
לבנך. אפשרות אחרת היא לשים את בקבוק החלב בציידנית קטנטנה עם קרח יבש, או להכניס את החלב למימיה מיועדת לשמירת הטמפרטורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחם שיפון מלא ואיכותירוי31/01/2013
שלום,
אנו מחפשים לחם שיפון מלא ב-100 אחוז, אורגני ובריא בלי שומנים מיותרים (ובטח לא רוייים או טראנס) ורצוי בלי שמרים.
אנו קצת מבולבלים משפע ההיצע, אנו קצת לא מאמינים לכל הכיתובים על הלחמים.
מה מומלץ?
איזה יצרן באמת עונה על מה שאנחנו מחפשים?
בבקשה לתת שם של מוצר אם אפשר.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם שיפון מלא ואיכותי - תגובה
אהרון רזון31/01/2013אין הבדלים מהותיים, אם בכלל, בין היצרנים הגדולים, והספקנות שלך לגבי אמינות
הכיתובים עשויה להיות מוצדקת. מסיבה זו וגם בשל חובת המנעות מפרסומת מסחרית לא אנקוב בשם יצרן זה או אחר. לעומת זאת, אם חשוב לך לחם אורגני ללא כל תוספת, אפשר לאפות בעצמך. זה יותר קל ופשוט ממה שחושבים.
בפורום "בישול בריאות, מתכוני בריאות" ישמחו להדריך אותך. בתאבון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכולסטרול הטוברוי31/01/2013
איזה מזונות יכולים לעודד העלעת רמות HDL?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכולסטרול הטוב - תגובה
אהרון רזון31/01/2013על העלאת רמת HDL יש יותר השפעה לפעילות גופנית (בעיקר אירובית) ולהרזיה (אם זה רלוונטי). מזונות עשויים להשפיע: דגים עשירים באומגה 3 כגון מקרל, סלמון, הרינג, הליבוט.
כמו כן אגוזי מלך שמן זית ואבוקדו. שפע ירקות מכל הצבעים ודגנים מלאים עשויים להשפיע לטובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדגים ושוקולד
רוביק31/01/2013האם סלמון מעושן וסרדינים/טונה משומרים נכללים במזון בריא?
והאם שוקולד מריר באחוזים גבוהים (75+) נכללים במזון בריא? רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה וחיטוב הגוףדפנה30/01/2013
בת 23. גובה 166 ושוקלת 51. אני יודעת שהמשקל שלי תקין אולי קצת על הגבול התחתון אפילו.. כלפי חוץ אני לא חושבת שאני שמנה או רזה.. אלא ממוצעת לגמרי.. יש לי צמיגונים קטנים בצדדים... כרס קטנטנה.. מה אני יכולה לשנות בתזונה שלי כדי לחטב את הגוף? יש לציין שחזרתי לאחרונה לעשות ספורט.. לא לצרכי הרזייה אלא להנאה.. 3 פעמים בשבוע אני עושה ריצה של 9 ק"מ כל פעם..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה וחיטוב הגוף - תגובה
אהרון רזון30/01/2013אני לא מציע לך להתעסק בדיאטות הרזיה, בגלל שאת לא זקוקה. דיאטה ללא צורך עלולה לגרום להשמנה עתידית. מה שכן, הפעילות הגופנית שלך מועילה לא רק להנאה אלא גם לחיטוב הגוף ולבריאות כללית. המשיכי, ורצוי להוסיף גם פעילות אנאירובית לחיזוק שרירים והגדלת המסה שלהם, דבר שישפיע לטובה על מראה הגוף וחילוף החומרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם התפריט הזה דל או שרק נדמה לי?גלי30/01/2013
שלום רב,
פניתי לנטורופתית דרך קופת החולים שלי על מנת שתקבע לי תפריט שבעזרתו אוכל להוריד כמה ק"ג בודדים שהעלתי בשנה האחרונה. הנטורופתית המליצה לי על התפריט הבא:
בוקר: חלבונים (ביצה, יוגורט, גבינה וכו') + ירקות (יכולה להוסיף כפית שמן זית)
צהריים: חלבונים (בשר לא עטוף בפירורי לחם כמובן/ טונה+ ירקות (יכולה להוסיף כפית שמן זית)
אחר צהריים: קפה + משהו קטן מתוק/ מנת פרי
ערב: שתי פרוסות לחם (חיטה מלאה) עם ממרח אבוקדו/חומוס/טחינה
הנטורופתית אמרה לי שהיא בכוונה מקצצת הרבה בפחמימות על מנת ליצור גירעון ושלא יהיה לגוף אנרגיה זמינה. ביצעתי את התפריט (ללא פעילות גופנית) במשך חודש וירדתי 2 קילו בסה"כ. אני לא אשת מקצוע, אבל האם זהו תפריט טוב? משום מה נראה לי שזהו תפריט דל ולא מגוון ולא מכיל גם מי יודע קלוריות. כמו כן הרעב בערב שתמיד הציק לי לא חלף (במהלך היום אני לא מרגישה ממש רעב). האם קיצוץ כזה בפחמימות הוא הגיוני, טוב, בריא, נכון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם התפריט הזה דל או שרק נדמה לי? - תגובה
אהרון רזון30/01/2013אכן, זה תפריט יחסית דל פחמימות (עמילנים), אבל קחי בחשבון שגם בירקות יש בעיקר פחמימות (בריכוז נמוך), לכן יש להרבות באכילת ירקות בכל הארוחות.
ההסבר לקצב ההרזיה האיטי יכול להיות עודף משקל קטן (את לא מציינת נתונים) ו\או דיאטות רבות בעבר. כך או אחרת הכנסת פעילות גופנית כחלק מסדר היום אמורה לתרום באופן משמעותי להרזיה בקצב מוחשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך
גלי30/01/2013מדובר ב5-6 ק"ג. אני מתכוונת להתחיל בפעילות גופנית סדירה (עיצוב דינאמי ואירובי) בשבוע הקרוב, מה מומלץ לאכול לפני פעילות גופנית וכמה זמן לפני הפעילות (שעה, חצי שעה?) במידה והפעילות נמשכת כשעתיים? ומה כדאי לאכול לאחר הפעילות? הפעילות אגב תתקיים בשעות הערב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך - תגובה
אהרון רזון30/01/20132-3 שעות לפני פעילות כפי שאת מציינת, ארוחה מבוססת בעיקר על פחמימות מורכבות ו15-30 דקות לפניה, פרי כגון בננה.
דקות ספורות אחרי הפעילות 2-3 תמרים ותוך שעה (אפשר קצת יותר אם יש אילוצים), ארוחה המשלבת פחמימות וחלבונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות של דיאטה- נורמאלי?דניאלה29/01/2013
אני בדיאטה כבר חודשיים והולך לי ממש טוב,
הבעייה שלאחרונה התחילו לי תופעות מוזרות של חולשה,
עייפות ונשירת שיער ברמה כזו שאפילו אמא שלי כבר מתחילה
להעיר לי שכל הבית מלא שיער.
איך יודעים שהכל תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדן שיער אינו תקין!
יצחק רינסקי29/01/2013בדיאטה תקינה (כמו זו של "המדריך האחרון") את אמורה להחליף את התזונה הלא בריאה שלך בתזונה בריאה אשר מסייעת לך לרדת במשקל ולהיפטר מעודפי שומן.
במידה ואת צורכת מאכלים בריאים ודואגת לארוחות מאוזנות ומזינות – את לא אמורה לסבול מאובדן שיער.
תופעה זו נפוצה אצל אנשים אשר התזונה שלהם משתנה באופן קיצוני והופכת לחסרה
במרכיבים תזונתיים שונים כגון ויטמינים ומינרלים.
הדבר אופייני דווקא לדיאטות "כאסח" ולא לתזונה מאוזנת.
אם בכל זאת את סובלת מתופעה זו והיא אינה נעלמת או שהיא מתגברת, יש
להפסיק את התהליך מיד ולפנות לרופא.
יצחק רינסקי - "המדריך האחרון - חיים נכון"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות של דיאטה- נורמאלי? - תגובה
אהרון רזון30/01/2013לנשירת שיער יכולות להיות הרבה סיבות, בין היתר חוסר בוויטמינים ומינרלים כמו: אבץ, ברזל, וויטמינים מקבוצת B, בעיקר B12. דרושה בדיקת דם.
אני לא יודע מה קצב ההרזיה שלך, אבל אצל חלק מהאנשים יש נטיה לנשירה עקב הרזיה
מהירה מדי, או דיאטה לא מאוזנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיבולת שועליפה צרפתי29/01/2013
בשבוע האחרון החלטתי לשנות את התזונה שלי .. לכך: בוקר דייסת שיבולת שועל (4 כפות מלאות)ׂ על בסיס מים בלבד. צהרים ירק + חזה עוף ושתי פרוסות חיטה מלא... בארבע פרי ובערב שוב אותו דבר... השאלה שלי היא כמה כפות שיבולת שועל אני יכולה לשים בכל ארוחה על מנת שארזה ולא אעלה במשקל... והאם זה בסדר התזונה החדשה תעזור לי לרדת קצת במשקל?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיבולת שועל - תגובה
אהרון רזון01/02/2013הניסוח אינו מספיק ברור "בארבע פרי ובערב שוב אותו דבר". אני יוצא מתוך הנחה שהתכוונת לאותו דבר כמו בצהריים. במקרה הזה, על אף שאינך מוסרת נתונים אישיים, נראה לי שאפשר לרזות, אם כי הייתי אוכל בערב מנה חלבונית שונה מזאת שבצהריים. אני מציע לך להכניס גם פעילות גופנית לסדר יומך למען הגברת ההרזיה והסיכוי לשמירה לאורך ימים. הייתי מסתפק ב3 כפות גדושות שיבולת שועל ומוסיף ירקות גם לארוחת הבוקר. בצהריים ובערב לא ירק אלא סלט ירקות מכל הצבעים עם שמן זית\אבוקדו\טחינה. לא רק חזה העוף, מומלץ לגוון עם דג טרי וחלקי עוף אחרים אחרי הסרת העור והשומן. מומלץ פעם בשבוע בקר טרי רזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגרינה מזולהברכה28/01/2013
שלום
רציתי לדעת אם מרגרינה מזולה בסדר או כמו מרגרינה רגילה?
מרגרינה רגילה ידוע שלא בריא ואף מסוכן והאם גם המזולה ככה או שטובה ואפשרי להשתמש?
אשמח לקבל תשובה שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תשובה???
ברכה28/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגרינה מזולה - תגובה
ליטל סמואל-לוי29/01/2013מרגרינה מזולה היא "פחות גרועה" ממרגרינה רגילה. עדיין אם יש אפשרות להשתמש בשמן צמחי לא מוקשה - זה עדיף. מבחינת הבריאות הדירוג הוא כזה (מהטוב לפחות טוב)
שמן זית
שמן קנולה
שמן צמחי אחר
מרגרינה מופחתת שומן טרנס (כמו מזולה)
מרגרינה רגילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוסה עם שוקולד?דנה27/01/2013
שלום קבלתי תפריט מדיאטנית,
ונאמר לי ממנה שבארוחת 4 מותר לי לאכול פרוסה עם שוקולד/ חמאת בוטנים
כמובן שהלחם חיטה מלאה.
זה חוץ מהחטיף אנרגיה שאני אוכלת בבוקר (99 קל')
נראה לכם שזה הגיוני שאני ירד בכל זאת אם אשלב זאת בתפריט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוסה עם שוקולד? - תגובה
אהרון רזון27/01/2013הרזיה\השמנה לא נקבעת על ידי ארוחה אחת בלבד אלא על ידי מאזן קלורי גלובלי.
את לא מפרטת את יתר הארוחות, הנתונים האישיים והפעילות הגופנית, כך שכל מה שנותר לי, זה ליעץ לך לסמוך על הדיאטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעם בשבוע אכילה מרובהלנה27/01/2013
יש פעם בשבוע מצב שבו אני אוכלת הרבה מן הרגיל למשל 4000 קלוריות, זה יכול לקלקל לי הכל? אני שוקלת 49.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעם בשבוע אכילה מרובה - תגובה
אהרון רזון27/01/2013חסרים נתונים. אינני יודע מה עודף המשקל שלך, אם בכלל. לא הייתי אומר שזלילה מוגזמת פעם בשבוע זה הרגל טוב, אבל אם את מסוגלת כל פעם לחזור למוטב אחרי
"יום הכיף" בלי להרעיב את עצמך וממשיכה לרדת או לשמור (אם זאת המטרה), לא צריכה להיות בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסעודות שבת - יש עניין ויש השגחה
ליאורה30/01/2013יש השגחה עליונה פרטית. מדובר במצווה לאכול יותר מהרגיל ולפיכך ראוי להגיע לסעודת שבת קצת רעב כדי שיהיה תאבון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדנה27/01/2013
היי,אני בת 25, כבר קרוב ל3 חודשים אני עושה ספינינג 3 פעמים בשבוע(מתוכם יומיים שיעורים כפולים)ופעמיים בשבוע קיקבוקס.התחלתי במשקל 75 (גובה 1.73) כרגע אני במשקל 72 וחצי מה שאומר שבקושי ירדתי במשקל!אני לא עושה תפריט,אני פשוט משתדלת לשמור עד כמה שאפשר-שתיה מתוקה אני לא נוגעת בכלל,משתדלת לא לאכול חטיפים ומאפים(חוץ מסופי שבוע)מה שאני אוכלת בדרך כלל באופן קבוע זה איזשהו מעדן בבוקר,בצהריים מנת חלבון+פחמימה לא לפי כמות מסוימת,לפני אימון-בדרך כלל בננה,ואחרי אימון-קרקר עם גבינה וביצה וכמובן ירקות.אני רואה שינוי קטן בגוף באיזור המותן,ושינוי באיזור הידיים שנהיו שריריות יותר והאמת שזה לא מה שרציתי.הרגליים נשארו אותו הדבר בדיוק!שזה האיזור שהכי רציתי לרדת בו. מה אני עושה לא נכון?האם אני לא רואה תוצאות כי אני לא עושה תפריט מסודר?או שזה בגלל שאני עושה רק ספיניג וקיקבוקס ולא משלבת דברים נוספים?האם את\ה ממליצ\ה לי להתחיל תפריט חלבונים בלבד שבו הבנתי שרואים תוצאות!אשמח לקבל עצות.תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
אפרת סויסה הרוש27/01/2013הייי דנה.
כמובן שאת לא יורדת כי אין לך תפריט מאוזן ונכון לפי כמויות .
בירידה במשקל יש חשיבות גם לכמויות המזון והרכב האוכל (חלבונים,פחמימות ושומנים).
תפריט חלבונים מאוד לא מומלץ כי הוא אינו מאוזן ויכול לגרום לך בסופו של דבר להעלות את כל מה שתורידי בחזרה.
אני ממליצה לך לגשת לדיאטנית על מנת שתכין לך תוכנית מסודרת ואני בטוחה שתרדי במשקל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי רת, חרצן הצימוקדנה מילשטיין27/01/2013
לאחרונה אינני מרגישה בטוב, והמליצו לי להוסיף לאוכל אבקת רת (רת זה חרצן הצימוק שהוצא מהצימוק בעת הכנתו) נאמר שיש לו תכונות רפואיות מאוד מיוחדות
אך אני לא מוצאת מאיפה ניתן להשיג את זה...
אולי מישהו יודע מאיפה אני יכולה להשיג את זה??
ראיתי באינטרנט שאפשר להזמין את זה מסין אך אני מעדיפה שלא להזמין אוכל מרחוק וחושבת שעדיף למצוא משהו מהסביבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמעתי על זה פעם
דנה מילשטיין27/01/2013אני שמעתי על זה פעם באיזו חנות טבע ביישוב עומר אבל אני לא בטוחה אם החנות עדיין שם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי סבילות ללקטוזאנונימית25/01/2013
שלום,
בצעתי בדיקה ונמצא שיש אי סבילות ללקטוז, מה שאומר שאני צריכה להסיר לגמרי מוצרים המכילים לקטוז מהתפריט שלי.
אשמח בבקשה לדעת אילו מוצרים מכילים לקטוז?
כמו כן אני צריכה להוריד קטניות מהתפריט גם כן. אני לא יודעת מה הן קטניות ולא מצליחה למצוע מידע שיפרט אלא רק מידע מתומצת כמו עדשים, חומוס וכיוצ"ב... כך שאני לא יודעת מה הן קטניות ואשמח בבקשה לדעת.
האם גם אורז נחשב קטניות? וגרעיני אבטיח / חמניה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקטוז
שגר26/01/2013תאכלי קוטג אין בו הרבה לקטוז
קטניות הן גרעינים שגדלים בתוך תרמילים:
שעועית אפונה חומוס בטנים
מי שאסור לו קטניות- יש לו עודף פורינים/ חומצת שתן.
תשאלי את הרופא על בדיקות בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי הקטניות
הראל26/01/2013קטניות= חלבונים מהצומח.
קטניות זה עדשים, חומוס מבושל, שעועית לבנה, פולי סויה, קינואה, מאש ויש עוד.
אורז לא נחשב לקטניות (חלבונים), אלא אורז נחשב לפחממות (כמו בורגול, כוסמת וכו׳). גרעיני אבטיח וחמניה נחשבים לשומנים כמו שאר הגרעינים.
לפי מה שאני זוכר רגישות ללקטוז זה לסוכר חלב, באופן אישי הייתי ממליץ לך להמנע לגמרי ממוצרי חלב, להמנע מגבינות, מעדנים, שתיית חלב ובכל מה שנמצא בו חלב. חלב הוא מקור ראשון למחלת הסרטן ומקור שמזיק מאוד לגוף האדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי סבילות ללקטוז - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי27/01/2013שלום,
בדרך כלל רגישים ללקטוז לא חייבים להוריד לחלוטין את כל דברי החלב מהתפריט. לרוב מסתדרים טוב מאוד עם יוגורט ביו ובכך לקבל גם סידן מהם. התכולה הגבוהה ויותר של לקטוז נמצאת בחלב, לאחר מכן יוגורטים (אבל כאמור, שווה לעשות ניסיון עם יוגורט ביו), לאחר מכן גבינה לבנה, קוטג' ובגבינה צהובה ישנם כמויות לא גדולות של לקטוז.
לא ברור למה עליך להוריד גם קטניות אבל הכוונה לפול, אפונה, עדשים, שעועית לבנה, חומוס וסויה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה ניתן להוריד בחודש וחצי?אני24/01/2013
אני בת 27, גובה 170 ומשקל 69. עוד חודש וחצי אני מתחתנת ומאוד רוצה להוריד במשקל כמה שיותר, כמובן מבלי להרעיב את עצמי ולפגוע בבריאותי. לאיזה משקל זה ריאלי להגיע (יש לציין שהמשקל ההתחלתי היה 75.5 והירידה הייתה מאוד איטית- מספטמבר)?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה ניתן להוריד בחודש וחצי? - תגובה
אפרת סויסה הרוש27/01/2013ירידה מתונה ובריאה במשקל היא בין חצי קילו לקילו בשבוע וכמובן לא בהכרח כל שבוע.
יחד עם זאת אני ממליצה לך בחום לקחת יעוץ אצל דיאטנית קלינית על מנת לעשות את זה בצורה בריאה נכונה וכמובן שתחזיק מעמד ושלא תעלי הכל בחזרה אחרייי החתונה בתוספת ריבית .
מזל טוב ובהצלחהה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

.jpg)
