מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פרגרינה21/02/2013
שלום
האם אכילת פרוסת עוגה עם פרג ,יש לה את היתרונות שמיחסים לפרג כמו סידן?או שבאפיה מאבד הפרג את כול סגולותיו?
מה דעתך?
בברכה
מרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרג - תגובה
אהרון רזון21/02/2013הסידן אינו אובד באפיה, אך איכות השומן נפגמת. אמנם, בפרג יש הרבה סידן, אבל
ספיגתו בעיתית בגלל נוכחות משמעותית של חומצה אוקסלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוגיות עם ממתיקים מלאכותייםאלכס21/02/2013
שלום אני ילד בן 14
לפני 3 שנים בערך עשיתי בדיקת דם ויצא לי שיש לי סוכר יוצא מן הגבול, לפני כמעט שנה עשיתי בגיקה נוספת ויצ שהורדת ובבדיקה האחרונה זה נשאר אותו הדבר כעבור כמה זמן מהבדיקה האחרונה החלטתי להפסיק לאכול סוכר לגמרי חוץ משני פירות ביום , ובזמן האחרון התחלתי לאכול עוגיות עם ממתיקים מלאכותיים ( אני לא אוכל הרבה כאלה) האם זה בסדר ? האם זה יכול להזיק לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוגיות עם ממתיקים מלאכותיים - תגובה
אפרת סויסה הרוש21/02/2013עוגיות ללא סוכר מכילות אומנם פחות סוכר אך מכילות גם לא מעט שומן ובדך כלל שומן רווי או טראנס שאינם בריאים. אני ממליצה לך לצרוך מהם בכמות מצומצמת .
בנוסף חשוב שתיהייה בעקב אחר הסוכר ותפנה לדיאטנית על מנת שתיתן לך הנחיות מסודרות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירובימישהו21/02/2013
אם אני עושה אירובי כל יום שעה ו-20 דקות האם זה בריא מונכון מבחינת שריפת שומן? האם באימון כזה ארוך השומן ממשיך להישרף למרות שעברתי את השעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירובי - תגובה
אהרון רזון21/02/2013שריפת השומן היא ביחס ישר לנפח (אורך) הפעילות ולעצימותה, לכן בשעה ו20 דקות
שורפים יותר שומן מאשר בשעה, עבור אותה העצימות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורז מלא/20/02/2013
אני עובדת ולומדת שגרה עם ההורים , ובזמן האחרון אני מנסה לאכול כמה שיותר בריא
האם יש חשיבות ממש גבוה לאורז מלא או לא מלא?
חשבתי להתחיל לאכול אורז מלא, בין היתר...הבעיה שאצלנו בבית אוכל בריא זה משהו שרחוק מהם, לא כל כך משנה להם..
וקשה להטריח את אמא שלי שתכין לי כל פעם משהו בנפרד..אלא אם כן אפשר להכין אורז שיספיק לכמה ימים אבל אז הערכים התזונתים ככה לא יופחתו בו?
מה הוא האורז הלא מלא הכי בריא שיש?אולי נוכל להגיע לאיזו פשרה..ככה שכולם יהנו ממנו בבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורז מלא - תגובה
אהרון רזון20/02/2013מבחינת הערך התזונתי אין הבדלים משמעותיים בין סוגי אורז מלוטש (לבן).
הוא תמיד נמוך, כי רוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים נמצאים בקליפה.
אפשר להחזיק אורז במקרר במשך כמה ימים תוך שמירה סבירה של הערך התזונתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהו19/02/2013
האם זה בסדר לעשות אירובי שעה ו-20 דקות ביום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
אהרון רזון20/02/2013אם זה תואם את הכושר שלך זה בסדר, אך עדיף להקדיש פעמיים, שלוש, לפעילות אנאירובית, במקום או בנוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח כיס מרה ואולקוסשירי19/02/2013
שלום,
1. סבתי עברה לפני מספר שנים ניתוח להסרת כיס מרה, ויש לה בנוסף לכך גם אולקוס.
היא שמעה שבמצב כזה אסור לאכול חציל וגמבה.
האם הדבר נכון?
אם כן, האם יש עוד מאכלים שצריך להימנע מהם?.. או לחלופין מאכלים שדווקא כן רצוי לאכול?
2. היא נוטלת סימסטאטין לאיזון הכולסטרול, וב"ה הכולסטרול מאוזן.
האם יש מניעה לאכול ביצה? מה רצוי לאכול את החלמון או החלבון? וכמה פעמים בשבוע.
תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא עזרתכם
שירי21/02/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצות טובות
אשר21/02/2013היי שירי... ראי מה שכתבתי בעצות לחיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי ניתוח כיס מרה ואולקוס - תגובה
ליטל סמואל-לוי21/02/2013הי שירי,
אין צורך להימנע ממזון מסויים בעקבות הסרת כיס המרה. לגבי האולקוס - אין בעיה עם חציל וגמבה. יש אנשים שסובלים מאולקוס ומזונות חומציים כ(מו פירות הדר, עגבניות), מזונות חריפים, מטוגנים או שוקולד - גורמים להם לתחושה לא נוחה. זה מאוד אינדיבידואלי , לכן צריך לבדוק סבילות אישית.
במצב של אולקוס מומלץ לאכול ארוחות קטנות לעיתים קרובות (כל שעתיים שלוש).
מבחינת הכולסטרול - היום כבר לא ממליצים להימנע מביצים, שהם מקור מצוין לחלבון ולויטמינים. היא יכולה לצרוך אפילו 4 ביצים בשבוע, אך רצוי לא יותר מאחת ליום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהו18/02/2013
אני עושה כל יום אירובי 40 דקות אחרי 3 שבועות רוצה להעלות ל-שעה כל יום ואז עוד 3 שבועות ל-שעה ועשרים דקות האם זה בסדר לעשות אירובי בשביל הרזיה במשך שעה ו-20 דקות ברציפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
אפרת סויסה הרוש19/02/2013על מנת להוריד במשקל ולהתחטב הכי מומלץ זה לשלב פעילות ארובית עם פעילות אנארובית וכמובן לשנות הרגלי תזונה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונהבנימין18/02/2013
שלום!
רציתי לדעת, אני אוכל 3-4 לפני אימון ארוחה שמכילה 30 חלבון ו70 פחמימה שהמשקל שלי הוא 69 וגובה 1.69, אני מעוניין בשריפת שומנים וגדילת שריר, 15 דקות לפני אימון אוכל 2 תמרים, עושה אימון כח של שעה ולאחריו (אירובי) ריצה במהירות 10-11 קמ"ש לשעה שנע בערך 30 דקות ל45 דקות.
1.מתי אמור אני לאכול את השייק חלבון והפחמימה הפשוטה שזה התמר? אחרי אימון משקולות? או אחרי סוף אימון אירובי?
2 מה קודם למה מבחינת הפחמימה והחלבון, או שביחד צורכים אותם?
3. מהו הכמות שצריך לצרוך מבחינת פחמימה (המשקל שלי הוא 69 קילו, העניין שאני לא מעוניין לצרוך קלוריות סתם מבחינת שריפת שומנים!) לפני אימון כוח? ומה אחרי סוף אימון אירובי שעושה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין מענה?
בנימין20/02/2013למה אין מענה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית נס קפהגלי18/02/2013
הי, האם שתיית 3 כוסות נס קפה ביום עם מעט חלב 3% וחצי כפית סוכר או ללא סוכר בכלל זה בסדר? והאם זה ממש פוגע בניסיון לרדת מעט במשקל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיית נס קפה - תגובה
אהרון רזון18/02/2013"לפי הספר", 3 כוסות ביום היא סטטיסטית הכמות המרבית המותרת. אני הייתי מסתפק בפחות. מבחינת הירידה במשקל זה לא ישפיע מהותית (מוסיף כ-100 קק"ל, תלוי בכמות החלב שלא ברורה לי), אם התפריט מותאם לנתונים וליעד שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר יוםלנא17/02/2013
זה סדר היום שלי:
בבוקר שותה נס קפה ללא סוכר, לפעמים עם עוגה ולא תמיד
בצהריים אוכלת ארוחת צהריים רגילה
ובערב עוד כוס נס גם ללא סוכר ולפעמים עם פירות
וחדש הצטרפתי לחדר כושר
האם זה בסדדר או צריך לשנות משהוו בסדר יום שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדר יום - תגובה
אהרון רזון18/02/2013הדבר הטוב היחידי בסדר היום הוא הפעילות בחדר הכושר. כפי שכתבתי, ארוחה אתת ביום לא מהווה פתרון לבעיה שלך. אני אומר אחת, בגלל שנס קפה אינו ארוחה
עם או בלי עוגה. גם מה שאת אוכלת בערב איננה ארוחה ראויה, ובלי פירות אינה ארוחה בכלל. אני עדיין ממליץ לך לפנות לאיש מקצוע שיקנה לך ידע בסיסי בתזונה ויתאים לך תפריט אישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד שאלהמישהו17/02/2013
אני דווקא כן הורדי קצת בקלוריות כי אני שותה פחות קולה(חצי בקבוק במקום בקבוק שלם) וגם אוכל פחות שוקולד.
האם מותר לי לאכול בחוץ 2 בשבוע בערך המבורגר ולאפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד שאלה - תגובה
אפרת סויסה הרוש19/02/2013המבורגר ולאפה מכילים המון שומן רווי שמזיק לבריאות אני ממליצה לך בחום לצמצם כמה שאפשר את אכילת מזונות אלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהו17/02/2013
אני בן 22 בשנתיים האחרונות העלתי 12-13 קילו,מקודם הייתה עם מבנה גוף טוב ובגלל שהפסקתי להתאמן ואכלתי די הרבה אז השמנתי 13 קילו!!!
עכשיו אני עושה דיאטה,ומה שאני עושה הוא די פשוט,כל יום 40(7 פעמים בשבוע) דקות הליכה מהירה ללא כל שינוי בתפריט0אוכל בחוץ 2-3 בשבוע לאפה המבורגר וכאלו)
בחודש השני אני רוצה לעלות לשעה כל יום וחודש שלישי שעה ו-20 דקות הליכה מהירה.
האם אני יצליח להוריד מהשומן שלי ככה? אני אוכל 4 ארוחות ביום ולא שומר אוכל דל שומן או קלוריות,אבל גם לא מגזים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי17/02/2013שלום מישהו (:
באופן עקרוני הגברת הפעילות ללא מגבלות תזונתיות לא תגרום להורדה במשקל. אבל כפי שאני כותב, זה באופן עקרוני. יתכן ואם תשאיר קבועה את כמות הקלוריות שאתה אוכל ביום ותעלה את ההוצאה, כן תצליח לרדת ודווקא בצורה די נכונה. אני מציעה שבכל זאת חוץ מפעילות גופנית, תתרכז לא בלאכול "רזה" אלא בלאכול "בריא", זאת אומרת לאכול הרבה מזון מלא עם סיבים תזונתיים, שומנים בריאים, עם כמה שפחות מלח וסוכרים.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור ב- IRONאורית17/02/2013
שלום,
בת 29. חולת ITP.
בבדיקה מהיום המוגלובין 11.6
IRON- 20
איך אפשר להעלות את רמת ה-IRON באמצעות תזונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחסור ב- IRON - תגובה
אהרון רזון17/02/2013כבד הוא מזון עתיר ברזל זמין (ספיגה יעילה) וגם B12 וחומצה פולית. שלושת רכיבים אלה נחוצים לבניית המוגלובין. אם אין מגבלות רפואיות (התייעצות עם רופא מומלצת),
2-3 פעמים בשבוע אכילת כבד הודו\עוף\עגל אמורה להעלות את הרמות.
גם בבשר בקר יש כמות משמעותית של ברזל, אבל הרבה פחות מאשר בכבד.
ברזל בכמות משמעותית יש גם במוצרים מסויימים מן הצומח, אבל ספיגתו אינה יעילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת פטלרייצל17/02/2013
לאחרונה נחשפתי לגלולות פטל הקטון הנמכרות בארה"ב
הבנתי שהן עשויות מחומרים טבעיים בלבד
האם מומלץ לנסות לשלב אותן בתזונה מאוזנת?
אם הבנתי נכון הן מכילות חומר ששורף שומנים
אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית על שיטת ההרזיה הזו
תודה מראש לכל העונים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטת פטל - תגובה
אהרון רזון17/02/2013אין גלולות ששורפות שומן, יש גלולות ששורפות כסף של מי שמחפש פתרונות קסם.
אם התזונה שלך נכונה לנתונים וליעד שלך, אין צורך בשום גלולות. רק אימוץ אורח חיים בריא מבוסס על תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה יביא אותך להרזיה בריאה ועמידה לאורך זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בנושא - תגובה
אהרון רזון18/03/2013וגם אני אומר שזה מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת שיטת דיאטהיורם17/02/2013
אנחנו זוג בגילאים 73 ו 70 מעוניינים לרדת במשקל. בשנים קודמות עשינו דיאטות שונות. אנחנו מעוניינים בסוג טיפול שיתאים לשנינו ואם אפשר בפגישות אישיות,אם זה נכון לעשות כך.
נשמח לשמוע על המלצה או לקבל הפנייה.
מקום מגורנו חולון, אבל אנחנו ניידים.
תודה
יורם
נשמח לקבל תגובתכם במייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת שיטת דיאטה - תגובה
אפרת סויסה הרוש19/02/2013אני חושבת שהכי מתאים לכם באמת יעוץ אצל דיאטנית קלנינית .
בתור התחלה אולי כן מומלץ פגישה ראשונה כל אחר לחוד ולאחר מכן ניתן לאחר את הפגישות בחיחד זה דווקא יכול לעזור לכם בתהליך הירידה במשקל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיטת דיאטה
יורם21/02/2013לאפרת שלום,
ראשית תודה על התשובה ועל השיחה.
עם זאת לא קיבלתי מידע על השיטה בה נפעל, מלבד קצב המפגשים.
"אנחנו "עשירים" במרשמי דיאטות ואנחנו מחפשים "שיטה" בעזרתה נצליחה לשלוט על כח הרצון שלנו.
תודה
יורם רוזין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיטת דיאטה - תגובה
אפרת סויסה הרוש21/02/2013בעיקרון אין זו שיטה ספציפית זה לאכול מאוזן בכמויוצ הנכונוצ ובתדירות הנכונה .
בעיקר להתמודד עם מצבים של חוסר שיגרה כמו חגים, ארועים ,סופי שבוע ....
כמובן גם המסגרת והתמיכה מאוד חשובה .
אין פתרנות קסם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)

.jpg)

