מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה אשר לא מצאתי לה תשובה.אנונימי14/03/2008
חיה וזוהר שלום.
אני פונה אליכם לקבלת תשובה לשאלה אשר בחיפושי לא מצאתי לה תשובה.
סיפור הרקע הוא כזה:
חברתי סבלה בעבר ממחלת האנורקסיה נרבוזה, והגיע למצב שדרש אשפוז, לאחר אשפוז של תקופה דיי קצרה, היא השתקמה ו"החלימה" מהמחלה.
כיום הרגלי האכילה שלה הם בריאים לרוב, ואין תסמינים של בעיות אכילה מתמשכות.
בניגוד לכך בפן הנפשי של המחלה נראה כי עדיין נותרו לה "שאריות" מתקופת האנורקסיה, זה מתבטא לרוב באי נוחות עם המראה שלה, המון התעסקות סביב האוכל (האם לאכול או לא לאכול, ומה לאכול?), מצבי רוח, כאבי בטן ועצבים.
לדעתה כל שהיא יכולה לשאוף אליו זה להמשיך ולעדת איך להתמודדד טוב יותר עם המחלה, אך אין שום דרך שבה היא תוכל להבריא מהמחלה הנפשית אשר עדיין מלווה אותה במידה זו או אחרת. לדעתי יש פתרון סופי למחלה הנפשית ולכן אני פונה אליכם בבקשה לעזרה וייעוץ.
מה דעתכם?
בתודה רבה ובברכה, אנונימי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשאלה של אנונימי
חיה דורון15/03/2008שלום לך, אם אכן חברתך הצליחה ללסגל לעצמה הרגלי אכילה בריאים, מצבה ודאי טוב משהיה בעבר. עם זאת, נראה שעדיין יש צורך בליווי של טיפול אשר מטרתו לבדוק את ההבטים הגופניים - כאבי הבטן , לדוג' , וההבטים הנפשיים, מצבי הרוח ה"עצבים" וכו'. בתהליך ההחלמה מהפרעות אכילה, גם כאשר הסימפטומים הבולטים והמסוכנים יותר, ברגיעה, יש צורך בליווי אינטנסיבי, בכדי לשמר השגים שהושגו. את התהליך הזה כדאי לעבור במרפאות להפרעות אכילה או במסגרות שיקומיות אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשובנטע14/03/2008
מישהי יודעת על המרפאה לה"א ברמת השרון?..
זה ממש חשוב,
תודה ולילהטוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפאה ברמהש
חיה דורון15/03/2008שלום. איני יודעת האם את שואלת על המרפאה של קופ"ח מכבי,ומה ברצונך לדעת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחיה דורון
נטע15/03/2008כן זה שייך למכבי..
אני רוצה לדעת איך זה הולך,הפגישות והכל וע"פ איזה תנאים מקבלים לשם..
תודה ולילהטוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרפאת רמת השרון
י י ג ר16/03/2008אני מטופלת שם, במרפאה במכבי.
התהליך שלי : הגעתי לראיון עם העוסית - אחר כך היתי בראיון אצל הדיאטנית ואחכ אצל הפסיכאטרית סינתיה כראל .
בעיקרון הטיפול שם הוא טיפול דיאטני שמשלב טיפול פסיכולוגי מבחוץ , למרות שאצלי זה לא כך .
אני מטופלת פסיכולוגי דיאטני וביקורת אצל כראל הכול שם .
מרפאה נחמדה וחמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר למרפאה ברמת השרון.
לירז16/03/2008איך קיבלו אותך לשם?
מה היו הקריטריונים?
יש אפשרות לדבר איתך בפרטי?..זה דיי דחוף.
אני הולכת לשם ביום שלישי(הקרוב)ואני מפחדת..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה
י י ג ר17/03/2008את האמת אני לא יודעת מה הקרטיריונים שם , היא פשוט ביקשה שאספר לה על עצמי ועל ההפרעת האכילה , במקרה שלי בולימיה .
אני יודעת שזה מלחיץ , אבל הן מאוד נחמדות שם .
את קטינה?
היית פעם בטיפול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאממ
נטע17/03/2008כן אני קטינה..וזו הפעם הראשונה..
עכשיו אמא אמרה לי שהם דחו את התור ליום ראשון..
אפשר לדבר איתך בפרטי?..
תודה(:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
י י ג ר17/03/2008תראי אני לא רוצה להטעות אותך בפרטים כי לגבי קטינים הפרוצדורה שם נראה לי קצת שונה משלי . אני לא קטינה .
לכי לשם רגועה .
.
אז אני לא יודעת כמה אני יכולה לעזור .
את הולכת עם אמא לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן
לירז17/03/2008כן..עם ההורים,כאילו שיש לי ברירה.
ואת עוזרת בזה שאת פה,באמת.
וללכת רגועה?
זאת אפילו לא אופציה..
יש לך מסנג'ר או אימייל?..בבקשה תעני לי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה...
י י ג ר17/03/2008אני מעדיפה לא ליצור קשר בפרטי
אשמח לענות לך על כל שאלה דרך הפורום
בהצלחה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה..
נטע17/03/2008אהה אוקיי..
את יודעת עם אפשר לאשפז גם דרך המחשבות שאת חושבת?
או דרך הבלוג שיש?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה?
י י ג ר20/03/2008אני לא יודעת ..
אני יודעת שניתן לאשפז לא רק על תת משקל
אלא גם ללמד את החולה דפוסי התנהגות בריאים ..
את השאלות ההאלה תשאלי במרפאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאהה
נטע20/03/2008אוקי תודה..
ודחו לי את התור ליום ראשון..
=\
חג שמחח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיה......13/03/2008
היי..
כתבתי לך בפורום של תפוז ומשום מה לא הגבת לי.
הפסקתי את הטיפול כמו שכל כך רציתי, גרמתי להם להבין שאני כבר לא יחזור יותר ואני שלמה עם זה אפילו מאוד כי נורא קשה לי במסגרת הזאת של הנוקשות אז החלטתי שאני ממשיכה עם השיגרה של הצומות וההרעבה לבד.
הרופאה אומרת שלא נותר לי הרבה זמן לחיות ( לא שאני מאנמינה לזה כי אני לא רזה ) אם אני לא ימשיך לטפל בעצמי לפחות דרכה אז גם אותה עזבתי, פשוט הודעתי לה שזה לא ילך ושאני לא רוצה טיפול או מעקב כל שהו.
למה יש לי את הפחד הזה? אני לא מבינה מה עוצר אותי, מה מונע מימני להעזר?
לטיפול מאוד קשה לי ללכת ובייחוד להתמיד כל מה שניסיתי כשזה בא מימני זה נפסק מהר רק לאחרונה הייתי בטיפול בכפייה שאיך שהוא נגמר הפסקתי להגיע לטיפול למרות שהיה יכול להיות לו המשך אך אני פשוט לא מסוגלת.
יותר קל לי להעזר במשהו וירטואלי ולא משהו מוחשי.
אילמת1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאילמת 1
חיה דורון15/03/2008שלום לך, את לא לבד בהרגשה שאת מתארת בדבר הפחד והתחושה, של חוסר היכולת להמשיך.
זו לא סיבה להפסיק. איני יודעת למה את מתכוונת כשאת אומרת עזרה וירטואלית, כאשר מצבך מדאיג את הרופאה שלך?, עליך לאסוף את כוחותיך או לפנות לאנשים בסביבתך שיכולים לעזור לך בתקופה בה את חייבת לטפל בעצמך. גם אם לעיתים ההרגשה היא שאין מוצא, אסור לך להרים ידיים. אנא טפלי בעצמך, במקום בו טופלת בעבר , או חפשי מסגרת אחרת. אל תוותרי. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לחיה
...15/03/2008תודה על תשובתך.
עייפתי מטיפולים וחיפוש מקומות טיפוליים כאלה ואחרים.
לחזור למקום שבו טופלתי בעבר אין סיכויי ( מרפאת הנוטירם!!! ).
למקום אחר אני בטוח לא ילך ככה שהרמת הידיים קיימת.
הפכתי מין סרבנית טיפול גם אם המצב מדאיג זה כבר לא משנה לי.
לילה טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
...15/03/2008* מרפאת הנוטרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מבולימיה לאנורקסיהשיר11/03/2008
סבלתי מבולמיה קלה (הקאה אחת לשבוע שבועיים) במשך 17 שנים והפסקתי לבד להקיא לפני שלושה חודשים, אינני מתכוונת לעשות זאת לעולם במיוחד לאור העובדה שזה בסה"כ השמין אותי וגרם לי מצבי רוח קשים ומאז שהפסקתי רזיתי ומצבי השתפר, אבל...התחלתי לאכול כמויות קטנות של אוכל לא בגלל הרעבה אלה בכדי לשמור על הגוף שכל כך רציתי, אני אוכלת את כל סוגי המזון כולל המשמינים אבל ממש כמה ביסים ומפסיקה. אלה אם כן זה סלט ירקות ואז אני יכולה לאכול קערה שלמה. אני מודעת לסכנות האנורקסיה ואינני מתכוונת לא לאכול (למרות שהתיאבון ירד לי בהרבה אולי בגלל כדורי ברזל שאני לוקחת) אני ממשיכה במינהג הכמות הקטנה ובינתיים לא רע לי עם זה. האם זה התחלה של אנורקסיה בלי שאני מודעת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר מבולימיה לאנורקסיה
חיה דורון13/03/2008את מתארת תהליך שבהחלט מוכר מטיפול בפרעות אכילה והוא המעבר מסוג הפרעה אחת לשניה.
יש להניח שעיסוקך באוכל בדרך בה את מתארת, מצביע על אפשרות שזהו התהליך שאת עוברת כעת.
גם אם עברת את כל שנות המחלה לבד , ללא כל עזרה טיפולית, אולי זו הזדמנות עכשיו לפנות לאנשי מקצוע העוסקים בתחום ולנסות ל"שבור" את רצף התהליך שבו את נמצאת מזה שנים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שיר14/03/2008אבל אין סיכוי שאהפוך לאנורקסית במודע, א. אני מודעת לסכנות, ב. מאוד אוהבת אוכל ג. לא חושבת שרזון זה יפה. מה דעתך? אני חיה בהכחשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כרוניתמעייני10/03/2008
שאלה-
אם מישהי מוגדרת ככרונית- סובלת מעל 12 שנה מבולימיה, עברה לא מעט טיפולים ואישפוז.
האם יש טעם להמשיך בטיפול?
עצם העובדה שמגדירים אותה ככרונית אומר דבר מה?
את האמת לא מבינה איך איש מקצוע מסוגל לבוא ולומר למישהי שהיא כרונית ובכך לבטל את כל התקווה להחלמה ובעצם לקבוע שכל החיים היא תמשיך להקיא....
באמת יש כזה דבר כרונית? ממש דרך שניתן לקבוע דבר כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כרוניות אינה סימן להפסקת תקווה
חיה דורון13/03/2008גם אם את סובלת שנים רבות מהפרעת אכילה , אין זה אומר שאין טעם להמשיך בטיפול, ולאבד תקווה.
יש לבחון אילו תחומי חיים שונים נפגעו ולנסות לשקמם במסגרות מתאימות.
כל עוד את מרגישה שיש טעם להמשיך להאבק על החלמתך, המשיכי לעשות זאת,וחפשי את האנשים המתאימים ללוותך בתהליך זה. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכל09/03/2008
בזמן האחרון הקאתי כמה פעמים. לדוגמה, שלשום אכלתי ממש הרבה וידעתי שאני הולכת להקיא הכל .
וכשהקאתי את זה הקאתי רק מעט ולא הצלחתי להקיא את הכל? רציתי לדעת האם תמיד זה קשה בהתחלה להקיא את הכל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מיכל
חיה דורון13/03/2008את מבקשת לדעת אם קשה בהתחלה להקיא . בהתחלה יותר מאשר אח"כ?
אם את בתחילת אימוץ סימפטומים מסוג זה, או אם הם קיימים כבר תקופה, את מפתחת הפרעת אכילה שמין הראוי להפסיקה מיד. אני מקווה שתוכלי למצוא כוחות לחפש לך טיפול ראוי באחת מהמרפאות להפרעות אכילה ברחבי הארץ, ולא עידוד איך לשפר את יכולתך להקיא. ככל שתמהי לטפל , כך יש סיכוי טוב יותר להחלמה מהירה יותר. בהצלחה , חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למי פוניםמ04/03/2008
אולי מישהי מכירה פסיכיאטר/ית שהיא יכולה להמליץ עליו?
אני לא מצליחה למצוא פסיכיאטר שמתמחה בתחום של הפרעות אכילה,
לפחות לא מישהו שאני יכולה לדעת שהוא טוב ושהמליצו עליו.
בבקשה, אם מישהי יכולה להמליץ... ללכת לפסיכיאטר שלא מומחה בתחום זה פשוט בזבוז של זמן וכסף...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכיאטר מתאים
חיה דורון13/03/2008שלום מ. צר לי אך איני יכולה להמליץ על שם של פסיכיאטר כזה או אחר. עם זאת בכל מרפאה תוכלי לקבל רשימת פסיכיאטרים המתמחים בהפרעות אכילה, ומלבד זאת קיימים כמובן מנהלי מחלקות להפרעות אכילה במספר בתי חולים בארץ שהינם פסיכיאטרים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג טיפולשיר03/03/2008
איזה סוג טיפול את מציעה לי? סיימתי עם הבולימיה ואני כבר לא מקיאה שלושה חודשים אבל עדיין יש לי דימוי גוף נמוך ומתעסקת הרבה עם הגוף ובנוסף יש לי בעיות במצבי רוח ובעיות עם יחסים אישיים. אני לא יודעת איזה סוג טיפול מתאים לי, איך אדע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשרון
זהר שגיא03/03/2008לדעתי כדאי לך לפנות לטיפול פסיכולוגי. זהו בדיוק המקום בו מתעסקים בשאלות של דימוי גוף קשרים בין אישיים ומצב רוח, וההשפעות ההדיות בין שלושתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהמעיין03/03/2008
שלום. אני רשמתי את הבעיה שלי לפני מספר ימים אבל אני רוצה שוב לקבל עזרה להתיעץ ואפילו רק לספר כי אני באמת בבעיה. וצריכה עזרה
אני בת 18 וחצי ואני חיילת.
לפני כשנתיים התחלתי לעשות דיאטה הייתי שוקלת 83 והיום אני שוקלת 50. מטר 50
התחלתי את הדיאטה חודש שתיתי רק נס ואכלתי ירקות ,אחר כך התחלתי לאכול מעט ואז פשוט התחלתי להקיא הייתי אוכלת ומקיאה 4 5 פעמים ביום גם אם הייתי אוכלת רק קונפלקס.
קורה לי מצבים שאני נכנסת להתקף אכילה אוכלת מלא דברים אבל רק מתוקים ורצה להקיא ועד שאני לא מרגישה שהכל "נקי" אני לא מפסיקה.
יש מצבים שאני לא מקיאה שבוע ואז פתאום חוזרת כאילו "המפלצת" הזאת שנכסת בי ואני שוב מקיאה.
שנתיים לא סיפרתי להורים שלי בעצם לאף אחד לפני כחצי שנה סיפרתי לחבר שלי ולאחותי. הם ביקשו שאני ילך לטיפול אבל אני לא רציתי.
חשבתי שהצבא זה מה שיעזור לי לצאת מהבעיה וביקשתי שיתנו לי זמן .
היוןם אני חודשיים בצבא ומאז שאנ בצבא אני מקיאה יותר ירדתי 3 קילו ואני בדיכאון.
אז פשוט החלטתי לספר ולקבל עזרה אבל לא דרך הצבא אני לא מעוניינת להשאר בצבא עם הבעיה.
בימים האחרונים התעלפתי פעמיים והייתי אצל הרופא בצבא הוא בדק לי את השינייםן את הידיים ועל פי זה החליט שאני לא מקיאה ולא בולמית כמו שאני מגדירה את עצמי.
הוא אפילו התיחס אלי בזילזול ואמא לי שהוא שונא אנשים שמשקרים לו . אחרי השיחה עם הרופא פשו נכנסתי לדיכאון רציני אנימבקשת עזרה אחרי שנתיים אני מפחדת כבר לפגוע בעצמי כי בתקופה האחרונה אני סובלת הרבה מכאבים ופתאום מישהו בא ורומז לי שאני משקרת לו .
החלטתי שטיפול דרך הצבא אני לא מוכנה לקבל ולכן יש לי שיחה עם קב"ן כדי לצאת מהצבא ולטפל בבעיה מבחוץ .
אני ממש לא מבינה איך אפשר לבוא ולהגיד שבגלל שהשיניים שלי תקינות אני לא בולמית ואני לא צריכה עזרה ?
ואני באמת מפחדת שאחרי השיחה עם הקב"ן הוא יתייחס אלי לא יפה או ידבר בצורה משפילה שאני שוב יכנס לדיכאון ויקרה לי משהו כי אני באמת במצב שאני צריכה עזרה .
אני לא יודעת מה לעשות איך לדבר איך לבקש איך להסביר שאני במת ככה ושיש לי בעיה כי בצבא פשוט מתעלמים ממני ולא מאמינים .
ועוד שאלה האם לפי התיאורים אני נחשבת לבולמית ?
אני מקיאה עדיין אחרי כל ארוחה אני פשוט בדיכאון למה אכלתי ועכשיו אני אשמין ? וכמה קלוריות אכלתי? ואוף יצא לי בטן למרות שכולם אומרים לי שאני ממש רזה ואפילו צריכה להשמין ולהפף אני עוד חושבת שאני שמנה וצריכה להרזות.
אני כל היום רק מסתכלת במראה כל היום עולה על המשקל ל אוכלת מספיק .
ואני כברר לא יודעת מה לעשות למי לפנות
אני גרה באזור המרכז
אשמח אם תעזרי לי בנושא הצבא מה עלי לעשות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למורן
זהר שגיא03/03/2008כפי שכתבה לך כבר חיה דורון- ישנן עוד בדיקות שניתן לעשות על מנת להעריך את המצב הגופני. למשל בדיקות דם- שבהן רואים ערכים שאופיינים למצבים של הקאה.
אני מאמינה שהקב"ן יותר מיומן בזיהוי הפרעות אכילה והוא יוכל אבחן את מצבך בצורה טובה יותר. ההשתדלי לתאר לו את המצב בצורה מדויקת ככל האפשר- מתי התחילו ההקאות, מה התדירות שלהן, כמה ירדת במשקל וכד'. את מתארת גם מצב רוח ירוד, וגם את זה כדאי לציין בפניו.
אולי כדאי גם לשתף את הוריך, כי הרי הם יגלו שקיימת בעיה אם אכן תשוחררי מהצבא. אולי הם יכולים ללוות אותך בתהליך שאת עוברת בצבא, כדי שלא תרגישי שאת מתמודדת לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם הפרעות אכילה במשפחהד02/03/2008
אני חוששת שאחותי סובלת מבולמוסי אכילה ומעוניינת לדבר איתה על הנושא.
אני מפחדת מאוד מתגובתה ומפחדת לאמר דברים שיגרמו לה להרגיש רע יותר לגבי עצמה.
האם תוכלו בבקשה להנחות אותי כיצד לנהוג במצב הרגיש הזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ל-ד
זהר שגיא03/03/2008לדעתי את צריכה קודם כל להבהיר לעצמך מהי מטרת השיחה עם אחותך. האם רק להעביר מסר שאת יודעת שיש לה בעיה ואת מוכנה לתמוך בה, או שמא נסיון לשכנע אותה לפנות לטיפול.
בכל מקרה הטון והדברים שתגידי לא צריכים להיות ביקורתיים או שיפוטיים. יתכן שעצם העובדה שאת יודעת, והיא לא לבד עם הבעיה- כבר תקל עליה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחת בוקררוני02/03/2008
אני בן 19, גובה 1.75 ושוקל 77 ק''ג
כרגע, אינני עוסק בפעילות גופנית ובזמן האחרון עליתי במשקל ואני רוצה לעשות משהו בנידון לפני שאני אחזור להתאמן.
כמו כן, אני מרבה לאכול דברים משמינים כמו שוקולדים ועוגות לסוגיהן, זה משהו שקשה לי להפסיק ואני אצליח רק אם אני אתחיל לאכול בצורה מסודרת וזה מתחיל בארוחות הבוקר
מה היית ממליצה לי לאכול לארוחת בוקר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאושיק
זהר שגיא02/03/2008דיאטנית היא הכתובת הנכונה לפניה שלך.
היא תוכל להתאים לך תפריט לפי הנתונים הגופניים ומידת הפעילות שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בין תרופותללוש02/03/2008
רציתי לדעת מאוד מאוד בדחיפות האם מותר לי להשתמש ביחד בתרופה: saroxat ו- razin ?
אני זקוקה נואשות לתשובתכם.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה - ללוש
חיה דורון02/03/2008ללוש שלום. כל תרופה אשר את לוקחת צריכה להיות תחת מעקב רפואי מתאים. אנא פני לרופא ממנו קבלת המלצה על התרופה והתייעצי איתו. אל תקבלי החלטה על דעת אף גורם שאינו מקצועי רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אכילה ,אך מאיזה סוג ?אהבה01/03/2008
שלום
הפסיכולוג שלי אמר לי לאור מה שתארתי לו
שאני סובלת מהפרעה הנקראת :בינץ".
תארתי לו שאני נתקפת בכל פעם שרע לי ואני מרגישה ריקנות
אכילה כפייתית בלתי נשלטת ולא רצונית במשך שעותץ ולפעמים אף ימים
בסוכרים וממתקים ולא באוכל מזין.
אחרי שאני מתעייפת מההתקף הזה אני תמיד מחליטה שאני פותחת דף חדש וכו ואני מנקה את הגוף מזה
אך בכל פעם שאני נתקפת שוב בתחושת ריקנות ורצון באהבה ובכל תסכול שהוא זה חוזר על עצמו
אני נסגרת בתוך עצמי ומביאה את עצמי למצבים נפשיים קיצוניים ביותר
וקשה לי נורא לתפקד
מה ניתן לעשות ?והאם זה ניתן לפתרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאהבה
חיה דורון02/03/2008טוב שאת בטיפול.
הפרעת האכילה עליה דיבר הפסיכולוג היא binge eating disorder. עם זאת איני יודעת למה את מתכוונת כשאת אומרת "אני מנקה את הגןף מזה". האם קיימות עוד התנהגויות מלבד התקפי האכילה?. בכל מקרה, אני מבינה מדברייך שאת מדברת בטיפול על מצבים בהם את נמצאת הגורמים לך להרגשה רעה. המשיכי לטפל בעצמך ואם אינך נמצאת במעקב דיאטני הייתי ממליצה לעשות זאת. הבעיה יכולה להפתר. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובתך
אהבה28/03/2008כשאמרתי "לנקות את הגוף"
התכוונתי לכך ,שלאחר כל התקף שיש לי ,אני מחליטה לנסות ולנקות את הגוף מהרעלים שהכנסתי כמו סוכרים ודברים לא מזינים עי אכילת ירקות וכו
אבל אני מכורה לסוכר וכל הזמן חושבת וחוששת מההתקף הבא
שכנראה נובע מחסך כלשהו וריקנות נפשית ריגשית
הפסיכולוגית שלי אמרה לי שאני בעצם כמו בבית כלא
כי אני יודעת מה מקור הבעייה
אבל אין לי שליטה על "חיית הפרא" שנמצאת בתוכי
השאלה שלי היא: האם אפשר לפתח שליטה מול בעייה שנמצאת אצלי מגיל נורא קטן מגיל 7
כי זה כמו שנכנס בי דיבוק לפעולה
ואין לי שליטה עליה
תודה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהשילה29/02/2008
שלום רב,
אני בת 30 אוכלת בריא רוב היום אבל מקיאה כל יום פעם אחתבערב לאחר אכילת ממתקים ושטויות.
אני יודעת שזה לא טוב אבל בכל זאת רציתי לדעת אם אני נמצאת בסכנת חיים, והאם חלילה אפשר לעבור התקף לב או דום לב מהקאה אחת ביום?
ואני שוב אומרת שאני אוכלת בריא ומשקלי תקין.
מחכה לתשובה,תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשילה
חיה דורון29/02/2008ניכר שאת מודעת לסכנות הקיימות סביב הקאות. השימוש בהקאה גם אם היא פעם ביום עלולה להזיק, ונשאלת השאלה מדוע את משמרת הרגל זה. כדאי היה לפנות למומחה בהפרעות אכילה כדי לעבור אבחון ולברר את שאלותייך, בכל מרפאה להפרעות אכילה באיזור מגורייך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהמעיין28/02/2008
אני מקיאה כבר שלוש שנים. ירדתי 34 קילו
לפני שבוע סיפרתי למשפחתי
הלכתי לרופא כי לפני כמה ימים התעלפתי ולא הרגשתי טוב סיפרתי לו שאני בולמית מזה שלוש שנים והוא אמר לי שלדעתו אני לא מקיאה כי השיניים שלי בסדר
מה זה השטויות האלה אני סובלת 3 שנים אני מקיאה כמו מטורפת ובגלל שהשיניים שלי "תקינות" אז אני לא נראת לו בולמית .
השאלה שלי האם כל הבולמיות נהרס להן השיניים ?
והאם אשר להוכיח בבדיקות מסוימות שאני בולמית ?
ומה אומרים במצב כזה לרופא שאומר שלדעתו אני לא בולמית ? בגללל השינייים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלית-שאלה דחופה
חיה דורון01/03/2008שלום גלית. יש באפשרותך, ורצוי שתעשי זאת, לפנות באופן ישיר למרפאה להפרעות אכילה באיזור מגורייך. איני יודעת על סמך מה קבע רופא המשפחה את מצבך. לא תמיד יש פגיעה בשיניים, ויש בדיקות נוספות שיש באפשרות רופא לתת כדי לבדוק את מצבך. מספיק תיאור הסימפטום של "הקאה מטורפת" מזה 3 שנים הרגשה גופנית לא טובה וירידה של 34 ק"ג (לא ציינת באיזה פרק זמן והאם הירידה היתה מבוקרת), כדי להצדיק הפנייתך לטיפול הולם.עשי זאת ובהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

