פורום הפרעות אכילה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • משמינה
    משמינה
    05/08/2008

    הופנתי על ידי רופאת המשפחה למרפאה להפרעות אכילה לאחר שאני לא מצליחה לעשות דיאטה כלל. אני מפחדת שהמרפאה שאני הולכת אליה היא מרפאה השייכת לבית החולים שלוותא , שיש שם פסיכיאטרים וזה מפחיד אותי כאילו אני ..... הכוונה למרפאה להפרעות אכילה ברעננה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משמינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    05/08/2008

    במרפאה להפרעות אכילה עובדים אנשי צוות מתחומים רבים: דיאטניות, פסיכולוגים, מטפלים באומנות, עובדים סוציאליים וגם פסיכיאטרים.
    לכל אדם שפונה מתאימים את הטיפול לפי צרכיו. בד"כ פסיכאטרים עוסקים במתן תרופות למצבי מצוקה נפשיים כמו דכאון, חרדה וכד'. אם יעשו שם הערכה שאינך זקוקה לטיפול תרופתי, הרי שלא תפגשי פסיכיאטר בכלל.
    אני מציעה להתקשר למרפאה ברעננה ולברר איתם מהי הפרוצדורה בקבלה, עם אילו אנשי מקצוע נפגשים וכו'.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש לבולימיה
    מודאגת
    04/08/2008

    לחבר שלי (בן 29) יש הרגל להקיא כאשר הוא מרגיש "מפוצץ" כהגדרתו. אנחנו הכרנו לא מזמן, אבל התופעה כנראה מהשנה האחרונה. הדבר אינו קורה בתדירות גבוהה אלא לעתים (לפי דיווחיו), אבל הסיבות להקאה כפי שהוא מציין אותן הן תחושת צרבת, משהו מקולקל שאכל או תחושת מלאות יתר. באחת הפעמים שאכלנו בשעת ערב מאוחרת, הוא אמר שיש לו צורך להקיא ושלאחר מכן הוא "יישן כמו תינוק". כמו-כן, בשיחותיי איתו כשעוררתי את תשומת ליבו לעניין, אמרתי לו שהדבר מזכיר את תופעת הבולימיה, ואכן גם אחד מחבריו אמר לו לגבי זה. הוא מאד חרד מהגדרה זו וטוען שהוא אינו "חולה נפש", וכן שהוא יכול לשלוט בזה ויצליח למגר את התופעה בעצמו. כיצד לדעתכן המקצועית כדאי לפעול במקרה זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשש לבולימיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למודאגת

    זהר שגיא
    04/08/2008

    ראשית, לא כל תופעת הקאה מורה על בולימיה.
    כדאי לשלול בעיות גופניות אחרות הגורמות לצרבות, בחילות וצורך להקיא. אני מציעה שחברך יפנה לרופא משפחה ויספר לו על הסמפטומים הללו על מנת להתחיל ברור גופני.
    שנית, מאפיין מרכזי של הפרעות אכילה הוא עיסוק רב באוכל ובמשקל- האם תופעות אלה קיימות אצל חברך? אם כן, כדאי לפנות לטיפול במרכז להפרעות אכילה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אממ שלום ,
    מישי
    03/08/2008

    הבת שלי [בת 14] בגובה 170-171 שוקלת 54 קילו בלבד. בדקתי במחשבוני BMI למינהם שהיא נמצאת בתת משקל ושעליה לעלות 2 קילו או אפילו יותר [בחלק מהאתרים היה כתוב שרצוי להגיע למשקל 62! שזה לעלות 8 קילו]. בזמן האחרון אני שמה לב גם שהיא אוכלת פחות . היא קמה נורא מאוחר וכך בעצם היא 'מוותרת' על ארוחת הבוקר.. וארוחת הצהריים שלה זה ארוחת ערב ויוצא שהיא אוכלת פחות. רואים את זה גם על המשקל.. היא אמרה לי שהיא היתה בעבר 55-56 קילו ושהיא לא יודעת איך היא ירדה. היא היתה גם 54 עד לא מזמן. אני חוששת ולא יודעת מה לעשות. האם הבת שלי אנורקסית? היא מטופלת בשיחות בנושא אחר [יש לה ביות גסטרואנטרולוגיות ולכן היא לוקחת משלשלים למיניהן 'פגלקס' נרות ] היא נמצאת במצב נפשי די קשה , לא מדברת עם אביה [בעלי] , נמצאת לרוב בדכאון. מה לעשות?!?! תודה ולילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אממ שלום ,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות -היא שוקלת 53 ולא כמו שנכתב!

    מישי
    03/08/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    04/08/2008

    משקלה של בתך אכן נמוך מעט מהנורמה.
    לפי התאור שלך לא ניתן להסיק האם מדובר באנורקסיה, מאחר שזו הפרעה שמאופיינת בדברים נוספים מעבר למשקל גוף נמוך. האם בתך עסוקה באוכל ובמשקל? האם היא מבטאת חוסר שביעות רצון מגופה וממשקלה?
    קיימות סיבות אחרות (גופניות ונפשיות) שעשויות להוביל לירידה במשקל- למשל דכאון.
    ציינת שבתך משתמשת במשלשלים. האם קיים מעקב רפואי אחרי השימוש שלה במשלשים? האם ברור שהיא אינה עושה בהם שימוש לרעה?
    מאחר שבתך נמצאת במסגרת טיפולית, אני חושבת שמתאים להעלות את החששות הללו בפני הגורמים המטפלים בה. מהפרטים שהבאת עולה הרושם שהיא נמצאת במצוקה נפשית, וכדאי לדבר עם הצוות המטפל כיצד לעזור לה והאם כדאי להוסיף כיוונים טיפוליים אחרים כגון: טיפול תרופתי בדכאון ומעקב דיאטני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    מישי
    04/08/2008

    היא משתמשת במשלשלים לא לרעה. יש לה בעיה במעיים משהו תורשתי ככל הנראה [משום שלא נמצא סיבה אחרת לתופעה..] היא כן עסוקה קצת במשקל שלה וחושבת שהיא שמנה כשהיא מסתכלת על עצמה. הבנתי ממנה שהיא גם מתכוונת להתחיל עם ספורט כמו ריצות וכפיפות בטן ושהיא רוצה לרדת ל50. אני לא חושבת שהיא נצאת במצב של דכאון , כלומר יש מקרים והיו. אבל לא נראה לי שזו הסיבה לירידה. בכל מקרה,המון תודה לך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר תגובה על מה שכתבתי?

    מישי
    05/08/2008

    אני מפחדת לשמוע שהיא אנורקטית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    05/08/2008

    לבתך אכן יש תופעות שאופייניות להפרעת אכילה, אך אבחנה סופית ומדוייקת יוכל לעשות רק איש מקצוע שנפגש איתה ומכיר אותה יותר.
    בכל מקרה, כפי שכתבתי בתשובה הקודמת, מצבה בהחלט דורש פניה לטיפול במרפאה המתמחה בהפרעות אכילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    אירית
    01/08/2008

    שלום, באתי לכאן בשביל לקבל עצה לגבי חברה שלי. אחת החברות שלי,שאפילו גרה איתי במשך תקופה מסויימת סובלת מזה המון זמן מהפרעות אכילה.זה התחיל בדיאטה קיצונית ממש והתדתדר לבולימיה. מעבר לעניין ההרזיה,יש לה הרבה גם בעיות פסיכולוגיות שמעורבות בעניין,היא נורא אוהבת ששמים לב לזה שהיא לא אוכלת,היא מבליטה את העניין ותמיד אוהבת שהשיחה מתגלגלת לזה שאנשים מנסים לשכנע אותה להפסיק עם זה ואומרים לה שזה מסוכן וכד' אבל היא אף פעם לא הודתה שיש לה בעיה באופן ישיר. היא יכולה להעביר ימים שלמים רק בלעיסת מסטיקים-ואפילו את כמות הקלוריות בהם היא רושמת במחברת. עם הזמן,כשאחראים עליה נזפו בה היא התחילה לאכול כמויות מאוד קטנות של אוכל בזמן שהם הסתכלו אבל תמיד נעלנמה אחרי זה בשביל להקיא אותם. אני לא יודעת בוודאות אבל אמרו לי שהיא התחילה גם לשקול את הקיא שלה בשביל לדעת כמה היא הוציאה מהגוף שלה.היא התעלפה כמה פעמים,היא מקבלת מחזור אולי פעם בחצי שנה,יש לה עיגולים שחורים סביב העיניים....כשהכריחו אותה לעשות בדיקות דם היא פשוט אכלה כל מיני דברים שיעלו לה גל מיני דברים בדם וככה היא נפתרה מהתערבות של רופאים.ניסיתי,אני ועוד הרבה אנשים לדבר איתה על זה אבל זה בלתי אפשרי,היא אף פעם לא מדברת ברצינות על העניין,משמיעה תירוצים,משקרת. ההורים שלה לא מוכנים לאשפז אותה ואין לי מושג למה ועכשיו כשהיא כבר בת 18 (עשוה שנת שירות) ולא במסגרת ביה"ס אנ י לא יודעת מה אפשר לעשות. יש למישהו רעיון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאירית שלום

    חיה דורון
    03/08/2008

    מצבה של חברתך אכן מדאיג ביותר. עפ"י הדברים שאת מביאה, חברתך נמצאת במעגל ההפרעה לא מעט זמן. את צודקת שהיא צריכה להיות בטיפול הולם, כי אכן הסימפטומים שאת מתארת מעידים על מצוקה גדולה שלה ודאגה גדולה של הסובבים אותה. איני יודעת במה משפחתה מבחינה או אינה מבינה, אך בודאי הם מודעים לחומרה אם נושא האישפוז עלה בפניהם , גם אם הם סרבו. עד אישפוז יש עוד אופציות במרפאות להפרעות אכילה , עובדת שירותה במסגרת שירות לאומי אינה מהווה מכשול. אולי כדאי שתפני שוב להוריה, או תפעילי דמות אחרת הקרובה להורים כדי להתריע על הבעיה. יש אפשרות לערב במידת הצורך גם את הממונים עליה בשרות הלאומי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה קלוריות
    מעיין
    31/07/2008

    כמה קלוריות בתפריט ? בוקר נס קפה עם סוכרזית ופרוסת עוגת שוקולד , פרוסה עם כף חומוס ו2 פרוסות פסטרמה, צהריים כוס עדשים ו3 כפות אטריות, ערב לחמניה שחורה עם כף מיונז ו2 פרוסות פסטרמה , ובמבה קטנה . רציתי לדעת אם זה תפריט מזין ומספיק ליום . אני בת 19 שוקלת 48.מטר 57

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה קלוריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעיין שלום

    חיה דורון
    03/08/2008

    את החישוב המדויק של הקלוריות תוכלי לקבל אצל דיאטנית. עם זאת, איזון תפריט אינו נמדד כמובן עפ"י מספר קלוריות אלא , גם בהתאם לצרכייך. את מציינת את גילך אך לא את עיסוקייך, איני יודעת כמה זמן את עסוקה במדידה כה מדויקת של אכילתך, האם העיסוק הזה כרוך גם במחשבות נוספות, ומה הרקע לכך. הפורום קשור להפרעות אכילה, האם פנייתך אלינו אומרת שאת מוטרדת?
    הייתי מציעה שתפני לדיאטנית המומחית להפרעות אכילה להתיעצות .בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה חסרת שליטה
    אור
    29/07/2008

    שלום, אני שומרת על תזונה מאוזנת, אך תמיד כשאני אצל ההורים, המש/פחה או בנופש אני מאבדת את זה לגמרי ומתפתה לאכול דברים שאיני שלמה איתם, איך מתגבריםפ על זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה חסרת שליטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאור

    חיה דורון
    31/07/2008

    שלום אור,
    השאלה הנשאלת היא עד כמה האכילה אצל המשפחה היא אכילה שאינה בשליטה או שמא זו אכילה נורמטיבית. מאוד טבעי שאנשים אוכלים דברים אחרים וכמויות גדולות יותר כאשר נמצאים בנופש/ ארוחות משפחתיות וכו', השאלה היא עד כמה זה בלתי נשלט ועד כמה האכילה הזו גורמת לך לקושי נפשי. במידה והקושי הוא גדול והאכילה היא בלתי נשלטת לתחושתך, הייתי ממליצה לפנות ליעוץ אצלתזונאית / מרפאה להפרעות אכילה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בולמיה
    נעה
    26/07/2008

    בוקר טוב אני כאן בשביל חברה יש לי חברה בעבודה המקיאה כבר 11 שנים , היא נראת כמו רוח רפאים רזה כשלד גובהה כ 168 ס"מ ומשקלה 40 ק"ג ואפילו פחות . לאחרונה אובחנה כחולת סרטן עברה טיפולם אך הסרטן לא עבר . לאורך כל תקופת הטיפולם המשיכה להקיא , היתתה אצל פסיכולוג אך כמובן זה לא מתקרב לעזור. כל פעם שאני מדברת איתה היא ממציאה סיפורים אך אני אומרת לה שעלי היא לא עובדת , אבל אין לי אפשרות לעזור לה היא צריכה לרצות . בפעם הראשונה השבוע לאחר שנודע לה ששוב תצטרך לעבור כימו והקרנות והסיכוי שתשאר בחיים הוא נמוך היא אמרה שתעשה כל דבר אפשרי כדי להפסיק להקיא . היא היתה בתל השומר במרכז בולמיה והפרעות אכילה הבנתי שאין שם מענה מתאים. שאלתי : 1. האם יש אפשרות לטיפול ע"י מתן תרופות פסיכיאטריות 2. האם יש מרכז נוסף באיזור המרכז המטפל בבולמיה בנשים מעל גיל 20 3. האם בכלל יש דרך וסיכוי לצאת ממעגל ההקאות חוץ מאישפוז שלזה היא מסרבת בתוקף . אשמח לקבל כל מידע תודה נעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בולמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לנעה

    זהר שגיא
    26/07/2008

    אני מקווה שהצוות הרפואי המטפל במחלת הסרטן של חברתך מודע להפרעת האכילה שלה. כל נסיון טיפולי חייב להעשות בתאום איתם כמובן.
    לשאלותיך:
    1. לא קיימות תרופות פסיכיאטריות המיועדות לטיפול ספציפי בבולימיה. במקרים רבים קיימים מצבים נוספים (כגון חרדה ודכאון) אשר הטיפול התרופתי מקל עליהן מאוד.
    2. באזור המרכז קיימות מספר מרפאות לטיפול בהפרעות אכילה. ערכי חיפוש באינטרנט לקבלת מידע.
    3. בדרך כלל קיימים מספר קריטיריונים המחייבים אשפוז, בהם: משקל גוף נמוך מאוד, ליקויים בתפקודים גופניים שונים, כשלון של טיפול מרפאתי.
    איני יודעת אם חברתך היתה מטופלת בטיפול מרפאתי ע"י צוות רב מקצועי (ז.א. גם דיאטנית ופסיכיאטר). בכל מקרה- מצבה הבריאותי המורכב מחייב טיפול רב-מערכתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי הקאות
    מנסה להתגבר
    24/07/2008

    מה הגורם הפסיכולוגי להקאות? יש לי נטייה להקיא , אצלי זה התחיל עקב טראומה נפשית קשה שלוותה בהמון רגשי אשמה , עצב ודיכאון. היה בי צורך ל'השתחרר' מהלחצים ל'הקיא' את המועקות. מנסה עדייין להבין את עצמי ולנסות להפסיק כדי לא לגרום לעצמי נזק גדול מידי אבל מאוד קשה לי להתמיד. איני יודעת איך לתייג את מצבי כבולימיה , התקפי זלילה ...לא יודעת , רק יכולה לציין שאצלי זה קשור ללחץ נפשי . ההקאות מרגיעות אותי ומאפשרות לי להמשיך לתפקד... כשאני מנסה להפסיק אני מרגישה כאילו איבדתי את 'החבר הכי טוב שלי' - את כדור ההרגעה שלי.. אני לא מקיאה כל יום אלא לרוב בין 1 ל- 2 פעמים בשבוע , קרה אף שהצלחתי להחזיק מעמד שבוע וחצי ללא. מוכנה לשמוע דעתך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי הקאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    25/07/2008

    הגורמים להקאות, או יותר נכון לשימוש בהקאות כאמצעי לשליטה, הטהרות וכד' משתנים מאדם לאדם. נראה כי קיימים הסברים שאת נותנת לעצמך לגבי התנהגות זאת, אך ההבנה השכלית שלהם כנראה אינה מספיקה על מנת לעצור אותה.
    ההגדרה הספציפית של סוג הפרעת האכילה באמת פחות משנה, והגורם המשמעותי כאן הוא החשש שלך לוותר על מה שנתפס כגורם שמסייע להתמודדות (ההקאות), אך למעשה מגלגל כדור שלג הרסני שקשה לך מאוד לעצור אותו.
    אני מציעה לך לפנות לטיפול פסיכולוגי על מנת לעבד את הנושאים שהעלת ולפתח מנגנוני התמודדות פנימיים יעילים יותר עם הלחצים והמועקות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה...?
    סתם אחת
    22/07/2008

    אני בת 13, גובה 1.54 משקל 36. אני מרגישה שמנה, שאני חייבת להרזות, שונאת להיות מלאה..... אני פשוט אוהבת את ההרגשה של הריקות בבטן.. בלי הרגשות אחר כך של אם אכלתי יותר מידי.. אני פשוט אוכלת ארוחה אחת ביום, או צהריים או ערב, ושום דבר אחר במשך כל היום... פשוט ככה, ואני אוהבת את זה! ההורים שלי לא יודעים על זה, ואני גם לא רוצה שהם ידעו... הם כבר דואגים כי הם יודעים שאני חושבת שאני שמנה..... בעצם, אף אחד לא יודע. החברות שלי כועסות עליי בכלל כשאני אומרת את זה, ואם אני אגיד להן את זה, הן ידברו עם ההורים שלי אולי.... גם הן סתם דואגות אבל אני יודעת שאני בשליטה מלאה... אני חושבת שגם אחת הסיבות שאני ממשיכה לאכול ככה ביום, בגלל שקיבלתי מחזור ראשון לפני חצי שנה, ולפני כמעט חודש קיבלתי את השני... אני ממש מפחדת את השני, ודווקא הייתי רוצה שהוא יפסיק.. לא משנה אם זה כי אני לא אוכלת..... אבל רוב העניין בגלל השמנות.. את חושבת שאני בדרך להפרעות אכילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה...?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    23/07/2008

    ניכר כי את עסוקה מאוד באוכל, אכילה ומשקל, וכי את כבר מתמצאת בהרבה נושאים המאפיינים הפרעות אכילה כגון: רצון להיות בשליטה, פחד מהמחזור החודשי וכו'.
    נדמה לי שאת יודעת לבד את התשובה לשאלה ששאלת.
    בכל מקרה- כדאי מאוד לנסות ולהגיע לטיפול לפני שמצבך יתדרדר למקום בו השליטה לא תהיה בידייך.
    שתפי את הוריך, ויפה שעה אחת קודם, ופני לקבל טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת אשמה
    מוניקה
    22/07/2008

    מה לעשות כשאני אוכלת ארוחת ערב ומרגישה מפוצצת ופתאום באות בחילות מעצמן וגועל מעצמי ותחושות אשמה על שאכלתי, מה אפשר לעשות כדי להרגיש יותר טוב פיזית ונפשית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת אשמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    זהר שגיא
    23/07/2008

    מוניקה שלום,
    חסרים הרבה פרטים כדי שאוכל לענות על שאלתך.
    האם הקושי הוא רק בארוחת הערב? מה קורה בשאר הארוחות ביום? האם את מנסה להמנע מאכילה באופן כללי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות
    שירה
    19/07/2008

    לפני שנה עשיתי דיאטה ורזיתי 10 ק"ג. מאז אני לחוצה כל הזמן שאני אשמין ולכן התחלתי להקיא כשאני אוכלת משהו שהיה אסור לי לאכול. אני הולכת לדיאטנית ולפסיכולוג אבל אני לא מרגישה שאף אחד מהם עוזר לי. ההקאות לא נגמרות- אני מרגישה כאילו מישהי אחרת נמצאת בגוף שלי כשאני עושה את זה- תמיד אח"כ אני מתחרטת. מה עושים? יש לכם רעיון? אני כבר נואשת וחושבת שזה בחיים לא ייגמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשירה

    חיה דורון
    20/07/2008

    אינך מציינת בת כמה את ומה מצבך הבריאותי-גופני. בכל מקרה את מלווה את עצמך בסוג אנשי מקצוע הנכונים לטיפול בבעיה שאת מציגה. תהליך הטיפול יכול לקחת זמן רב, ונדרשת מידה רבה של נכונות וססובלנות לתהליך שאת צריכה לעבור. בדקי עם הפסיכולוג שלי אם לדעתו כדאי ללוות את התהליך גם בעזרה תרופתית. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילת לילה
    ריקי
    16/07/2008

    שלום רב, מזה שבועיים אני יוצאת ממיטתי, בסביבות 2-3 לפנות בוקר , בעקבות תחושה של אי שקט.אני נירגעת רק לאחר אכילת 3,4 פרוסות לחם עם כמיהה גדולה ל"קינוח" במתוק. יש לציין שאני נתונה בתקופה של מתח נפשי גדול בעקבות תהליך גירושין של בתי. כמו כן אני סובלת מבעיות שינה (אותרה תסמונת דום נשימה - יש לי CPAP אך בתקופה האחרונה אני לא משתמשת בו בשל אי השקט שלי). אני מטופלת בציפרלקס. עליתי בחודש האחרון 3 ק"ג. מה אפשר להציע לי ע"מ לצאת מהמעגל הנוראי הזה. תודה על התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילת לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לריקי

    חיה דורון
    20/07/2008

    תקופות של מתח, מביאות כל אחד מאיתנו להגיב אחרת. האכילה הלילית נותנת לך מענה "הרגעתי" מיידי.הייתי ממליצה לצרף למענה התרופתי שניתן לך טיפול פסיכולוגי . שיחות יכולות לעזור לך למקד ולהבין את החרדות והדאגות ושאר תכנים שוודאי עולים, סביב הגירושין של בתך.אני מניחה שאת מהווה עבורה תמיכה, ..עליך לגבות את עצמך בתהליך הזה. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יוצאים מזה
    שירן
    14/07/2008

    בת 18 בולמית 5שנים שוקלת 45 ,מטר 65 הייתי מאושפזת שלושה חודשים וחזרתי הייתי מטופלת אצל כל רופא אפשרי פסיכיאטר פיסכולוג הומופט קבליסטים למינהם שום דבר כרגע אין לי מה לעשות עם זה ,וזה חזק ממני.. אם יש מישהו שרואה את ההודעה הזו והיה לו הפרעה כזו ויצא ממנה שיכתוב על זה למה גם תקווה לא נשארה בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך יוצאים מזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מציעה לך לפנות לקרן אור

    עכברונית
    14/07/2008

    בפורום התמיכה להפרעות אכילה (בדקי באינדקס). מחזיקה לך אצבעות! בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירן

    חיה דורון
    15/07/2008

    אני פונה אליך מתוך מקומי כאן בפורום. לעיתים, פאזה אחת של טיפול יכולה לא להניב פירות, מה שאינו מעיד על ההמשך, ועל סיכויי ההצלחה. איני יודעת אם היית בשלה אז לטיפול, אם היית מוכנה אז לוותר על הפרעת האכילה ולהכנס למהלך טיפולי קשה ומחייב. איני יודעת מה היו הקשרים הטיפוליים שלך. סיבות שונות יכולות להיות לאי הצלחה של טיפול. אני יכולה להבין את שאלת התקווה. אך מנסיוני המקצועי אומר לך שיש, ודאי שיש, סיכוי להצליח בפעם הבאה שתנסי. אל תוותרי, מצאי צוות המתמחה בהפרעות אכילה ,מצאי כוחות לגייס תמיכה סביבך ותני לעצמך סיכוי נוסף. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיבה עזה לאוכל
    שמואל
    13/07/2008

    שלום, אני מנסה כבר 4 חודשים לרדת במשקל ולא מצליח, יש לי חיבה עזה לאוכל, קשה לי לעמוד בפיתוי ולכן אני לא מצליח לרדת, לפעמים זה לא מתיאבון, אלא משעמום, אפילו בעבודה אני מנשנש כל היום, אילך אפשר להפסיק עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיבה עזה לאוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשמואל

    חיה דורון
    14/07/2008

    לא רק העמידה בפיתוי מהווה קושי בהתמודדות, גם תהליך הירידה במשקל אינה משימה פשוטה. הדרך הטובה לעבור את התהליך היא באמצעות ליווי של אנשי מקצוע, ולעבוד בשני התחומים- התזונתי והאימון הגופני. פנה לאנשי מקצוע מתאימים ובהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמנה
    סיוון
    10/07/2008

    שלום לבעלי כנראה יש הפרעת אכילה. הוא כיעקרון שמן. הוא היה בעבר מאוד משן, עשה דיאטה חריפה, הוריד המון במשקל. ועכשיו שוב עלה חזרה. לי אישית זה לא מפריע אבל הוא בתיסכולים קשים מזה. וזה מתבטא בכל דבר במהלך חיינו , הוא מתעצבן, מאבד זסלנות, שינויים במצבי רוח, אומר שתחיל דיאטה ואז אוכל בלי הפסקה - כאילו "בורח" מהמצב. אני יודעת שכל התנהגותו נובעת מהתסכול הזה. מה עושים? איך מתמודדים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השמנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לסיוון

    זהר שגיא
    10/07/2008

    ברור שלבעלך יש קשיים הנובעים מויסות אכילה והתמודדות עם משקלו וגופו. איני בטוחה שזו אכן הפאעת אכילה "לפי הספר". בכל מקרה נראה שהמצב הנוכחי גורם לו לקשיים רגשיים ותפקודיים.
    השאלה היא האם הוא מעוניין בטיפול. שילוב של טיפול דיאטני ופסיכולוגי יכול לספק לו מסגרת שתעזור לו להתמודד עם המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תושבה סיוון

    סיוון
    10/07/2008

    תודה זוהר על תשובתך זהו שהוא עיקש לגמררי, הצעתי לו ללכת לדיאטנית הוא מסרב דרך אגב, הוא גם לא מודה שכל המצב רוח שלו נובע מזה אך זה ברור והמצב ממש מתסכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיוון

    זהר שגיא
    11/07/2008

    ללכת לטיפול במקומו את לא יכולה. נשאר רק להמשיך ולנסות לשכנע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמהנ המשך

    סיוון
    13/07/2008

    תודה רבה זוהר אני בכלל לא יודעת לזהות אם אכן מדובר בהפרעה השמנה האם יש סינפטומים מסווימים אליהם צריך לשים לב ?? תודה סיוון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיוון

    זהר שגיא
    13/07/2008

    לא כל בעיית השמנה היא הפרעת אכילה. לצערנו תופעת ההשמנה הולכת ונהיית נפוצה יותר בעולם המערבי. מאחר שבעלך הוא אדם בוגר ומודע בוודאי למצבו, רק הוא יוכל להחליט האם וכיצד לטפל בבעיה. את מצדך תוכלי אולי להציע הזדמנויות לפעילות גופנית משותפת, ולנסות לדאוג להרגלי אכילה בריאים יותר לכל בני המשפחה. יתכן שגם הוא יושפע מכך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום