פורום הפרעות אכילה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    טליה
    11/11/2008

    אני בת 14 וחצי בגובה 1.64 ושוקלת 38 ק''ג. אני רוקדת הרבה ומוציאה הרבה אנרגיה, אבל אני גם אוכלת באופן סדיר ולא מרגיהש חוסר בארגיה או אוכל ואני לא חושבת שיש לי בעיה עם האכילה או המשקל. אבל אני מקבלת הרבה תגובות מהסיביה ועל פי הנתונים הסטטיסטיים שלי ועל פי מה שבדקתי אני נמצאת בתת משקל. האם אני נמצאת בתת משקל? האם אני צריכה לפנות למישהו? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטליה

    זהר שגיא
    12/11/2008

    לדעתי כדאי שתפני לדיאטנית שתדע להעריך האם את נמצאת בתת משקל, האם הנתונים הגופניים שלך דומים לבנות אחרות שעוסקות בריקוד, והאם הגוף שלך מקבל את כל המזון הדרוש שלו לפי כמות האנרגיה שאת מוציאה. תוכלו לבנות ביחד תפריט המתאים לך ולצרכיך וכך תדעי שאת אוכלת מספיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה אצל תינוקות
    דינה
    10/11/2008

    ילדתי בת 3 חודשים אובחנה כסובלת מהפרעת אכילה. מאושפזת כבר כשבועיים . אוכלת ללא "חדוות אכילה " בערך 2-3 ביום . כל ארוחה במשך שעה ( לוקח בערך 40 ד' עד שהיא מתחילה למצוץ ) . לדברי הרופאים עשו את כל הבידקות והאבחנה המסתמנת היא הפרעת אכילה. בימים האחרונים אף התחילה להקיא מדי פעם. נראה כאילו רפלקס המציצה "בעייתי" . אומנם כשהיא מתחילה לאכול אז היא מוצצת , אבל לוקח לה המון זמן להתחיל ( הרופאים טוענים שאין לה בעיה ברפלקסים). האם יתכן ? האם יש מרכז הפרעות אכילה לתינוקות ? יש טיפול מיוחד ? מה ניתן לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה אצל תינוקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דינה שלום

    זהר שגיא
    11/11/2008

    שאלתך אינה בתחום המומחיות שלי ואינה נוגעת להפרעות אכילה הנובעות ממקורות נפשיים ובמרכזן קשיים באכילה הנובעים בעיות בדימוי גוף וסרוב לשמור על משקל תקין.
    אני מניחה שהאבחנה של הפרעת אכילה שניתנה לבתך אינה קשורה לתחום הפרעות האכילה בהם עוסק הפורום הזה.
    עליך להמשיך לדרוש תשובות מהרופאים המטפלים ולפנות לרופאים המומחים בבעיות התפתחותיות מסוג זה.
    במרכז הרפואי איכילוב יש מרפאה להפרעות אכילה בגיל הרך. עשי חיפוש באינטרנט אחר האתר שלהם.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    אחת
    09/11/2008

    שלום, במשך שנתיים סבלתי מאנרוקסיה, ובשנתיים האחרונות אני סובלת מהתקפי בולמיה המלווים בהקאות. לעתים אני מקיאה אחת לחודש ובתקופות לחץ אחת לשבוע. המחשבה שחולפת בראש היא שאני רוצה "לאכול"! תחושה שאני רוצה לאכול ולשבוע, הבעיה היא שאף פעם אין לי ממש תחושת שובע וכמות האוכל שאני צורכת היא מדודה בהתאם למשקל תקין. משך X זמן אני אוכלת בצורה מסודרת מתוך הבנה ש"אדם שפוי היה שבע" מכמות מזון כזו (שאכן נורמאלית לחלוטין) ואחת לכמה זמן אני נשברת ואוכלת המון, עד שאני מרגישה באמת שבעה אך לאחר מכן מקיאה. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאחת

    זהר שגיא
    11/11/2008

    להפרעות אכילה יש נטיה לעיתים לעבור מפאזה של אנורקסיה לפאזה של בולימה ולהיפך. לא כתבת האם את נמצאת בטיפול או שהיית בטיפול בעבר והאם יש מישהו שעוקב אחר השינויים במצבך.
    את מזהה נכון שני גורמים מרכזיים שמשפיעים עליך: הראשון הוא לחץ והשני הוא תחושה פנימית אותה את מפרשת כרצון לאכול, אך למעשה אינה כזאת מאחר שאינה קשורה באמת לרעב ושובע. בטיפול נפשי אצל אנשי מקצוע המתמחים בהפרעות אכילה תוכלי ללמוד לזהות את התחושות האמיתיות העולות בך ומעיקות עליך, שכרגע מקבלות פרוש שגוי, ונדמה כי ההתמודדות איתן תפתר באמצעות בולמוסים והקאות. כמו כן, כדאי לבדוק ממה נובעים מצבי הלחץ שלך ולהעזר ברכישת כלים לעבור אותם.
    אני ממליצה לך לפנות לטיפול במרפאה להפרעות אכילה באזור מגורייך. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנורקסיה וזייבן
    מחפשת מוצא
    04/11/2008

    שלום רב, עד לפני שנתיים במרפאה להפרעות אכילה והוגדרתי כאנורקסית. היום אני בת 30, גובהי הוא 1.60 ומשקלי 45 ק"ג, מעשנת 2 קופסאות סיגריות ביום וממש רוצה להפסיק, אבל ממש מפחדת להעלות במשקל! קשה לי להגיד שהיום, מבחינת הפרעת האכילה, אני ממש בריאה. אני אוכלת לפחות ארוחה ביום.. המליצו לי לקחת זייבן (הידוע כמדכא תיאבון), אך הבנתי שבגלל שהייתי אנורקסית אסור לי לקחת את התרופה. אחרי שקמת קראתי באינטרנט על התרופה, הבנתי שלא בכל הנגמלים מעישון התרופה מדכאת את התיאבון.. שאלתי היא- האם בגלל שהייתי אנורקסית אסור לי לקחת את התרופה, למרות שהיום אני כן אוכלת? ואם אקח את התרופה על דעת עצמי- מה יכול לקרות? תודה מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנורקסיה וזייבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל

    חיה דורון
    05/11/2008

    זיבן במקורה הינה תרופה נוגדת דיכאון עם התוויות נוספות. מהיותה תרופה פסיכיאטרית, מן הראוי שהתיעצות לגביה תהיה עם פסיכיאטר שיוכל לתת מענה לבעיות איתן את מתמודדת, העישון המוגבר והאכילה שדורשת התיחסות גם היא. את יכולה להניח שלא תקבלי עידוד לקחת תרופה על דעת עצמך דרך פורום כלשהוא, ללא מפגש עם רופא. אני ממליצה לך לפנות למקום המתאים.בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיה...

    מחפשת מוצא
    05/11/2008

    הי, תודה על תגובתך, אך אינני מחפשת עידוד לקחת את התרופה על דעת עצמי מהפורום ובכלל!! אני בסך הכל הייתי רוצה לדעת מהן ההשלכות של לקיחת התרופה על דעת עצמי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל

    חיה דורון
    07/11/2008

    כל תרופה הניתנת עפ"י מרשם, מחייבת התיעצות רפואית, המשלבת שיקולים מקצועיים , כמו רקע רפואי, שילוב עם תרופות נוספות ועוד. התיעצות עם רופא שאת סומכת עליו, ובידיו נתונים רלוונטים שתוכלי לספק לו,תתן תשובה הולמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי מיכל

    רוני
    08/11/2008

    אני בסיטואציה דומה מאד לשלך, הפרעות אכילה בעבר הלא רחוק ומעשנת לא מעט... גם אני חיפשתי מידע על התרופה, ובכמה מקורות קראתי שתרופה זו אכן אינה מתאימה לסובלים מהפרעות אכילה. מבין תופעות הלוואי/סיכונים שצוינו שם הופיעו התקפי אפילפסיה. באופן אישי, החלטתי שלא לקחת סיכונים להתחיל לחפש אמצעי אחר לסיוע בגמילה, למשל רפואה אלטרנטיבית, ולא פניתי ליעוץ אצל פסיכיאטר. החשש שלי הוא, שדווקא בגלל החרדה מהמשמנה בעקבות הגמילה, סימפטומים שונים של ההפרעה יצוצצו שוב, ואהיה חשופה ליותר מידי בעיות רפואיות. אם את בכל זאת מעוניינת בטיפול בזייבן, הייתי פונה לפסיכיאטר ולא לרופא משפחה שרשאי לרשום את התרופה, מדווחת (בכנות רבה ככל האפשר...) על מצבך כיום ומבררת עימו מה הסבירות לתופעות לוואי שליליות. ובכל מקרה, נראה לי שההתמודדות המרכזית של שתינו ושל רבות כמונו היא לקבל את העובדה שבתקופות מסוימות בחיים יש עלייה במשקל... אשמח לשמוע על החלטתך, וכמובן, המון בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוני

    מחפשת מוצא
    09/11/2008

    הי רוני, קודם כל תודה על תגובתך! דבר שני, אני מכירה את תופעות הלוואי שיש לזייבן, תופעות לוואי דומות מצוינות בהרבה תרופות שאנחנו לוקחים, מהתקפי אפילפסיה אינני חוששת, לפי מיטב הבנתי, התקפים אלו עלולים לצוץ בתדירות גבוהה יותר באנשים שסובלים מאפילפסיה. אני סבלתי מהפרעת אכילה (הוגדרתי כאנורקסית) כ-12 שנה ואני אומר בכל הכנות שיש בי שעד היום אני סובלת מהתופעות של ההפרעה. אני מבינה ויודעת שאין ספק שיש תקופות בחיים שאנו מעלים במשקל, אך בדרך כלל בהפסקת עישון מעלים הרבה. לי יש חברה שעלתה 10 ק"ג ועוד חברה שעלתה 12 ק"ג והכל בגלל שהפסיקו לעשן ואהיה כנה ואומר שאינני מסוגלת לעלות יותר מ-3 ק"ג!! עוד אוסיף ואומר שעשיתי דיקור סיני, טיפול אלטרנטיבי וטיפול באבנים חמות וזה פשוט לא עזר, איך שראיתי במשקל 5 ק"ג יותר פשוט חזרתי לעשן והורדתי את הכל בחזרה. פחד ההשמנה אוכל אותי עד היום!! אני יודעת שהזייבן אסור לאנשים שסובלים או שסבלו בעבר מהפרעות אכילה, אבל לא נראה לי שיש דרך אחרת- הכי הרבה שיקרה שזה ידכא לי את התאבון בדיוק לחודשיים, שזה זמן הטיפול, אחר כך אני כבר מאמינה שאחזור לשגרה, למרות שאני יודעת שהזייבן לא בהכרח מדכא תיאבון. בכל מקרה, החלטתי כבר מחר להתחיל (בתקווה שזה יעזור) וכל מה שאני יכולה לעשות זה לקוות שהכל יהיה בסדר.. אשמח לעדכן בהמשך לגבי ההתקדמות.. ותודה לך על תגובתך שוב.. אם יש לך עוד המלצות אשמח לשמוע אותם!! שיהיה שבוע טוב מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי מיכל

    רוני
    09/11/2008

    מבינה ומזדהה עם כל מילה שכתבת... לצערי אין לי המלצות, עדיין לא ניסיתי להפסיק לעשן וכמובן שחוששת מאד מהשמנה, וכל הקשיים האחרים הכרוכים בגמילה. מאחלת לך המון בהצלחה, ושוב, אשמח לעדכונים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שירי
    03/11/2008

    אני אוכלת מעט מדי קלוריות ביום. אני רוצה להתחיל לעלות את הקלוריות,אבל אז אני אשמין. איך עושים את זה בלי להשמין? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירי

    חיה דורון
    05/11/2008

    איני יודעת מה משקלך ומצבך הבריאותי, והאם הנוסף למספר הקלוריות את אוכלת מזון מאוזן תזונתית. בכל מקרה על שאלות אלו בדבר תזונה מאוזנת את יכולה להתיעץ עם דיאטנית, העובדת בכל מרפאת קופת חולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני בתת תזונה וכנראה שגם בהפרעת אכי
    מורן
    31/10/2008

    שנה שעברה עשיתי דיאטה ופעילות ספורטיבית שבהמלכה ירדתי בערך 8 קילו שקלתי בסביבות ה 50+ והגובה שלי הוא 1.58 ואני בת 16 לפני חודשיים שקלתי 43 וכמעט ולא אכלתי כלום וכל הזמן הייתי עושה ספורט הליכות ועלייה במדרגות ותרגילי בטן אבל הבטן לא ירדתי יש לציין שהיא ממש גדולה וצמיגית אמא שלי מאוד דאגה למצבי כי הייתי חיוורת וקבעה לי תור לדיאטנית בקופת החולים,הלכתי לשם והדיאטנית אמרה שאני בתת משקל ושאני צריכה לעלות במשקל למשקל נורמלי של 47 קילו. היא נתנה לי תפריט שחרגתי ממנו והרשיתי לעצמי לבללוס דברים משמינים ולא בריאים כמו המון שוקולדים עוגות וגועיות ומאז עברו חודשיים ועליתי 2 קילו כעת אני שוקלת 45 ויש לי עוד 2 קילו לעלות אני לא עושה שום ספפורט כי אין לי זמן מהמבחנים של בית הספר ואני אוכלת המון אוכל בריא וגם שטויות הבטן שלי גדלה עוד יותר דבר שמשפיע עלי לרעה גורם לי לעצב לעצבנות וקושי להתכונן למבחנים ולתפקד נורמלי. אני כל הזמן חושבת עליה ומדברת עליה וכולם כבר התייאשו הם מודעים לזה שיש לי בטן אך מבליגים. יש לציין שהיא ממש בולטת וכל אחד רואה ומעירלי עליה מה גם שתמיד ראיתי אותה לבד היא נורא מפריעהלי ואפילו הדיאטה והספורט שעשיתי לא עוזרים וכבר עברה שנה. אני לא יודעת מה לעשות וככל שאני עולה במשקל הבטן עולה גם. נשארו לי עוד 2 קילו לעלות שאותם אני מעלה בפחד ועצבות. ואני מפחדת שהבטן תגדל ותהיה בולטת עוד יותר. מה עליי לעששות? בבקשה תעזררולי אני משתגעעעעעעת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למורן

    זהר שגיא
    01/11/2008

    כדאי שמחוץ מהמעקב הדיאטני תפני גם לטיפול פסיכולוגי. נשמע כי את מאוד מוטרדת מעניינים הקשורים לאופן בו את תופסת את גופך, והדבר משפיע לרעה על התפקוד שלך (עצבנות, ריכוז וכד'). כדאי לברר מה עומד מאחורי העיסוק המטריד הזה, ולקבל כלים להפחית אותו ולאפשר לעצמך לתפקד ולהרגיש טוב עם עצמך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום,
    אמ
    30/10/2008

    כתבתי כאן בעבר כשעוד ביתי שקלה 53.4 על גובה 1.71. כרגע היא שוקלת 48. אני מנסה לגרום לה לעלות במשקל, קונה חטיפים, אומרת לה להקפיד לאכול. אבל או שזה 'אני לא רעבה' או 'אכלתי כבר' או אפילו 'כמה אפשר לאכול'. היא מפחיתה באוכל,עושה ספורט,בודקת כל הזמן את המשקל שלה. בהתחלה שאפה להגיע למשקל 49 עכשיו היא רוצה ל47 לאן זה יגיע? מה אפשר לעשות?? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    01/11/2008

    איני יודעת בת כמה בתך, אך כדאי שתפני איתה בהקדם האפשרי למרפאה להפרעות אכילה באזור המגורים שלכם על מנת שתתחיל בטיפול ומעקב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה ו..

    אמ
    01/11/2008

    היא בת 14 במשקל 47.5. בשביל דבר כזה צריך דיאטנית? [שאמרה לה להשמין שעוד הייתה במשקל 54] פסיכולוג? או איפלו פסיכיאטר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    01/11/2008

    זה לא רק חישוב המשקל אלא כל ההתנהגות שלה סביב האוכל ודימוי הגוף. אם אכן מדובר בתופעות של הפרעת אכילה, רצוי לקבל טיפול משולב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אמ
    02/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום זה די דחוף.
    שביטוש
    28/10/2008

    אני בת 13 וחצי, 1.48 לפניח כשנה שקלתי 45 לכן עשיתי דיאטה. הדרדרתי וזה נהפך להפרעת אכילה שאני פשוט לא שולטת בה. היום אני שוקלת 37 על 1.48 והמחזור מאחר לי ב5 ימים. אני מודאגת ברמות מטורפות כי הוא בדרך כלל סדיר. אני מקפידה לאכול טוב ובריא אבל אני פוחדת. מה לעשות? לאן לפנות? אמא לא רוצה לקחת אותי לרופא כי היא טוענת שמגיע לי ושיחקתי בבריאות שלי ועכשיו אין מה לעשות. בבקשה תעזרו לי. אשמח לתשובה מהירה. בתודה, שביט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום זה די דחוף.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשביט

    זהר שגיא
    29/10/2008

    את מתארת סימנים מדאיגים ולא בריאים של הפסקת אכילה, ירידה במשקל, ואי סדירות במחזור, שעשויים להיות חלק מהפרעת אכילה.
    את חייבת להפגש עם רופא שיבדוק את מצבך הבריאותי ויפנה אותך לטיפול הנדרש. חבל לחכות ולגרום למצב להתדרדר.
    נסי לשכנע את אמך, אולי להראות לה את ההתכתבות הזאת כאן, או דרך אנשים אחרים במשפחה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לזוהר חשוב מאוד מאוד להתייחסותך

    אילנית
    02/11/2008

    ערב טוב אני פונה אליך לאחר קריאת הפניה של שביט הילדה הקטנה והחסרת האונים!!! יש הרבה בנות שיש לתת להן אפשרויות שונות ומידע יותר ספציפי לאן עליהם לפנות במצב מסויים!!! אני כותבת תגובה זו כאמא אכפתית!!! אם ילדה כל כך קטנה מצאה דרך לפנות לאתר זה כנראה שהמצוקה גדולה וצריך לתת מענה מיידי ורציני יותר ממה שניתן תגובות יותר חמות תמיד יכולות להעלות את המורל ולתת הרגשה של יותר אמפתיה. בברכה חמה אילנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילנית שלום

    זהר שגיא
    04/11/2008

    אם יש לך שאלות נוספות, שעשויות לדעתך להבהיר ולהרחיב את שאלתה של שביט ואת התשובה שנתנה לה, את מוזמנת לכתוב אותן כאן ואשמח להתייחס אליהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    תמי
    28/10/2008

    שלום רב, אני בת 16 ואני נוהגת לדחוף אצבעות ולהקיא בערך פעם-פעמיים בשבוע. וזה רק אם אכלתי ממש הרבה. לי אין בעיה עם זה ואני לא מרגישה שיש לי בעיות אכילה. האם לדעתכם אני בבעיה, או שאני יכולה להמשיך כך להקיא מעט מדי פעם? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתמי

    זהר שגיא
    29/10/2008

    הקאה של פעם- פעמיים בשבוע היא בהחלט בעייתית ומסוכנת, ועלולה גם להתדרדר למצב חמור הרבה יותר. העובדה שאת לא מצליחה לאכול בצורה מסודרת ולהרגיש שאכלת מספיק והפסקת לאכול כשהחלטת, כן מראה על בעיה שדורשת טיפול. אני מציעה לפנות בשלב ראשון לדיאטנית שתתאים לך תפריט ע"פ הנתונים והצרכים הגופניים שלך. יתכן שאח"כ יהיה נכון לשלב גורמים נוספים בטיפול: שיחות ומעקב רפואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה כפייתית
    נטע
    25/10/2008

    שלום אימי שוקלת 100 ק"ג וגובהה 145 ס"מ . היא חולת סכרת שמטופלת באינסולין ועברה 2 התקפי לב ועקב כך גם צינטור. היא כל הזמן חושבת על אוכל. גם אם בארוחות היא מודדת ונזהרת כבייכול היא מסוגלת תוך שעה לאכול עוד לחם כשאף אחד לא רואה וזה כולל גם את הלילות. עקב מצבה, קשה לה לעשות פעילות גופנית ואני מתחילה לחשוש לחייה. האם יש מקום בארץ שמאפשר אשפוז תחת בקרה רפואית (בגלל הסכרת ) בכדי להרזות (ולו רק למספר ק"ג שבעקבותם יהיה לה פשוט יותר להתחיל לעסוק באיזו שהיא פעילות גופנית). תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה כפייתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטע

    חיה דורון
    26/10/2008

    המחלקה להפרעות אכילה בבי"ח תל השומר מציעה אופציה אישפוזית או יומית לטיפול שיוכל להתאים עבור אמך. פנו לשם. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות אכילה- האם זאת הבעייה שלי?
    מאיה
    22/10/2008

    האוכל בשבילי הוא : לא הנאה תוך כדי אכילה אלא סיפוק מיידי, מקום לברוח אליו, הוא מעסיק אותי כי אני רוצה להראות טוב ולהרגיש טוב, אני עסוקה בו כל היום: האם כדאי לאכול, זה בריא או לא, אני צריכה נחמה...האם פסיכולוג שמתמחה בהפרעות אכילה יכול לעזור לי? תודה, מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיה

    חיה דורון
    22/10/2008

    איש טיפול המתמחה בהפרעות אכילה , הוא בהחלט הכתובת עבורך. עשי זאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בולימיה,זלילה ושאר הירקות
    דנה
    21/10/2008

    זו פעם ראשונה שבה אני פונה לעזרה,כנראה שסוף סוף הבנתי שאי אפשר לבד.אני בת 39 שוקלת 60 קג 160סמ.מתאמנת ונראית מצויין לכל הדעות.אך שנים אני נלחמת בהתקפי זלילה מטורפים ובעקבותיהם הקאות בלתי פוסקות.הגעתי למצב שאני מפחדת להכניס אוכל הביתה כי למחרת פשוט לא ישאר כלום.הבנתי שאני זקוקה דחוף לעזרה.למי אני אמורה לפנות(לא לקבוצות)איפה אני יכולה לקבל הכוונה ויעוץ?אודה לתשובתכם ..........

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דנה

    חיה דורון
    22/10/2008

    פני למרפאה המתמחה בהפרעות אכילה , התייעצי עם המרפאה שאת חברה בה , לאיזו מרפאה לפנות. במרפאה כזו תוכלי לקבל ייעוץ והכוונה , מאנשי מקצוע בתחומים שונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ורוניקה
    20/10/2008

    אני בת 17 אחרי אישפוז שני עקב אנורקסיה. מטופלת כרגע במרפאה להפרעות אכילה ברמבם ואני רוצה להרזות 5 קילו האם אני יכולה לעשות את זה? כי קשה לי עם איך שאני ניראת אני בכלל רוצה להיות בתת משקל מסוכן אבל בינתיים זה לא מתאפשר כי אני לא רוצה שיאשפזו אותי בכפיה אז רק בגיל 18 אני אוכל להרזות כמה שבא לי. מה אני עושה? תודה מראש ורוניקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ורוניקה

    חיה דורון
    22/10/2008

    האם את ענית לתמר את התשובה המפנה אותה למרפאה להפרעות אכילה? והיכן זה משאיר אותך?
    תהליך ההבראה הוא תהליך מיגע ומתסכל. . ממי את מצפה לקבל תשובה המעודדת אותך לרדת עוד במשקל או לתת לך רעיון איך להמנע מאישפוז נוסף. אני מקווה שתוכלי להמשיך בתהליך בו את נמצאת, כלומר בטיפול. גם אם יש רגעים בהם נדמה שאין כל דרך לצאת מהמצב והדרך היחידה היא רק להחריפו , יש תמיד תקווה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעזרה.
    תמר
    20/10/2008

    היי, אני בת 16 אני בתוך האנורקסיה כבר שנה בערך, ואני רוצה לצאת מזה אבל לא יודעת איך כלפעם שאני אומרת לעצמי שאני אתחיל לאכול בריא אז אני אוכלת ואז יש מן מצפון נוראי ואז אני חייבת להרעיב את עצמי כי אני מרגישה שמנה. אני שונאת להסתכל במראה ולראות את זה שאני שמנה, יש לי חבורת נרוא רזות ויכול להיות שזה נעשה מתוך השוואה אליהן כאשר הן לידי כי הן רזות יותר. אני לא חושבת שאני שמנה, אבל הבעיה היא שאני לא חושבת שאני רזה, ואני רוצה להיות רזה המשקל שלי תקין לגמריי, אני שוקלת 47 בגובה 1.55 עברתי שינוי גדול מאוד בשנה האחרונה היו לי עליות וירידות ולא תמיד הצלחתי לשמור על משקל מאוזן, כולם מחמיאים לי על זה שאני רזה ועל כמה שרזיתי, אבל זה עדיין לא מספק אותי. אני לא מדברת על זה עם ההורים שלי, יש רק חברה אחת שאני משתפת אותה בזה והיא מנסה לעזור לי אבל אני מרגישה שאני לא מצליחה ולא אצליח לעולם לצאת מזה. אשמח לעצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח לעזרה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתמר

    ורוניקה
    20/10/2008

    מתוקה לפי דעתי את צריכה ללכת למרפאה להפרעות אכילה כדי לקבל טיפול פסיכולוגי ואת תבריאי אם את רוצה את זה כמובן. בהצלחה עם ההחלמה ורוניקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמר

    חיה דורון
    22/10/2008

    אין ספק שהעיסוק בגופך , אי שביעות הרצון שלך והמחשבות על כל שאינך מספיק רזה, וכמובן ההתנהגויות הנלוות כולל ההרעבה, דורשות התערבות מקצועית. לעיתים לוקח לסביבה, גם לקרובה ביותר ,זמן לשים לב לבעיה. אך זו אינה סיבה לא לערב אתם. את צעירה וזקוקה לליווי שלהם. ככל שתטפלי מהר בבעיה כך תוכלי לצאת מהבעיה מהר יותר. פני למרפאה שמתמחה בהפרעות אכילה לקבלת יעוץ והכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות אכילה
    שני
    20/10/2008

    שלום! ילדתי פגית בשבוע 26 650גר' כיום הילדה בת שנתיים ו3 חודשים משקל מאוד נמוך 7500ק"ג לבת שלי יש רפלוקס בגלל הצינורות הנשמה שהיה כמו שהרופאים אומרים היא לא יודעת ללעוס את האוכל כל חתיכה קטנה שיש בפה שלה היא ישר מקיעה את כל האוכל שאכלה. ביתפתחות הילד אמרו לי כל יום לנשות לתת לה משהו באמבה, שוקולד או ביסקויטים אמרו שהיא צריכה קצת לגדול וזה יעבור אבל אנחנו עדיין באותו מצב היא אוכלת רק אוכל טחון בבלנדר אני כבר לא יודעת מה לעשות לפעמים יש ימים שהיא כן מצליחה קצת לאכול ללעוס אבל ממש קצת קצת תאזרו לי בבקשה מה לעשות. תודה רבה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שני

    חיה דורון
    20/10/2008

    הפורום הינו פורום להפרעות אכילה. לבתך יש בעיה הקשורה לאכילה. עליך להמשיך להתעקש לקבל מענה אצל רופא הילדים, בטיפת חלב או במכון להתפתחות הילד. צר לי אך איני יכולה לעזור לך כאן. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום