מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהאריה19/10/2008
נגיד ומישהי בוחרת לחיות ב"סוג של" אנורקסיה הכוונה היא לא לאכול תפוח ביום ולחכות למוות.... אלא אנורקסיה מינימלית שכזו... או שבעצם אנורקסיה הכי בריאה שאיכשהו אפשר לקרוא לאנורקסיה... האם היא יכולה לנהל חיים שגרתיים יחסית? בית, בעל, ילדים, עבודה, אולי גם כלב.... וכן אני אומרת יחסית, כי אני יודעת שיש לזה את ההשלכות של זה ויודעת שלא הכל יהיה מושלם ואוטופי אבל סה"כ, חיים סבירים ואף נחמדים לפעמים... אפשר? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר WTF
חמודה20/10/2008כתבתי את ההודעה הזו בפורום אחר..מי אתה אריה ולמה העתקת את ההודעה שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול תרופתיbED16/10/2008
שלום רב, אשמח אם תוכלי לענות על שאלתי . בעבר אובחנתי כסובלת מאכילת יתר התקפית BED. זה בא והולך. היום אני יותר מאוזנת. לעיתים אני באפ ועיתים בדאון. השאלה נוגעת לשילוב תרופתי (נהדר) שקיבלתי בעבר: טופמקס. (בשילוב עם פרוזאק) היה פשוט מעולה, גם דיכא לי קצת את התיאבון וירדתי במשקל, גם ייצב לי את מצב הרוח וגם את ההתקפים. פשוט מעולה , והאמת שלא לקחתי את התרופה 3 חודשים(רק חלק מהמזמן), עם הזמן פשוט שכחתי... הייתי מאוד רוצה לחזור לקחת אותה שוב . (לתקופה מזויימת) בעבר קיבלתי אותה באופן פרטי,(דוגמאות). כיצד להשיג מרשם ? הריי זה לא מותוה לטיפול בהפרעת אכילה ... אני מודעת שהמחיר הוא גבוה . אני פשוט רוצה מרשם. אני אודה לתשובה bED
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא16/10/2008אין לי מידע שיכול לעזור לך בפנייתך.
לדעתי כדאי לך להתייעץ עם פסיכיאטר המתמחה בהפרעות אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצילומישהי15/10/2008
אני לא יודעת כבר מה לעשות. אני בת 23 ובולימית מגיל 16. כל ההצילו שבעולם לא עזר לי. טופלתי ברמבם שנה וכלום. מקיאה כל יום, כל יום, כל יום. אני יודעת בדיוק מה אני צריכה לעשות כדי להחלים, מכירה את כל ה:שטיקים" והדיטות לעבודה עצמית. אני יודעת הכל.אני לא יוצאת מזה. אני סטודנטית אז אשפוז לא בא בחשבון. אני כל כך לבד. אין לי חברות - הרחקתי את כולן. יש לי חבר כבר 5 שנים והוא לא עוזר לי בכלל. ההורים יודעים אבל די מתעלמים כי אין כבר מה לעשות איתי. אני חכמה, יפה, מוכשרת בהמון תחומים, ונחמדה ומקרינה ביטחון עצמ. אני ריקה מבפנים. זומבי. אין לי אף אחד, אין לי את עצמי. מי אני בכלל? אני יודעת, אבל בעצם לא...הכל מבולבל לי, תסכול ממושך. אני רוצה להתחיל לקחת תרופות שוב (טופלתי בפרוזאק) אבל זה לוקח זמן...אין לי זמן! אני כל כך נואשת אני חייבת עזרה. אולי קבוצת תמיכה בחיפה, אבל אין כאלה למיטב ידעתי. וגם אם כן, הכל כל כך שחור...עוד שנתיים אסיים את התואר ואז אוכל ליסוע לחול והכל יעבור. אשליה? אולי. סביר להניח עד אז אני מקיאה את נשמתי, דו משמעית. אין לי תקנה. הגמורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא16/10/2008מקריאה של פנייתך ברור לי כי את מבינה שאת זקוקה לטיפול.
לפעמים לא מספיק "לדעת מה לעשות", ועצם הקשר הטיפולי, השיתוף והתמיכה מקלים על ההתמודדות.
גם אם חווית את הטיפול הקודם שלך כלא מוצלח- שנה היא פרק זמן לא ארוך, במיוחד יחסית למחלה שנמשכת כבר 7 שנים, ואת צריכה לתת צ'אנס לטיפול נוסף. נכון, אין טריקים, יש רק מאמצים כבירים שעליך להשקיע ובעזרת המסגרת התומכת והמטפלת הנכונה, הנסיון הבא יכול להראות אחרת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבוצות טיפול בהפרעות אכילה ב27/10/0הפרעות אכילה11/10/2008
פתיחת קבוצות טיפול בהפרעות אכילה בתאריך 27/10/08 בחינם במחלקה פסיכיאטרית קהילתית לטיפול יום בנתניה האחת מיועדת למטופלות הסובלות מ- BULIMIA NERVOSA שתונחה בגישה הקוגניטיבית התנהגותית,אשר נמצאה כטיפול היעיל ביותר להפרעה זו. השנייה מיועדת לכלל המטופלות הסובלות מהפרעות אכילה ( אנורקסיה, אכילת יתר, השמנת יתר, הפרעת אכילה בלתי ספציפית וכו' ) שתונחה בגישה הדינאמית. בהצלחה כתובות אינטרנט מצורפות: מחלקה פסיכיאטרית קהילתית לטיפול יום בנתניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובלת קשות מהפרעת אכילה כפייתית
כרמל08/08/2009בת 31 עליתי ב שנתיים25 קילו ,אנא אנא אייך אוכל להתקבל??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העדר ווסת אצל אנורקסיותסופי11/10/2008
קראתי באנטרנט שהמחזור החודשי [הווסת] אצל אנורקסיות- נעשה לא סדיר או נעלם. שאלתי היא, האם בחורה אנורקסית שמתחילה להעלות במשקלה- יכולה להחזיר לעצמה את הווסת ואת האפשרות ללדת ילדים ? או שמא הפגיעה בווסת [כתוצאה מהאנורקסיה] יכולה להוביל לבעיות אצל הבחורה, בעתיד, כשהיא תרצה להביא ילדים לעולם ? [במידה והיא כבר התרפאה]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לסופי
זהר שגיא13/10/2008הפסקת ווסת היא אכן אחד המאפיינים של אנורקסיה. פעמים רבות, עם העליה במשקל וחזרה למשקל גוף תקין הוסת חוזרת. בנוגע להשלכות על בעיות פריון בעתיד- יש להתיעץ עם רופא ממוחה לנושאי פריון בקשר לכל מקרה לגופו. לפעמים יתכנו בעיות ולפעמים הכל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית לעיסה ומציצה בעקבות לשון מורמתשהם07/10/2008
לבני בן השנה ו-3 חודשים ישנה בעיה שהלשון מורמת בקיפול כלפי מעלה (מהיום שנולד בפגיה) ברגע פתיחת הפה לאכילה ושתייה. משקלו נמוך לגילו - הוא נמצא באחוזון מינוס 15 (שוקל 7500). כל האכלה היא משימה קשה מאחר ולא ניתן להכניס כפית מלאה לפה בעקבות הקיפול והוא לא לועס את האוכל בעקבות הבעיה. לאחר מספר כפיות מועט הארוחה מסתיימת בבכי. מה ניתן לעשות, האם נתקלת בבעיה דומה בעבר? אאג בדק בדיקה פשוטה וטען שהוא לא רואה בעייה בחלל הפה. יתכן שמדובר בבעיה פסיכולוגית ולא רפואית? זה ישמע לי מוזר כי מהיום שהוא נולד התופעה קיימת. לפי מה שקראתי – לא מדובר בלשון קשורה אלא להיפך? תודה שהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשהם.
חיה דורון08/10/2008אין באפשרותי לענות על שאלתך באופן יספק תשובה הולמת. כל תשובה שאתן כאן תהיה כרוכה בהשערות, מה גם שקיימת בעיה מוכרת. את מוטרדת, ועל כן עליך להמשיך לפנות לרופא שיתן תשובה מספקת יותר עבורך. אנא התייעצי עם רופא הילדים שלך, באם יש מרפאות להתפתחות או רופאים אחרים היכולים לאתר מהי הבעיה , ואיך ניתן לעזור לילדך ולך. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה טובהקורין06/10/2008
שלום, רציתי לשאול - אני בחורה בת 26, ומאז גיל 15 בערך חיה עם הפרעת אכילה. מעולם לא הייתי בטיפול, נפשי, רפואי או דיאטני. היו תקופות קשות יותר, וקשות פחות, אך כל פעם יצאתי מזה במאמצים אישיים. בתקופות הקשות גם הפסיק לי המחזור, היו הפסקות קצרות של חודשיים שלושה, אך היו גם של חודשים רבים אפילו שמתקרבים כמעט לשנה... בשנה האחרונה, ההפרעה התחזקה אצלי, ושוב מצאתי את עצמי במצבים לא כל כך טובים בהקשר הזה, גם המחזור נעלם באופן לא מאוד מפתיע. אבל לשמחתי בחודשים האחרונים הצלחתי להתגבר על ההפרעה וגם המחזור שב לתיקונו, אז רציתי לשאול, בהנחה שלא אחזור לכך שוב, האם צפויות לי בעיות של פריון בעתיד בגלל התקופות של העבר? תודה, גמר חתימה טובה, קורין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורין
חיה דורון08/10/2008כדי לענות על שאלה זו נדרשות בדיקות רפואיות ותשובת ע"י גורם רפואי מוסמך. פני אל רופא המשפחה או אל גניקולוג המומחה בפריון . אני מניחה שלאחר בדיקות תוכלי לקבל תשובות על שאלתך. אולי עליך לשקול, אם לא כדאי שתלווי את בדיקתך זו בפניה לטיפול בכדי לתהות על השאלה מדוע את עסוקה שנים כה רבות בהפרעת האכילה, גם אם את מצליחה לצאת ממנה במאמצים אישיים בכל פעם מחדש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות אכילה- רוצה עזרה!!!!!נועה05/10/2008
כבר תקופה רבה מאוד החיים שלי סובבים סביב האוכל, המשקל שלי תקין..שוקלת 55 והגובה 1.63 , רק שבחודשים האחרונים זה כבר נהייה מוגזם והגעתי למצב שאני אוכלת רק מעדנים 0% וירקות ולא מסוגלת בכלל לאכול פחמימות, אפילו לא טיפה! ומזון אחר אני לועסת טיפה בפה וישר זורקת אותו..ואני כל הזמן נשקלת ואם אני חושבת בטעות שאכלתי משהו טיפה משמין אז ישר אני אחפה על זה ולא יאכל אח"כ ויפחית משמעותית את הארוחות לאחר מכן! וגם אם אני אהייה רעבה, אני לא ארשה לעצמי לאכול! אני גם מפחיתה משמעותית בכמויות של האוכל ועושה המון פעילות גופנית! לפי חישוב שלכל קלוריה שנכנסת לפה ואני יודעת בכל רגע כמה קלוריות אכלתי! ראיתי באתרים סממנים של הפרעות אכילה וזה בדיוק הדברים שאני חיה אותם! אני לא אנורקסית ולא בולימית, אבל הגעתי למצב שאני כבר לא מסוגלת להתמודד עם האוכל..מלא פעמים עצבנית ועם כאבי ראש ובטן. וממש ממש מתוסכלת ומרגישה שאני משתגעת ולא מסוגלת להתמודד עם זה. במשפחה הקרובה כבר הרבה זמן מעירים לי, אבל עד עכשיו כל הזמן הכחשתי ולא הסכמתי להקשיב ועכשיו אני כבר הסכמתי ואפילו ביקשתי לקבל עזרה, אני לא מסוגלת יותר! מחר יתנו לי הפניה למרפאה להפרעות אכילה! אני פוחדת שלא יעזרו לי כי אני עדיין לא בולימית או אנורקסית,השאלה אם עדיין מקבלים טיפול, כאשר יש את כל הסממנים, בלי קשר לאנורקסיה?! אני לא מסוגלת לחכות חודשים לטיפול, אני חייבת עזרה, כי בכל יום זה רק מחמיר! נותנים עזרה לאנשים במצב כמו שלי גם אם אני לא אנורקסית???????????!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נועה
חיה דורון08/10/2008החשש להתחיל לטפל בבעיה מובן, את אינך יודעת לקראת מה את הולכת ומה יצופה ממך. במרפאה להפרעות אכילה תעברי שיחת מיון ראשונה "אינטייק", ועל פי שיחה זו יוחלט על הטיפול המתאים למצבך. במרפאה מסוג זה, עובד לרוב צוות רב מקצועי הכולל טיפול של שיחות, - במטרה לבדוק את המרכיבים הנפשיים של המצב בו את נמצאת, מפגשים עם דיאטנית שמטרתם לעזור לך עם האכילה והרגלי האכילה, ומעקב פסיכיאטרי במידת הצורך. כרגע אין שום חשיבות להגדרה המדויקת של מצבך. הסימפטומים שאת מתארת אכן מעלים חשד של הפרעת אכילה, ויש צורך לקבל מענה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה ניראה כמו סוג של OCD
K23/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי SSRI תיהיה התשובה בשבילך
K23/10/2008ותגרום לך להפסיק להתעסק בזה כל היום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש תקווה - אפשר לצאת מהפרעות אכילה,
אני הייתי שם25/10/2008כלם מתחילים בבקשה קטנה כטנה הקשורה לאכילה. אם זה רצון לרדת במשקל, אם זה בקשה פשוטה לשנות הכיף מסויים בגוף. אך משהו השתבש בדרך ובקשה פשוטה זו הפכה להפרעת אכילה , אם אנו ממשיכים הלאה, זה מסתבך, ומסתבך..... לקח לי זמן... היום אני אחרי הסיוט הזה היום אני עוזרת לבנות ולבנים לצאת מהסיוט, מי שלא עבר את הסיוט בעצמו אני מניחה שיתקשה להבין..... תאמינו לי אפשר לצאת מזה. אשמח לדבר עם כל אחת ואחד מכם, לתת תקווה. זה אפשרי, עם סיוע קבוע ותמיכה קבועה. ויש שעברים זאת גם ללא תמיכה קבועה אנא מיכן ומיכם לא להתיאש ... מי שרוצה להתקשר - 054-7998799
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהתמי05/10/2008
שלום רב, האם בהפרעות אכילה תמיד יש מרכיב של חרדה??? אם כן, ממה חרדים הסובלים מהפרעות אכילה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לתמי
חיה דורון08/10/2008הפרעת אכילה יכולה להיות מלווה במרכיב חרדתי. החרדות יכולות להיות קשורות ישירות לנושא האכילה ואז לדוג' יהיה ביטוי של חרדה מהאכילה עצמה , או מסוגי מאכלים מסוימים. לרוב החרדות הבאות לידי ביטוי ישיר באכילה ינבעו מהחשש העליה במשקל. בנוסף, קיימות חרדות אחרות שאינן באות לידי ביטוי זה אלא לביטויים אחרים, לדוג' חרדה חברתית. יש מקרים אשר בהם המרכיב החרדתי הוא בעוצמה גבוהה המפריע לתהליך של החלמה, ואז קיימת אפשרות להיעזר שמרכיב תרופתי בטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיפור ארוך.. זקוקה לעזרהאחת01/10/2008
אני בת 16 וחצי ומגיל 12 בערך התחלתי בדיאטות בגלל הבלט... המשקל שלי תמיד היה נורמלי אבל לא הייתי דקיקה. בגיל 14 נכנסתי לזה ממש חזק, כל עולמי היה הבלט ועשיתי הכל כדי לרזות התאמנתי המון, לאט לאט הורדתי אוכל פה ושם מהתפריט עד שנשארתי עם ממש מעט אוכל תקופה של כמה חודשים, אני זוכרת הכל במעורפל, נדמה לי ששקלתי 42. הייתי כל כך נחושה בדעתי ירדתי וירדתי במשקל אחרי ששמו לב לרזון עשיתי בדיקות נתנו לי כדורי ברזל והתחלתי להשמין.. התחילו להיות לי בולמוסים... אחרי חצי שנה שוב חזרתי לרזון ובתחילת השנה של כיתה ט' השמנתי בצורה קיצונית 1.62 ו-68 קילו. כל יומיים נשברתי נהייתי מעין אכלנית כפייתית, שנאתי את עצמי ובאותה תקופה לא עמדתי בזה ועזבתי את הבלט שהיה כל חיי בגלל השומן. כיום אני בכיתה י"א שום דבר לא השתנה... תקופות של עליות וירידות, כמה חודשים אני אוכלת בצורה מטורפת עולה ל72 קילו ואז יורדת ל59 בערך. אני מתוסכלת, מיואשת, כל הזמן מצבי רוח דיכאוניים. כל יום אני חושבת על אוכל, מתעסקת בזה כשאני בדיאטה אני משקיעה בעצמי ובלימודים וכשאני נשברת אני מסתגרת בבית מחפפת בלימודים. אני לא יודעת למי לפנות ומה יכול לעזור לי אני כל כך מיואשת. ואני ממש מבקשת עזרה, כל דבר שיכול לעזור לי אבל בלי שההורים ידעו!! חשוב שהם לא ידעו, אני מתביישת בעצמי ובכמויות אוכל עד מוות אין סיכוי שאני אספר להורים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא03/10/2008את זקוקה לעזרה מקצועית שתסייע לך לצאת מהמעגל בו את מרגישה שאת לכודה. התאור של דפוס חוזר של נסיונות לצמצם באכילה ולשלוט עליה, שלא מחזיק מעמד זמן רב ולאחריו באות תקופות של זלילות ותחושת חוסר שליטה, הוא דבר מוכר, ואפשר לצאת ממנו בעזרת טיפול פסיכולוגי ודיאטני.
אני מציעה לך לפנות לטיפול במרפאה לטיפול בהפרעות אכילה באזור מגורייך.
למרות הבושה הגדולה והחשש מהאפשרות שהוריך ידעו כי את סובלת מבעיה בתחום האכילה והמשקל- אני חושבת שכדאי לשתף אותם ולערב אותם בתהליך הטיפול והויסות של האכילה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום,אמ28/09/2008
אני בת 14. גובה 171 משקל 51. מתעסקת יותר מידי סביב ה'אוכל'.. חושבת כמה אכלתי , איך אפשר להוריד ,ואפילו מצמצמת באוכל. האמת שגם בזמן האחרון אני אוכלת משהו בכמות קטנה וישר הבטן מלאה ואני לא יכולה לאכול יותר. אני עושה פעמיים בשבוע פעילויות ספורטיביות שונות. בעברי הייתי במשקל גבוה יותר .. בסביבות ה56. לא יודעת איך ירדתי.. רק לפני כחודש הייתי 53. האם יש בעיה? המשקל שלי נמוך מידי? מה ניתן לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא28/09/2008לפי הנתונים שמסרת המשקל שלך אכן נמוך ממה שמצופה לגובה שלך.
מעבר לכך, את מתארת שאת מוטרדת ממחשבות והתנהגויות שקשורות לאוכל ולאכילה, ושאת גם מרגישה שיתכן שמדובר בבעיה.
הפתרון הטוב ביותר למצבך הוא לקבל ייעוץ וטיפול מאנשי מקצוע שזהו תחום התמחותם. דיאטנית שתוכל להעריך האם את במשקל תקין, לקבוע מה המשקל הבריא עבורך ולעזור לך לבנות תפריט בהתאם לכך. כמו כן- פגישות עם איש מקצוע שיכול לעזור לברר מדוע את כל כך עסוקה בנושאים של אוכל, יכולות להקל מאוד על המצוקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד לא בולימיהלושית27/09/2008
אני בחורה בת 29, אחרי דיאטה של חצי שנה שהורדתי 28 קילו. עכשיו אני בשלב הזה שאני תקועה במשקל כבר כמעט חודש, עדיין שומרת על דיאטה ולא מצליחה לרדת. האם עצם זה שאני מקיאה אחרי ארוחה, לא כל ארוחה, אבל יוצא לי בערך 4-5 פעמים בשבוע, האם עצם ההקאה עצמה הופכת אותי לבולמית? והאם עצם זה שאני מקיאה זה עוזר לי בכלל לרדת במשקל ? האם בכלל יורדים מזה שמקיאים ישר אחרי האוכל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד לא בולימיה
חיה דורון28/09/200828 קילו בחצי הינה ירידה מהירה מאוד. איני יודעת מהן כוונותייך לגבי ירידה נוספת במשקל, אך עליך לשים לב לקצב. מהירות של ירידה אינה ערובה ליכולת לשמר את המשקל אותו את רוצה.
בכל מקרה, להגדרה מדויקת של בולימיה יש מספר מרכיבים, אך איני רואה חשיבות כרגע להגדרה. להקיא כל ערב זאת בעיה קשה ובודאי שאינה פתרון לירידה במשקל. אני מקווה שאת עושה את התהליך, כשאת מלווה באיש מקצוע , אם לא, אנא גשי לרופא או לדיאטנית המתמחים בנושא. עצירת ההקאות לאחר תקופה קצרה הינה קלה יותר מאשר לאחר תקופה ארוכה.בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בולמית בהריוןחן24/09/2008
אני בחודש חמישי של הריון.בת 26.הריון שני.יש לי ילד בן 4 וחצי .אנ יבולמית מגיל מאוד צעיר.אני אמאמא די טובה לדעתי...אבל אי אפשר להגיד את זה כשהתינוק נמצא לי בבטן.כי אני מזיקה לעצמי מאוד..עוד אפילו יותר מכשאני בלי הריון כי מצבי הרוח והאשמה גוברים ואיתם הנפילות.זו ממש מצוקה שאף אחד לא יודע עליה.אשמח אם מישהי בהריון כמוני צתוכל לשלוח לכאן מייל להתכתבות...או שתפרסם כאן את תחושותיה..ומה עובר עליה..איך היא מתפקדת ביום יום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחן
חיה דורון26/09/2008שלום חן, למרות שפנית בבקשה לתמיכה אל מישהי במצבך, אני רוצה בנוסף, להאיץ בך ללכת לשיחות עם בעל מקצוע. אני יכולה לתאר לעצמי, את המצב הבלתי נסבל המלווה אותך ביום יום- כמה דאגה את נושאת איתך לתינוק שברחמך ולילד שאיתך.
לתמיכה ממישהי במצבך יש חשיבות להתמודדות היומיומית, אך האם היא מעידה על מחשבתך שאין לך דרך מוצא אחרת? את ההריון את נושאת לבד בגופך, חבל להגביר את רמת הבדידות בכך שאינך משתמשת בעזרה כלשהיא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחיה
חן26/09/2008אכן מאסתי בכל הטיפולים.דווקא בתקופות ארוכות שיצאתי מהבעיה(עד חצי שנה) זה היה מהחלטה אישית ולבד כשלא הייתי בשום טיפול תקופה ארוכה.הייתי אצל פסיכולוגים וטופלתי בעבר ב "שחף" והייתי גם מאושפזת.אבל לצערי אין טיפול פסיכולוגי ארוך שלא גובה כסף יקר כל כך שהתוצאות שלו מזעריות ולוקח זמן רב מאוד עד שרואים אותן. אני לא מתכוונת יותר להישאר עם הלשון בחוץ ,ערומה מכאן ומכאן כשאני רק ממלאת את כיסם של הפסיכולוגים שאחרי ולא נשארת עפם פרוטה ביד.דווקא בגלל שהנושא הוא לא.ףהוקוס פוקוס" הייתי שמחה אם היה קם בארץ מלאך שיתנדב למחירים סימליים ביותר כדי לרפא אותנו ולא כדי לעשוק אותנו כשיש לנו עוד חיים ומשפחה לנהל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחן יקרה
קרן אור26/09/2008קראתי את הודעתך ואיני יכולה שלא להגיב. נכון זה לא הוקוס פוקוס כיוון שה"א היא איננה המחלה העיקרית אלא סימפטום למערך שלם שהוא הבעיה.אבל אין ספק שטיפול עוזר כשבאים ממקום של לרצות להיעזר.כל הטיפולים הן היקרים שביניהם והן הזולים יותר(וישנם כאלו מסגרות למשל,קופ"ח שהטיפול בהם לא נופל על אלו הפרטיים,כך שהתירוץ הזה שסיפקת בטל) לא יהיו יעילים כל עוד שלא תביאי את עצמך ותביני שאת נכנסת לתקופה קשה של מלחמה ושינוי.וצריך לרצות אותו מאוד כי בהתחלה חומות ההגנה "מרימות ראש" וצריך ללמוד למוטט אותם... אבל דווקא עכשיו כשאת בהריון,אני חושבת שזאת התקופה הכי נכונה וחשובה בשבילך להבין שסדר העדיפויות השתנה ואת חייבת את זה לעצמך ואם לא לעצמך אז לפחות למען בטחונם ובריאותם הנפשית והפיזית של ילדייך.\ וזה לא שאני לא מבינה עד כמה קשה השינוי הזה ובייחוד עכשיו כשההורמונים משתוללים וכשההריון הוא תקופת גדילה ולא רק פיזית.אני מבינה מאוד.אבל מניסיון אישי אני יכולה לספר לך שאני עברתי שני הריונות בריאים לאחר 12 שנה עם אנורקסיה.ואני מודה על כך.כי יש לי חברה שאיבדה את העובר שברחמה בחודש שישי ועד היום היא לא סולחת לעצמה על זה. עשי את השינוי,חן.את חייבת את זה לעצמך. ואם תרצי אני מוכנה לעזור ולהקשיב,אבל רק בתנאי שאת תרצי לשנות. מאחלת לך שנה טובה,שנה של התחדשות ופריחה אישית, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחיה
חן26/09/2008תודה על תגובתך.אילו מכונים מטעם קופת חולים את מכירה שיכולים לעזור לי ולא באופן שאצטרך להתאשפז ולעזוב את עבודתי ומשפחתי?.אני אכן צריכה עזרה.תודה רבה ושנה טובה ובריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי חן..
קרן אור26/09/2008לאיזה קופ"ח את שייכת??ובאיזה איזור?? את יכולה לכתוב לי ואני אנסה לכוון אותך לפי קופ"ח שלך(ואגב,שם יש צוות משולש של דיאטנית,פסיכולוג ורופא מאבחן שיתאים לך בהתחלה את סוג הטיפול)-ברגע שמביאים הפניה מרופא משפחה זה גם לא עולה כמעט(לפחות בקופ"ח מכבי).אני מאמינה שאת יכולה אם באמת תגלי נכונות לצאת מהבולימיה מבלי להתאשפז,זה הכול עניין של כמה את מחויבת לתהליך. אני עברתי,ובניגוד לחוות דעת שניתנו לי,את האנורקסיה שלי רק עם טיפול פסיכולוגי ללא אשפוז וזאת כי באמת רציתי והתכוננתי נפשית לתקופה של עליות וירידות. אשמח לשמוע ממך, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחן
חיה דורון26/09/2008פני אל המרפאה אליה את שיייכת , ובקשי כתובת של מרפאה להפרעות אכילה. למרבית המרפאות יש. אכן, יש מרפאות ציבוריות. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבעיהמיואשת21/09/2008
רע לי כבר הרבה זמן אבל עכשיו הגעתי לשפל מדרגה , אני נגעלת מעצמי וממה שהפכתי להיות מי היה מאמין שבגיל 30 אני אתחיל להקיא... אני כבר לא יודעת מי אני ומה קרה לי אני לא מצליחה לשלוט בדחפים האילו , כל יום אני קמה עם החלטה חדשה שהיום יהיה שונה אבל מסיימת אותו באותה דרך מבחילה- מקיאה מעל האסלה אני מרגישה לכודה , שאין לי סיכוי להחלים אני צריכה עזרה ואני יודעת את זה אבל תמיד חשבתי שאני אוכל לעזור לעצמי שאני אדם חזק - אבל אני מניחה שטעיתי אני גם שותה הרבה אלכוהול מה שרק מחריף את המצב . אני בדיכאון ואני מיואשת . אם אתם יכולים להמליץ לי על מקום שיכול לעזור לי בתל אביב שלא עולה יותר מידיי... אני אשמח לקצת מילים מעודדות שלכם מיואשת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיואשת
חיה דורון23/09/2008אנא פני אל רופא המשפחה שלך ובקשי ממנו להפנות אותך אל מרפאה להפרעות אכילה.
את זקוקה לטיפול משולב ,מקצועי ומחזיק. אינך צריכה ליסר את עצמך. ישנם מצבים בהם אין בידנו הכוחות לעשות את השינוי המתבקש לבד. הכח הוא לפנות ולקבל עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשת עזרהעדי21/09/2008
שלום לכולם אני בת 27 מטר1.78 ובשנה האחרונה עליתי כ 5-7 קילו כרגע אני 69 ואני מוצאת את עצמי כל היום מתעסקת במה אכלתי כמה קלוריות קוראת מאמרים הקשורים לתזונה באובססיביות נשקלת כל יום שותם המון מים לא אוכלת אחרי 7 בערב מחשבת קלוריות אוכלת רק סלט ירוק בעבודה ושותה המון מים וכל היום נוגעת בעצמי וחושבת מה לעשות ואיך שמנתי ואיך אני יורדת במשקל אני אוכלת בריא ואני לא מרגישה שאני יורדת במשקל ואף מתעמלת במכון הכושר כרגע הפסקתי קצת לא אוכלת מתוקים מטוגנים וכו אני כבר לא יודעת מה לעשות יותר אני יודעת איך יגיבו פה אבל אפילו חושבת להקיא ולהתחיל עם משלשלים אנא עיזרו לי האם זה נקרא שיש לי בעיה או הפרעה כלשהי בבקשה אני יודעת מראש מה יהיו התגובות פה באתר אבל אני כבר מיואשת ורוצה לרדת לפחות 7 ק"ג אנא עיזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיי לאנורקסיה!!!!!!!!
חסוי22/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעדי
חיה דורון23/09/2008את יודעת שאת שרויה בבעיה שיש צורך להתיחס אליה. כאשר מתעוררת בעיה עם אכילה ,יש להבין את מניעיה. כדי לעשות זאת עליך לפנות טיפול שיכלול את המענה הגופני- תזונתי אותו תוכלי לקבל אצל דיאטנית שתעזור לך לארגן את האכילה, ומענה נפשי אותו תוכלי לקבל אצל פסיכולוג או עו"ס המתמחים בתחום , שם תוכלי להבהיר לעצמך ממה נובע העיסוק הרב בגוף ובאכילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

