מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בולמית לשעברמירב18/09/2008
אני בולמית לשעבר(כבר 12 שנה לא) שנה לפני שניגמלתי מהבולמיה , גרתי בארצות הברית,הבנתי בגדול שאני "בברוך".. במשך השנה הזאת חקרתי המון על בולמיה ואנורקסיה, עשיתי המון דמיון מודרך והמשכתי להקיא. עד שיום אחד פשוט הפסקתי להקיא לגמרי ! אבל ,נישארתי עם הסיפטומים הנפשיים . חזרתי לארץ וטיפלתי בעצמי בשיטות אלטרנטיביות שונות :דיקור סיני ותזונה וN.L.P ודימיון מודרך . למדתי בעצמי הילינג וN.L.P ודימיון מודרך. בחודש האחרון ,הגעתי להחלטה שאני אטפל בנערות, נשים בולמיות .ואחרי 12 שנה התחלתי שוב לחקור את הנושא וזה "זורק אותי" לתקופה הזאת שוב : עצב, כעס, אין לי התקפות בולמיה וגם לא היזדהות מנטאלית עם המצב! רק כאילו פתחתי תיבת רגש בתוכי שבכל מאודי אני רוצה להאמין שפתחתי אותה בכדי להבין שאין לי היזדהות איתה יותר. למען המחקר ולמעני אשמח לדעת מה הם ההשלכות ?והאים יש "אפטר אפקט" פיזי ונפשי בבולמיה? ומה הוא? והאם ישנם מאמרים עכשויים בנושא שאת יכולה להפנות אותי אליהם? תודה וברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא19/09/2008מקריאת התאור שלך עלתה בי המחשבה שאולי העיסוק החוזר בנושא הבולימיה פתח שוב קונפליקטים רגשיים שהיו קשורים אליה בעבר, ואולי דורשים עיבוד נוסף. ואולי זה גם מה שאת מכנה "אפטר אפקט".
פעמים רבות, המפגש עם בעיות וקשיים של אחרים מהדהד גם בתוכנו את המקומות הכואבים והלא פתורים שלנו.
לדעתי שווה לך לפנות לטיפול כדי לברר מה בדיוק התעורר ובאילו כלים את יכולה להשתמש על מנת להתמודד עמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלילי17/09/2008
שלום רב, אני חולה באנורקסיה כבר 4 שנים, במשך תקופות מסויימות המחזור שלי הפסיק, התקופה הכי ארוכה הייתה שנתיים, כיום לא קיבלתי מחזור במשך שלושה חודשים, יש לציין שאני כן מודעת למחלה ופועלת על מנת להחלים. רציתי לדעת אם כדאי לי להתחיל לקחת גלולות? אני ממש רוצה ילדים בשלב מאוחר יותר בחיים וממש מפחדת מהאי קבלת מחזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא17/09/2008זאת שאלה שצריך לשאול גניקולוג.
הפסקת וסת היא סמפטום של אנורקסיה ותלויה במשקל הגוף. פעמים רבות בתת-משקל הוסת מפסיקה, ומתחדשת כאשר הגוף מגיע למשקל מסויים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכלת הרבהלא מגלה14/09/2008
שלום,אני בת 15.. הבטחון העצמי שלי לא משהו,למרות שאני רזה..אף פעם לא אהבתי את איך שאני נראיית ותמיד התביישתי במראה שלי.. בזמן האחרון קלטתי שככל שאני אוכלת יותר,ככה אני מרגישה טוב יותר עם עצמי.. אני אוכלת גם שאני לא רעבה..אוכלת שטויות.. אני מוצאת את עצמי רוב היום מפוצצת את עצמי באוכל... חשוב לציין שאני לא מקיאה או משהו כזה..אני מודעת לזה שאני רזה.. רק רציתי לשאול האם זו הפרעה כלשהי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא15/09/2008את מתארת מצב בו את אוכלת לא רק מרעב אלא מתוך מניעים אחרים שאינם ברורים לך לגמרי. פעמים רבות אכילה מהווה ערוץ לביטוי רגשות שלא מצליחים לצאת ולהיות מעובדים באופן אחר.
אני מציעה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך לברר מה עומד מאחורי האכילה שלך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי כבר..אנונימית..10/09/2008
אני בת 16 ואני מודעת לזה שיש לי הפרעות אכילה וקראתי המון על זה.. אבל לא סיפרתי על כך לאיש חוץ מלחברותיי הטובות, שמעודדות אותי ללכת לטיפול, עד לפני כמה חודשים הרעבתי את עצמי וירדתי במשקל, ולפעמים הקאתי.. כשאני מרעיבה את עצמי אני מרגישה ממש טוב עם עצמי וכשלא אני נכנסת בקלות לדיכאון.. אבל בכל זאת הפסקתי לפני כמה חודשים ומאז זה נהיה בלתי נסבל, בכל פעם שהתחלתי לאכול לא יכולתי להפסיק וזה עדיין ככה, ואחרי זה אני מרגישה נורא ורוצה להקיא ולפעמים אפילו מנסה ולא מצליחה.. זה ככה כבר כמה חודשים ואני מרגישה גרוע עם עצמי.. אני לא יודעת מה כדאי לעשות, ללכת לפסיכולוג או אולי לטיפול מסוג אחר? אשמח אם תעזרו לי.. יש לי כל הזמן חששות שאם אלך לפסיכולוג אני לא אוכל יותר לרדת במשקל כי אם ידעו שיש לי הפרעות אכילה ההורים ידאגו בקשר לזה ולא יתנו לי.. אני במשקל תקין אגב, וכולם אומרים לי שאני רזה, למרות שאני לא רואה את זה.. ואני גם מרגישה תמיד שמנה.. ואני רואה את עצמי כשמנה ולא יודעת מה לעשות כבר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאנונימית
חיה דורון13/09/2008אחת המורכבויות בהתמודדות עם הפרעת אכילה היא הקונפליקט הקשה בין המציאות -משקל תקין- ובין התחושה-תמיד שמנה- . קושי זה מחייב התערבות טיפולית הולמת במרפאה להפרעות אכילה.
במוקדם או לעיתים במאוחר , הורייך יהיו ערים לבעייה, בעצמם, או שמישהו בסביבתך, מתוך דאגה ישתף אותם. פני אליהם ופנו ביחד לטיפול. ככל שתפנו מוקדם יותר כך לטיפול יש יכולת להצליח יותר. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בולמיהbat hen09/09/2008
שלום, אחותי בת 24 בולמית כבר כ-4 שנים, ניסינו לדבר ולעזור אך שום דבר לא עוזר היא לא מוכנה ללכת לטיפול או ייעוץ בנושא, המצב לא טוב לדעתי, היא אוכלת בכמויות אדירות, ומקיאה בשירותים ובמקלחת של הבית שבה היא מתחלקת איתי גם האם ישנו חשש מחיידקים מכך?כי זה ממש מגעיל לדעתי וקשה לי כבר לחיות ככה וכולם מפחדים ממנה..אני היחידה בביתשמעירה לה ומעמידה אותה במקומה אבל אני לא עושה זאת בדרך הטובה אלא אני עושה זאת בכעס כי אני כבר לא יכולה לחיות ככה כול לילה היא בולסת...ולאורך היום גם ואיך אפשר לעזור לה למרות שאני מאוד אנטי כלפיה ואני יודעת שזה בעייתי אבל היא כועסת אם מעירים לה ומגיבה בצורה מאוד תוקפנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלה
חיה דורון13/09/2008את מתארת סיטואציה קשה ומוכרת של התחפרות בבעיה וקושי למצוא דרך להגיע אל אדם השרוי בבעיה אך אינו מוכן לטפל בה. איני יודעת בת כמה את , אך הטיפול בבעיה צריך להיות בחזקת הוריך גם, זו התמודדות מאוד קשה ומתסכלת. הייתי מציעה לכם לגשת לאיש מקצוע , בכדי לקבל יעוץ והכוונה למצוא את הדרך הטובה להגיע אל אחותך. קשה ,דרך פורום, מבלי להכיר את אחותך, גם אם דרך נקודת מבטכם, ואת הדינמיקה המשפחתית והכוחות המצויים בה, לתת ייעוץ.
נסיון לעזור לבן משפחה דורש הכוון ליווי ותמיכה.
לגבי שאלת החיידקים- אם נשמרת רמת נקיון והיגיינה , אין הבדל בין הקאה של בולמית להקאה אחרת. פנו לייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 27משתדלת08/09/2008
שלום אני מודעת שיש לי בעייה ויש צורך בטיפול הסובבים אותי במיוחד ההורים מודעים לבולמיה זה קיים מאז שהייתי בת 16 מישהי מבית הספר לימדה אותי את הסוד " ומאז כאילו שמצאתי פיתרון ניסיתי להפסיק אך זה תמיד שם אני אוכלת בשביל עצמי אך יש לפעמים שאני אוכלת הרבה וסתם כדי להנות"כביכול ואחר להוציא הכל אבל לא תמיד מקיאה אני מאוד רוצה להפסיק מאוד קשה לי עם המחשבה ללכת לטיפול למרות שהמשפחה איתה אני גלוייה אני מדברת ומנסה לפתור את זה פסיכולוגית עם עצמי תני לי איזה שהוא כיוון כדי להפסיק את זה מבלי לפנות לטיפול למרות שזה הכרחי כי אני רוצה לשלוט על עצמי ולהתגבר על זה בכוחות עצמי כי נמאס זה הורס לי תכנונים ומשבש לי את מהלך היום יום אני רוצה משפחה ויש לי עתיד כי אני נחושה בדעתי תני לי עצה משמעותית שתוכל לכוון אותי בדרך הנכונה רוצה להצליח בלצאת מזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למשתדלת
חיה דורון13/09/200811 שנים את נאבקת לבד.
למרות שאת נחושה ויכולה לראות את השפעת ההפרעה עליך- בשיבוש חיי היומיום שלך, בדאגה לתכניותיך העתידיות, ודאגת משפחתך, אינך יכולה לעבור את התהליך לבד. איני יודעת מה עומד בבסיס המחשבה שלך על קבלת עזרה. גם בתוך קבלת טפול הולם ,עדיין, את זו שעושה את התהליך . את מאבדת זמן יקר מאוד. אני מציעה לך לשבת עם משפחתך, אולי תצרפי חברה טובה שלך שתוכל לתמוך בך, וקבלי החלטה שאת ניגשת לקבל טיפול, במרפאה להפרעות אכילה שם תקבלי טיפול כולל הנוגע בהבטים הגופניים והנפשיים . בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות זעם וקללותע.07/09/2008
אני סובלת מבולימיה כמו שכתבתי לך בעבר, היא די פחתה לאחרונה ואני בכל זאת ניגשת לטפל בזה בקרוב. בנוסף יש לי לפעמים התקפת זעם כלומר אני יכולה לענות בחוצפה ולקלל אם מישהוא מנסה ל"התעסק איתי" בדרך כלל אני נחמדה עד שמעצבנים אותי(למשל מישהיא היום חייבה אותי על איזה סכום שלא הייתי צריכה לשלם ויצאתי עליה קראתי לה סתומה ליד אנשים וצעקתי). האם זה קשור לבולימיה? בנוסף אני סובלת מחוסר ברזל וגדלתי עם אלימות מילולית בבית אז זה קשור לקריזות? ואל תפני אותי בבקשה לפורום הפרעות אכילה כי אין לה תשובות על דברים מהסוג. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקרן
חיה דורון08/09/2008גם פניה זו נעשתה לפורום להפרעות אכילה, כך שאיני יודעת לאיזה פורום ביקשת לא להיות מופנית.
בכל מקרה, טוב שגם אם הסימפטומים פחתו, את מתכננת לפנות לטיפול.יש בזה מן התבונה. ההתנהגויות שאת מתארת, מצביעות על קושי רגשי שיכול להיות קשור הן להסטוריה ההתפתחותית- משפחתית שלך והן להתמודדות שלך עם הפרעת האכילה המעלה רגשות , הגורמים להתנהגויות שונות. אם אכן תפני לקבלת טיפול שיכלול בין היתר מפגשי שיחות, תוכלי להעלות תכנים אלו ולהבין את משמעותם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה קשור לבולימיה
חסוי11/09/2008כשאני הייתי בתוך זה היו לי הרבה התפרצויות טפלי בזה לפני שהמצב יחמיר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טופמקס.תות04/09/2008
שלום. אני בת 18 לפני גיוס. אני מטופלת כבר במשך תקופה ארוכה בהפרעת אכילה-בולימיה. במהלך כל תקופת הטיפול לקחתי את התרופות הבאות: התחלתי עם ציפרלקס שהתברר כלא יעיל במניעת הדחפים, אחריו ווירפקס במינונים גדולים למדי (כ-300 מ"ל ביום) שגם התברר כלא יעיל בעצרת דחפי הזלילה וגם הביא להתפרצות של מיגרנות נוראיות שמלוות בבחילות והקאות עם הפסקת לקיחתו. כעת הפסיכיאטר מעוניין לנסות להתחיל להעניק לי את התרופה "טופמקס". שמעתי על תרופה זו כמה דברים מאוד לא סימפטיים ,בינייהם שהיא בכלל משמשמת כתרופה נגד אפילפסיה ומדכאת תיאבון ובנוסף לכך שאחת מתופעות הלוואי שלה כוללות איבוד זיכרון,בחילות קשות ופגיעה ברשתית העין. שאלתי העיקרית היא, מהי דעתך על "טופמקס"? מהם אחוזי ההצלחה הקודמים עם התרופה במקרים של בולימיה? אילו תופעות לוואי זה הותיר על חולות אלו לטווח הארוך? התשובה חשובה וקריטית לי מאוד. תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טופמקס
זהר שגיא04/09/2008אני מצטערת אך אין לי מספיק ידע בכדי לענות על שאלתך.
התייעצי עם פסיכיאטר המתמחה בהפרעות אכילה.
האם את מטופלת גם בטיפול פסיכולוגי ודיאטני? קיימות שיטות התנהגותיות אשר עשויות להועיל בויסות הדחף לזלול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה מה עושים?!!!!!!!!!!!!!!!אמא מודאגת02/09/2008
יש לי ילדה בת 14 שחושבת שהיא שמנה לפי דעתי ולא רק דעתי אלא המון אומרים לה שיש לה גוף יפה אבל היום היא סיפרה לי שהיא הקיאה כבר כמה פעמים שתתה תה משלשלים . כל מה שאני מסבירה לה וגם חבר שלה היא אומרת אני ארד קצת ויפסיק איך משכנעים אותה לפני שיהיה מאוחר מדי . אני יודעת שזו ההתחלה אך עדיף לעצור לפני שיהיה מאוחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא04/09/2008אני מתרשמת שיש לך קשר טוב עם בתך והעובדה שבתך משתפת אותך במחשבותיה ומאפשרת לך לדעת על ההקאות כבר מעודדת.
אני מציעה שתפנו לטיפול. אפשר להתחיל עם דיאטנית שתתן לה מידע על משקל מתאים ותבנה לה תפריט שיהיה מקובל עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש תקווה?ע.01/09/2008
אני בולמית כבר שנה וחצי אין לי כוחות בגוף לעבוד אני לא יודעת למה. אני רוצה להיות בחורה רגילה (אני בת 19).. החיים שלי ככה: אוכלת כל היום ומקיאה, עכשיואני אוכלת מסודר אבל גם מקיאה. אני רוצה לטפל בעצמי, לא רוצה להשמין בגלל זה אני עושה את זה לעצמי, אולי אשפוז יום יעזור לי ? כי אשפוז רגיל מפחיד אותי... אני כל היום בדיכאון בלי מצב רוח. אני מאוד רוצה לעזור לעצמי - אני מתפוצצת כבר ממחשבות. מ-ת-פ-ו-צ-צ-ת .. יש תקווה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש בהחלט תקווה
תפילת שחרית01/09/2008שלום לך חסוייה, אני סובלת מבולמיה כבר 13 שנים ואני נשואה ואמא ל- 3 ילדים קטנים, כך שמצבי איננו מזהיר... אבל, לפני כ- חודשיים החלטתי לקחת אחריות על מעשיי ועל עצמי ופניתי לטיפול. כיום אני אוכלת טוב, אינני מקיאה כלל, כבר 3 שבועות רצוף אני נקייה מהקאות!!! כאשר בעבר הייתי מקיאה לפחות פעמיים 3 ביום. ואני מתמודדת אבל גם מרגישה איך כשמרחיקים את ההפרעה היא גם מתרחקת ממך. כל יום שעובר הופך אותי לחזקה יותר, ולמאמינה ואוהבת את עצמי יותר. אני מרגישה היום ראוייה לאהבה, וזה לדעתי יסוד בהחלמה מההפרעה. יש לי מספר עצות עבורך: 1. קבלי החלטה! רק מי שיש לו רצון יכול לטפל בעצמו. 2. המנעי לחלוטין מ: קמח לבן, סוכר לבן, חומרי טעם, א. מרק וכל מוצר מעובד אחר. תזונה נקייה כזו הצילה אותי! ואפשרה לי לאכול גם בריא וגם לא להקיא! זה עובד!!!! זו עצה שנתנה ע"י אשה שסבלה מבולמיה 30 שנה, ושמחלימה כבר מס. שנים רב. תאכלי כך ותארי שלא רק שלא תשמיני אלא אפילו תוכלי לאזן את משקלך, שיהיה נכון לך. תאכלי קצת כל פעם. אל תעמיסי על בטנך. שלא תגיעי למצב שבו יש לך "שיחה" של הבטן עם הראש. כל מזון שגורם לך למחשבות המופרעות - הימנעי ממנו. 3. פני לטיפול פסיכולוגי. עדיף כזה המשלב פסיכודינמיקה וגם טיפול התנהגותי. לעבוד על כל המישורים. 4. כיתבי יומן, ובו תשפכי את ליבך ואת מחשבותייך. את ראוייה ליותר מלהקיא את עצמך לאסלה. תוציאי את עצמך על הדף. אני פקפקתי בזה אבל מנסיון, זה עוזר בהחלט! 5. דברי עם בורא עולם! כן, כן, גם אם את לא "דתייה", או לא מקיימת אף מצווה. ה' אוהב את כל ברואיו וגם אותך. הוא ייתן לך כוח! בכי אליו והתחנני על נפשך, ובע"ה תקבלי את הכוחות להמשיך. אני לא האמנתי שאפשר לצאת מזה, אבל עובדה! אני בדרך החוצה ולא מוכנה לוותר, על אף שזה קשה, וההתמודדות יומיומית - אני רואה את הטובה שצמחה לי מזה וזה מחזק ונותן כוח להמשיך. אני כ"כ מצטערת על השנים שבזבזתי, כי כיום אני חווה חיים פנויים מאובססיה של מה, מתי איך וכמה לאכול ולהקיא. אני משוחררת מזה וזה נבדר. גם את יכולה, וגם לך מגיע חיים! את ראוייה לכך בהחלט!!! אשמח לשוחח איתך. תוכלי לשלוח לי מייל עם מס. הטלפון שלך ואני אצור איתך קשר מקווה שעזתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
זהר שגיא02/09/2008יש תקווה.
אני חושבת שטיפול משולב פסיכולוגי-דיאטני-רפואי יכול לעזור מאוד, למרות שהוא דורש לוותר על צורת ההתמודדות של ההקאות, שמרגישה לך כרגע מוכרת ובטוחה.
פני לטיפול במרפאה המתמחה בהפרעות אכילה, ושם תוכלי גם להתייעץ מהי המסגרת הטיפולית שתתן את המענה הטוב ביותר לצרכייך.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה מהירהמעיין29/08/2008
הייתי פעם בולימית והפסקתי להקיא. אני אוכלת ממש ממש מהר כשאני רעבה, האם זה נובע מחרדות? כי יש לי קצת אולי חרדות ומעט דיכדוך? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למעיין
חיה דורון29/08/2008הדרך בה אנו אוכלים, בעיקר כאשר היא חריגה או משתנה מההרגלים הקבועים, יכולה להעיד על קשיים רגשיים.
האם היית בעבר בטיפול ? נראה שאת מעלה שאלות שהתמודדת איתן .. את בודאי מכירה את הרגשות המתלווים למחלה. אל תמתיני ופני לקבל עזרה, בין אם במקום בו טופלת ובין אם אצל אנשי מקצוע אחרים המתמחים בהפרעות אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפרלקס
מעיין29/08/2008הומלץ לי על ציפרלקס כי יש לי גם חרדה ודיכאון קל, נטיה לאלימות ואו סי די. האם הכדור יוריד את האכילה המהירה כי זה נובע מחרדה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול וחוסר תאבוןצביה29/08/2008
שלום שמי צביה אני בת 29.9 9 חוד לאחר לידה אנמית 7.3 התחלתי לפני 3 ימים טיפול בקלונס ויטמינים וברזל פריפול בערב אני לוקחת פקסט חצי היום בבוקר היתה לי יציאה רכה אחת ושניה לאחר כ שעה שלשול האם זה מסוכן יש לציין כי בעלי היה שבוע שעבר עם שלשולים והקאות האם יתכן כי נדבקתי אני שואלת כי נכנסתי קצת ללחץ ואין לי למי לפנות אנא בבקשה עזרתכם - כי אני מפחדת לאכול משקלי הוא 46.2 וגובהי 1.8 ובנוסף לכל אני מצוננת שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לצביה
חיה דורון29/08/2008אנא פני אל רופא המשפחה שלך. ערך של 7.3 המוגלובין הוא נמוך ביותר ומחייב בדיקות ומעקב רפואי דחוף. חסרים פרטים רבים בפניתך. בין היתר, עקב מה קבלת, ומי עוקב אחר קבלת את התרופות עליהם כתבת. "קלונס"- האם התכוונת לקלונקס , ופקסט . האם הבעיה שאת מציגה בדבר הפחד לאכול, היא בעיה חדשה .
כאמור את חייבת להיות בקשר רפואי, ולקבל עזרה בהבטים הגופניים והנפשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה תעזרו ליייחסוי27/08/2008
התחלתי את מחלת הבולמיה לפני שנה בערך...ורזיתי 20 קילו עכשיו אני שוקלת 43 ואני מטר 57 וכולם אומרים לי שאני צריכה להשמין וזה לא בשליטתי ,אני כל הזמן חושבת שאני שמנה איך אני יוצאת מיזה?אני לא רוצה שיאשפזו אותי חלילה או שאני יגיע למצב שאי אפשר לצאת מיזה בקשה אני מבקשת מישו שמבין בזה ויכול לעזור לי זה נורא חשוב לי =[
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ל"חסוי"
חיה דורון29/08/2008אנא פני לטיפול במרפאה להפרעות אכילה הכוללת צוות רב מקצועי המומחה לטיפול במחלה.
את מדברת על אי שליטה ומחשבות מרובות , המעידות על מצוקתך. יחד עם מוטיבציה לצאת מהמצב ובעזרת אנשי מקצוע מתאימים הסיכויים טובים . בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותמישהי27/08/2008
אני אחרי אשפוז בתל השומר. במהלך האשפוז הרגשתי שהטיפול עם הפסיכולוגית לא מקדם אותי לשום מקום. ולא כי אני לא מאמינה בטיפול פסיכולוגי, פשוט עברתי טיפולים כל כך רבים ועם כל כל כך הרבה פסיכולוגים שהרגשתי שמיציתי את העניין ואת הדברים שיכולתי לקבל מטיפול כזה, כבר קיבלתי. הוצע לי לעבור לטיפול פרטני באומנות (שזה תחום שמעניין אותי מאוד). דובר על להתחיל בספטמבר וישר הסכמתי כי חשבתי שזה ממש מתאים לי. לקראת סוף האישפוז השתנה משהו. הרגשתי יותר חיבור למטפלת ושהיא כן מצליחה לעזור לי. כרגע זאת הבחירה שלי באיזה טיפול להמשיך. אני מרגישה שהפסיכולוגית עוזרת לי אבל אני לא בטוחה שאני יכולה להתקדם איתה עוד קדימה. מצד שני טיפול באומנות זה משהו שיהיה חדש לי ואני לא יודעת עד כמה זה באמת יתאים לי. אני לא מאמינה שתהיה לי אפשרות, במידה ולא יתאים לי הטיפול שאני אבחר, לחזור לטיפול הקודם ואני ממש מתלבטת....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה למישהי
חיה דורון29/08/2008לא הבנתי מדבריך אם המטפלת שלוותה אותך באשפוז היא זו המלווה אותך גם לאחריו.
הסוגיה שאת מעלה מוכרת ומורכבת. אין ספק שכדי להפיק מטיפול עליך להיות במקום בו את מרגישה בטוחה ומסוגלת להתקדם. עם זאת יש לקחת בחשבון שכמטופלים , לא תמיד אנחנו בשלים למצות את הטפול בו או נמצאים ולצורך זה, ולא חשוב סוג הטיפול, יש לפתוח את הנושא עם המטפלת עצמה, ולהעלות את התלבטויותייך. בדקי ביחד אתה את העיתוי בו הרגשת שאת לא נעזרת יותר והעיתוי עכשיו, בו את מרגישה שכן קיימת אפשרות ליצירת קשר מיטיבעבורך. כל מפגש טיפולי ,זה או כל אחד אחר שתבחרי בו, מחייב מידה של פתיחות. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בולמית בהריון עזרה דחופהשגית25/08/2008
אני בשבוע 11 להריון זה הריון ראשון שלי ואני פשוט לא יודעת מה אני יכולה לעשות אני סובלת מבולמיה קרוב ל10 שנים אני בת 26וחשבתי שכשאני אכנס להריון אני פשוט יפסיק אני מפחדת שיקרה משהו לעובר מה אני יכולה לעשות? ומה הנזק שיכול להיגרם לעובר?....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לשגית
חיה דורון26/08/2008שלום שגית,
אני מבינה שאת במצוקה קשה כי חשבת שהבולימיה תעבור עם ההריון אך זה לא קורה. אני חושבת שהדאגה שלך לגבי מה עלול לקרות לעובר יכולה לעזור לך ולגייס אותך יותר מאי פעם לפנות לעזרה במרפאה המתמחה בהפרעות אכילה. אין לי מספיק מידע לגבי עברך הטיפולי, אך אם עד היום לא טיפלת בזה, זה הזמן להתחיל וקחי את ההריון כמנוף לבדיקה מחודשת של מצבך, של מניעייך ושל המחלה.
אני ממליצה גם לפנות לרופא/ת המשפחה בכדי לבחון מה הסיכונים הכרוכים בבולימיה בתקופת הריון אך במקביל לפנות לעזרה מקצועית בנושא.
שיהיה המון בהצלחה ומזל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

