מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעת אכילהאני08/07/2008
ה"קייס" שלי עם ה"א התחיל לפני כמעט שנתיים. הרעבה שהובילה לירידה במשקל,חזרה לאכילה בכמויות למשך תקופה של 8 חודשים עם עלייה במשקל,שוב הרעבה ושוב ירידה גדולה במשקל ושוב חזרה לאכילה בכמויות גדולות,הפעם באופן הדרגתי,והתחלה של שימוש יום-יומי במשלשלים ובחצי שנה האחרונה גם הקאות[3-4 פעמים בשבוע] וצומות של כמה ימים,כדי לאזן את הכמויות הגדולות של האוכל בזמן הבולמוסים עד היום. היו-יו הזה משגע אותי,אך אני דואגת יותר לנזקים הגופניים מאשר למצבי הנפשי. יש לי נשירה נוראית ,אני סובלת מכאבי ראש גם בימים בהם אינני מקיאה\צמה או משתמשת במשלשלים,אני מתקשה להתרכז,המחזור אינו סדיר[איחור של שבוע-שובעיים כל חודש ולפעמים לא מגיע בכלל] ואני אימפולסיבית. רציתי לדעת האם יש אפשרויות טיפול בלא ידיעת ההורים,על אף שאני מתחת לגיל 18?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא10/07/2008הרצון שלך לפנות לטיפול הוא חשוב וכדאי מאוד לעשות אותו עכשיו לפני שהמצב הגופני יהפוך לקריטי.
איני יודעת אם קיימת מדיניות אחידה של טיפול בבני נוער ללא ידיעת ההורים.
כדאי שתצרי קשר עם מרכז לטיפול בהפרעות אכיל הבאזור מגורייך ותשאלי שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בולמיתענבל06/07/2008
שלום אני בת 18 מירושלים ובולמית כבר שנה וחצי , אני חייבת עזרה להפסיק עם זה ואני לא יודעת למי לפנות אנא תעזור לי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לענבל
זהר שגיא06/07/2008בירושלים קיימות מספר אפשרויות-
במסגרת המרפאות הפסיכיאטריות של בי"ח הדסה עין כרם קיימים מרכזי טיפול להפרעות אכילה. אם עדיין לא חגגת יום הולדת 18 פני למרפאת ילדים ונוער, אם את מעל גיל 18 פני למרפאת מבוגרים. ניתן לפנות בלי קשר לקופת החולים בה את חברה.
קופ"ח מאוחדת בעיר מפעילה גם היא מרכז לטיפול בהפרעות אכילה. אם את חברה בקופה זו את יכולה לפנות לשם.
מתחת לגיל 18- מרפאה הנקראת: שבי"ל: שרותי בריאות למתבגר ,שנמצאת בקרית יובל, ליד "המפלצת".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגיש שמן ולא חיונייהודה01/07/2008
יש לי חולשה רצינית לאוכל, אני מרבה לאכול, נהנה מזה ומתקשה מאוד לשמור ולוותר על דברים ומצד שני אני לא מרוצה מעודף המשקל הרב שצברתי, הקיץ החם והבגדים שלי מאוד מטרידים אותי ואני ממש מדוכא מהמראה שלי וישר רץ שוב אל המקרר, האם אני זקוק לטיפול פסיכולוגי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליהודה
חיה דורון01/07/2008המעגל שאתה מתאר אשר יש בו קשר בין אי שביעות הרצון מהמראה או מדברים נוספים - המביא לדכאון ,המביא לאכילה נוספת, מוכר. קשה לעבור את התהליך הזה לבד. לטיפול סביב אכילת יתר, יש סיכוי טוב להצליח אם משלבים שלושה גורמים- טיפול פסיכולוגי, מעקב דיאטני, ואימון גופני מותאם. יש באפשרותך לפנות אל רופא המשפחה ולבקש ממנו להפנות אותך אל הגורמים המטפלים המתאימים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מבינה!!מיכל25/06/2008
אני תריכה עזרה אני מקיאה כבר בערך 5 שנים ואני רוצה להפסיק עם זה!!
אני מרגישה כאילו יש לי את כל החלקים של הפאזל אבל משום מה אני לא מצליחה להרכיב אותו!!
אני יודעת מה אני רוצה אני יודעת מה המטרות יש לי דרך שאני בטוחה בה אני גם יודעת מה אני שווה אבל ההקאות האלה לא רצוניות כל ערב אני אומרת שמחר זהו זה ניגמר אבל זה גורר אותי חזרה פנימה זה הורס אותי !
זה מעין פיצול אישיות שצד אחד חושב נכון ויודע ומבין ורצה לשנות אבל הצד הרע תמיד בסוף משתלט איך משתיקים אותו????????
זה יותר גרוע מפיצול אישיות כי כאן הם יודעים אחד על קיומו של האחר ושנאים אחד את השני-איזה שטויות!!
קיבלנו את המתנה הכי יפה שקיימת עליי אדמות אז למה להרוס אותו??
מה שלא טוב לשנות!! אחרת מה יהיה?? ניברח כל החיים??
זה לא שווה את זה!!
מאיפה אני שואבת את הכוחות באמת לשנות?? מאיפה מתחילים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל שלום לך.. הסיפור שלך מוכר לי מ
רון25/06/2008מוכר לי מאוד , ( כי גם לי היית אותו בעיה) ואני אומר הייתה- בגלל שאני במשך 6 או 7 שנים הייתי במצב שכמעט כל יום היו לי הפרעות אכילה קשות והמון פעמים זה גם נגמר בלהקיא.
אבל השנה וחצי האחרונה חל אצלי שינוי ממש משמעותי- ( והשנוי הוא- שאולי שבכול השנה וחצי האחרונה אולי הקאתי 4 או 5 פעמיים , ואם את מעוניינת בגילי , אז אני בן 26 - ככה שזה התחיל אצלי בגיל צעיר מאוד.) .
עכשיו קשה לי להסביר איך פתאום נהיה שינוי שכזה , אך עלי לציין- שבשנה וחצי האחרונה מאצתי לי בת זוג שאני מאוד אוהב אותה וזאת הפעם הראשונה שלי בחיים שאני בקשר של זוגיות כל כך הרבה זמן ולמעשה גם זאת הפעם היחידה בחיים שלי שיש לי ביטחון עצמי ( לא גבוהה) אבל בצורה משמעותית יותר ממה שהיה לי לפני כן.
ולמה אני אומר את זה? ,
אני אומר את זה בגלל שאני בחור שלצערי מתרגש כמעט בכל דבר, ( אם זה ללכת למקום עבודתי כשההיתי חדש, או לצאת לחופשה - שכמה שזה מהנה, אני פשוט סובל בהתחלה, או לצאת למסיבות ועוד ועד...
כל זה גורם לי להתרגש , והרגש יוצר אצלי מן " מתח"- והמתח אצלי הוא תמיד שלילי, ולמה שלילי ?
כי כמעט תמיד זה נגמר אצלי בהפרעות אכילה .
גם עכשיו שאני כותב את שורות אלה יש לי קצת הפרעות , ונחשי למה?
בגלל שמחר זאת הפעם הראשונה שלי שאני טס לנופש.
אז אני מנסה שלא להתרגש מכלום - ( וזה מאוד קשה) אבל זה עוזר לי .
עכשיו מה שאני חושב לגבי הנושא שלך הוא- זה שאת אולי צריכה בטחון עצמי ואת צריכה שמישהו יתן לך את הכוח ואת הביטחון בחיים האלה ואולי אז זה יעבור עם הזמן, כי לי זה מה שכנראה עזר לי לצאת מהמצב הכל כך נואש ומעצבן הזה.,( שוב פעם עלי לציין שלי זה כנראה מה שעזר, ואת מצבך הזוגי אני לא מכיר) ,
מה שנשאר לי להגיד לך , זה רק בריאות , בריאות ושוב פעם בריאות ... ותיהיה חזקה ותחשבי חיובי ,
כי המחשבות שלנו זה מה שגם משפיע בסופו של דבר עלינו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה למיכל
זהר שגיא26/06/2008המאבק הפנימי בין שני הקולות הללו- זה שרוצה להחלים ולהפסיק לסבול, וזה שמתעקש ומפחד לוותר על הפרעת האכילה- הוא דבר מאוד בסיסי במחלה הזאת.
האפשרות שלך לזהות את שני החלקים הללו בתוכך היא כבר הצעד הראשון. אני חושבת שכדאי לך לפנות לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך להתבונן בשני החלקים הללו, ולחזק את זה הדורש חיזוק וליווי בשלב הקריטי בו את נמצאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת.... עזרה !מעיין24/06/2008
שלום אני בת 19 שוקלת 49 מטר 55. לפני כשנה עשיתי דיאטה ירדתי 32 קילו הייתי מאוד שמנה יחסית לגובה . במשך שנה אכלתי ארוחה אחת ביום ושתיתי הרבה נס קפה . היום אני רזה אפילו אומרים לי שרזה מדי וזה כבר לא יפה אבל יש בי פחד מלהשמין. אני אוכלת היום פרוסת לחם קל עם חומוס ונקניק ואולי בערב שוב פרוסה . אם אני אוכלת צהרים אוכל ממש מבושל למשך תפוחי אדמה בתנור עם חזה עוף אז אני חושבת שאכלתי הרבה שאסור לי יותר לאכול ושמהארוחה הזאת אני ישמין . הייתי רוצה לקבל ממך עזרה למה אני צריכה לאכול ביום ומתי הגוף באמת מתחיל להעלות במשקל והאם אני יכולה להעלות אם אני אוכל למשל ביום בבוקר את הפרוסת לחם בצהרים אורז עם חזה עוף ובערב שוב פרוסה. יש לציין שאני לא מנשנשת בין לבין שותה הרבה נס עם סוכרזית אחת . ומה שמעסיק אותי בעיקר זה איך לשמור על המשקל וכמה לאכול פחות כדי לא לעלות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדקלה
זהר שגיא26/06/2008את עסוקה מאוד במשקל ובפחדים הסובבים אותו, והתזונה שלך מאוד לא מאוזנת.
אני מציעה לך לפנות דיאטנית על מנת לבנות לך תפריט אשר יתאים לצרכים התזונתיים שלך וירגיע אותך שאת לא אוכלת יותר מדי או פחות מדי.
יחד עם זאת, כדאי מאוד שתטפלי בפחדים ובמחשבות המטרידות סביב החשש מהשמנה, ופסיכולוג הוא הכתובת המתאימה לכך.
טיפול משולב- פסיוכלוגי ודיאטני- תוכלי לקבל במרפאות לטיפול בהפרעות אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משוועת לעזרה ומתביישת...שוקולד23/06/2008
ערב טוב לנוכחים/ות
זקוקה אני לעזרתכם- סוף סוף אני מתחילה להבין שאני סובלת מהפרעת אכילה - המחשבה התמידית על אוכל, התקפי אכילה ללא רחם ועוד כהנה תופעות שבושתי מלספר.
אשמח לקבל המלצות ואו/ הפניות למקומות- טיפול אישי או תמיכה קבוצתית.
תודה
משוקולד שהיא כבר בת 40 ומשהו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשוקולד
זהר שגיא23/06/2008ראשית, אני רוצה לחזק אותך על האומץ והכנות שבנכונות לקבל סוף סוף עזרה לבעייה הקשה ממנה את סובלת.
אינני יכולה להמליץ על מקום ספציפי. הכתובת הנכונה עבורך היא מרפאה לטיפול בהפרעות אכילה שם תוכלי לקבל טיפול רב מקצועי שיקיף את כל האספקטים של הבעיה( גופני, נפשי ותזונתי).
תוכלי לערוך חיפוש באינטרנט אחר מרפאה באזור מגוריך או לברר דרך קופה"ח בה את חברה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלמתי מהבולמייה , יש פיתרון .
חני15/07/2008החלמתי מבולמיה שליוותה אותי כ 6 שנים בערך, אחריי הרבה יאוש, כעס, דיכאון, פחד והתקפיי זעם נוראיים שהיו לי עקב המחלה . אבל משהו בי כן רצה להחלים והחלמתי מזה לגמריי. אם אוכל לעזור למישהי לעבור את זה , אשמח שתיצרו איתי קשר במייל. - [email protected]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות ואשלגןיותם22/06/2008
שלום
הבנתי שבעת הקאות יוצאים מהגוף חומרים,
רציתי לשאול א"כ אילו תוספים כדאי לצרוך,
למשל הבנתי שיוצא הרבה אשלגן, א"כ איזה כדורי אשלגן מומלץ לקחת?
נ.ב. האם החומרים האלו שיוצאים גורמים למצב רוח רע? כי יש לי גם מצב רוח לא טוב
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לטל
זהר שגיא23/06/2008הקאות מרובות אכן גורמות לירידה ברמות האשלגן, אשר עשויה להיות מסוכנת מאוד ולגרום לפגיעה בתפקוד הלב. הדרך לפתור את הבעיה היא לא לקחת תוספי מזון, אלא להפסיק להקיא. כל החסרים שנגרמים עקב ההקאות, חוזרים להיות תקינים כשההקאות פוסקות, ועל כן זוהי ההתמודדות אליה צריך לשאוף.
מצב רוח רע ירוד יכול להתלוות להפרעת האכילה, וחלק לא קטן מהסובלות מהפרעת אכילה סובלות גם מהפרעה במצב רוח, ולא בגלל החומרים שיוצאים מהגוף בעת ההקאה.
מהתאור שאת מביאה ברור מאוד כי את זקוקה לטיפול הולם הן גופני והן נפשי, אותו ניתן לקבל במרפאה לטיפול בהפרעות אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאילתאשרה22/06/2008
שלום רב,
הנני בת 34 גובהי 1.76 ומשקלי 52, מבנה גופי מאז ומעולם הוא רזה ומשקלי נע בין 50 ל-55. התייעצתי עם רופא המשפחה האם הנני במצב של תת תזונה והאם עליי לקבל טיפול או הכוונה. לדבריו אינני בתת תזונה יחד עם זאת הוא יכול להפנות אותי לגורמים מוסמכים על מנת שאשפר את הרגלי האכילה ואעלה במשקל.
האם התייעצות עם רופא המשפחה הינה מספקת במקרה דנן.
תודה מראש על התייחסותכם,
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשרה
זהר שגיא23/06/2008משקלך הנוכחי אכן נמוך מהנורמות המקובלות. מהפרטים שהבאת לא ברור מהן הסיבות למשקל הנמוך. האם את ממעטת באכילה? האם קיימות בעיות גופניות אחרות המשפיעות על המשקל? האם הרופא ערך בדיקות רפואיות מקיפות? האם את עסוקה בנושאים של אוכל ואכילה באופן מוגזם וטורדני? האם את מוטרדת ממראה גופך?
רק ברור מקיף של השאלות הללו יוכל לקבוע האם מדובר בהפרעת אכילה. לדעתי כדאי לעבור את הברור אצל גורמים מקצועיים שיוכלו לזהות את הבעיה אם אכן קיימת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בתרופת רדוקטילjulie21/06/2008
שלום אני בת 30 ומזה 10 שנים אוכלת ומקיאה אבל לא קבוע וזה משתנה לפעמים פעמיים בשבוע
ולפעמים 3 פעמים ביום או פעם אחת והיתה תקופה שהפסקתי כמה שבועות, בדרך כלל אני מפסיקה כשיש לי כאבי גרון ונפיחות וזה נמשך מספר ימים. יש לי דחף לא נורמלי למתוק ולא יכולה להפסיק
אני מאוד מפחדת לעלות במשקל ומנסה להוריד 3-4 קילו. בתקופה האחרונה חזרתי להקיא בתדירות גבוהה יחסית.
מזה כשבוע השתמשתי בתרופת רדוקטיל ( ידיד שלי רוקיח ונתן לי לנסות לשבוע) אני מאוד מרוצה מהתרופה החשק למתוק ירד ואני לא מרגישה צורך להקיא וגורמת לי לאכול מסודר ובריא וגם משפיעה לטובה על מצב הרוח.
האם רופא יסכים לתת לי מרשם לתרופה זו אם אני אציין שזה עוזר לי ומפחית את ההקאות
ולאיזה רופא לפנות? אני לא רוצה דרך רופא המשפחה לא נעים לי להסביר לו על הנושא הזה.
חשוב לציין שמשקלי נורמלי 57 קילו והגובה 168 ,אבל יש לי מראה אגס שמאוד מפריע לי למרות שאני מאוד רזה בחלק העליון של הגוף.
ומה השפעת ההקאות על הגוף? חוץ מהשיניים
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ג'ולי
חיה דורון22/06/200810 שנים עם הקאות! עיסוק וסבל רב מדי, ממושך מדי. כדאי שתפני למרפאה להפרעות אכילה. להקאות ממושכות יש השפעות מזיקות על המערכות הפנימיות של גופך, ביניהם ושט מערכת עיכול ולב. האם בכל השנים האלו לא היית בשום מסגרת טיפולית?, עליך לנסות לפתור את הבעיה מבסיסה. כלומר להתמודד עם השאלות שמעסיקות אותך, ועם התנהגות שהפכה להיות מרכיב דומיננטי בחייך. כאמור הכתובת היא מרפאה שכוללת צוות רב מקצועי עם התמחות בהפרעות אכילה כדי לקבל מענה כולל. עשי זאת . בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו הפרעת אכילה ??נטע18/06/2008
שלום רב, אני בת 26, אמא לשניים. תמיד עסקתי מאד במשקל גוף שלי ובמראה - זהו קריטריון מאד חשוב בעיניי - איך שאני נראית. אני הייתי שמנה עד גיל 21 בערך - 82 ק"ג עם גובה 156 ס"מ. בגיל 21 הלכתי לראשונה בחיי לדיאטנית שנתנה לי דיאטה די קיצונית לשבוע - לראות אם אני אתחיל לרדת במשקל, לדבריה. הורדתי 3 ק"ג תוך השבוע ההוא - ולא יכולתי להפסיק. הדיאטנית נתנה לי תפריט יותר מלא אך אני לא אמרתי לה דבר והמשכתי עם הדיאטה הקיצונית הזאת ועסקתי הרבה בספורט. ירדתי 25 ק"ג תוך 5 חודשים. בסוף התקופה קצב הירידה האט מאד - ואני הורדתי עוד דברים מהתפריט, כמעט הפסקתי לאכול. המקסימום שהגעתי אליו היה 53 ק"ג. באותה התקופה גם נכנסתי להריון ולא יכולתי שלא לאכול. אחרי ההריון הראשון שקלתי 75 ק"ג והייתי בדיקאון טוטאלי בגלל שהשמנתי. לא יצאתי מהבית - התביישתי בעצמי. בהריון שני הייתי יותר חכמה - העליתי רק 5 ק"ג (ש 3,800 מזה שקל התינוק). אחרי שילדתי (זה היה לפני 9 חודשים) - ירדתי ל 65 ק"ג. אך באותו זמן איבחנו אצלי יתר פעילות חמור מאד של בלוטת התריס והייתי חייבת להתחיל בטיפול בסטרויידים. כמובן התחלתי להשמין מהטיפול, נבהלתי והפסקתי את הכדורים. אחרי חודש ללא טיפול הובהלתי לביה"ח באמבולנס טיפול נמרץ כי מצבה של בלוטת התריס הידרדר והשפיע לי על הלב. מאד פחדתי שהרופאים יתחילו שוב פעם עם הסטרויידים (זה כמובן מה שהם עשו...) - צעקתי על הרופאים באמבולנס כל הדרך - רק לא סטרויידים! אחרי טיפול סטרויידים שני השמנתי 7 ק"ג תוך חודש בלבד ואני לא מצליחה להוריד אותם עכשיו. גם כן, רק לא מזמן אפשרו לי שוב פעם לעשות ספורט - בצורה קלה בלבד, לפני זה גם זה היה אסור לי. עכשיו אני שוקלת 72 ק"ג. אני נמצאת בדיקאון ובחוסר האונים בגלל שאיני מצליחה לרזות בחזרה, כבר כמה חודשים. כל הבעיות הנפשיות הקטנות הקשורות באוכל, שכמעט לא נראו לפני זה, גדלו פי כמה. אני בבולמוסי אכילה נוראיים 3-4 פעמים ביום מה שגורם לי לחשוב על כך שאני אשמין כך במהרה, תחושת פאניקה וחוסר אונים - ושוב פעם אכילה של חצי-מקרר. וחזור חלילה. אני עושה ספורט בצורה אינטנסיבית למרות האיסורים, אך הקילוגרמים לא נושרים. איך אני יוצאת מזה?? אני מבינה שלא אהיה מה שהייתי לפני שני ההריונות ושהבעיה עם בלוטת התריס היא לכל החיים אצלי (וגם התרופות), אך לפחות להיראות נורמלי ???? האם מה שיש לי עכשיו - זו הפרעת אכילה ???? מה עושים במצבי???? נטע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטע שלום
חיה דורון20/06/2008את מביאה בדברייך עיסוק וסבל בלתי פוסק שנראה שאינו מטופל בצורה הולמת, ומשפיעים לרעה על מצבך הבריאותי והנפשי. את נשואה,אמא לילדים צעירים שדורשים עיסוק רב. לא ציינת אם את עובדת. אינך יכולה ואינך צריכה ,לעבור את ההתמודדות הזו לבד. את צריכה להיות תחת השגחה של צוות רב מקצועי שיוכל לתת מענה כוללני, בתוכו מעקב רפואי, יעוץ ומעקב דיאטני ,יעוץ לגבי פעילות גופנית וטיפול של פסיכולוג או עו"ס. פני למרפא להפרעות אכילה באיזור מגוריך לקבלת הערכה וטיפול .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריכים הפניה?
נטע20/06/2008שלום, תודה על התשובה. אני נמצאת עם שני ילדיי בבית כרגע. האם צריכים הפניה מרופא משפחה למרפאה כזאת? או שישר ניגשים אליהם? כמה יכול לעלות טיפול כזה? כמה זמן הוא נמשך? אני מאד רוצה לגשת לטיפול, שיעזרו לי. נמאס לי מאד מעצמי, אך אני לבדי לא רואה בינתיים פיתרון לבעייה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובהלנטע
חיה דורון21/06/2008הטיפול ניתן במסגרת קופות החולים הציבוריות.. את יכולה לברר במרכז קופת החולים אליה את שייכת. משך הזמן הוא פונקציה של הרבה גורמים, לאחר שתעברי הערכה ראשונית תוכלי לקבל מענה לשאלותייך. הפנייה לקבלת עזרה חשובה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובות!
נטע21/06/2008נתתם לי כיוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגילה18/06/2008
האם כשמישהו אומר לי שיש לי גוף יפה ואני ממש לא מקבלת את זה כמחמאה - זה סימן להפרעות אכילה?
האם כשאני עצובה אני לא אוכלת כלל - זה נחשב הפרעות אכילה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגילה
חיה דורון20/06/2008הסימנים שאת מביאה אינם יכולים להעיד על הפרעת אכילה. השאלה היא האם קיימים סימנים נוספים?
אצל חלקנו כתגובה לרגשות מסוימים כמו עצב ,תהיה פניה או אי פניה לאוכל. כמו כן, לחלקנו יש רגישות מיוחדת להערות שניתנות לגבי גופנו. מה את מרגישה ביחס לגופך? האם את מגיבה למחמאות שאינן קשורות לגוף באותה צורה? השאלה לגבי שתי השאלות שהבאת היא שאלה של מינונים ,ובנוסף חשוב לראות מהי התנהגות האכילה שלך. אם את מזהה שקיימות התנהגויות נוספות, אז יש מקום להתיעץ עם איש מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי משקלעידו15/06/2008
אני נער בן 14 פעיל מאוד ועושה כמעט כל יום ספורט.
הגובה שלי הוא 160 ואני שוקל בסביבות 42-44 אני יודע שאני בתת משקל השאלה שלי היא איך אני מעלה בצורה טובה ויפה ?
(אני עובד עם תזונאית ואני אוכל מסודר אך כנראה שאני מוציא יותר ממה שאני מכניס)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום עידו
חיה דורון16/06/2008משקלך אכן נמוך בכמה ק"ג מהרצוי. עם זאת יש לקחת בחשבון גורמים גנטיים ,ועובדת היותך בגיל בו אתה עדיין מתפתח וגדל. יש אולי מקום לשקול פניה לגורם המתמצא בבנית תכנית כושר שתותאם למצבך בצורה טובה יותר, ולהתייעץ גם עם רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהישראל15/06/2008
שלום רב,
אני בחור בן 30. אני נוהג לאכול כל יום כ4-5 וופלים או שוקולדים. עם זאת, אני רזה. ניסיתי להפחית עם השוקולדים אבל אני לא מסוגל. אני מכור לזה . האם יש לי הפרעות אכילה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לישראל
חיה דורון16/06/2008אכילת מספר ופלים או שוקולדים ביום אינה מעידה על הפרעת אכילה. השאלה היא אם בנוסף ל"מתוק" הזה, אתה אוכל תזונה שקולה ומאוזנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותי האנורקסיתמיטל14/06/2008
שלום רב,
אחותי הקטנה השתחררה מטיפול המרפאה ציבורית להפרעות אכילה לפני כ3 חודשים כשהיא במצב סביר (קצת אוכלת.. ועולה קצת במשקל). אני נמצאת הרבה בבית מכיוון שהשתחררתי מהצבא ונדמה שמצבה מתחיל להתדרדר שוב. היא כמעט ולא אוכלת, כל פעם שאני מזמינה אותה לצאת לטייל בחוץ היא מסרבת ונדראה שהבגדים מתחילים להיות גדולים עליה.
היא היתה מטופלת שם כמה שנים וזה עזר!
שאלתי היא האם אני צודקת והיא באמת צריכה לחזור לטיפול?
והאם דווקא לאותה מרפאה או אולי ללכת למישהי באופן פרטי?
האם היא תצטרך טיפול כל החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא14/06/2008מתוסכלת יקרה,
נראה לי שברור מעצם שאלתך שאחותך צריכה לחזור לטיפול אם חלה נסיגה במצבה. השאלה היא האם היא מודעת לכך (קרוב לוודאי שכן) והאם היא מעוניינת בטיפול.
אם הטיפול במרפאה עזר לה בתקופה בה היא היתה שם, אין סיבה שלא לחזור לשם. על פי רוב, טיפול בהפרעות אכילה דורש תאום בין מספר אנשי מקצוע, ולכן מרפאות (ציבוריות או פרטיות) הן המקום המתאים.
קשה לענות על השאלה האם אחותך תצטרך טיפול לרוב החיים. אנורקסיה עשוייה להיות כרונית, ובהרבה מקרים דרוש ליווי ממושך על מנת לחזור לאורח חיים מאוזן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזוהר תודה- עוד שאלה..
מיטל14/06/2008לזוהר,
אני חושבת שהיא מבינה שהיא צריכה שוב עזרה..
תוכלי להסביר לי בבקשה מהי מרפאה פרטית ואיפ יש כאלה בצפון?
כמו כן רצוי שעציין שהטיפול באותה המראפה עזרה אבל לא ב100%, היא יצאה משם בשמקל נמוך יחסית- bmi 18, אני ממש חרדה למצבה..
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
זהר שגיא14/06/2008קיימות מרפאות להפרעות אכילה שמופעלות ע"י גופים שונים: משרד הבריאות, קופות חולים, וארגונים פרטיים.
איני מתמצאת כל כך באזור הצפון. נסי לברר דרך קופ"ח בה אחותך חברה או לעשות חיפוש באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתה לרזות בכל מחיראושרת12/06/2008
שלום רב, איני מצליחה לרזות ואני חושבת הרבה פעמים להקיא לאחר שאני אוכלת אבל אני עוצרת בעד עצמי. אני ממש מתקשה להפחית מהמזון ומהמתוקים ואני די מיואשת בקשר למשקל שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאושרת
זהר שגיא13/06/2008הקאות הן לא הפתרון להפחתה במשקל. זהו אמצעי מסוכן מאוד שיכול מהר מאוד להתדרדר למצב של חוסר שליטה.
המצבים בהם קשה לשמור לבד על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית מספקת, כדאי לבנות איזושהי מסגרת שתעזור תתמוך ותעודד. למשל- פגישות שבועיות עם דיאטנית, מפגשים קבוצתיים עם אנשים שמתמודדים עם אותה בעיה, קבוצות הליכה מאורגנות, וגם טיפול פסיכולוגי יכול לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

